Jump to content
FAS Goran
ivan.ik

VW Passat B8 / B9

Recommended Posts

Zbog smanjene potražnje privremeni prekid proizvodnje VW Passata u Americi

 

Volkswagen-Passat_GT 11.jpg

 

VW Passat je najprodavaniji model D segmenta u Evropi, ali u Americi zastarela verzija teško nalazi put do kupaca. Tzv. američki Passat ili NMS (''New Midsize Sedan'') se proizvodi u više-manje neizmenjenom izdanju još od 2011. Za razliku od evropske verzije koja je usvojila MQB platformu, američka se još premišlja. I to uprkos činjenici da fabrika u Chattanoogi proizvodi moderne modele Atlas i Tiguan. Od pomoći nije bio ni ušminkani Passat GT pa će Volkswagen ovog proleća na bar dve nedelje zaustaviti proizvodnu traku sa koje silaze Passati. Prvi prekid je planiran već za ovaj mesec, od 26. do 29. marta, a zatim će mašine stati i od 2. do 4. aprila. Svih 3.450 radnika će ostati zaposleno, pogotovo jer se očekuje daljnji rast potražnje za Atlasom, SUV modelom sa sedam sedišta. Tokom februara Volkswagen je prodao samo 3.036 Passata, što je pad veći od 50% u odnosu na isti period prošle godine. Istovremeno je prodaja Atlasa skočila 10% na 4.766 primeraka, a prodato je i 7.486 Tiguana. U Volkswagenu nisu previše zabrinuti ovom situacijom, čak ju i smatraju očekivanom. ''Nije tajna da se tržište prebacilo sa limuzina na porodične SUV-ove'', rekao je Keith King, predstavnik fabrike. I zaista, udeo limuzina na tržištu novih automobila je pao na oko 35% prošle godine. Kada je u pitanju američki Passat, nova generacija se očekuje sledeće godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Redizajnirani Volkswagen Passat još tokom ove godine

 

vw passat 2018.jpg

 

Volkswagen će evropskim kupcima ove godine ponuditi redizajnirano izdanje modela Passat. Paralelno sa najavom o privremenom prestanku proizvodnje Passata koji se prodaje u Severnoj Americi, isključivo zbog slabe potražnje tamošnjih kupaca, u nemačkom automobilskom koncernu evropskim kupcima ove godine će ponuditi redizajnirano izdanje aktuelne generacije Passata koji će se i dalje nuditi u dva karoserijska oblika (limuzina i karavan). Prvi čovek Volkswagena Dr. Herbert Diess je na godišnjoj konferenciji za novinare objavio da će redizajnirani Passat vrlo brzo stići u evropske prodajne salone, a pored poznatih benzinskih i dizelskih motora u ponudi će biti i hibridne pogonske opcije. Zasnovan na modularnoj MQB platformi, Passat osme generacije je premijerno predstavljen krajem 2014. godine, a s karavanskom karoserijom predstavljena je i verzija Alltrack čije karakteristike su dobra alternativa kupcima koji razmišljaju o crossoverima. Aktuelna ponuda motora bi trebalo da bude proširena novim 1.5 litarskim TSI turbo benzinskim četvorocilindarskim motorom kojim bi se zamenila stara 1.4 litarska TSI opcija, a sve zajedno bi trebalo pomoći Volkswagenu da Passatom u Evropi zadrži prvo mesto u prodaji automobila D segmenta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen Passat 2.0 TDI Comfortline na testu Auto magazina

 

IMG_9481-700x467.jpg

 

Jedna od najčuvenijih limuzina srednje klase ponovo se našla na testu Auto magazina. Razlog za to su akcijske cene, po kojima ''pasat'' može da se kupi već 20.990 evra za keš. SUV modeli su odavno postali dominantniji u odnosu na limuzine srednje klase. Zbog toga se one mogu prebrojati na prste obe ruke, bar kada je Evropa u pitanju. Naravno, ovde ne pričamo o premium segmentu. Najnovija generacija Volkswagen Passata (B8) je već više od tri godine prisutna na tržištu. Za to vreme, Porše SCG je uspeo da obezbedi zaista zanimljivu ponudu, i to u vidu Passata sa Classic paketom opreme. Reč je o neredizajniranoj verziji koja je bogatija od nekadašnjeg osnovnog Trendline, ali je za nijansu siromašniji u odnosu na srednji, Comfortline.

 

IMG_9445-700x467.jpg

 

Standard su klima-uređaj sa tri zone, centralni naslon za ruke, kožni volan, unutrašnji retrovizor sa automatskim zatamnjivanjem, dvotonska sirena, električna ručna kočnica, LED zadnja svetla, multimedijalni displej osetljiv na dodir sa osam zvučnika i sistem za pomoć pri kretanju na uzbrdici. Ovako opremljen Passat sa 1.4 TSI motorom od 125 KS može da se nabavi za 20.990 evra za keš, odnosno za 19.990 evra uz finansiranje preko ''Porsche Mobility''.

 

IMG_9631-700x467.jpg

 

U tom slučaju na poklon se dobijaju četiri zimske gume i četiri aluminijumske felne. Za one koji više preferiraju dizel motore, u ponudi je identično opremljen auto sa 1.6 TDI motorom 120 KS. Njegova cena za keš je 22.990 evra, odnosno 21.990 uz finansiranje preko ''Porše mobilitija'', sa već navedenim poklonom.

 

IMG_9611-700x467.jpg

 

Nažalost, nijedan primerak nije bio registrovan za potrebe novinarskih test vožnji, pa smo se odlučili da na test uzmemo jedan od poslednjih primeraka napravljenih pre redizajna koji je nedavno odrađen. U poređenju sa konkurentima, Passat izgleda konzervativnije i svedenije, ne samo spolja, već i u unutrašnjosti.

 

IMG_9628-700x467.jpg

 

Sa druge strane, kvalitet završne obrade i doživljeni osećaj kvaliteta Passata stavlja u sam vrh klase. Jednostavno, svaki detalj je veoma pažljivo urađen, bilo da je reč o materijalima ili o osećaju kada se nešto klikne, pokrene…

 

IMG_9621-700x467.jpg

 

Svi prekidači i komande su vrlo precizni, a tvrde plastike gotovo da i nema. Pregrada u vratima za odlaganje flaša i sitnica je obavezno tapacirana plišem, što nije slučaj čak ni kod nekih Audija i već tu se vidi kvalitativna dominacija u odnosu na ostale modele. Dok nekima jednostavnost u dizajnu i estetici Passata ne prija, kupcima sa Zapada je ta vrsta elegancije odraz višeg staleža.

 

IMG_9638-700x467.jpg

 

Sve u svemu, kvalitet kabine ne možemo da sporimo, kao i sjajnu ergonomiju. Za volanom se sedi zavaljeno i dosta nisko, sa potpuno ispruženom levom nogom kada se pritisne kvačilo. Ovakav položaj tela je specifičan za limuzine i to je nešto što ih razdvaja u odnosu na SUV modele.

 

IMG_9626-700x467.jpg

 

Oni niži će malo ''potonuti'', ali zato je tu opcija podešavanja sedišta po visini. U niskom sedenju će uživati pre svega viši vozači, pogotovo oni koji vole duža sedišta. Motor se startuje pritiskom na dugme, što je još jedan lep detalj. Prvo što smo primetili je da je auto dosta tiši u odnosu na konkurente. Ručica menjača je tradicionalno precizna, kratkih hodova. Sve komande su veoma meke, uključujući i kvačilo, tako da se auto vozi sa lakoćom.

 

IMG_9614-700x467.jpg

 

Iznenadio nas je i vrlo mali prečnik okretanja, pa manevrisanje po gradu nije nikakav problem. Koristili smo i Auto Hold funkciju električne ''ručne'', što je vrlo zgodno kada stojite na semaforu na uzbrdici. Kočnice ostaju zakočene isto kao prilikom Hill Assisst funkcije, dakle, ne ručnom, već sa sva četiri točka, ali sve vreme stajanja a ne samo sekund-dva dok ne krenete. Tom prilikom svetle i stop svetla, a vozač je rasterećen jer ne mora da drži nogu na kočnici. Sve se deaktivira dodavanjem gasa, uz, naravno, popuštanje kvačila.

 

IMG_9706-700x1050.jpg

 

Osim što je u kabini natprosečno tiho, primetili smo da su i vibracije svedene na minimum. U tom smislu Passat je među najkomfornijim pripadnicima D segmenta. To su nam potvrdili i vozači prethodne generacije Passata, koji kažu da je zaista sve utišano i prigušeno, čak i kada se stoji pored automobila koji radi na leru.

 

IMG_9601-700x467.jpg

 

Uglavnom im se ne dopada što je unutrašnjost gotovo ista kao i kod prethodnika, mada ističu da je kvalitet materijala dosta bolji i da nema više gumirane plastike na prekidačima koja se vremenom lako izliže, što je jedan od najvećih problema u estetici polovnih automobila prethodne generacije.

 

IMG_9633-700x467.jpg

 

Svemu tome dodajemo i komande automatske klime, koje su ergonomski dobro zamišljene ali se već dugo koriste u velikom broju modela VW grupacije, pa i u Škodama. Sve mane u pogledu dizajna i konzervativnosti zaboravljamo već tokom prvih kilometara vožnje. Iako ga nismo vozili dosta dugo, polako se prisećamo zašto je Passat i dalje među najboljim vozačkim automobilima.

 

IMG_9620-700x467.jpg

 

U međuvremenu smo testirali sve glavne konkurente, ali moramo da priznamo da Nemci definitivno znaju šta rade. Način na koji auto skreće, kako se ponaša prilikom ubrzanja, kako ''pegla'' krivine… Nije lako danas napraviti auto koji se razlikuje od ostalih, a finese su upravo najvažnije i one su te koje kvare ili popravljaju utisak.

 

IMG_9595-700x467.jpg

 

Osim što je dosta tiši nego ranije, motor je postao još manji potrošač. Po gradu nismo uspeli da pređemo cifru od 6.0 l/100 km, koliko god se trudili.

 

IMG_9466-700x467.jpg

 

Prosek je iznosio oko 5.5 l/100 km, a na auto-putu pri 130 km/h ''pasat'' troši litar manje. To je jedan od najboljih rezultata koje smo postigli u limuzini srednje klase. Sa druge strane, jača verzija ovog istog motora u Audiju Q5 nam je trošila skoro duplo više. Osim niske potrošnje, 2.0 TDI motor od 150 KS može da se pohvali i neočekivano dobrim performansama. Do pola gasa ne pokazuje svoje pravo lice, ali ako se nagazi, niko koga smo provozali nije ostao ravnodušan, uključujući i najveće skeptike.

 

IMG_9400-700x467.jpg

 

Interesantno je da omogućava i vrlo snažna međuubrzanja na auto-putu, tako da od 130 do 160 stiže vrlo brzo, što je veoma važno prilikom preticanja. Suvišno je pominjati da se na pravcu ''pasat'' ponaša neprikosnoveno, baš kako i dolikuje jednoj limuzini. Vozač jednostavno nema potrebu za sitnim korekcijama upravljačem, a minimalna buka i vibracije uz odličnu ergonomiju omogućavaju da se i posle duge vožnje osećate odmorno.

 

IMG_9608-700x467.jpg

 

Što se tiče ogibljenja, možemo da ga svrstamo u kategoriju mekših automobila. Udarne rupe dosta mekše i sofisticiranije upija i u ovom trenutku je među najkomfornijim u klasi. Sitne neravnine gotovo da se i ne osećaju, a preko dužih ulegnuća na putu prijatno ''zapliva'' sa minimalnim efektom na putnike.

 

IMG_9605-700x467.jpg

 

Istina, Passat sa ovim motorom nije na akciji, kao i da su performanse slabije, ali je izvesno da se može očekivati podjednako skromna potrošnja 1.6 TDI motora. Benzinac je već pravi izbor za one koji ne prelaze puno kilometara.

 

IMG_9589-700x467.jpg

 

Najnovija generacija Passata sa sobom je donela i mnogo više prostora na zadnjim sedištima, pa je i po tom pitanju jedna od najboljih kupovina. Pozadi bez problema mogu da sede i dvometraši, čak i na dužim putovanjima. Slično je i sa prtljažnikom sa zapreminom od 586 litara je jedan od najvećih u klasi.

 

IMG_9636-700x467.jpg

 

preuzeto sa - magazinauto.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Volkswagen Passat za Kinu

 

181122-vw p 1.jpg

 

Kineski sajtovi su objavili prve slike nove generacije VW Passata za tržište Kine, pri čemu se u vesti navodi da će ovako navodno izgledati i novi Passat za američko tržište. Sudeći po slikama, kao inspiracija dizajnerima za njegov prednji deo je poslužio VW Arteon, dok je s tehničke strane, kao što se i očekivalo, automobil baziran na MQB platformi.

 

181123-vw p 11.jpg

 

Automobil je dugačak 4933 mm (+ 63 mm u odnosu na sadašnji model), širok 1836 mm (+ 2 mm), visok 1469 mm (- 3 mm), uz međuosovinsko rastojanje od 2871 mm (+ 68 mm).

 

181124-vw p 1111.jpg

 

Kineski kupci će novi Passat moći da dobiju sa 1.4T motorom (ima 110 kW/150KS), kao i sa 2.0T agregatom dostupnim u verzijama sa 140 kW/190KS i 162 kW/220KS (u paru sa DSG menjačima). Premijera novog Passata za Kinu će se održati do kraja ove godine, a za njegovu proizvodnju će se tamo brinuti SAIC-Shanghai.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Volkswagen Passat (za Kinu)

 

vw p 01.jpg

 

Volkswagen je objavio prve zvanične slike nove generacije VW Passata za tržište Kine, gde će prodaja stratovati još tokom ove godine. Sudeći po slikama, kao inspiracija dizajnerima su poslužili aktuelni modeli Arteon i Phideon, dok je sa tehničke strane, kao što se i očekivalo, automobil baziran na MQB platformi.

 

185150-vw p 1.jpg

 

Automobil je dugačak 4933 mm (+ 63 mm u odnosu na sadašnji model), širok 1836 mm (+ 2 mm), visok 1469 mm (- 3 mm), uz međuosovinsko rastojanje od 2871 mm (+ 68 mm).

 

185151-vw p 11.jpg

 

Kineski kupci će novi Passat moći da dobiju sa 2.0 TSI benzinskim motorom, u verzijama sa 186KS i 220 KS (u paru sa 7-stepenim DSG menjačem).

 

185152-vw p 111.jpg

 

U gami će se naći i plug-in hybrid verzija, sa kombinacijom 1.4 TSI benzinca i elektromotora, sa kombinovanom snagom od 211KS i 400 Nm.

 

185153-vw p 1111.jpg

 

Deo opreme će između ostalog činiti i LED prednja svetla, dvozonski automatski klima uređaj, adaptivni tempomat, Park Assist, digitalna instrument tabla i 10.25-inčni ekran infotainment sistema, dok će se za proizvodnju ovog Passata u Kini brinuti tamošnji SAIC-Shanghai.

 

185154-vw p 111111.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen Passat bi mogao da se proizvodi u Škodinoj fabrici u Češkoj

 

vw p 4.jpg

 

Budući da Volkswagen planira proizvodnju brojnih, već najavljenih električnih automobila, biće neophodne promene u njihovim fabrikama. Jedna od njih će po svemu sudeći biti i novo mesto proizvodnje modela Passat. Aktuelni Passat se trenutno pravi u Emdenu u Nemačkoj, ali bi već sledeća generacija zbog prenamene ove fabrike mogla da silazi sa traka Škodine Kvasiny fabrike u Češkoj. To piše nemački list ''Handelsblatt'', uz podsećanje da se u Kvasiny fabrici pravi Škoda Superb. Budući da su Škodine fabrike u Češkoj već blizu svog maksimalnig proizvodnog kapaciteta, Volkswagen Group takođe razmatra i lokacije za novu Škodinu fabriku. Zvanične potvrde još nema, ali u igri su kao najozbiljniji kandidati navodno Bugarska i Turska.

Inače, po podacima JATO Dynamicsa prodaja aktuelnog Passata je na evropskom tržištu u prvih devet meseci 2018. pala za 5 odsto u poređenju sa istim periodom prošle godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljen novi Volkswagen Passat za Ameriku

 

187087-vw passat 1.jpg

 

Volkswagen je u oktobru već predstavio novi Passat za Kinu, tokom sledeće godine stiže i redizajnirani model za evropsko tržište, a priprema se i novi Passat za Severnu Ameriku. Ustvari, možda je bolje reći da će se raditi o redizaniranoj verziji, budući da će Passat modelske godine 2020. za Severnu Ameriku zadržati staru platformu i neće dobiti najnoviju MQB arhitekturu. Kako bilo, 2020 VW Passat će imati premijeru sledećeg meseca na sajmu automobila u Detroitu, a u prodaji će se pojaviti krajem leta 2019. godine.

 

187088-vw passat 11.jpg

 

Volkswagen je kao najavu skore premijere objavio i nekoliko crteža koji pokazuju izmenjeni izgled eskterijera (po uzoru na nove modele ove marke, pre svega najnovije Jette), pri čemu se ovde najverovatnije radi po Passatu sa R-Line paketom opreme. Izmene je pretrpela i unutrašnjost (uz unapređeni infotainment sistem), a deo opreme će između ostalog činiti i sistem automatskog kočenja, adaprivni tempomat i sistem za održavanje vozila u kolovoznoj traci. Pod haubom će se naći 2.0 litarski turbo benzinac sa 174KS i 280 Nm obrtnog momenta, u paru sa automatskim menjačem, ali kasnije bi trebalo da se pojavi i jači Passat GT.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obnovljeni Volkswagen Passat za sledeću godinu

 

vw passat 2018.jpg

 

Aktuelna, osma generacija VW Passata je predstavljena krajem 2014. godine, a uskoro dolazi vreme za ''facelift''. U Volkswagenu već testiraju ovaj model, a prema špijunskim fotografijama jasno je da će biti promena na prednjem i zadnjem delu. Kao uzor će verovatno poslužiti Arteon, ali i nova generacija Touarega. Kako bi mogao da izgleda osveženi Passat koji stiže vrlo brzo možemo videti i u renderima na kojima se ističu masivna prednja maska i LED svetla s novim svetlosnim potpisom. A kada kažemo da stiže vrlo brzo, to i mislimo. Naime, prema zvaničnom saopštenju Volkswagena, odbrojavanje do predstavljanja novog poglavlja za ovaj model će početi već krajem januara, pa zaključujemo da bi model mogli da vidimo u martu na salonu u Ženevi. Osim vizuelnih promena, novosti će biti i po pitanju tehnologije, infotejment sistema, onlajn usluga i bezbednosnih sistema. Dakle, moguće je da ćemo u unutrašnjosti gledati digitalne ekrane, baš kao i u Touaregu. Što se tiče motorizacije, uz dobro poznate benzince i dizelaše u ponudi će biti i unapređena hibridna verzija GTE. Još uvek aktuelni GTE samo uz elektro motor prelazi do 50 km vožnje isključivo na struju, a te brojke bi trebalo da budu dodatno poboljšane.

