Jump to content
FAS Goran
milan-jtd

Pakovanje cilindara bravice po vasem kljucu - posle obijanja

Recommended Posts

E ovako, sitni lopovi su mi dva puta obijali auto i pri tome su samo unistili bravice vrata. Resio sam da to napokon sredim, kupio polovne bravice, malo se raspitivao ko pakuje cilindre po mom kljucu i dosao do zakljucka da to radi svaki bravar i to boga mi posteno naplacuje, red velicina do 3500 din po vratima.

 

 

img20141208203945.jpg

 

Nasao sam ovaj topic koji me je ohrabrio da probam sam to da odradim.

 

Link

 

Od alata je potrebna turpija za metal, mali srafcigeri, malo masti i eventualno upaljac, i naravno par spretnih prstiju

 

 

img20141208231126.jpg

 

Malo zagrejte plastiku da se lakse prebaci preko metalnog zuba na kucistu cilindra, plastika je jaka, nece puci, slobodno zapnite, samo oprezno jer sam ja malo probusio palac, omakao se srafciger...

img20141208204437.jpg  img20141208204606.jpg

 

Kada se plastika skine, na red dolazi opruga sa zadnje strane cilindra

 

img20141208204632.jpg  img20141208204655.jpg

 

Zatim osigurac

img20141208204832.jpg

 

i cilindar ide napolje

img20141208204903.jpg  img20141208204953.jpg

 

E sada kada je cilindar slobodan, primecujete pipke koji vire iz njega. Kada stavite kljuc teoretski treba svi pipci da se uvuku, ali posto bravica nije od tog kljuca, neki od njih ostanu izvuceni i blokiraju okretanje.

img20141208205026.jpg

 

Na onom britanskom linku je tip isturpijao te pipke sto vire, pa sam i ja tako uradio, znaci kljuc u cilindar, turpiju u ruke i udri

img20141208210037.jpg  img20141208210119.jpg

 

Dobro je tek kada se pod prstom ne oseti zapinjanje, i sa jedne i sa druge strane u oba smera, sada to izgleda ovako sa kljucem u bravici

img20141208215454.jpg   img20141208225910.jpg   img20141208225922.jpg

 

I bez kljuca

img20141208225959.jpg   img20141208230044.jpg

 

Kao sto vidite, ima sasvim dovoljno pipaka koji i dalje blokiraju bravu, tako da sigurnost nije umanjena, verovatnoca da se otvori sa nekim drugim kljucem je u domenu teorije.

Sada ide podmazivanje, ja sam koristio vrlo malo grafitne masti, pa sastavljanje, vracanje osiguraca, opruge i konacno plastike sa kojom mozda bude malo problema, ali leci ce sigurno

img20141208220558.jpg

 

Eto, i od mene neki uradi sam, mozda pomogne nekome jer ne treba mnogo teorije i znanja, samo malo logike i spretni prsti a ustedi se ceo rezervoar goriva (koliko mi je trazio poznati bravar iz Zemuna). Kada uhvatim malo lepog vremena, dnevnog svetla i volje, nastavicu ovaj tutorial sa montazom bravica u vrata. Ako sam nesto preskocio, ili vas interesuje slobodno pitajte.

 

img20141208231152.jpg

 

Pozdrav drugari :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma kada sam shvatio da ne treba nikakav specijalan alat, da se ne prepakuju ti klinovi u cilindru nego se samo "skine visak", pa to mozemo i sami, uz malu pomoc kolega, malo ilustracije i ide lagano...

A i volim brate mili da umazem ruke pa to ti je  :laughing:  :laughing:  :laughing:

Jos samo da stane ova kisa pa da skidam tapacire sa vrata...

Share this post


Link to post
Share on other sites

:clap: well done kolega :) Sto se tice starih brava mislis da mora da se skida ceo tapacir ili ima neka fora mozda da se blago zarotiraju sa spoljne strane i nekako izvuku ? Kod mene je vozaceva brava blago unistena od strane nekih idiota koji su pokusali da otvore.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mora da se skida tapacir, jer imaju one kukice i polugice koje povezuju cilindar, kvaku i bravu, a sve to je zaklonjeno nekim limom... najlakse je skinuti sve pa polako. A i kada se montira nova bravica postoji "siber lim" sa unutrasnje strane vrata koji fiksira cilindar, ti limici se vide na drugoj slici u pozadini na stolu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

:clap::clap::clap::clap::clap:

Bas i ja treba da odradim bravicu gepeka.....

Ja vozacevih vrata al me mrzi...verovatno cu alarm da ubacim, ipak mi je lakse :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja imam daljinsko, fabricku centralnu, ali od kada su ga obili desavaju mi se neki problemi, tj. nece svaki put da odradi. Zakljucam, on spusti pipke i odmah ih podigne. I onda se ubedjujemo tako neko vreme. Isto tako zna da zeza za otkljucavanje, nece pa nece pa onda nicim izazvano otkljuca. Tako da mi je potrebna makar jedna ispravna bravica, da me komsije ne gledaju cudno kada ulazim kroz gepek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa da, u planu mi je da sva vrata prekontrolisem, sve tapacire da skinem, podmazem mehanizme, konektore... samo me ova kisa nervira, i radno vreme jer brzo padne mrak :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle ovog turpijanja,servisni kljuc za brave tog tipa otvara ovakve brave,tako da je sigurnost ugrozena.

Ima ljudi koji ovaj posao rade za pristojnije pare :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

E pa bas to i ja mislim, ko hoce da ga obije sigurno nece krenuti kljucem, a sigurno ce ga i otvoriti... A iskreno, ja sam kontaktirao nekoliko bravara i cene su manje vise bile iste kod svih.

Ali svakako hvala Simo hvala na informaciji, to nisam znao pre turpijanja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da ispunim obecanje, nema puno slika ali dovoljno se sve vidi. Skidanje tapacira nisam slikao jer vec ima taj tutorial ovde.

Dakle, skine se rucka, zvucnik kod retrovizora, svi srafovi se odviju i tapacir je slobodan, odvoji se izolacija i dobijemo ovo

 

img20141214144118.jpg

 

Cilindar je fiksiran sa ovim siber limom,

 

img20141214202733.jpg

 

lim se samo svuce i cilindar se izvuce iz vrata. Polugica ga povezuje sa bravom u vratima, ja sam ostavio moju polugicu, samo se svuce i isto se tako i vraca, stisne dok ne klikne

 

img20141214202932.jpg

 

Stavi se nova bravica, poveze polugica i ako lim nije iskrivljen nece biti problema pri vracanju. Ja sam se malo namucio dok sam vratio taj lim sa unutrasnje strane jer mora sve na osecaj, ali izvodljivo je. Sa unutrasnje strane to izgleda ovako

 

img20141214143929.jpg   img20141214143943.jpg

 

Eto drugari, nadam se da ce nekome pomoci ove slike, ja sam prezadovoljan, bravica radi kao i originalna, nista ne zapinje, sve je ok. Iskoristio sam priliku da ocistim konektore podizaca i same centralne brave, podmazem sajlice i polugice i ustedeo sam pristojnu cifru. Zamenio sam bravu samo na levim vratima, neka mi je druga ispravna u rezervi ako bagra ponovo dodje. I za kraj evo neka slika razvaljene brave

 

img20141214170126.jpg   img20141214170227.jpg   img20141214170332.jpg

 

Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...