Jump to content
FAS Goran
Dante Bg

Tesla Model X

Recommended Posts

Tesla X imaće 3 reda sedišta i 690 ks

 

Proizvođač luksuznih električnih automobila iz Kalifornije objavio je nove detalje o Modelu X koji će biti predstavljen u drugoj polovini 2015.

 

Iako je zabeležio uspeh sa Modelom S (u 2014. isporučeno je oko 33.000 primeraka širom sveta), Tesla Motorsu neophodni su novi modeli na tržištu čime bi ovaj proizvođač proširio ponudu svojih automobila i povećao prodaju. Prvo sledeće vozilo koje će se naći u prodaji, a čija premijera je do sada odlagana nekoliko puta, je krosover Model X. Koncept ovog automobila predstavljen je još 2012. kada je najavljeno da će produkcijska verzija imati pogon na sva 4 točka i da će se zadnji par vrata otvarati vertikalno.

U najnovijem saopštenju Tesla Motors potvrdio je da će serijska verzija zaista imati zadnja vrata koja se otvaraju na gore, u stilu "galebovih krila", ili kako su ih u Tesli nazvali - “krila sokola” (Falcon Wings). "Ovakav sistem otvaranja vrata omogućava lakši pristup trećem redu sedišta, čak i na uskim parking mestima", objašnjavaju u Tesla Motorsu. "Model X je vozilo za prevoz 7 osoba koje u sebi kombinuje prostranost i funkcionalnost sa karakteristikama SUV automobila", kažu u toj kompaniji.

 

Kada je reč o pogonu, iz Tesla Motorsa saopštili su da će Model X biti dostupan sa istim konfiguracijama koje u ponudi ima limuzina Tesla S. Osnovna verzija biće opremljena baterijama od 60 kWh a elektromotor će proivzoditi 380 ks. U ponudi će biti i model iste snage, ali sa kapacitetom baterija od 85 kWh, koji će vlasnicima omogućiti veću autonomiju kretanja. Za one kupce koji žele top-model, na raspolaganju će biti verzija 85 kWh Performance sa dva elektromotora koji razvijaju 691 ks i pogonom na sva 4 točka.

 

izvor - b92.net

------------------------------------------------------------------

 

Tesla Motors primio 20.000 narudžbina za novi Model X

 

 

Izgleda da je odlaganje novog krosovera za drugu polovinu 2015. samo doprinelo povećanju interesovanja kupaca, s obzirom da je već 20 hiljada ljudi rezervisalo Model X. Ohrabreni tolikim brojem narudžbina, u kompaniji Tesla Motors prognoziraju da će u 2015. prodati ukupno 55.000 vozila.

 

Američki proizvođač luksuznih električnih automobila saopštio je da pored 20.000 narudžbina za Model X ima i 10.000 ubeleženih rezervacija za Model S. Krosover Tesla X najpre je trebalo da je nađe na tržištu 2013, ali je premijera pomerena prvo za 2014, pa za početak 2015. godine, da bi kompanija sada objavila novi termin - treći kvartal 2015. Automobil će imati dva motora (kao nedavno predstavljeni Tesla S P85D) i pogon na sva 4 točka. U kompaniji kažu da je 30 prototipova u fazi ispitivanja i sa su testovi sudara pokazali visok nivo bezbednosti novog modela. Tesla Motors je u 2014. kupcima isporučio 31.655 automobila, što je nešto manje od planiranih 32.000. Od toga, čak 11.627 proizvedeno je u poslednjem tromesečju.

 

izvor - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla Model X snimljen tokom testiranja u Kaliforniji

 

Kako se bliži datum lansiranja prvog Teslinog električnog krosovera, prototip Modela X sve češće se može videti na putevima u blizini Palo Alta u Kaliforniji.

Na nedavno objavljenom snimku, vidi se blago kamufliran produkcijski automobil. Iako su maska, svetlosne grupe i još neki detalji delimično prekriveni folijom, primetno je da se nije mnogo odstupilo od dizajna konceptne verzije predstavljene još 2012. godine:

 

 

Šef Tesla Motorsa, Ilon Mask, najavio je da će, nakon što je njegova premijera dva puta odlagana, Model X biti predstavljen u drugoj polovini 2015. godine. Uprkos tome, kompanija je već primila preko 20.000 narudžbina za ovaj automobil. Kada je reč o pogonu, Model X će biti dostupan sa istim konfiguracijama koje u ponudi ima limuzina Tesla S. Osnovna verzija biće opremljena baterijama od 60 kWh a elektromotor će proivzoditi 380 ks. U ponudi će biti i model iste snage, ali sa kapacitetom baterija od 85 kWh, koji će vlasnicima omogućiti veću autonomiju kretanja. Za one kupce koji žele top-model, na raspolaganju će biti verzija 85 kWh Performance sa dva elektromotora koji razvijaju 691 ks i pogonom na sva 4 točka. Žene će voleti Tesla Model X

 

izvor - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla "models X" će biti najbrži SUV na svetu

 

Dok aktuelni Tesla "model S" dobija nove baterije i pakete opreme, direktor kalifornijske firme Elon Mask je svojim mušterijama poručio da će novi "model X" električni SUV biti najbrži u klasi.

 

437466_tesla-x_ff.jpg?ver=1437391721

 

U razgovoru sa magazinom Auto Express povodom najnovijih nadogradnji na "modelu S", Mask je rekao: "Prvo, mislim da treba da kažem nešto o onome o čemu svi razmišljaju - gde su dođavola "model X" i "model 3?" Nema razloga da brinete, oni predstavljaju fokus naše firme i za sada odlično napreduju. Prve isporuke "modela X" počinju za dva meseca, a "model 3" se očekuje za malo više od dve godine", saopštio je Mask.

 

437465_5249821674956667229751292761880n_

 

Mask je zatim rekao da će novi paket baterija od 90kWh biti upotrebljen na "modelu X". Iako "model X" tek treba da prođe testove, Mask kaže da možemo da očekujemo ubrzanje do stotke od oko 3.3 sekunde, što bi značilo da će biti najbrži SUV na tržištu pošto Porše "kajen turbo S" do stotke stiže za 4.1 sekundu.

 

 

izvor - mojauto.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla predstavio svoj prvi krosover - Model X

 

Tri godine posle prvog prototipa, nakon što je par puta odlagao premijeru serijske verzije, Tesla Motors je prikazao javnosti dugo očekivani Model X.

Prezentacija novog modela održana je u Teslinoj fabrici u Kaliforniji a lično ju je vodio osnivač i prvi čovek kompanije, Ilon Mask. Iako nešto višeg profila, Tesla X siluetom podseća na limuzinu Model S. Dizajneri su smatrali da više nema potrebe da jedan električni automobil ima imitaciju maske hladnjak, pa je ovaj isključivo kozmetički detalj potpuno nestao sa Modela X.

Jedan od prvih detalja na koje će posmatrač obratiti pažnju su atipična zadnja vrata. Kada je Mask 2012. najavio da će Model X pozadi imati vrata koja se otvaraju nagore (on ih je nazvao "falcon doors", a u istoriji automobilizma poznata su pod imenom "gullwing" - galebova krila), mnogi su bili skeptični prema takvom rešenju.

 

Međutim, sistem je usavršen do detalja. Ispostavilo da je način otvaranja zadnjih vrata na Modelu X, osim što je vizuelno atraktivan, daleko funkcionalniji od konvencionalnog rešenja. Zahvaljujući specijalnom mehanizmu i brojnim senzorima koji detektuju eventualne prepreke u neposrednoj okolini vozila, vrata je moguće otvoriti čak i pri minimalnom odstojanju automobila od susednih vozila na parkingu.

 

 

Unutrašnjost Modela X, sa ogromnim ekranom na centralnoj konzoli preko koga se obavljaju sva podešavanja u vozilu, podseća na kokpit Modela S. Novi Teslin automobil predstavlja kombinaciju klasičnog krosover vozila i mini-vana, pa je položaj vozača i putnika nešto viši u odnosu na limuzinu, uz dovoljno prostora između njihovih glava i krova. Model X ima mesta za 6 ili 7 osoba, u tri reda sedišta, u konfiguracijama 2+2+2 ili 2+3+2. Sedišta u drugom redu pomeraju su električnim putem napred-nazad, nezavisno jedno od drugog, čime se ujedno olakšava ulazak putnika na sedišta u trećem redu.

 

Teslin krosover dobija pogon od dva elektromotora. Prednji raspolaže sa 259 ks, dok zadnji razvija 503 ks. Ukupni kombinovani obrtni moment dostiže čak 967 Nm! Svaki od motora prenosi snagu na odgovarajuću osovinu, čime se postiže pogon na sva 4 točka. Na osnovu podataka koje je objavila američka Agencija za zaštitu okoline (EPA), Tesla Model X 90D (verzija sa baterijama od 90 kWh) sa jednim punjenjem može da pređe 414 km. Isti izvor navodi da brža varijanta, P90D, ima neznatno manju autonomiju u vožnji - 402 km. Model X možda nije startan kao Model S, ali svakako ima izvanredne performanse. Top verzija, P90D, od 0 do 96 km/h (0-60 milja na sat) ubrzava za 3,8 s. Kada se aktivira takozvano "ludilo" dugme, ista brzina dostiže se za svega 3,2 s. Model X 90D takođe ima odlične karakteristike s obzirom da iz stanja mirovanja do brzine od 96 km/h stiže za 4,8 s. Maksimalna brzina oba modela je 250 km/h.

Tesla Motors ističe da je automobil opremljen vazdušnim sistemom oslanjanja, kao i bezbednosnom tehnologijom automatskog kočenja u slučaju opasnosti od sudara. Proizvođač posebno izdvaja sistem koji štiti putnike u vozilu od spoljašnjeg zagađenog vazduha uz pomoć specijalnih filtera i stvaranja pozitivnog vazdušnog pritiska u automobilu u odnosu na atmosferski, što je prva primena takve tehnologije u jednom serijskom modelu. Kupci koji žele da nabave Model X, moraće osim novca (oko 140.000 dolara) da poseduju i strpljenje. Oni koji ga naruče danas, čekaće na isporuku godinu dana.
Kasnije će se na tržištu pojaviti i jeftinija verzija po ceni od 132.000 dolara.

 

izvor - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vlasnica Tesla modela tuži kompaniju

 

Tesla-Model-X.jpg

 

Jedna vlasnica Tesla Model X iz Kine, traži odštetu od proizvođača električnih modela od oko jednog miliona dolara. Njen potez su propratile tvrdnje da nakon sudara u kome je učestvovala i vatre koju je on izazvao, vrata u obliku sokolovih krila nisu htela da se otvore i nisu više funkcionisala. Komentarišući incident vlasnik ovog modela, Li Tada, istakla je da tokom pokušaja da se spasi sa zadnjeg sedišta nije nikako uspevala da izađe jer su vrata bila blokirana, dok je njen dečko tom prilikom vozio. Tada su prilikom vožnje pri brzini od oko 75 km/h udarili svojim krosover električnim modelom u betoski ivičnjak kraj puta, okrenuli se za 180 stepeni i potom bili udareni modelom Ford Focus. Ona tvrdi da su nakon nemilog događaja vrata odbijala da se otvore i da su ona i njen dečko bili primorani da izađu putem prednjih vrata i to nakon što su se čule eksplozije baterija ispod haube. Ona je pretrpela posekotinu donje usne i prelom nosa.

 

Bilo kako bilo, ogranak kompanije Tesla China nije prihvatio ovu priču i odbija da plati odštetu, tvrdeći da ovakav epilog sudara nije mogao da se dogodi pri brzini od 75 km/h. U izjavi koja je prevedena sa kineskog jezika, ovaj brend tvrdi da, kao prvo, životi vozača ili putnika nisu bili ugroženi i da oni usko sarađuju sa konzorcijumom ovog odeljenja koji je zadužen isključivo za bezbednost svih u kabini. Distribucija ostataka na mestu nesreće indicira da je ovo bio udes pri velikim brzinama, tako da ne samo u slučaju električnih, već i običnih automobila, veoma često dolazi do požara. U ovom slučaju sve sugeriše na to da je ovaj par želeo na brzinu da se obogati i polako započne jedan veoma lagodan život u dvoje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pet zvezdica za bezbednost Tesle Model X

 

167017-tesla%20crash.jpg

 

Pogledajte sudare koji su potpuno uništili automobil, ali ne bi bili kobni za njegove putnike. Nakon nekoliko provedenih nezavisnih istraživanja, američka Nacionalna uprava za bezbednost na putevima (National Highway Traffic Safety Administration) dala je pet zvezdica automobilu Tesla Model X koji je tako postao prvi SUV koji je dobio pet zvezdica za bezbednost u svim kategorijama. NHTS ocenio je ovaj model Tesle kao najsigurniji u tri kategorije sudara - frontalnom, bočnom i prevrtanju. Agencija je simulirala sudare vozila pri brzini od gotovo 60 kilometara na sat, a uračunali su i snagu udarca u lutku koja je poslužila za test, i to u glavu, vrat, grudi, karlicu, noge i stopala. I kompanija je napomenula da je ovim Model X postao prvi terenac (SUV) ikad koji je zaslužio pet zvezdica za sigurnost.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kamion otkinuo vrata na Tesla Model X nakon automatskog otvaranja

 

tesla%20vrata.jpg

 

Jedan vlasnik iz Australije tvrdi da je elektronika na njegovoj Tesli Model X ''pobrljavila'' i automatski otvorila vrata dok je vozilo bilo parkirano na ulici, i to tik ispred kamiona koji je ta vrata otkinuo u punoj brzini!

Novi automobil u ponudi Tesla Motorsa, Model X, još je napredniji u odnosu na famozni Model S, a jedna od opcija jeste i automatsko otvaranje vozačkih i suvozačkih vrata, kada se dva puta pritisne taster za otključavanje vozila.

No, koliko je to komforno, izgleda da zna da napravi i problem, naročito ako elektronika „pobrljavi“, kao što tvrdi doktor Sam Kovac iz Australije, čija se Tesla Model X sama otključala dok je bila parkirana na ulici, a vrata počela da otvaraju taman pre nego što je naleteo kamion! Rezultat toga jesu otkinuta desna vrata (vozačka, u ovom slučaju!), kao i preplašeni vozač kamiona, koji je pomislio da zajedno sa vratima, nije možda pokupio i vozača Tesle. Kako u Tesla Motorsu navode, ovo nije njihova greška, iako vlasnik vozila tvrdi da je za to vreme bio u ordinaciji i da nikako nije mogao da pritisne taster za otključavanje vozila, i to dva put, što aktivira automatsko otvaranje vrata.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daimler iznajmio, pa rastavio Teslu X zbog špijunaže?

 

tesla model x

 

Nije neuobičajeno da auto-kompanije kupe nov automobil konkurentskog proizvođača, kako bi ispitali tehnologije i sisteme koje koriste tržišni rivali, i nakon toga unapredili sopstveni model, ili barem uporedili svoj proizvod sa suparničkim. Vlasnik marke Mercedes, nemački Daimler odlučio se za prečicu - iznajmio je u rent-a-car agenciji automobil koji želi da istraži i navodno ga potpuno rasklopio i podvrgao ekstremnim testovima. Kako piše nemački ''Špigl'', Daimler je tokom sedam nedelja u julu i avgustu iznajmio preko agencije Sixt električni krosover kompanije Tesla, Model X. U pitanju je verzija sa baterijom od 100 kWh, a automobil inače pripada paru iz Bavarske, Moniki Kindlein i Manfredu van Rinsum koji poseduje ukupno tri Tesle i iznajmljuje ih najčešće za venčanja i druge slične svečane događaje. U ovom slučaju, agencija Sixt je bila posrednik, tako da vlasnici nisu znali ko će koristiti njihov automobil. Špigl navodi da im je kasnije vraćeno oštećeno vozilo, a u pregradi za rukavice pronašli su poruku na papiru koja je ukazivala da je Model X bio u rukama zaposlenih iz Mercedesovog tehnološkog centra u Zindelfingenu.

