Jump to content
FAS Goran
Dante Bg

Toyota Prius

Recommended Posts

20 godina kasnije - kratka istorija Toyota Prius

 

Toyota Prius je najprodvaniji automobil sa hibridnim pogonom na svetu i ujedno model koji je najviše uticao na razvoj i masovnu upotrebu savremenih hibridnih putničkih vozila. Sve je počelo ne tako davne 1995. kada je na auto-salonu u Tokiju predstavljen koncept kao najava prvog produkcijskog Priusa. Razvoj Priusa započeo je 1994. pod radnim nazivom G21, a prototip je prikazan javnosti godinu dana kasnije na sajmu automobila u glavnom gradu Japana.

 

1995: Toyota predstavlja koncept budućeg Priusa

1997: Počinje prodaja na domaćem, japanskom tržištu

1997: Prius osvaja titulu Automobil godine u Japanu

2003: Druga generacija predstavljena je na auto-salonu u Njujorku

EuroNCAP proglašava Prius II za najbezbedniji automobil u oblasti zaštite dece putnika

2009: Debituje treća generacija

Toyota Prius III dobija 1.8 litarski benzinski motor

2009-2010: Prius osvaja 9 međunarodnih nagrada za dizajn

2011: Lansiran je kompaktni Prius "C"

2011. godine predstavljen je i nešto veći i praktičniji Prius "V", koji se u Evropi prodaje pod oznakom Prius "plus".

2012: U prodajne salone stiže Plug-In verzija

Septembar 2014: Ukupna prodaja sve tri generacije modela Prius dostiže 4.8 miliona automobila

 

izvor - b92.net

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upoznajte paklenu Toyotu Prius kojoj ni Rambo ne može da odoli

 

186369-toyota prius.jpg

 

Mirnodopski Toyotin hibrid je postao ubojito oružje, opako vozilo opremljeno 20-milimetarskim topom iz F-16 aviona. F-16 je samo jedan od ubojitih vojnih aviona koji su opremljeni M61 Vulcan Gatlingovom 6-cevnom topčinom spremnom da ispali 6600 projektila u minutu. Za preradu su zaslužni vojni veterani, koji su na ovaj zaista poseban projekat potrošili oko 160 radnih sati. A ako se pitate zašto Prius, autori odgovaraju da je jedini razlog to što je Raptor (Ford F-150) skup. Epilog je svejedno strašan, ali još više od vatrene moći plaši činjenica da ovaj Prius troši kao pijani milijarder.

Naime, otvorena paljba znači 2.970 USD u sekundi ili 180.000 USD municije u minutu. Ali zabava koju pruža je jedinstvena i neprocenjiva, zar ne?

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota ukida Prius C

 

122206-toyota c 1111.jpg

 

Toyota će prestati da proizvodi najmanju verziju svog hibridnog modela - Prius C, najavili su u toj japanskoj kompaniji.

Prius C, koji je debitovao pre sedam godina, odlazi u penziju, a zameniće ga nova Corolla Hybrid hečbek, potvrdio je potpredsednik za marketing Toyote, Ed Laukes za Motor1. On nije precizirao do kada će se najmanji model sa oznakom Prius proizvoditi, ali je rekao da to ''verovatno neće biti još dugo'', i da je Prius C ''dobro poslužio svrsi''. Toyota je ovaj model predstavila 2012. godine kao jeftiniju i manju alternativu regularnom Priusu čija je popularnost u to vreme bila u usponu. Prius C je dizajnerski manje odudarao od automobila sa konvencionalnim motorima, a imao je pogonski sistem koji se sastoji od četvorocilindarskog 1.5 litarskog benzinca i elektromotora, ukupne kombinovane snage 99 ks. Sa druge strane, nova Corolla Hybrid opremljena je 1.8 litarskim benzinskim agregatom i elektromotorom čija je ukupna snaga 122 ks.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota Prius Nightshade Edition

 

214708-toyota prius 2022 02.jpg

 

Prius modelske godine 2022. je još jedan Toyotin model koji je dobio Nightshade izdanje. Prius Nightshade Edition će biti dostupan u Midnight Black Metallic, Silver Metallic ili Super White boji, sa zatamnjenim staklima, tamnijim svetlima, tamnim akcentima (kućišta retrovizora, ručice na vratima, zadnji spojler, antena), kao i crnim točkovima od 15 inča (AWD-e verzija) odnosno 17 inča u verziji sa prednjim pogonom.

