Veka 0 Posted December 6, 2014 poz,hteo bih da pitam koja je razlika izmedju crvenih,plavih,zutih,zelenih i crnih opruga? da li je u pitanju tvrdoca,mekoca,nize,vislje ili samo zavisi od proizvodjaca koju ce boju da nabaci na oprugu? i jos nesto, da li postoje neke nize opruge a da su iste mekoce kao i fabricke? govorim o oprugama za fiat punto mk2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
boki 10 Posted December 6, 2014 u proizvodjacu Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2513 Posted December 6, 2014 Boja je vezana samo za proizvodjace, nekad proizvodjaci kad imaju par razlicitih boja onda se boja odnosi na nivo spustanja... Postoje opruge losijih proizvodjaca koje su tvrdoce kao fabricke i spustaju i to je cisto biiip da izvinete jer amortizer ne funkcionise kako treba... Opruga mora da bude tvrdja da se kompenzuje umanjen hod amortizera... Mogu eventualno da budu izrazeno progresivne pa da je jedan kraj meksi a drugi kraj mnogo tvrdji (ili eventualno krajevi da su meksi a sredina tvrdja) pa da je auto jednako udoban, nekad cak i malo udobniji na nekim manjim neravninama ali je tvrdji na vecim neravninama. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mihajlo F 0 Posted December 6, 2014 Kad je već pokrenuto to pitanje oko opruga, zanima me koji proizvođač pravi dobre opruge, ne previše skupe? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Veka 0 Posted December 6, 2014 kako mogu da prepoznam koja je progresivna a koja nije? Quote Share this post Link to post Share on other sites
majstormica 25 Posted December 6, 2014 Opruga bi trebala da ima neku oznaku na sebi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2513 Posted December 6, 2014 Ova levo je progresivna, kad ima tako blizu krugove, oni su meksi i onda kad se sabiju jedan do drugog onda krene da se sabija na ovom delu gde su veca rastojanja gde je tvrdja opruga. Ne postoji dobar a da je jeftin, mogu jedino da kazem da sam imao lose iskustvo sa FK... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Buca_Tipo 31 Posted December 6, 2014 Aj kad je tema o oprugama, da pitam YUgisu posto zna materiju, ima li za Tipo opruge ili od nekog drugog da li pasu, cuo sam da Tipo i Bravo imaju isti zadnji trap, a prednji? Gde bih mogao da se raspitam? Hvala unapred Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2513 Posted December 6, 2014 E toliko ti vec ne znam reci, mogu objasniti princip i filozofiju ali sad ovako posebno model po model sa kojih pase vec ne pratim Obicno amortizere i dele neki modeli ali opruge vec mogu malo da variraju zbog nekih izmena u masi vozila i u zavisnosti od pogonskih jedinica. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Buca_Tipo 31 Posted December 6, 2014 Ok fala, a jel imas neki link gde mi mogo da prelistam opruge, Mislim od nekog dobavljaca ili nesto pa da ih kontaktiram Quote Share this post Link to post Share on other sites
dellas 1555 Posted December 6, 2014 Imam ja extra kvalitetne opruge, a jeftine (jer ih rasprodajemo za 50% od njihove cene u Italiji). Za punta 80€ set. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Buca_Tipo 31 Posted December 6, 2014 Daj set za Tipo Quote Share this post Link to post Share on other sites
Veka 0 Posted December 6, 2014 pitam zato jer sam imao neke FK opruge crvene boje kao ove desno na slici i bile su extremno tvrde,toliko tvrde da sam ih momentalni skinuo i prodao da ne kazem poklonio a nisu bile sabijene kao ove plave na slici,uzeo bih neke koje spustaju auto 30-40 mm a da su koliko toliko udobne za svakodvenvu voznju Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2513 Posted December 6, 2014 pa pitanje je da li su bile tvrde ili se amortizer sabijao do kraja pa se zato iskazivala velika "tvrdoca"... Quote Share this post Link to post Share on other sites
stefankmn 159 Posted December 6, 2014 Imam ja extra kvalitetne opruge, a jeftine (jer ih rasprodajemo za 50% od njihove cene u Italiji). Za punta 80€ set. nabavi gewinde za stila Quote Share this post Link to post Share on other sites
Veka 0 Posted December 6, 2014 pitam zato jer sam imao neke FK opruge crvene boje kao ove desno na slici i bile su extremno tvrde,toliko tvrde da sam ih momentalni skinuo i prodao da ne kazem poklonio a nisu bile sabijene kao ove plave na slici,uzeo bih neke koje spustaju auto 30-40 mm a da su koliko toliko udobne za svakodvenvu voznju pa pitanje je da li su bile tvrde ili se amortizer sabijao do kraja pa se zato iskazivala velika "tvrdoca"...pa cisto sumnjam da su sabijale do kraja jer su mozda 2-3 cm samo bile spustile auto u odnosu na fabricke opruge,zato se cimam sad dakupim neke opruge a da mi ne odgovaraju tj da budu opet pretvrde Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2513 Posted December 6, 2014 Pa tebi mozda 2-3cm izgleda malo ali ti stvari posmatraj ovako, retko koji manji automobil ima hod amortizera duzi od 10cm na sabijanje... Pa ti racunaj 3cm, skoro pa trecina hoda Quote Share this post Link to post Share on other sites
majstormica 25 Posted December 6, 2014 Imao si fabricke amortizere i kratke opruge, a sad si iste amortizere vratio na fabricke opruge? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Veka 0 Posted December 6, 2014 Ne ne na fabricke amorte sam stavio opruge koje spustaju auto I odma ih skinuo jer su pretvrde Quote Share this post Link to post Share on other sites
dellas 1555 Posted December 6, 2014 (edited) Kao prvo, boje nemaju nikakve veze. @stefanknm: Samo rasprodajem sta imam, a za stila vise nista nemam. @Veka: Sto se udobnosti tice, niko mi se nije zalio za punta, tj. imam dve varijante -50mm i -35, i onaj ko uzima -50 ne ocekuje udobnost. Kod mene na meganu su bile -40 napred i -35 pozadi i auto je bio savrseno udoban, ali to je francuz. Ovo su za punta -35/30 A ovo su cene u Italiji (bez poreza) @Buca: Ako imam u magacinu za tipa (mada ne verujem) jer od starijih fiata uglavnom imam bravo, marea, tempra(sto moze biti isto) i punto 1. Edited August 6, 2020 by neshaoct prebacio slike na FLCS server Quote Share this post Link to post Share on other sites
majstormica 25 Posted December 6, 2014 (edited) To i kazem :-)Mozda su amortizeri losi. Ja sam kupio kola sa kracim oprugama (nisam ni znao da su krace), i posle dve godine zamenim amortizere. Od tad kao da vozim drugi auto, mnogo udobniji i meksi sa istim oprugama.Edit:Uradi test amortizera da vidis u kakvom su stanju.A i udobnost je relativna stvar. Edited December 6, 2014 by majstormica Quote Share this post Link to post Share on other sites
Veka 0 Posted December 6, 2014 ne znam , od kad sam probao one postao sam skeptican sto se tice opruga Najvise bih voleo prvo da probam pa tek onda da pazarim, jer ako nisam zadovoljan pa tacno I da su dzabe ne bih uzeoTo i kazem :-)Mozda su amortizeri losi. Ja sam kupio kola sa kracim oprugama (nisam ni znao da su krace), i posle dve godine zamenim amortizere. Od tad kao da vozim drugi auto, mnogo udobniji i meksi sa istim oprugama.Edit:Uradi test amortizera da vidis u kakvom su stanju.A i udobnost je relativna stvar.ma najbolje da ne diram nista ) Quote Share this post Link to post Share on other sites
dellas 1555 Posted December 6, 2014 (edited) @Veka: imas PM. @majstormica: Zavisi naravno od amortizera, ali najvise zavisi od opruge jer ako je -60mm mora biti mnogo tvrda ne sme da da autu da ide dole. A problem kod losih proizvodjaca (FK npr ) je sto prave sve opruge (ili bar vecinu) iste tvrdoce. Znaci i -40 i -60, umesto da opruzi koja je -40 dozvole da malo vise radi. To je neko moje iskustvo. Edited December 6, 2014 by dellas Quote Share this post Link to post Share on other sites
majstormica 25 Posted December 6, 2014 Dabome. S tim da na -60 mora i kraci amortizer. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Buca_Tipo 31 Posted December 7, 2014 Aj proveri dellas pa javni ovde ili na pm hvala Quote Share this post Link to post Share on other sites