Jump to content
FAS Goran
beli_Punto

Ovo su najtraženiji polovni automobili u Srbiji

Recommended Posts

Zašto polovnjaci poskupljuju?

 

audi slika hauba.jpg

 

Pravila su jasna, bio model dobar, odličan ili loš, ukoliko pripada iole poznatijem brendu (nije nužno da bude premium), njegova cena izlazi iz normalne ''putanje'' mozga. Da ne kažem naših novčanika, jer ako se njime budemo merili, onda bolje da okačimo kameru i mikrofon o klin''. Elem, primera ima bar 60 godišnje (toliki nam kapacitet TV testova), a evo i aktuelnih koji zapravo ilustruju globalno pretakanje viška novca iz džepova kupaca na razne strane, od razvoja električnih pomagala pa sve do bankovnih računa akcionara automobilskih kompanija.

 

Na testu je Mercedes CLA200 Coupe, automobil ''izvajan'' iz najmanjeg modela Mercedesa A klase. Da skratim maksimalno, taj najmanji Mercedes opremljen benzinskim motorom od 1.300 ccm (nekada toliko beše u Fiat Tristaću), jeste sjajan automobil, jeste sakupljač pogleda i divljenja prolaznika. Ali...on danas košta 50.000 i još 6 evra! Kada emocije stavimo na stranu, u tehnološkom smislu pruženog, stvar je besmislena ne samo za nas balkansku ubogu sirotinju.

 

Brži od inflacije uprkos smanjenju troškova
Kod svih proizvođača, osim manje ili više lepo skockane karoserije, svi tehnički o ostali elementi su transplantirani iz velike globalne produkcije. Oni se kao takvi, niskih troškova proizvodnje (Kina, Tajvan, istočna Evropa) samo sele iz modela u model, bez smisla, originalnost i namere da se ponudi nešto novo izvan trenutne game. Razlikuju se samo da li je finalna montaža nemačka, slovačka, španska, mađarska, češka, ili čak srpska!

 

Globalizacija ''ubija''
Da budem jasan, ovaj Mercedes je slučajan primer, potpuno isto, a često i mnogo gore je u rasponu od VW, preko Volvoa do Subarua. Zapravo, ovo je tek početak apsurda. Umesto da globalizacija na istovetnim platformama donese pojeftinjenje automobila, oni su zapravo svake godine sve skuplji uz sve veću konfekcijsku ponudu.

 

Gde odoše naše pare?
Događaji u Nissan-u od prošle sedmice sve govore. Vlasnici Nissana (akcionari), nisu reagovali ni na hapšenje direktora Gona, ni na njegov kriminalni beg od pravosuđa. Deoničari su skočili kao ''ošureni'' tek kada su umesto dividendi dobili šipak. Što će reći samo jedno, celokupna auto industrija danas je usmerena samo na profit. Ipak, ne ide sve njima u džepove, ima tu i odlivanja kapitala na ''razvoj''. Neko se tamo ''sa vrha'' svetskog poretka dosetio da malo prodrma oktanski i dizelaški kavez tako što je uključio proizvođače na struju. Troškovi ničim utemeljenog razvoja električnih i hibridnih vozila idu u nebesa kao i kazne za svaki prekoračeni gram CO2 u proseku game. Novčane sankcije za ''prljave'' modele se mere milionima, u zavisnosti od broja proizvedenih vozila. 

 

Hibridizacija na silu
Nemajući gde, svi polako ali na silu ulaze u lake hibride, plug in hibride i električnu kategoriju, ponajviše upravo zbog tog ''fucking eco'' proseka. Hibridizuju se u jeretičkom stilu, velikani poput Jeep Wranglera, Volvo limuzina, najsnažnijih BMW, Audi, Mercedes modela. Sve što ima četiri točka danas je pogurano elektrikom, direktno ili posredno kroz umanjenje proseka emisije iz auspuha! A to košta, papreno tek nešto manje od kazni i sankcija. Deoničari, ali i preplaćeni CEO ne vade svoje novce već sve prevaljuju na cene novih automobila.

Nažalost, ovoj igri nema kraja, moramo se navići na sve skuplje nove automobile a bogami i polovne. Razlog je jasan, zašto bih prodao danas jeftino da bih kupio nerealno skupo? Možda, ipak, jedino me lečenje sopstvenih kompleksa može terapeutski naterati na drugačije mišljenje! Srećom za automobilsku industriju nisam jedini, ima nas na milione, destine miliona braćo i sestre!

 

Autor: Miodrag Piroški

 

preuzeto sa - vrelegume.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gore navedenom spisku "nebuloza" moze da se doda jos prilicno stavki.

Uglavnom, auto-industrija ode, ali bas totalno, u smeru savremenog potrosackog drustva.

A suprotno od onoga sto bi svaki pravi ljubitelj zeleo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

polovniautomobili.jpg PolovniAutomobili video: 2006. Audi A3 2.0 TDI

 

Testirali smo Audi A3 iz 2006. godine u S-Line opremi. Iako ima gotovo 15 godina, enterijer ovog primerka ne odaje takav utisak, a snaga od 170 konja garantuje dobru zabavu u vožnji.

Dugo ste čekali na test jednog Audija na našem kanalu, nadamo se da ćete uživati u ovom snimku. Vaša zapažanja očekujemo u komentarima:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Golf najprodavaniji polovni automobil u Srbiji

 

VW_Golf_R.jpg.92914dbcfc82af1fa7d115f000aad405.jpg

 

Golf je najprodavaniji model, a Volkswagen najprodavanija marka polovnih automobila, pokazala je analiza sajta polovniautomobili.com urađena na osnovu podataka prikupljenih u saradnji sa „CUBE Team“.

Čak 8,3 odsto svih prodatih polovnih automobili iz uvoza u 2020. godini su Golfovi, ukupno 11.847 komada. Na drugom mestu je još jedan Volkswagenov model - Passat. Za njega se odlučilo 6.718 kupaca. 

Treće i četvrto mesto gotovo ravnopravno dele Audi A4 sa ukupno 4.955 prodath primeraka i Opel Astra sa 4.818. 

Zatim slede Fiat Punto (4.530), Volkswagen Polo (4.483) i Opel Corsa (4.290).

Među deset najprodavanijih polovnjaka u Srbiji su i Renault Clio (3.320), BMW Serija 3 (3.208) i Citroen C3 (2.790).

Kad je reč o godištima, u 2020. najprodavaniji su bili automobili proizvedeni 2007. i 2006. godine, potom oni koji su napravljeni 2005. i 2008 godine.

Od ukupno prodatih 142.623 polovnjaka u 2020. godini, čak 101.413 su dizelaši, a benzinaca je tek 37.041.

U prošloj godini zabeležen je pad prodaje polovnih automobila od osam odsto. Međutim, januarski podaci govore da bi ovogodišnja prodaja mogla da se vrati na nivo od 2019. godine.

Naime, u januaru je prodato 11.133 polovnih automobila, što je bolji prodajni rezultat nego u januaru 2020. kada je bilo prodato 10.665 polovnjaka.

 

Preuzeto sa: polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Golf je najprodavaniji polovni automobil u Srbiji

 

vw golf 1.2 tsi.jpg

 

Golf je najprodavaniji model, a Volkswagen najprodavanija marka polovnih automobila, pokazala je analiza sajta Polovniautomobili.com urađena na osnovu podataka prikupljenih u saradnji sa ''Cube Team''. Čak 8.3% svih prodatih polovnih automobili iz uvoza u 2020. godini su Golfovi, ukupno 11.847 komada. Na drugom mestu je još jedan Volkswagenov model - Passat. Za njega se odlučilo 6.718 kupaca. Treće i četvrto mesto gotovo ravnopravno dele Audi A4 sa ukupno 4.955 prodath primeraka i Opel Astra sa 4.818.  Zatim slede Fiat Punto (4.530), Volkswagen Polo (4.483) i Opel Corsa (4.290). Među deset najprodavanijih polovnjaka u Srbiji su i Renault Clio (3.320), BMW Serija 3 (3.208) i Citroen C3 (2.790).

 

Kad je reč o godištima, u 2020. najprodavaniji su bili automobili proizvedeni 2007. i 2006. godine, potom oni koji su napravljeni 2005. i 2008 godine. Od ukupno prodatih 142.623 polovnjaka u 2020. godini, čak 101.413 su dizelaši, a benzinaca je tek 37.041. U prošloj godini zabeležen je pad prodaje polovnih automobila od 8%. Međutim, januarski podaci govore da bi ovogodišnja prodaja mogla da se vrati na nivo od 2019. godine. Naime, u januaru je prodato 11.133 polovnih automobila, što je bolji prodajni rezultat nego u januaru 2020. kada je bilo prodato 10.665 polovnjaka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li se isplati kupovina polovnog dizelaša?

 

151029-vw tdi.jpg

 

Košta malo, zahteva dobar servis, a troškovi popravke su često skupi. Pre kupovine automobila sa dizel motorom, dobro je znati prednosti i mane takvog motora. Ekolozi, gradski zvaničnici i neke države sve više sumnjičavo gledaju na dizel automobile. Kamioni, kombiji i većina autobusa su vozila na dizel motore. Koriste ih i građevinske i drumske mašine i dizel lokomotive. Kada struja nestane, ''koga ste otišli zovite'' - situaciju spašavaju dizel agregati. Dizel motori su poznati po svojoj ekonomičnosti. U prošlosti, kada nije korišćeno direktno ubrizgavanje goriva, cenila se i njihova izdržljivost. Bili su glasni, prilično slabi i emitovali su mnogo izduvnih gasova.

 

Kome se isplati kupovina dizelaša?

Mala potrošnja goriva podstiče kupovinu dizel automobila. Međutim, treba imati na umu nekoliko stvari:

  • Dizel dobro funkcioniše u velikim i teškim automobilima, kao što su limuzine, terenci i pikapi (praktično je jedini izbor u Evropi u ovom segmentu), kao i terenska vozila. Omogućava značajne uštede u potrošnji goriva u poređenju sa benzinskim motorima.
  • Dizel je dizajniran za duža putovanja, nije pogodan za gradsku upotrebu, jer se skupi delovi kao što su filter za čestice dizela (začepljenje), i dvodelni (plutajući) zamajac sa kvačilom brzo troše.
  • Kupovina dizel automobila je isplativa za nekoga ko mnogo vozi. Tokom godina, čak i nakon što se uzmu u obzir troškovi zamene komponenti, takva kupovina može da se isplati.

Koje probleme možete očekivati?

  • Dizel automobil je skuplji od benzina.
  • Dizel automobilima je zabranjen ulazak u centre u nekim evropskim gradovima.
  • Dizel motoru je potreban odgovarajući servis.
  • Savremeni motori zahtevaju upotrebu dodatnih radnih tečnosti koje se ne nalaze u automobilima sa benzinskim motorima: AdBlue tečnost (koristi se u dizel motorima koji ispunjavaju Euro 6 standard za emisiju izduvnih gasova) i katalitička tečnost (smanjuje temperaturu samozapaljenja čađi u filterima čestica), je koristi se u automobilima sa FAP filterima za čestice (tzv. mokri).
  • Da biste sprečili kvarove, vredi koristiti posebne hemijske aditive za dizel gorivo, dizajnirane za čišćenje sistema ubrizgavanja. Takođe možete koristiti radioničke metode čišćenja sistema za ubrizgavanje nakon povezivanja motora sa posebnom pumpom.
  • Posmatrajte ponašanje vozila i kontrolne table. Sagorevanje dizel filtera čestica koje pokreće kompjuter za upravljanje motorom ne sme da se prekida. Prekid obično rezultira kvarom skupog filtera za čestice dizela.
  • Savremeni dizelaši su osetljivi na mraz, što izaziva probleme sa paljenjem motora. Takođe može izazvati kristalizaciju AdBlue tečnosti (do minus 11 stepeni C), što će oštetiti veoma skupu plastičnu pumpu. Zbog toga je preporučljivo držati automobil u garaži.

