Jump to content
FAS Goran
Dimitrijus

Lada Niva sa Fiatovim motorom? / Lada Niva guseničar

Recommended Posts

Japanci za Lada Nivu Travel plaćaju više od 31.000 dolara

 

lada travel japan01.jpg

 

Pojedini imediji su objavili informaciju da kupci iz Japana uvoze Lada Nivu Travel, koja ih u zemlji izlazećeg sunca na kraju sa svim troškovima košta (preračunato) 31.286 američkih dolara. Po toj ceni se dobija najluksuznija varijanta Niva Travel Luxe Offroad, a to je za čak 17.791 dolar više u odnosu na cenu tog vozila u Rusiji (gde košta 13.495 dolara). U opremi ovakve Nive Travel se između ostalog nalaze klima uređaj, multimedia sistem, el. podizači stakala, zadnja kamera, sedišta sa grejanjem, vetrobran sa grejanjem, alu točkovi od 16 inča, snorkel, ABS, par vazdušnih jastuka...

Osim Lade Niva Travel, japanski kupci mogu da dobiju i Vestu Sport po ceni od 34.020 dolara, dok u Rusiji ista košta 16.611 dolara. Nivu Travel pokreće 1.7 atmosferski benzinac sa 80KS, uz 5-stepeni manuelni menjač i 4x4 pogon.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lada Niva iz 1984. godine ide na Dakar Rally

 

lada dakar 02.jpg

 

Sledeće godine legendarni Dakar Rally se vozi u Saudijskoj Arabiji, a uključivaće i kategoriju klasičnih vozila, onih vozila koja su se na ovom događaju pojavljivala prošlog veka. To teško može proći bez Lade Nive. Nedavno je otkrivena Lada Niva opremljena i odevena u ''trkačke boje'', i kao takva spremna za nastup na reliju Dakar 2022. Reč je o modelu Nive iz 1984. godine, koji će nastupiti na ovom događaju u sklopu nove kategorije rezervisane za klasična vozila, tj. ona koja su na tadašnjem reliju Pariz-Dakar nastupala pre 2000. godine.

 

Start je na severozapadu Saudijske Arabije u gradu Hailu. 8.000 kilometara duga planirana ruta prolazi kroz Rijad, a cilj je u Džedi, gradu na obali Crvenog mora. Reli se vozi od 2. do 14. januara sledeće godine. Opisanom trasom će crvenu Ladu Nivu voziti prigodno nazvani švajcarski tim Niva Red Legend, a za upravljačem će se izmenjivati Mario Jacober (glavni vozač) i Slađan Miljić (suvozač). ''Veoma smo ponosni što ćemo učestvovati u reliju Dakar Classic u ikonskom SUV-u Lada Niva T1, koji smo za trku sami pripremili. Manje od godinu dana je prošlo od trenutka kada smo dobili ideju za učestvovanje u reliju do ove prezentacije automobila, i mnogo smo toga prošli od tada'', poručio je Jacober.

 

lada dakar 01.jpg

 

Njihova Niva je prezentovana u crvenoj boji, čiji dizajn potpisuje i zvanični partner tima, ruska marka Lada. Kad je reč o startnom broju, ovaj tim je zatražio od organizatora relija Dakar da im dodele broj 763, inače registracijsku oznaku za ruski region Samara.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Konkurent Dusteru, kozački Cayenne'': Kako je poznati nemački časopis ocenio novu Nivu?

 

219517-lada travel 004.jpg

 

Nova Lada Niva Travel našla se na testu poznatog nemačkog časopisa Autobild, gde je dobila visoku ocenu četiri. Nemački novinari zaključuju da je Niva Travel konkurent Dacia Dusteru kada je u pitanju zahtevna upotreba na težim terenima. Novinari Autobilda Rolf Klajn i Mirko Menke, koji su testirali novu Nivu i nazvali je ''kozački Cayenne'', ističu da ruski automobil u nemačku stiže sa pet vrata, novom kabinom, klima uređajem, ali i sa poznatom tehnologijom i da su značajno poboljšani kočnice i upravljanje.

 

lada travel 003.jpg

 

''Nova Niva Travel izgleda potpuno drugačije od klasične koju poznajemo još od 1976. godine. Ima petoro vrata, umesto troja, ali je i dalje kompaktna sa dužinom od 4.1 metar. Spreda liči na Toyotu RAV4, ali gledano sa strane nam je poznata jer se radi o redizajnu Chevrolet Nive koja se proizvodila u Toljatiju'', navode nemački novinari.

 

lada travel 002.jpg

 

''Staro vino u novoj boci'', ocenjuju Nemci Nivu, i navode da ona sada zadovoljava standard Euro 6d, pa je zbog toga i moguć uvoz u Nemačku.

