Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Fiat 500L sa pogonom na metan

Recommended Posts

fiat%20500l%20105cv.jpg
 

Kako prenosi RTS, prvi automobili koji će imati fabrički serijski ugrađen metan kao pogon, biće automobili koji se proizvode u Kragujevcu, modeli Fiata 500L sa benzinskim motorom. Pogon na metan je čistiji, mnogo jeftiniji čak i od najpopularnijeg tečnog gasa, a benzinske pumpe za taj gas već su podignute u svim većim gradovima u Srbiji. U Italiji, metan je čak popularniji od TNG gasa, pa tako Fiat ima razvijenu tehnologiju koju najčešće ugrađuje u vozila komunalnih službi, državne uprave i taksi udruženja.

Put od Beograda do Kragujevca dovoljno je dobar pokazatelj koliko je metan isplativ pogon. Fiat 500L sa benzinskim motorom od 900 kubika koji je i ovako mali potrosač sa jednim rezevoraom može da pređe i do 350 kilometra, a cena pređenog kilometra ne može da pređe 3.7 dinara, što metan kao pogon stavlja na prvo mesto po štedljivosti. Italijani su prvi uvideli koliko je metan ekološki čist pa su tako svim vozilima koja se koriste u gradu u komunalnim službama dali posebne podsticaje, a negde čak i besplatno parkiranje. Fiat je pionir u ovoj tehnologiji i kroz taj proizvod obraća se velikim kupcima koji godišnje mnogo prelaze.
 
''Imamo specijalano razvijene programe za ubrizgavnje i sagorevanje metana u cilindrima. Težimo i u ovom modelu 500L da rad, snaga i elastičnost motora budu što veći. Ekonomska isplativost je velika, ali su tu i ekološki benefiti. Jednostavno metan je za komercijalna vozila u nekim slučajevima isplativiji nego dizel'', kaže Umberto Lanučeli, komercijalni direktor Fiata. Model 500L na metan proizvodiće se za poznatog kupca u većim serijama, a njihova prodaja počeće od Aprila. ''Mi pravimo specijalan program upravo za taksi službe, u Beogradu i ostalim većim gradovima Srbije. Želimo da napravimo jedan nacionalni taksi koji ne bi bio izvan udruženja, ali bi bio deo svakog udruženja u Srbiji. Ekologija je prvom planu'', kaže Dijego Velini iz ''Fiat automobila Srbija''. Najčešća zapremina boca za metan je oko 27 litara, što je oko 12.5 kilograma. Sa jednim rezervoarom pređe se oko 250 kilometara gradske vožnje, a na otovorenom oko 350 kilometara.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat 500L na metan troši skoro kao upaljač

 

fiat%20500l%20met.jpg

 

Kako pišu Novosti, ko kupi Fiat 500L koji za pogon koristi metan (CNG), za četiri godine, ako u proseku prelazi po 40.000 kilometara - uštedeće samo na gorivu, 13.550 evra! To je više, nego što fabrika ''Fiat automobili Srbija'' (FAS) naplaćuje za ovo vozilo, koje se, trenutno u promotivnom periodu, prodaje za 13.490 evra. - Računicu smo izveli za pravna lica koja u proseku, godišnje prelaze veliki broj kilometara, i koje će Fiat 500L sa pogonom na CNG, sasvim sigurno obradovati - kaže komercijalni direktor FAS Umberto Janućeli. On dodaje i da je veoma značajna činjenica to što ovi motori emituju 23 odsto manje štetnih gasova od benzinskog pandana, a da u slučaju da se u rezervoaru nalazi ''biometan'' emisija opasnih materija u atmosferu je ravna nuli.
Zanimljivo je da je FAS ponudio, pravnim licima, Fiat 500L sa dizel motorom na TNG i CNG po istoj ceni - 13.490 evra!
 
U kragujevačkoj fabrici, u kojoj se ugrađuje uređaj za pokretanje vozila na CNG, kažu da je veliko interesovanje za ovaj pogon. U Evropi, na primer, više od 600.000 vozila koristi za pogon metan.
- Trenutno 25 do 30 odsto vozila koja pravimo u FAS su sa pogonom na CNG ili TNG - kaže Frančesko Ćanća, direktor fabrike u Kragujevcu. Vozilo na metan, samo na ovaj pogon može da pređe 300 kilometara sa jednim rezervoarom. Prednost je što je sačuvan i rezervoar za benzin, pa je autonomija kretanja velika. Najveći problem za vozače u Srbiji koji koriste CNG, odnosno metan je mali broj pumpi koje toče ovo gorivo. U Beogradu ih ima svega nekoliko, ali najveći trgovci naftom najavljuju da će otvoriti nove terminale sa CNG širom Srbije.
 
 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedan moj prijatelj, novinar, vozio je ovo test vozilo na metan. Kaze da ne vuce lose. S obzirom na komfor koji ovaj auto pruza, ko ne voli da divlja a prelazi puni km, kaze da je 500l na metan interesantan izbor.

Sa jednim rezervoarom do kg i nazad. Kaze jeftiniju a udobniju voznju nije imao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam koji je motor probao, ali znam da postoji neki sa metanom koji ima samo 80ks, to je baš malo za ovoliki auto..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je to lepo,ali prvi problem je mali broj pumpi za metan. Drugo-od ove drzave, tj onih koji je vode, ne mozemo ocekivati da za takva auta daju bilo kakve pogodnosti. Manja registracija, besplatan parking....pusti snovi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma nije problem mali broj pumpi,raširiće se to. U prošlom veku,kad sam ugradio TNG,jedina pumpa je bila u Ovči,a vidi sad. Po meni,veći je problem otežavanje ionako teškog auta,a relativno slabašnog motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je to lepo,ali prvi problem je mali broj pumpi za metan.

 

Trenutno to jeste problem...ali čuo sam nešto oko planova NIS-a koji se tiču povećanja pumpi koje će imati metan, i ići će širenje broja tih pumpi relativno brzo. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem kod metanskih pumpi kako sam ja čuo je što se da bi bilo rentabilno i izvodljivo moraju nalaziti na samom gasovodu pa je samim tim i ograničen broj lokacija gde se postavljaju.

Pritisak punjenja je 200+bara što iziskuje extremno debele i teške boce da bi mogao da se skladišti u njima i transportuje. Na pumpi kod Orlovače često stoji kamion za transport metana (bolesno izgleda sa onih rekao bih 100 i više boca ppvezanih cevčicama) i ako sam dobro upamtio šta mi je pumpadžija rekao sam kamion je težak 40+tona a transportuje samo 3~4tone goriva.

Edited by Markobgd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema jeftinije vožnje nego na metan

 

126785-fiat%20500l%20cng.jpg

 

Kako pišu Novosti, trenutno od ukupnog broja proizvedenih vozila u Kragujevcu skoro 30 odsto čine vozila s pogonom na LPG ili CNG goriva. U segmentu alternativnih goriva, metanski motori su najpogodniji tehnološki izbor. Kompanija ''Fiat automobili Srbija'' nedavno je organizovala promotivnu vožnju za specijalizovane novinare od Beograda do Kragujevca, s posetom fabrici za proizvodnju modela Fiat 500L sa pogonom na metan (CNG). Malo je poznato da metan koji je Alesandro Volta otkrio još 1776. Fiat u svoja vozila ugrađuje veoma dugo. Još pre Drugog svetskog rata, kao jedno od rešenja za nestašicu benzina i dizela, Fiat je ponudio CNG.
 
Moderno doba u kome je počelo masovnije korišćenje metana kao alternativnog goriva počelo je 1997, s pojavom Fiat Maree, a sledeće godine pojavila se Multipla, pa 2006. Panda, 2010. Doblo i krajem 2013. 500L na metan.
- Trenutno od ukupnog broja proizvedenih vozila u Kragujevcu skoro 30 odsto čine vozila s pogonom na LPG ili CNG goriva - kaže Umberto Janučeli, komercijalni direkor FAS-a. - U segmentu alternativnih goriva, metanski motori su najpogodniji tehnološki izbor i emituju 23 odsto CO2 manje u poređenju s benzinskim motorima. Stoga metan predstavlja najčistije gorivo koje je dostupno, a ujedno je i izvor obnovljive energije zahvaljujući razvoju biometana. Počev od 1997. godine pa do danas Fiat grupacija prodala je više od 600.000 vozila s alternativnim gorivom, uključujući i laka komercijalna vozila.
 
Vozilo koje smo mi imali na test vožnji opremljeno je CNG uređajem koji se ugrađuje u fabrici u Kragujevcu u sklopu linije montaže po strogim bezbednosnim kriterijumima i s nekoliko faza testiranja. Ugrađuju se dva rezervoara, od 66 i 18 litara, koja su dodatno zaštićena od eventualnih udara. Autonomija vozila je oko 300 kilometara na metan. Automobil startuje na benzin, a odmah zatim se automatski prebacuje na metan. Ukoliko nestane metana, ponovo automatski prelazi na korišćenje benzina. Za razliku od nekih drugih vozila, u Fiatu 500L je sačuvan i originalni benzinski rezervoar od oko 50 litara, pa je autonomija ovog vozila zaista sjajna.
 
Motor pod haubom je mnogonagrađivani 0.9 TwinAir sa dva cilindra, koji uz pomoć turbokompresora razvija 80 KS, pri 5.500 obrtaja u minuti, uz maksimalnu vrednost obrtnog momenta koja iznosi najmanje 140 Nm pri 2.500 obrtaja u minuti. Na konkretnom primeru modela 500L, 0.9 TwinAir ima CO2 emisiju od 105 g/km u kombinovanom ciklusu.
Cena ovog vozila u promotivnom periodu iznosi 13.490 evra, a trenutno je u ponudi samo za pravna lica.
 
CNG bez premca
Cena litra metana u Srbiji iznosi 82 dinara. Računica koju je izveo Fiat pokazuje da za 100 kilometara koje prevalite s metanom, za istu cenu vozila s dizel pogonom možete da prevalite 64, sa TNG 56 i sa benzinom 42 kilometra.
 
fiat%20cng.jpg
 
- Ukoliko sa CNG pogonom za četiri godine prevalite oko 160.000 kilometara, računajući sve troškove eksploatacije, samo na gorivu možete da uštedite 13.550 evra, što je više nego trenutna cena vozila - objašnjava Janučeli. Ono što je još važnije, kako kaže komercijalni direktor FAS-a, jeste to što sa ovim gorivom čuvamo prirodu za našu decu, za budućnost.
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Zanimljivo je da je FAS ponudio, pravnim licima, Fiat 500L sa dizel motorom, na TNG i CNG po istoj ceni - 13.490 evra!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Racunali su da dizel ne trosi nista.

 

Po ovoj racunici usteda je 772 e na 10 000 Km.

To je oko 672 l goriva.

 

Ako pretpostavimo da je prosecna potrosnja benzinca 7 l na 100 Km.On na 10 000 Km potrosi 700l.

 

Sto znaci da po njihovoj racunici dizel za 10 000 Km potrosi oko 30 l :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel moguće da je razlika u gorivu bmb ed čak 12350 eur za 160000 km....meni je to neverovatno.

Nije razlika izmedju bezolovnog i eurodizela, nego CNG (metana):

 

- Ukoliko sa CNG pogonom za četiri godine prevalite oko 160.000 kilometara, računajući sve troškove eksploatacije, samo na gorivu možete da uštedite 13.550 evra, što je više nego trenutna cena vozila - objašnjava Janučeli. Ono što je još važnije, kako kaže komercijalni direktor FAS-a, jeste to što sa ovim gorivom čuvamo prirodu za našu decu, za budućnost.

Mislim da sam dobro izracunao :D

 

Pogrešno si pročitao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 
fiat%20cng.jpg

 

 

Ja sam mislio da je na ovoj slici napisana usteda za Diesel,LPG i CNG u odnosu na Petrol :question:

 

Ako je receno da je usteda za CNG 13 550e,na grafikonu oznaceno zutom bojom kao "razlika"

Ista ta "razlika" odnosno usteda je za Diesel 12 348...

 

Za LPG je ta "razlika" 5 939e

Moguce da se potkrala stamparska greska.Da je npr kod Diesela trebalo da pise usteda bez "1" pa da bude 2 348e na 160k.

Jer poznato je da je voznja na plin jeftinija/ista od voznje na dizel,a na grafikonu je predstavljeno kao da je voznja na dizel duplo jeftinija od voznje na plin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogledaj grafikon....

 

Pa, pogledaj ga onda. ;)

 

Benzinac:

- auto košta 12.900 evra

- ukupan trošak goriva za 160.000 pređenih kilometara je 22.100 evra

- ukupno svi ostali troškovi za tih 160.000 kilometara (registracija, održavanje, osiguranje) negde oko 2.000-2.500 evra.