Ako neko kupi automobil na lizing, npr. u formuli lizinga sa kompletnom uslugom (gde su troškovi popravke i servisa uključeni u cenu mesečne rate), možete bezbrižno kupiti automobil na dizel. Ako neko kupi automobil na lizing do 5 godina (tj. u garantnom roku koji daje proizvođač automobila), takođe nema razloga za brigu. Međutim, treba imati na umu da, na primer, gorivo lošeg kvaliteta može dovesti do toga da proizvođač ne prihvata garanciju. Slična situacija može se desiti kada vlasnik automobila izazove blokadu turbine, na primer zbog neodržavanja odgovarajućeg nivoa motornog ulja. Ako neko želi da vozi takav auto 8-10 godina, treba se pridržavati posebnih pravila. Zahvaljujući njima, možete produžiti vek dodatne opreme što je više moguće i smanjiti troškove vožnje automobila.

 

Izbegavajte neprekidnu gradsku vožnju. Ova vrsta operacije uzrokuje brzo začepljenje filtera za čestice dizela. Najmanje jednom nedeljno automobil bi trebalo da pređe nekoliko desetina kilometara većom brzinom. Mogu se koristiti specijalni aditivi za dizel gorivo koji snižavaju temperaturu samozapaljenja čađi za oko 100 stepeni C (osim kod automobila sa FAP filterima, gde tu ulogu igra katalitička tečnost). Postoje i posebne hemikalije (npr. koje se ubrizgavaju direktno u DPF filter) koje imaju za cilj čišćenje naslaga čađi.

Vožnja po gradu, povezana sa čestim startovanjima, uništava dvodelni (plutajući) zamajac.

  • Dizel automobil ''voli'' da vozi glatko, bez naglih ubrzanja. Sportska, agresivna vožnja uništava turbopunjač i dvodelni (plivajući) zamajac.
  • Koristite specijalna motorna ulja, namenjena automobilima sa filterima za čestice.
  • Nemojte voziti brže dok se motor ne zagreje i motorno ulje ne podmaže dovoljno turbinu. Nakon zaustavljanja, sačekajte najmanje 30 sekundi da zaštitite turbopunjač od oštećenja pre nego što ugasite motor.
  • Zamenite filtere što je češće moguće, uključujući filter goriva, kako biste zaštitili sistem za ubrizgavanje od kontaminacije.
  • Držite više goriva u rezervoaru da biste izbegli vlagu i rđu koja kasnije može oštetiti komponente sistema za ubrizgavanje.
  • Treba koristiti hemikalije namenjene za čišćenje sistema za ubrizgavanje.
  • Možda će biti potrebni dodatni servisi, kao što je hemijsko čišćenje EGR ventila i hemijsko čišćenje usisnog sistema od ostataka koji smanjuju dovod vazduha.
  • Na greške se mora reagovati veoma brzo. Neuspeh jedne komponente ubrzava neuspeh drugih.
  • Delovi su veoma skupi.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW E46 330i ZHP sa LS3 V8 motorom iz Corvette

 

238488-bmw zhp 03.jpg

 

BMW E46 Serija 3 je veoma voljen automobil, a model 330i ZHP ima posebno mesto zahvaljujući svojim poboljšanjima performansi. Jedan primerak iz 2003. godine izgleda sasvim ''normalno'', ali se njegova tajna krije ispod haube. Ovaj BMW pokreće 6.2 LS3 V8 motor koji je preuzet iz modela Chevrolet Corvette i uparen sa T56 6-stepenim menjačem. Automobil se prodaje na aukciji putem Bring a Trailer-a i to nije prvi put da menja vlasnika.

 

238490-bmw zhp 02.jpg

 

Prethodno je prodat 2018. godine te je navedeno da razvija 459 KS, što je dvostruko više u odnosu na standardni 330i sa ZHP poboljšanjima. Sada nosi ''simboličnu'' oznaku 362i.

 

238489-bmw zhp 01.jpg

 

Međutim, automobil ima i druga poboljšanja među kojima su Koni amrotizeri i opruge, Stoptech kočnice, Turner Motorsports stabilizatore te ojačani podokvir. Prilagođena pogonska osovina povezuje menjač sa diferencijalom. S druge strane, automobil ima i nekoliko mana, kontrola prijanjanja i tempomat nisu u funkciji, kao ni klima uređaj. Takođe, lak crne karoserije nije u savršenom stanju, ali je automobil i dalje zaista sjajan i zaslužuje status ''sleeper-a''.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...