 

toyota prius 2022 01.jpg

 

Za unutrašnjost je Toyota predvidela SoftTex materijal na sedištima, hromirane detalje, el. podesiva prednja sedišta (vozačevo i sa grejanjem), volan sa grejanjem, 7-inčni ekran infotainment sistema. Osim toga, Prius Nightshade Edition ima i tri USB porta, glasovno prepoznavanje, Bluetooth, Siri Eyes Free, smart key sistem, 4.2-inčni multi-info displej za vozača, tepomat sa radarom, sistem upozprenja o napuštanju kolovozne trake, detekciju poešaka i biciklista, prepoznavanje saobraćajnih znakova... Hibridni pogonski sistem kombinuje 1.8 benzinac i dva elektromotora, a tu je i CVT menjač.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Toyota Prius debituje 2023. sa novim kupe dizajnom

 

214708-toyota prius 2022 02.jpg

 

U današnje vreme hibridi dominiraju, a sve je počelo sa Toyotom Prius davne 1997. godine. Japanski proizvođač je juče organizovao veliki događaj u Americi, gde najavio TRD modele i uzbudljivi novi elektromobil. Međutim, informacije o novom Priusu pristižu direktno iz Japana, pišu Vrele Gume. Lokalni automobilski portal, Best Car Web, kaže da Toyota trenutno radi na modelu nove generacije, koji bi trebalo da bude lansiran u januaru 2023. To znači da kada bude stupio u prodajne salone, biće model za 2024.

 

Zašto Toyota simultano radi na elektromobilima i hibridima? Aktuelna generacija je četvrta po redu, a debitovala je 2015. tokom Salona automobila u Los Anđelesu. Migrirala je na TNGA platformu, koju će zadržati i peta evolucija. Za pogonski sklop se kaže da će se sastojati od 1,8-litarskog četvorocilindraša i elektromotora napajanog litijum-jonskom baterijom. Ništa posebno novo neko bi rekao. Međutim, očekuju se velika unapređenja na planu gorivne efikasnosti.

 

Jedna od ključnih stvari koje su u fokusu je karoserija sportskog izgleda. Krasiće je uska kućišta farova i forma koja više gravitira jednom kupeu nego porodičnom automobilu. Ovo možda zvuči pomalo čudno, ali treba imati u vidu da je Toyota svetski lider u ovoj oblasti, tako da verovatno zna najbolje kako stvari stoje. Trenutno, Prius nije u svom najsjajnijem tržišnom izdanju. Možda bi za Toyotu bilo bolje da ga transformiše u vodeći elektromobil u klasi nego što nastavlja hibridnu priču. Međutim, Japanci imaju običaj da radije ''eutanaziraju'' čuvene modele nego da ih oživljavaju. Nadamo se da Prius neće doživeti istu sudbinu kao Celica ili Honda Integra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Prius stiže krajem 2022. godine

 

modellista prius 02.jpg

 

Kako stvari sada stoje, Toyota će pre kraja sledeće godine predstaviti i novi Prius. Tačnije, britanski mediji navode da će nova, peta generacija hibridnog Prusa stići u decembru 2022. godine.

Novi Prius će navodno koristiti evoluciju aktuelnog hibridnog pogona, a i dalje će se nuditi i plug-in hybrid verzija. Pored toga, tu su i glasine da bi budući Prius tokom 2025. godine trebalo da dobije i varijantu sa pogonom na vodonik.