 

219519-lada travel 01.jpg

 

''Relativno moderna spolja, čuvajući kružni ''biodizajn'' koji potiče iz devedesetih u unutrašnjosti, Niva Travel ne krije svoju tehnološku osnovu'', pišu nemački novinari, zamerajući da volan nema podešavanje po visini i dubini, i da je plastika u unutrašnjosti slabijeg kvaliteta. Kako dodaju, još neki detalji završne obrade nisu im po ukusu, poput čudnih zvukova pri otvaranju vrata. Međutim, hvale to što su prekidači za električno podizanje prozora na vratima i što drugi prekidači i palice u kabini sada modernije izgledaju. Kako kažu, činjenica da se zadnja vrata više ne otvaraju na gore već na stranu, stvar je ukusa, dok asimetrično zadnje staklo daje vozaču veću preglednost, slično kao na Land Rover Discovery modelu. Niva više nije bučna pri brzini od 80 km/h, već je buka uočljivija tek od 110 km/h, piše Autobild. Međutim, ono što je drastično poboljšano su kočnice. ''Pre 11 godina merili smo zaustavni put Nive sa zagrejanim kočnicama i on je bio 52.8 metara, dok je sada 42.1 metar'', pišu Klajn i Menke.

 

Terenska vožnja je, međutim, ono za šta je Niva namenjena i ona tu pokazuje pravo lice.

''ESP-a i dalje nema, upravljački sistem je indirektan kao i obično, ali je i veoma otporan na oštećenja. I ni u jednom automobilu nismo videli efikasniji sistem grejanja - kao da otvorite poklopac visoke peći. Treće palice za redukciju pogona više nema, pošto su redukcija i zaključavanje diferencijala sada na jednoj. Ukoliko vozač uključi redukciju, centralni diferencijal nije automatski zaključan, kao kod mnogih japanskih terenaca, što je velika prednost ako manevrišete sa prikolicom na malom prostoru'', pišu nemački novinari.

 

Kako dodaju, Niva Travel je ''izvanredno talentovana za terensku vožnju'' i pravi ''specijalista za upotrebu u zahtevnim uslovima''. Konačni zaključak im je da vazdušni jastuci i klima uređaj nisu ono što čini Nivu Travel modernim automobilom, već da je ona konkurent u tržišnoj niši automobila za zahtevnu i upotrebu na teškim terenima, i da bi mogla da bude konkurent na primer Dacia Dusteru. Takođe, kako navode, ne postoji pravi terenac za 18.000 evra kao što je Niva Travel.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

carwow.jpg CarWOW: 2022. Lada Niva

 

Probana kao i svaki drugi auto, uključujući i merenje na stazi da se vidi koliko (ni)je brza do stotke:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U decembru kraj proizvodnje Lade Nive Legend sa 5 vrata

 

lada legend 5.jpg

 

Iz Rusije stiže najava da će Lada sledećeg meseca prestati sa proizvodnjom Nive Legend sa 5 vrata (VAZ-2131). Sa druge strane, proizvodnja Nive sa 3 vrata će se nastaviti i dalje, bar do 2024. godine kada bi trebalo da stigne potpuno nova generacija Nive.

Niva Legend sa 5 vrata ima za 500 mm duže međusoovinsko rastojanje od kraće trovratne Nive, dok je motor 1.7 benzinac sa 83KS i 129 Nm obrtnog momenta (uz 5-stepeni manuelni menjač i 4x4 pogon). Niva sa 3 vrata je daleko popularnija kod kupaca, Lada je naime od 1993. godine prodala samo 100.000 primeraka Nive sa 5 vrata, od ukupno 3 miliona prodatih Niva od 1977. godine. Niva Legend sa 5 vrata je u Rusiji trenutno dostupna u verzijama Classic, Luxe, Urban i Black Series, a kada prestane njena proizvodnja kupcima će se kao indirektna zamena nuditi nedavno obnovljena Niva Travel.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Penje se i uz masnu banderu: Zašto Srbi vole Nivu i zbog čega ne mogu da je kupe?

 

lada legend d 8.jpg

 

Lada niva može da se popenje i uz masnu banderu, ovako vozači u Srbiji opisuju legendarnog ruskog terenca. Od kako je počela da se prodaje u Srbiji, pre tačno četiri decenije, više desetina hiljada Ladi gospodarilo je srpskim drumovima i vrletima.

 

lada_4x4 7.jpg

 

Trenutno ih u Srbiji ima 5.022, dok ih Rusiji poseduje oko 650.000 vozača. Iako tehnološki zastarela u konkurenciji terenskih automobila, važi za pouzdano vozilo koje je u stanju da bez problema savlada blatnjave njive, strme gudure i zavejane drumove.

 

lada_4x4 6.jpg

 

Ovog ''gospodara makadama'' i danas koriste brojna javna preduzeća. Posebno mesto u srcu ima kod ljubitelja odltajmera. ''Ne mogu da postignem da restauriram dovoljnu količinu Lada, kolika je potražnja za njima'', za Sputnjik priča Nenad Kostić, jedan od poslednjih specijalizovanih majstora za ruskog četvorotočkaša.

 

lada pu 5.jpg

 

Polovnjaci izuzetno traženi, novi nedostupni

Prema podacima Ministarstva unutrašnjih poslova koje su dostavili redakciji Sputnjika, trenutno u Srbiji je registrovano 5.022 Niva. Uglavnom je reč o četvorotočkašima starim više od jedne decenije. Na tržištu polovnih automobila i dalje se visoko kotiraju, jer za dobru Ladu staru deceniju i po, vozači daju i po dve hiljade evra.

 

156180-lada 4x4 4.jpg

 

Primerci od 500 evra služe za rezervne delove. Restauracija, pretvaranje staro u novo, košta preko 2.000 evra. Nažalost, novu Ladu u Srbiji je trenutno nemoguće kupiti. ''Uvoz je prestao pre dve godine zbog toga što vozila ne poseduju Euro 6 motore. Interesovanje za ovaj model je i dalje veliko, ljudi nas zovu svakodnevno'', za Sputnjik priča Željko Ćejić, iz ''Rusauta'', ovlašćenog distributera. Prema njegovim rečima, fabrika ne želi da plaća ekološke penale i komplikovanu dokumentaciju, što dodatno opterećuje cenu vozila (oko 1.500 evra).

 

lada 4x4 3.jpg

 

Nezvanično, Renault (većinski vlasnik VAZ-a), namerno na evropskom tržištu favorizuje Daciu Duster, koja se proizvodi u Rumuniji i koja zadovoljava Euro 6 standarde. Niva se trenutno može kupiti u BiH, Crnoj Gori, Albaniji i S. Makedoniji, a cena novih modela se kreće od 11.000 do 15.000 evra.

 

Jeftina za održavanje, a benzin guta

Niva je omiljena kod vozača, jer za osnovno održavanje i lakši kvar na putu, potrebno je samo malo mehaničarskog znanja. Nema puno elektronike, a u gepeku svake nalazi se čekić, set ključeva, šrafciger i klešta.

''Niva je najjeftiniji terenac za održavanje. Ako se pažljivije rukuje, može dugo da traje. Imao sam prilike da vidim primerke koji su prešli i po 300.000 kilometara bez otvaranja motora i menjača. Ona se ekspolatiše u najgorim uslovima, po kopovima, šumama, planinama, poljoprivrednim gazdinstvima'', navodi Kostić.

 

Njenu prednost u odnosu na druge džipove, Kostić vidi u uskim gumama, snažnom motoru, kratkom međuosovinskom rastojanju i jednostavnoj mehanici. Zbog svog bokserskog izgleda i skromnog enterijera, Niva nikada nije postala šminkerski terenac. Ipak, ko je voli, on je voli. Šereti kažu, da lovci na divljač i vozači Nive nikada ne govore istinu. Jedni preuveličavaju kada kažu koliku su životinju ulovili, dok šoferi su sumnjivi kada pričaju koliko njihov četvorotočkaš troši benzina na 100 kilometara. ''Troši koliko sipaš'', ovom rečenicom vešto izbegavaju odgovor.

 

Lada u pesmama i anegdotama

''Zver sa istoka'', kako je zovu zapadni mediji, omiljena je u gorskim službama, poljoprivrednim gazdinstvima i javnim preduzećima, gde radnici zbog prirode posla moraju da idu na nepristupačne terene.

- Koji automobil ide najbolje preko rupa?

- Najbrža je državna lada!

 

Ako Srbin neku stvar ne stavi u pesmu, kao da nije ni postojala. Niva je kao robusni i pouzdani automobil našla svoje mesto i kod izvođača novokomponovane muzike. I tako ''zakucala'' svoje mesto u istoriji.

Pre jedne decenije na internetu je bio hit video kako Lada iz blatnjave njive šlepa traktor. Društvene mreže prepune su snimaka ''nadvlačenja'' Nive i modernih zapadnih džipova. Pogađate - Niva ih je sve oduvala. I kao što kaže ona reklama iz osamdesetih godina prošlog veka - ''Lada Niva, nema šta''.