 

Osveženi Passat će oboriti i jedan impresivan rekord. Naime, nakon 45 godina na tržištu prodat je u više od 29 miliona primeraka, pa bi redizajnirana verzija Passata trebalo da taj iznos podigne na 30 miliona primeraka čime bi Passat postao prvi model u svom segmentu koji je postigao tu brojku. Uz to, reč je o drugom najprodavanijem Volkswagenovom modelu iza, naravno, Golfa. Ipak, u daljnjoj budućnosti to bi moglo da se promeni budući da su mali SUV modeli ovih dana kudikamo popularniji od limuzina. U svakom slučaju, u Volkswagenu bi uskoro trebalo da objave prve zvanične teasere pre samog predstavljanja osveženog Passata (koga mnogi već nazivaju Passat 8.5).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen Passat facelift

 

vw-passat 222.jpg

 

Volkswagen je u oktobru prošle godine prvo predstavio novi Passat za Kinu, zatim je prošlog meseca na sajmu automobila u Detroitu prikazao Passat za Severnu Ameriku, a sada je pred nam i obnovljeni Passat B8 za evropsko tržište.

 

vw-passat 2222.jpg

 

Kao i do sada, i obnovljeni Passat će biti na raspolaganju kao limuzina, karavan (Passat Variant) i (pro)terenski Passat Alltrack (karavan sa povišenim klirensom i dodatnim zaštitnim elementima).

 

vw-passat 22222.jpg

 

Vizuelne izmene nisu toliko drastičene, ali ipak se primećuju doterani branici, blago restilizovana prednja maska, standardna LED prednja i zadnja svetla, kao i svetla za maglu, a tu je i natpis ''Passat'' na poklopcu prtljažnika.

 

vw-passat 111111111.jpg vw-passat 2.jpg

 

Na sve to treba dodati i novi dizajn alu točkova i nekoliko novih boja.

 

vw-passat 11111.jpg

 

Unutrašnjost odlikuju treća generacija infotainment sistema i unapređena digitalna instrument tabla. Ekran osetljiv na dodir je inače dostupan u veličinama od 6.5, 8.0 i 9.2 inča.

 

vw-passat 1.jpg

 

Deo opreme između ostalog čine i brojni sistemi asistencije (pa je tako moguće i delimično autonomno upravljanje na autoputevima), kao i adaptivni tempomat, sistem za pomoć pri parkiranju, sistem za održavanje vozila u kolovoznoj traci...

 

vw-passat 1111.jpg

 

U gami motora se nalaze TSI benzinci sa 150KS, 190KS i 272KS, kao i TDI dizelaši sa 120KS, 190KS i 240KS. Takođe, tu je i 2.0 TDI Evo sa 150KS koji u odnosu na prethodnika emituje 10 grama CO2 manje.

 

vw-passat 11111111.jpg

 

Tu je i plug-in hybrid verzija Passat GTE sa 218KS koji sada samo na elektropogon može da pređe do 55 km (po WLTP normama). Paleta motora:

  • 1.5 TSI sa 110 kW / 150KS
  • 2.0 TSI sa 140 kW / 190KS
  • 2.0 TSI sa 200 kW / 272KS
  • 1.6 TDI sa 88 kW / 120KS
  • 2.0 TDI Evo sa 110 kW / 150KS
  • 2.0 TDI sa 140 kW / 190KS
  • 2.0 TDI sa 176 kW / 240KS

vw-passat 111111.jpg

 

Prodaja obnovljenog Passata će u Evropi početi u maju, dok će cene biti saopštene naknadno.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...