schranzman 0 Posted February 19, 2015 Pozdrav svima,prvo da sem vam izvinjavam za netočan jezik jer dolazim iz Slovenije, ali imam pitanje koje me "nervira" več par godina i tražim odgovore kod svih mogučih fiat foruma a žao brez uspjeha. i možda ču nači odgovor kod vas Fiat Bravo 1.9 multijet 120hp, od samog početka, znači od 20000km pa do sada, predjenih 100000, nešto čudno vibrira točno oko 2400 obrati, i to u svakoj brzini, i nema veze da lidajem gas ili ga spuštam, i također isto u leru, dok avto stoji na mjestu.Uvjek dok dođe kazalica do 2400 obrati, čuje se nek čudan zvuk kao neko vibriranje, i malo se osjeti na volanu i na armaturi. Zamenio sam več tri nosače motora (onog izpod akumulatorjem, onda, onog, izpod hladionu tekućinu, i još onoga spodnjega koji je pravio bučne udare kod hladnog starta. Najbolji mehaničar u SLO kaže da je to "kao" normalno, jer dođe do nekve resonance i zato se to čuje... Pa kod vas, ima ko takva iskustva? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted February 19, 2015 Jesi li gledao da li lonci i/ili cevi izduvnog sistema negde kače i prave takav zvuk? Quote Share this post Link to post Share on other sites
schranzman 0 Posted February 20, 2015 (edited) Ne, nisam još gledao toga, niti ne znam šta gledati, a sad stvarno mislim da bi moralo biti nekaj na tome.... hmm ljudi iz drugih foruma kažejo, da je krivo kvačilo, onda neki da je osovina ili ovaj, da nema dosti masti u njoj ... ali ja sam 99% da to nije krivo, jer se ovaj zvuk događa skroz isto, nema razlike, moguče malo manije dok je vani hladno, minus. Edited February 20, 2015 by schranzman Quote Share this post Link to post Share on other sites
schranzman 0 Posted June 3, 2015 Da malo probudim ovo temu, ali stvarno nitko nema sličan problem, ipak izgleda da je to normalnu, znači u kabini od 2200-2400 okretaja dobija motor čudan zvuk, kao neko vibriranje, ili neka resonanca, koja se prenaša na armaturo, i stvara čudne zvuke. pozz Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bingodalton 738 Posted June 3, 2015 Hehe, i ja imam slicne vibracije koje se javljaju na nesto iznad 2000 obrtaja pa do 2400. Nisu nesto nepodnosljive, vecina to uopste ne primeti, ali ja sve primetim.Ako ti je za utehu kod mene je zamenjeno: lezaj kompresora klimeveliki servis kompletsvi nosaci motorazamajac, lamela, korpa, druk lezajremontovane dizne Pitanje je ako cu ikad otkriti sta je. Nebitno jel auto stoji ili se krece, to je to na tim obrtajima. Quote Share this post Link to post Share on other sites
schranzman 0 Posted June 3, 2015 Hehe, ja isto sve primetim, ja sam isto zbog toga zamjenio nosače, ali dalje nisam išao. Potpone iste simptome imaš ko ja, da lisi primjetil, dok je na polju bolje hladno (zima), so ove "vibracije" manje čuje. Možda je nešto unutra armature, ali nešto povezano sa vazduhom... imam ja doma inače kanal pa sem večputa tražio izpod avta šta bi zujali, ali to je jako težko pronači. Quote Share this post Link to post Share on other sites
francuz69 995 Posted June 3, 2015 Pomenuo si gore poluosovinu. To nije sigurno. Da je poluosovina osetio bi ljuljanje, kao da nije balansiran tocak, ali ne bi cuo vibracije.Ja bih se za pocetak pozabavio izduvnom granom kao sto je predlozio neshaoct posto sa nje znaju da dolaze mnogo cudni zvukovi i vibracije ako nesto nije kako treba. Posto si rekao da se ta vibracija desava i u leru dok je auto u mestu a ti ga drzis na 2000- 2400 obrtaja, onda probaj sledece:Nateraj auto na neki kanal i zavuci se pod njega. Neka ti neki drug sedne u auto, upali ga i drzi u rasponu od 2000 do 2400 obrtaja i to probajte da nadjete obrtaje kada je vibracija najjaca. Onda sa nekom polugom ili pajserom probaj da nategnes izduvnu granu i tako radi od pocetka do kraja na svakih 10-15 cm. Ukoliko je izduvna grana uzrok vibracija u nekom trenutku bi trebalo da netezanjem grane na nekom mestu eliminises tu vibraciju i onda ces znati na kom mestu da pritegnes granu selnom ili sta god vec. Nemoj samo da zapinjes jako da nesto ne pokrivis ili ostetis. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bingodalton 738 Posted June 3, 2015 Zanimljiv predlog...otici cu bas do Bate (auspuh servis) da proverim to. Iako sam vec bio da mi pregleda celu granu da negde ne duva slucajno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
