Jump to content
FAS Goran
beli_Punto

Ovo su najtraženiji polovni automobili u Srbiji

Recommended Posts

Vozači u Srbiji definitivno najviše vole nemačke automobile i kako stvari stoje, to se još dugo neće promeniti. Najbolji dokaz za ovu konstataciju jeste podatak da su u top pet najtraženijih polovnih automobila u našoj zemlji na prva četiri mesta "Nemci", a redosled je sledeći - najtraženiji su Volkswagen modeli, a zatim slede Opel, Audi, Bmw i "uljez" među Nemcima, Fiat.

 

image.jpg

 

Koji polovni automobili su najtraženiji i najprodavaniji u Srbiji, koliko su vozači spremni da izdvoje za kupovinu vozila i šta su osnovni kriterijumi prema kojima se rukovodi prosečan stanovnik naše zemlje prilikom odabira polovnog automobila, utvrđeno je istraživanjem tržišta koje je uradio sajt polovniautomobili.com.

Vozači u Srbiji definitivno najviše vole nemačke automobile i kako stvari stoje, to se još dugo neće promeniti. Naprotiv, ova naklonost postala je tradicija. Najbolji dokaz za ovu konstataciju jeste podatak da su u top pet najtraženijih polovnih automobila u našoj zemlji na prva četiri mesta “Nemci”. Redosled je sledeći: najtraženiji su Volkswagen modeli, a zatim slede Opel, Audi, Bmw i “uljez” među Nemcima, Fiat. Za ovom grupom slede Renault, Mercedes, Peugeot, Ford i Citroen.

 

image.jpg

 

Ova druga grupa vozila pokazuje da “Francuzi” (Renault, Peugeot i Citroen) jedini donekle mogu da pariraju “Nemcima”, a stidljivo se probijaju i “Amerikanci” sa Fordom. Mora se, međutim, naglasiti i da je potražnja za Renault i Mercedes polovnim vozilima svega za koju decimalu niža od petoplasiranog FIAT-a. Prema analizi sajta polovniautomobili.com tržište polovnih automobila u Srbiji i dalje je u nešto boljoj situaciji nego tržište novih, ali se po izboru vozila i karakteristikama potražnje može zaključiti da je kupovna moć građana još uvek niska. Kupac i dalje na prvo mesto prilikom kupovine polovnog automobila stavlja svoj budžet iako su mu želje često drugačije. Nakon budžeta razmišlja o troškovima registracije, održavanja i pristupačnosti delova.
 
image.jpg
 

Još je zanimljivije kada se pogleda koji su to modeli koji se u Srbiji najviše gledaju, a koji kupuju. Zapravo, najveće interesovanje vlada za modelom Audi A4 jer vozači ovaj automobil smatraju dobrom kupovinom kada se posmatra odnos cene, kvaliteta i prestiža brenda. Za 5000 do 6000 evra može se kupiti primerak ovog modela proizveden 2003. ili 2004. godine. Međutim, ono što je realnost jeste da je kupovna moć našeg stanovništva suviše mala kako bi se priuštilo to vozilo, pa u praksi to ipak bude Fiat Punto koji je znatno jeftiniji. Otuda se i nalazi na drugom mestu po interesovanju i prodaji.
Za njim slede VW Golf 4 i 2 (što pokazuje da Golf nema samo u Bosni veliku bazu svojih fanova), a zatim sledi BMW serije 3, za kojeg važe iste karakteristike kao i kod gore spomenute Audi “četvorke”. Iako za njim vlada značajno interesovanje, kupci se ipak opredeljuju za pristupačnije polovne automobile kao što su Renault Megan, Fiat Stilo ili Opel Astra G.
 
image.jpg
 

Zanimljivi su podaci o tome kakve su karakteristike polovnih automobila koje vozači u Srbiji kupuju, posebno kada je reč o gorivu. Ono što prvo pada u oči jeste da su ubedljivo najtraženija vozila sa dizel motorom i da njh preferira 63% vozača, što nedvosmisleno pokazuje da smo mi zemja “dizelaša”. Benzin je prvi izbor za njih 17%, kombinacija benzina i gasa za 8%, dok za 12% vozača to nije posebno važno pitanje. Vozila na metan, električni i hibridni pogon kod nas se traže na nivou statističke greške. Već godinama unazad naši vozači praktično i ne kupuju automobile koji imaju više od 2000 kubika jer je po sadašnjim pravilima registracija za njih znatno skuplja. Ako i mogu nekako da sebi priušte polovan automobil pristojnog godišta, nisu raspoloženi da za njega svake godine plaćaju skupu registraciju, što jeste slučaj sa vozilima iznad 2000 kubika. Oko 85% kupaca kupuje automobile do 2000 kubika, a svega 15% ima taj luksuz da priušti sebi veću kubikažu.
 

image.jpg
 

Kada je reč o cenama, najviše se traže vozila vrednosti između 2.000 i 3.000 evra, zatim je veliki broj onih koji, nažalost mogu da priušte sebi samo vozila od 1.000 do 1.500 evra, slede kupci koji daju između 4.000 i 5.000. Najpopularnija boja automobila u Srbiji je metalik siva i nju kao prvi izbor bira 30% vozača. Za njom slede crna (14%), plava (10%), bela (8%) i ostale. Kada je reč o broju vrata, 76% vozača bira automobile sa petora vrata, a 24% sa troja. Po karoseriji prvi izbor su limuzine (33%), slede hečbek (31%), karavan (17%), minivan (7%) i ostali.
 
image.jpg
 

I za kraj jedna zanimljivost. Iako je opšta kriza, na tržištu polovnih automobila mogu se naći zaista reprezentativni modeli koji kao polovni koštaju više nego mnogi novi: Porsche Panamera diesel 2013 (95.000 evra), BMW M6 coupe 2012 (93.000 evra) i Porsche Panamera 4s 2010 (80.000 evra)
 
(Telegraf.rs)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dugo jos kod nas nece biti veca potraznja za istocnjackim vozilima. Moj brat od tetke je pre mesec dana kupovao auto, nudio sam mu hjua mog za manje para nego sto sam ga prodao, nije hteo. Otisao i kupio Opela cetiri godine starijeg za vise para... Voleo bih i ja nemacki auto, sa trokrakom zvezdom napred, da se razumemo, ali nisu samo nemacki auti jedini na svetu. Ima i drugih dobrih i konkurentnih proizvodjaca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Previse su nemacka kola karakterna osobina, da bih zeleo da vozim bilo koji. ne samo kod nas, nego i generalno u svetu.

 

Pored toliko dobrih japanaca kod nas koji su jeftini, kako za kupiti tako i za odrzavati

Share this post


Link to post
Share on other sites

jes, bilo tako pre 15 godina sa japancima i koreancima. Srecom pa nije tako vise :p

 

Drugar vozi Hondu Accord 2009, kaze da nema nikakvu frku sa delovima, servisom i ostalo. Mislim nije da mu treba, to je ipak Honda :p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste ranije bilo nezgodno, negde 2005-2006. kod mog majstora bila neka tojota yaris kad sam dosao da se dogovorim oko servisa, pa posto su iskrsle neke obaveze na poslu danas sutra odem posle 15 dana a Tojota jos kod njega i naravno krene zezanje kakav je on majstor kad popravlja auto dve nedelje. Ispostavilo se da je otislo nesto oko dovoda goriva-pumpe i sl, da predstavnistvo u Austriji (cini mi se) nije imalo deo a navodno kazu niko ga nije ni trazio otkako prodaju taj model pa se ceka iz Japana preko Beca. Tako da ova prica, ako je tacna, potvrdjuje ono sto i narod misli o japancima - da se ne kvare a kod koga se pokvare taj treba da igra Loto posto ga 'oce niske verovatnoce. :laughing:

Edited by Dr Sidious

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali polako se Fiat probija ka vrhu 

 

Znam da cu sad naici na negativne komentare, ali gledam samo statisticki. Siguran sam da Fiat ide ka vrhu ali mi kao drustvo idemo ka dnu, u finansijskom smislu gledano(o drugim aspektima je glupo i pricati). I ovde ne mislim samo na fiat, pricam genereralno, sto se jefitniji brendovi vise traze to je kupovna moc manja. Naravno treba uzeti u obzir i prosecnu starost automobila, jer je bolje da se voze jeftiniji brendovi stari 2-3 godine, nego premium brendovi stari 15, to je takodje jasno. Nazalost kod nas i prosecna starost nije za pohvalu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Znam da cu sad naici na negativne komentare, ali gledam samo statisticki. Siguran sam da Fiat ide ka vrhu ali mi kao drustvo idemo ka dnu, u finansijskom smislu gledano(o drugim aspektima je glupo i pricati). I ovde ne mislim samo na fiat, pricam genereralno, sto se jefitniji brendovi vise traze to je kupovna moc manja. 

 

Fiat, kao i ostali ''narodni brendovi'' spada u istu grupu sa Opelom, VW, Renault... Prodaja premium automobila raste i kod nas, tako da oni koji imaju kintu, imaju je sve više.

 

Hoću da kažem...ne bi statistički povećana prodaja Opela ili VW značila da postajemo kao društvo bogatiji, (pa tako ni povećana prodaja Fiata ne pokazuje da smo siromašniji), jer su to sve narodni brendovi i još kako imaju automobile za oko 10.000-15.000 evra novi...svi pomenuti to imaju...i ''kolju'' se za iste kupce, isti ''sloj'' kupaca.

Primer - Dacia Logan se odlično prodavala u ono vreme pre nastupanja ove krize (poslednje), a tada kao društvo ne samo da nismo bili finansijski lošiji iz godine u godinu, nego sve bolji...a, najprodavaniji auto na tom tržištu je bio Logan. Sada je 500L, koji je znatno skuplji od Logana...da li to sada znači da imamo više novca nego pre?  ;) Nemamo.

Zato mi se čini da ta paralela da povećana prodaja Fiata znači da imamo kao društvo sve manje i manje novca ne pije vodu što se kaže...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pricamo o polovnjacima Neso, a fiat i vw tu nisu u istoj grupi, vw je mnogo skuplji kad je isto godiste kao fiat. Da pricamo o novim kolima sve bi bilo ok, ali se ona toliko malo prodaju da je nase trziste smesno. U prevodu mi uzimamo evropski otpad od kola i jos gledamo da bude neki brend koji je jeftiniji, jeftiniji za odrzavanje itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Još je zanimljivije kada se pogleda koji su to modeli koji se u Srbiji najviše gledaju, a koji kupuju. Zapravo, najveće interesovanje vlada za modelom Audi A4 jer vozači ovaj automobil smatraju dobrom kupovinom kada se posmatra odnos cene, kvaliteta i prestiža brenda. Za 5000 do 6000 evra može se kupiti primerak ovog modela proizveden 2003. ili 2004. godine. Međutim, ono što je realnost jeste da je kupovna moć našeg stanovništva suviše mala kako bi se priuštilo to vozilo, pa u praksi to ipak bude Fiat Punto koji je znatno jeftiniji. Otuda se i nalazi na drugom mestu po interesovanju i prodaji.''

 

Punto rulz!  :unworthy:  Ali najvise zato sto je jeftin za odrzavanje, kako dellas rece. . Barem iz mog ugla gledano. No, postoji dosta veliki raspon cena i kvaliteta delova i usluga. Pa, kako ko voli.

Primer: Vernet termostat za 1.2 16V je 1000din, a Beru oko 4000. U ovlascenom bi zamena kostala minimum 20eur,a  npr u Fiatinu NS sam platio 500din.

Znaci: 1500 din naspram 6000 din.

Dakle, da postoje samo originalni rezervni delovi i da nas majstori deru- Boga mi bismo batalili voznju, tj smanjili na najmanju mogucu meru. 

Ovako, sve je super sareno, tj vecina je u nekoj sivoj zoni gde se u proseku  voze oko 15 godina stari automobili i gde trziste delova, sto polovnih sto ''novih'' radi punom parom jer ima od cega, tj od koga da zivi. 

Da li smo u boljoj poziciji sto sada imamo da kupujemo Fiat 500L, a pre smo imali samo za Daciu Logan? Nismo zato sto nismo mi napredovali s platama, nego su nam da lipristupacniji kredit. I koliko je nas sa foruma kupilo nov auto u poslednjih 5 godina? 10%? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Primer - Dacia Logan se odlično prodavala u ono vreme pre nastupanja ove krize (poslednje), a tada kao društvo ne samo da nismo bili finansijski lošiji iz godine u godinu, nego sve bolji...a, najprodavaniji auto na tom tržištu 

 

Dacia se najbolje prodavala kad nije bilo carine na rumunske automobile, to je taman taj period :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lično Dačiju ne bih mogao da kupim i vozim nikada, osim možda Dustera, al sa najboljom opremom i alu felnama. Logan diže utrobu kada sedneš u njega.

Share this post


Link to post
Share on other sites

+ rezerver goriva + klopa i piće + koleginica od 26 god + registracija i da dobijes za sve to jos i platu ???

Edited by Jastrebov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bih i ovako vozio novu. Jeste probali neki novi 1.5dci ? Ide baš dobro, fino izgledaju ove nove i mesta ima i na pretek.

A iskreno bi mi bilo svejedno da li će da se raspadne na 150 000 ako uzmem nov auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...