Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Fiat-Chrysler ne želi Audiju da proda oznake Q2 i Q4

Recommended Posts

ar%20q2.jpg

 

Britanski mediji javljaju da je došlo do malog sukoba između kompanija Audi i Fiat Chrysler Automobiles vezano za nazive Q2 i Q4. Alfa Romeo brend, u vlasništvu FCA, koristi Q2 i Q4 oznake sa ciljem da ukaže da njihovi modeli imaju pogon na dva ili četiri točka. Takođe, ove oznake se koriste iz istog razloga u okviru Maserati brenda pri čemu FCA ne želi a se odrekne ovih naziva tako lako. Audi je sa druge strane veoma zainteresovan da kupi pomenute nazive koje bi implementirao u okviru svoje linije crossovera, ali je predsednik FCA Sergio Marchionne decidirano odlučio da odbije takvu ponudu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Edited by neshaoct
update naslova

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat ''diktira'' ime novog Audijevog modela

 

Nije tajna da Audi planira da proširi ponudu krosovera, a među novim modelima trebalo da se nađe i produkcijska verzija koncepta TT Offroad. Međutim, novi krosover najverovatnije neće moći da dobije planiranu oznaku Q4, jer FIAT već poseduje prava na ovu alfanumeričku kombinaciju.

 

Audi je 2014. predstavio tri koncepta zasnovana na novoj generaciji modela TT, a kako sada stvari stoje, najbliži serijskoj proizvodnji je koncept TT Offroad, koji je imao premijeru na auto-salonu u Pekingu, u aprilu. Kako ne bi ugrozio prodaju Audija Q3, novi krosover, iako sličnih dimenzija, imaće dinamičniji i sportskiji izgled od pomenutog SUV vozila, ali sa dovoljno prostora za 4 odrasla putnika i smeštaj njihovog prtljaga.

 

Kada je reč o pogonu, Audi razmatra hibridni sistem sličan onome koji je predstavljen na konceptnoj verziji. Podećamo, koncept TT Offroad ima Plug-In hibridni pogonski sistem koji se sastoji od četvorocilinidričnog 2.0 litarskog TFSI benzinca sa 292 ks (215 kW) i 380 Nm, i dva električna motora. Ukupna kombinovana snaga hibridnog pogona dostiže 408 ks (300 kW), dok je maksimalni raspoloživi obrtni moment 650 Nm. Elektromotor koji se nalazi napred razvija 54 ks (40 kW) i 220 Nm i zajedno sa benzincem pokreće prednje točkove. Snaga se prenosi pomoću šestostepenog e‑S tronic menjača. Drugi električni motor, koji je postavljen iznad zadnje osovine i koji proizvodi 114 ks (85 kW) i 270 Nm, zadužen je za pogon zadnjih točkova.

 

Još jedna nepoznanica je ime novog modela. Sledeći logiku sopstvene nomenklature, Audi bi želeo da ga nazove Q4. Međutim, to se najverovatnije neće dogoditi, jer Audi nije uspeo da dobije pravo na upotrebu ove oznake od FIAT-a. Italijanska kompanija koristila je Q4 u nazivu modela kao što su Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4 ili 159 Q4, kako bi naglasila da je reč o vozilu sa pogonom na sva 4 točka, i još uvek polaže pravo na tu alfanumeričku kombinaciju. Zbog toga je Audi najbliži odluci da novom krosoveru dodeli oznaku TTQ, kako se ne bi konfrontirao sa FIAT-om, saznaje Automobile Magazine.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi osigurao prava na Q2 i Q4, menjao se sa FCA

 

ar%20q2.jpg

 
Kako prenosi B92, nemački proizvođač ipak je postigao dogovor sa kompanijom Fiat-Chrysler Automobiles (FCA) oko prava na upotrebu oznaka Q2 i Q4, izjavio je izvršni direktor Audija, Rupert Stadler. Audi je svojevremeno zaštitio sva imena od Q1 do Q9 za svoje krosover i SUV modele, osim navedene dve oznake koje su odranije u vlasništvu FCA. Naime, Fiat je oznaku Q2 koristio za tehnologiju diferencijala sa ograničenim proklizavanjem, dok je Q4 upotrebljivana u nazivu modela kao što su Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4 ili 159 Q4, a u novije vreme i na modelima Maserati Ghibli i Quattroporte, kako bi se naglasilo da je reč o vozilu sa pogonom na sva 4 točka. FCA je do sada odbijao da Audiju dozvoli da koristi sporne oznake, ali prema rečima Ruperta Stadlera, dve auto-kompanije najzad su postigle dogovor.
 
Detalji o sporazumu nisu saopšteni, ali Stadler je nagovestio da je u pitanju bila trgovina zaštićenim imenima između FCA i Audija. On je rekao da je reč o klasičnoj trampi oznakam i da razmenu nije pratila novčana transakcija. ''Godinama smo pokušavali da dobijemo prava na te nazive i odgovor je uvek bio ''ne, nikada''. Ali, u biznisu ne postoji reč kao što je ''nikada'', tako da smo izneli novu ponudu, na koju su oni (FCA) najzad odgovorili pozitivno'', rekao je šef Audija. Audi Q2 trebalo bi da stigne prvi u prodajne salone. Reč je o potkompaktnom krosoveru zasnovanom na MQB mehaničkoj platformi, koji će deliti motore sa modelom A1. Kasnije će se pojaviti i kupe-krosover Audi Q4, baziran na sledećoj generaciji Audija Q3.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oznake za oznake. Znamo šta je dobio Audi, a šta je dobio FCA videćemo u nazivima budućih novih modela. :thumbup:

Ako ima negde na internetu registar svih zaštićenih imena koje drže proizvođači automobila, mogli bi da upoređujemo i vidimo šta je do skoro bilo u registru Audija, a više nije...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko sam razumeo, Fiat izvadio iz svog džaka oznake Q2 i Q4, a onda stavio ruku u džak Audija i izvadili oznake za koje FCA misli da će mu trebati ubuduće. :D 

Definitivna, konačna razmena tih oznaka zauvek. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Q4 je odlicna oznaka za pogon 4x4,Audi sigurno nije dao svoju oznaku za taj pogon,cuvenu Quattro oznaku.Tako da me bas zanima sta su dobili.Naravno da ne mora to biti oznaka koja menja postojecu,samo glasno razmisljam.Mozda je ustupljeno nesto sto ce goristiti nekom od toliko brendova iz game :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jes' da su ove oznake trenutno malo poznate u automobilskom svetu, ali opet...

Verujem da bi Nemci to isto uradili nikad :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo kad se planira korišćenje oznake Q4:

 

Audi Q4 za 2020. godinu

 

152835-audi%20q4.jpg

 

Audi je na poslednjem sajmu automobila u Ženevi predstavio najmanjeg člana svoje Q porodice (Audi Q2), dok će tokom 2018. godine kupcima ponuditi i top model iz Q porodice - luksuzni Q8. Osim Q8, u planu su i naslednici sadašnjih modela Q3 i Q5, pa električni Q6, kao i Q4.  U vezi sa nazivom Q4, ovde treba podsetiti da je Audi još ranije postigao dogovor sa kompanijom Fiat Chrysler Automobiles oko prava na upotrebu ove oznake.

 

152901-audi%20q4%2011.jpg

 

Q4 se u prodaji očekuje tokom 2020. godine, i to sa elektromotorom sa 220 kW/299KS, dok će autonomija ovog SUV-Coupe modela sa jednim punjenjem baterija (70 kWh) iznositi oko 450 km. Cena? Oko 49.000 evra. Šef Audija Rupert Stadler je inače nedavno potvrdio da će veliki deo novca kompanije u narednom periodu biti trošen na istraživanje i razvoj električnih vozila, kao i da će Audi do 2020. predstaviti tri električna automobila. Po najavama, cilj Audija je da do 2025. prodajom električnih automobila ostvari oko četvrtinu svih prihoda. Tako će Audiju u buduće ulagati oko trećinu svog budžeta za istraživanje i razvoj u električne automobile, digitalne usluge i autonomno upravljanje automobilom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deklarisanje po snazi: Audi uvodi novo označavanje svojih modela

 

audi%20tfsi.jpg

 

Nemački proizvođač automobila Audi uskoro uvodi novo označavanje svojih modela, tačnije pogonskih jedinica, gde će uz tip motora TFSI, TDI ili e tron, sada stajati i dvocifren broj koji deklariše snagu motora, prema utvrđenim grupama. Ako ste mislili da je do sada bilo teško „pohvatati“ silne modele koje su vodeći svetski proizvođači lansirali na tržište, i još teže razumeti i razlikovati njihove oznake, sledi vam novi „domaći zadatak“ jer Audi najavljuje novo označavanje svih svojih modela, osim sportskih, kao što je R8, i onih koji trenutno nose oznaku S i RS.

 

Naime, ingolštatski proizvođač će od novog A8, koji se u prodaji očekuje do kraja ove godine, uvesti i brojčanu oznaku pored oznake tipa motora, koja zavisi od snage pogonskog sistema. Drugim rečima, modeli koje pokreću motori snage od 110 do 130 KS dobiće oznaku 30, brojka 45 biće na automobilima snage od 230 do 245 KS, dok će, recimo, broj 70 nositi modeli snage preko 540 „konja“, što će ujedno biti i najviše specifikacija!

 

Uz pomenuti dvocifreni broj, nalaziće se i već tradicionalna oznaka tipa agregata – TFSI za turbo benzince, TDI za turbo dizele, kao i e tron/g tron za hibridne, odnosno pogonske jedinice na alternativna goriva. Dakle, više nećete biti u mogućnosti da pročitate koji se motor “krije” u određenom modelu već ćete morati da “pogađate”, u zavisnosti od broja koji se nazad nalazi. Prvi model koji će startovati sa novim sistemom označavanja jeste Audi A8, čija će 3.0 TDI verzija od 285 KS nositi oznaku A8 50 TDI dok će kod 3,0-litarskog TFSI od 340 „konja“ na zadnjem delu pisati A8 55 TFSI.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...