 

tesla model x

 

U periodu dok je Teslin automobil bio iznajmljen, vozilo je navodno rastavljeno, a zatim ponovo sklopljeno. Osim toga, električni krosover je podvrgnut testovima u ekstremnim uslovima, uključujući izloženost toploti i vožnju po test stazi sa neravninama na kojoj se ispituje ogibljenje automobila, a u ugovoru o iznajmljivanju vozila nigde nije navedeno da će se Model X koristiti na taj način.

 

tesla model x

 

Pošto je vozilo vraćeno, procenjeno je da je tokom testiranja nastala štete koja se meri desetinama hiljada evra. Klupko je počelo da se odmotava kada su vlasnici saznali da je njihov automobil tokom rentiranja stigao čak do Barselone, mnogo dalje nego što je predviđeno ugovorom o iznajmljivanju.

 

tesla model x

 

To im je izazvalo dodatnu sumnju, pa su zahvaljujući ugrađenom GPS sistemu otkrili da je Model X vožen na test stazama u blizini Barselone i u Zindelfingenu, što takođe nije pokriveno ugovorom sa agencijom Sixt. Iako su predstavnici agencije Sixt kazali Špiglu da su vlasnicima platili troškove načinjene štete na vozilu, kao i dodatnu sumu kao kompenzaciju za gubitak vrednost automobila usled oštećenja, par iz Bavarske tvrdi da svi njihovi gubici ipak nisu pokriveni. Naime, sama oštećenja na vozilu procenjena su na 15.674 evra, a vlasici tvrde da su izgubili i dodatnih 2.000 evra usled pada tržišne verdnost njihovog automobila čak i nakon izvršenih popravki. Osim toga, navedeni su i gubici zbog nemogućnosti da se Model X iznajmljuje u periodu dok traje sanacija svih oštećenja. Na kraju, Van Rinsum je Sixtu fakturisao troškove na čak 99.329 evra. U tu sumu uračunate su sve popravke, poslovni gubici dok se auto ne rentira, penali u visini od 1.000 evra dnevno za svaki dan koji je auto proveo na test stazama, kao i obeštećenje zbog nepoštovanja ugovora o iznajmljivanju.

 

Sa svoje strane, Sixt je fakturisao troškove štete klijentu (koga u razgovoru za Špigl nije želeo da imenuje), a nemačkom magazinu je rečeno da u toj agenciji nisu bili obavešteni da će se automobil tokom rentiranja voziti po test stazi. Uprkos svemu, vlasnici Modela X sumnjaju da će uspeti da naplate sav novac koji potražuju, bilo od Sixta, bilo od Daimlera, jer su, prema njihovim rečima, obe kompanije pravno dobro zaštićene, tako da ne bi mogli da im pariraju u eventualnom sudskom postupku za naknadu štete. Interesantno je da je predstavnik Daimlera, ne komentarišući ovaj konkretan slučaj, u odgovoru na pitanje Špigla kazao da je uobičajeno da auto-kompanije iznajmljuju modele konkurentskih proizvođača radi uporednih testova i da osiguranje najčešće pokrije štetu nastalu na vozilu. Sličan odgovor iz Daimlera stigao je i na adresu automobilskog sajta ''Jalopnik'', koji takođe prati čitavu priču. I njima je predočeno da se iznajmljivanje automobila drugih proizvođača radi ispitivanja i testiranja smatra redovnom praksom u auto-industriji, uz molbu da imaju razumevanja za to što Daimler ne želi da komentariše konkretan slučaj sa Modelom X. Jedan od razloga zašto je Daimler zainteresovan za Teslin krosover mogao bi biti taj što Mercedes planira da 2019. na tržište izbaci sopstveni električni SUV model - EQC.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakav je Tesla Model X u pravoj divljini?

 

Iako uglavnom robusnog i ''sirovog'' izgleda, SUV automobili su odavno prestali da budu asocijacija na prava terenska vozila. Jedno od vozila iz ove klase koji skoro niko ne gleda kao ''terenca'' je Tesla Model X, predstavnik najjačeg proizvođača električnih vozila u SUV kategoriji. Otkako je predstavljen svetu krajem 2015. godine, retko je moglo da se vidi kako ovaj automobil sa pogonom na sva četiri točka izgleda van grada i asfalta. A prodato je više od 70.000 jedinica.

