Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Napravljen 1973. godine, a značajno proširen i unapređen 2008. godine. 90 godina BMW istorije je u njemu, a sve to godišnje pogleda oko 400.000 posetilaca.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrhunski urađena priča... sva vozila su bila korišćena i onda ih je muzej otkupio... neverovatna stanja, otvoreni motori, M odeljenje... preporuka ko god ima priliku da ode... zanimljivo je čak i ženama ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na sajmu Techno Classica BMW izlaže 12 modela

 

bmw%20tc%201.jpg

 

Sajam oldtajmera u Esenu je mesto koje ne bi trebalo da propusti ni jedan ljubitelj oldtajmera. Na njemu će biti izloženi čuveni modeli koji su obeležili istoriju BMW-a Sajam ''Tehno klasika'' (Techno Classica) je pravo mesto za sve ljubitelje starovremenskih vozila. Tradicionalno se održava u Nemačkoj u Esenu, a ove godine datumi za pamćenje će biti od 5. do 9. aprila.

 

bmw%20tc%2011.jpg

 

Reč je o najvećem sajmu starovremenskih vozila na svetu, gde se sastaju klubovi oldtajmera, poznavaoci i vlasnici klasičnih i prestižnih automobila, ljubitelji istorije motosporta i svi oni koji žele da razmene retke rezervne delove.

 

bmw%20tc%20111.jpg

 

Na sajmu izlažu ne samo pojedinci i klubovi, već i proizvođači automobila. Među njima se očekuje i BMW, koji je najavio 12 istorijskih modela.

 

bmw%20tc%201111.jpg

 

Ovde će biti proslavljen 40. rođendan ''serije 7'', 30 godina 12 motora u modelu ''BMW 750iL'' i 30. rođendan modela ''Z1''.

 

bmw%20tc%2011111.jpg

 

Pod sloganom ''Naša DNK - Inovacija'', BMW će prikazati sve predstavnike ''sedmice'' kroz šest generacija, među kojima je primerak iz 1997. koji se pojavio u filmu iz serijala o Džejms Bondu - ''Tomorrow never Dies''. Ti je i primerak ''sedmice'' koji je doterao Karl Lagerfeld.

 

bmw%20tc%20111111.jpg

 

BMW je posebno ponosan na ''750iL'' iz 1987. koji je iz 5.0 V12 motora izvlačio 300 konja. Pređenja radi, biće izložen i najnoviji ''760Li xDrive'' sa 6.6 motorom od 610 KS.

 

bmw%20tc%201111111.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW 507 na aukciji

 

165782-bmw%20507%201.jpg

 

BMW 507 je jedna od najvećih ikona duge istorije ovog brenda, a prilika za kupovinu ovih modela nema tako mnogo.

 

165784-bmw%20507%20111.jpg

 

Zapravo, BMW je proizveo samo 252 primerka 507 modela, a ovaj o kom sad govorimo, sa brojem šasije 70044, je u potpunosti originalan i netaknut, sa 73.000 km na odometru. Ispod haube, u njemu živi V8 motor sa 3.2 litre i 150 ks koji je matiran na četvorostepeni ručni menjač.

 

bmw%20507%201111.jpg

 

Ovaj automobil je originalno dobio ''Papyros'' belu boju sa crvenim kožnim enterijerom, pre nego što ga je njegov treći vlasnik prefarbao morski zelenom nijansom. Ovaj vlasnik je brinuo o 507 tokom više od pet decenija.

 

165783-bmw%20507%2011.jpg

 

Isti čovek se pobrinuo da ovaj model uvek bude dobro održavan, smešten u pogodni prostor i vožen samo i isključivo tokom letnjih meseci. Trenutni vlasnik instalirao je set prednjih diskova kočnica za bolje performanse, dok su originalni delovi takođe deo prodajnog ugovora, kao i ogirignalni paket alata, vlasničko uputstvo, brošura i sertifikat iz kompanije BMW.

