Jump to content
FAS Euroauto Goran
Dante Bg

Ford Mondeo / Ford Evos

Recommended Posts

Šira ponuda za Ford Mondeo u 2019.

 

ford mondeo 2019.jpg

 

Iako je Ford u Severnoj Americi odustao od skoro svih modela koji nisu SUV, u Evropi predstavlja nove. Jedan od onih koji su preživeli na ''Starom kontinentu'' je Mondeo, evropski brat američkog modela Fusion. Ne samo što je preživeo, već je Ford za 2019. proširio njegovu porodicu hibridnim verzijama i među njima karavanskom varijantom. Ford ističe da je Mondeo Wagon razvijen ekskluzivno za Evropu i to u hibrodnoj verziji, kako bi se uprkos proširenju prtljažnog prostora dobilo i na ekonomičnosti. Za pogon su zaduženi 2.0-litarski benzinac koji radi na Ektinsovom ciklusu uz pogon na prednjoj osovoni, u paru sa elektromotorom/generatorom koji skuplja 90% energije koja se u obično troši prilikom kočenja. Električna energija je uskladištena u 1.4 kWh litijum-jonskoj bateriji smeštenoj iza zadnjih sedišta i koja može da se reciklira. Novi član porodice Mondeo biće u ponudi i sa novom generacijom dizel agregata u paru sa novim osmostepenim automatikom u rasponu snage od 120 do 240 KS.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford Mondeo Facelift i Mondeo Wagon Hybrid

 

ford-mondeo 1111.jpg

 

Ford je izabrao ovogodišnji sajam automobila u Briselu da evropskoj javnosti predstavi obnovljenu verziju Mondea, uključujući i hibridnu verziju karavanskog Mondea Wagon.

 

ford-mondeo 111111.jpg

 

Estetske izmene u odnosu na dosadašnju verziju nisu toliko značajne, ali ipak se primećuju blago doterena prednja maska, LED prednja svetla i svetla za maglu, modifikovani donji deo branika, kao i hromirana lajsna na zadnjem delu i izmenjana grafika zadnjih svetala.

 

ford-mondeo 11111.jpg

 

U unutrašnjosti se promene tiču dela oko menjača, kvalitetnijih materijala na centralnoj konzoli i oplata vrata. Treba pomenuti i optimizovani adaptivni tempomat sa start-go funkcijom, kao i limiter brzine sa prepoznavanjem saobraćajnih znakova.

 

ford-mondeo 11111111.jpg

 

Najvažnija novost u gami je verovatno ipak hibridna verzija karavanskog Mondea Wagon koji kombinuje 2.0 litarski benzinac, elektromotor i litijum-jonske baterije (sa kombinovanom snagom od 139 kW/189KS).

 

ford-mondeo 11.jpg

 

Ovaj Mondeo Wagon Hybrid ima prtljažnik od 403 litra (1508 litara sa oborenim zadnjim sedištima), a po fabričkim podacima potrošnja goriva iznosi 4.4 l/100 km.

 

ford-mondeo 111.jpg

 

U ponudi su i novi 2.0 litarski EcoBlue dizel motori, i to sa 120KS, 150KS i 190KS (svi naravno zadovoljavaju norme Euro 6d Temp), standardno sa 6-stepenim mauelnim menjačem a opciono i sa novim 8-stepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom.

 

ford-mondeo 1.jpg

 

Kupcima na raspolaganju stoji i 1.5 litarski EcoBoost benzinac sa 165KS, a tu je i opcioni pogon na sva četiri točka kod nekih verzija. Takođe, u ponudi ostaju i verzije ST-Line i Vignale, i to sa širom ponudom alu točkova i boja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

osv.jpg OSV video: Test Ford Mondeo

 

Četvrta generacija je verovatno najbolji Mondeo do sada...ali se prodaje najlošije do sada:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

honestjohn.jpg HonestJohn video: Test 2019. Ford Mondeo Hybrid

 

