neshaoct 9592 Posted June 28, 2020 Kako se računa snaga motora? Pitanje koje zanima mnoge, a ne samo buduće inženjere. Kada vozilo dođe na testove i uređaj meri obrtni moment motora, potrebna je posebna formula koja će nam pokazati i njegovu snagu. U metričkom sistemu (sistem koji mi koristimo), obrtni moment se obeležava u njutn metrima (Nm) i to se pomnoži sa brzinom obrtaja motora (rpm) i to se sve podeli sa konstantom koja iznosi 9549. Dobijeni rezultat će se izraziti u kilovatima, a da biste to pretvorili u konjske snage taj dobijeni rezultat se pomnoži sa 1.35962. Oznaka KS se definiše kao snaga potrebna da se masa od 75kg podigne na visinu od 1 metra za vreme od 1 sekunde. Zanimljiv je i podatak da jedan konj nema jednu već 8 KS. preuzeto sa - b92.net 1 YUgisa reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted June 29, 2020 Pricali smo o tome brdo puta na forumu I kako neke firme mere van zakona fizike Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted March 23, 2021 PokvarioAuto: O turbinama Dosta dobra priča kroz pojašnjavanje šta je šta na turbu, kako radi, kako se računaju njeni osnovni parametri... Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted October 28, 2021 Zavirite u cilindar benzinca Film u 4K rezoluciji prikazuje sve procese u radu motora. Ukoliko ste ljubitelj klasičnih motora SUS, pogotovo onih koje pokreće benzin, ovo je zaista predivno iskustvo. YouTube kanal TROdesigns pobrinuo se za sjajan usporeni snimak. U pitanju je pogonska jedinica motocikla Honde XR75 iz 1977. godine, a cilindar je zamenjen prozirnim akrilnim kućištem koja omogućava nesmetan pogled na proces sagorevanja. Klip koji se koristi je originalan, ali očišćen i ispoliran kako bi se smanjile ogrebotine na zidovima plastičnog cilindra. Kompresioni odnos smanjen je sa 9.5:1 na 8.7:1 produživanjem cilindra. Film je snimljen u 4K rezoluciji i prikazuje sve procese u radu motora, a posebno su zanimljivi kompresija i paljenje smeše… Uživajte (najzanimljiviji delovi počinju od 12. minuta, a posebno je impresivan deo snimljen u mraku, oko 18. minuta): 2 horvat and Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17637 Posted October 28, 2021 Savrsenstvo mehanike . I posle neka te zainteresuje EV... Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3687 Posted January 20, 2022 (edited) Ima li nekih WLTP ( i ostalih ) deklaracija za ovu pogonsku verziju? A pošto ovo nije "hibrid", već "blagi hibrid", malo je prevarno da se u nazivu koristi samo reč "hibrid". No, to je već viđeno kod Fiata (kod modela 500), kao što i npr. Suzuki svoje MHEV modele nedozvoljeno imenuje samo kao "hibrid". Svakako je za pohvalu jedan stepen prenosa više u menjaču. Edited January 20, 2022 by neshaoct prebačeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted January 20, 2022 12 minutes ago, moron said: A pošto ovo nije "hibrid", već "blagi hibrid", malo je prevarno da se u nazivu koristi samo reč "hibrid". Od kad je hibrid samo ako je plug-in hibrid? 4xe - Jeep oznaka za plug-in hibride, pogon na svim točkovima. e-Hybrid - Jeep oznaka za ''blage'' hibride, pogon na prednjim točkovima. Quote Debituje napredni hibridni sistem sa novim 4-cilindričnim 1.5 turbo-benzinskim motorom, iz porodice Global Small Engine, koji isporučuje 130 KS i 240 Nm maksimalnog obrtnog momenta, zajedno sa novim 7-stepenim 7HDT300 automatskim menjačem sa duplim kvačilom. Pogonski sistem uključuje ugrađeni 48-voltni električni motor od 15 kW (20 KS) koji isporučuje 55 Nm obrtnog momenta - što je jednako 135 Nm na nivou prenosa - koji može da pokreće točkove čak i kada je motor sa unutrašnjim sagorevanjem isključen. Nove verzije nude do 15% manju potrošnju i emisiju CO2 u odnosu na prethodne benzinske modele. Novi 4-cilindrični motor sa turbopunjačem je dizajniran da najbolje odgovara hibridnoj upotrebi, da optimizuje termodinamiku i samim tim uštedi na potrošnji goriva. Radi na principu Milerovog ciklusa koji poboljšava termičku efikasnost i nudi visok odnos kompresije (12.5:1), novu glavu cilindra sa kompaktnom komorom za sagorevanje, dvostruko varijabilno pomeranje ventila i specijalne ''high-tumble'' usisne kanale. Novost je i sistem direktnog ubrizgavanja pod visokim pritiskom, koji radi do 350 bara pritiska. Ovaj benzinski motor isporučuje snagu od 130 KS, dok maksimalni obrtni moment dostiže 240 Nm. Starter-generator sa kaišem je takođe ugrađen u benzinski motor, da garantuje brze i tihe prelaze pri ponovnom startovanju. Kočioni sistem novih modela Renegade i Compass e-Hybrid uključuje Inteligentni kočioni sistem koji uključuje funkciju ''automatskog punjenja'' koristeći mešovito regenerativno kočenje kako bi se maksimizirao oporavak kinetičke energije i poboljšala efikasnost. Klik OVDE @ FLCS Forum 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3687 Posted January 20, 2022 Jeep (kao i FCA, a možda i ceo Stellantis ) uopšte nema u ponudi klasične hibride ( HEV - hybrid electric vehicle ), već samo MHEV i PHEV i oni se "zajebu" da za trgovački naziv pogonskog sklopa koji koristi "mild hibrid" ( MHEV ) upotrebe baš reč "hibrid" ??? Teški prevarajići Znači, nema još uvek dostupnih WLTP podataka ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted January 20, 2022 17 minutes ago, moron said: već samo MHEV i PHEV i oni se "zajebu" da za trgovački naziv pogonskog sklopa koji koristi "mild hibrid" ( MHEV ) upotrebe baš reč "hibrid" ??? Da, toliko su se zeznuli da za plug-in hibrid uopšte i ne koriste reč hibrid nego ''4xe''. Hoćeš li da nabojiš par desetina automobila drugih brendova koji su ''blagi'' i ''plug-in'' hibridi, a za koje njihove fabrike takođe koriste reč ''hibrid''? Nešto nisam primetio da jednako revnosno sve te njihove modele nazivaš lažnim hibridima. Stvar je suštinski veoma prosta, običan potrošač to rezonuje ovako: čim ima dva motora to je hibrid. Ako se može puniti samo od snage SUS motora to je ''blagi'' hibrid, ako može pored toga i da se priključi na struju to je plug-in hibrid. Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3687 Posted January 20, 2022 (edited) Pa, baš zato što sam "revnosan", u prvom postu sam i pomenuo suzuki, koji svoje modele pogonjene MHEV pogonskim sklopom ( swift, vitara, ignis i S-Cross ), prevarno trgovači označava sa "hibrid", mada su to MHEV motori ( pogledaj i sajt uvoznika za Srbiju, uz svaki model piše samo "Hybrid" ). MHEV ni u kojim uslovima ne može da se pokreće isključivo na elektromotor, a "klasičan hibrid" ( HEV - hybrid electric vehicle ) može pod nekim uslovima da se pokreće isključivo pomoću elektromotora. Ovaj Jeep koji u nazivu modela koristi reč "hibrid" ne može da se kreće pod nekim uslovima isključivo pomoću elektromotora. Verujem da Ti veoma dobro znaš koji od ta dva pogonska sklopa pri registraciji imaš oslobodjenje od "onog posebnog poreza" ( imaš samo na HEV, od ta dva ), kao što znaš za koji pogonski sklop od ta dva možeš da ostvariš pravo na eko subvenciju pri kupovini novog neregistrovanog vozila ( na MHEV ne može). A kada koristiš samo reč "hibrid", dovodiš u zabludu potencijalne kupce šta je u pitanju. Naravno, postoji mnogi proizvodjači koji takodje imaju MHEV motore, ali u trgovačkom nazivu modela sa tim motorom ne koriste samo reč "hibrid" i to baš zato da ne bi kupce dovodili i zabludu. Što se tiče Plug-In verzije Compas-a, niti je on ovde vest, niti sam ga ja uopšte pomenuo. Edited January 20, 2022 by neshaoct formatiranje 1 debelizmaj reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted January 20, 2022 (edited) 49 minutes ago, moron said: Pa, baš zato što sam "revnosan"... ...bespotrebno