Jump to content
FAS Goran
neshaoct

WRC: M-Sport Ford

Recommended Posts

ford%20wrc%201.jpg

 

U novu sezonu britanski tim M-Sport kreće bez glavnog sponzora, ali to više nikoga ne iznenađuje. Ford je odlučio da i dalje učestvuje u svetskom šampionatu, ali još uvek ne žele tom angažmanu da daju prizvuk ''fabričkog'', zato tim u stvari nije Fordova fabrička ekipa, već M-Sportova. Za Malcolma Wilsona, a i Ford, važno je da se Fieste R5 prodaju i to vrlo dobro, a Ford bi možda razmislio o fabričkom angažmanu kada bi tim bio u stanju da efikasnije konkuriše Volkswagenu i da upiše neku pobedu. Možda nova godina, nove boje i novi vozači pomognu u ostvarenju pomenutih ciljeva?

 

ford%20wrc%2011.jpg

 

M-Sport nije zamenio samo boje za novu sezonu, već i vozače. I dok ih je u izboru boja vodila nostalgija, pa belo-plava kombinacija u sećanje priziva fabričke Sierre i Escorte, u pogledu vozača su okrenuti budućnosti. M-Sportove nove boje će u 2015. braniti mladi vozači; Elfyn Evans (Vel. Britanija) i Ott Tanak (Estonija). Prvi nastup pomenutih vozača u nostalgijom ofarbanim Fiestama RS WRC će se desiti za nekoliko nedelja u Monte Karlu.

 

 

 

 

Edited by neshaoct
update

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stigle su boje i za 2016. godinu

 

m%20sport%20ford.jpg

 
Nova sezona svetskog šampionata u reliju (WRC) je pred vratima, reli Monte Karlo počinje za nekoliko nedelja, a vodeći timovi zaključuju pripreme za nove izazove u 2016. Svoje nove boje predstavio je britanski tim M-Sport, koja već godinama učestvuje u specifičnom ''poluprivatnom'' aranžmanu u kome je Ford zastupljen posredno. Reč je, naravno, o ekipi koja je nekada bila fabrički Fordov tim, a nakon povlačenja te marke iz WRC-a ekipa se takmiči pod imenom britanskog M-Sporta. U 2016. M-Sport će učestvovati s doteranim Fiestama RS WRC, a koje su za ovu godinu prošlogodišnje belo-plavo odelo zamenile potpuno plavim.
Za M-Sport će voziti norveški vozač Mads Ostberg, koji je napustio Citroën kada je francuska ekipa objavila privremeno povlačenje iz WRC-a, kao i Francuz Eric Camilli. U Fiesti R5 i pod istim bojama za M-Sport će učestvovati i donedavni član prvog vozačkog tima, mladi Britanac Elfyn Evans. Nova sezona započinje 22. januara u Monte Karlu.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-Sport testirao Fiestu RS WRC 2017. za Rallye Monte Carlo

 

157513-ford%20wrc.jpg

 

Kompanija M-Sport, koja priprema automobile marke Ford za FIA Svetski reli šampionat, priprema se za prvi reli u sezoni 2017 - Rallye Monte Carlo. Na stazu je poslala svoj novi takmičarski automobil - Ford Fiesta RS WRC 2017. Nakon što su Ott Tanak i Eric Camilli, novu Fiestu WRC isprobali na asfaltnoj podlozi i na makadamu, na red je stigao Elfyn Evans. 28-godišnji Velšanin isprobao je novu generaciju takmičarskog automobila na asfaltnoj podlozi, ali u uslovima koji su karakteristični za Rallye Monte Carlo. Staza je bila mokra, temperature niske, a povremeno je provejavao sneg. Test je održan u Italiji. Odlazak Volkswagena je promešao karte u svetskim reli krugovima. Očekivalo se, da će glavnu vozačku postavu M-Sporta u novoj sezoni činiti Ott Tanak i Eric Camilli, a u automobilu DMACK-a startovaće Elfyn Evans. Jedini vozač koji ima ugovor sa M-Sportom za sledeću godinu je Eric Camilli.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford Fiesta WRC 2017

 

ford%20wrc%20111.jpg

 

Ford je krajem prošlog meseca predstavio novu generaciju Fieste, a sada smo u prilici da upoznamo i njenu trkačku WRC varijantu. M-Sport je naime objavio prve slike i detalje ovog trkačkog automobila koji će se takmičiti u WRC sezoni 2017.

 

158960-ford%20wrc%2011.jpg

 

Kako se kaže u saopštenju, automobil ima više snage, unapređenu aerodinamiku i više tehnologije, a odlikuju ga i Brembo kočnice, kao i el. podešavajući centralni diferencijal.

 

158959-ford%20wrc%201.jpg

 

Fiestu WRC 2017 pokreće 1.6 litarski EcoBoost četvorocilindrični motor koji su razvili M-Sport i Ford, a raspolaže sa 380KS i 450 Nm obrtnog momenta. Pogon je na sva četiri točka, a menjač šestostepeni sekvencijalni, za čiji razvoj su zaslužni M-Sport i Ricardo. Na kraju i dimenzije: Fiesta WRC 2017 je dugačka 4130 mm, široka 1875 mm, međuosovinsko rastojanje je 2493 mm, dok težina iznosi minimalno 1190 kg.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sebastien Ožie će voziti Ford Fiestu WRC 2017, za M-Sport

 

wrc%20nem%20ogier.jpg

 

Reli svet je najzad odahnuo. Najbolji majstor ove discipline, četvorostruki svetski šampion, 33-godišnji Francuz Sebastien Ožie, potpisao je za ugledni M-SPORT, za Malkolma Wilsona i voziće sa svojim suvozačem u svetskom reli šampionatu novu Ford Fiestu WRC 2017. To je u juče objavio zvanični sajt WRC.COM U timu sa Ožieom biće i odlični Estonac Ot Tanak, ali, sa novim suvozačem. Dve posade M-SPORT-a ubrzano se pripremaju za prvi reli 2017, za reli Monte Karlo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-Sport predstavio dizajn automobila Sebastiena Ogiera

 

159568-m%20sport%201.jpg

 

M-Sport, kompanija koja priprema automobile marke Ford za FIA Svetski reli šampionat, verovatno slavi najsrećniji Božić ikada. U svoje redove, konačno su ''regrutovali'' aktuelnog svetskog šampiona, a predstavljene su boje automobila.

 

159569-m%20sport%2011.jpg

 

Zanimljivo je, da će Sebastien Ogier i Ott Tanak, braniti boje različitih  brendova. Automobil svetskog šampiona već je ''brendiran'' u boje gigantskog proizvođača energetskog pića - Red Bull, koji je i lični sponzor Ogiera.

 

159570-m%20sport%20111.jpg

 

Ott Tanak imaće automobil u bojama drugih brendova, a zvanična prezentacija finalnog dizajna Fordovih WRC takmičarskih automobila, biće održana u januaru mesecu, na događaju Autosport International Show. Podsetimo, oficijelni sponzori M-Sporta u sezoni 2017 su Castrol i Michelin, a podršku Forda potvrđuje logo Powered by Ecoboost.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ogier testirao Ford Fiestu RS WRC 2017 i slupao je!

 

wrc%20ford.jpg

 

Aktuelni šampion sveta u reliju, Sebastien Ogier, prethodnih dana u Francuskoj je testirao svoj novi automobil - Ford Fiesta RS WRC. Tim je imao više posla nego što je planirao, jer je Francuz izleteo sa staze i oštetio svoju novu ''igračku''. M-Sportu je bilo potrebno tri sada da potpuno popravi automobil i osposobi ga za dalje testiranje. Prema nezvaničnim informacijama, bilo je dosta problema tokom testiranja nove generacije Ford Fieste RS WRC. Ogier se žalio na prošlogodišnju specifikaciju pneumatika, a mehaničari su morali intervenisati kod turbo punjača. Test je održan u okviru programa priprema za predstojeći Rallye Monte Carlo 2017. Ogier je vozio u uslovima koji na najrealiniji mogući način ''simuliraju'' reli Monte Carlo, a to je vlažan i ledom prekriven kolovoz, uz povremeno padanje snega. Ogier je izleteo sa staze, levom stranom automobila udario u drvo pored puta i odvalio zadnji levi točak.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ožije ostaje veran M-Sport Fordu

 

ogier

 

Kako prenosi Sport klub, petostruki svetski šampion Sebastijan Ožije odlučio je da brani titulu u M-Sport Fordu naredne godine. Francuski automobilista je imao ponudu da se vrati u Citroen, u kojem je debitovao u Svetskom reli šampionatu. M-Sport Ford je objavio da je Ožije produžio ugovor, a da je isti slučaj i sa Elfinom Evansom. Ožije je istakao da je već neko vreme znao da želi da ostane u engleskom timu, a kao glavni razlog naveo je sjajnu saradnju koju ima sa tehničkim direktorom Malkolm Vilsonom. ''Nisam mogao da pričam zvanično, ali sam već pre nekog vremena odlučio da želim da ostanem u ovom timu i sledeće godine. O mnogo čemu se pričalo i pisalo o mojoj odluci, znam da mnogi misle da se svodilo na novac, ali mogu da kažem da se nije bazirala samo na tome. Pregovarao sam sa drugim timovima, koji su zaista morali da me ubede ne samo po pitanju novca. Novac ne može da kupi sjajnog šefa, a niko mi nije dao osećaj kakav dobijam od Malkolma'', istakao je Ožije. Francuz je četiri od svojih pet titula osvojio sa Volkswagenom koji se povukao iz Svetskog šampionata na kraju prošle godine. Ožije je potom prešao u M-Sport kojem je doneo prvu vozačku titulu i prvu najboljeg konstruktora posle jedne decenije. Naredni Svetski šampionat u reliju počinje Relijem Monte Karlo koji je na programu od 25. do 28. januara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford se zvanično vraća u Svetski reli šampionat

 

m sport ford wrc

 

Na FIA listi fabričkih ekipa koje su potvrdile svoj nastup u narednoj WRC sezoni nalazi se i fabrička ekipa Forda čiji puni naziv je M-Sport Ford World Rally Team. Ford je sa svojom fabričkom ekipom u WRC-u poslednji put bio prisutan 2012. godine, a njihove reli automobile je nakon toga preuzela britanska ekipa M-Sport koja je u prethodnoj sezoni i bez fabričke podrške stigla do WRC titule u poretku vozača i konstruktora. Nakon najave francuskog vozača Sébastiena Ogiera da bez fabričke podrške Forda naredne sezone neće voziti Fiestu WRC u ''plavom ovalu'' doneli su odluku prema kojoj se zvanično vraćaju u Svetski reli šampionat, a novi naziv fabričke ekipe čije sedište ostaje u Velikoj Britaniji biće M-Sport Ford World Rally Team.

 

''Pred nama je odbrana dvostruke titule i odlično je što ćemo u našoj nameri ovaj put imati punu podršku Forda'', rekao je dugogodišnji šef ekipe M-Sport Malcom Wilson. Prema zvaničnoj FIA listi, u narednoj WRC sezoni svoj nastup potvrdile su četiri fabričke ekipe: Citroën Total Abu Dhabi WRT (Citroën C3 WRC), Hyundai Shell Mobis World Rally Team (Hyundai i20 Coupe WRC), M-Sport Ford World Rally Team (Ford Fiesta WRC) i Toyota Gazoo Racing WRT (Toyota Yaris WRC).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford Fiesta za 2018. WRC

 

175002-ford wrc 1.jpg

 

Ford je zvanično objavio da WRC timu M-Sport pružati finansijsku i tehničku podršku tokom ove sezone. Naime, nakon što se povukla sa mesta zvaničnog partnera WRC tima M-Sport 2012. godine, kompanija Ford se sada vratila i zvanično najavila da će ovom timu pružati finansijsku i tehničku podršku.

 

ford wrc 1111.jpg

 

Povratku Forda je doprinelo to što je M-Sport tim zadržao Sebastijena Ožiea, čoveka koji je osvojio titulu WRC šampiona za prošlu sezonu. Drugi vozač ovog tima je Elfin Evans.

 

175003-ford wrc 11.jpg

 

Direktor motosport odeljenja kompanije Ford, Mark Rašbruk, je izjavio da je dvadesetogodišnje partnerstvo Forda sa M-Sportom donelo veoma veliku uspeh na svim nivoima reli vožnje, i da je kompanija na to ponosna.

 

175004-ford wrc 111.jpg

 

On je dodao da je prošle godine Ford podržao M-Sport prilikom razvoja nove Fieste, koja je na kraju i pobedila. U 2018. će Ford pružiti M-Sportu još veću podršku, naglasio je Mark. Ford Fiesta WRC za 2018. godinu će posedovati EcoBoost četvorocilindarski agregat zapremine 1,6 litara sa turo punjačem koji proizvodi 308 konjskih snaga i 450 Nm obrtnog momenta. Šestostepeni sekvencijalni menjač je razvijen od strane M-Sporta i firme Ricardo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ožije dao ultimatum Fordu pre prelaska u Citroen

 

Sebastijan-Ozije.jpg

 

Petostruki svetski šampion Sebastijan Ožije tražio je veću podršku Forda za M-Sport tim, a zbog problema u odbrani titule odlučio je da se vrati u Citroen. Ožije je prošle godine osvojio titulu sa M-Sportom kao privatnim timom, a očekivala se veća podrška Forda ove sezone. Međutim, pošto Ford ''nije držao korak za potrebama tima'', Ožije je odlučio da napusti britanski tim.

''Krajem prošle godine izgledalo je da je Ford motivisan da nam dodatno pomogne i omogući nam da podignemo nivo ove sezone, ali sam nažalost ostao razočaran po tom pitanju'', rekao je Ožije za ''L'ekip''. ''Dao sam Fordu ultimatum - ili da dobijemo zvaničnu podršku ili postoji dobra šansa da ću poželeti da odem negde drugde''. Francuski automobilista je, ipak, naglasio da nije želeo da napusti tim Malkolma Vilsona. ''Bila je to teška odluka. Nije lako napraviti toliko važnu odluku. Proveo sam dve odlične godine sa M-Sportom i Fordom, postigli smo velike stvari zajedno. Nije tajna da sam se osećao dobro u ovom timu, radeći sa Malkolmom i ostalim momcima. Nije lako otići, a sa druge strane bez veće podrške Forda bilo je sve teže odlučiti da ostanem. Na kraju je to moja odluka, ali i zajednička sa Malkolmom'', istakao je Ožije u razgovoru za Motorsport.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford Puma Rally1 WRC

 

216061-ford wrc 04.jpg

 

M-Sport Fordov svetski reli tim (WRT) otkrio je prototip novog reli automobila Puma Rally1 koji će pomoći u usponu nove uzbudljive ere elektrifikovanog takmičenja na FIA Svetskom reli šampionatu (WRC) od 2022. godine. Svoj javni globalni debi ovaj novi rally bolid ima na Goodwood Festivalu brzine, u Engleskoj. M-Sport Ford Puma Rally1 ima plug-in hibridni pogonski sklop sledeće generacije koji neprimetno kombinuje performanse turbobenzinskog 1.6 benzinskog motora EcoBoost sa sofisticiranim elektromotorom snage 136KS i baterijom od 3.9 kWh.

 

216062-ford wrc 03.jpg

 

Novi WRC izazivač odražava elektrifikovanu, zabavnu privlačnost drumskog kompaktnog SUV-a Ford Puma, kao i Fordovu predanost ulaganju u elektrifikaciju. Kompanija je ranije ove godine najavila da će 100% asortimana putničkih vozila u Evropi do sredine 2026. godine biti potpuno električni ili plug-in hibridni sa mogućnošću nula emisija; prelazak na potpuno električnu paletu modela se očekuje do 2030. godine.

 

216063-ford wrc 02.jpg

 

Elektrifikovane performanse prototipa Puma Rally1 biće prikazane na poznatom usponu na brdu Goodwood, kojim će upravljati vozač M-Sport Ford WRT Adrien Fourmaux i test vozač M-Sport Ford Matthew Wilson, pre nego što će se koristiti kao razvojni automobil uoči sezone 2022. M-Sport Ford je početkom ove godine najavio posvećenost novom trogodišnjem sporazumu kojim se hibridna tehnologija uvodi u najviši rang globalnog reli sporta. Sofisticirani novi plug-in hibridni pogonski sklop će pružiti performanse na takmičarskom nivou, kao i mogućnost vožnje kroz gradove i servisne parkove između etapa koristeći čisto električnu snagu.

 

216064-ford wrc 01.jpg

 

Hibridni sistem Puma Rally1 radi na sličnim principima kao drumski automobil Puma EcoBoost Hybrid. Pogonski sklop ''hvata'' energiju koja se normalno gubi tokom kočenja i kretanja i skladišti je u bateriju koja može da pokreće elektromotor da bi povećala efikasnost goriva drumskog automobila ili povećala performanse, a u slučaju Puma Rally1 modela čak 100 kW za višestruko pojačavanje do tri sekunde tokom takmičarske vožnje.

 

Poput plug-in hibridne tehnologije koja je dostupna Fordovim kupcima u vozilima, uključujući Kugu Plug-In Hybrid, baterija može da se puni spoljašnjim izvorom napajanja na servisnim mestima između faza, a punjenje traje približno 25 minuta. Težak 95 kg, hibridni sistem se hladi tečnošću i vazduhom i smešten je u kućište balističke čvrstoće da bi se oduprlo uticaju krhotina i G sila u slučaju nesreće. Uz to, takmičari FIA WRC Rally1 upotrebljavaće gorivo bez fosila od sezone 2022. mešajući sintetičke i biorazgradive elemente da bi proizveli gorivo koje je 100% održivo.

 

''Nova era WRC automobila je jedan od najvećih tehnoloških napretka u WRC-u do danas. Uvođenje hibrida znači da će automobili biti snažniji nego ikad, dok će istovremeno direktno odražavati pogonske sklopove svoje drumske braće'', rekao je Malcolm Wilson OBE, direktor, M-Sporta. ''Prelazak na Pumu je veoma uzbudljiv sa imenom koje već ima reli nasleđe, automobil izgleda fantastično i jedva čekam da ga vidim na startnoj liniji slavnog relija Monte Karlo početkom 2022. godine. Lansiranje ovog novog automobila u Goodwoodu je takođe veoma posebno, jer je to jedan od najznačajnijih događaja u kalendaru Motorsporta. Ja i celi M-Sport se radujemo nastavku uspešnog partnerstva s Fordom da bismo postigli rezultate i održali Ford na čelu tokom ove nove i veoma uzbudljive ere'', rekao je Wilson.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford proizveo milion vozila u fabrici u Krajovi, prikazana i trkačka Puma Hybrid Rally 1

 

221017-ford puma wrc 2022.jpg

 

Milioniti proizvedeni Ford u Krajovi u Rumuniji je Puma ST-Line u Desert Island Blue boji, a u pitanju je EcoBoost Hybrid verzija sa 155KS.

Proslava je iskorišćena i za najavu trkačke Pume Hybrid Rally 1 koja ima 1.6 turbo-benzinac EcoBoost, uz elektromotor sa 136KS i baterije od 3.9 kWh:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford Puma Hybrid za novu WRC sezonu

 

ford puma wrc 2022 03.jpg

 

Nakon Hyundaija i Ford je predstavio svoj elektrifikovani reli automobil sa kojim će, umesto dosadašnje WRC Fieste, nastupati u ovogodišnjem Svetskom reli šampionatu. U ovogodišnjem izdanju WRC-a i Ford će imati svog predstavnika u novoj Rally1 kategoriji u kojoj će se posade trkati s hibridnim reli automobilima, a upražnjeno mesto Fieste je popunio elektrifikovani model Puma koji, prema novom pravilniku, više ne mora da bude baziran na produkcijskom modelu.

 

ford puma wrc2022 02.jpg

 

Automobil pokreće 1.6 četvorocilindarski turbo benzinski motor iz Fieste koji razvija oko 380 konjskih snaga, a u priči je i elektromotor sa 136 konjskih snaga. Pozamašna kombinovana konjica će vozaču biti na raspolaganju na brzinskim ispitima.

 

ford puma wrc01.jpg

 

Prenos snage se na obe osovine obavlja preko 5-stepenog menjača, a prema novim pravilima vozači hibridnih automobila neće moći da računaju na centralni diferencijal i poluge za promenu stepena prenosa na upravljaču. Među restrikcije spada i manji hod oslanjanja. Svetski reli šampionat počinje 20. januara u Monte Karlu, a za Fordov M-Sport World Rally Team nastupaće posade Craig Breen/Paul Nagle, Adrien Fourmaux/Alexandre Coria, Gus Greensmith/Jonas Andersson i Sebastien Loeb/Isabelle Galmiche.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford Focus prodat za pola miliona evra

 

Ford Focus WRC

 

Legendarni Colin McRae je bio blizu osvajanja druge titule 2001. godine, a Ford Focus koji mu je pomogao da dođe do te tačke je nedavno prodat na aukciji, i to za 423.300 funti (505.437 evra).

 

Ford Focus WRC

 

Ovaj Ford Focus iz 2001. je debitovao na takmičenju tokom relija Akropolj te sezone. Pobedio je u svom prvom nastupu i završio drugi na reliju Novi Zeland. Međutim, sezona 2001. ovog automobila je završena nakon što ga je McRae spektakularno slupao na četvrtoj specijalnoj etapi Relija Velike Britanije. Nesreća je takođe prekinula njegove nade za titulu te godine. M-Sport Ford reli tim je obnovio automobil i čak se takmičio u nekim rundama tokom sezone 2002. Iako nikada nije osvojio još jedan reli, automobil je imao plodnu karijeru u Engleskoj u seriji BTRDA. Nakon što je automobil povučen iz takmičenja, vraćen je u izgled i specifikacije iz 2001.

Inače, uz sam automobil Silverstone Auctions je prodao i McRae-ov kombinezon za 16.560 funti (19.773 evra).

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...