 

165786-bmw%20507%2011111.jpg

 

Ovaj BMW 507 će biti ponuđen na prodaju tokom RM Auctions Villa Erba događaja 27. maja, sa procenjenom cenom između 1.7 i 2 miliona evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaje se BMW 507 Johna Surteesa

 

181877-bmw 507 1.jpg

 

Šampion na dva i četiri točka ga je nabavio novog, obožavao i zadržao čitav život

 

John Surtees je 1956. osvojio prvu od sedam titula šampiona sveta u motociklizmu. Kada ga je sledeće godine grof Agusta pitao da li može da mu kupi neki poklon kojim bi ga nagradio za tu titulu, Big John se setio automobila koji ga je oduševio. Na trci na Hockenheimu je naime uočio prelepi novi BMW 507, koji je pripadao Alexu von Falkenhausenu, legendarnom konstruktoru i direktoru razvoja minhenske marke. Nakon što ga je probao, još više se oduševio automobilom.

 

181879-bmw 507 111.jpg

 

Grof nije bio preterano oduševljen saznavši za cenu, ali dogovorio se sa zvezdom svog tima i dao mu pola potrebnog iznosa. Surtees se takođe dogovorio da odradi neki razvojni rad za BMW i na taj način je prebio svoju polovinu. Sledećih godina je često putovao njime na trke, prelazeći preko alpskih prevoja. U fabrici mu je prepravljen motor i dodata snaga, a u dogovoru s Dunlopom automobil je dobio i disk kočnice na svim točkovima.

 

181878-bmw 507 11.jpg

 

Kada je prešao u svet auto trka i potpisao za Ferrari, Enzo mu je naredio da mora da vozi neki njegov automobil (i kasnije mu je cenu uredno odbio od plate), ali Surtees je zadržao BMW i nastavio da ga povremeno koristi. Naravno, i Elvis je tokom služenja vojske u Nemačkoj imao 507, ali vernost i višedecenijsko isticanje ljubavi prema tom automobilu svakako stavljaju Surteesov primerak na prvo mesto najznačajnijih i najpoželjnijih individualnih šasija ovog modela. Ustvari, teško da uopšte postoji neki značajniji i harizmatičniji primerak nekog BMW-ovog drumskog automobila tokom devedeset godina proizvodnje vozila na četiri (u slučaju Isette ponekad i tri) točka. A sada je, samo godinu dana nakon Surteesove smrti, ponuđen na prodaju. Licitacija će se održati u petak 13. jula, u sklopu aukcije kuće ''Bonhams'' u Goodwoodu. Procenjena vrednost je oko dva i po miliona evra, što je čak i veoma povoljno za ovo vozilo - mada pomalo i čudi da daleko od aukcijske scene već nije postignut dogovor sa matičnom fabrikom i da auto nije završio u fabričkom muzeju. Teško je proceniti ko će se sve nadmetati, ali se pretpostavlja da bi neki od vodećih muzeja oldtajmera mogao da bude kupac.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

1957. BMW 507 prodat za 4.25 miliona evra

 

181879-bmw 507 111.jpg

 

Kao što je bilo i najavljeno, na aukciji kuće ''Bonhams'' koja je održana na nedavnom Festivalu brzine u Goodwoodu, prodat je i jedan izuzetni primerak BMW-a 507. Radi o 507-ici iz 1957. godine koja je pripadala legendi mortorsporta Johnu Surteesu i koja je na pomenutoj aukciji promenila vlasnika za 3.809.500 funti (pre aukcije se procenjivalo da će automobil biti prodat za 2.000.000 ili 2.500.000 funti). To znači da je ovo i najskuplji BMW 507 ikada...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL video: Za volanom BMW Z1 iz 1991. godine

 

2.5 redni šestak sa 170 konja i 222 Nm obrtnog momenta, uz pomoć kojih ''uhvati'' 100 Km/h za 7.9s i maksimum od 225 Km/h:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoshopmagazin.jpg AutoShopMagazin video: BMW 507

 

Model koji je rađen prema najvišim mogućim standardima tog doba sa željom da BMW, posle rata. ponovo dobije na prestižu, sjaju. Plan im je bio da bude glavni BMW adut za američko tržište, i 1956. godine auto je bio spreman:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW 507 danas vredi milione dolara

 

bmw 507 02.jpg

 

Kabriolet model 507 je skoro doveo BMW do bankrota, a sada se ovaj automobil iz 50-ih godina prošlog veka prodaje za nekoliko miliona dolara. Automobil je počeo da se prodaje krajem 1950-ih godina. Prodaja je bila tako loša da je BMW-u pretio bankrot. Reč je o automobilu koji su posedovali legendarni Elvis Prisli, glumac Fred Aster i princ od Monaka Renije. Pre dve godine jedan primerak BMW-a 507 je prodat za pet miliona dolara.

 

bmw507 01.jpg

 

Ali, počeci za ovaj automobil nisu bili obećavajući. Cilj je bio da se godišnje prodaje pet hiljada primeraka za cenu od pet hiljada dolara, što je danas jednako iznosu od 48.000 dolara. Troškovi proizvodnje su bili enormno visoki. Za proizvodnju svakog primerka je trebalo po 10.000 dolara, što je jednako današnjem iznosu od 96.000 dolara. BMW je imao gubitke od ovog automobila. Prodao je samo 250 primeraka, a već 1959. godine je prekinuo njegovu proizvodnju. Proizvodnja ovog modela je izazvala finansijske probleme za BMW. Nemačkog proizvođača automobila je od bankrota spasilo ulaganje industrijalca Herberta Quandta. U godinama koje su usledile, BMW se finansijski oporavio. Za kolekcionare je 507 postao vrlo vredan i poželjan automobil. Spremni su da potroše milione dolara za njega. Na aukcijskoj prodaji u februaru ove godine jedan takav BMW 507 je prodat za 2.35 miliona dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

1959. BMW 507 procenjen na 1.9 miliona evra

 

210247-bmw 507.jpg

 

BMW 507 Roadster je vrlo redak automobil jer je bilo samo 253 primerka i mnogi nikada nisu ni čuli za njega, a kamoli da ga vide. Ovaj primerak nam dolazi iz 1959. godine, a izložen je u Bonhams aukcijskoj kući, pa će licitacija početi 21. januara i procenjeno je da će biti prodat za oko 1.9 miliona evra. Kada je bio napravljen BMW je koštao oko 9.000 dolara, što je u današnjoj protivvrednosti oko 71.200 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW 328 slavi 85. rođendan

 

bmw-328 4.jpg

 

Malo automobila može tvrditi da ima toliko entuzijazma u očima javnosti 85 godina nakon premijere kao BMW 328.

BMW 328, napravljen između 1936. i 1940. godine, postavio je prekretnicu u istoriji automobila i bio je najuspešniji sportski automobil ovog doba generacija. Fleksibilnost, ubrzanje, pouzdanost i lagana konstrukcija - BMW dizajneri su se usredsredili na ključne elemente u razvoju modela 328, čime su započeli novu eru.

 

U vreme kada su moćni kompresorski motori dominirali u trkačkim smeštajnim objektima, BMW 328 Roadster težak samo 780 kilograma koji je razvijao skromnih 80 konjskih snaga u serijskoj proizvodnji, bio je prava senzacija. I sigurno da novi Roadster nije gubio vreme postavljajući svoje prve jake rivale čvrsto na mestu prilikom svog prvog nastupa na Nirburgringu 14. juna 1936. Uspeh BMW-a 328 bio je u zbiru njegovih delova: strogo korišćen lagan dizajn, idealan raspored težine, aerodinamične linije, savršen motor i precizno podešena šasija koja osigurava besprekorno držanje puta. Sve ovo mu je omogućilo da ojača novo razumevanje o tome kakav automobil može biti, onaj koji je video da se snaga motora kombinira sa optimalnom interoperabilnošću svih komponenata automobila - i dopunjena maksimalnom efikasnošću - da bi postigla uspeh. Ove karakteristike su omogućile BMW-u 328 da oliči vrednosti koje i danas podržavaju BMW-ovu marku: dinamičnost, estetska privlačnost i visok nivo inovacija.

 

Nakon što je sredinom 1936. započeo život kao trkački automobil, serijska proizvodnja drumskog BMW-a 328 započela je u proleće 1937. Međutim, sportski automobil visokih performansi nije ostao rezerva vozača; iako je bila dobra trkačka mašina, bila je jednako impresivna u svakodnevnoj upotrebi. To je značilo da su i privatni kupci mogli da uživaju u netaknutom iskustvu Roadstera koji pružaju motor visokih performansi i besprekorno držanje puta. Na putu, sa najvec?om brzinom od 155 km/h, postao je jedan od najbržih automobila širom sveta. I sa samo 464 do sada proizvedenih primeraka, BMW 328 je danas jedno od najtraženijih kolekcionarskih predmeta na tržištu. Njegova privlačnost leži u bezvremenskoj lepoti dvoseda sa otvorenim krovom, i dalje ubedljivom tehnikom i aurom koju su oko njega stvorile nebrojene trkačke pobede. Uostalom, BMW 328 nije bio samo jedan od vizuelno najprivlačnijih sportskih automobila predratnog perioda, već je bio i najuspešniji trkački automobil u Evropi 1930-ih.

 

bmw-328-georg-gedl 1.jpg

 

Istorija BMW-a 328 započela je uzbudljivo. Izbegavajući sada već tradicionalnu premijeru salona automobila, sportski automobil je prvi put predstavljen široj javnosti u potpuno zastrašujućem okruženju, na međunarodnoj trci Eifel na Nirburgringu 14. juna 1936. po trci. Tajnu je otkrila samo nekolicina upućenih, skromna brošura izdata ovom odabranom najužem krugu krajem 1935. godine, otkrivajući postojanje novog dvolitarskog sportskog automobila, od sada poznatog kao „Tip 328“. Njeni provokativno potcenjeni računi bili su očigledno manjkavi, jer su podaci o snazi i kilometraži bili primetni samo zbog njihovog odsustva. U stvari, premijera automobila prošla je čak i bez saopštenja za javnost. Verzija Roadster, čiji je dolazak trebao da revolucioniše svet sportskih automobila u naredne dve godine, predstavljena je gotovo kao razmatranje, bez bubnja ili blistave prezentacije. Na putu je bilo prepušteno njenim sposobnostima da probude svest javnosti.


Subota, 13. juna 1936, dan uoči premijere BMW-a 328.

Naporan dan na Nirburgringu privodi se kraju, ali vazduh se i dalje prognozira. Vremenska prognoza za sledeći dan je manje obećavajuća, ali Ernst Jakob Henne - on je sa prepoznatljivim zakačenim nosom - odahnuo je: ''Navikli smo na situaciju Ring'', slegnuo je ramenima. ''Nedelja bez kiše nije prava Ajfelova nedelja.'' Henne bi pilotirao novim automobilom, najnovijim priznanjem u svojoj karijeri, koje je već postigao u svetskim rekordima na motociklima BMV tokom godina. U praksi se njegov automobil vozio kao puter, a sutradan je trebalo da bude slično.

Automobilski inženjeri Rudolf Schleicher i Fritz Fiedle u međuvremenu su se svim silama trudili da sakriju živce, ali bez uspeha. Njihova zabrinutost je bila opravdana; uostalom, na dnevnom redu je bio prvi dan njihovog novog sportskog dvoseda - jedne od najvažnijih trka u godini.


Nedelja, 14. juna 1936. - Dan premijere.

Na međunarodnoj trci u Eifelu bilo je 34 trkača u kategoriji sportskih automobila. Sedam njih bilo je upisano u dvolitarsku klasu i pet BMV-a. Četiri su bila automobili tipa ''Tip 319/1'', drugi snežno beli Roadster Ernsta Jakoba Henneta. Automobil se izdvojio iz mase svojim karoserijskim udarom BMW 328 je sportski automobil koji je BMW napravio između 1936. i 1940. godine, a za dizajn karoserije zaslužan je Peter Szimanovski, koji je postao šef BMW dizajna nakon Drugog svetskog rata (iako je tehnički automobil dizajnirao Fritz Fiedler).

 

328 je predstavljen na trci Eifelrennen na Nurburgringu 1936. godine, gde ga je Ernst Henne vozio da bi pobedio u klasi od 2.0 litra. 328. godine imao je više od 100 pobeda u klasi 1937. godine, uključujući RAC turistički trofej, Osterreichische Alpenfahrt i La Turbie. 1938. godine 328 je osvojio svoju klasu na RAC turističkom trofeju, alpskom reliju i Mille Miglia. Model 328 je pobedio na RAC reliju 1939. godine, a za 24 sata Le Mana, 1939, bio je peti i prvi u svojoj klasi. Frank Pratt je osvojio Veliku nagradu Australije 1948. godine kada je vozio 328.

 

Mille Miglia
1938. BMW 328 je postao pobednik klase u Mille Miglia. Godine 1940, Mille Miglia Touring Coupe pobedio je u Mille Miglia sa prosečnom brzinom od 166.7 km/h. BMW 328 je otvoreni dvosed. Šasija i vešanje dolaze iz BMW-a 319, blok motora i kočnice iz 326 četvorosednog turističkog automobila. Motor ima dva karburatora sa sve većom strujom, ulazi i izlazi su na jednoj strani. Za 328, Rudolf Schleicher je dizajnirao novu aluminijumsku glavu cilindra sa visećim ventilima u obliku slova V hemisferične komore za sagorevanje i kompresija 7.5:1 (umesto 6:1). Кratki usisni razvodnici razgranati u glavi vode direktno od tri Solek karburatora smeštena iznad motora do usisnih ventila. Da bi se na drugoj strani moglo pokretati izduvne ventile iz bregastog vratila, odabrano je mehanički složeno rešenje: odbojnik deluje preko poluge na osovini kolevke na usisnoj strani i drugog, gotovo vodoravno postavljenog, kratkog odbojnika preko glava cilindra ispod ugaone poluge koja kontroliše izduvni ventil. Svaki izduvni ventil zato ima slavinu, dve potisne šipke i dve rotirajuće ruke. Motor je u početku razvijao 80 ks (59 kV) pri nominalnoj brzini od 5000 obrtaja.

 

Snaga se prenosi na krutu zadnju osovinu pomoću jedne suve kvačila, četvorostepenog ZF ili Hurth menjača i nerazdeljenog zglobnog vratila. Osovina osovine je zavrtnja na lančanik diferencijala umetnut odozdo sa prednje strane. Vođen je uzdužnim lisnatim oprugama i polugama zaklopki koje deluju na nosač osovine na vrhu. Prednji točkovi su pojedinačno okačeni na način dvostruke poprečne osovine na poprečnoj lisnatoj opruzi na vrhu i polugama zaklopki poluga, koje su izvedene kao trouglasti priključci. Duge klipnjače letve i lančanika upravljača nalaze se iza osovine.

 

''Tečna nožna kočnica sa četiri točka'', kako su je nazivali u BMW-ovoj prodajnoj brošuri za hidraulički pokrenute bubnjaste kočnice, bolja je od kočnica sa žičanim kočnicama koje su u to vreme bile široko rasprostranjene. BMW je obećao da će se automobil zaustaviti na 30 km/h nakon pet metara, što odgovara kočnoj kočnici od 6.94 m/s. Кočnice se automatski podešavaju i svaki kočni cilindar točka ima veći prečnik pozadi, odnosno prema kočionoj čeljusti, koja se odvodi nego ispred. BMW naglašava prednost ravnomernog habanja obe papučice kočnice. Sa dužinom od 3.90 m i širinom od 1.55 m, automobil izgleda elegantno. Sportski karakter naglašavaju dve kožne trake preko poklopca motora i centralne brave čeličnih disk diskova. Ulaz u BMV 328 je uski uprkos zadnjim vratima, a koči ga relativno veliki volan. U mnoge od 328 preživelih ugrađeni su teleskopski amortizeri.

 

bmw-328-georg-gedl 3.jpg

 

BMW 328 Mille Miglia
Za 24-časovnu trku u Le Manu, BMW je imao kupee sa aluminijumskim kućištem u Touringovom patentiranom dizajnu ''Superleggera'' (super lagan), izgrađen na šasiji 328 milanske kuće Touring. Izuzetno tanke karoserijske ploče automobila bile su zavarene za cevasti okvir. Ovaj vrlo skupi dizajn - pre Drugog svetskog rata aluminijum je bio skup visokotehnološki materijal koji nije bilo lako zavariti - u to vreme se koristio u raznim trkačkim vozilima. U trci u Le Manu, Mak zu Schaumburg-Lippe/Hans Vencher završio je ukupno na petom mestu i postao pobednik u klasi od 2 litra. Godinu dana kasnije - u Mille Miglia 1940. godine - BMW je koristio ovaj automobil i takozvani Кamm Coupe i tri roadstera zasnovana na modelu 328. Roadsteri su smatrani prototipovima planiranog posleratnog modela. Oni se zovu Mille Miglia jer su u ovoj trci korišćeni samo kao radni automobili.

 

Podaci o performansama trkačkog motora, koji zapreminom (1971 cm³) i tehničkom strukturom odgovaraju standardnom motoru, kreću se između 118KS/122KS pri 5.000 do 5.800 obrtaja i stepenu kompresije 9.15: 1 Ispitni uređaj dostigao je 130KS do 135KS. Težina praznog vozila roadster (sa 100 l goriva) je 700 kg, kupe je težak oko 780 kg. Može se dostići maksimalno 200 do 220 km/h. Huschke von Hanstein i Valter Baumer osvojili su Mille Miglia sa Le Mans Coupe-om iz Touring-a za 8:54:46,3 sata i prosečnom brzinom od 166.7 km / h. Adolf Brudes i Ralph Roese završili su na trećem mestu sa jednim od tri roadstera. Preostala dva roadstera završila su na petom i šestom mestu. Кupe Кamm je propao.

 

Posle rata, američki oficiri zaplenili su Touring Coupe i ubrzo potom ga prodali bivšem zaposlenom BMW-a koji je 1947. emigrirao u Кanadu, uzeli automobil sa sobom i prodali ga. Sedamdesetih godina, kupe je ponovo promenio vlasnika pre nego što je BMW uspeo da ga otkupi i obnovi u leto 2002. Brudesov automobil došao je u Englesku 1945. godine, a narednih godina i raznim vlasnicima, koji su ga prilagodili svojim potrebama. 1974. godine automobil se prvi put vratio na Nirburgring. 1975. BMW je uspeo da kupi 328 ''Mille Miglia'' i po velikoj ceni vrati je u prvobitno stanje. Na slici iz 1976. godine prikazan je automobil koji i dalje ima desni volan.

 

bmw-328-georg-gedl 2.jpg

 

Od sredine 1990-ih BMW pokušava da rekonstruiše Kamm Coupe koristeći podatke iz privatnih kolekcija, fotografije i računarske simulacije, nakon što je original slučajno uklonjen početkom pedesetih. Кrajem aprila 2010. godine, BMW je javnosti predstavio kopiju trkačkog automobila na Concorso d'Eleganza ispred Grand hotela Villa d'Este na jezeru Como.

 

Autor teksta i grafika: Georg Gedl

 

preuzeto sa - autoslavia.com

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW Welt i muzej ponovo otvaraju vrata za sve posetioce od 25. maja

 

214473-bmw 01.jpg

 

BMW Welt biće otvoren svaki dan od 8 do 20 sati, a BMW muzej biće otvoren svakog utorka do nedelje od 10 do 18 sati. Ako ste slučajno u ovo još uvek pandemijsko vreme u blizini Minhena. Iskoristite to za posetu izložbenim izdanjima bavarskog proizvođača. BMW je tako pripremio posebnu pogodnost u vidu besplatnog ulaza u BMW muzej na dan otvorenja. Restorani, kafići i prodavnice na obe lokacije će takođe će biti otvoreni za posetioce od 25. maja.

 

bmw 02.jpg

 

BMW Welt i BMW muzej će otvoriti svoja vrata javnosti prvi put ove godine sledećeg utorka. Tokom prve nedelje otvaranja posetioci bi trebalo da pripaze na posebne promocije u BMW Weltu, BMW muzeju i kafićima koji učestvuju. Naravno, zdravlje posetioca i zaposlenih i dalje je glavni prioritet. Zato Nemci ističu da će se sprovoditi stalni nadzor i apelovati na odgovornost svih.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW 507 iz 1958. godine za 2.14 miliona evra

 

221418-bmw 507 04.jpg

 

BMW 507 je bez sumnje jedan od najpoznatijih automobila u istoriji bavarskog brenda, a to pokazuje i cena koju danas traži njegov vlasnik. Ovaj auto uživa veliku popularnost zahvaljujući činjenici da je veoma redak, ali i slavnom statusu klijentele koja ga je kupovala. Dva od ukupno 254 proizvedena primerka kupio je i slavni Elvis Prisli. Danas je veoma teško u prodaji pronaći jedan ovakav automobil, a kada se pojavi na tržištu cena je vrtoglavo visoka.

 

221419-bmw 507 03.jpg

 

Automobil na fotografijama je proizveden 14. januara 1958. godine kao 110. primerak modela 507 od ukupno 254 proizvedena. Prvom vlasniku je isporučen s tvrdim krovom koji se može ukloniti, kao i sa fabričkim završecima izduvnih cevi. Ofarban je u Silbergrau metalik boju koja odlikuje samo 21 automobil.