Što se aktuelnog modela tiče, Prius je ranije ove godine ponuđen i u Nightshade izdanju. Podsećanja radi, Prius Nightshade Edition je dostupan u Midnight Black Metallic, Silver Metallic ili Super White boji, sa zatamnjenim staklima, tamnijim svetlima, tamnim akcentima (kućišta retrovizora, ručice na vratima, zadnji spojler, antena), kao i crnim točkovima od 15 inča (AWD-e verzija) odnosno 17 inča u verziji sa prednjim pogonom.

 

214708-toyota prius 01.jpg

 

Za unutrašnjost je Toyota predvidela SoftTex materijal na sedištima, hromirane detalje, el. podesiva prednja sedišta (vozačevo i sa grejanjem), volan sa grejanjem, 7-inčni ekran infotainment sistema. Osim toga, Prius Nightshade Edition ima i tri USB porta, glasovno prepoznavanje, Bluetooth, Siri Eyes Free, smart key sistem, 4.2-inčni multi-info displej za vozača, tepomat sa radarom, sistem upozprenja o napuštanju kolovozne trake, detekciju poešaka i biciklista, prepoznavanje saobraćajnih znakova... Hibridni pogonski sistem kombinuje 1.8 benzinac i dva elektromotora, a tu je i CVT menjač.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiže nova Toyota Prius

 

toyota prius 03.jpg

 

Toyota je pre nekoliko dana objavila prve tizere kojima je najavila skoru premijeru novog hibridnog automobila, a sve praćeno frazom ''Hybrid Reborn''.

Budući da je fastback karoserija sa petoro vrata na tim tizerima izgledala kao evolucija Priusa, medji su pretpostavljali da te slike najavljuju Prius nove generacije. Imajući u vidu i šestogodišnje cikluse modela prethodnuh generacija, ionako je bilo i vreme za debi pete generacije. Konačno, danas je i sama Toyota sa novim tizerima potvrdila da je to zaista novi Prius, koji će premijeru imati sledeće nedelje (16. novembra).

 

toyota prius 02.jpg

 

Sve četiri dosadašnje generacije Priusa su imale dizajn koji je bio fokusiran na aerodinamiku, jer mali otpor poboljšava efikasnost pa će to važiti i za novu generaciju ovog elektrifikovanog modela. Tačnije, Toyota ima za cilj da novim Priusom podigne efikasnost na još viši nivo. Novi Prius takođe zadržava naglašena zadnja ramena odlazećeg Priusa, ali sa mekšim linijama i čistijom površinom.

 

229543-toyota hybrid01.jpg

 

Japanski proizvođač je ranije potvrdio da će novi Prius zadržati svoju hibridnu prirodu, ali nagoveštava i ''novi pravac.'' Novi Prius će navodno biti baziran na novoj E3 platformi koja kombinuje delove iz GA-C platforme i električne bZ arhitekture. Neki izveštaji navode da bi pored konvencionalnog hibrida koji kombinuje benzinac i električni motor, novi Prius mogao da dobije i vodonik-električnu varijantu, iako ona neće biti dostupna pri lansiranju (verovatno tek negde sredinom decenije). U svakom slučaju, o novom Priusu više detalja sledi sledeće nedelje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Toyota Prius

 

toyota prius 2023 07.jpg

 

Nakon prilično duge najavne kampanje, Toyota Prius pete generacije je i zvanično debitovala.

 

toyota prius 2023 06.jpg

 

U Evropi će novi Prius biti dostupan samo kao plug-in hybrid, pri čemu pogon uključuje 2.0 četvorocilindrični benzinac koji uz pomoć elektromotora razvija ukupno 223KS.

 

toyota prius 2023 05.jpg

 

Vozilo ima bateriju od 13.6 kWh, u poređenju sa paketom od 8.8 kWh iz prethodnog modela, a nalazi se ispod zadnjih sedišta. Toyotina najava kaže da je domet ''50% veći od dosadašnje generacije'', što znači da se na struju može preći oko 90 km.

 

toyota prius 2023 04.jpg

 

Novi Prius će inače biti dostupan i sa opcionim solarnim krovnim panelom.

