Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

 

 

Ima titl na engleskom, ne zaboravite zato da kliknete na CC

 

 

Edited by neshaoct
update naslova teme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione na aukciji

 

Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione

 

Obožavana 75-ica je po mnogima poslednja "prava" Alfa, a i danas je dokaz vrhunskih dometa italijanske autoindustrije. Iako Alfu 75 kao poslednju Alfu sa zadnjim pogonom (do dolaska Giulije) pravi puristi sanjaju s busso motorom, ovde se radi o pravom raritetu. Konkretni primerak dolazi iz vremena kada su Alfe već na izlasku iz fabrike imale tragove korozije, a radi se o 468. primerku od 500 proizvedenih za potrebe homologacije za Grupu A. Kod ove verzije dobro je to što je većina najosetljivijih delova karoserije napravljena od fiberglasa, ali duh 1980-ih je itekako prisutan.

 

Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione

 

Nalazi se u ponudi aukcijske kuće Bring-A-Trailer, i to na pogrešnoj obali Atlantika gde se blago modifikovani model prodavao pod imenom Milano. U Ameriku je stigao 2013. godine, a do danas je sakupio tek 116.000 km. Da, ostali smo dužni reći da je ispod poklopca 1.8 Turbo. U svakom slučaju, radi se o pravom raritetu jer je većina ovih automobila odavna završila nakon trkačkog staža u večnim lovištima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume video: Alfa Romeo 75

 

75 godina postojanja kompanije obeleženo je i predstavljanjem ovog modela - sportski doživljaj vožnje u limuzinskom pakovanju:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione

 

215300-alfa 75 03.jpg

 

Alfa 75 iz 1980-ih je poznata i kao poslednji model Alfa Romea sa zadnjim pogonom (sve do nove Giulie), i poslednji model nastao pre preuzimanja marke od strane giganta Fiata. Kultna limuzina 75 je možda baš zato danas jedan od najtraženijih Alfinih modela među kolekcionarima u snažnijim i ekskluzivnijim varijantama, a ako je reč o verziji Turbo Evoluzione, onda pričamo o najređem primerku i čistoj ekskluzivi.

 

Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione je proizveden u samo 500 jedinica za potrebe homologacije trkačkog modela za grupu A Touring šampionata kako bi se suprotstavio BMW-u M3 E30. Ako ste ljubitelji, onda znate da se širom Evrope trenutno nudi nekoliko primeraka, ali primerak sa fotografija iz 1987. godine je najbolje sačuvan od svih, a prodaje ga kuća Ruote da Sogno iz Reggio Emilije. Automobil pokreće benzinski motor od 1762 ccm potpomognut turbinom za 155 konjskih snaga koji se putem ručnog menjača, transaxle diferencijala iza zadnje osovine za što bolji raspored masa, prenose na zadnju osovinu. Ukupna masa pritom iznosi tek 1.000 kg što nesumnjivo obezbeđuje vrlo uzbudljive performanse.

 

alfa 75 02.jpg

 

Sa najvećom brzinom od 220 km/h i sprintom od 0 do 100 km/h za 7.6 sekundi, Turbo Evoluzione je bio jedna od najbržih drumskih limuzina 1980-ih. Mnogi Alfisti ga danas smatraju ''poslednjim istinskim Alfom Romeom'', takođe i zbog efikasne veze 5-stepenog ručnog menjača i zadnjeg pogona.

 

alfa 75 01.jpg

 

Karoserija je ''nabildovana'' spojlerima, a crvena i crna su dominantne boje. Zanimljivo, u crveno su lakirani i naplaci dok je na bokovima ispisan natpis ''75 Evoluzione'' kako ne bi bilo sumnje o kom modelu je reč. Pozadi je smešten za model 75 karakteristični crni spojler i centralno smešten završetak izduva. U kabini su obnovljeni tepih i navlake sedišta pa sve deluje kao prvog dana. Auto je do sada prešao tek 74.000 kilometara, a cena mu iznosi 84.000 evra.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione

 

215300-alfa 75 03.jpg

 

Zahvaljujući automobilima kao što su Giulia i Stelvio, kompanija Alfa Romeo se vraća na scenu u velikom stilu i ulazi u novu eru svoje duge istorije. Međutim, nevezano sa tim koliko su ove nove linije potencijano dobre, one nikada neće moći da priđu ovom klasičnom 75 Turbo Evoluzione modelu, prodatom pre nekoliko nedelja.

 

217320-alfa 75 4.jpg

 

75 Turbo Evoluzione serija kreirana je 1989. godine u svega petsto primeraka, kako bi izašla u susret homologacijskim pravinicima Group A reli šampionata. Postavljena na prodaju od strane italijanskog dilera Ruote da Sogno, ova predivna mašina prodata je za neverovatnih 87.733 evra, sa svega 73.945 pređenih kilometara ispod kaiša i originalnim fabričkim komponentama, pored potpuno novog izduvnog sitema i restauriranog enterijera.

 

217321-alfa 75 3.jpg

 

Eksterijer ljute trkačke mašine namenjene ulicama finiširan je Rosso Alfa bojom i originalno dolazi sa točkovima koji se uklapaju u ovu nijansu. U tipičnom maniru osamdesetih godina, ovaj model poseduje kockaste branike koji mu značajno povećavaju širinu u poređenju sa regularnim 75 sedan varijantama i dolazi sa velikim 75 Turbo Evoluzione logoima koji se protežu njegovim stranicama.

 

217322-alfa 75 2.jpg

 

Enterijer ove prelepe mašine potpuno je restauriran i dolazi sa tkaninom postavljenim sedištima u sivo/crnoj boji, kombinaciji koja se nastavlja na tapacirunzima vrata i savršeno se slaže sa crnom kontrolnom tablom i gornjim delovima enterijera u istoj boji. Patos, koji je takođe restauriran, poseduje neutralnu tamno sivu nijansu. Oko trokrakog upravljača nalaze se satovi narandžastog pozadinskog svetla, obrtometar, skala goriva, merač ulja - vode i pritiska, od kojih svi rade besprekorno.

 

alfa 75 1.jpg

 

Ispod haube 75 Turbo Evoluzione automobila, nalazi se 1.8 četvorocilindraš, koji svojih 153KS i 226 Nm obrtnog momenta šalje na zadnju osovinu putem petostepenog manualnog menjača, a ukoliko smatrate da ovo i nije preterana snaga, bitno je napomenuti da ovaj model teži svega 1.150 kilograma. Za sprint do stotke ovom modelu potrebno je svega 7.6 sekundi, dok mu maksimalna brzina iznosi 220 km/h.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poslednja milanska legenda

 

Untitled.png.7d4264284e20f4e7fc96c85d9132ef5e.png (1193×567)

 

Pre nego što se izgubila u virovima industrije u kojoj se od samih početaka nalazila, Alfa je imala jasno određenu publiku. Bili su to bogati, uspešni, talentovani sa brzinom u krvi, entuzijasti i džentlmeni-trkači, ljudi koji su voleli da pomeraju granice. Alfa Romeo je u predratnim i ranim posleratnim godinama bio Ferrari pre Ferrarija, ali kako su godine odmicale, kompanija se okrenula široj publici. Time je Alfa uvela novu klasu u sve duži spisak ponosnih vozača, ne gubivši Cuore Sportivo koje danas kroz bogato nasleđe kuca snažno kao 1910. godine, kada je kompanija osnovana. Tokom sedamdesetih godina, Alfu je pogodila prva velika promena, prelazak na prednji pogon uz model Alfasud, a druga je stigla 1986. godine, kada je Alfa Romeo postao deo Fiat grupacije. Između te dve velike turbulencije, svetlost dana je ugledao Alfa Romeo 75, po mnogima poslednja prava tradicionalna Alfa.

 

alfa-romeo-75-20-twin-spark-beograd-01.jpg.40fea89726978df623b8834b7dc84ee5.jpg (1280×800)

 

Predstavljena u maju 1985. godine na 75. godišnjicu osnivanja kompanije isprva poznate kao A.L.F.A. — Anonima Lombarda Fabbrica Automobili, Alfa Romeo 75 bila je limuzina koja je zamenila Giuliettu Tipo 116. Kao model koji je obeležavao jedan polujubilej, 75 je pre svega izgledao fantastično. Naime, njegov dizajn bio je izuzetno radikalan i kruna izraza koji je podrazumevao oštre ivice i prelaze, te izuzetno izražene geometrijske linije. Jedno od glavnih obeležja modela 75 bila je lajsna od crne plastike koja se pružala gornjom linijom krila, tik ispod prozora i oko prtljažnika, a po njoj je ovaj model danas najprepoznatljiviji. Enterijer je takođe bio veoma geometrizovan, sa jedinstveno dizajniranom polugom ručne kočnice, dok je trokraki sportski volan bio jedini zaobljeni element.

 

alfa-romeo-75-20-twin-spark-beograd-06.jpg.eefc9a00fa0ca9afb4777dd0d0110b7c.jpg (1280×800)

 

Ipak, glavna vrlina Alfe 75 nalazila se pod prelepo izvajanim limom, a pre svega se ticala idealnog rasporeda težine. Zahvaljujući transaxle menjaču, ova limuzina sa pogonom na zadnjim točkovima imala je 50:50 odnos težine prednjeg i zadnjeg kraja. što joj je omogućavalo sjajne vozne karakteristike. Kao izrazito sportska limuzina, Alfa Romeo 75 je nudila jako širok izbor motora, a primerak koji smo po vedrom prolećnom danu izvezli iz garaže pod haubom je krio 2.0 Twin Spark, redni četvorocilindrični motor sa osam ventila i isto toliko svećica. Ovaj tip motora je isprva korišćen samo u trkačkom programu, dok je u civilnom premijerno predstavljen upravo u Alfi 75 i u proizvodnji se uz modifikacije održao do 2009. godine. Za razliku od regularnog 2.0l motora sa karburatorom, 2.0TS je imao direktno ubrizgavanje goriva, a samim tim i veću snagu. Prema fabričkim knjigama, motor je oslobađao 148 KS na 5.800 obrtaja motora, sa maksimalnim obrtnim momentom od 186 Nm pri 4.000 obrtaja u minutu.

 

alfa-romeo-75-20-twin-spark-beograd-11.jpg.0f6276b2b8959c6e9dd31f2ac26a0894.jpg (1280×800)

 

Snažni motori i idealan raspored težine kombinovani sa duhom vremena odveli su  Alfa Romeo 75 na trkačke staze, gde je ona izgradila ime za sebe i preselila se u legendu još za vreme svog aktivnog takmičenja. Za njenim volanom su se našle legende kao što su Mario Andreti, Rikardo Patreze, Žak Lafit, Žan Luj Šleser, a nažalost, Alfa Romeo 75 je imao tu nesreću da se u WTCC takmiči samo tokom 1987. godine, upamćene po farsi za koju je kriv niko drugi no Berni Eklston. Alfa 75 koja se takmičila u WTCC bila je u specifikacijama Grupe A i uz pomoć turbo punjača je proizvodila oko 320 konja iz motora zapremine 1,8l. Kako je pomenuto takmičenje zahtevalo homologaciju, Alfa Romeo je proizveo 500 primeraka 75 Turbo Evoluzione, sa posebnim setom branika, motorom spremnim za opsežnije modifikacije i još dodatnih izmena u odnosu na standardne verzije. Osim u WTCC, Alfa Romeo 75 je bio učesnik i pobednik na trkalištima širom sveta, od Italije do Australije, što je cementiralo njen kultni status i mesto u istoriji.

 

alfa-romeo-75-20-twin-spark-beograd-16.jpg.033cb1df55efea195733182262a352c8.jpg

 

Danas je Alfa Romeo 75 pravi raritet na ulicama, a posebno u dobrom stanju i sa celokupnim vekom provedenim na ovoj teritoriji. Kupljena nova u Sloveniji, ova Alfa 75 je tokom svih godina vožena i pažena u Beogradu. Iako poslednje dve godine provodi srećno garažirana, van saobraćanjih gužvi i sakrivena od pogleda prolaznika i drugih vozača, pravo je zadovoljstvo znati da se o njoj brine kako jednoj legendi i dolikuje.

 

alfa-romeo-75-20-twin-spark-beograd-27.thumb.jpg.f7863d1ae2f415060c373743895cc3fd.jpg alfa-romeo-75-20-twin-spark-beograd-05.thumb.jpg.5dbff048239f5c27eb1052f27677bae7.jpg alfa-romeo-75-20-twin-spark-beograd-10.thumb.jpg.0900047eee3c55fb1223b24bebe62cfc.jpg alfa-romeo-75-20-twin-spark-beograd-28.thumb.jpg.ef5d8532990b69389f6edcb8b7d452ec.jpg alfa-romeo-75-20-twin-spark-beograd-20.thumb.jpg.2a79ce26f032c286ef905fa993450683.jpg

 

alfa-romeo-75-20-twin-spark-beograd-25.thumb.jpg.5087f6f9bdb7f04d33abf30dc11189a4.jpg alfa-romeo-75-20-twin-spark-beograd-26.thumb.jpg.73afe6845985d6f1e13f7ce0e7212b5f.jpg alfa-romeo-75-20-twin-spark-beograd-19.thumb.jpg.f73a5e8dcaebf0605a75d15b817014b2.jpg alfa-romeo-75-20-twin-spark-beograd-18.thumb.jpg.f71776855f92a7ac124b6c74e0d32e75.jpg alfa-romeo-75-20-twin-spark-beograd-17.thumb.jpg.042846303ac556521525f872b011d650.jpg

 

alfa-romeo-75-20-twin-spark-beograd-14.thumb.jpg.575463a0483eb8bcf921dd49e8d7e2b1.jpg alfa-romeo-75-20-twin-spark-beograd-13.thumb.jpg.accd9a0e1ee50477d8fe032b6e6a96e1.jpg alfa-romeo-75-20-twin-spark-beograd-12.thumb.jpg.cd1d1703397b3bef705f3919240de78f.jpg alfa-romeo-75-20-twin-spark-beograd-09.thumb.jpg.1f29cc0fef0b6858548760a56d7fd8a2.jpg alfa-romeo-75-20-twin-spark-beograd-15.thumb.jpg.e00950dea3e6d1c72af45e5b14303f59.jpg

 

alfa-romeo-75-20-twin-spark-beograd-08.thumb.jpg.81622a0fcd387ee33688b7d57947cbda.jpg alfa-romeo-75-20-twin-spark-beograd-07.thumb.jpg.4fac131952589a33c146770b2105cef8.jpg  alfa-romeo-75-20-twin-spark-beograd-04.thumb.jpg.9856ab8b1df265cd8b0fe2fba57800b5.jpg alfa-romeo-75-20-twin-spark-beograd-03.thumb.jpg.0eba27476447f34d46436b647801dc7e.jpg alfa-romeo-75-20-twin-spark-beograd-29.thumb.jpg.d95725e899ab9cdcb191ec29efa58ee5.jpg

 

alfa-romeo-75-20-twin-spark-beograd-02.thumb.jpg.216b28a0093a3e0141d4257e0a2329a7.jpg alfa-romeo-75-20-twin-spark-beograd-33.thumb.jpg.73c75f3eca336aedcd4d1835bba651db.jpg alfa-romeo-75-20-twin-spark-beograd-32.thumb.jpg.9a25c7f039d76787fe2a4839057d448f.jpg alfa-romeo-75-20-twin-spark-beograd-31.thumb.jpg.7ee6d51ece5afb7261c346a65cddf384.jpg alfa-romeo-75-20-twin-spark-beograd-30.thumb.jpg.f2d31fe2a780df680eb7b3c429cb46c0.jpg

 

alfa-romeo-75-20-twin-spark-beograd-24.thumb.jpg.edec2af63e4cbf50f017aa7b2cfe7541.jpg alfa-romeo-75-20-twin-spark-beograd-23.thumb.jpg.767fd89bb0d19a6f76698909b9821900.jpg alfa-romeo-75-20-twin-spark-beograd-22.thumb.jpg.8c0a44906c08c318dc0b7d8ce135392d.jpg alfa-romeo-75-20-twin-spark-beograd-21.thumb.jpg.39f66fe199969a5ad934d3e4e8d7b321.jpg

 

 

Preuzeto sa: autoslavia.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probao sam tu 75 dok je bila kod prethodnog vlasnika, pre nekih 8-9 godina.
75 je nešto jedinstveno za vožnju, zadnji pogon, menjač pozadi, 50:50 raspored težine.
Čak je i moja ex75 sa celih 120 ks mi donela više uživanja u vožnji nego mnogi jači automobili.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/30/2022 at 5:35 PM, TheWickerMan said:

menjač pozadi

Transaxle menjac, pa diskovi odmah uz njega, sto blize osi vozila, da bi se ostvarila manja neogibljena masa...:

 

alfaro13.jpg.d4e39b3dff18ea5c1e9a5c8c035e34e2.jpg

 