 

221420-bmw 507 02.jpg

 

Interesantno, roadster nije odmah prodat prvom vlasniku, nego je prethodno bio izložen u BMW-ovom paviljonu u Minhenu, a nemačkom biznismenu Gustavu Zinggu je isporučen u maju 1958. godine. Reč je o čoveku koji je bio zvanični predstavnik kompanije Mercedes u Venecueli. Ipak, automobil je vraćen u Nemačku 1960. godine, pa je pet decenija proveo u ovoj zemlji.

 

221421-bmw 507 01.jpg

 

Godine 2007. je u potpunosti restauriran, a taj posao su obavili eksperti odeljenja BMW Classic. Zatim se sedam godina kasnije vratio na detaljnu provjeru, a poseduje  sve sertifikate o autentičnosti i kvalitetu. Njegov motor je zamenjen agregatom poboljšanog dizajna, koji je uparen sa četvorostepenim ZF manuelnim menjačem. Tehnička inspekcija je ovom automobilu dodelila 900 od 1.000 bodova za kvalitet i stanje u kojem se nalazi. Ovaj BMW 507 je prešao blizu 85.000 kilometara, nalazi se u sjajnom stanju tako da novi vlasnik neće imati nikakvog posla.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW Muzej sa E34 M5 Cabrio, Z3 V12 i E31 M8 automobilima

 

226165-bmw e34 02.jpg

 

Iz BMW-a stiže novi video iz njihovog muzeja u Minhenu, prikazujući specijalnu izložbu za 50. godišnjicu BMW-a M.

 

Video prikazuje zanimljive prototipove iz ''tajne garaže'', uključujući tu i unikatni E34 M5 Cabrio, Z3 sa V12 motorom i M8 sa motorom koji potiče iz trkačkog automobila iz Le Mana. Nijedno od ova tri vozila nije dobilo zeleno svetlo za proizvodnju, ali su BMW inženjeri napravili potpuno funkcionalne prototipove i održali ih dobro očuvanim.

 

226166-bmw m8 01.jpg

 

M5 Cabrio je varijanta M5 E34 generacije sa mekim krovom, dvoja vrata i četiri sedišta, kao i 3,8 litarskim rednim šestocilindričnim motorom. Sledi Z3 M Roadster prototip koji je napravljen 1999. godine, a koji pod haubom krije 5.4 V12 motor. Na izložbi je prisutan i E31 M8. Crveni prototip sa jedinstvenim aero body paketom pokreće 6.0 V12 motor.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto ovaj BMW Z1 na satu ima 999.997 km, ali u stvari nije uopšte vožen?

 

bmw z1 03.jpg

 

Pronaći primerak modernog klasika u stanju kao što je ovaj BMW Z1 je za neke ostvarenje sna. Ako je reč o primerku koji nikad nije bio vožen s 0 kilometara, tada je to pravi bingo.

Zvuči ludo, ali to je u stvari ono što stoji u opisu aukcijske kuća RM Sotheby's za ovaj zapanjujući Z1 iz 1990. godine ofarban u Toprot crvenu boju. Brojač pokazuje 999.997 kilometra, zbog čega biste, bez da ste videli u kakvom je stanju automobil, mogli pomisliti da ga je neko trideset godina koristio kao taksi.

 

231648-bmw z1 02.jpg

 

Međutim, istina je drugačija: postavljanje brojača kilometara ispod nule je bila prilično uobičajena praksa koju je BMW sprovodio kako bi nadoknadio kilometražu nakupljenu tokom isporuke vozila. Jednostavno rečeno, automobil se, pre nego što je došao u ruke vlasnika, vozio uokolo, utovarivao na razne transportere. BMW je želeo da automobil ima 0 kilometra kada je isporučen. Osim što se to u ovom slučaju nije dogodilo. Prvi vlasnik ovog automobila, danski vozač trke 24 sata Le Mana Jens Winther, preuzeo je isporuku u februaru 1990. i potom smestio automobil u svoju ličnu kolekciju uz M1. Winther je imao automobil do 2014. godine, ali je njegov novi vlasnik takođe odlučio da ga ne vozi, tako da je kilometraža još uvek ''negativna''.

 

231649-bmw z1 01.jpg

 

Skoro jednako neverovatna kao i kilometraža ovog Z1 jeste činjenica da je prodat za samo 86.250 evra, što nama zvuči jeftino. BMW je napravio samo 8.000 komada između marta 1989. i juna 1991. i jednostavno ne verujemo da ih postoji mnogo u stanju kao ovaj.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...