 

toyota prius 2023 03.jpg

 

Promenjene proporcije uključuju i određene izmene dimenzija: automobil je tako kraći za 46 mm, širi 22 mm, 50 mm niži, dok je međuosovinsko rastojanje produženo za 50 mm. Ovde i podatak da su točkovi do 19 inča.

 

toyota prius 2023 02.jpg

 

Što se unutrašnjosti tiče, novi Prius usvaja stilski jezik Island Architecture sa tri oblasti: ''okruženje'', ''vozački modul'' i ''plutajuća instrument tabla''. Izgled je sličan krosoveru bZ4X, pri čemu je kabina prostranija nego ranije.

 

toyota prius 2023 01.jpg

 

Detalji o početku prodaje i ceni će biti objavljeni naknadno.

 

 

Takođe, kućni tjuner Modellista je već pripremio dva paketa za doterivanje novog Priusa: Neo Advance Style i Elegant Ice Style.

 

229700-modellista prius 02.jpg 229701-modellista 01.jpg

 

Oba između ostalog podrazumevaju novi prednji spojler, set pragova, doterani zadnji branik i set novih alu točkova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota slavi 25 godina Priusa

 

toyota p 02.jpg

 

Već 25 godina Toyota neumorno radi na tome da svetu ponudi proizvode i rešenja mobilnosti za održivu budućnost. A sve je počelo 10. decembra 1997. godine, kada je Toyota predstavila Prius i započela svoju misiju ''Beyond Zero'' (preko nulte emisije) u stvaranju sveta veće efikasnosti i manjih emisija štetnih gasova. Razvojem Priusa Toyota je htela da ispuni dva cilja: stvori automobil za 21. vek (koji je te 1997. godine već kucao na vrata) i da transformiše način na koji proizvodi automobile. U to vreme malo proizvođača automobila je imalo iskrenu želju da rešava ekološke probleme. Toyota je odlučila da se uhvatiti u koštac s tim i pokrenula je hibridnu revoluciju koja traje i danas!

 

Neumorno radeći na razvijanju novih, inovativnih rešenja Toyota je stvorila vozilo za svakog: hibridno elektrifikovano, plug-in hibridno elektrifikovano, baterijsko električno ili elektrifikovano s pogonom na vodonikove gorivne ćelije. Svaki kupac danas s Toyotom ima rešenje po meri, a koje je ujedno dobro za našu planetu. Prius je bio začetnik i pokretač elektrifikacije kao prvo hibridno elektrifikovano vozilo masovne proizvodnje, a plasiran je na tržište pod sloganom ''Upravo na vreme za 21. vek''. Danas, 25 godina nakon što je Prius prvi put krenuo hibridnim elektrifikovanim putem, većina vozila marke Toyota prodanih u Evropi su hibridi, dok je ukupan broj elektrifikovanih vozila marke Toyota širom sveta veći od 21 milion. Samo hibridne i plug-in hibridne verzije Priusa prodate su u više od 5.05 miliona primeraka. Prius je ostavio trajan trag u Toyoti, ali i svetu kao autentična automobilska ikona i kao hrabar predvodnik budućih trendova. A za 25. rođendan Priusa Toyota je pripremila najbolji mogući dar - predstavljena je nova generacija modela, koji će u Evropi biti dostupan isključivo kao plug-in hibridno elektrifikovano vozilo.


230324-toyota p 01.jpg

 

25 godina istorije automobilske ikone

Izvorni model Prius kupcima je zapeo za oko i zbog neobičnog izgleda, no ono što se posebno isticalo bila je nova hibridna tehnologija. Posebno dizajniran VVT-i 1.5 benzinski motor i kompaktni elektromotor visokog obrtnog momenta pružali su vozne karakteristike poput automobila sličnih dimenzija na tržištu, ali uz dvostruko manju potrošnju goriva i dvostruko manje emisije CO2. To je modelu Prius omogućilo da osvoji titulu automobila godine u Japanu za 1997-1998. pre nego što je krenuo na svetsku scenu 2000. godine, nakon čega su ga brzo prepoznali i zavoleli ekološki osvešteni kupci u Evropi i SAD-u.

 

Potpuno nova, druga generacija modela Prius, na tržište je plasirana 2003. godine, a donela je nove standarde u pogledu aerodinamičnosti, sa izuzetno niskim koeficijentom otpora vazduhu od samo 0.26, kao i nov ikonski klinasti oblik koji je bio posledica toga što je format promenjen u ''hatchback'' sa pet vrata. Ova generacija takođe je osvojila titulu automobila godine u Evropi za 2005. Hibridna se tehnologija brzo razvijala i novi Toyotin hibridni sistem, Toyota Hybrid System II, u drugoj generaciji modela Prius imao je 15% manju potrošnju goriva i 50% snažniji elektromotor, koji se i sad upotrebljava za bolje performanse i veću efikasnost. Poboljšana baterija, manje težine i veće izlazne snage, po prvi put je omogućila modelu Prius vožnju samo struju. Predana ostvarenju svoje izvorne misije i prava inspiracija za novi stil vožnje, nova generacija modela Prius povećala je prodaju hibridnih vozila marke Toyota preko granice od jednog miliona, što je značajno uticalo na smanjenje štetnih emisija širom sveta.

 

Toyotina vodeća pozicija u segmentu hibridnih vozila dodatno se učvrstila 2009. godine sa trećom generacijom modela Prius, koji je odmah postao tehnološki najnapredniji automobil na svetu, sa još 10% manjom potrošnjom goriva i 14% nižim emisijama CO2, kao i dodatno smanjenim koeficijentom otpora vazduhu, a sve to s većim 1.8 motorom i unapređenim elektromotorom. Kupci su takođe mogli da uživaju u jednostavnim hibridnim vožnjama bez stresa s novim članom familije Prius, a sve zahvaljujući snažnijim litijum-jonskim baterijama. Prius Plug-in, plasiran je na tržište 2012. kao jedan od prvih takvih modela u Evropi. Mogao se puniti putem spoljnog izvora napajanja, što je vozačima omogućilo da uživaju u svim pogodnostima vožnje samo na struju, uz dodatnu sigurnost koju pruža hibridna funkcija. Sa dometom od 25 km samo na struju (u načinu rada EV), prvi Prius Plug-in Hybrid postao je novi zaštitni znak na polju mobilnosti.

 

Prius je nastavio istim putem i bio Toyotin predvodnik za hibridne tehnologije, i više od toga, sa četvrtom generacijom modela koja je na tržište plasirana 2015. godine i bila je prvo vozilo koje upotrebljava Toyotinu novu globalnu strukturu (TNGA). Zahvaljujući strukturi TNGA, Prius i brojni modeli nakon njega, zabavniji su za vožnju jer imaju niže težište, što omogućava aktivniji položaj pri vožnji i manje naginjanje vozila u krivinama i pri skretanju. Tome se pridružio i viši nivo upravljivosti zahvaljujući upotrebi čelika velike čvrstoće, zbog čega je karoserija četvrte generacije modela Prius bila 60 odsto kruća nego kod prethodnika. Još jedan važan preokret dogodio se u pogledu inženjeringa na četvrtoj generaciji modela Prius. Novi motor imao je maksimalnu toplotnu efikasnost bez premca, visokih 40%, što je najveći ikada dostignut nivo za jedan benzinski agregat masovne proizvodnje. Predstavljena je i nova plug-in hibridna verzija, sa dometom samo na struju od 45 km i emisijama CO2 po pređenom kilometru od samo 28 grama u kombinovanom WLTP ciklusu.

 

Novo poglavlje u jedinstvenoj priči o modelu Prius započeće kad peta generacija krene u svoj tržišni pohod na evropsko tržište sredinom sledeće godine i to isključivo u plug-in varijanti. 