teraš mak na konac. Ti klasični hibridi (na kojima insistiraš) su umiruća vrsta, i džabe je što im je Toyota glavni predstavnik. Sinonim za hibride postaju ''plug-in'' hibridi i ''blagi'' hibridi, s'tim što će i ovi ''blagi'' da nestanu u bliskoj budućnosti. Već rekoh kako to kupci gledaju, prosečni kupci, 99.5% kupaca (ti ne spadaš u njih). Za sve te ljude čim ima dva motora (SUS i elektro), to je hibrid. Možeš do sutra da im pričaš da nije - džabe pričaš. - MHEV (blagi hibridi) pokreće motor sa unutrašnjim sagorevanjem (SUS), ali u svom sklopu imaju i elektromotor. Taj električni motor kod blagih hibrida samo pomaže glavnom motoru, na primer pri ubrzanju, ili tako što preuzima na sebe funkcionisanje pojedinih potrošača poput klima-uređaja, start-stop sistema i slično, a sve kako bi se rasteretio ''glavni'' motor, što dovodi do manje potrošnja goriva i samim tim Co2 emisije. Od svih hibridnih pogona, jedino blagi hibrid ne može da obezbedi vožnju na struju, niti se puni tokom vožnje ili na punjaču. Danas se većina novih modela isporučuje sa blagom hibridnom tehnologijom. - Klasičan hibrid je vozilo kog pokreće konvencionalni SUS motor, ali i elektromotor koji koristi energiju koja se čuva u bateriji. Ova baterija se ne puni na punjaču, već se automatski dopunjava u toku vožnje rekuperacijom energije dobijene kočenjem, usporavanjem ili ravnomernom vožnjom. Klasični hibridi mogu da se voze samo na struju, ipak čim se snažnije pritisne gas primat preuzima motor sa unutrašnjim sagorevanjem. - Plug-in hibridi (PHEV) imaju motor SUS i elektromotor. Za napajanje elektromotora koriste baterije. Između ostalog, od klasičnih hibrida, plug-in se razlikuju po tome što imaju snažniju i veću bateriju koja se dopunjava na elektropunjaču. Zato obezbeđuju veći domet na struju od klasičnih hibrida, imaju i više snage samo na struju od njih, i zato postaju faktički podrazumevani hibrid. Kako ja to vidim, ostaće nam SUS, plug-in hibridi, i EV. Ovih prvih će biti sve manje, ovih poslednjih sve više, a plug-in hibridi će biti (već i jesu) prelazno rešenje između prve i zadnje opcije. ''Klasični'' hibridi i ''blagi'' hibridi će nestati. Za njima je postojala potreba dok su baterije bile prevelike/preteške/preskupe sa kapacitetima 50-100 i više kWh...i dok na glavnim tržištima nije postojala ozbiljna mreža punjača. Baterije su sve manje/lakše/jeftinije za pomenute kapacitete, a punjača je na glavnim tržištima sve više... 49 minutes ago, moron said: Što se tiče Plug-In verzije Compas-a, niti je on ovde vest, niti sam ga ja uopšte pomenuo. Pomenuo sam je samo kao primer da se vidi kolika je to navodna želja za manipulacijom kad čak ni za ''plug-in hibrid'' ne koriste pojam ''hibrid''. Eto, tamo gde nesumnjivo mogu da koriste reč ''hibrid'' to ne trče da urade... Samo ti tome (da li negde koriste ili ne reč ''hibrid'') pridaješ toliku važnost i vidiš zaveru da se time ustvari prevare kupci. Edited January 20, 2022 by neshaoct dopuna Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted January 22, 2022 Ovi idu od 0 do 20 km/h samo na struju. Ima raznih vrsta blagih hibrida. Ovo je prvi ovakve vrste na tržištu. Da ima motor u mjenjaču i EV mod. U biti ovo su više 48V full hibridi nego li li blagi hibridi. Da EU je gura bolesne CO2 propose vidjeli bi kroz sljedećih 10 godina veliko napredak ove tehnologije no što je tu je. Treba inače razlikovati: P0 12V hibride kao što je Fiat 500/Panda i još neki P0 48V kao popularni Gnojf P2 48V hibride kao ovaj, a kakvih će biti sve više u budućnosti 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted January 25, 2022 AutoMarket.hr: Subaru Boxer - simfonijski orkestar sa 4 cilindra Sve što treba znati o bokser motorima: 1 PremieRacing reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites