Jump to content
HijackerNS

Novi Bravo/Stilo - uspešno rešavanje problema sa motorićima klime/ventilacije

Recommended Posts

Pozdrav,

 

kao i većina vas sa Stilom/novim Bravom koji imate digitalnu klimu, imam problem sa motorićima koji pomeraju klapne u ventilacionom sistemu.

Prezadovoljan sam autom generalno, ali ovo je nedopustivo, da im se isti problem ponavlja i na Bravu.

Trenutno sam ručno podesio klapnu da mi duva stalno u šoferku, ali to nije trajno rešenje.

Takođe vozačeva strana po defaultu duva hladno tj. uvlači spoljni vazduh, i da bi počela da greje moram da podesim ventilaciju na najjače da bi vazduh pomerio klapnu i počeo da greje. Na vozačevoj strani ili greje ili hladi, nema između.

U suštini 2 ili 3 motorića ili ona mala dela što pomeraju klapne treba da zamenim. 

 

Moja pitanja su sledeća:

Da li je neko uspešno i TRAJNO rešio ovaj problem?

Da li mora da se skida kokpit da bi se rešilo ovo?

I ako mora da se skida, da li to neko može da uradi kvalitetno, da ne krcka plastika posle? Pošto mi je auto kao nov, ne bih da od njega napravim šklopociju.

Ko to može kvalitetno da uradi? 

 

Izvinjavam se unapred ako je o ovome već negde diskutovano, ja nisam pronašao.

 

Hvala.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postoji servis Sale u Žarkovu koji to rešava taj problem ali čim ja nađem broj odma ti šaljem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cao

 

Meni su rekli da treba da se skida kompletna tabla da bi se ovo sredilo. Kao i ti, prezadovoljan sam autom i nekako sam se bojao da prepustim to majstorima, jer nisam imao nikavu sigurnu preporuku. Pitanje je da li i koliko ti motorici nakon popravke mogu da rade s obzirom da su fabricki tako losi :(

Edited by dovladms

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako se skida cela tabla, bojim se da će ruke skupo da se naplate u servisu... Kolega je platio 10.000 za neki posao samo zato što je skidana tabla.

Inače i ja imam problem sa motorićima, kod mene je jedan zaglavio pa se stalno čuje kako pokušava da promeni položaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako se skida cela tabla, bojim se da će ruke skupo da se naplate u servisu... Kolega je platio 10.000 za neki posao samo zato što je skidana tabla.

Inače i ja imam problem sa motorićima, kod mene je jedan zaglavio pa se stalno čuje kako pokušava da promeni položaj.

@v.petrovic - bojim se da nije zaglavio nego još gore - da je polomio plastičnu osovinicu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imate ovde pricu na tu temu:

http://fiatisti.hr/forum/index.php?topic=20079.0

 

Inace, problem moze izazvati i aljkavo odradjena zamena filtera kabine, tj. prilikom zamene je OBAVEZNO usisavanje lezista filtera - u suprotnom trunje moze odleteti u sistem i izazvati zaglavljvanje klapni, a zaglavlavljena klapna lom osovinice ili pregorevanje odgovarajuceg motorica. Pratio sam u servisu gde odrzavam da li usisavaju leziste filtera kabine - i rade to.

Edited by Mirko_NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav narode,

 

Juče odem na dijagnostiku kod drugara automehaničara, da proba novu što je kupio za FIAT-a i ona mi izbaci grešku iz naslova

 

B1921 - Air recirculation actuator

I još ispod piše da je PRESENT.

 

Primetio sam da mi malo više magli zimi, ali obično ona opcija za brzo izduvavanje reši stvar.

E sad... da li je neko imao iskustva sa ovim problemom i kako ga je rešio?

Probao sam reset klime, kao prvu pomoć, ali još uvek ne znam da li mi otvara recirkulaciju ili ne.

 

Što se auta tiče, u pitanju je Novi Bravo 2009 godište.

Edited by Ivan
Prebaceno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inace, problem moze izazvati i aljkavo odradjena zamena filtera kabine, tj. prilikom zamene je OBAVEZNO usisavanje lezista filtera - u suprotnom trunje moze odleteti u sistem i izazvati zaglavljvanje klapni, a zaglavlavljena klapna lom osovinice ili pregorevanje odgovarajuceg motorica. Pratio sam u servisu gde odrzavam da li usisavaju leziste filtera kabine - i rade to.

Moguce i to, nisam bas pratio kad su mi menjali filter, amater sam za automobile :)

Gde da pogledam da li mi klapna zatvara/otvara, mogu li to sam?

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada das kontakt i kliknes dugme za recirkulaciju, trebalo bi da se cuje motoric kako zuji i klapna kako u krajnjem polozaju otvori/zatvori (da ne kazem "klapne" :) ).

Takodje, mozes da cujes i po zvuku strujanja vazduha, odvrni ventilator na MAX, klikni dugme za recirkulaciju i lepo se cuje promena u zvuku strujanja vazduha.

Korisna tema, identicni problemcici sa digitalnom klimom na Stilu, pisali smo dosta: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/41104-fiat-stilo-automatska-digitalna-klima/page-3

 

Sto se tice ciscenja kucista filtera vazduha, to mi je podrazumevana operacija. Zato i ne dam da mi po servisima rade ono sto ja mogu, ako znam i imam uslova, sigurno cu uraditi pedantnije. Svaki put po vadjenju filtera, prinesem i usisivac sa custom :) nastavkom u obliku creva i dobro usisam prasinu i trunje koje ostaje u kucistu pre filtera ili spadne sa njega pri skidanju. Onda lepo ubacis nov filter i miran si.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probao danas, sve se cuje kako kazes, zato mi i nije jasno odakle greska. Jedino sto ide u prilog prici o zatvorenoj recirkulaciji je magljenje stakala kad je temperatura u minusu. Sta treba da odvrnem da pogledam zatvara/otvara li? I jel tacno da mora da se skida cela tabla da bi se zamenio motoric i poluge!?

Edited by Ivan
Nema potrebe citirati post iznad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogledaj onu temu koju sam ti okacio ili Search foruma, pisali smo i kacili slike. Ako je slicno kao na Stilu, skine se bocna oplata pored nogu vozaca, dobro zaroni i pogleda uvis. Taj motoric je u visini displeja klime otprilike, u dubini table. Moze se prici njegovom konektoru, videti da li radi i pokrece klapnu. Za skidanje cela tabla ide dole, nema sanse da se izvuce, za razliku od onih motorica sa strane.

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada das kontakt i kliknes dugme za recirkulaciju, trebalo bi da se cuje motoric kako zuji i klapna kako u krajnjem polozaju otvori/zatvori (da ne kazem "klapne" :) ).

Takodje, mozes da cujes i po zvuku strujanja vazduha, odvrni ventilator na MAX, klikni dugme za recirkulaciju i lepo se cuje promena u zvuku strujanja vazduha.

Korisna tema, identicni problemcici sa digitalnom klimom na Stilu, pisali smo dosta: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/41104-fiat-stilo-automatska-digitalna-klima/page-3

 

Sto se tice ciscenja kucista filtera vazduha, to mi je podrazumevana operacija. Zato i ne dam da mi po servisima rade ono sto ja mogu, ako znam i imam uslova, sigurno cu uraditi pedantnije. Svaki put po vadjenju filtera, prinesem i usisivac sa custom :) nastavkom u obliku creva i dobro usisam prasinu i trunje koje ostaje u kucistu pre filtera ili spadne sa njega pri skidanju. Onda lepo ubacis nov filter i miran si.

 

Izbegavajte da pomerate klapne pri većim brzinama ventilatora jer izgleda da se baš u tim slučajevima i dešavaju kvarovi sa klapnama (naročito ove što usmeravaju). Ja praktikujem da smanjim brzinu ventilatora na min i tek onda menjam smer klapni / čak je i Totti napisao da je Peugeot na 407 odradio to softverski tj kada god se menja smer ventilator automatski smanji brzinu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slazem se (retko kad mi ventilator i radi na vecoj brzini), a ovo sto napisah je cisto za test da se ne bi kupusao enterijer - vec na 3. ili 4. brzini ventilatora se lepo cuje promena u zvuku vazduha.

A ako ce za toliko da mi se pokvari, neka crkne pi*** mu materina :) . Generalno je to sve traljavo odradjeno i na Stilu pa tako preneto i na Bravo. Bas dosta ljudi ima problema sa motoricima.

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update problema

 

Jel moze neko da mi objasni (ili slika) gde se nalazi klapna recirkulacije, ubio sam se trazeci, ali ne mogu nigde da je vidim.

Motor radi definitivno, vrti i stane u nekom momentu, verovatno je problem u plasticnom delu koji gura klapnu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

.ik je kačio negde šemu (sliku) cele ventilacije kod Nuova Bravo ali ne mogu da nađem. Zamoli ga da postavi opet mada mislim da je iz eper-a uzeo. Probaj sam da nađeš...

Negde je zavučena u pm...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imas identicnu temu za Stilo (ostavio sam ti link iznad), maltene ista prica. Kacio sam sliku i oznacavao crvenim taj motorcic. U visini je displeja klime, a moze se (uz klapnu) videti kad se skine oplata kod papucice gasa i pogleda uvis.

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mare, to je to, samoofarbaj se u zeleno ;) .

Pisem gomilu stvari uz gomllu slika vec godinama, vise ni ja ne mogu da se napamet setim gde je sta :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daleko sam ja od zelenila

Kad mogu tu sam da pomognem

A što se tebe i tvog pisanja tiče nema mesta za zamerku, opet kažem skidam kapu na poznavanju Stila...u šraf što bi se reklo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mora da se skida tabla kod Brava kad se radi nesto sa motoricima, bar tako kaze vec pomenuti Sale.

Inece, preporucio bih ga svima za sve probleme oko grejanja/hladjenja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mora ni na Stilu, dok se ne dodje do ovog za recirkulaciju :) (od ukupno 5 motorica). Nadam se da je na Bravu drugacije i pristupacnije reseno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×