schranzman 0 Posted June 17, 2015 (edited) Pomenuo si gore poluosovinu. To nije sigurno. Da je poluosovina osetio bi ljuljanje, kao da nije balansiran tocak, ali ne bi cuo vibracije.Ja bih se za pocetak pozabavio izduvnom granom kao sto je predlozio neshaoct posto sa nje znaju da dolaze mnogo cudni zvukovi i vibracije ako nesto nije kako treba. Posto si rekao da se ta vibracija desava i u leru dok je auto u mestu a ti ga drzis na 2000- 2400 obrtaja, onda probaj sledece:Nateraj auto na neki kanal i zavuci se pod njega. Neka ti neki drug sedne u auto, upali ga i drzi u rasponu od 2000 do 2400 obrtaja i to probajte da nadjete obrtaje kada je vibracija najjaca. Onda sa nekom polugom ili pajserom probaj da nategnes izduvnu granu i tako radi od pocetka do kraja na svakih 10-15 cm. Ukoliko je izduvna grana uzrok vibracija u nekom trenutku bi trebalo da netezanjem grane na nekom mestu eliminises tu vibraciju i onda ces znati na kom mestu da pritegnes granu selnom ili sta god vec. Nemoj samo da zapinjes jako da nesto ne pokrivis ili ostetis. Evo, auspuh testiran na gornji način, ja sam držao obrate na točki koja vibrira/resonira, a prijatelj išo u kanal izpod avta i probao natezati auspuh na svakih 20cm i ništa posebnog se nije dogodilo....ipak to nije baš lako, jer je težko držati obrate na isti točki... pogledao sam i sve zaščite izduvane grane i ništa čudnoga.., onda sam i još malo zategnu spudnje nosače motora,i na nekih mesta sam sa vezicu zategnu lajtunge goriva... Međuvremenu imao sam priključan fiatecuscan i dizne kažeju dobre rezultate, jedina stvar koja mi nije baš jasna je ovo:READING PARAMETERS:Engine speed: 850 rpmInj. correction Cyl. 1: 0,22 mm³/iInj. correction Cyl. 2: -0,39 mm³/iInj. correction Cyl. 3: 0,01 mm³/iInj. correction Cyl. 4: 0,11 mm³/iIntake air quantity: 448,0 mg/iDesired intake air quantity: 455,0 mg/iIntake air quantity signal period: 0,389 msAir temperature (MAF): 26,06 °CBaro pressure: 987 mBarBoost pressure: 985 mBarDesired boost pressure: 980 mBar Prijatelj koji se bavi tuningom jedanput reko mi, da bi mogu imati sa zatvorenim EGR oko +- 500mg/i Edited June 17, 2015 by schranzman Quote Share this post Link to post Share on other sites
vladal011 0 Posted July 17, 2022 (edited) Od skoro sam vlasnik Brava 2007.god 1,9 multijet 150 ks. Auto lepo ide, ne izbacuje nikakve greške, ali pri davanju kontakta, iz pravca instrument table čuje se čudan zvuk, koji najviše liči na vibraciju mobilnog telefona (kao da je neko ostavio telefon u kaseti)... Zvuk ne prestaje ni kada se upali motor. Automatska klima radi normalno Edited July 17, 2022 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted July 17, 2022 @vladal011 Menja li se taj zvuk pri promeni broja obrtaja, ili možda na određenim obrtajima skroz nestane? Quote Share this post Link to post Share on other sites
vladal011 0 Posted July 17, 2022 Ne, nema veze sa radom motora. Zvuk se čuje kad ubacim ključ i stavim u MAR položaj, a ne prestaje ni kad se startuje motor, samo se zbog vožnje slabije čuje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted July 17, 2022 @vladal011 Ok, onda mi jedino pada na pamet nešto sa one kutije sa osiguračima/relejima jer se jedna nalazi odmah tu gde su ona vratanca koja otvaraš da ubodeš OBD: Imaš ovde na Forumu besplatna uputstva za Nuova Bravo. Možda neki relej kad dođe pod napon (kad daš kontakt) pravi takav zvuk, ili... možda nešto vezano za el. servo. Otvori vrata, čučni tu pored auta pa pokušaj da malo bliže lociraš taj zvuk, otvori ta vratanca gde je elektronika pa poslušaj čuje li se jače... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17670 Posted July 17, 2022 Na spisak bih dodao jos i potencijalno krčanje iz cajgera, a koje vuce poreklo jos iz Stila i znalo je da se desi i na ulaznim verzijama Nuova Brava. Za svaki slucaj, proverio bih i digitalnu klimu dijagnostikom. Da nema neke greske, da li sve radi OK, a svakako bih uradio i kalibraciju klapni (koja se i preporucuje s vremena na vreme). Svakako je tesko dijagnostikovati bilo kakav "vanredan" zvuk, samo ovako pausalnim opisom na forumu. Ako te ne mrzi, snimi pa okaci, cisto da vidimo, a mozda bude i ubuduce nekome koristio. 1 hour ago, neshaoct said: odmah tu gde su ona vratanca koja otvaraš da ubodeš OBD otvori ta vratanca gde je elektronika pa poslušaj čuje li se jače... Sitnica, ali cisto ako covek nije kupusao... Vratanca su bila na Stilu, a na Bravu je potrebno krstastim srafcigerom skinuti ceo taj deo donji deo oplate levo od volana. Ima tri krstaka - jedan iznad police, jedan skoroz dole levo kod naslona za nogu... I jedan sakriven ispod rucice za podesavanje polozaja volana. 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites