Jump to content
FAS Goran
Dante Bg

Škoda Superb

Recommended Posts

autogefuhl.jpg Autogefuhl video: Test Škoda Superb iV PHEV

 

Plug-In hibrid verzija facelift Superba:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr video: Škoda Superb karavan - hibrid ili dizel?

 

Nedavno smo vozili novu Škodu Superb Combi sa dizel motorom. Sada je na red došla plug-in hibridna verzija, a ovo su njene dobre i loše strane:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Superb SW mi je ubedljivo najpoželjnija škoda.

A "pristao" bih u Srbiji na "Ambition Plus" paket (kod prethodnog superba mi je u Srbiji bio prihvatljiv "Business Ambition"), dok bi mi napolju (npr. u SLO) bio dovoljan i baznjak, Active.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mračna strana hibrida nastalih na SUS platformama. Passat GTE isti problem. BMW svoju e seriju nije nikom dao da testiraju za moose test, ali subjektivno svi koji su vozili ili testirali kažu da je potpuni debakl. Mercedes ima test svoje C klase u hibrid izvedbi, klip na youtube iz 2015-te, isti problem kao ova vozila.

 

Sve u svemu, truba.

 

Sa druge strane, ovako će se ponašati i svako drugo vozilo kad idete na putovanje sa punim gepekom i porodicom unutra, zato pamet u glavu.

Edited by nidza

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/29/2020 at 3:41 PM, horvat said:
Dakle nije platforma bas tako nebitna kao sto se misli  

Niko nikad nije napisao da je nebitna. O sasvim drugoj stvari smo diskutovali.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovakav rezultat na ovoj vrsti "testa" (za koji čak nemam ni garanciju da se u odnosu na sva testirana vozila izvodi po identičnoj proceduri (a iza dentičnost bi, izmedju ostalog, bilo nužno i da računar upravlja vozilom), svakako nema uticaja na izbor vozila sa moje strane.

Čak nemam ni pojma kako su "moja" vozila na ovom "testu" prošla, niti me to interesuje.

Testovi po istoj proceduri (poput NCAP-a) su nešto drugo. Uporedivo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo jeste validan test poprilično, jer mnogo pokušaja stoji iza svakog prolaska, čime se asimptotski približavaš toj hipotetičkoj robotskoj preciznosti. Čak naglase posebno ako su uspeli posle puno pokušaja sa nekim vozilom da ostvare dobar rezultat, a da su tokom procesa mučili, itd.

Pogledaj km77 YouTube kanal, izuzetno korisno štivo. Obratiti pažnju da ne mere i brzinu izlaska iz prepreke, ali sa snimka se već može videti razlika između prirodno stabilnog vozila i onog koje se značajno oslanja na ESP.

Mislim da je kod ove GTE platofme moguće rešiti problem, što softverski, što podešavanjem vešanja. Više me čudi da to nisu probali kod kuće.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imali su oni u prošlosti dosta testova raznih modela sa potpuno nelogičnim rezultatima (pa i da im neki SUV ostvari bolji rezultat od "ne-SUV"-a).

Na rezultate ovih testova, osim postupanja vozača, dosta utiče vrsta pneumatika ( a oni sva vozila uopšte ne testiraju sa istim pneumaticima), pravilan pritisak ( setimo se samo kada su Nemci davno prevrnuli onaj prvi Logan, na kranje maliciozan način  ), meteo uslovi ...

Pri čemu uopšte nema garancija za njihovu nepristrasnost.

Tako da - ovako kako se sada ti testovi izvode, meni nebitno. Jer uopšte nije uporedivo.

Neka najpre obuju sva kola na iste gume, pravilan pritisak, isto opterećenje vozila,, isti meteo uslovi i da računar upravlja vozilom. Tada ću da "pogledam" rezultate za ona kola koja možda želim da kupim ili za ona koja trenutno imam.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto bi svima stavili iste gume, kad nova vozila ne dolaze sa istim gumama? Uzima se za test isto vozilo koje bi i ti dobio da ga kupiš, sa tim gumama koje su na njemu.

Rezultati nisu nelogični, meri se brzina ulaska u prepreku. Jedino što se objektivno meri je da uspešno izbegneš iznenadnu prepreku na putu, a kojom brzinom ćeš nastaviti da se krećeš nije važno, jer nisi na trkama.

Mnogi SUV imaju dobar rezultat jer korekcijom kočnica i eventualno antiroll sistemima ako ih vozilo poseduje, održavaju auto u kontroli, makar ga i zaustavili skroz. Videćeš razliku između njih i prirodno stabilnih limuzina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali, čak i isti model vozila (npr. corolla) ne dolazi serijski ni sa istom colažom zavisno od paketa opreme (16,17 i 18"), niti dolazi sa istim brendom guma na tim različitim colažama.

Uticaj guma na ovom testu je ogroman, pri čemu će neki proizvodjač za prvu ugradnju staviti npr. Conti Eco Contact, drugi Conti Premium Contact, a treći Conti Sport Contact.

I kako se onda može reći "Pa, zašto da im stave iste gume?"

Pa, samo tako isključuješ uticaj različitih guma na konačan rezultat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozilo se testira onakvo kako je homologirano. Sto i jeste jedino validno. A test je po ISO standardu. Na km77 pise i tacno koji, trebalo bi da je uvek isti razmak cunjeva. E jedino sto ne moze da bude konzistentno je podloga. Sama struktura asfalta, negde je grublji, negde gladji, to moze malo da utice na vrednosti, tj brzinu prolaska, ali generalno ne bas i na samo ponasanje vozila (tipa ima tendenciju da zanosi zadnjicu i slicno). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima uticaja i podloga kao i spoljna temepratura, ali ne može to da čini razliku između vrhunskog rezultata i vozila koje ne prolazi test.

Jesu menjali podlogu skoro, jer se stara uglačala i počela da ima uticaja na rezultat.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto se testovi guma sprovode na istim vozilima? Da bi se isključio uticaj osobina vozila na rezultat testa guma. I

I onda vidimo da se čak i kod guma iste klase Dry Handling ( ona prosečna brzina pri kojoj guma "drži" ) razlikuje i po 10%. Izmedju guma iste klase.

Takodje, onda vidimo da čak i isti model gume ostvari različit rezultat u dve testirane dimenzije ( različit u apsolutnim vrednostima, ali i različito rangiran u odnosu na konkurente ).

A sada za ovaj test (koji je tema članka) nije od uticaja što testirana vozila nemaju iste gume ( bar isti brend i model ), ada ne pominjem to što isti model vozila u različitim paketima opreme dodje serijski i sa npr. 17", ali i sa 19"?

Sada je sve to bez uticaja, a rezultati ovih testova (kako se sada izvode, na različitim gumama, sa različitim dimenzijama) su navodno "uporedivi". Pa, jesu ... Ali, "malo sutra"  :)

I onda najbolje da se i na ovom forumu obrišu sve teme o gumama. Jer nema veze kakvu gumu vozite. Sve je to isto  :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ne razumem taj tvoj algoritam razmišljanja, tako da slobodno nastavi po svom. Detetu od tri godine bi bilo jasno zašto se testira vozilo takvo kakvo stiže iz fabrike, a ne neko hipotetičko.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj algoritam razmišljanja je na nivou morona. Zato i koristim taj nik, da svi razumeju ... I ja kao dete od tri godine znam da pričitam (i da razumem) rezultate testova pneumatika, kao što kao redovan posetilac raznih auto salona znam da se na novim automobilima može naći, primera radi, Bridgestone Potenza, Turanza, ali i Ecopia ...  Ili, da ćeš u salonu Toyote, na corolli u paketu LUNA videti Michelin od 16", na SOL-u Falken od 17", na Sport-u treći brend od 18"... Kao što su i meni na novim kolima, bar kad je Continental u pitanju, dolazili i Conti Eco Contact, ali i Conti Premium Contact, a kao Bridgestone je bio Turanza ...

A pričao sve o serijskim "fabričkim postavkama", a ne o bilo kakvim opcionalima i/ili kasnijim unapredjenjima.

Sve su to razlike "nebo i zemlja" u smislu dinamičkih osobina. Tako je to trogodišnje dete razumelo čitajući rezultate raznih testova ... A tako je to i razumelo čitajući i na ovom Forumu postove raznih autora o gumama, kako kome "leži" i "lepi" koja colaža, visina i širine gume, brend i model...

A onda dodjemo do ovog testa, gde se u postovima nudi zaključak kako različite gume (fabrički potpuno različite ) nemaju uticaj na rezultat na ovom testu.

Šta ćeš, ja sam moron i ja to ne mogu da progutam :) 

Ko može, može, sve ok. Meni svejedno.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja te pozdravljam, a ti slobodno zezaj koga god hoćeš po forumu, bilo da si lažni nalog administracije, ili samo neki čudan lik. Moron definitivno nisi, nego vrlo pismen i pametan čovek, koji nas sve zeza

Uzdravlje mi budi.

 

 

Edited by neshaoct
rečnik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Žao mi je što tako misliš.

Jednostavno, samo se ne slažemo oko gornje teme, a to što iznosim drugačije mišljenje, ne znači da bilo koga ''zezam''. Samo mislim drugačije.

Nisam imao nameru bilo koga da uvredim time. Niti mene vređaju drugačiji stavovi.

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quote

Apsolutna činjenica - ljudi ginu izbegavajući rakuna. Nemojte ga izbegavati.
U najvećem broju slučajeva ovakve situacije izbegavanja se događaju noću. Vozite u skladu sa ograničenjem, iznenada vididte neku senku koju vaši farovi tek počinju da osvetljavaju. To se sve dešava u dve sekunde. Manevar izbegavanja toga što vidite je vaša prva pomisao, a trebala bi da bude poslednja. Popravka branika je uvek mnogo jeftnija nego sahrana.

 

''The absolute fact is, people get themselves killed avoiding a raccoon. Don’t do it. Most of the time these incidents happen at night. Your driving the speed limit, then suddenly you see a shadow which your headlights are just beginning to light up, I’m talking maybe two seconds. Evasive action is your first thought, it should be the last. Getting a fender repaired is much cheaper than a funeral service.''

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje / dodao prevod citata

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, nidza said:

...bilo da si lažni nalog administracije, ili samo neki čudan lik.

Demant. Nema potrebe kreirati teorije zavere. :thumbup: 

=====

 

Koliko sam razumeo, čovek polazi od toga da postoji razlika u ponašanju auta (u konkretnom primeru Superba) sa npr. Tigrom Syneris, u odnosu na isti auto na istoj podlozi, sa istim čovekom za volanom, sa gumom iste dimenzije ali je u pitanju npr. Michelin Pilot Sport 4S. Verujem da nema nikoga da kaže drugačije.

 

Na to mu je odgovoreno da se auti testiraju sa gumama sa kojima dolaze iz fabrike (gumama prve ugradnje), i da za svaki auto urade tako, pa je samim tim uporediv rezultat za različite aute. Ponašanje auta je rezultat rada fabrike, pa između ostalog i njenog izbora guma za prvu ugradnju.

 

Onda on odgovara da isti auto nema uvek iste gume kao prvu ugradnju (navodi primere), nego je to promenljiva stavka zavisno od paketa opreme, tj. cene.

Superb može da ima 18-cu ili 19-cu, obe su fabrička varijanta, obe imaju gumu za prvu ugradnju koja ide na te alu-felne. Ako nije ista guma, tj. ako npr. 19-ca ima lošiju (jeftiniju) gumu od 18-ce (jer fabrika hoće da smanji sebi trošak kupovine gomile guma 19-ca za prvu ugradnju), Superb sa 18-cama će bolje proći ovaj test iako ima manji točak.

 

Međutim, smatram da ta njegova logika ima lošu stranu.

Ako se fabrici (u ovom slučaju Škodi) ne dopada rezultat testa, nek' počne na svaki Superb karavan da fabrički montira Michelin Pilot Sport 4S. :) 

Možda će samo promena guma biti dovoljna da se auto bolje ponaša. A, možda neće biti dovoljno, već će morati ono što Nidža kaže da čačkaju ESP (podešavaju ga opet), ili čak da mehanički porade na vešanju (krenu da stavljaju druge opruge ili amorte kao prvu ugradnju). To je sve na fabrici...ali to nama ne smeta da međusobno uporedimo rezultat različitih automobila jer sve to (izbor guma, opruga, amorta, ESP...) je rad te fabrike.

 

Kako god da se ponaša auto na testu, to je tako zbog fabrike. Ona bira ESP, softver za njega, opruge, amorte, ramena, gumu...

Ne moraju svi testirani automobili da imaju istu gumu od istog proizvođača da bi rezultati bili međusobno uporedivi. Isto kao što ne moraju da imaju istu oprugu, amortizer ili softver za ESP. Ako već tražimo da moraju da imaju sve isto, zašto bi samo stali na izboru guma....ae da tražimo da imaju i iste opruge, amorte... :) jer sve to zajedno utiče na ponašanje auta na ovom testu. Zato kažem da ta logika ima manu.

 

Na fabrici je da otkrije razlog...tj. da li je do guma...ili nije zbog guma nego zbog mekših opruga/amorta...ili nije ni do njih nego je ESP loše kalibrisan, ili je preteška platforma, ili je raspored mase ''kriv'', ili je sve to pomalo - to ne smeta da međusobno uporedimo rezultate ovog testa. :thumbup: Jedino što treba izbeći varijantu da je ovaj test merodavan za celovitu ocenu ponašanja jedog modela na putu...jer onda možemo doći do situacije da Dacia Logan bolje leži od Nissana GT-R B).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Test ukazuje na problem hibrida, projektovanih primarno kao SUS vozilo, o kome se premalo piše. Ne znam da li to tek tako lako uopšte mogu da reše, nadam se da da. Vozila u startu projektovana kao EV iz ovog razloga imaju baterije na podu, u sredini vozila, a ne u gepeku.

Plašim se da razlike u gumama koje se ugrađuju na nova vozila ni blizu nisu ovolike da vozilo i uz ESP postaje nekontrolisan projektil.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, neshaoct said:

Na to mu je odgovoreno da se auti testiraju sa gumama sa kojima dolaze iz fabrike (gumama prve ugradnje), i da za svaki auto urade tako, pa je samim tim uporediv rezultat za različite aute. Ponašanje auta je rezultat rada fabrike, pa između ostalog i njenog izbora guma za prvu ugradnju.

Ja i dalje apelujem da, pre nego se na ovom testu neko vozilo "zalepi" kao "dobro" ili "loše", da se sagledaju rezultati testova pneumatika (pa i i da u premium segmentu pneumatika, i istoj vrsti pneumatika ( npr. onim visoko perfomantim ), brzina prolaska kroz krivinu, onaj Dry Handling, za prvog i poslednjeg, velika je razlika u maksimalnoj brzini kojom guma "prodje" ),  kao i da se ima u vidu ono što sam rekao:

- jedan te isti model, u raznim paketima, razne dimenzije guma (pa i vrste guma),

- jedan te isti model, u raznim paketima, razne VRSTE guma (u smislu da ćete kod nekih dobiti serijski čak i all seasson),

- jedan te isti model, u istim paketima, ne mora biti čak ni isti brend, jer proizvodjači, kao što za ostale delove za kola iz strateških razloga imaju najčešće po dva dobavljača, tako imaju i za gume (gledao sam i u našim auto salonima, isti model, isti motor, isti paket, na jednome Bridgetsone Turanza, na drugome Continental Premium Contact ).

Tako da ovakvi testovi vozila (testovi sa ove teme, iz naslova), gde se iz uticaja na konačan rezultat, ne isključi i uticaj različitih svojstava pneumatika, ne samo da nemaju onu vrednost koja pokušava da se "proda konzumentima", već je za mene pokušaj potcenjivanja zdravoga razuma.  Za mene  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...