Jump to content
FAS Goran
stif123

Fiat Grande Punto - problem sa prednjim trapom / lupanje napred

Recommended Posts

Proveri šolje amortizera velika je verovatnoca da je do njih. Nek ti neko okreće tako volan a ti glavu pod haubu pa gledaj i slušaj. Meni se tako manifestovalo na jednom od prethodnih auta.Ubih se tražeći da nađem šta je.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Solja amortizera je zakretac? Promjenio sam lijevi i dalje se cuje to lupkanje na lijevom tocku, jedino sto mi je preostalo je mozda moguce los amortizer. Raspitivao sam se za cijene i oko 80eu po komadu su. Ako to budem mjenjao, koje vi preporucujete? Na starom Punto 2 kad sam vozio nisam mogao naci kvalitetne zadnje pa sam jednom godisnje nove stavljao, doduse bili su jeftini neki... kasnije kupim na otpadu polovne dva za 25eur koji su trajali 4 godine :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/18/2017 at 7:39 AM, Zvezdo said:

mislim da sam davno postavio slike negde...

ima rupa baš za taj vijak dole na stubu volana. Glava kod pedala i lampa.

gedora 13 mm.

Izgleda da je ipak ovo, danas je bio fin dan, pa reko da provjerim. Samo je mnogo gora situacija, izgleda da je predhodni vlasnik zalomio vijak... tj. nema uopste glave sarafa unutra nego samo navoj sarafa zavrnut. Namotao volan u lijevo par stepeni i vidim nema glave sarafa... Izgleda da ce sve morati dole i na sto pa izvrnuti zalomljeni vijak i staviti drugi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav ljudi, vec 10 meseci imam auto i ajde da kazem vec 8-9 meseci cujem taj zvuk.

Naime auto je pre kupovine stajao par meseci i kada je poceo da se vozi javljale su se boljke, prilikom motanja volana se cuo zvuk koji je podsecao na zvuk kada preskoci feder ili opruga, na neravnine je lupalo napred kao da nema nista od trapa, ustanovljeno je da su otisle solje amortizera koje su i zamenjene odmah.

 

Ocekivajuci tisinu i uzivanje u zvuku samog auta doziveo sam razocarenje cim sam izasao od majstora, ceo trap je pregledan vise puta ali on i dalje lupka li lupka, tup zvuk kao guma o gumu, kad pogodim rupu nista, neravnina i valovit put ono probi glavu. Amortizeri rade dobro, auto se ne talasa, ne naginje se u krivinama, stabilan je, rade normalno amortizeri, "vracaju" normalno svi kada se pojedinacno opterete. Majstor mi je rekao da je to verovatno sitnica neka negde ali ne ide da rastura sve i trazi to vec da cekamo neki kvar pa kao zajedno to sve srediti.

 

Zvuk se javlja cini mi se samo napred ali nisam siguran da li se prenosi pozadi ili se i pozadi javlja. Tup zvuk ne znam kako da ga opisem, bas kao neke gume tup tup... jedino moje razmisljanje je ili neka sitnica ili da dovedemo u pitanje kvalitet novih solja koje su stavljene? Bilo je sumnje i u letnje gume da ga opterecuju zbog niskog profila i da je bucniji 205/45/17, dodjose zimske (nove) 185/65/15 ono se isto cuje..

Ima li neko iskustva, slicnosti, resenja, ideja?

 

 

Edited by neshaoct
spojeno / formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Zeljko1804

 

Pogledaj sada, nakon spajanja, sve ranije napisano u temi na kojoj smo. :thumbup: 

Videćeš da može da bude do homokinetičkog, ili do stabilizatora , može da bude i do letve volana (čaure)...svakako ima još stvari osim šolja amortizera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treba mi savet za Punto Easy 2016. Naime, danas sam čuo u više navrata kada sam kretao sa parkinga, odnosno kada sam se parkirao i prešao preko prepreke - kanalice za odvod vode sa kolovoza, jednokratno lupanje u prednjem desnom točku, preciznije kao da nešto pukne.

 

Da li je neko imao sličnu situaciju, da znam šta bi moglo da bude pre nego oteram kola u servis.

Najlepše hvala

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za pocetak se sagni koliko mozes ispod kola pa vidi opruge amortizera i u kom je stanju amortizer. Mozda uspes da vidis i rame u kom je stanju, zavisno od parkinga tj konfiguracije terena na kojem se on nalazi. 

 

Sve ostalo - pravac majstor. Od gledanja nema selameta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Svetosavska

 

Pogledaj sada, nakon spajanja, sve ranije napisano u temi na kojoj smo. :thumbup:

Generalno je trap na Grandeu prost i jednostavan za održavanje...i najvažnije - jeftin. Ako reaguje samo na tako sitnim poprečnim elementima na putu, tj. kao da samo kucne jednom i to je to...može da bude stabilizator (auto stoji, otvori prednja vrata, uhvati rukom za krov i ljuljaj auto sa te strane sa koje si čuo zvuk...ako krene da kucka onda ukazuje na stabilizator).

 

Ali, šta god da je na kraju, jeftino je - stabilizator 10 evra (ili malo manje), rame celo oko 30 evra (reparirano, npr. ovde...bolje nego novo aftermarket iz prodavnice).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav, imam problem sa grande puntom 1.3 multijet 55kw, kada prelazim preko nekih rupa ili neravnina čuje se lupkanje unutar kabine odnosno u pravcu gde mu se nalazi filter kabine ili ti iza radija i klime, da li neko zna šta bi to moglo da bude

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niko nije imao sličan problem, pošto nije u pitanju ništa u vezi trapa već nešto u samoj tabli možda neka plastika ili kabal 

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kreni redom od najlakseg, izvuci radio i proveri ozicenje, dzekove, da li nesto "landara" iza... Pogotovo ako je bilo sta naknadno ubacivano (aftermarket radio, MicroLink i sl.). Lako mozes da skines i cajgere, odatle imas pristup ispod table. Mozes da skines plastike kod nogu vozaca/suvozaca ako ih ima, pa da detaljno pregledas sve sto odatle mozes da vidis. Pa onda deo iza suvozacke kasete, centralnih odvoda ventilacije... Tesko ce ti neko tacno reci bilo sta na osnovu uopstenog opisa ;)

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi, upao sam u ogromnu rupetinu na Dorcolu kod novih zgrada na kraju Beogradske po mraku (mozda je jos neko imao tu nesreću), nisam je ni video jer nema ulicnog svetla, sa oba tocka, tako je tresnulo napred da sam se odsekao i preznojio, bubrege mi je pomerilo. Sto posto je stradalo nesto, nakon toga poceo sam da cujem kako nesto lupi kad predjem preko lezeceg ili pruznog prelaza svaki put skoro sem kad idem polako. Necu moci skoro do majstora pa reko da li neko ima savet sta moze da bude i smem li voziti tako? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ne nagadjam šta bi moglo biti, u  ul.Dunavski kej .br 42 auto servis Djilas .Čini mi se da ti je blizu,tu održavam auto ,rekao bih da dobro i pošteno rade ,pa vidi ako ti je još aktuelno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svim članovima !

Imam mali problem tj. muku mučim s majstorom koji mi je radio oko auta.

 

Naime, menjali smo amortizere, solje i ležajeve, gumice balans štangle, stabilizatore i kraj leve spone. Auto je pre zamene svega ovoga bio utegnut tj. nije bilo nikakvog lupanja. Problem se javlja nakon zamene pretpostavljam kraja leve spone. Kada skrecem blago u desno u toku vožnje, imam jake udarce iz predela levog točka. Tupi udarci(kao da se drškom od čekića konstantno udara u most i sve jače i jače udara iz dana u dan). Oterao sam mu auto na reklamaciju, ali on kaže da ne zna šta je u pitanju i vidim da nije zainteresovan da reši problem koji je napravio. Oteram kod drugog majstora koji vidi da je sve novo i samo me odbije i kaže da neće da radi posle ovog prvog, kada ne zna šta je radio i zeznuo, pa da ispravlja njegove greške. Pošteno, razumem ga. Da li neko ima predlog sta bi moglo biti, jer nemam više predstavu šta bi moglo tako jako da udara? 

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@nelebgd

 

Pogledaj sada, nakon spajanja, sve ranije napisano u temi na kojoj smo, plus i:

Fiat Grande Punto - lupanje / škripanje kod prednjih točkova

 

Ono što je standard je da lupanje prilikom skretanja u jednu stranu obično znači homokinetički zglob...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ozivim temu malo, u subotu pocelo da mi se cuje od jednom nesto na prednjem desnom trapu, metalni zvuk onako ne tup, vise kao da neki metal o metal udari, nalegne ne znam ni ja. Culo se prilikom jaceg skretanja u levo, preko neravnina, preko onih vecih asfaltnih lezecih i prilikom penjanja levom stranom ostrije na ivicnjak, to je sve bilo prilicno ucestalo. Skinem tocak gledam nigde nista da ima luft, opruga nije pukla, stabilizator ok, nema lufta spona, kugla, ima malo ostecenje gume na silentu viljuske (onom vecem) ali to nikako ne mogu da povezem sa ovim zvukom.

Juce se manje cuje ali sad ne kad skrecem u levo nego desno :) i to onako kad ga provociram, npr. slalom voznja ostrija svako motanje desno cujem to u levom prednjem delu. Zvuk ne dolazi iz volana, letve i sl. nego negde napred kod tocka.

Danas skoro da ga nisam cuo uopste samo jednom preko neke sahte malo vise udubljene. Zvuk je prilicno metalan i jako se cuje unutra, najvise ascoria kao da se opruga namesti pa izmesti ili kao da je pukla pa legne ili ne legne lepo.

Ne znam sta da gledam jos, dal moze solja amorta ne znam kako je kod njega to reseno, dal ima lezaj sta? Koliko vidim po slikama to su smao pogace gumene sa caurom, ne deluje da ima neki lezaj, sem ako nije ta guma otisla pa metal o metal ali nema zvakanja, skripanja i sl., zvukova koje ostecena guma moze da pravi, cist metalni zvuk koj se povremeno javlja , znaci provociram ga istim stvarima gazim lezeci, penjem na ivicnjak, gazim neravnine, sahte, slalom levo desno i nekad ga ima nekad ne, to me najvise i buni. Motanjem u mestu nema nikakvog zvuka.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

probaj blago da stisnes kocnicu preko rupa i vidi lupa li tada...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko je opasno kada šolje krenu da lupkaju? Da li se moraju odmah menjati ili može da se tera neko vreme?

Pitam jer idem na dalji put (1500km) . Neko je negde u nekoj temi spominjao da je nakon zamena šolja morao da menja i amortizere jer su "propišali" kada su skidani i vraćani.

Nemam sada novca da menjam sve. :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Tesha

Nije opasno ako se ništa ne desi nepredviđeno.

Sad ozbiljno...

Zamisli sliku kako okrećeš točkove naizmenično na jednu pa na drugu stranu a sve to na "lošim šoljama" gde su verovatno isto tako loši i ležajevi. Negde će od silnog trenja nešto popustiti.

Amortizeri se neće pokvariti samom intervencijom na bilo kom delu vešanja sem ako već nisu propali a to je takođe veoma ključna stvar kod prijanjanja pneumatika na podlogu što povlači stabilnost i upravljivost auta.

Sam prosudi.

Srećan put!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...