 

Novi model

Nova Niva Travel izgleda potpuno drugačije od klasične, koju poznajemo još od 1976. godine. Ima petoro vrata, umesto troja, ali je i dalje kompaktna sa dužinom od 4,1 metar. Spreda liči na Toyotu RAV4, ali gledano sa strane ima prepoznatljivu siluetu, jer se radi o redizajnu Chevrolet Nive koja se proizvodila u Toljatiju.

 

lada travel 2.jpg

 

Kočnice i sistem za upravljanje su moderni i daleko bolji od prethodnih modela. Na staroj Ladi zaustavni put sa zagrejanim kočnicama je bio 52.8 metara, dok je sada 42.1 metar. Buka u kabini se čuje tek kada na brzinometru kazaljka pređe 110 km/h.

 

lada travel 1.jpg

 

I novi model je otporan na teške terene i oštećenja, a izmena u odnosu na prethodne Nive ogleda se i u otvaranju zadnjih vrata. Umesto na gore, ona se otvaraju sa strane.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta sve može najmoćnija verzija Nive?

 

lada niva bronto 100.jpg

 

Lada Niva Bronto najmoćnija je i najskuplja verzija legendarnog ruskog terenca. Prodaja obnovljene verzije Lade Nive Bronto počela je pre pola godine, a iz Lade su objavili video-snimak koji pokazuje šta sve može ovaj poznati terenski automobil. Lada Niva Bronto košta u Rusiji oko milion rubalja, tačnije njena cena kreće se od 939.900 do 994.900 rubalja, što je od 11.200 do 11.900 evra, i zavisi od opreme. AvtoVAZ je objavio video na kom se vidi kako Lada Niva Bronto ide preko teških terena, različitih podloga, prelazi brzu reku, penje se na planinu po stenovitom terenu...

 

 

Niva Bronto prodaje se u nekoliko varijanti.

Osnovna oprema ove verzije uključuje metalne rol-barove, krovne šine, šire gume... Takođe, Bronto može da ima i originalnu rešetku hladnjaka, plastične štitnike za pragove i krila iznad točkova, masivne branike, svetla za maglu. Moguće je doplatiti i svetla za maglu na krovu, pa čak i maskirnu boju. Bronto ima klima uređaj, udobnija sedišta, globalni sistem pozicioniranja, poboljšanu zvučnu i izolaciju vibracija. Nivu Bronto pokreće standardni benzinski motor zapremine 1.7 litara sa 83 konjske snage, ima petostepeni menjač i pogon na sva četiri točka sa blokadom prednjeg i zadnjeg diferencijala.

 

 

Bronto se od drugih Niva razlikuje i po ojačanom vešanju i zadnjem mostu. U zavisnosti od nivoa opreme, može da ima i ABS, servo-volan, električne podizače stakala, grejanje sedišta...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

carwow.jpg CarWOW: Lada Niva vs Suzuki Jimny vs Dacia Duster

 

Vreme je za neverovatan trostruki obračun cenovno povoljnih terenskih vozila!

Ladu Nivu pokreće 1.7 motor koji može da proizvede samo 85KS/130 Nm. Očigledno je da nije posebno snažan, ali dolazi sa kratkim (prenosni odnosi) menjačem i diferencijalom sa centralnim zaključavanjem. Suzuki Jimny ima manji motor od Nive (1.5 benzinac), ali njegova izlazna snaga je veća sa 101KS/130Nm obrtnog momenta. Takođe dolazi sa mogućnošću da mu se zaključa pogon na sva četiri točka. Dacia Duster pod haubom ima 1.5 motor koji može da isporuči 115KS/260Nm - dakle najjači je u ovom društvu. Međutim, za razliku od druga dva automobila, on nema diferencijal za centralno zaključavanje:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lada Niva Travel Black

 

221683-lada black 03.jpg

 

Lada je saopštila da će uskoro početi prodaja specijalnog Black izdanja Nive Travel.

Niva Travel Black se bazira na verziji sa Comfort konfiguracijom a ovde dolazi sa crnim elementima na eksterijeru, zatamnjenim kućištima svetala i crnim alu točkovima.

 

lada black 02.jpg

 

Osim toga, tu su i sedišta sa novim dezenom, crni plafon i nove patosnice. Nivu Travel ima 1.7 atmosferski benzinac sa 80KS, uz 5-stepeni manuelni menjač i 4x4 pogon.

 

lada black 01.jpg

 

Prodaja će zvanično startovati početkom februara, a očekuje se cena od oko 960.000 rubalja (11.290 evra). Inače, Lada je saopštila i da je prošle godine u Rusiji prodala 350.714 svojih automobila, što je rast od 2.1% u poređenju sa 2020. Lada tako ostaje na prvom mestu po prodaji novih automobila u Rusiji, gde njeno tržišno učešće iznosi oko 21%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lada Niva Pick-up Zubr

 

zubr 05.jpg

 

Za konverziju se pobrinula nemačka firma ACG-Auto Center, a rezultat je Lada Niva Pick-up sa nazivom Zubr.

 

zubr 04.jpg

 

Na slikama je primerak koji je preko Mobile.de prodat za 35.000 evra, ali kompanija prima nove narudžbine.

 

zubr 03.jpg

 

Kao baza se koriste isključivo nova vozila, a na isporuku se čeka oko tri meseca.

 

zubr 02.jpg

 

Motor je 1.7 benzinac koji zadovoljava Euro 6 standard i razvija ''više od originalnih 83KS''.

 

zubr 01.jpg

 

Takođe, tu su i povišeni klirens, drugačiji branici, proširenja blatobrana, pragovi, dodatna svetla, snorkel, novi točkovi sa off-road gumama, izmenjena prednja maska, rezervni točak na vratima prtljažnika, klima uređaj, grejanje sedišta, kao i opciona kožna sedišta i zadnja kamera.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lada Niva Legend u Japanu kao VLADA 4x4

 

vlada 03.jpg

 

Auto dilerska kompanija Sumotori iz Vladivostoka je na nedavnom sajmu automobila u Tokiju predstavila terensko vozilo Lada Niva Legend pod imenom VLADA 4x4 (Vladivostok & Lada). Sumotori navodi da je VLADA 4x4 modifikovana u Vladivostoku za japansko tržište. Volan i pedale su ostali na levoj strani, nema vizuelnih razlika u odnosu na standardnu verziju modela sa troja vrata za Rusiji, a ipak je VLADA 4x4 sertifikovana za japansko tržište.

 

vlada 02.jpg

 

Motor je 1.7 benzinac sa 83KS i 133 Nm obrtnog momenta, uz 5-stepeni manuelni menjač, pogon na sva četiri točka, reduktor i blokadu centralnog diferencijala.

 

vlada 01.jpg

 

Šef Sumotorija Vitalij Verkeenko je rekao da kompanija već tri meseca prodaje vozila Lada Niva Legend na japanskom tržištu. Cena modela počinju od visokih 2.98 miliona jena (22.965 evra). Standardna oprema na japanskom tržištu uključuje ABS, grejanje retrovizora, električne podizače stakala, grejanje prednjih sedišta, klima uređaj... Dodatne opcije uključuju aluminijumske felne od 16 inča i kamuflažnu boju karoserije. Sumotori planira da proda 1.000 klasičnih Niva u Japanu u naredne četiri godine, odnosno 250 vozila godišnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lada Niva Monster by Zubr

 

zubr niva 04.jpg

 

Kreacija nemačkog tjunera Zubr, a na eBay-u se prodaje za 44.000 evra.

 

zubr niva 03.jpg

 

U paketu su, između ostalog, 16-inčni točkovi sa Hankook Dynapro M/T gumama, rezervni točak na vratima prtljažnika, modifikovano oslanjanje, povišeni klirens (+150 mm), širi trag točkova, dodatna donja zaštita za mehaničke komponente, nova izduvna cev, proširenja blatobrana, pragovi, nova prednja maska, prednji branik sa vitlom, snorkel, Raptor boja otporna na ogrebotine, LED prednja svetla, otvor za vazduh na haubi, zatamnjena stakla, kožna sedišta sa grejanjem, klima uređaj, USB audio sistem...

 

zubr niva 02.jpg

 

Motor je i dalje 1;.7 benzinac sa 83KS i 129 Nm obrtnog momenta, uz 5-stepeni manuelni menjač i 4x4 pogon.

 

zubr niva 01.jpg

 

Vozilo na slikama je već spremno za isporuku novom vlasniku, ali Zubr prima nove naružbine i vozilo personalizovano po želji klijenta isporučuje za oko 12 nedelja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lada Niva sada i u ''crnoj'' verziji

 

lada black 3.jpg

 

Lada širi svoj asortiman i najavljuje izlazak nove verzije na tržište Nive Travel sa crnom opremom ''Black''. Cena ovog terenskog vozila je od 11.200 evra. Lada Niva Travel u crnoj varijanti je napravljena na bazi ''komfort'' opreme (ima klimu, grejač prednjih sedišta, odeljak za rukavice koji se hladi). U ''crnoj'' opremi terenac je dobio felne od 16 inča, ključ za paljenje i daljinsko uključivanje alarma, poklopac za rezervni točak u boji karoserije i nosače na krovu.

 

lada black 2.jpg

 

Felne su obojene crnom bojom, pa se stilski uklapaju sa gumom na točkovima. Pored toga tapacirung u salonu automobila je takođe u crnoj boji.

 

lada black 1.jpg

 

Da auto pripada specijalnoj seriji je naznačeno pločicom sa natpisom ''Black'' (crno) na karoseriji i vezom na naslonima prednjih sedišta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od relija u Africi do Severnog pola: Zašto je Lada Niva automobil koji zna ceo svet?

 

lada niva video.jpg

 

Lada Niva uskoro slavi 45 godina od početka proizvodnje, a na YouTube analu Lade podsetili su na njenu slavnu istoriju video-snimkom pod nazivom ''Automobil koji zna ceo svet''. U snimku se podseća da Niva predstavlja marku Lada u mnogim zemljama, i ne samo nju, već i samu Rusiju.

''To je automobil koji je pokorio celu zemaljsku kuglu. Tri puta je Niva bila na podijumu relija Pariz-Dakar, dva puta na Severnom polu. Penjala se i po planinanama, na nadmorsku visinu veću od pet kilometara, gde i ljudi teško dišu. Niva može i u goru i u šumu, što je dokazano na Elbrusu, navodi se u snimku. Podseća se i da je Lada Niva duže od 10 godina radila na Antarktiku, a taj primerak sada se nalazi u fabričkom muzeju.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neuništiva Lada Niva i nakon 45 godina u proizvodnji

 

lada legend d 8.jpg

 

Lada Niva, jedan od najpoznatijih svetskih terenaca, obeležava 45 godina postojanja. Ako je o nekom automobilu sve rečeno, onda je to svakako Lada Niva, terensko vozilo čiji odličan koncept potvrđuje činjenica da se model u osnovi neizmenjen proizvodi punih 45 godina. Od tada je proizvedeno 2.5 miliona primeraka, od čega je oko 700.000 završilo u inostranstvu.

 

156180-lada 4x4 05.jpg

 

Niva je u međuvremenu dobila svojevrsnog naslednika, a poslednjih godinu-dve se pripremala potpuno nova generacija. Međutim, koliko god osnovni model neki kudili, on se zadržao u proizvodnji do današnjih dana. Sada ima dodatak u imenu - Legend, čime se jasno odaje počast ovoj živoj legendi.

 

210037-lada niva 4x4 04.jpg

 

Niva, ili nama nerazumljivije VAZ 2121, bila je prvi u potpunosti nezavisno razvijen automobil. Monocoque telo, klasičan 4WD pogon, jednostavan benzinski motor i nezavisno oslanjanje bili su osnova projekta koji neki i danas hvale, posebno zato što je Niva poput japanskog rivala iz Suzukija imala kompaktne dimenzije.

 

153184-lada niva.jpg

 

Nivu su zavoleli mnogi, od šumara i ostalih državnih službi do lovaca, farmera i avanturista spremnih da u društvu Nive krenu na putovanja na koja se neki ni pešice ne bi usudili. Konačno, Niva je imala zapažen nastup u brojnim filmovima, a oprobala se i u sportu, pa čak i reliju Pariz-Dakar.

 

lada bronto 02.jpg lada niva bronto 01.jpg

 

Odlaskom Defendera je ostala jedan od najdugovečnijih terenskih modela na tržištu. Model je konstantno unapređivan, ali tako da zadrži osnovnu ideju visoke upotrebljivosti i prohodnosti na svakom terenu.

 

 

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ništa od nove Lade Nive

 

lada niva vision.jpg

 

Kao vlasnik ruskog AutoVAZ-a, Renault je aktivno radio na novoj generaciji Lade Nive, legendarnog terenca. Ipak, nakon ruskog napada na Ukrajinu Renault se povukao iz AutoVAZ-a, a time je do daljnjeg obustavljen rad na novoj Nivi.

 

Renault je imao dve velike poslovne jedinice u Rusiji. Renault Russia je prodat gradu Moskvi, dok je 67.69% AvtoVAZ-a u vlasništvu Renaulta kupio Centralni institut za istraživanje i razvoj automobila i motora NAMI. Francuska kompanija nije otkrila iznose ovih transakcija, ali nekoliko izvora pominje simboličnu rublju za svaku od njih. AvtoVAZ je matična kompanija marke Lada. Ugovori o prodaji Renaultovih ruskih aktivnosti daju francuskom proizvođaču mogućnost otkupa svoje imovine na šest godina. Pre nešto više od godinu dana Renault je izjavio da želi da spoji Daciu i Ladu unutar iste poslovne jedinice, navodeći da će one ostati zasebne firme sa vlastitim brendovima, svojom istorijom i strategijom.

 

Grupa Renault je razvijala novu generaciju Lade Nive te je novi automobil trebalo da bude predstavljen 2024. Nova Niva je trebalo da se prodaje u dve dužine na više tržišta, uključujući i celu Evropu. Visoko rastojanje od tla, pogon na sve točkove i menjač s reduktorom su bili na programu ovog terenca, kao i mogućnost opremanja elektrifikovanom mehanikom u skladu sa ekološkim standardima Evropske unije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Počelo sklapanje pojednostavljene Lade Nive Legend i Nive Travel

 

lada niva travel.jpg

 

Nekoliko automobila Lada Niva Legend (''stara Niva'') i Lada Niva Travel (''nova Niva'') sastavljeno je na proizvodnoj traci Toljatija, koji se odlikuju smanjenom opremom. Automobili nemaju ABS i ERA-GLONASS sistem za hitno uzbunjivanje. Umesto uvezenih pojaseva, sada stavljaju pojaseve ruske proizvodnje. Ukupno je u fabrici u Toljatiju sastavljeno 26 pojednostavljenih Niva. Od toga, 13 su Niva Legend i 13 Niva Travel. U prvom slučaju, Niva je takođe dobila volan od Lade Priore. Unutrašnjost Nive Legend je ostala nepromenjena, prenosi Autonews Russia.

 

Istovremeno, oba modela još uvek neće biti masovno proizvedena za isporuku u mrežu dilera. Prve jednostavnije Lade Niva Legend bi po planu trebalo da bude puštene u prodaju u julu, a model Lada Niva Travel će biti lansiran najkasnije u avgustu. U međuvremneu, AvtoVAZ masovno proizvodi samo porodicu Lada Granta u pojednostavljenoj klasičnoj konfiguraciji, pri čemu takvi automobili nemaju bezbednosne sisteme.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lada Niva ponovo u proizvodnji

 

lada niva classic 02.jpg

 

AvtoVaz je objavio da je pokrenuo proizvodnju legendarnog modela, i to u nivoima opreme prilagođenim trenutnim uslovima.

 

Prva verzija nosi oznaku Classic '22, a razvijena je da bi u potpunosti premostila zavisnost od delova inostranih kooperanata. Prevedeno, iz ponude je izbačena sva nedostupna oprema. U zvaničnom saopštenju tako otkrivaju da je ono bitno ostalo, a to je permanentni pogon na sve točkove sa opcijama blokade diferencijala i redukcije. Nova stara Niva je postavljena na čelične točkove, ima hidraulički servo, a umesto infotainmenta dobija klasičnu predugradnju za radio. Od ostale opreme tu su još dodatna čelična zaštita motora, dnevna svetla i putni kompjuter, Naravno, 1.7 benzinac sa 83KS je zadržan na svim verzijama. U kompaniji pritom ne skrivaju oduševljenje činjenicom da su uopšte uspeli da pokrenu proizvodnju. ''Pokretanje proizvodnje drugog modela i pokretanje još jedne proizvodne linije u današnjim otežanim uslovima su velika pobeda za celi AvtoVaz tim. Kompanija će nastaviti da ulaže napore da bi pokrenula proizvodnju ostalih modela uz aktivnu pomoć domaćih dobavljača, kao i onih iz prijateljskih zemalja'', rekao je predsednik AvtoVaza Maksim Sokolov.

 

lada niva 11.jpg

 

Ovakvu proizvodnju ''retro'' automobila, bez poštovanja aktuelnih sigurnosnih standarda, omogućile su ruske vlasti, promenom zakona koji ruskim proizvođačima sada dozvoljava da zaobiđu neke procedure. Isto tako, AvtoVaz u proizvodnji Nive ne mora da poštuje niti Euro 5 standarde - tako da će kupci nove Lade Nive gotovo dobiti skoro model kao da su ga kupili 80-tih godina prošlog veka. ABS-a, čije komponente inače dobavlja Bosch, nema, ali će Niva u paketu opreme Classic '22 barem doneti električne podizače prednjih stakala, servo upravljač, ISOFIX, dnevna svetla, putni kompjuter, antenu i dva zvučnika kao ''pripremu za audio sistem''. Distributeri širom zemlje već ove nedelje će dobiti prve količine, i to po ceni nižoj od one trenutno istaknute, poručili su iz AvtoVaza. Ako ste se pitali, ta cena je trenutno 818.900 rubalja, odnosno, oko 14.200 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lada Niva Kub

 

lada kub 04.jpg

 

Kompanija Promtech iz Nižnjeg Novgoroda je na bazi Lade Nive Legend kreirala dostavno terensko vozilo nazvano Niva Kub. Prethodno je pomenuta kompanija proizvodila slične kombije na bazi modela Lada Largus, čija se proizvodnja u AvtoVAZ-u ove godine odvija sa značajnim prekidima.

