Jump to content
FAS Goran
Dimitrijus

Lada Niva sa Fiatovim motorom? / Lada Niva guseničar

Recommended Posts

Lada Niva 21214 M iz 2009. koja nije ušla u proizvodnju

 

lada 21214 1.jpg

 

Ruski AvtoVAZ je pre deset godina planirao značajniju modifikaciju legandarne Lade Nive, ali zbog finansijskih problema projekat 21214 M nije zaživeo u serijskoj proizvodnji. Ove slike pokazuju VAZ 21214 M, prototip obnovljene Nive sa potpuno drugačijim prednjim delom. To podrazumeva drugačija prednja svetla, novu masku i redizajnirani branik, a primećuju se i novi retrovizori kao i crni krovni nosači.

 

lada 21214.jpg

 

Mada se to na slikama ne vidi, u vesti se navodi da je i unutrašnjost doživela modernizaciju, od kvalitetnijih materijala do novih sedišta. Takođe, za vozilo su bile previđene izmene na oslanjanju, kočnicama, zvučnoj izolaciji...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rusija: Ajd’ što se Niva zaglavila u snegu, nego što je izvlači kamila!

 

Na društvenim mrežama pojavio se snimak kamile koja iz snega izvlači zaglavljenu Ladu Nivu. Kako svedoče očevici, incident se dogodio 5. februara u okolini Saratova u blizini parka ''Kumisna poljana''. Vozač automobila precenio je terenske mogućnosti svog vozila i zaglavio se u dubokom snegu. Pomoć je neočekivano stigla u obliku dvogrbe kamile koje, inače, u Saratovu nisu uobičajena pojava. Kamila je bez po muke izvukla automobil sa motorom snage 83 konjske snage. Kasnije se ispostavilo da kamila pripada jednom meštaninu. Ona inače zimi u sankama vuče decu koja dolaze da se prošetaju po parku.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo zašto je nova Lada Niva oduševila nemačkog eksperta

 

lada vision 11111.jpg

 

Nemački eksperti u oblasti autoindustrije oduševljeni su obnovljenom Nivom, ruskim terenskim vozilom pod imenom Lada 4×4 Vision. Nemci nikako ne mogu da shvate kako to automobil koji se proizvodi od 1976. godine može uspešno da konkuriše njihovom Mercedesu G-klase. Lada Niva sa neznatnim izmenama proizvodi se od 1976. godine. Model ima sve klasične vrline ruskih automobila, savladava teške terene, pouzdan je, ekonomičan i pritom nije skup. ''Autentična stara tehnika za šumske radnike i lovce'', oduševljeno je opisao rusko vozilo automobilski ekspert časopisa ''Štern'' Gernot Kramper. O obnovljenoj Nivi, modelu Lada 4×4 Vision, autor teksta govori sa neskrivenim divljenjem.

 

lada vision 111111.jpg

 

Po njegovim rečima, novitet ruske automobilske industrije više se ne vezuje za nostalgična putovanja kroz vreme i osamdesete godine prošlog veka, već izgleda elegantno i čak pomalo agresivno. Naslednica Nive imaće moderan pogon, ugrađene programe vožnje i automatski menjač. ''Idealan za močvarne i teške terene, ali nespretan na putu'', napisao je ekspert. Pored toga fabrika iz Toljatija Ladu Nivu klasifikuje kao terenac, a pod pravim terencem u Rusiji se tradicionalno podrazumevaju automobili kakav je UAZ Hanter, piše autor teksta. Obnovljeno terensko vozilo najevećeg ruskog proizvođača automobila ušlo je u serijsku proizvodnju u jesen prošle godine. Klasični terenac dobio je novu instrument tablu i dodatne opcije. U ponudi su tri varijante vozila Lada 4×4 Vision koje se razlikuju po broju vrata i ''off-road'' opciji.

Najjeftinija nova Niva može se nabaviti po ceni nešto većoj od 400 hiljada rubalja (oko 5.300 evra). U Nemačkoj Lada 4×4 košta oko 11 hiljada evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ruski padobranci će 9.maja prikazati ''steltno'' desantno vozilo Lada 4x4

 

lada 4x4 serzant.jpg

 

Na velikoj vojnoj paradi povodom Dana Pobede, biće prikazan novi laki višenamenski terenac Lada 4x4. Vojni automobil je naoružan teškim mitraljezom ''Kord'' u kalibru 12.7mm. U planu je da se sa ovim modelom auto-tehnike opreme vazdušno-desantni sastavi ruske armije (VDV). Kako je preneo internet portal TASS, pikap Lada 4x4 je već oprobana u okviru vazdušno-desantnih jedinica za vreme strategijske vojne vežbe ''Vostok-2018'', koja se prošle godine realizovana na ruskom Dalekom istoku. Ona je tom prilikom prikazala sasvim korektne tehničko-taktičke mogućnosti koji su od strane VDV personala ocenjene kao veoma upotrebljive.

 

lada serzant.jpg

 

Vojni eksperti ne isključuju mogućnost proširenja paketa naoružanja na ovim vozilima. Tako se ozbiljno razmatra mogućnost da pored teškog mitraljeza ''Kord'' vidimo i automatski bacač granata AGS-30 ''Plamja'' ili čak protivtenkovske navođene rakete ''Kornet'',-prenosi internet portal RG. Napominjemo da se radi o eksperimentalnom modelu ''nevidljivog'' vojnog terenca koji je konstruisan na bazi vozila VAZ-21213 ''Niva''. On je po prvi put predstavljen javnosti na međunarodnom vojno-tehničkom sajmu ''Armija-2017''. Vozilo je dobilo i svoj nadimak ''Seržant''.

 

Zašto se za ovo vozilo kaže da je ''nevidljivo''?

Status ''nevidljivog'' vojnog vozila je dobijen iz razloga što je automobil Lada 4x4 napravljen od kompozitnih materijala. Ovi materijali obezbeđuju smanjenu refleksiju topolotnog zračenja, kojeg detektuju termovizijski opto-elektronski uređaji neprijatelja. Pored toga, desantno terensko vozilo ''Seržant'' poseduje soposobnost da se samougasi prilikom eventualnog požara, otporan je na hemijski napad i ultraljubičasto zračenje, kao i na veoma niske temperature. Naime na njegovoj karoseriji ne dolazi do stvaranja leda.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

AvtoVAZ zaštitio dizajn naslednika Lade 4x4

 

192206-lada n 1.jpg

 

Najveći ruski proizvođač automobila AvtoVAZ registrovao je patent dizajna novog automobila u segmentu terenskih vozila. Na snimcima priloženim uz zahtev za upis patenta prikazan je model sličan konceptualnom vozilu Lada 4x4 Vision koje je ova kompanija predstavila na sajmu automobila u Moskvi u avgustu prošle godine.

 

192207-lada n 11.jpg

 

Dokument je dostupan na portalu Federalnog instituta za industrijsko vlasništvo. Automobil će, kako se veruje, biti zamena za terenac Lada 4x4.

 

lada n 111.jpg

 

Dizajneri su inspiraciju našli u aktuelnoj Ladi 4x4, o čemu govore karakteristični ventilacioni otvori u zadnjem delu i vizuelno kamuflirana zadnja vrata koja čine da automobil izgleda kao da ima troja vrata, poput originalne Lade 4x4, preneli su ruski mediji. Kako je već pisano, AvtoVAZ je pozvao ruske građane da smisle ime za novi terenac, pa se pretpostavljalo da se misli baš na naslednika Lade 4x4. Po rečima predsednika AvtoVAZa Nikole Mora, novi automobil u segmentu SUV automobila mogao bi da se pojavi u prodaji 2021-2022. godine. On nije odbacio mogućnost paralelne proizvodnje vozila 4x4 Vision i Nive.

 

Aktuelna Lada 4x4 dostupna je u dve verzije karoserije, sa troja i petora vrata. Bez obzira na konfiguraciju, terenac je opremljen benzinskim 1.7 litarskim motorom od 83 konja, sa osam ventila, petobrzinskim manuelnim menjačem i sistemom pogona na sva četiri točka. Inače, bez obzira na njenu vremešnost, prodaja Lada 4x4 u prvom tromesečju ove godine porasla je u odnosu na isti period lane, pa se ovo vozilo našlo na 12 mestu među 25 najprodavanijih modela u Rusiji. Ranije je AvtoVAZ izvozio Ladu 4x4 u Evropu, ali sada se pojavio problem zbog ekoloških propisa koji regulišu emisiju izduvnih gasova i nesaobraznosti ruskog automobila sa njima. Međutim terenac koji je prošlog meseca napunio 42 godine u Boliviji se, recimo, odlično kotira kao i u brojnim drugim zemljama sa složenim klimatskim uslovima i planinskim terenima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta možemo očekivati od serijske varijante nove Lade Nive?

 

lada vision 01111.jpg

 

Konceptni automobil Lada 4×4 Vision prototip je nove generacije terenca Lada Niva, a prvi put je predstavljen na Moskovskom međunarodnom sajmu automobila 2018. Posetioci sajma su imali samo jedno pitanje: Kada će početi serijska proizvodnja? Na ovo pitanje odgovorio je stručnjak pres-centra AvtoVAZ-a Stas Berezij.

 

lada vision 01.jpg

 

On je istakao da konceptna vozila služe samo za testiranje reakcije potrošača na različita rešenja proizvođača. Često se prikazuju na sajmovima kako bi se proverile reakcije potrošača, a tek nakon toga proizvođač se odlučuje koje će tehnologije zadržati, a koje izmeniti. Konceptni automobili praktično nikada ne idu u serijsku proizvodnju, već doprinose stvaranju i održavanju imidža brenda, pripremaju javno mnjenje za radikalne promene u dizajnu ili tehničkim rešenjima. Ako na sajmu nije predstavljen ni predserijski, ni pilot model, nego konceptno vozilo, to znači da u njemu možemo videti tendenciju razvoja brenda. Ali veliko je pitanje da li će ona biti realizovana.

 

lada vision 1111.jpg

 

Kao primer ekspert je naveo konceptni automobil Lada XRAY, koji je imao troja vrata, ogromne točkove i nagnute stubove karoserije. Na kraju su u prototipu iskorišćena samo opšta stilska rešenja koja su dobili modeli Lada Vesta i Lada XRAY. Ako pogledamo konceptno vozilo Lada 4x4 Vision, možemo zapaziti da ono nema centralni stub i da se vrata otvaraju jedna prema drugim. To nije tipično za serijske automobile. To znači da će, ako Lada 4x4 Vision uđe u serijsku proizvodnju, od koncepta će biti zadržana samo stilska rešenja. Pritom se ističe da se novi ruski terenac na tržištu verovatno neće pojaviti pre 2022. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi detalji o nasledniku Lade Nive

 

lada vision 11111.jpg

 

AvtoVAZ tvrdi da će novi model - zasnovan na konceptu Lada 4x4 Vision - ostati univerzalni SUV i da neće biti tek još jedan u nizu danas veoma popularnih urbanih krosovera. Vlasnik brenda Lada, AvtoVAZ, uveliko radi na novom modelu 4x4, ali kako kaže direktor kompanije, Fabien Gulmi, taj automobil neće se pojaviti na tržištu još par godina.

 

lada vision 1111.jpg

 

Kao osnova za naslednika vremešnog, ali još aktuelnog modela Lada 4x4 (kod nas i dalje poznatijeg po nekadašnjem nazivu Niva) poslužiće koncept 4x4 Vision koji je prikazan na Sajmu automobila u Moskvi 2018. Ovaj automobil ima karakteristične stilske detalju u obliku slova ''X'', koji su tipični za Lade najnovije generacije, poput Veste. AvtoVAZ je saopštio da će vozilo biti dugo 4,2 m i da će imati 5 vrata kao i zavidno odstojanje od tla, kako bi moglo da se kreće i po najzahtevnijim terenima Iz istog razloga imaće i kratke prepuste karoserije preko zadnjih i prednjih točkova, a biće sposobno da savlada velike napadne i silazne uglove prilikom kretanja po strmim padinama. Prenosni odnosi menjača biće prilagođeni potrebama za sporom vožnjom niz nagibe, a automobil će biti postavljen na točkove većeg prečnika. Svemu tome treba dodati i savremena elektronska rešenja i sisteme asistencije za automatizovanu optimalnu raspodelu snage na točkove koji najbolje prijanjaju na putnu podlogu.

 

Podsećamo, još uvek aktuelna Lada 4x4 (Niva), koja se proizvodi, uz manja ili veća tehnološka unapređenja, već 40-ak godina, dostupna je u verzijama sa 3 i 5 vrata. Za pogon se koristi 4-cilindarski 1.7 benzinac sa 83 ks i 5-brzinskim manuelnim menjačem, a snaga se prenosi na sva 4 točka. Cena ovog automobila u Rusiji se kreće od oko 519.000 rubalja (oko 7.100 evra). Iako je tehnološki prilično zastarela, Lada 4x4 se zahvaljujući niskoj ceni i praktičnosti i dalje dobro prodaje na ruskom tržištu. Prema podacima koje je izneo Autostat, u prva 4 meseca 2019. isporučen je 10.381 automobil što je za 2% više nego u istom razdoblju 2018. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apal-21541 Stalker na bazi Lade Nive

 

apal 005.jpg

 

Jedan od dilera Lade u ruskom Toljatiju je počeo da prodaje novi mali terenac po imenu Apal-21541 Stalker. Kakav je ovo automobil?

Stalker je napravljen na platformi Lade 4x4, legendarne Nive, ima 3-vratnu karoseriju čiji nosači su zavareni od čeličnih cevi standardnog pravougaonog preseka, dok su spoljašnji paneli od ABS plastike.

 

apal 004.jpg

 

Proizvođač Stalkera je Apal, nezavisna firma iz Toljatija, čija osnovna delatnost je proizvodnja plastičnih proizvoda i kompozitnih materijala.

 

apal 003.jpg

 

Stalker je nastao početkom 2000.-ih, zatim su njegovi kreatori nekoliko puta pokušavali da pokrenu maloserijsku proizvodnju, ali zbog nedostatka finansija projekat je bio zamrznut.

 

apal 002.jpg

 

U 2016. godini je odlučeno da se pokrene proizvodnja automobila u pogonima VIS-Avta, filijale AvtoVAZ-a, koja je poznata po kombijima i pick-up modelima na bazi Lada Granta i Lada 4x4.

 

apal 001.jpg

 

Poput originala sa znakom Lade, Apal-21541 Stalker pokreće 1.7 litarski benzinac snage 83 konja koji je uparen sa ručnim 5-stepenim menačem. U poređenju s Nivom koja je dugačka 3.74 metra, Stalker je 19 cm kraći i ima 3.55 metara između krajnjih tačaka. Najveća razlika je u ceni. Stalker je skoro 2.5 puta skuplji od Nive: Košta 1.233.000 rubalja, odnosno 17.460 evra, dok se početna verzija kultne ''carice tajgi'' u Rusiji može dobiti već za 518.900 rubalja (7.350 evra).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lada Niva 4×4 California - render fotografije

 

lada-4x4 002.jpg

 

Lada ima i te kako bogatu istoriju iza sebe. Prvi model sa tim imenom predstavljen je još 1970. godine. Međutim, ruski proizvođač je oduvek pravio jednostavne automobile čija je namena bila jednostavno prevoženje sa tačke A do tačke B. Jedan od takvih automobila je i legendardna Lada Niva. Istini za volju, automobili sa oznakom Lada retko su se mogli nazvati poželjnim. To se možda promenilo predstavljanjem modela Vesta kog smo imali prilike da testiramo. Ipak, najpoznatije vozilo ove kompanije svakako je ''kraljica terenaca'' Lada Niva. Svi znamo da taj model nije drastično menjao svoj dizajn od kada je premijerno predstavljen sedamdesetih godina prošlog veka. Rusi su se vodili jednostavnom filozofijom ''ako je dobro, ne menjaj ništa''.

 

lada california.jpg

 

Međutim, nedavno je predstavljen koncept Lada 4×4 Vision za koji bi moglo da se kaže da će biti naslednik Nive. A tu je i ovaj render koncept sa fotografija čiji je autor Den Dizil. Njegov rad je objavljen još početkom prošle godine, a automobil nosi ime Niva California. Uprkos tome, automobil izgleda moderno i po našem skromnom milšljenu, uopšte ne izgleda loše. Prva stvar koja se primećuje na ovom render konceptu jeste koliko on izgleda kompaktno. Naime, zadnja vrata su smeštena odmah iznad zadnjih točkova, što će verovatno kompromitovati udobnost na zadnjoj klupi. Međutim, automobil je kratak iz jednostavnog razloga, a to je da bude što bolji na off-road terenu. Kao i legendardna Niva. Zadnji deo nas dizajnom pomalo podseća na automobile kompanije Volvo.

 

lada-4x4 001.jpg

 

U svakom slučaju, volimo da vidimo ove render fotografije automobila kako ih zamišljaju drugi ljudi. Iako je gotovo sigurno da pravi automobili uošte neće ličiti na te rendere. Svakako, verujemo da naslednik Nive neće izgledati ovako, posebno nakon zvaničnog koncepta 4×4 Vision od prošle godine. Ali moramo priznati da ovaj render izgleda zanimljivo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slika unutrašnjosti nove Lade Nive

 

195844-lada 4x4 002.jpg

 

Lada 4x4, odnosno kod nas poznatija po starom imenu Niva nastavlja da prkosi vremenu. Kultni terenac predstavljen pre 42 godine i dalje ima toliko kupaca da ruski AvtoVAZ mora dobro da razmisli da li će, kako je najavljeno, penzionisati Nivu do kraja 2021. godine. Tako je u prvih šest meseci ove godine Lada 4x4 u Rusiji pronašla put do 17.598 kupaca, što je doduše 1.3 odsto manje u odnosu na isti period 2018. godine, ali i dalje odličan prodajni rezultat. To je i razlog zašto AvtoVAZ nastavlja da modernizuje 4x4 (Nivu), a portal Lada-online je objavio sliku modernizovane unutrašnjosti koja će uskoro ući u proizvodnju.

 

Sudeći po slici, Lada 4×4 će dobiti potpuno novu armaturnu ploču sa većim i zaobljenijim centralnim vazdušnim kanalima. Ispod njih nalazi se blok prekidača i tri rotirajuća dugmeta za kontrolu klime/ventilacije, koji će najzad zameniti zastarele ''klizače''. Prostor za radio se nije promenio, ali se ispod njega sada nalaze dve 12-voltne utičnice. Takođe, na nezvaničnoj slici se može uočiti nova instrument tabla, koa i novi, veći i praktičniji pretinac za rukavice ispred suvozača, dok su zadržani arhaični delovi - stari volan i ručica menjača. Lada-online izveštava da će ažurirana Lada 4x4 biti opremljena poboljšanim grejačem, udobnijim prednjim sedištima, a zadnja klupa će dobiti treći naslon za glavu. Spolja i tehnički Lada 4x4 (Niva) se neće menjati ako se izuzme izmeštanje antene na krov, kao i nove, hermetičnije zaptivke na vratima.

 

195845-lada 4x4 001.jpg

 

Sve ove promene, najavljuju insajderi, biće uvedene u serijsku proizvodnju do kraja 2019. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legendarna Lada Niva posle uspešnog ''fejsliftinga'' ulazi u serijsku proizvodnju

 

195844-lada 4x4 002.jpg

 

Lada 4x4 će u okviru najavljenog ''fejsliftinga'' dobiti novi spoljašnji izgled i potpuno originalni izgled enterijera. Što se tiče tehničkih karakteristika, one ostaju nepromenjene. U septembru 2019. list ''Rossijskaя gazeta'' objavio je vest o tome da se priprema novi dizajn terenskog vozila pod nekadašnjim nazivom Lada Niva (od 2006. Lada 4x4). Sada su o tome saopšteni i neki detalji. Kako je objavio portal lada.onlaйn, ove nedelje je sklopljena partija predserijskih vozila nove redizajnirane verzije Lada 4x4.

 

Takođe se navodi da novi enterijer od plastike već ima izgled predviđen za serijsku proizvodnju. Za eksterijer će biti karakteristični novi odbojnici, a sa prednje strane će se nalazili ugrađena svetla za maglu. Detalji na karoseriji, farovi i druga svetla neće se menjati. Što se tiče enterijera, očekuje se nova instrument tabla, volan, kombinacija instrumenata (nalik na model Granta FL), centralni tunel, drugačija unutrašnjost vrata, sedišta drugačijeg oblika sa naslonima za glavu na zadnjim sedištima, presvučeni plafon i ruski sistem za brzo reagovanje u slučaju nesreće ЭRA-GLONASS. Osim toga, na krovu će se nalaziti antena, biće postavljeni novi savremeniji dihtunzi, moderni klima-uređaji, a takođe će biti promenjena konstrukcija sistema za grejanje. Prema preliminarnim podacima, serijska proizvodnja Lada 4x4 FL počeće u decembru ove godine. Prodaja redizajniranog modela počeće u januaru-februaru sledeće godine. Inače, rok za proizvodnju klasičnog modela Lada 4x4 produžen je do 2026. godine. Terensko vozilo nove generacije Lada 4x4 NG pojaviće se najranije 2021-2022. godine. Nova generacija Lada 4x4 biće izrađena na platformi ''Global Access'' (evolucija B0) proizvodnje Renault-Nissan-Mitsubishi alijanse.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Ladu stigao 21. vek - Niva ostaje bez ''klizača'' za kontrolu grejanja

 

nova lada niva.jpg

 

Posle nekoliko decenija AvtoVAZ će konačno malo modernizovati svoj popularni terenac Nivu, sada poznatu kao Lada 4x4.

Kako prenose ruski mediji, Niva će konačno dobiti elektronsku kontrolu grejanja, umesto odavno zastarelih klizača. Niva će dobiti moderni blok sa tri prekidača na okretanje, mada će jedinica za grejanje ostati ista. Ipak, kao opciona oprema biće dostupan savremeni klima uređaj, sa efikasnijom kontrolom strujanja vazduha. Skoro cela unutrašnjost Nive će biti modernizovana, dobiće prednji panel i kontrolnu tablu kakva se nalazi u Ladi Granti, novi volan, centralnu konzolu, prostor za odlaganje u vratima, komfornija sedišta... Što se tiče pogona tu neće biti mnogo promena, pod haubom će biti i dalje 1.7-litarski benzinac sa 83 KS uparen sa petostepenim manuelnim menjačem. Aktuelna generacija Niva na našem tržištu košta oko 10.000 evra.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Počela serijska proizvodnja obnovljenog čuvenog terenca Lada 4x4

 

5de11b52f1aba_lada4x4344.jpg.08e0e1d3edc0b180b0016cc914225e12.jpg

 

Automobil sada ima elektropodesiva ogledala, dok su sedišta dobila grejanje i bočni deo. Obnovljeno legendarno rusko terensko vozilo Lada 4x4 ušlo je u serijsku proizvodnju, preneli su ruski mediji. Po njihovom pisanju sa proizvodnih traka najvećeg ruskog proizvođača automobila Avtovaza svakodnevno izlazi 165 ovakvih vozila. Predviđanja automobilskih časopisa da bi volan novog terenca mogao da dobije vazdušni jastuk obistinila su se. Iako se za sada sklapaju bez bočnih vazdušnih jastuka, oni će se u serijski proizvedenim obnovljenim Ladama 4x4 sigurno uskoro naći. U spoljašnjem izgledu skoro da nema novina. Ipak, na krov automobila postavljena je antena, a prednji branik ima ugrađena svetla za maglu. Ozbiljnije promene doživela je unutrašnjost vozila. Dizajneri su se odlučili za novu instrument tablu, a centralna konzola je znatno ergonomičnija. I standardno grejanje je umnogome poboljšano električnim.

 

5de11b848a223_lada4x434.jpg.aa18989224e3fa39b16d1838988dde19.jpg

 

Početak prodaje očekuje se u januaru ili februaru iduće godine. Cena vozila za sada nije poznata.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraća se Lada Niva: AvtoVAZ otkupio učešće GM-a u zajedničkoj kompaniji

 

chevy_niva 03.jpg

 

Ruski AvtoVAZ je potpisao ugovor sa General Motorsom o otkupu 50-procentnog učešća američkog koncerna u zajedničkoj firmi GM-AVTOVAZ Togliatti koja od 2002. godine proizvodi terenac Chevrolet Niva. Dosadašnja ''joint-venture'' kompanija postaće 100-procentno vlasništvo AvtoVAZ Grupe, pri čemu strane nisu otkrile finansijske detalje transakcije. Prema ugovoru, fabrika u vlasništvu zajedničkog preduzeća će neko vreme nastaviti da proizvodi i prodaje terenac Niva sa značkom Chevrolet, a u budućnosti će se model praviti pod markom Lada.

To znači da se na tržište vraća terenac kultnog imena Lada Niva!

 

Objašnjenje za manje upućene:

Chevrolet Nivu je razvio AvtoVAZ kao zamenu za kod nas poznatu Ladu Nivu. Finansijska kriza u Rusiji 1998. godine nije dozvolila AvtoVAZ-u da samostalno završi i proizvodi novi model, pa je 2002. formirana zajednička kompanija sa General Motorsom. Jedan od detalja ugovora o saradnji najvećeg ruskog i američkog automobilskog proizvođača je bilo pravo nove firme da koristi legendarno ime Niva, dok je dotadašnja ''carica tajgi'' kod nas popularna Lada Niva preimenovana u Ladu 4x4.

 

chevy_niva 02.jpg

 

Chevrolet Niva je dosta popularna u Rusiji i zemljama bivšeg SSSR-a jer je zadržala vrhunske off-road karakteristike originalne Nive, a ponudila lepšu optiku i značajno bolje ponašanje na asfaltiranim putevima.

 

chevy_niva 01.jpg

 

Automobil dužine 4.048 mm je u najvećoj meri preuzeo tehniku originalne Nive (Lada 4x4): 1.7 litarski benzinac (80 KS) prenosi snagu na sva četiri točka, deo pogonskog sistema je centralna blokada diferencijala. Bazna verzija u Rusiji košta 687 hiljada rubalja, odnosno oko 9.750 evra.

 

Sporazum AvtoVAZ-a i General Motorsa ne bi trebalo da donese nikakve promene za zaposlene, baš kao što postojeći ugovori sa dobavljačima i zastupnicima ostaju nepromenjeni, bar tokom prelaznog perioda. ''Zahvalan sam našim partnerima iz GM-a na 18 godina plodne saradnje. Prema ugovoru, AvtoVAZ će dobiti drugi klasični terenac u liniji automobila. Niva će nadopuniti legendarnu Ladu 4x4 i podržati daljnji razvoj AvtoVAZ-a. Istorijski gledano, proizvodni procesi zajedničkog ulaganja su duboko povezani sa glavnim sedištem AvtoVAZ-a u Togliattiju. Srdačno pozdravljam sve zaposlene u GM-AVTOVAZ-u, koji sada postaju deo grupe AvtoVAZ'', rekao je Yves Karakatzanis, predsednik i izvršni direktor kompanije AvtoVAZ.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lada 4x4 dobila novu unutrašnjost

 

199204-lada 4x4 04.jpg

 

Iako se već dugo najavljuje dolazak nove generacije Lade 4x4, kod nas poznatije po starom imenu Niva, legendarni ruski terenac i u aktuelnom izdanju ima dosta poklonika i kupaca. Dovoljan razlog da AvtoVAZ dotera Nivu i pokloni joj detalje kakvi nisu viđeni tokom skoro 43 godine života ovog modela! U ponedeljak je AvtoVAZ objavio zvanične podatke o obimnim promenama koje su se desile u unutrašnjosti.

 

199205-lada 4x4 03.jpg

 

Glavna novost je potpuno nova armaturna ploča na kojoj se nalazi takođe nova centralna konzola sa okruglim komandama klime, grejanja i ventilacije - umesto dosadašnjih klizača. Promenjeni su kanali za recirkulaciju toplog/hladnog vazduha što ih je, po tvrdnjama proizvođača, učinilo prikladnijim i efikasnijim.

 

199206-lada 4x4 m02.jpg

 

Pretinac ispred suvozačkog sedišta je postao funkcionalniji, na centralnoj konzoli su se pojavile 12-voltne utičnice, a instrumenti su dobili belo pozadinsko osvetljenje. To nije sve: ugrađen je putni kompjuter sa proširenim nizom funkcija, a u podnom tunelu su novi držači za čaše i pretinac za male predmete.

 

199207-lada 4x4 01.jpg

 

Sedišta su takođe nova i po tvrdnjama predstavnika Lade odlikuju ih bolja bočna podrška. Prednja sedišta u 3-vratnoj verziji imaju modernizovaani mehanizam za podizanje/obaranje, a na zadnjoj klupi su ugrađena dva naslona za glavu. Od sitnica treba pomenuti novu oblogu plafona, rukohvata, štitnika za sunce. Posebna pažnja je posvećena vibro-akustičkoj udobnosti: Inženjeri AvtoVAZ-a su predstavili nove ležajeve pogonskog sklopa koji smanjuju nivo vibracija, a poboljšan je paket zvučne izolacije. Sudeći po fotografijama kolo upravljača je nepromenjeno, ali ranije je objavljeno da je to samo privremeno rešenje jer će najpopularniji ruski automobil uskoro dobiti potpuno novi volan. Modernizovana unutrašnjost se pojavila na svim verzijama Lade 4x4, a jedina spoljašnja promena je novi prednji branik sa integrisanim maglenkama na bolje opremljenoj verziji Urban. AvtoVAZ nije objavio datum početka prodaje, pakete opreme, kao ni cene ovako ažurirane Lade 4x4.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako bi mogla da izgleda obnovljena Lada Niva (ranije Chevrolet Niva)

 

lada niva 002.jpg

 

AvtoVAZ je ranije ovog meseca potpisao ugovor sa General Motorsom o otkupu 50% učešća američkog koncerna u zajedničkoj firmi GM-AVTOVAZ Togliatti koja od 2002. godine proizvodi terenac Chevrolet Niva. Dosadašnja ''joint-venture'' kompanija postaće 100-procentno vlasništvo AvtoVAZ Grupe, pri čemu strane nisu otkrile finansijske detalje transakcije. Prema ugovoru, fabrika u vlasništvu zajedničkog preduzeća će neko vreme nastaviti da proizvodi i prodaje terenac Niva sa značkom Chevrolet, a u budućnosti će se model praviti pod markom Lada.

 

lada niva 001.jpg

 

To znači da se na tržište vraća terenac kultnog imena Lada Niva!

Objašnjenje za manje upućene: Chevrolet Nivu je razvio AvtoVAZ kao zamenu za kod nas poznatu Ladu Nivu. Finansijska kriza u Rusiji 1998. godine nije dozvolila AvtoVAZ-u da samostalno završi i proizvodi novi model pa je 2002. formirana zajednička kompanija sa General Motorsom. Jedan od detalja ugovora o saradnji najvećeg ruskog i američkog automobilskog proizvođača je bilo pravo nove firme da koristi legendarno ime Niva, dok je dotadašnja ''carica tajgi'', kod nas popularna Lada Niva, preimenovana u Ladu 4x4. Chevrolet Niva je dosta popularna u Rusiji i zemljama bivšeg SSSR-a jer je zadržala vrhunske off-road karakteristike originalne Nive, a ponudila lepšu optiku i značajno bolje ponašanje na asfaltiranim putevima. Automobil dužine 4.048 metara je u najvećoj meri preuzeo tehniku originalne Nive (Lada 4x4): 1.7 litarski benzinac (80 KS) prenosi snagu na sva četiri točka, deo pogonskog sistema je centralna blokada diferencijala. Bazna verzija u Rusiji košta 687 hiljada rubalja, odnosno oko 9.750 evra.

 

Sporazum AvtoVAZ-a i General Motorsa ne bi trebalo da donese nikakve promene za zaposlene, baš kao što postojeći ugovori sa dobavljačima i zastupnicima ostaju nepromenjeni, bar tokom prelaznog perioda.

''Zahvalan sam našim partnerima iz GM-a na 18 godina plodne saradnje. Prema ugovoru, AvtoVAZ će dobiti drugi klasični terenac u liniji automobila. Niva će nadopuniti legendarnu Ladu 4x4 i podržati daljnji razvoj AvtoVAZ-a. Istorijski gledano, proizvodni procesi zajedničkog ulaganja su duboko povezani sa glavnim sedištem AvtoVAZ-a u Togliattiju. Srdačno pozdravljam sve zaposlene u GM-AVTOVAZ-u, koji sada postaju deo grupe AvtoVAZ'', rekao je Yves Karakatzanis, predsednik i izvršni direktor kompanije AvtoVAZ.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najniža Lada Niva na svetu

 

Kad pitate Ruse koji je automobil kojim se najviše ponose, sigurno će vam reći Lada Niva. Ovaj auto je jednostavno ultimativno terensko vozilo i kako naš narod popularno kaže ''može da se popenje uz masnu banderu''. Lada se možda nije menjala tokom godina, ali ono što je dobro ne treba menjati.

Međutim, mlada grupa mehaničara odlučila je da jednu staru Nivu rekonstruiše i da je toilko spusti da je ona zvanično postala najniža Niva na svetu. Ovi mehaničari su skratili karoseriju, promenili vešanje i stavili manje gume tako da ova Niva deluje kao da levitira tik iznad zemlje. Naravno, funkcionalnost vozila se na ovaj način gubi, ali mehaničari kažu da je ova Niva postala pravi hit u njihovom kraju i da privlači mnogo pažnje, a kada budete videli kako izgleda shvatićete i zašto:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

AvtoVAZ obustavio proizvodnju terenaca Lada 4x4 u varijanti Black Edition

 

lada black.jpg

 

Ruska kompanija prestaje sa prodajom vozila Lada 4x4 u verziji Black Edition. Do toga je došlo paralelno sa početkom prodaje modifikovane verzije. Vozila Lada 4x4 u varijacijama Black Edition i Orange Edition prodaju se od 2016. godine. Automobili u varijanti Black Edition imali su zagastito crnu metalik boju karoserije, dok je terence Orange Edition krasila metalik ''Pomorandža'' nijansa. U spoljašnjem izgledu izdvajali su se točkovima naročitog dizajna, imali su drugačije presvlake sedišta, dodatnu izolaciju od vibracija, kao i grejane elektropodesive retrovizore. Verzija sa troja vrata koštala je oko 8.500 evra, dok je za vozila sa petora vrata trebalo izdvojiti najmanje oko 9.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prva vožnja obnovljene Lade Nive

 

200816-lada niva 03.jpg

 

Od kraja 2019. godine AvtoVAZ proizvodi obnovljenu Ladu 4x4, svima poznatu po starom imenu Niva. Prve utiske iz vožnje su preneli novinari ruskog mesečnika Za Rulem (Za volanom) koji su isprobali Nivu i pre dolaska kod dilera pa je zanimljivo videti kako im se dopao kultni terenac koji je ušao u 44. godinu života.

 

200818-lada niva 02.jpg

 

Neke grandiozne metamorfoze se nikako nisu dogodile, iako je prošlo skoro 30 godina od poslednje značajne modernizacije Nive. Lada je odlučila da ozbiljno ažurira samo unutrašnjost. Ipak, ove promene su uočljive i izazivaju pozitivne emocije. Glavna novost je potpuno nova armaturna ploča na kojoj se nalazi takođe nova centralna konzola s okruglim komandama klime, grejanja i ventilacije - umesto dosadašnjih klizača.

 

200817-lada niva 01.jpg

 

Prednja sedišta su postala puno bolja po obliku, profilu i punjenju. Na zadnjoj klupi je, kao i ranije, malo prostora. Za pristup je ponovo potrebno malo gurnuti prednja sedišta pa ih preklopiti. Prema rečima stručnjaka kompanije AvtoVAZ, na vratima se pojavio novi zaptivni materijal. Samo poznavalac još može otvoriti prtljažnik - uz pomoć ručke na bočnoj ploči u kabini. Prtljažnik je jednako mali, ali u njemu se pojavila 12-voltna utičnica i nova brava. Lada 4x4 nije pretrpela promene spoljašnjeg dizajna ako se izuzme novi prednji branik sa integrisanim maglenkama na bolje opremljenoj verziji Urban.

 

Ono zbog čega su Rusi ponosni na Nivu su njene terenske sposobnosti. Motor snage 83 KS nikada nije bio dovoljan za automobil, ali ako se vešto koristi menjač i reduktor, onda u većini slučajeva nema problema. Izašli smo iz impresivnih gudura, a prilično daleko otići će i čak i neiskusni vozači. Ne morate razmišljati o kvalitetu puta dok vozite Ladu 4x4 zahvaljujući standardnoj metalnoj zaštiti. Svi koji sede za volanom Nive znaju da će potrošnja goriva biti velika. Kada se vozite u automobilu sa 1.7 motorom pri brzini od 105-110 km/h, treba računati na 10.5 litara na 100 km. A rezervoar je i dalje skromnog kapaciteta: 42 litre u 3-vratnoj i 65 litara u dugačkoj verziji sa pet vrata.

 

Jedna od želja vozača Nive je uvek bilo smanjenje nivoa buke i vibracija. Proizvođač je o tome malo razmišljao: Na novoj Ladi 4x4 posebne pločice za zvučnu izolaciju su zalepljene posebno na vrata i na haubu. Ali nemoguće je reći da to radikalno menja situaciju. Pri brzini od 60 km/h u petom stepenu prenosa u kabini je takva buka da se ne čuje ni šum vetra ni zvuk gipkih guma. Sve poklopi tutnjava motora i zavijanje kućišta menjača i reduktora. U osnovnoj konfiguraciji automobil košta 554.000 hiljade rubalja (skoro 8.000 evra), a od standardne opreme dolaze ABS, servo upravljač, električni prozori, audio priprema. Grejanje retrovizora i sedišta, klima uređaj su ostavljeni za više nivoe opreme. Koliko će još Lada 4x4 trajati na montažnoj liniji, definitivno je nemoguće reći. Do 2023. godine sigurno. Tada bi trebalo da se pojavi automobil nove generacije, nastao uz pomoć tehnike Renaulta. Ali takav automobil će koštati mnogo više. Takođe je moguće da na tržištu istovremeno budu tri Nive: klasična (4x4), Chevrolet Niva i buduća nova generacija modela. Bez obzira na modernije rođake, oni koji vole tradicionalnu Nivu i dalje će je kupovati.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lada Niva dobila novu verziju: Monstruozni VIS-23461

 

201688-vis 004.jpg

 

Kompanija ''VIS Auto'' iz ruskog Toljatija, specijalizovana za proizvodnju putničkih i teretnih verzija Lada automobila, razvila je novo terensko vozilo. Na osnovu legendarnog terenca Lada 4x4 (Lada Niva) nastao je pickup sa dvostrukom kabinom VIS-23461.

 

201687-vis 003.jpg

 

Glavna modifikacija su ogromni točkovi spoljašnjeg prečnika 1220 mm, sa gumama niskog pritiska. Ovakvi točkovi omogućuju prohodnost na teškim terenskim putevima, ali i prostoru sa slabim prianjanjem, recimo, močvarama i velikom blatu.

 

vis 002.jpg

 

Posebna verzija pikapa ima lisnate opruge poazdi i blokadu zadnjeg diferencijala. Agregat je isti kao i kod uobičajene Nive: 1.7 benzinac (83 KS) uparen sa 5-stepenim menjačem.

 

vis 001.jpg

 

Pickup će se proizvoditi po pojedinačnim narudžbinama, a cena nove verzije još nije objavljena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi model Nive

 

202784-lada niva02.jpg

 

U ruskim medijima otkriveno je kako bi mogla da izgleda nova verzija čuvenog terenca Nive.

Kako se navodi na sajtu Kolesa.ru jedna od glavnih mana ruskog terenca je mali prtljažni prostor. Naime, prema objavljenim karakteristikama zapremina gepeka iznosi samo 320 litara, što je slično kao kod npr. Sandera. Radi poređenja, u odnosu na savremene modele Lade manji prtljažni prostor imaju samo Granta sa 240 litara. Prema navodima, ovaj automobil mogao bi postati univerzalniji ako bi konstruktori povećali zadnji kraj.

 

202785-lada niva01.jpg

 

Zahvaljujući ovakvoj izmeni povećao bi se prtljažni prostor, a same proporcije automobila postale bi skladnije. Ovakva promena bi takođe doprinela tome da ovaj model bude dobar porodični auto ili auto za putovanja. Chevrolet Niva se proizvodi od 2002. godine, a 2009. godine ovaj terenac dobio je svoju unapređenu verziju. Krajem prošle godine saopšteno je da će najveći ruski proizvođač automobila AVTOVAZ kupiti od General Motors-a 50% akcija u zajedničkoj kompaniji GM-AVTOVAZ. To znači da će se poznati terenac uskoro ponovo zvati Lada i moći će da se restilizuje u stilu drugih modela kompanije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ralf Schumacher za novi auto izabrao ruski klasik

 

ralf lada 03.jpg

 

Bivši vozač Formule 1 je za novog limenog ljubimca izabrao vozilo koje se ne može pohvaliti vrhunskim ubrzanjem. Ali se zato radi o jednom od najboljih terenskih vozila. Da, u pitanju je Lada Niva, i to u izuzetno atraktivnom izdanju. Koristiće je za prevoz unikatne prikolice u svrhu promocije vlastitog vina.

 

ralf lada 02.jpg

 

Brat sedmostrukog F1 šampiona Michaela Schumachera će tako ubuduće moći da se vidi u ruskom klasiku sa 1.7 benzincem snažnim 80-tak konja.

 

ralf lada 01.jpg

 

Podsetimo, Ralf Schumacher je u šampionatu F1 bio aktivan između 1997. i 2007. pobedivši u šest trka u karijeri, stojeći na podijumu 27 puta i skupivši 329 bodova. U svojim najboljim godinama, 2001. i 2002., završio je četvrti u šampionatu sa BMW-om Williams. Do 2012. godine učestvovao je u šampionatu DTM.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lada 4x4 odlazi sa evropskog tržišta

 

199204-lada 4x4 04.jpg

 

Ruski terenac završava prodaju na evropskom tržištu. Lada 4x4 uskoro će nestati iz Evrope jer ne zadovoljava ekološke standarde. Donedavno ovo vozilo se još moglo kupiti u nekim evropskim zemljama, naprimer u Nemačkoj, gde je osnovna verzija koštala 11.990 evra, a model 4x4 Taiga 12.590 evra. Prema podacima portala CarSalesBase.com, u 2019. godini u Evropi je prodato 2.9 hiljada automobila Lada 4x4, što je bio najbolji rezultat za poslednjih devet godina. Još 625 vozila prodato je tokom prva četiri meseca 2020. godine. Vozila koja dolaze na evropsko tržište imaju isti motor koji je dostupan i u Rusiji: benzinski 1.7 motor sa 83 konjske snage.

Do skoro brend Lada u Evropi je prodavao i druge modele, kao što su Vesta i Vesta Cross, ali i oni su napustili tržište. Tako se AvtoVAZ definitivno oprostio od evropske klijentele, što je potvrdio i nemački distributer Lada Automobile GmbH Deutschland. Izvestan broj vozila distributeri još imaju na lageru, ali i to će uskoro biti rasprodato. Povratak modela Lada u Evropu teško je predvideti. To nije u skladu sa novom strategijom alijanse Renault-Nissan-Mitsubishi, u kojoj se nalazi i AvtoVAZ. Prema planu alijanse, dominantnu poziciju na evropskom tržištu zauzeće Renault i Dacia.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poslednja partija Lada 4x4 isporučena u Evropu

 

203943-lada kamion.jpg

 

Isporuka je realizovana početkom juna, nakon što je AvtoVAZ najavio da se isporuke legendarnog terenca u Evropu obustavljaju. Donedavno su se vozila marke Lada zvanično prodavala u pet evropskih zemalja: Nemačkoj, Austriji, Bugarskoj, Litvaniji i Mađarskoj. U inostranstvo su, osim nekadašnje Lada Nive 4x4, po ceni od 11.990 evra, odlazili i sedani i univerzalna vozila Vesta. Tokom 2019. godine u Evropi su prodata 5.552 nova ruska vozila, što je za 4.26% više nego u 2018. Što se tiče terenca, on je bio najtraženiji model Lada na evropskom tržištu. Prošle godine distributeri su prodali 2.900 hiljada komada, što je bio najbolji rezultat u poslednjih 9 godina. Još 625 terenaca Evropljani su nabavili za četiri meseca 2020. godine, pri čemu je jedan kupio i brat Mihaela Šumahera Ralf Šumaher.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...