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

U pripremi Toyota Prius GRMN

 

toyota prius grmn.jpg

 

Novi Toyotin Prius je predstavljen u novembru prošle godine, a sada iz Japana stižu informacije da je u pripremi i sportska GRMN verzija. Tačnije, nezvanične vesti kažu da Toyota i Gazoo Racing rade na novog verziji ovog hibridnog automobila koji bi trebalo da ponese oznaku Prius GRMN.

 

Standardni Prius plug-in hybrid kombinuje 2.0 četvorocilindrični benzinac koji uz pomoć elektromotora razvija ukupno 223KS, dok bi Prius GRMN mogao da dobije drugačiji hibridni pogon. To bi možda mogao da bude 2.5 benzinac sa elektromotorima iz modela RAV4, sa ukupno 306KS. Osim više snage, Prius GRMN bi takođe trebalo da odlikuju modifikovano oslanjanje, poboljšano upravljanje, aero body paket, novi točkovi, crvena kočiona klešta i doterani, sportskiji enterijer. U vesti se kaže da se Prius GRMN može očekivati između trećeg kvartala 2023. i drugog kvartala 2024. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prius 24h Le Mans Centennial GR Edition

 

toyota gr lm 4.jpg

 

Ovaj model odaje počast 24 sata Le Mana i njegovoj ulozi u Toyotinom razvoju trkačke hibridne tehnologije od 2012. Inspirisan GR010 Hybridom, ovaj model donosi motosport stil u Prius, simbol Toyotine hibridne tehnologije.

 

toyota gr lm 3.jpg

 

Toyota Gazoo Racing (TGR) kontinuirano teži izazovu razvoja tehnologija koje doprinose postizanju Toyotinog cilja ugljenične neutralnosti, inspirišući industriju motosporta da bude održivija i pravi sve bolje motosport automobile.

 

toyota gr lm 2.jpg

 

Prius 24h Le Mans Centennial GR Edition se bazira na Toyoti Prius najnovije generacije i izražava zahvalnost Le Manu i francuskom France’s Automobile Club de l'Ouest, koji je organizator trke.

 

toyota gr lm 1.jpg

 

Konceptno vozilo postiže odlične performanse u vožnji delom zahvaljujući svojim ekskluzivnim točkovima i aerodinamičnim delovima koji su inspirisani TGR-ovim GR010 Hybridom koji se takmiči u WEC-u. Prius 24h Le Mans Centennial GR Edition glavna oprema i karakteristike:

  • poboljšana aerodinamika i trakcija zahvaljujući aerodinamičnim delovima (bočni pragovi, veliko zadnje krilo, zadnji difuzor...)
  • lagana hauba od ugljeničnih vlakana
  • širi trag točkova, gume 235/50R18 i novi točkovi
  • dodato više farova za poboljšanu noćnu vidljivost

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

carwow.jpg CarWOW: Toyota Prius

 

Svi znamo da je Prius imao oznaku pomalo ''jadnog'' automobil. Međutim, novi Prius se može smatrati jednim od Toyotinih najviše cool modela. Šta je tako sjajno?

Počevši od dizajna, dobijamo ozbiljne Lamborghini vibracije sa zadnje strane. Uz ''šoferku'' koja izrazito pada i staklenu površinu oko zadnjih svetala, dobijamo ozbiljne vibracije sportskih automobila. Sa strane imate pametne integrisane ručke na vratima za zadnja sedišta, a napred dnevna svetla i farove okombinovane u lep dizajn. Sve u svemu, Prius sada izgleda potpuno drugačije od bilo kog Priusa koji smo ranije videli... I to je dobra stvar.

 

Postoji samo jedan motor u ponudi - 2.0 atmosferski sa 4 cilindra, zajedno sa električnim motorom. U baznoj varijanti Priusa motori pokreće samo prednje točkove i obezbeđuju 197 KS. Moguće je poručiti verziju sa pogonom na sve točkove, ali konjske snage su skoro identične - 199.