 

lada kub 03.jpg

 

Sada je odlučeno da se napravi kombi na osnovi SUV-a sa troja vrata Lada Niva Legend. Da bi se to uradilo, međuosovinsko rastojanje je produženo za 40 cm, modifikovano je i vešanje, a potpuno nov je zadnji teretni deo.

 

lada kub 02.jpg

 

Na vozilu postoje bočna vrata i zadnja krilna vrata, korisna zapremina je 4.9 kubnih metara, a deklarisana nosivost automobila iznosi 850 kg.

 

lada kub 01.jpg

 

Ispod haube je benzinski motor pojačan na 106 konja. Lada Niva Kub će kasnije dobiti teretno-putničku verziju sa dva reda sedišta i malim tovarnim prostorom kao i putnički model sa tri reda sedišta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

testautomobila.jpg TestAutomobila: 2008. Lada Niva

 

Na testu Niva sa 1.7i motorom sa 79KS, i sa stalnim pogonom na sva četiri točka:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Lada Niva Turbo

 

lada t04.jpg

 

Vlasnik ove modifikovane Lade Nive je iz Grčke, a u oglasu navodi da je Niva u potpunosti restaurirana pre nego što su izvršene modifikacije. U pitanju je inače primerak iz 2004. godine koji je prešao samo 4.600 km nakon restauracije, što objašnajava njegovo odlično stanje.

 

lada t03.jpg

 

U paketu su između ostalog 22-inčni točkovi, gume 245/30R22, novi pragovi, proširenja blatobrana, dodatni zaštitni elementi, modifikovano oslanjanje, kočioni sistem sa Porsche čeljustima, crvena kožana sedišta, Pioneer sabvufer, klima uređaj, el. podizači stakala...

 

t02.jpg

 

Pod haubom je modifikovana verzija Ladinog 1.7 četvorocilindričnog motora sa povećanom zapreminom od 1.8 litara, turbo punjačem i mogućnošću rada na tri vrste goriva. Snaga je 175KS sa TNG-om, 210 KS na 95-oktansko gorivo i svih 300 KS sa trkačkim gorivom ili metanolom.

 

lada t01.jpg

 

Snaga se prenosi na sva četiri točka preko petostepenog manuelnog menjača. Tražena cena iznosi 31.000 funti (oko 35.000 evra).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dostavna Lada Niva Legend

 

lada niva 4.jpg

 

Lada je ruskim kupcima ponudila modifikovanu Nivu Legend LCV, pri čemu su na raspolaganju različite verzije, sa jednim ili dva reda sedišta. Najvažnije izmene se tiču povećane nosivosti ovih lakih komercijalnih vozila, a koja se sada kreće između 640 kg i 800 kg, što predstavlja povećanje do 185 kg u poređenju sa prethodnim verzijama.

 

lada niva 3.jpg

 

Ponuda uključuje nekoliko različitih stilova karoserije sa kutijastim tovarnim prostorima, kapaciteta između 1 i 3.5 kubnih metara.

 

lada niva 2.jpg

 

U paleti su Niva LCV sa dva sedišta i većim sandukom pozadi, kao i Niva LCV sa pet sedišta i manjim tovarnim prostorom od fiberglasa.

 

lada niva 1.jpg

 

Nezavisno od konfiguracije, međuosovinsko rastojanje je identično na 2.850 mm, dok dužina vozila iznosi 4.440 mm. Zbog različitih dostupnih oblika tovarnih kutija, visina varira od 1.770 do 2.000 mm, klirens je 205 mm ili 240 mm u zavisnosti od konfiguracije, dok su točkovi od 15 ili 16 inča. Sve verzije imaju 1.7 benzinski motor sa 83KS i 129 Nm obrtnog momenta, a snaga se prenosi na sva četiri točka preko petostepenog manuelnog menjača. Ova komercijalna vozila u Rusiji proizvodi filijala AvtovAZ-a pod nazivom ''PSA VIS-AVTO'' . Cene u Rusiji se kreću od 1.153.400 do 1.719.900 rubalja (od 15.355 do 22.900 evra).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lada Niva Pickup

 

aat 02.jpg

 

Firma Alfa Automotive Technologies (AAT) sa sedištem u Moskvi je napravila prototip kamioneta baziranog na Ladi Nivi Travel. Radni naziv projekta je Niva Pickup, a treba napomenuti da AvtoVAZ (Lada) nema zvanične veze sa ovim projektom. Od detalja je za sada poznato samo da je nosivost vozila 500 kg, kao i da je međuosovinsko rastojanje povećano.

 

aat 01.jpg

 

Pogonska jedinica je ostala standardna, što znači 1.7 benzinski motor sa 80 konja, uz petostepeni manuelni menjač i stalni pogon na sva četiri točka. Cena za sada nije saopštena, a nije poznato ni kada bi mogla da počne proizvodnja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...