Jump to content
FAS Goran
Dante Bg

Škoda Superb

Recommended Posts

Škoda Superb facelift bez maske

 

188158-skoda s 455.jpg

 

Škoda je aktuelnu, treću generaciju svog najvećeg modela Superb prikazala u februaru 2015. godine u Pragu (zatim je početkom marta iste godine predstavljen i na sajmu automobila u Ženevi), da bi nekoliko meseci kasnije ponudu dopunio i karavanski Superb Combi. Automobil je inače napravljen na Volkswagenovoj MQB platformi, dugačak je 486 cm, prtljažnik je zapremine 625 litara (kod Superba Combi 660 litara odnosno sa oborenim zadnjim sedištima 1950 litara), dok se u gami motora nalazi više TSI benzinaca i TDI dizelaša. Takođe, kupcima su na raspolaganju i DSG menjač, kao i opcioni 4x4 pogon.

 

188157-skoda s 45.jpg

 

Ovo je bilo kratko podsećanje na aktuelni Superb koji će uskoro biti predstavljen u restilizovanoj verziji. Kako pokazuju ove slike jednog nemaskiranog primerka, izmene su pre svega doživeli prednji deo vozila (svetla, maska i branik), kao i grafika zadnjih svetala.

 

188136-skoda superb 21.jpg

 

Očekuje se i modifkovana unutrašnjost (uz unapređeni infotainment sistem), ali i osveženje game motora. Obnovljeni Superb će imati i bolju opremu, što će se odraziti i na cenu budući da će biti nešto skuplji od sadašnje verzije.

 

skoda s 4555.jpg

 

Deo ponude bi po nekim informacijama trebalo da postane i plug-in hybrid varijanta, sa kombinacijom turbo benzinca, elektromotora i litijum-jonskih baterija (biće moguća i vožnja samo na struju, i to nekoliko desetina km).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda Superb facelift opet skroz bez maske

 

skoda superb 566.jpg

 

Aktuelni Škodin Superb (na tržištu od 2015. godine) će uskoro biti predstavljen u restilizovanoj verziji, što potvrđuju i nove špijunske slike jednog nemaskiranog test primerka.

 

skoda superb 56.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proizveden 500.000-ti primerak Škode Superb treće generacije

 

190753-skoda s 55.jpg

 

Jubilarni primerak sišao je sa fabričke trake pogona Kvasini u Češkoj nakon četiri godine proizvodnje ovog modela. Superb treće generacije lansiran je 2015. godine, kao naslednik dve prethodne verzije modela koji je ime dobio po nekadašnjem, predratnom Škodinom automobilu iz 1934. Savremeni Superb debitovao je 2001. godine, a tokom proizvodnje prve generacije izrađeno je 136.100 vozila. Model druge generacije bio je neuporedivo uspešniji. U periodu 2008-2015. napravljeno je čak 618.500 ovih automobila. Aktuelna, treća generacija ima potencijal da nadmaši prethodnika, s obzirom da je nakon 4 godine dostigao broj od 500.000 prodatih primeraka. Ovaj automobil pojavio se u martu 2015.

 

190752-skoda s 5.jpg

 

Inače, Škoda je do sada, u sve tri generacije, ukupno napravila 1.25 miliona vozila sa oznakom Superb. Za 2019. godinu planiran je redizajn postojeće verzije, uz uvođenje plug-in hibridne varijante.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polovnjak: Škoda Superb II

 

superb014.jpg

 

Zašto Superb nije popularniji s obzirom na sve svoje kvalitete? Izbegavaju ga čak i mnogi ljubitelji marki VW i Audi kojima je potreban veći auto. Zašto? Možda samo zato što ne nosi znak VW ili Audi na ''njušci''? Imidž je nekima ''pola'' auta. Uostalom, kao i telefon, garderoba, frizura, patike/cipele, sat... Mnoge stvari se plaćaju znatno više nego što realno vrede zbog određenog imidža. To je realnost i tu ne može ništa da se uradi. Na sreću, mnogo je onih koji razmišljaju racionalno i gledaju praktičnu stranu - a Superb je definitivno vrlo praktičan. Zašto počinjemo test pričom o prostoru na zadnjoj klupi? Zato što se po tome izdvaja iz svoje cenovne klase, a preskače čak i klasu iznad.

 

superb013.JPG

 

U Superbu na zadnjoj klupi možete da se ispružite kao čovek, bez obzira koliko su visoki vozač i suvozač. Stoga nije ni čudo što ga kao službeno vozilo biraju političari, direktori i slična ''ekipa'' koja bi mogla da priušti i neku drugu marku. Po prostoru pozadi može da se poredi direktno sa npr. Mercedesom S klase, BMW-om Serije 7 ili Audijem A8. Istina, tu je tunel na sredini koji može da smeta trećem putniku, ali u poređenju sa mnogim drugim limuzinama situacija je sjajna. Kad smo već krenuli ''naopako'', da tako i nastavimo, pa ćemo kasnije stići do motora i menjača. U prtljažnik može da se smesti zaista mnogo - zapremina mu je 565 litara.

 

superb012.JPG

 

Međutim, iako je reč o limuzini, ne postoji čvrsta pregrada između prtljažnog i putničkog prostora, već mogu da se spoje obaranjem naslona zadnje klupe, pa mogu da se prevoze i duži predmeti - tako se dobija ukupno 1.670 litara.

 

superb011.JPG

 

Tu je i vrlo zanimljiv način otvaranja vrata prtljažnika. Mogu da se otvore u dva stepena, da se tako izrazimo.

 

superb010.JPG

 

Naime, može da se podigne samo ''limeni'' deo kao kod klasične limuzine, dok zadnje staklo ostaje na mestu, a mogu da se podignu i limeni i stakleni deo kao kod hečbeka.

 

superb009.JPG

 

Sam prtljažnik je prilično pravilnog oblika, širine od 100 do 110 cm, dubine 107 cm kad se računa od tovarne ivice do naslona, odnosno 180-220 cm kad se računa od tovarne ivice do naslona suvozačkog sedišta u zavisnosti od toga koliko je suvozačko sedište gurnuto napred. Pomenimo i rezervni točak punih dimenzija - svaka čast sprejevima za krpljenje gume i run-flat gumama, ali kada za vikend u gluvo doba noći u nekoj nedođiji polomim felnu ili pocepam gumu - želim da imam rezervni točak punih dimenzija i da odmah nastavim put.

 

U koju klasu spada Superb?
Da rešimo i ovo pitanje. Superb je teško svrstati u odgovarajuću grupu. Često ga guraju u klasu u kojoj su VW Passat, BMW Serije 3, Mercedes C klase i Audi A4, mada je od svih duži za 10 do preko 20 centimetara. U redu, nije to baš dramatična razlika u dužini, ali postoji tolika razlika u prostoru za putnike na zadnjoj klupi da ne možemo da ih stavimo u istu klasu.

 

superb008.JPG

 

U nemačkoj premium trojci pozadi se ne osećate baš prijatno ako ste iole viši rastom, iako se ovi automobili generalno smatraju porodičnim, mada i tu stavljamo znak pitanja - namučite se svaki put kada ubacujete ili vadite dete iz dečjeg sedišta. Zato se A4, C klasa i ''trojka'' ne uzimaju za vožnju odraslih pozadi, već se ide na A6, E klasu i ''peticu''. Pošto Superb nudi čak i više prostora od te druge premium trojke, da li onda spada u njihovu klasu? Po dimenzijama da, pa nekim drugim stvarima ne. Možda je zato najbolje ne svrstavati ga nigde - Superb je klasa za sebe. Možda bi mogli da ga poredimo sa limuzinama kao što su Hyundai Sonata i Kia Magentis. Limuzine sa mnogo prostora po vrlo prihvatljivim cenama koje su na našem tržištu prošle praktično neprimećene, naročito Magentis.

 

Koji motor ima ''naš'' Superb?
Dosta filozofiranja - prelazimo na stvar. Poznati 2.0 TDI ovde ima 170 KS. Tu je i obrtni moment od 350 Nm u rasponu od 1.750 do 2.500 o/min. Sasvim dovoljno za auto težak tonu i po - do ''stotke'' ga potera za manje od 9.0 sekundi. Menjač je automatski DSG sa dvostrukim kvačilom. I upravo smo došli do najproblematičnije stavke, odnosno pitanja koje se vrlo često postavlja kada su u pitanju mnogi modeli VW grupacije (VW, Audi, Seat, Škoda).

 

Da li uzimati auto sa automatskim DSG menjačem?
Postoji li Bog? Da li smo sami u svemiru? Gde živi Deda Mraz? Pored ovih pitanja, nemamo odgovor ni na pitanje isplati li se i koliko je rizična kupovina kola sa automatskim DSG menjačem.

 

superb007.JPG

 

Zašto?

Zato što nismo našli ni jednog stručnjaka, domaćeg ili stranog, kao ni jedan proveren izvor koji bi mogao ili želeo na jasan način da objasni čitavu problematiku i predstavi konačan zaključak onako kako to (naši) ljudi vole - crno ili belo (nema između). A verujte da smo se naslušali mnogo toga, pročitali mnogo toga, analizirali, tražili, upoređivali... I odustali. Jedni tvrde da je DSG fantastičan menjač, koji ne pravi nikakve probleme ako se redovno održava. Međutim, kada im postavimo malo konkretnija pitanja u vezi mehaničkih i softverskih problema i kako su isti rešavani u zavisnosti od verzije, shvatamo da ni oni ne znaju čitavu priču. Poseban je problem u tome što su navodno ''isti'' DSG menjači različito podešavani za različita tržišta. Takođe, neki su dobili izmene softvera, neki nisu. Ima tu još mnogo raznih priča, glasina i čitavih teorija zavere, pa odustajemo od borbe sa vetrenjačama.