 

To smo konačno dočekali ove godine zahvaljujući fotografu takmičenja ''Advanture Racing World Championships'' čiji je zadatak da prati takmičare iz 50 timova širom sveta u tenerskom biciklizmu, kanuingu, planinarenju kroz 800 kilometara divljine Vajominga. On ih je pratio upravo u Tesli Modelu X po blatnjavim zabačenim putevima i stazama, terenima kroz koje retko koje vozilo može da ide, a problematični su čak i za automobile na fosilna goriva jer je najbliža pumpa udaljena 320 km. Sa druge strane, mnogo su češći objekti u kojima može da se puni baterija. Zbog toga je kupio raznovrsne adaptere i kablove u težini od skoro 100 kg kako bi mogao da puni svoju bateriju gde god želi. Osim toga, on je vukao i ličnu prikolicu pa je dodatno ''začinio'' svoju ''off road'' vožnju Teslom. Računajući i polaznu tačku iz Kanade, on je na putu Toronto, Vajoming, Juta, Vajoming, Toronto prešao ukupno 11.311 kilometara od 2-27 avgusta 2017.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fatalni udes Model X u autopilot režimu

 

178378-tesla x 1.jpg

 

Da je kompanija Tesla Motors u ozbiljnim finansijskim problemima, sve se češće može čuti iz dobro obaveštenih izvora, koji najavljuju čak i problematičnu budućnost ovog pionira u serijskoj proizvodnji električnih vozila, imajući u vidu veliko kašnjenje Model 3. No, da stvari budu još gore po Elona Muska, nedavno se u SAD dogodio udes Tesla Model X sa smrtnim ishodom, nakon čega je ustanovljeno da je tzv. autopilot autonomnog sistema vožnje bio uključen, te da je najverovatnije upravo on glavni krivac zbog čega je vozilo direktno udarilo u betonsku ogradu koja deli autoput i isključenje sa njega, nakon čega se zapalilo.

 

178379-tesla x 11.jpg

 

Naravno, u Tesla Motors jesu priznali ovaj podatak, ali isto tako i činjenicu da u svim svojim vozilima opremljenim autonomnim sistemom vožnje, napominju da je vozač i dalje dužan da bude na oprezu i spreman da preuzme kontrolu nad vozilom u slučaju da je to neophodno. Daljom analizom podataka iz pomenutog udesa saopšteno je da vozač poslednjih 6 sekundi nije imao ruke na volanu, što će reći da nije upravljao vozilom, dok je betonska ograda (razdelnik) mogao da se vidi sa daljine od 150 metara, ili vremenski oko pet sekundi pri brzini kojom se vozilo kretalo, što je bilo sasvim dovoljno da vozač odreaguje i izbegne zid.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Tesli pokušali da preokrenu Model X na krov. Nije im pošlo za rukom

 

180132-tesla x.jpg

 

Putnici su u značajno većoj opasnosti ako dođe do prevrtanja automobila na krov. Neosigurani prtljag leti po automobilu i može da povredi putnike, a i sile koje deluju na ljude prilikom prevrtanja vozila mogu dovesti do težih povreda kičme. Iz prevrnutog vozila je takođe teže izaći. Proizvođači automobila se trude da elektronskim bezbednosnim sistemima smanje mogućnost nastanka ovih okolnosti, a električnim automobilima u prilog ide i arhitektura sa takozvanom ''skateboard'' šasijom. Najteži deo automobila - baterijski paket, naime, smešten je u podu vozila i doprinosi izuzetno niskom težištu. Električne automobile je zato teže preokrenuti na krov, a koliko ovaj proces može da bude zahtevan demonstrirala je Tesla prilikom testiranja bezbednosti Modela X. Američki proizvođač, nažalost, nije objavio tehničke detalje o samom testu, pa ne znamo koje parametre brzine su u Tesli koristili, kao i karakteristike peščane podloge na kojoj je Model X uporno odbijao da se preokrene. Ostali proizvođači slične testove sprovode sa ciljem testiranja aktivne i pasivne bezbednosti, pre svega funkcionisanja vazdušnh jastuka i zavesa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...