Dostupna je i plug-in hibridna varijanta, koja može da proizvede 223 KSi i ide do 65 kilometara samo na struju.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Toyota Prius PHEV u Srbiji

 

toyota prius 2023 07.jpg

  • Peta generacija legendarnog Toyotinog modela od nedavno je dostupna i u Srbiji.
  • Novi model prodaje se isključivo kao Plug-in Hybrid (PHEV).
  • Dvolitarski pogonski sistem isporučuje maksimalnu snagu od 164 kW (223 KS).
  • Novitet kreiran u dinamičnom stilu, uz dobijenu subvenciju, može da se nabavi za 44.490 evra u dinarskoj protivvrednosti (verzija Elegant).

Peta generacija Toyote Prius otvara novo poglavlje ove više nego uspešne priče o tehnološkim inovacijama, koje nudi novu dimenziju i potporu u atraktivnom dizajnu i najuzbudljivijim voznim karakteristama do sada. Od revolucije izazvane lansiranjem ovog modela 1997. godine, Prius postavlja standarde naprednom tehnologijom elektrifikacije, hrabro kreirajući trendove svetske automobilske industrije svakom novom generacijom ovog legendarnog vozila. Novi Prius, koji je u Evropi dostupan isključivo kao Plug-in Hybrid (PHEV), sledeći je odlučan korak na tom uspešnom putu.

 

Toyota je maksimalno posvećena zaštiti životne sredine i neutralnosti ugljenika, a hibridna tehnologija koja je prvobitno uvedena upravo s modelom Prius, nastavlja da pruža značajan doprinos na putu ka nultoj emisiji. Novi Prius Plug-in unapređuje Toyotinu hibridnu tehnologiju, pružajući dodatnu efikasnost i priliku da se kroz uzbudljivu svakodnevnicu napravi novi iskorak u smanjenju štetne emisije. Kao pokretač razvoja, Prius je uvek inspirisao i usmeravao budućnost drugih modela, pa tako i najnovija generacija u sebi ima taj pionirski duh. Najnoviji Toyotin Plug-in Hybrid sistem predstavlja značajnu evoluciju i obezbeđuje više snage uz pomoć baterije povećanog kapaciteta.

 

toyota prius 2023 06.jpg

 

Karakterističan stil po kome je Prius postao jedinstven sada ide korak dalje s novom, znatno dinamičnijom siluetom nalik kupeu, inspirišući snažan emocionalni utisak. Izrađuje se na GA-C platformi druge generacije Toyotine nove globalne arhitekture (Toyota New Global Architecture - TNGA), koja smanjuje masu i povećava krutost karoserije. Niži centar gravitacije postiže se optimalnim izborom pozicije za ugradnju baterije i rezervoara za gorivo, omogućavajući vrhunsko iskustvo u vožnji i bezbrižno putovanje.

 

Pogonski PHEV sistem nove generacije donosi značajan napredak u iskustvu vožnje, pružajući više snage i veću efikasnost. TNGA motor radne zapremine dva litra i maksimalne snage 148 KS, uparen je s novim elektromotorom od 160 KS. U sadejstvu isporučuju maksimalnu snagu sistema od 223 KS, koji ovoj Toyoti obezbeđuje snažno ubrzanje (0-100 km/h za samo 6.8 sekundi) i znatno unapređene vozne karakteristike u odnosu na prethodnu generaciju Priusa PHEV.

 

toyota prius 2023 05.jpg

 

Kako bi se omogućilo da veći deo dnevne vožnje protekne u EV režimu, domet na elektro pogon unapređen je za više od 50% u poređenju sa Priusom PHEV četvrte generacije. Zasluge za to pripadaju novoj litijum-jonskoj bateriji kapaciteta 13,6 kWh. Ćelije veće gustine energije omogućavaju kućište optimalnih dimenzija, pa je baterija dovoljno kompaktna da se može postaviti ispod poda automobila, spuštajući na taj način težište. U potrazi za maksimalnom efikasnošću, čista energija se takođe može proizvesti preko opcionog solarnog krova s funkcijom punjenja baterije. Vreme punjenja baterije do 100% kapaciteta na stanici s izmeničnim napajanjem (32A, 22 kW) traje četiri sata, dok se u zavisnosti od tempa može preći od 72 do 86 kilometara isključivo na električni pogon (EV mod, WLTP standard).

