Jump to content

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

FAS Euroauto Goran Vlada
ivan.ik

Turska kolima

Recommended Posts

Gledajući prošlogodišnju SAT patrolu do Turske i mesta Sarimsakli razmišljao sam o malo dužem putu sa Stilom. Put generalno jeste  duži u odnosu na gradove Olimpiske regije (Olimpik , Paralija , Leptokarija) ali nije nešto što se ne može  jednom cugu preći / naravno uz neke kraće pauze i odmore. Od Beograda do Sarimsakli-ja preko Grčke ima oko 1276 km dok preko Bugarske kraće za oko 150 km ili 1125 km. Kao i uvek glasam za put preko Grčke, jeste da je duži ali je i generalno kvalitetniji tj ima više auto-puta odnosno Garmin daje prognozu za oba pravca oko 15 sati 24-30 minuta.

 

Screenshot_2015_02_14_20_52_48.png Screenshot_2015_02_14_20_54_25.png

 

 

   

 

Ponuda hotela je solidna i može se naći smeštaj sa polupansionom za pristojne pare.

 

   

Patrola do Turske - Sarimsakli (preko Bugarske)
 
 
patrola-do-turske-sarimsakli.jpg
  
 
Za sve one koji se odluče da svoj odmor provedu u nama najbližem i veoma popularnom turskom letovalištu Sarimsakli napisali smo kratak vodič o tome šta Vas sve čeka na ovom putovanju i na šta treba posebno da obratite pažnju. 
Udaljenost od Beograda do Sarimsaklija iznosi oko 1100 km, odnosno 900 km ukoliko krećete iz Niša. 
 
Maršuta:
 
Beograd - Niš - Pirot - Dimitrovgrad - Gradina (granični prelaz sa Bugarskom) - Sofija (obilaznica oko grada) - Plovdiv - Svilengrad - Jedrene - Galipolje - prelazak Dardanela - Čanakale - Troja - Sarimsakli
 
Od Beograda do Niša vozite se auto putem, na naplatnoj rampi kod motela Nais plaćate putarinu u iznosu od 730 dinara za putnička vozila. Posle 3 kilometra od naplatne rampe izključujete se desno i nastavljate putem ka Pirotu i Sofiji (putokazi su jasno obeleženi). 
Naplatna rampa kod Niša
 
 
naplatna-rampa-nais.jpg
 
 
Vozite Sićevačkom klisurom ka Pirotu, na ovoj deonici nalazi se dosta krivina i tunela pa Vam preporučujemo da budete obazrivi. 
 
Sićevačka klisura
sicevacka-klisura.jpg
 
 
 
 
Na ovoj deonici nalaze se i brojna proširenja gde možete na kratko predahnuti i odmoriti se.Na 60 km od naplatne rampe kod mesta Čiflik budite obazrivi, u toku je povremena obustava saobraćaja. Kada nema obustve vozila se međusobno propuštaju uz svetlosnu signalizaciju. Preporuka je da kontaktirate AMSS kako bi dobili prezizne informacije o intervalima kada se saobraćaj obustavlja.
 
Nastavljate vožnju, pralazite Pirot i mesto Željuša gde se nalazi i poslednja benzinska stanica u Srbiji gde možete sipati tečni naftni gas. Nastavljate vožnju prolazite Dimitrovgrad i na tačno 111.3 km od naplatne rampe kod Niša stižete na granični prelaz Gradina sa Bugraskom. 
 
Granični prelaz Gradina
 
granicni-prelaz-gradina.jpg
 
 
 
 
 
 
 
Za prelazak granice potreban Vam je važeći pasoš, dokumenta za automobil i ovlašćenje za upravljanje vozilom ukoliko se vozilo ne vodi na Vas.
 
U BUGARSKU ZVANIČNO ULAZITE NA GRANIČNOM PRELAZU KALOTINA NA 111.7 KM OD NAPLATNE RAMPE KOD NIŠA.
Granični prelaz Kalotina
 
granicni-prelaz_-bugarska.jpg
 
 
 
Za Bugarsku Vam nije potrebna zelena karta za automobil, ali obavezno kako bi ste izbegli neprijatnosti kupite vinjetu jer je to način naplate putarine u ovoj zemlji. Vinjetu možete uzeti neposredno po prelasku graničnog prelaza na benzinskoj pumpi po ceni od 5.20 EUR i važi 7 dana.
 
Napomena: iako Vam zelena karta za Bugarsku nije potrebna, imajte u vidu da je to obavezan dokument u Turskoj pa je svakako morate izvaditi.
 
Imajte u vidu da je vremenska zona u Bugarskoj +1H u ondosu na vreme u Srbiji pa podesite Vaš časovnik.
 
Ograničenje brzine u Bugarskoj:
 
Naseljeno mesto - 50 km/h
Magistralni put - 90 km/h
Auto put - 130 km/h
 
Valuta: Lev - 1 EUR= 1.95 LEV
 
Cene goriva:
 
BMV 95 - 2.52 LEV
Evrodizel - 2.56 LEV
TNG - 1.21 LEV
 
Obavezna oprema u vozilu:
 
Prva pomoć
Sigurnosni trougao
Svetloodbojni prsluk
Rezervni točak/set za krpljenje gume
Protivpožarni aparat
 
Kako i kod nas vozači imaju obavezu da preko dana drže upaljena svetla.
 
Važni telefoni u Bugarskoj:
 
Policija 165
Vatrogasci 160
Hitna pomoć 150
Pomoć na putu +359 29 1146
Jedinstveni broj 112
 
Imajte u vidu da se kazne ne plaćaju na licu mesta, već u pošti ili u banci. Ukoliko Vam se desi da ne platite izrečenu kaznu možete imati velikih problema i neprijatnosti pri izlasku iz zemlje. Preporuka je da povedete računa.
 
Iznos kazni za nepoštovanje pravila saobraćaja:
 
Nenošenje svetloodbojnog prsluka 20 - 50 leva
Vožnja danju bez upaljenih svetala 30 - 80 leva
Nevezivanje sigurnosnog pojasa 50 leva
Preticanje preko pune linije 50 - 150 leva
Prevoz dece van posebnog sedišta 50 leva
Telefoniranje u toku vožnje 50 leva
Vožnja sa preko 0,50 promila 500 - 1000 leva
Vožnja bez vinjete 300 - 3000 leva
 
Nastavljate put prema Sofiji do koje ima oko 50 km. Kolovoz je kvalitetan i dobro obeležen. Kada stignete do Sofije po prolasku prvog semafora stižete do veoma važne raskrsnice, pratite putokaz za Svilengrad i Istanbul i skrenite levo. U toku je izgradnja kružnog toka pa vozite polako i obratite pažnju na putokaze i skretanje za Svilengrad. Vozite obillaznisom oko Sofije koja je u popriličnom lošem stanju, čuvajte se preticanja gužva je zaista velika a policiju možete sresti na svakom koraku. Prateći trasu kolovoz se postepeno širi, nastavljate da pratite putokaz za Plovdiv i Svilengrad.
Obilaznica oko Sofije
 
 
 
obilaznica-oko-sofije1.jpg
 
 
Na 194 kilometru od naplatne rampe kod Niše, dolazite do uključenja na auto put i putokoza za Plovdiv i Svilengrad. Na tačno 194,4 km od naplatne rampe nalazi se skretanje za Svilengrad. 
 
Obratite pažnju prvo isključenje je za Sofiju a drugo za Plovdiv i Svilengrad što je i naš pravac. Vozimo se auto putem.
 
Auto put kroz Bugarsku
 
 
autoput-za-svilengrad.jpg
 
 
 
 
 
Na 325.70 km od naplatne rampe ko Niša ili 531 kilometru od Beograda stižemo do ključne raskrsnice sa putokazom koji nam govori da skrenemo desno za Svilengrad i Istanbul. Do Turske granice ima još oko 150 km.
 
Nastavljamo vožnju magistralnim putem, pratite putokaze za Svilengrad.
 
Na 356.2 km stižemo do račvanja puteva, levo se ide za Burgas a mi nastavljamo desno prema Svilengradu. Prolazimo kroz nekoliko naseljenih, kolovoz na ovoj deonici je malo lošiji, obratite pažnju i na dugačke pravce koji se završavaju oštrim krivinama. 
 
Na 437.8 km počinje deonica auto puta, prelazimo reku Maricu i nastavljamo prema Svilengradu. 
 
Na 464.20 km završava se auto put, sa desne strane radi se nova traka auto puta tako je vrlo moguće da će tokom sezone i ova deonica biti pokrivena autoputem.
 
Na 466.90 km od naplatne rampe kod Niša nalazi se isključenje za Grčku i Svilengrad, mi nastavljamo pravo.
 
Na 473 km od naplatne rampe kod Niša ponovo izlazimo na auto put. Na 476.4 km je kraj auto puta, približavamo se kraničnom prelazu sa Turskom. Posebnu pažnju obratite na duge kolone kamiona.
 
Na 478.90 km od naplatne rampe ulazimo u pogranično mesto Kapetan Andrejevo. Pred sam granični prelaz nalaze se dve benzinske pumpe, preporučujemo da ovde natočite gorivo ukoliko imate potrebu za tim jer je gorivo u Turskoj skuplje.
 
Na tačno 482 km od naplatne rampe stižemo na granični prelaz Kapetan Andrejevo.
 
Na 482.20 km od naplatne rampe stižemo do Turskog graničnog prelaza Kapikule.
 
Granični prelaz Kapikule
 
 
granicni-prelaz-kapikule.jpg
 
 
 
ULAZIMO U TURSKU
 
Za ulazak u zemlji procedura je standardna, stim što Vam je potrebna zelena karta. 
 
što se tiče opreme u automobili ista je kao i kod nas osim što Vam je potrebno da posedujete dva trokuta (u slučaju nezgode, jedan trokut postavljate 50 metara iza automobila, a drugi 50 metara ispred automobila) i aparat za gašenje požara. 
 
Takođe u Turskoj možete ugasiti svetla ukoliko vozite auto preko dana, jer ovde na važi pravilo obezne dnevne vožnje sa oborenim svetlima.
 
Putarina kroz Tursku se ne plaća, tako da Vam nije potrebna nikakva vinjeta.
 
Dozvoljene brzine:
 
U naseljenom mestu - do 50 km/h
Van naseljenom mestu - do 90 km/h
Na putu sa odvojenim trakama - do 110 km/h
Na auto putu - 120 km/h
 
Valuta: LIRA - 1 EUR = 2.86 LIRA
 
Cene goriva: 
 
BMB 95 - 4,98 lira
Evrodizel - 4,27 lira
TNG - 2,46 lira
 
Kazne za kršenje saobraćajnih propisa:
 
Prolazak na crveno svetlo - 172 lire
Prekoračenje brzine preko 30% - 356 lira
Nevezivanje sigurnosnog pojasa: 80 - 172 lire
Preticanje preko pune linije: 80 - 172 lire
Prevoz dece bez sedišta: 80 - 172 lire
Telefoniranje u toku vožnje - 80 lira
Vožnja sa o,3 - 0,5 promila: 70 - 200 lira
Vožnja sa preko 0,5 promila: 200 - 2000 lira
 
Kazne se neplaćaju na licu mesta, već dobijate nalog da kaznu platite u pošti ili banci. Ukoliko kaznu platite u roku od 15 dana od datuma izricanja kazne plaćate 75 % vrednosti kazne.
 
Nastavljamo vožnju autoputem prema Čanakaleu, do koga ima oko 240 km.
 
Na 508,7 km od naplatne rampe kod Niša, puta za Čanakale se odvaja od puta za istanbul, ovde skrećemo desno. Na 513 km prestaje auto put iako je konfiguracija puta ista kao za auto put, ovo ipak nije auto put pa budite obazrivi, maksimalna brzina na ovom putu je 110 km/h. osim ako nije drugačije regulisano saobraćajnim znakom.
 
Put kroz Tursku
 
turska-putevi.jpg
 
 
 
Na 532 km od naplatne rampe kod Niša stižemo do još jedne važne raskrsnice, na ovom mestu pratimo putokaz za Čanakale i skrećemo desno. 
 
Na 681,1 kilometru od naplatne rampe kod Niša pratimo putokaze za Galipolje i Lapseki (skrećemo desno) gde ćemo se ukrcati na trajekt.
 
Stižemo do kružnog toka i idemo levo ispod auto puta, stižemo i do drugog kružnog toka gde nastavaljmo pravo. vozimo se predgradjem Galipolja do do ukrcavanja na trajekt. Na kraju ulice skrećemo desno i stižemo pravo na trajekt (684.9 km od naplatne rampe kod Niša).
 
Vožnja trajektom preko Dardanela
 
 
voznja-trajektom-prekodardanela.jpg
 
 
Karte za trajekt se kupuju direktno iz automobila. Cena se plaća samo za automobil i iznosi 29 Turskih lira ili oko 10 EUR-a.
 
Trajekt saobraća na svakih pola sata.
 
Vožnja trajektom preko Dardenela do mesta Lapseki traje oko 30 min. Zvanično napuštamo Evropski kontinent i ulazimo u Aziju.
 
Odmoh po izlasku iz trajekta nailazimo na semofor, pratimo putokaz za Izmir i skrećemo desno. U Lapsekiju je malo veća gužva pa obratite pažnju na pešake.
 
Na tačno 714,60 km ulazimo u Čanakale, nastavljamo ka Sarimsakliju prateći putokaz za Izmir. 
 
Na 742 km isljučenje za Troju. Savetujemo Vam da posetite ovaj čuveni istorijski lokalitet. Radno vreme lokaliteta od 08.00h do 19.30h, cena ulaznice 20 Turskih lira.
 
 
Troja
 
troja.jpg
 
 
 
Nastavljamo dalje i prolazimo mesto Ezine, obratite pažnju na pešake. 
 
Na 770.2 km počinje klasična magistrala.
 
Na 794.80 počinje veoma zahtevna deonica sa velikim brojem krivina u dužini od 20 - tak kilometara. Na 805,4 km stižemo do mesta Kučukuju i sada vozimo uz more. Kolovozne trake su ponovo odvojene i putovanje je mnogo bezbednije, narednih 37 km vozimo kroz naseljena mesta pored obale tako da posebno obratite pažnju. 
 
Na 847 km od naplatne rampe kod Niša, kolovoz se sužava i skrećemo desno, pratimo putokaz za Ajvalik i Izmmir. Odmah nakod skretanja vozimo kolovozom sa po dve trake sa svake strane. 
 
Na 885,30 km od naplatne rampe kod Niša je skretanje za Ajvalik, mi nastavljamo pravo. Nakon 9 km tačnije na 894 km od naplatne rampe dolazimo do znaka koji nas obaveštava da za Sarimsakli skrećemo desno. Spuštamo se do obale i posle par kilometara stižemo na našu krajnju destinaciju, poznato Tursko letovalište Sarimsakli.
 
 
Sarimsakli
 
sarimsakli.jpg
 
 
 