Ovaj Mondeo karavan je možda najbolji primer zašto su se ljudi masovno okrenuli SUV i krosover automobilima jer unutra sve izgleda skučeno. Veliki auto koji vam nikako ne daje utisak prostora, odnosno stvarno velikog auta. Bilo bi dobro da je to jedina mana...ali npr. to što je hibrid uopšte nećete primetiti. Ušteda nije posebno izražena u odnosu na benzinsku verziju, cena prilikom kupovine je velika, a performanse otprilike kao da je Ford uzeo od Toyote pogon/prenos od prve generacije Priusa tamo negde od pre 20-tak godina, i to onda ugradio u ovaj Mondeo. Možete videti u klipu kako izgleda ubrzanje (04:09) uz sve ''prednosti'' CVT menjača:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ih sedi posle stila u njega i reci da je skučen

Послато уз помоћ ТT

Share this post


Link to post
Share on other sites

carkeysuk.jpg CarKeys video: Test 2019. Ford Mondeo Vignale Hybrid

 

Benzinskim i dizel varijantama Mondea pridružio se i hibrid baziran na benzincu i to u najvećem paketu opreme Vignale:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford Mondeo nije mrtav, novi stiže 2021.

 

ford-mondeo 1111.jpg

 

Iako se spekulisalo da bi Ford mogao da potpuno ukine ovaj model, izgleda da je novi Mondeo već u pripremi. Sa samo 30.782 prodata primerka u prvih devet meseci 2019. godine, Ford Mondeo ne može da se pohvali da se dobro nosi sa konkurencijom u D automobilskom segmentu u Evropi. Poređenja radi, lider u ovoj klasi vozila VW Passat u istom periodu je prodat u 90.621 komada na Starom kontinentu, dok je drugoplasirana Škoda Superb stigla do 51.734 kupca. Mondeo je tako završio na petom mestu u klasi, malo ispred Peugeota 508.

 

Ipak, prema pisanju magazina Autocar, to bi moglo da se promeni sa novom generacijom Mondea, za koju ovaj izvor tvrdi da stiže u drugoj polovini 2021. Autocar se poziva na interni dokument evropske filijale Forda koji je procurio na Internet, a u kome se spominje fabrička oznaka ''Mondeo CD542'' među modelima za 2022. godinu. Inače, oznaka ''CD542'' je ranije korišćena za naslednika Forda Fusion (američka verzija aktuelnog Mondea), od koga je Ford u međuvremenu odustao. Veruje se da će naslednika sadašnjeg evropskog Mondea koristiti C2 modularnu mehaničku platformu na kojoj je zasnovan i novi Focus.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

AutoservisEmisija.jpg AutoservisEmisija video: Ford Mondeo EcoBlue ST Line

 

Model Forda koji može poremetiti planove za prodaju službenih Škoda. :) 

Više nije neprilagođen u segmentu poslovnih službenih limuzina jer posle restajlinga više nema tipično američke detalje. Zadržano je ono dobro što vuče korene iz Amerike - Mondeo je i dalje veoma širok i dugačak auto. Na testu je verzija sa 2.0 dizelom sa 190 konja i 400 Nm, menjač je automatski sa 8 brzina:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford Mondeo u ponudi više nema benzinskih motora

 

ford mondeo 2021 04.jpg

 

Davno je prošlo zlatno doba kada se model nudio u fantastičnom ST izdanju sa V6 motorom.

 

ford-mondeo 2021 03.jpg

 

Sada je ponuda daleko niža, toliko da benzinaca više nema u ponudi. Upravo tako, Ford je odlučio da ponudu u Evropi dodatno osiromaši i kupcima ponudi model u dizel, ali i hibridnom izdanju. I pogađate, hibrid je sve popularniji pa tako već sada drži trećinu učešća u prodaji. Stroži standardi su ubili 2.0 EcoBoost motor, a sada i manji 1.5.

 

ford-mondeo 2021 02.jpg

 

Elektrifikovani Mondeo pokreće 2.0 benzinac sa Atkinsonovim ciklusom, a koristi pomoć elektromotora napajanog iz male baterije kapaciteta 1.4 kWh. Kombinovano se dobija 187 KS, a CVT menjač je standardna ponuda.

 

ford-mondeo 2021 01.jpg

 

Baterija se puni regenerativnim kočenjem uz efekat od 90%. U Fordu kažu da je ovaj Mondeo pametan izbor za sve koji misle da godišnje voze do 20.000 km. Za sve ostale tu je 2.0 dizelaš sa 120 i 150 KS.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Ford Mondeo za 2022. godinu

 

210046-ford mondeo 02.jpg

 

Mnogi su ga već prežalili, ali Ford Mondeo priprema povratak! Za proleće 2022. godine.

Globalnoj limuzini, izvorno iz Detroita, korona kriza i novi poredak u autoindustriji koji se očekuje nakon nje je prilika da se resetuje. Mondeo pete generacije biće crossover, povišena verzija karavana Turnier, a limuzina se otpisuje.

 

210047-ford mondeo 01.jpg

 

Prvi iskorak je u dizajnu. Karavanski crossover koji gabaritima (489x189x152 cm) već ulazi u visoku srednju klasu, stvara se po najnovijoj evoluciji klasičnog karoserijskog koncepta sa rekordnih 58% čelika visoke (HTS) i ultravisoke (UHTS) čvrstoće i 10% ugljeničnog kompozita. To će omogućiti povećanje čvrstoće strukture i smanjenje mase karoserije, pa će nova generacija sa hibridnim pogonom zadržati masu na nivou dosadašnje dizelske verzije, uz postizanje najvišeg nivoa aktivne i pasivne bezbednosti.

 

Zanimljiv je i pogonski koncept...

Ford Mondeo Evos biće plug-in hibridni automobil (PHEV) sa 3-cilindrašem 1.0 EcoBoost snage 140 konja na prednjim točkovima i elektromotorom snage 136 konja na zadnjim. Kombinovana snaga će biti 225 KS, što će omogućiti ubrzanje do stotke za 7.9 sekundi, a najveća brzina će biti ograničena na 180 km/h. Samo na struju, uz ograničenje brzine na 145 km/h moći će da pređe 80 km, a deklarisani, sinergijski prosek potrošnje goriva biće samo 1.4 l/100 km. Ford Mondeo Evos biće i ''duhovni'' naslednik modela Ford S-Max, Evropskog automobila 2007. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kraj za Mondeo u Evropi od marta 2022. godine

 

ford-mondeo 11111.jpg

 

Ford je prošle godine već prekinuo proizvodnju američkog Fusiona, dok će krajem marta 2022. godine prestati i proizvodnja njegovog evropskog brata Mondea.

Kompanija je saopštila da će sledeće godine prekinuti proizvodnju aktuelnog Mondea (limuzine i karavna) u fabrici u španskoj Valensiji, i to zbog sve većih promena u željama kupaca. Drugim rečima, zbog rasta popularnosti SUV/crossover modela i pada interesovanja za klasičnim limuzinama (segment tržišta u kome se nalazi Mondeo je od 2000. godine do danas smanjen za oko 80%).

 

ford-mondeo 2021 02.jpg

 

Ovde treba podsetiti da je Mondeo prve generacije u Evropi predstavljen početkom 1993. godine (kao zamena za dotadašnju Sierru), kao i da je do sada na Starom kontinentu prodato oko 5 miliona Mondea (svih generacija zajedno). Mondeo će inače ostati u proizvodnju u Kini (verovatno još nekoliko godina), gde je prošle godine prošao kroz još jednu restilizaciju. Sa druge strane, Ford je saopštio da će Valensiji nastaviti da proizvodi MPV modele Galaxy i S-Max. Na kraju, Ford će kao indirektnu zamenu za evropski Mondeo i američki Fusion ponuditi novi model, i to u vidu povišenog karavana. Ovaj novitet se očekuje do kraja 2021. godine, ali ostaje pitanje imena pod kojim će se prodavati.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford Evos umesto Mondea

 

213405-ford evos 05.jpg

 

Nakon višemesečnih glasina, Ford Evos je predstavljen na auto salonu u Šangaju. To je porodični automobil koji spaja segmente, a stvoren je kao spoj između karavana i SUV-a. Prema dostupnim podacima i fotografijama reč je o atraktivnom vozilu sa pet vrata i prednjom maskom koja podseća na još jedan model usmeren na Kinu, nedavno lansirani SUV Equator.

Unutrašnjost je veliko odstupanje od trenutnih Fordovog dizajna usvajanjem ultraširokog ekrana u rasponu od čak 1.1 metra. Potpuno digitalna instrument tabla sada ima uobičajenu veličinu od 12.3 inča, a pridružuje joj se ekran osetljiv na dodir u 4K čija veličina je neverovatnih 27 inča. Smešteni su u istom masivnom komadu stakla širokom gotovo kao i nadzorna ploča. Informacijsko-zabavni softver radi na Fordovom lokalizovanom SYNC + 2.0 sa Baiduovom AI tehnologijom i onim što kompanija naziva virtuelnim ličnim asistentom.

 

213406-ford evos 04.jpg

 

Detalji o dostupnosti izvan Kine su retke, mada je sigurno da će Ford Evos nastaviti da zamenjuje Mondeo u Evropi i Fusion u Severnoj Americi.

Tehničke specifikacije su i dalje pod velom tajne, ali očekuje se da će se vozilo prodavati globalno sa hibridnim pogonskim sklopom. Ford Evos leži na 19-inčnim točkovima i ima dvobojnu karoseriju sa pretežno  belom završnom obradom u kombinaciji sa crnim krovom. Čim Ford objavi više podataka, obavestićemo vas s detaljima o podvozju i pogonskom sistemu.

 

ford evos 03.jpg

 

ford evos 02.jpg ford evos 01.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiže zamena za Ford Mondeo

 

ford evos.jpg

 

Ford je prošle godine već prekinuo proizvodnju američkog Fusiona, dok će krajem marta 2022. godine prestati i proizvodnja njegovog evropskog brata Mondea. Kompanija je pre nekoliko meseci saopštila da će sledeće godine prekinuti proizvodnju aktuelnog Mondea (limuzine i karavana) u fabrici u španskoj Valensiji, i to zbog sve većih promena u željama kupaca. Drugim rečima, zbog rasta popularnosti SUV/crossover modela i pada interesovanja za klasičnim limuzinama. Ovde treba podsetiti da je Mondeo prve generacije u Evropi predstavljen početkom 1993. godine (kao zamena za dotadašnju Sierru), kao i da je do sada na Starom kontinentu prodato oko 5 miliona Mondea (svih generacija zajedno).

 

Međutim, ovih dana je na nemačkim putevima uhvaćen Fordov maskirani test automobil, za koji se pretpostavlja da će u Evropi biti zamena za Mondeo, a u Americi za Fusion. Neki izvori pominju da će se ovaj novitet u Evropi možda prodavati kao Mondeo Evos, kao i da će imatoi drugačiji zadnji deo u odnosu na Ford Evos koji je nedavno predstavljen na sajmu automobila u Šangaju. Naime, dok je kineski Evos nekakav miks između karavana i crossovera, evropski će dobiti crossover-coupe formu. Evropski model se očekuje tokom modelske godine 2023, i to verovatno sa hybrid i plug-in hybrid verzijama (kineski Evos će biti dostupan samo sa 2.0 EcoBoost turbo-benzincem).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

polovniautomobili.jpg PolovniAutomobili: Ford Mondeo

 

Ford Mondeo aktuelne, četvrte generacije, nekadašnji šampion upravljanja ovog puta malo više povlađuje američkom ukusu mekano podešenog ogibljenja.

Testirani primerak iznenadio nas je prisustvom Apple Car Play i Android Auto aplikacija, što je dodatno doprinelo dobrom utisku koji je na nas ostavila unutrašnjost najveće Fordove limuzine. Veoma udobna i prostrana kabina - prvi je utisak kada se nađete za volanom ove ''autoban mašine''. Koliko je praktičan i da li može da parira VW Passatu, pogledajte u najnovijem testu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford Evos (za Kinu)

 

218612-ford evos 04.jpg

 

Ford je prošle godine već prekinuo proizvodnju američkog Fusiona, dok će krajem marta 2022. godine prestati i proizvodnja njegovog evropskog brata Mondea. Kompanija je naime još ranije saopštila da će sledeće godine prekinuti proizvodnju aktuelnog Mondea (limuzine i karavana) u fabrici u španskoj Valensiji, i to zbog sve većih promena u željama kupaca. Drugim rečima, zbog rasta popularnosti SUV/crossover modela i pada interesovanja za klasičnim limuzinama.

 

218609-ford evos 03.jpg

 

Sa druge strane, u Kini je kao zamena već sada predstavljen ovaj Ford Evos, serijska verzija istoimenog koncepta.

 

218610-ford evos 02.jpg

 

U pitanju je cross-liftback model dugačak 4.920 mm, širok 1.920 mm, visok 1.600 mm i sa međuosovinskom rastojanjem od 2.945 mm, dok su točkovi od 19 i 20 inča. U opremi su i panoramski krov, sistem automatskog kočenja, održavanje vozila u kolovoznoj traci, Ford BlueCruise autopilot, 12.3-inčna digitalna instrument tabla, kao i veliki ekran Sync+2.0 multimedia sistema.

 

218611-ford evos 01.jpg

 

Pod haubom je 2.0 EcoBoost turbo-benzinac sa 238KS i 376 Nm (ubrzanje do 100 km/h traje 6.6 sekundi), uz osmostepeni automatski menjač i prednji pogon. Za proizvodnju u Kini se brine Changan Ford, a start prodaje se najavljuje za četvrti kvartal ove godine. Ostaje pitanje da li će se Evos prodavati i na drugom tržištima. Za sada je najavljena samo Kina, ali pre nekoliko meseci su neki izvori pominjali mogućnost da će se ovaj novitet u Evropi možda prodavati kao Mondeo Evos, kao i da će imati drugačiji zadnji deo u odnosu na kineski Evos.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta su ti hibridi ... Gledam sada na SLO sajtu Forda, podatke za mondeo 2,0 hibrid.

Ako je hibridni karavan, zapremina gepeka je 403 litara, a ako je limuzina, gepek je 383 ...

Smanjuje se zapremina za 122 litra.

A hibrid ne može da ima rezervni točak, jer su baterije "dole", u gepeku.

Evo ga katalog:

https://fordcms.blob.core.windows.net/media/Slovenia/CARS/Mondeo/Katalog Mondeo.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krah Fordove limuzine u Evropi: Mustang Mach-E traženiji od Mondea

 

mach el01.jpg

 

Električni krosover pretekao je po prodaji nekadašnju Fordovu uzdanicu u klasi porodičnih limuzina. Kraj proizvodnje Forda Mondeo u fabrici u Valensiji planiran je za mart 2022. a najnoviji prodajni rezultati pokazuju da je američki proizvođač dobro procenio kretanja na evropskom automobilskom tržištu. U prvih devet meseci 2021. u Evropi je prodato svega 10.427 primeraka ovog Fordovog modela, dok su u istom periodu isporučena 15.602 električna Mustanga Mach-E.

 

mondeo sivi.jpg

 

Osim smanjenog interesovanja kupaca za limuzine srednje klase, ovaj rezultat pokazuje i da se kupci sve više okreću električnim automobilima, a Ford je očigledno dobro rezonovao kada je za svoju udarnu pesnicu na tržištu vozila na struju odabrao jedan SUV/krosover. Kada se tome doda da je iskoristio veoma popularno ime iz sopstvenog nasleđa - Mustang, dobar rezultat modela Mach-E postaje jasniji. Da su Mondeu odbrojani dani, pokazuje podatak da je od ovog modela traženiji čak i vremešni potkompaktni SUV EcoSport, uprkos pojavi novog vozila Puma iz istog segmenta.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Ford Mondeo sedan (za Kinu)

 

219686-ford m02.jpg

 

Ford je prošle godine već prekinuo proizvodnju američkog Fusiona, dok će krajem marta 2022. godine prestati i proizvodnja njegovog evropskog brata Mondea. Kompanija je naime još ranije saopštila da će sledeće godine prekinuti proizvodnju aktuelnog Mondea (limuzine i karavana) u fabrici u španskoj Valensiji, i to zbog sve većih promena u željama kupaca. Drugim rečima, zbog rasta popularnosti SUV/crossover modela i pada interesovanja za klasičnim limuzinama. Sa druge strane, u Kini će Mondeo dobiti naslednika, što najavljuju i ovi crteži iz tamošnje Fordove filijale.

 

219687-ford m01.jpg

 

Kako stvari sada stoje, novi Mondeo za Kinu će biti bliski rođak nedavno predstavljenog Ford Evosa. Za razliku od Evosa koji je cross-liftback model (dužine 4920 mm i sa međuosovinskom rastojanjem od 2.945 mm), novi Mondeo će se prodavati u formi klasične limuzine. Kao i Evos, i Mondeo će pod haubom verovatno imati 2.0 EcoBoost turbo benzinac sa 238KS i 376 Nm, uz osmostepeni automatski menjač i prednji pogon. Takođe, u opremi se očekuju i panoramski krov, sistem automatskog kočenja, održavanje vozila u kolovoznoj traci, Ford BlueCruise autopilot, 12.3-inčna digitalna instrument tabla, kao i veliki ekran Sync + 2.0 multimedia sistema. Premijera novog Mondea za Kinu će se najverovatnije održati u prvom kvartalu 2022. godine, dok će se za proizvodnju brinuti Changan Ford koji između ostalog proizvodi i pomenuti Evos.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Ford Mondeo na prvim slikama

 

ford mondeo 2022 02.jpg

 

Ford je još ranije potvrdio da će krajem marta 2022. godine prestati proizvodnja aktuelnog Mondea (limuzine i karavana) u fabrici u španskoj Valensiji, i to zbog sve većih promena u željama kupaca. Sa druge strane, u Kini će Mondeo dobiti naslednika, što potvrđuju i ove prve slike.

 

ford mondeo 2022 01.jpg

 

Očigledno je da će novi Mondeo za Kinu biti bliski rođak nedavno predstavljenog Ford Evosa. Za razliku od Evosa koji je cross-liftback model (dužine 4.920 mm i sa međuosovinskom rastojanjem od 2.945 mm), novi Mondeo će se prodavati u formi klasične limuzine (dužine 4.935 mm i istim međuosovinskim rastojanjem od 2.945 mm). Kao i Evos, i Mondeo će pod haubom imati 2.0 EcoBoost turbo benzinac sa 238KS i 376 Nm, uz osmostepeni automatski menjač i prednji pogon. Takođe, u opremi se očekuju i panoramski krov, sistem automatskog kočenja, održavanje vozila u kolovoznoj traci, Ford BlueCruise autopilot, 12.3-inčna digitalna instrument tabla, kao i veliki ekran Sync + 2.0 multimedia sistema. Kupci će moći da dobiju i alu točkove od 19 inča, sa gumama 235/45. Prodaja novog Mondea će u Kini najverovatnije početi u prvom kvartalu 2022. godine, dok će se za proizvodnju brinuti Changan Ford koji između ostalog proizvodi i pomenuti Evos.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Ford Mondeo ne dolazi u Evropu

 

ford mondeo 2022 2.jpg

 

Novi Ford Mondeo (koji je predstavljen u Kini) neće stići u Evropu gde prodaja limuzina srednje veličine u mejnstrim segmentu godinama opada. Kolege u Motor1.com Nemačka su kontaktirale lokalnu filijalu Forda i portparol je potvrdio da će naziv Mondeo nastaviti da živi samo u Kini.

Kao što je prvobitno najavljeno pre skoro godinu dana, Mondeo sa evro-specifikacijom u sva tri karoserijska izdanja (liftback, limuzina, karavan) biće zvanično povučen u martu 2022. kada će se završiti proizvodnja u fabrici u Valensiji. U međuvremenu, to je jedan od najstarijih modela u svom segmentu s obzirom da automobil postoji već deceniju. Naziv Mondeo će biti ukinut u Evropi nakon 30 godina pošto je Ford njime pre tri decenije zamenio Sierru.

 

ford mondeo 2022 1.jpg

 

Glavni rival Volkswagen Pasat limuzina je već ukinut, a dok će postojati model sledeće generacije, VW navodno planira da ga prodaje samo kao karavan. Nedavne glasine ukazuju na to da će Opel takođe ukinuti Insigniju kakvu poznajemo i promeniti formulu u mešavinu SUV-a i minivana. Automobil srednje veličine iz Riselshajma bi mogao da prati nekonvencionalnu temu koju je usvojio drugi Stellantis brend Citroen, sa svojim C5 X neobičnog oblika. Sa druge strane, Škoda je potvrdila da će prodavati sledeću generaciju Superba kao sedan (odnosno liftback), a takođe i karavan, dok je Peugeot 508 tu da ostane za sada u oba oblika  karoserije. Na kraju se postavlja pitanje da li će Ford bar indirektno zameniti Mondeo u Evropi nečim drugim?

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Ford Mondeo zvanično (za Kinu)

 

ford mondeo 2022 005.jpg

 

Ford je još ranije potvrdio da će krajem marta 2022. godine prestati proizvodnja aktuelnog Mondea (limuzine i karavana) u fabrici u španskoj Valensiji, i to zbog sve većih promena u željama kupaca. Sa druge strane, u Kini je Mondeo već dobio naslednika, što potvrđuju i ove zvanične slike.

 

ford mondeo 2022 004.jpg

 

Očigledno je novi Mondeo za Kinu bliski rođak nedavno predstavljenog Ford Evosa. Za razliku od Evosa koji je cross-liftback model (dužine 4.920 mm i sa međuosovinskom rastojanjem od 2.945 mm), novi Mondeo će se prodavati u formi klasične limuzine (dužine 4.935 mm i istim međuosovinskim rastojanjem od 2.945 mm).

 

ford mondeo 2022 003.jpg

 

Kao i Evos, i Mondeo će pod haubom imati 2.0 EcoBoost turbo benzinac sa 245KS i 376 Nm, uz osmostepeni automatski menjač i prednji pogon.

 

ford mondeo 2022 002.jpg

 

Takođe, u opremi će se naći i panoramski krov, sistem automatskog kočenja, održavanje vozila u kolovoznoj traci, Ford BlueCruise autopilot, 12.3-inčna digitalna instrument tabla, kao i veliki ekran Sync+ 2.0 multimedia sistema.

 

ford mondeo 2022 001.jpg

 

Kupci će moći da dobiju alu točkove i do 19 inča, sa gumama 235/45. Prodaja novog Mondea će u Kini najverovatnije početi još u prvom kvartalu ove godine, dok će se za proizvodnju brinuti Changan Ford koji između ostalog proizvodi i pomenuti Evos.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proizveden poslednji Ford Mondeo za Evropu

 

ford mondeo eu.jpg

 

Proizvodnja Ford Mondea za Evropu je okončana nakon 29 godina, prenosi britanski Autocar. Poslednji primerak (siva limuzina) sišao je nedavno sa proizvodne linije u Valensiji, u Španiji.

 

Lansiran kao Fordov prvi ''svetski automobil'', Mondeo je stigao 1993. godine i trajao je više od četiri generacije. Istorijski je bio jedan od ključnih globalnih modela brenda, ali se njegov tržišni udeo smanjio zbog rastuće popularnosti SUV-ova. Samo u Velikoj Britaniji, Ford je 2001. prodao više od 86.500 jedinica, ali je ta brojka pala na samo 2.400 jedinica 2020. godine. Portparol Forda je rekao za Autocar da se glavni razlog za prekid proizvodnje Mondea svodi na ''promenu preferencija kupaca'' i da Ford ''razvija ponudu putničkih vozila u Evropi kako bi zadovoljio promenljive potrebe kupaca dok se krećemo ka potpuno električnoj budućnosti''.

Mondeo pete generacije je već predstavljen, ali će se proizvoditi u Kini i prodavati isključivo tamo, pošto je potražnja za limuzinama na najvećem svetskom tržištu automobila i dalje velika.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...