Jump to content
FAS Goran
Dimitrijus

Lada Niva sa Fiatovim motorom? / Lada Niva guseničar

Recommended Posts

ovo je naknadno ubaceno. To moze biti samo 1,7. Kakav je motor? Dok nisu napravili JTD nisu bas bili proslavljeni sa dizelima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam ni cuo, sad kako sam procitao prelistao sam oglase. Bio sam ubedjen da su samo benzinke :) svaki dan naucim nesto novo :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bila je jednom na oglasima i sa jtd-om :) Čak negde ima i klip kako radi sa našim motorom, ali pojma nemam da li su i turbo prepakovali ili je bio jd :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako napraviti Ladu Nivu guseničar?

 

143696-lada%20niva.jpg

 
Za terene gde ni Lada Niva nije dovoljna, uvek postoji ''ekstremno'' rešenje u vidu upotrebe ''gusenica''!
Rusi su odavno poznati po svojim genijalnim izumima, pre svega na polju praktične mehanike, kada je za prilično negostoljubive predele, neophodno prilagoditi oruđa kako bi dala svoj maksimum. Kada niste zadovoljni čak ni terencem kao što je Lada Niva, uvek postoji i korak dalje! A, u ovom slučaju, to je upotreba gusenica umesto točkova, kada se celokupna konstrukcija vozila bukvalno spušta na već unapred pripremljenu ''guseničnu šasiju'', te tako Niva postaje i definitivno nezaustavljiv terenac! Genijalno, mora se priznati!
 
preuzeto sa - Auto Blog
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Specijalna Lada 4x4 pick-up

 

lada%204x4%203.jpg

 
Ruski AvtoVAZ je zajedno sa firmama Super-Avto i Lada Sport pripremio posebno izdanje legendarne Lade 4x4 (Niva). U pitanju je specijalna Lada 4x4 bazirana na pick-up verziji sa dužim međuosovinskim rastojanjem, namenjena je pre svega lovcima, a biće ponuđena u ograničenoj seriji.
 

lada%204x4%2033.jpg

 
Za sada i nema mnogo detalja, ali je poznato da ova Lada 4x4 između ostalog ima kamuflažni eksterijer, petokrake alu točkove od 15 inča, gume 215/75 R15, vitlo, prtljažni prostor posebno prepravljen za lovce, dodatne zaštitne elemente, magacin za oružje i municiju, Kayaba amortizere, kao i klima uređaj, dok se za pogon brine 1.8 litarski motor sa 93KS.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo i Lade Samare sa gusenicama

 

 

Automehaničar iz Omska u Sibiru Andrej Romanov napravio je ''tenk'' od stare Lade Samare. Terensko vozilo, pod nazivom ''T 21099'' može da razvije brzinu do 65 km/h, a troši 16 litara benzina na 100 kilometara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu Ladu pick-up vec godinama ima covek koga poznajem, cesto je vidjam ali nikada se nisam interesovao sta je unutra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lada Niva puni 40 godina

 

153184-lada%20niva.jpg

 

Kako je rođena legenda?

Lada Niva ispisala je stranice istorije automobilizma kao prvo masovno proizvođeno terensko vozilo sa samonosećom karoserijom i nezavisnim prednjim ogibljenjem sa spiralnim oprugama. Kada je serijska proizvodnja odobrena početkom 1977., malo ko je mogao da pretposavi da će Sovjestki Savez postati kolevka segmenta koji danas nazivamo SUV.

 

Sve počinje na njivi

Izgleda da je selo velika inspiracija za konstruktore automobila. Citroen 2CV, legendarni Spaček, počeo je svoju karijeru kao prototip vozila, kojim bi francuski seljak preko poljskih puteva nosio svoje proizvode na pijacu. Niva je ruska reč koja u prevodu znači polje ili usev. Drugim rečima, oni koji su mislili da je to neki fensi naziv za reku Nevu, jednostavno nisu bilu u pravu. U Sovjetskom Savezu, gde je dizajn svega bio podređen gruboj eksploataciji, teško je bilo zamisliti da bi se neko iz pukog zadovljstva vozao kolima po negostoljubivim terenima. Sa druge strane, sposobnost upravnika kolhoza da brzo stigne u sve kutke kolektivnog gazdinstva, bila je realna potreba.

 

niva_501.jpg

HONDA N600 dalji dizanerki rođak iz Japana

 

Civilizovani 4x4
Tim koji je razvijao Ladu Nivu, svoj proizvod je u šali opisivao kao Renault 5 na šasiji Land Rovera. Počev od 1971., ekipu koja je dobila zadatak da kreira “civilizovano vozilo sa 4x4 pogonom”, predvodio je VAZ-ov inženjer Vladimir Solovljev. Praktičnosti radi, inženjeri su se oslanjali na postojeće mehaničke komponente Lade tj. Fiata 124. Prvi prototip kritikovan je zbog suviše spartanskog izgleda. Odlučeno je da ovaj terenac mora imati automobilska vrata i čvrsti krov. Njegove terenske sposobnosti su ipak bile nešto što ćemu će se težiti prilikom završnih radova na novom modelu.

 

niva_502.jpg

Prototip 1971

 

Zapravo, razvoj Nive, nastavak je projekta ''Iž 5'' iz 1966., koji koristio mahaniku tadašnjeg Moskviča. Ovaj grubo sklepani terenac evoluirao je ranih 70-ih u prototip Iž 14. Oba prototipa bili su ružni čak i za sovjetske standarde. Dizajnerski gledano, konačni izgled Nive u velikoj meri oslanjao se na rešenja sa još jednog maloserijskog modela, VAZ 1101, očigledno snažno inspirisanog Hondom N600.

 

niva_503.jpg

Još malo pa ćemo da potrefimo dizajn

 

Verzija odobrena za proizvodnju imala je motor iz Lade specijal. Četvorocilindarski agregat od 1586 cc razvijao je 72 ks i 126 Nm obrtnog momenta. Pogon na četiri točka imao je tri diferencijala. i mogao je da savlada uspon od 58 stepeni, verovali ili ne, vozi po vodi dubine 60 centimetara ili da se probija kroz sneg nanosa 100 centimetara. Prvi SUV na svetu mogao je da vuče prikolicu ukupne mase 860 kilograma. U civilnim uslovima maksimlna brzina iznosila je 130 km/h a prosečna potrošnja 8,5 l/100 km. Tokom 1977. Lada Niva postaje najslađe čuvana tajna Istočnog bloka, da bi dekadentnu zapadnu publiku oduševila na Salonu u Parizu 1978.

 

niva_504.jpg

VAZ 1101

 

EPP 
Kompanija 69 pitstop, pozanata je što zna da prepozna ali i kreira potrebe pripadnika auto sekti za asesoarima na temu njihovog omiljenog modela. Tako ovih dana, ekipa sugestivnog brojčanog imena na nišanu ima fanove Lade Nive. Povodom 40 godina od početka proizvodnje nudi ekluzivni ručni hronograf sa logoom legendarnog terenca. Ovaj ručni sat XL prečnika od 43 mm, nosi gordu oznaku ''Made in Germany'', ima kožni kaiš sa kopčom od nerđajućeg čelika. Radost da na levoj ruci ugledate sat sa logoom Nive svaki put kada volan vašeg terenca okrente u desno staje tričavih 139 evra.

 

niva_5.jpg

Niva Chronograph

 

niva_505.jpg

Skoro pa serijski model Iž 14

 

 

Tekst: Miroslav Šosberger

 

preuzeto sa - vrelegume.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lada 4x4 (Niva) ponovo modernizovana

 

156180-lada%204x4.jpg

 

Lada Niva je svojevrsni simbol ruske automobilske industrije. ''Carica tajgi'' ove godine je proslavila 40. rođendan, a interes kupaca je takav da nema ni govora o penzionisanju. Kompanija AvtoVAZ objavila je najnoviji ''update'' Nive koja već neko vreme na matičnom i većini evropskih tržišta nastupa pod oznakom Lada 4x4 (ime Niva preuzela je modernija verzija koja nosi znak Chevroleta). Blago je ''modernizovan'' dizajn klasične i Urban verzije, promenjeno je oslanjanje sa prednjim diferencijalom, ugrađeni su gasni amortizeri i to je sve. Za više nije bilo potrebe jer je, samo na ruskom tržištu, u prvih osam meseci ove godine, prodato 17.161 primeraka Lade 4x4, uz cenu početne verzije od oko 6.600 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lada 4x4 (Niva) sa novim zadnjim svetlima

 

160264-lada%204x4%201.jpg

 

Iz AvtoVAZ-a su prošlog meseca najavili da će za 40. rođendan Lade 4x4 (Niva) prikazati novu verziju ovog legendarnog terenskog vozila (to bi trebalo da bude CNG varijanta), ali po poslednjim vestima to neće biti sve. Ovde podsećanje da će Lada 4x4 CNG (komprimovani prirodni gas odnosno metan) biti dostupna samo u varijanti sa 5 vrata, a imaće 1.7 litarski motor sa 75KS i autonomiju od oko 1.000 km.

 

160265-lada%204x4%2011.jpg

 

S druge strane, trovratna Urban verzija će uskoro proći manje osveženje, pa će između ostalog dobiti i doterana zadnja svetla, sa novom grafikom. To uostalom potvrđuju i ovi patentni renderi. Kako stvari sada stoje, kasnije će ovakva svetla dobiti i duža Lada 4x4 Urban sa 5 vrata ali i Lada 4x4 Classic. U pripremi je i kompletno modernizovani enterijer koji će se međutim pojaviti nešto kasnije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potvrđena nova Lada Niva

 

lada%20niva%20333.jpg

 

Iz AvtoVAZ-a su prošlog meseca najavili da će za 40. rođendan Lade 4x4 (Niva) prikazati novu verziju ovog legendarnog terenskog vozila (to bi trebalo da bude CNG varijanta), ali to neće biti sve. Naime, trovratna Urban verzija će uskoro proći manje osveženje, pa će između ostalog dobiti i doterana zadnja svetla, sa novom grafikom. Kako stvari sada stoje, kasnije će ovakva svetla dobiti i duža varijanta sa 5 vrata. Ipak, veću pažnju sada privlače vesti o radu na novoj generaciji Nive, što je u izjavi za medije potvrdio i Nicolas Maure, šef AvtoVAZ-a.

 

lada%20n%201.jpg

 

Iako je bilo nekih najava da će naslednik Nive deliti brojne elemente sa Dacijom Duster, to ipak neće biti slučaj pa ova dva vozila neće biti u srodstvu ni na koji način.

 

lada%20n%2011.jpg

 

Za sada nije poznato kako će naslednik Nive izgledati, ni koje motore će imati u ponudi, ali se očekuje da će biti opet dostupan u verzijama sa 3 i 5 vrata.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rat u Rusiji oko nove Lade 4x4

 

lada%204x4%20ru.jpg

 

Avtovaz je najavio da će na Salonu u Moskvi naredne godine predstaviti novu generaciju Lade 4x4, ali niko iz ruske kompanije ne može da potvrdi da li će legendarna Niva zadržati originalnu formu ili će postati klasična SUV. U Avtovazu postoji struja koja želi da nova Lada 4x4 bude bazirana na Dacia Duster (u Rusiji se prodaje pod znakom Renoa), i da se kao potpuno moderan automobil ponudi i na drugim većim evropskim tržištima. ''Tvrda struja'', međutim, insistira da nova Lada 4x4 ostane automobil koji su 100 odsto razvili inženjeri iz Toljatija, da dolazi samo sa pogonom na svim točkovima i da nastavi da koristi uzdužno postavljen motor ''domaće proizvodnje'', najverovatnije 1.8-litarski benzinac. Lada 4x4 bi trebalo da ostane model namenjen isključivo za vozače u Rusiji sa fantastičnim terenskim sposobnostima. Predstavnici Avtovaza su, kako bi umirili javnost, pustili saopštenje da ''kompanija trenutno istražuje najbolju opciju za platformu Lade 4x4 kako bi automobil prati globalne trendove u segmentu SUV modela sa 4x4 pogonom''. Takođe, testiraju se motori snage do 200 KS. Iz svega, može da se zaključi da će Avtovaz, ipak, odlučiti da iskoristi maksimum iz saradnje sa grupacijom Reno-Nisan, odnosno da će nova Lada 4x4 biti jeftinija i izdržljivija verzija Duster-a.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...