 

22.100 evra za gorivo za 160.000 pređenih kilometara je ustvari 0.138 evra po kilometru, odnosno 13.81 evro na svakih 100 pređenih kilometara. Ako su uzeli cenu za benzin od 1.25 evra (mada to nije realno, jer su sigurno vadili prosek maloprodajne cene za više poslednjih godina, jer ne bi bilo pametno uzeti trenutnu cenu (rekordno nisku), i onda pretpostaviti da će ona i narednih npr. barem 4 godine (koliko treba da se pređe 160.000 kilometara) ostati ista - to je oko 11 litara na 100 kilometara.

 

Dizel:

- auto košta 13.450 evra

- ukupan trošak goriva za 160.000 pređenih kilometara je oko 9.550 evra (kažem ''oko'' jer samo gledam grafikon).

- ukupno svi ostali troškovi za tih 160.000 kilometara (registracija, održavanje, osiguranje) negde oko 2.000-2.500 evra.

 

9.550 evra za gorivo za 160.000 pređenih kilometara je ustvari 0.059 evra po kilometru, odnosno 6 evra na svakih 100 pređenih kilometara. Ako su uzeli cenu za dizel od 1.25 evra (mada to nije realno, jer su sigurno vadili prosek za više poslednjih godina, jer ne bi bilo pametno uzeti trenutnu cenu (rekordno nisku), i onda pretpostaviti da će ona i narednih npr. barem 4 godine (koliko treba da se pređe 160.000 kilometara) ostati ista - to je 4.8 litara na 100 kilometara.

 

Dakle, po njihovoj računici, dizel verzija za 10.000 kilometara potroši barem 480 litara nafte...a, ne samo 30 litara kako ste sračunali. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa svaka im cast na racunici. :D

 

Benzinac u proseku trosi 11l na 100 Km,a dizel 4.8l. :rolleyes:

 

Ako uzmemo fabricke podatke za 5ool 1.4 benz i 1.3 dizel,to onda izgleda ovako:

 

6.2 vs 4.2

 

620 vs 420 na 10k

 

9920 vs 6720 na 160k

 

po trenutnim cenama(136.4/145.9):

 

1 353 088 vs 980 448 dinara

 

po danasnjem kursu 120.16

 

11 260 vs 8 159 eur

 

ukupna usteda na 160k je 3 101 eur

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa svaka im cast na racunici. :D

 

Benzinac u proseku trosi 11l na 100 Km,a dizel 4.8l. :rolleyes:

 

Suština je da im računica nije da dizel troši 30 litara na 10.000 kilometara :)

 

Kao i da su cifre od 11, tj. 4.8 litara dobijene ako u jednačinu uključiš sadašnje (niske cene) derivata u Srbiji.

Ali, ako računaš cene od npr. pre 6 ili 9 meseci, ili njihov višegodišnji prosek (jer nije realno planirati uštedu na 160.000 kilometara kao da će se ta kilometraže preći za 3 ili 6 meseci, a ne za godine i godine u našim uslovima), onda će benzinac trošiti ustvari manje od 11. Evo, ako su računali da je prosečna cena benzina 1.33 evra, onda ustvari benzinac troši 10.4l.

A, možda...samo možda ;) je neko preveo evropsku brošuru, sa evropskih tržišta (jer nije SRB jedina gde se nudi 500L na metan)...a, tamo su cene benzina malo drugačije nego kod nas, npr. u Italiji je 27.02.2015. (izvor http://www.tcs.ch/de/reisen-camping/reiseinfos/themen/benzinpreise.php?currency=EUR), litar benzina bio oko 1.58 evra (prosek cene 95 i 98 oktana). Sa tom računicom, ako su je sluuučajno samo preveli i objavili kod nas, ispalo bi da 500L 1.4 16v troši 8.7 litara. :)

 

Fabričke specifikacije potrošnje:

 

Fiat 500L 1.4 16v

- 8.3 grad 

- 5.0 otvoren put

- 6.2 prosek

 

Fiat 500L 1.3 16v MJet

- 5.0 grad

- 3.7 otvoren

- 4.2 prosek

Share this post


Link to post
Share on other sites

I dalje tvrdim da je racun nemoguc....pitanje :

 

1. ko bi uzimao benzinca kad za 10 g. ( ako prelazi 16000 km godisnje...prosek u SRBiji ) ustedi skoro 13000 eur

2. ko bi uzimao cng u odnosu na dizel i malu ustedu na 160000 km, a pumpi ni od leka, vise bi se vozio na bmb.

Edited by drzarkod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...