Kazu poslednja prava Alfa, mada mislim da je 164 bila njihov poslednji samostalni projekat. Sve dok ih 1986. nije preuzeo i tehnicki "upropastio" Fiat:

 

alfaro11.jpg.424158140a1d7eedb13c907141b05f47.jpg alfaro12.jpg.c749ef41154cdbe5f8f764255e795e7e.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

164 je rađen u kooperaciji sa Lanciom Saabom i Fiatom, Thema, 9000, Croma i 164 su u principu isti automobili. Beše i vrata odgovaraju sa Saaba na Themu.
Više se misli na to da je 75 zadnji samostalno razvijan model od strane Alfe pre preuzimanja od Fiata.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo tako, vise u zargonu kao njihov poslednji pravi vozacki auto. Pa rupa od 3 decenije, sve do Giulie pre skoro 7 godina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

alfa 75 09.jpg

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/19941706/alfa-romeo-75-20-ts?attp=p9_pv0_pc0_pl11_plv0   :clover:

 

alfa 75 10.jpg alfa 75 15.jpg alfa 75 16.jpg alfa 75 18.jpg

alfa 75 11.jpg alfa 75 12.jpg alfa 75 13.jpg alfa 75 14.jpg alfa 75 17.jpg alfa 75 47.jpg

alfa 75 19.jpg alfa 75 20.jpg alfa 75 21.jpg

alfa 75 25.jpg alfa 75 31.jpg

 

Spustili su cenu lepo...a i nije fix. 

Da li je neko gledao auto? Da li je neko od naših članova i ARCS foruma ispratio neka pisanja o ovom autu tamo? (ja nisam član)

 

Čini mi se da smo je i ovde spominjali u "interesantni oglasi" ali je bilo komentara "što ne zameni kvačilo za tu cenu" i sličnih pa nisam hteo da širim...

 

@horvat    :)

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno / postavio printscreen & slike

Share this post


Link to post
Share on other sites

da je Milano ili Amerika pa bi se dalo razmišljati-a i stvarno koji je problem promeniti komplet lamelu i korpu(auspuh dole,menjač dole i zamena,sve nazad-fik i gotovo-da baš možeš da probaš auto jer ko zna možda tu još nešto ne valja,kažem možda,ne mora da znači:yes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo je tesko pretrazivati arcs forum, ali cini mi se da je slicno nesto bilo receno - nista posebno korisno, nego eto da je visoka cena, i zasto nije zamenjeno kvacilo kad vec treba. Takodje, ne znam nikog da je gledao. Ali ako budes isao, zovi :D @PremieRacing 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, PremieRacing said:

Da li je neko gledao auto? Da li je neko od naših članova i ARCS foruma ispratio neka pisanja o ovom autu tamo? (ja nisam član)

 

Čini mi se da smo je i ovde spominjali u "interesantni oglasi" ali je bilo komentara "što ne zameni kvačilo za tu cenu" i sličnih pa nisam hteo da širim...

 

@horvat    :)

Vozio sam je dok je bila kod pretprošlog vlasnika, pre nekih 7-8 godina. I tad je imalo na njoj da se radi, kao i svaka 75 pod nije bio sjajan, mehanički takođe je imalo šta da se radi. Na 75 je solidan s*x zameniti kvačilo jer je menjač pozadi, zato ga ovi na placu i nisu zamenili . Moje mišljenje je da ne vredi ovoliko, kao što reče OMP samo V6 i 1.8 Turbo vrede, mada bilo kakav v6 nema ispod 13k evra. 

Na ARCS ima tema o tom autu, probaj pretragu po imenu sale_75, to je nick prethodnog vlasnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod 75ice mi je jedino krivo što nisam priuštio jednu dok su bile bagatela.

 

Jedna mlatnuta V6 America sa sva 4 štelujuća Konija mi se doslovno poklanjala, samo je trebalo otići po nju.

 

Vlasnik kaže da je malo brutalnijih auta vozio, a stvarno je svašta imao. Ova je razbijena na način da je utekla u bok po kiši, na pravcu, pri šaltanju iz druge u treću, rezime je 4 totalizirana auta.


Sad su im cijene previsoko da bih razmišljao o njima, ali 156 V6 je idealan izbor za guštanje za šaku eura, iako joj fali zadnja vuča, ali vrhunski ovjes sve nadomjesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...