 

Jedinstveni klinasti oblik, prepoznatljivo je obeležje Priusa još od druge generacije koje je evoluiralo uvođenjem elegantnih, savremenih linija. Stilizovana, otmena silueta dobijena je smanjenjem ukupne visine za 50 mm, pomeranjem vrha krova unazad i ugradnjom pneumatika većeg prečnika, maksimalno do 19 inča. Nepotrebne forme i linije su odbačene, čime je stvoren jednostavan i čist dizajn nadahnut prirodnim tokom strujanja vazduha. Karakterističan izgled unapređen je 50 mm dužim međuosovinskim rastojanjem u poređenju s prethodnom generacijom, dok je, istovremeno, ukupna dužina smanjena za 46 mm (na 4.599 mm). Sada 22 mm širi od prethodnika, Priusov karakter je još dinamičniji, dok na prednjoj strani motiv glave čekića elegantno objedinjuje svetla koja naglašavaju njegove prepoznatljive crte. Izgled zadnjeg dela je naglašen trodimenzionalnom, neprekidnom trakom osvetljenja koja nagoveštava progresivan dizajn i skreće pažnju na smeli Priusov logo.

 

Prostrana kabina spaja zabavu i užitak u vožnji, a pretprostavka za to jeste Priusov novi stilski okvir pod imenom Island Architecture koji obezbeđuje komfornu unutrašnjost čistih formi. Položaj sedenja je niži, što stvara dodatni sportski osećaj, dok su displeji i kontrolni instrumenti postavljeni za idealan pristup i korišćenje. Za vozača i putnike kreirano je prostrano okruženje izrađeno od savremenih, visoko kvalitetnih materijala, naglašenih skladnim detaljima koji ističu dinamičan osećaj i praktičnost. Modul ispred vozača se zasniva na TFT LCD ekranu od sedam inča koji se nalazi u neposrednom vidnom polju, povećavajući bezbednost tako što zadržava pogled vozača na put.

 

toyota prius 2023 02.jpg

 

Pored praktičnosti i izgleda, instrument tabla novog dizajna doprinosi punoj udobnost kabine, ima odličan položaj i minimalno ometa preglednost koja je neophodna vozaču. Objedinjeni su diskretan, niži centralni ekran i tanke kontrole klima uređaja, dok je osvetljenje instrument table povezano s obaveštenjima sistema Toyota Safety Sense koji pruža upozorenja promenom boje.

Novi Prius PHEV izazvao je veliko interesovanje na svim tržištima gde je do sada lansiran. Od nedavno dostupan je i u Srbiji, gde uvodna verzija Elegant košta 47.990 evra, odnosno 44.490 ukoliko kupac podnese zahtev i dobije subvenciju od 3.500 EUR za nabavku Plug-in hibrida. Pored paketa opreme Elegant, kupcima su na raspolaganju i verzije Executive i Premium.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni cena deluje korektno za PHEV tehnologiju, a sve u okviru uporedivnog u toj klasi. Primera radi, u odnosu na zvanične cene Astre PHEV za Srbiju, Prius je maltene baš povoljan, pa čak i da se zanemari da ima bateriju većeg kapaciteta, veću sinergijsku snagu i bolju opremu. Mada, Opel redovno odobrava baš masne "popuste" (što se vidi i sa dilerskih oglasa na PA), a što nije slučaj sa Toyotom.

Od ona tri paketa, i Prius "klotara" je "puna šaka brade" što se tiče opreme.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr: Toyota Prius

 

Toyota je u petoj generaciji sišla s utabane staze i napravila nešto novo - Prius koji više neće biti omiljen taksistima već mlađoj populaciji. Ako vam na prvu loptu izgleda sportski, to su upravo u Toyoti i hteli:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav zanima me kako da izvadim benzin iz rezervoara toyote prius 3 guram crevo koje idjenskoro metar ali nikako da dodjem do beznzina a na skali ima vise od pola rezervoara goriva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...