Neka neko drugi objasni sve u vezi DSG menjača. Mi bismo isto voleli da znamo kompletnu ''istinu'' u vezi svake verzije, svake softverske intervencije, svake izmene na mehanici, uzroka kvarova, vanrednih servisiranja i izmena... Ako znate engleski, proguglajte malo - naći ćete materijala da čitate sledećih nekoliko meseci. Stoga smo zauzeli neutralnu poziciju. Ako vam se sviđa auto sa DSG menjačem, kupite ga, ako se plašite njegove pouzdanosti, preskočite ga - nas ne pitajte za savet. Uglavnom, primerak koji smo imali na testu ponaša se odlično, menjač radi lepo, a vlasnik kaže da ga je dobro proverio pre kupovine.

 

Ostala motorizacija
Svi motori su dobro poznati iz drugih modela VW grupacije. Verzija 2.0 TDI sa 170 KS znatno je zastupljenija nego što se očekuje. Smatramo da je upravo ovaj motor najbolji izbor. Tu je i ona slabija verzija 2.0 TDI sa 140 KS (takođe nije loša), kao i stari dobri 1.9 TDI, koji ipak sa svojih 105 KS ne obezbeđuje performanse kakve zaslužuje ovakva limuzina. Ova dva slabija dizelaša imaju pumpa-brizgaljka (Pumpe-Düse PD) ubrizgavanje, dok je 2.0 TDI sa 170 KS dobio common-rail. Od benzinaca, tu su 1.4 TSI sa 125 koji se nije baš proslavio (mada su problematični uglavnom bili oni sa početka proizvodnje), te je među onima koji ne žele dizelaša mnogo popularniji 1.8 TSI sa 160 KS. Imajte na umu da oba imaju direktno ubrizgavanje, pa je ugradnja plina osetno skuplja (za slučaj da razmišljate o tome).

 

superb006.JPG

 

Najmoćnija verzija sa VR6 3.6-litarskim motorom sa direktnim ubrizgavanjem standardno ima pogon na svim točkovima. Do 100 km/h stiže za 6.5 sekundi i razvija maksimalnih 250 km/h. Međutim, ova verzija se nije pokazala naročito popularnom. Godine 2010. ponuda motora je osvežena. Stigao je 2.0 TSI sa 200 KS, dok je 2.0 TDI od 140 KS sa starom ''Pumpe-Düse'' tehnologijom zamenio 2.0 TDI sa common-rail ubrizgavanjem - snaga je ostala ista. Takođe je 1.9 TDI poslat u penziju, a zamenio ga je 1.6 TDI sa 105 KS, pri čemu je došlo do iste smene tehnologije ubrizgavanja. Što se tiče menjača, u skoro svim kombinacijama motora i opreme mogao je da se dobije DSG menjač sa dvostrukim kvačilom, sa šest ili sedam stepeni prenosa.

 

Da li je Superb u stvari Audi A6 za siromašne?
Sa svojih 4.838 mm Superb je od A6-ice za 9 cm kraći, ali zato ne zaostaje po korisnom prostoru. Naprotiv! Podsetimo se, Superb 2. generacije proizvodio se od 2008. do 2015. godine. Baziran je na produženoj platformi koju između ostalih modela VW grupacije koristi i Octavia A5, tj. na platformi ''VW Group A6 PQ46''. Redizajnirana verzija predstavljena je u aprilu 2013. godine, da bi u Evropi krenula u prodaju juna iste godine. Tada su napred ubačena LED dnevna svetla, a diode su stigle i u zadnje svetlosne grupe. Primerak na našem testu proizveden je 2008. godine - dakle, pre redizajna. Kao što smo već rekli, pokreće ga 2.0 TDI sa 170 KS.

 

superb005.JPG

 

Ubrzava bez muke, munjevito menjajući stepene prenosa. Do 100 km/h stiže za nešto manje od devet sekundi. Maksimalna brzina je preko 220 km/h. Prosečna potrošnja je 6.5-7 l/100 km. U gradu ode na 8 litara, mada može i više u zavisnosti od uslova, dok na otvorenom putu može da bude izuzetno ekonomičan, spuštajući bez problema potrošnju ispod 6 litara. Pažljivom vožnjom može da se stigne i do 5 l/100 km. Na putu deluje sigurno i stabilno. Upravljanje je dovoljno precizno, čemu doprinose i gume dimenzija 225/45 R17. Inače, vlasnik u zimskom periodu koristi drugi set točkova 16-ica sa gumama dimenzija 205/55 R16. Za slučaj da se neko pita, razlika u prečniku između ove dve dimenzije gotovo da ne postoji.

 

superb004.JPG

 

Oslanjanje u kombinaciji sa obe dimenzije točkova nudi dobar odnos udobnosti i ponašanja u krivinama i pri oštrim manevrima. Istina, nije sportista, niti pokušava to da bude. Ukoliko neko želi atraktivniji izgled i direktniji kontakt sa asfaltom, može bez problema da stavi 18-ice sa gumama 225/40/18, pošto je ova dimenzija i fabrički predviđena. Naravno, treba imati u vidu (ne)kvalitet naših puteva. Kočnice su dobre, nema šta da im se zameri. Zvučna izolacija je odlična, čak i pri višim brzinama, pa buka ne zamara ni i nakon dužih putovanja. Kada je preglednost u pitanju, neiskusnim vozačima mogu da budu problem dimenzije ovog automobila. Ono što smeta i iskusnijima je prednji levi stub, pošto u određenim situacijama pravi nezgodan mrtav ugao.

 

superb003.JPG

 

Vozač može lako da nađe idealan položaj i da se udobno smesti zahvaljujući el. podešavanju sedišta (sa memorijom), pri čemu se podešava i lumbalni deo, kao i tome što se volan podešava po visini i dubini u širokom rasponu.

 

superb002.JPG

 

U kabini imamo kvalitetne materijale. Ne baš na nivou premium konkurencije, ali treba imati u vidu razliku u ceni.


Superb se generalno pokazao prilično pouzdanim. Nemački TÜV kaže da ima mali broj karakterističnih nedostataka. Bilo je problema sa lancem kod verzije sa 1.4-litarskim turbo-benzincem, kao i sa diznama kod PD 2.0 dizelaša iz 2010. godine, što su uglavnom dobro poznati problemi pošto ovi motori pokreću čitav niz modela VW grupacije. Vrata prtljažnika su se uprkos komplikovanoj konstrukciji pokazala vrlo pouzdanim, mada mikroprekidači ponekad znaju da prave problem. Pre kupovine ih dobro proverite i uverite se da se u obe konfiguracije otvaraju bez poteškoća. Šarke navodno treba redovno podmazivati - ako se to ne obavlja, normalno funkcionisanje može da bude ugroženo. Alu felne - zabeleženo je da se pojavljuje korozija ispod laka. Stoga prilikom kupovine treba dobro proveriti felne i pitati prodavca da li su već sređivane/popravljane. Dizelaši proizvedeni u periodu 2009-2011. imali su poziv na vanredni servis zbog problema sa curenjem goriva iz creva visokog pritiska. Nemamo podatke koje tačno verzije su bile podložne ovom problemu.

 

Mogućnost pojave korozije na samom vrhu haube. Naime, hromirana lajsna na kojoj se nalazi Škodin logo, a koja je fiksirana upravo za taj prednji deo haube, vremenom pravi ogrebotine na laku. Na mestima tih ogrebotina pojavljuje se korozija. Ne uočava se baš lako, pa obično prođe neprimećeno dok ne napravi ozbiljniju štetu. Ovaj problem je na nekim tržištima rešavan u okviru garancije.

 

superb001.JPG

 

Ukoliko postoji problem sa ABS-om, ESP-om ili sistemom za kontrolu pritiska u gumama, najverovatnije je problem u ABS senzoru. Ovo se lako i relativno jeftino popravlja, ali se ipak pre konačne odluke o kupovini uverite da je zaista reč o senzoru, a ne o nekom komplikovanijem i skupljem kvaru.

 

Zaključak
Škoda Superb može da bude odličan automobil za vozače koji ne pate za prestižnim markama, a potrebno im je mnogo prostora i cene praktičnost. To što ne spada među prestižne, ne znači da Superb nije luksuzan - u zavisnosti od paketa, oprema može da bude izuzetno bogata. Nema razloga da se stidi ni svoje motorizacije. Dizelaš od 170 konja ima sasvim dovoljno snage. Pošto je reč o vozilu iz VW koncerna, ima dovoljno servisa/majstora, dovoljno delova i originalnih i zamenskih, ali i polovnih, pa je pokriveno sve što se tiče održavanja i popravki.

 

Autor: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uskoro i Škoda Superb facelift

 

skoda superb f.jpg

 

Aktuelni Škodin Superb (na tržištu od 2015. godine) će uskoro biti predstavljen u restilizovanoj verziji, što potvrđuje i novi fabrički teaser crtež. Ukratko, izmene su pre svega doživeli prednji deo vozila (full-LED svetla, maska i branik), ali pominju se i doterana zadnja svetla i natpis ''Škoda'' na poklopcu prtljažnika. Očekuje se i tek blago modifikovana unutrašnjost (uz unapređeni infotainment sistem), ali i osveženje game motora. Deo ponude bi po nekim informacijama naime trebalo da postane i plug-in hybrid varijanta, sa kombinacijom 1,4 litarskog turbo benzinca sa 154KS, elektromotora i litijum-jonskih baterija (biće moguća i vožnja samo na struju, i to do 55 km). Hibridni Superb (sa 6-stepenim autoimatikom) će raspolagati sa ukupno 218KS, a navodno će imati potrošnju goriva od 2.0 l/100 km. Obnovljeni Superb će imati i bolju opremu, što će se odraziti i na cenu budući da će biti nešto skuplji od sadašnje verzije.

U gami će se pored liftbacka i dalje nalaziti karavanski Superb Combi sa prtljažnikom od 660 litara (odnosno sa oborenim zadnjim sedištima 1950 litara), dok će u ponudi motora biti TSI benzinci i TDI dizelaši. Takođe, kupcima će na raspolaganju stajati i DSG menjač, kao i opcioni 4x4 pogon. Zvanična promocija obnovljenog Superba će biti održana još ovog meseca, tokom sportskog događaja 2019 IIHF ''Ice Hockey World Championship'' u Bratislavi (a čiji glavni sponzor je upravo Škoda).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Redizajnirana Škoda Superb: nove skice

 

skoda s 4.jpg

 

Svetska premijera prerađenog modela SUPERB će se održati u glavnom gradu Slovačke, Bratislavi u maju u okviru Svetskog prvenstva u hokeju 2019.

 

skoda s 44.jpg

 

Škoda je generalni sponzor Svetskog prvenstva još od 1993. godine, 27 godina za redom, i koristi ovaj internacionalni događaj za premijerno predstavljanje svojih modela. Skice dizajna nove Škoda Superb prikazuju oštro sečena prednja svetla, svetla za maglu sa prepoznatljivim trakama kao na rešetki hladnjaka. Škoda slova su zamenila logo brenda na zadnjoj strani automobila i to je premijera kod ovog modela. Predvodnik brenda, model Superb, čija istorija počinje davnih 30-tih godina prošlog veka, ima najnovija rešenja u pogledu dizajna, tehnologije i funkcionalnosti. Najluksuzniji model brenda daje smisao težnji brenda Škoda da ponudi klijentima vozila najvišeg kvaliteta koja pružaju prostranost i mnogobrojna rešenja iz najvišeg segmenta.

 

Priča o modelu Superb kao predvodniku brenda Škoda počinje 1934. godine sa originalnim modelom Superb proizvedenim u fabrici u gradu Mladá Boleslav. Od 1947. godine, Škoda proizvodi Superb kao prvi model u svojoj fabrici u gradu Kvasiny. Naziv Superb potiče od latinske reči ''superbus'' što znači izuzetan, odličan ili izvanredan. Nakon više od 50 godina pauze, moderan Škoda Superb je neprimetno preuzeo plašt ovih karakteristika 2001. godine. Ovo je treća generacija modernog Superba, a postao je popularan kao porodičan automobil, kao komforan poslovni automobil ili flotno vozilo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda Superb facelift pre vremena

 

192536-skoda s 7.jpg

 

Mada je zvanična promocija zakazana za 23. maj tokom Svetskog prvenstva u hokeju u Bratislavi, nekoliko slika obnovljenog Škodinog Superba je već sada pred nama.

 

192538-skoda s 777.jpg 192537-skoda s 77.jpg

 

Više o Superbu facelift možete pročitati u prethodnim postovima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda Superb facelift u novom najavnom videu

 

wqwqa307.jpg

 

Zvanična promocija obnovljenog Škodinog Superba je zakazana za 23. maj tokom Svetskog prvenstva u hokeju u Bratislavi, a kao najava služi i ovaj novi teaser video. Video potvrđuje da će Superb biti dostupan i u (pro)terenskoj Scout verziji (karavan sa povišenim klirensom i zaštitnim elementima na eksterijeru), kao i u luksuznom izdanju Superb Laurin & Klement.

 

wqwqa306.jpg wqwqa305.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda Superb Facelift i zvanično

 

wqwqs014.jpg

 

Aktuelni Škodin Superb (na tržištu od 2015. godine) je danas i zvanično predstavljen u restilizovanoj verziji, i to tokom Svetskog prvenstva u hokeju u Bratislavi.

 

wqwqs013.jpg

 

Obnovljeni Superb će biti dostupan u standardnoj Liftback i karavanskoj Combi varijanti, ali i u (pro)terenskoj Scout verziji, kao i u luksuznom izdanju Superb Laurin & Klement.

 

wqwqs012.jpg

 

Međutim, možda i najveću novost predstavlja Superb sa plug-in hybrid pogonom. Ali idemo redom.

 

wqwqs011.jpg

 

Što se vizuelnih promena tiče, najveće izmene su pre svega doživeli prednji deo vozila (svetla u Matrix LED tehnologiji, maska i branik), ali se ističu i doterana zadnja svetla sa hromiranom lajsnom i natpis ''Škoda'' na poklopcu prtljažnika.

 

wqwqs010.jpg

 

Treba pomenuti i nove alu točkove od 18 i 19 inča, kao i dve nove boje eksterijera (Race Blue i Crystal Black).

 

wqwqs009.jpg

 

Izmenjeni branici su zaslužni da je Superb sada za 8 mm duži nego ranije, što kod kod Superba Liftback podrazumeva dužinu od 4869 mm.

 

wqwqs008.jpg

 

Ostale dimenzije su ostale iste, pa tako širina iznosi 1864 mm, visina 1469 mm (karavan 1477 mm) i međuosovinsko rastojanje 2841 mm.

 

wqwqs007.jpg

 

Što se tiče zapremine prtljažnika, Superb Liftback raspolaže sa 625 litara (1760 litara sa oborenim zadnjim sedištima), dok Superb Combi ima 660 litara (1955 litara sa oborenim zadnjim sedištima).

 

wqwqs006.jpg

 

Blago modifikovana je i unutrašnjost (materijali, boje, bogatija oprema, opciona digitalna instrument tabla, Columbus intotainment sistem sa 9.2-inčnim ekranom osetljivim na dodir), a šira je i lista bezbednosnih i sistema za pomoć vozaču (uključujući i Emergency Assist). Gama motora će na početku obuhavati benzince 1.5 TSI (110 kW/150KS, sa 6-stepenim manuelnim ili 7-stepenim DSG automatskim menjačem), 2.0 TSI (140 kW/190KS, samo sa automatikom) i jači 2.0 TSI (sa 200 kW/272KS koji će moći da se kombinuje i sa 4x4 pogonom), kao i dizelaše 1.6 TDI sa 88 kW/120KS, 2.0 TDI Evo sa 110 kW/150KS i 2.0 TDI sa 140 kW/190KS (u zavisnosti od menjača TDI motori dolaze u paru sa manuelnim ili DSG menjačem). Dolazimo do potpuno nove verzije, a to je Superb sa plug-in hybrid pogonom. Ovde naime imamo kombinaciju 1.4 TSI turbo benzinca, elektromotora sa 85 kW i litijum-jonskih baterija od 13 kWh (biće moguća i vožnja samo na struju, i to do 55 km).

 

wqwqs005.jpg

 

Hibridni Superb (sa 6-stepenim DSG automatikom) raspolaže sa ukupno 160 kW/218KS i 400 Nm obrtnog momenta, potrošnja goriva po fabričkim podacima je 1.7 l/100 km, a emisija CO2 iznosi 40 g/km.

 

wqwqs004.jpg

 

Zbog baterija prtljažnik Superba plug-in hybrid u osnovnoj konfiguraciji ima 485 litara (karavan raspolaže sa 25 litara više), dok je rezervoar za gorivo 50 litara. Sve u svemu, Škoda navodi da hibridni Superb ima ukupnu autonomiju od 850 km. Na kraju, tu je i Superb Scout, karavan verzija sa 15 mm povišenim klirensom, zaštitnim elementima na eksterijeru i pogonom na sva četiri točka.

 

wqwqs003.jpg

 

Osim toga, Superb Scout je dobio i 18-inčne alu točkove, hromirane krovne nosače, aluminijumski izgled retrovizora, Scout oznake, kao i sedišta sa grejanjem.

 

wqwqs002.jpg

 

Kupci Superba Scout će moći da biraju između 2.0 TDI dizelaša sa 190KS i 2.0 TSI benzinca sa 272KS, oba standardno u paru sa 7-stepenim DSG menjačem. 

 

wqwqs001.jpg

 

Superb će se inače i dalje proizvoditi u češkoj fabici Kvasiny, a start proizvodnje je najavljen za jesen. Sve izmeme i bogatija oprema će se odraziti i na cenu budući da će po sadašnjim informacijama obnovljeni Superb biti nešto skuplji od dosadašnje verzije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda Superb RS

 

skoda superb rs.jpg

 

Pred dolazak Superba četvrte generacije, u aktuelnoj generaciji dolazi posebna RS verzija. Kako pokazuje ilustracija ''Autozeitunga'', to je atraktivna luksuzno-sportska verzija, koja neće morati da izmišlja ''toplu vodu''. Reč je o verziji izuzetno uverljivog Volkswagen Passata 2.0 BiTurbo DSG 4Motion. Najsnažnija, bi-turbo verzija već slavnog dizelaša 2.0 TDI, sa impresivnih 240 KS, kome više od snage znači ''tenkovski'' obrtni moment od 500 Nm, pri samo 1750/min. Uz unapređeni pogon 4x4 i automatski menjač DSG7, sa dvostrukim kvačilom i sedam stepeni, postiže se impresivan spoj vrhunskih performansi i povoljne potrošnje. Do stotke će ubrzavati za 6 sekundi i moći će da postigne maksimalnih 240 km/h. Zbog toga će biti uverljivija opcija od turbobenzinske 2.0 TSI sa 280 KS, kojom će takođe biti opremljen Superb RS, koji promociju očekuje početkom marta 2020., na salonu automboila u Ženevi. Za sada se još razmatra da li će uz limuzinsku verziju stići i karavanski RS Combi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autogefuhl.jpg Autogefuhl video: Test Škoda Superb Scout Combi facelift

 

Najpribližnije SUV modelu, a da još uvek nije SUV u pitanju. 5 cm više iznad asfalta u odnosu na klasični Superb. Par detalja opreme: 18-ce standard opcija su 19-ce, LED svetla su standard, a doplata su Matrix LED svetla, ''sport line'' verzija Superb karavana ima ivice krila u boji automobila, tj. nema one crne plastike oko točkova kao što ima kod Scout-a...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Počela proizvodnja obnovljene Škode Superb

 

5d35c8fa4b566_194676-skodasuperb1.jpg.30fd3149769d4aec405edf6dabb85e50.jpg

 

Škoda je u fabrici Kvasiny u Češkoj počela sa proizvodnjom obnovljenog Superba koji je inače zvanično predstavljen krajem maja tokom Svetskog prvenstva u hokeju u Bratislavi. Obnovljeni Superb je dostupan u standardnoj Liftback i karavanskoj Combi varijanti, ali i u (pro)terenskoj Scout verziji, kao i u luksuznom izdanju Superb Laurin & Klement. Međutim, najveću novost predstavlja Superb sa plug-in hybrid pogonom.

 

5d35c925a00a3_194677-skodasuperb11.jpg.bfdb7bdb635e2cc66f9c6d12c30b78e8.jpg

 

Što se vizuelnih promena tiče, najveće izmene su pre svega doživeli prednji deo vozila (svetla u Matrix LED tehnologiji, maska i branik), ali se ističu i doterana zadnja svetla sa hromiranom lajsnom i natpis "ŠKODA" na poklopcu prtljažnika. Treba pomenuti i nove alu točkove od 18 i 19 inča, kao i dve nove boje eksterijera (Race Blue i Crystal Black). Izmenjeni branici su zaslužni da je Superb sada za 8 mm duži nego ranije, što kod kod Superba Liftback podrazumeva dužinu od 4869 mm. Ostale dimenzije su ostale iste, pa tako širina iznosi 1864 mm, visina 1469 mm (karavan 1477 mm) i međuosovinsko rastojanje 2841 mm. Što se tiče zapremine prtljažnika, Superb Liftback raspolaže sa 625 litara (1760 litara sa oborenim zadnjim sedištima), dok Superb Combi ima 660 litara (1955 litara sa oborenim zadnjim sedištima).

 

Blago modifikovana je i unutrašnjost (materijali, boje, bogatija oprema, opciona digitalna instrument tabla, Columbus intotainment sistem sa 9.2-inčnim ekranom osetljivim na dodir), a šira je i lista bezbednosnih i sistema za pomoć vozaču (uključujući i Emergency Assist). Gama motora će na početku obuhavati benzince 1.5 TSI (110 kW/150KS, sa 6-stepenim manuelnim ili 7-stepenim DSG automatskim menjačem), 2.0 TSI (140 kW/190KS, samo sa automatikom) i jači 2.0 TSI (sa 200 kW/272KS koji će moći da se kombinuje i sa 4x4 pogonom), kao i dizelaše 1.6 TDI sa 88 kW/120KS, 2.0 TDI Evo sa 110 kW/150KS i 2.0 TDI sa 140 kW/190KS (u zavisnosti od menjača TDI motori dolaze u paru sa manuelnim ili DSG menjačem). Dolazimo do potpuno nove verzije, a to je Superb sa plug-in hybrid pogonom. Ovde naime imamo kombinaciju 1.4 TSI turbo benzinca, elektromotora sa 85 kW i litijum-jonskih baterija od 13 kWh (biće moguća i vožnja samo na struju, i to do 55 km).

 

5d35c968e872c_skodas5111111.jpg.82180ea7965d4a799229de7cfa347829.jpg

 

Hibridni Superb (sa 6-stepenim DSG automatikom) raspolaže sa ukupno 160 kW/218KS i 400 Nm obrtnog momenta, potrošnja goriva po fabričkim podacima je 1,7 l/100 km, a emisija CO2 iznosi 40 g/km. Zbog baterija prtljažnik Superba plug-in hybrid u osnovnoj konfiguraciji ima 485 litara (karavan raspolaže sa 25 litara više), dok je rezervoar za gorivo 50 litara. Sve u svemu, Škoda navodi da hibridni Superb ima ukupnu autonomiju od 850 km. Na kraju, tu je i Superb Scout, karavan verzija sa 15 mm povišenim klirensom, zaštitnim elementima na eksterijeru i pogonom na sva četiri točka. Sem toga, Superb Scout je dobio i 18-inčne alu točkove, hromirane krovne nosače, aluminijumski izgled retrovizora, Scout oznake, kao i sedišta sa grejanjem.

 

Skoda-Superb-Scout.jpg.db5f0697372ef1e60809faf5ad50f4f7.jpg

 

Kupci Superba Scout će moći da biraju između 2.0 TDI dizelaša sa 190KS i 2.0 TSI benzinca sa 272KS, oba standardno u paru sa 7-stepenim DSG menjačem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plug-in bomba, danas sam zvao lokalnog dilera, nemaju pojma o cijenama.
Škoda tvrdi da neće biti "znatno" skuplji od disela. 
Eko posticaji na kupovinu novih vozila u BiH 0%.
Još će da ubijaju na registraciji po KW.

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotrader.jpg AutoTrader video: Test 2019. Škoda Superb karavan

 

''Facelift'' ima novu masku hladnjaka, izmenjena svetla, pozadi više nema nikakvih oznaka osim velikog natpisa proizvođača preko celog gepeka, a unutra takođe ima izmena:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Počela proizvodnja hibridne Škode Superb iV

 

skoda superb 001.jpg

 

Škoda je u fabrici Kvasiny u Češkoj i zvanično počela sa serijskom proizvodnjom plug-in hybrid verzije obnovljenog Superba, koga ovih dana mogu ianče da vide i posetioci sajma automobila u Frankfurtu. Verzija sa plug-in hybrid pogonom nosi zvanična naziv Super iV, pri čemu ovde imamo kombinaciju 1.4 TSI turbo benzinca, elektromotora sa 85 kW i litijum-jonskih baterija od 13 kWh (moguća je i vožnja samo na struju, i to do 56 km). Hibridni Superb (sa 6-stepenim DSG automatikom) raspolaže sa ukupno 160 kW/218KS i 400 Nm obrtnog momenta, potrošnja goriva po fabričkim podacima je 1.7 l/100 km, a emisija CO2 iznosi 40 g/km.

 

skoda superb 002.jpg

 

Zbog baterija prtljažnik Superba plug-in hybrid u osnovnoj konfiguraciji ima 485 litara, dok je rezervoar za gorivo 50 litara. Sve u svemu, Škoda navodi da hibridni Superb ima ukupnu autonomiju do 930 km. Superb iV će biti dostupan kupcima sa paketima opreme Ambition i Style, kao Superb iV Sportline i Superb iV L&K. Isporuke bi trebalo da startuju početkom sledeće godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

5de197f17a039_unnamed(8).jpg.9981dcb18a54e24447e11ad26b577c87.jpg CarGurus UK video: Test 2020. Škoda Superb

 

Skodi Superb je urađen facelift za 2020. godinu i još jednom dokazuje da vam ne treba SUV za prostor, udobnost i dosta praktičnosti. Chris Knapman testira 2.0-litarski dizelski model sa pogonom na sva četiri točka i Škodinim DSG menjačem u ovom CarGurus UK pregledu.
 

 

 

 

Edited by neshaoct
popravio YouTube link

Share this post


Link to post
Share on other sites

AutoservisEmisija.jpg AutoservisEmisija video: Test Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG

 

Iako se u poslednje vreme naviklo na potpuno nove Škoda modele, ovaj nije potpuno nov već restajling aktuelne treće generacije Superba.

Njegova prva generacija se prodala u tek malo više od 100.000 komada, druga u preko 600.000, a ova treća već sada ima preko pola miliona prodatih, pa će izvesno biti do najpopularnija. Zašto i ne bi kada je u njemu Škoda iskoristila apsolutno sve prednosti toga što je pod kišobranom VW-a uz zadržavanje koliko-toliko prihvatljive cene.

 

Ne izgleda svaki Superb kao ovaj na testu. Od početne vezije do Premium (paket opreme) Superba kao na testu dug je put, ali dug u smislu stavki koje paket obuhvata i ne toliko u smislu razlike u ceni. Razlika između početnog i Premium paketa opreme je nepunih 3.000 evra. Doduše, Superb karavan kao na testu ima doplate i preko Premium paketa u vidu 19-ca i panorama krova, pa je ta razlika skoro duplirana. Restajling Superb prepoznaćete po malo drugačijoj masci hladnjaka, užim farovima, novim maglenkama, skidanju znaka sa gepeka i umesto njega velikim natpisom brenda, dok unutra ima nove displeje:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Test 2020. Škoda Superb facelift

 

Škoda pravi Superb tako što prvo pogleda šta radi konkurencija u tom (D) segmentu, pa onda napravi negde bolje, negde lošije, ali sve po prihvatljivijoj ceni.

Godinama je glavni motiv Škode bio da napravi, da ponudi najviše lima za pare...ali sada više to ne može biti glavni adut Škode jer npr. Opel Insignia je duža, Toyota Camry se vratila u Evropu i takođe je duži auto, Ford Mondeo ili VW Arteon su širi, Kia Stinger ima veće međuosovinsko rastojanje, VW Passat ili Peugeot 508 su lakši od Superba, a da ne pominjemo koliko ima jačih i brži automobila u tom segmentu od Superba....tako da je došlo vreme da je Superb ustvari sada samo prosek segmenta...osim kad je gepek u pitanju jer je tu Superb i dalje najveći:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

whatcar.jpg WhatCar? video: Test 2020. Škoda Superb

 

Koja god fabrika želi da napravi karavan treba prvo da pogleda Superb facelift - glavna stvar je neverovatna količina prostora koju auto daje:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr video: Škoda Superb Combi

 

Škoda je poznata po prostranosti i praktičnosti, ali Superb u tome zaista briljira. Juraj Šebalj smestio se za volan osveženog Superba u karavanskom izdanju:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

drivingeletricyoutubelogo.jpg DrivingElectric video: Test Škoda Superb Estate hybrid

 

Najveći kvalitet ovog Superba je što je jeftiniji od VW Passat-a GTE koji ima istu bateriju od 13 kWh (4 sata na brzom punjaču i 6 sati za punjenje na klasičnom kućnom priključku), i isti 1.4 turbo-benzinac:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

insidelane.jpg InsideLane video: Test 2020. Škoda Superb karavan

 

Verzija na testu ima 2.0 TDI sa 190 konja i 400 Nm, gepek je 660 litara, a kada se obore zadnja sedišta poraste do 1.950 litara. Ova verzija dizela dolazi samo uz automatik sa 7 stepeni prenosa.

Sa gomilom tehnologije unutra uključujući displej osetljiv na dodir od 9.2 inča - da li je ovo najbolji karavan koji jedna prosečna porodica može da poželi?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

fifthgearyoutube.jpg Fifth Gear video: Škoda Superb vs Volvo V90

 

Pogledajte kako se šampioni prostora ponašaju u malo zahtevnijoj vožnji na stazi:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

osv.jpg OSV video: Test Škoda Superb

 

Restajling aktuelne treće generacije Superba (izašla 2015. godine), sada po prvi put u plug-in hibrid verziji, i dalje sa dosta mesta unutra i sada najnovijom tehnologijom asistencije vozaču (ADAS):

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...