 
Izvor: tekst rađen prema materijalu emisije Sat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugar moj isao svojim kolima dva puta, jednom Istanbul drugi put more, preko bugarske ali sa prenocistem u Plovdivu prvi put i Jedrenama drugi, zbog klinca. Bez ikakvih problema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slobodno preko Bugarske cepaj. Nema greske. Iso sam par puta, oko 10-11sati putovao Nis - Istanbul, sa zadrzavanjem na granicama i 2 stajanja za odmor i klopu usput. I da, nikad mi zeleni karton nisu trazili.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja često pričam sa ljudima koji tamo idu redovno za Istanbul i otprilike se priča svodi na put preko Bugarske i dužina puta 11-13h... Ja sam išao do Burgasa i realno, problem je samo deo od Niša do Sofije... tj. nije problem nego nije autoput pa je malo teže za vožnju. Od Sofije je opet autoput tako da je izdrživo čak i samo za jednog vozača ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma i taj deo Nis - Gradina je ok sada s obzirom kakav je bio pre par godina ;) nekih 45-50min na par mesta znaju da stoje plavci ali ih uglavnom nemaju. I ako slucajno pazaris gorivo u Bugarskoj, jer je trenutno jeftinije nego li kod nas, moj savet je da na ulazu u Sofiju udjes u Metro i zamenis EUR za LEV jer je najbolji kurs i miran si ;) jer ima dosta divljih menjacnica, spolja na tablu pise jedno, a unutra kad udjes drugo i covek nahebe za sekundu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozio sam ranije tim delom Niš-Gradina jednom do dva put nedeljno i stari put je bio odličan, peglam  Neoplana stotku i neskidam. BG do pred granicu (rest. Hepi Stars/ davno kod Murata)oko 4 h, klopa pa lagano za Sofiju.

Iskreno ne volim Bugarsku i da bilo šta petljam sa njima tako da ako krenemo (tj nađemo društvo za usput) idemo kroz Grčku auto-putem pored Soluna , Kavale , Aleksandropolisa i kod Ipsale ulazak u Tursku.

 

 

Naplatna rampa Bubanj Potok............................................................................0 km

Nais petlja Trupale.........................................................................................214 km

 

Evozoni granica MK-GR..................................................................................558 km

 

isljučenje Solun ind. zona................................................................................606 km

isključenje za Stavros.....................................................................................686 km

isključenje za Kavalu......................................................................................769 km

isključenje za Keramoti...................................................................................798 km

isključenje za Aleksandropolis.........................................................................918 km

 

granica sa Turskom........................................................................................959 km

 

skretanje za Kešan (ukrštanje sa pravcem preko BG 826. km)...........................988 km

isključenje za Galipolje..................................................................................1057 km                           

ukrcavanje na trajekt Galipolje......................................................................1059 km                           

iskrcavanje sa trajekta Lapseki.....................................................................1066 km

Čankale (ukršanje sa trajektom iz Ecebat-a)...................................................1111 km

 

Cilj Hotel Mari Sarimsakli...............................................................................1270 km

 

Varijanta sa trajektom iz Ecebat-a (na 1099 kilometru) je duža za 9 km ali malo kraće putovanje trajektom. Oko 15-20 min za razliku od Galipolja gde je oko 30 min.

 

To znači put kroz Srbiju i Makedoniju 558 km, kroz Grčku 401 km i kroz Tursku oko 311 km (ukupno 1270 km)

SAT-ova varijanta put kroz Srbiju preko Bugarske do Turske ima put kroz Srbiju oko 325 km, dalje kroz Bugarsku 371 km i kroz Tursku 412 km (ukupno 1108 km). 


Ukrštanje puteva u gradu Kešan je u SAT-ovoj patroli na 28-om minutu.

Edited by ivan.ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cemu tolika odbojnost kroz Bugarsku? A i mozes da ustedis za zeleni karton. Ovamo ti svakako treba, mada bilo price da ce da se ukine od ove godine, da li je, ne znam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biće još bolja varijanta kada se završi taj novi put koji prave.

Ta deonica do Gradine je meni jeziva.

Dalje kroz Bugarsku je skroz okej, ako govorimo o samom putu.

Lepše je kroz Grčku :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne volim sa Bugarima ništa da petljam, to su ta prepucavanja i ubeđivanje sa njihovom policijom i razmišljanje da li će  neko da te usput za nešto zezne, prevari i sl. Da li je sigurno negde da staneš.

Bez obzira zeleni karton je potreban za Tursku tako da mi ta ušteda ne igra ništa.

Cene goriva zanimljive 

.....................Srbija................Makedonija......................Grčka..........................Turska..................................Bugarska

Benz...........1,087 e...........1,011 e 62 Den...................1,398 e................1,565 e 4,38 TLY....................1,044 e 2,040 Lev

ED..............1,178 e............0,831 e 51 Den...................1,159 e................1,397 e 3,91 TLY....................1,070 e 2,090 Lev

LPG............0,629 e............0,505 e 31 Den..................0,709 e.................0,629 e 1,76 TLY....................0,435 e 0,850 Lev

 

dobar sajt za praćenje cena goriva http://www.fuel-prices-europe.info/

i aplikacija za pumpe u Grčkoj https://play.google.com/store/apps/details?id=gr.x4real.fuelprices.android

Edited by ivan.ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio sam u Sarimsakliju i super sam se proveo, isao sam autobusom tako da o putu ne mogu da pricam ali samo mesto je je super. Mislim, nije kao Paralija, nema diskoteka i toliko provoda, ali za porodicu sa decom je fenomenalno. Klima je neverovatna, potpuno suv vazduh, vazdusna banja, ceo dan na plazi a covek ne ozedni. Pesak ekstra, nema kamenja, plaza ogromna... Ako hocete mogu neku sliku da okacim

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ja sam bio u predsezoni, kraj juna pocetak jula, more jeste bilo malo hladnije, ali negde na pola odmora je naisao neki topao talas i bilo je fenomenalno. Mada meni ni hladnije nije smetalo. Nije bilo guzve, kada smo odlazili tada se otprilike i napunio grad. Plaza je nepregledna, dugacka, siroka, jedino nema prirodne hladovine, Evo slike plaze i nesto sa izleta, ceo jedan dan na brodu sa hranom, kupanjem na otvorenom moru...

 

P6170061.jpg P6210030.jpg P6210033.jpg P6210037.jpg
 
P6210050.jpg P6210061.jpg P6210065.jpg P6210069.jpg
 
P6210074.jpg P6210075.jpg P6220266.jpg P6220283.jpg
 
P6220324.jpg 

 

 

Kazu da je ovde najlepsi zalazak sunca... 

P6170138.jpg P6170161.jpg P6180198.jpg P6220157.jpg
 
P6220179.jpg P6220235.jpg P6220298.jpg 

 

Ja sam bio u hotelu Kalif, sve sto je trebalo su imali, jako, jako ljubazni, hrana nije ono sto smo navikli ali je na bazi svedskog stola i veoma je ukusna. Definitivno najlepsi cokoladni kolac sam tamo jeo

 

P6190229.jpg P6220312.jpg P6240515.jpg P6240516.jpg
 
P6240517.jpg P6240518.jpg P6250582.jpg 
 
 
Pored Sarimsaklija je mesto Ayvalik, tamo se ide po kozne jakne za smesne pare, cetvrtkom se ceo grad pretvara u ogromnu pijacu tako da zene ne vodite tamo NIKAKO!!!
P6230370.jpg P6230371.jpg P6230372.jpg P6230432.jpg
 
P6250540.jpg 
 
Sve u svemu ja sam se lepo proveo, nemam nikakve zamerke na to leto, ali nije ostavilo tako dobar utisak da odem ponovo, vredi videti. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kači slike.

Period kad si bio i da li je more hladno ?

Valjda ce te lepsa polovina ugrejati?

Ako placas kilo jagnjetine ja ti pravim drustvo na leto!

Share this post


Link to post
Share on other sites

U busu sam proveo oko 22 sata, ali ja nisam bas normalan sto se tice putovanja, nisam spavao uopste ceo put i kada smo stigli, ubacio sam stvari u sobu i pravac plaza! Hocu reci da me taj dugi put uopste nije umorio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Kači slike.

Period kad si bio i da li je more hladno ?

Valjda ce te lepsa polovina ugrejati?

Ako placas kilo jagnjetine ja ti pravim drustvo na leto!

 

 

Može ali ja da budem dominantan.  :fun:

Share this post


Link to post
Share on other sites

2015 sam bio u sarimsakliju i mesto je odlicno. Da nema svih ovih sranja tamo 99% bi opet isao tamo ove godine. Sto se tice cena realno jeftino im je skoro sve, mesta za provod i nema( ako ne racunamo neku njihovu varijantu turbo folka ali jos goreg nego nas), usluga na svakom mestu na odlicnom nivou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


 

 



×