milan-jtd 198 Posted December 8, 2014 E ovako, sitni lopovi su mi dva puta obijali auto i pri tome su samo unistili bravice vrata. Resio sam da to napokon sredim, kupio polovne bravice, malo se raspitivao ko pakuje cilindre po mom kljucu i dosao do zakljucka da to radi svaki bravar i to boga mi posteno naplacuje, red velicina do 3500 din po vratima. Nasao sam ovaj topic koji me je ohrabrio da probam sam to da odradim. Link Od alata je potrebna turpija za metal, mali srafcigeri, malo masti i eventualno upaljac, i naravno par spretnih prstiju Malo zagrejte plastiku da se lakse prebaci preko metalnog zuba na kucistu cilindra, plastika je jaka, nece puci, slobodno zapnite, samo oprezno jer sam ja malo probusio palac, omakao se srafciger... Kada se plastika skine, na red dolazi opruga sa zadnje strane cilindra Zatim osigurac i cilindar ide napolje E sada kada je cilindar slobodan, primecujete pipke koji vire iz njega. Kada stavite kljuc teoretski treba svi pipci da se uvuku, ali posto bravica nije od tog kljuca, neki od njih ostanu izvuceni i blokiraju okretanje. Na onom britanskom linku je tip isturpijao te pipke sto vire, pa sam i ja tako uradio, znaci kljuc u cilindar, turpiju u ruke i udri Dobro je tek kada se pod prstom ne oseti zapinjanje, i sa jedne i sa druge strane u oba smera, sada to izgleda ovako sa kljucem u bravici I bez kljuca Kao sto vidite, ima sasvim dovoljno pipaka koji i dalje blokiraju bravu, tako da sigurnost nije umanjena, verovatnoca da se otvori sa nekim drugim kljucem je u domenu teorije.Sada ide podmazivanje, ja sam koristio vrlo malo grafitne masti, pa sastavljanje, vracanje osiguraca, opruge i konacno plastike sa kojom mozda bude malo problema, ali leci ce sigurno Eto, i od mene neki uradi sam, mozda pomogne nekome jer ne treba mnogo teorije i znanja, samo malo logike i spretni prsti a ustedi se ceo rezervoar goriva (koliko mi je trazio poznati bravar iz Zemuna). Kada uhvatim malo lepog vremena, dnevnog svetla i volje, nastavicu ovaj tutorial sa montazom bravica u vrata. Ako sam nesto preskocio, ili vas interesuje slobodno pitajte. Pozdrav drugari 1 Nebek reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 6839 Posted December 8, 2014 Alal vera! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mi An 0 Posted December 8, 2014 (edited) Svaka cast kolega, sve pohvale za tebe Tutorijal ce pomoci ljudima, fino odradjeno Edited December 8, 2014 by Mi An Quote Share this post Link to post Share on other sites
kolega.jankovic 22 Posted December 9, 2014 Bas i ja treba da odradim bravicu gepeka..... Quote Share this post Link to post Share on other sites
milan-jtd 198 Posted December 9, 2014 Ma kada sam shvatio da ne treba nikakav specijalan alat, da se ne prepakuju ti klinovi u cilindru nego se samo "skine visak", pa to mozemo i sami, uz malu pomoc kolega, malo ilustracije i ide lagano...A i volim brate mili da umazem ruke pa to ti je Jos samo da stane ova kisa pa da skidam tapacire sa vrata... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Axic 16910 Posted December 9, 2014 well done kolega Sto se tice starih brava mislis da mora da se skida ceo tapacir ili ima neka fora mozda da se blago zarotiraju sa spoljne strane i nekako izvuku ? Kod mene je vozaceva brava blago unistena od strane nekih idiota koji su pokusali da otvore. Quote Share this post Link to post Share on other sites
milan-jtd 198 Posted December 9, 2014 Mora da se skida tapacir, jer imaju one kukice i polugice koje povezuju cilindar, kvaku i bravu, a sve to je zaklonjeno nekim limom... najlakse je skinuti sve pa polako. A i kada se montira nova bravica postoji "siber lim" sa unutrasnje strane vrata koji fiksira cilindar, ti limici se vide na drugoj slici u pozadini na stolu... Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 6839 Posted December 9, 2014 Bas i ja treba da odradim bravicu gepeka.....Ja vozacevih vrata al me mrzi...verovatno cu alarm da ubacim, ipak mi je lakse Quote Share this post Link to post Share on other sites
kolega.jankovic 22 Posted December 9, 2014 Ma ja imam daljinsko, mislim da mi je cak i bravica proradila na gepeku al nisam mogao da vratim onaj poklopcic sto zatvara rupu kad se izvuce kljuc.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
beli_Punto 123 Posted December 9, 2014 Verovatno ces kao ksenone ... samo jednu stranu Cisto da ti bude lakse Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 6839 Posted December 9, 2014 Bitno da se ne rastura I zbog to limce ces da vadis bravu? Quote Share this post Link to post Share on other sites
milan-jtd 198 Posted December 9, 2014 I ja imam daljinsko, fabricku centralnu, ali od kada su ga obili desavaju mi se neki problemi, tj. nece svaki put da odradi. Zakljucam, on spusti pipke i odmah ih podigne. I onda se ubedjujemo tako neko vreme. Isto tako zna da zeza za otkljucavanje, nece pa nece pa onda nicim izazvano otkljuca. Tako da mi je potrebna makar jedna ispravna bravica, da me komsije ne gledaju cudno kada ulazim kroz gepek. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 6839 Posted December 9, 2014 To ces da resis sad kad ga budes razbucao Quote Share this post Link to post Share on other sites
milan-jtd 198 Posted December 9, 2014 Pa da, u planu mi je da sva vrata prekontrolisem, sve tapacire da skinem, podmazem mehanizme, konektore... samo me ova kisa nervira, i radno vreme jer brzo padne mrak Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sima-Koya 4 Posted December 9, 2014 Posle ovog turpijanja,servisni kljuc za brave tog tipa otvara ovakve brave,tako da je sigurnost ugrozena.Ima ljudi koji ovaj posao rade za pristojnije pare Quote Share this post Link to post Share on other sites
beli_Punto 123 Posted December 9, 2014 Ima i ovi sto urade dzabe I sta je to servisni kljuc? Quote Share this post Link to post Share on other sites
MiroslavL 0 Posted December 9, 2014 Da li , lupam sad , neki narkos ima taj servisni ključ ? Nemaju ga baš svi ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 6839 Posted December 9, 2014 Realno, sta ce ti za punto bilo kakav kljuc? Zato, ne izmisljajte toplu vodu Quote Share this post Link to post Share on other sites
milan-jtd 198 Posted December 9, 2014 E pa bas to i ja mislim, ko hoce da ga obije sigurno nece krenuti kljucem, a sigurno ce ga i otvoriti... A iskreno, ja sam kontaktirao nekoliko bravara i cene su manje vise bile iste kod svih.Ali svakako hvala Simo hvala na informaciji, to nisam znao pre turpijanja Quote Share this post Link to post Share on other sites
milan-jtd 198 Posted December 14, 2014 Evo da ispunim obecanje, nema puno slika ali dovoljno se sve vidi. Skidanje tapacira nisam slikao jer vec ima taj tutorial ovde.Dakle, skine se rucka, zvucnik kod retrovizora, svi srafovi se odviju i tapacir je slobodan, odvoji se izolacija i dobijemo ovo Cilindar je fiksiran sa ovim siber limom, lim se samo svuce i cilindar se izvuce iz vrata. Polugica ga povezuje sa bravom u vratima, ja sam ostavio moju polugicu, samo se svuce i isto se tako i vraca, stisne dok ne klikne Stavi se nova bravica, poveze polugica i ako lim nije iskrivljen nece biti problema pri vracanju. Ja sam se malo namucio dok sam vratio taj lim sa unutrasnje strane jer mora sve na osecaj, ali izvodljivo je. Sa unutrasnje strane to izgleda ovako Eto drugari, nadam se da ce nekome pomoci ove slike, ja sam prezadovoljan, bravica radi kao i originalna, nista ne zapinje, sve je ok. Iskoristio sam priliku da ocistim konektore podizaca i same centralne brave, podmazem sajlice i polugice i ustedeo sam pristojnu cifru. Zamenio sam bravu samo na levim vratima, neka mi je druga ispravna u rezervi ako bagra ponovo dodje. I za kraj evo neka slika razvaljene brave Pozdrav Quote Share this post Link to post Share on other sites
Angell 11 Posted December 14, 2014 Svaka cast kolega Bravo Quote Share this post Link to post Share on other sites
milan-jtd 198 Posted December 14, 2014 (edited) Hvala, nema lepseg osecaja nego kada covek sam uradi nesto lepo za svoj auto Edited December 14, 2014 by milan-jtd 1 dejanlg7 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Angell 11 Posted December 14, 2014 Upravo tako I ne samo tad, nego uopste kad sam nesto uradi za sebe Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 7388 Posted August 16, 2020 Ima li sanse da neko obnovi ovu temu, kako napakovati cilindar bravice..Pozdrav i hvalaaaaSent from my POT-LX1 using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites