YUgisa 2528 Posted December 9, 2014 Ovako izgleda amortizer sa uloskom: Moze da se otvori kuciste i unutra imas sam amortizer u posebnoj ljusturi dok kod klasicnih imas odmah ulje i vidis mehanizam. A sluzi upravo tome da omogucava jednostavnu i jeftiniju zamenu, jer ne moras da menjas ceo amortizer sa kucistem ili da repariras i rasturas sve u sitne delove nego kupis samo ulozak i stavis unutra. Pa ne znam da li imaju te koje si postavio, to bi trebao da vidis sa proizvodjacem, kazem ja znam za H&R gewinde, oni koriste Bilstein ulozak, tako da sem sto se lako menja ima i kvalitet. Neke jeftine imaju neke nepoznate uloske ali onda ljudi kupe Koni, Bilstein i slicne i stave i dobiju kvalitetnije amortizere. Mislim da sam od tih jeftinijih video da Raceland ima rasklopive ali nisam siguran. Odes lepo na Hrvatski VW forum i vidis za iskustva sa gewindama i ko je sta radio i onda vidis te opcije za Fiata, jer VW je mnogo popularniji kod tih spustanja, a u HR su takve stvari mnogo popularnije Quote Share this post Link to post Share on other sites
stefankmn 164 Posted December 9, 2014 Znaci kada gledati gewinde bilo bi dobro da su iz dva dela ako sam razumeo,da imaju ulozak? Pogledacu po hr forumu, u pravi su vw je bas popularan sto se gewindi tici,ima ih dosta a I jeftinije su mnogo. Sve sto gledam preko neta za gewinde svI textovi na nemackom ,a prevod nije bas prilagodljiv posto se radi o tehnickom jeziku tako da tesko da cu saznati dal imaju taj ulozak ili ne. Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted December 9, 2014 Zato kazem, vidis kod hrvata kako je, ako neka ima ulozak kod lupam Golfa, onda 99% ima i kod Fiatove verzije ako imaju u ponud, posto proizvodjaci vecinom samo prenose tehnoloska resenja i samo usklade tezinu opruga i sile amortizera sa vozilom Quote Share this post Link to post Share on other sites
stefankmn 164 Posted December 9, 2014 Ok, bacicu se na poso' Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mihajlo F 0 Posted December 11, 2014 Kolko sam ja razumeo, najbolje je uzeti sportske amorte? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5906 Posted December 12, 2014 Nemu tu najbolje, zavisi sta zelis i hoces, nekome su i fabricke opruge i fabricki amorti najbolji...Sportski (eibach, kw...) amorti bez nekih odgovarajucih opruga i ne vrede mnogo, nije to lose, ali...Gewinde/neki eibach, kw, h&r kit (amorti + opruge) / neke opruge pa da uklope sa fabrickim amortima - sve je to za sta ti treba, i sta zelis da postignes Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mihajlo F 0 Posted December 12, 2014 Želim samo da bude niži auto Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5906 Posted December 12, 2014 Bice nizi i ako samo nadjes neke "sportske" opruge pristojne. Ta varijanta je uglavnom bude malo nizi, malo stabilniji i cvrsci, ali nemas problema sa ivicnjacima, lezecim policajcima, rupama i slicno, kazem uglavnom... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mihajlo F 0 Posted December 12, 2014 Važi, hvala Quote Share this post Link to post Share on other sites
gzezelj 0 Posted March 19, 2015 Pozdrav svima. Da li neko ima iskustva sa H&R oprugama na Puntu mk2? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5906 Posted March 19, 2015 Kakvih iskustava? HR su odlicne opruge, ako su u dobrom stanju i ako su napravljene bas za 1.2 16v nema razloga da ih ne stavis... Quote Share this post Link to post Share on other sites
gzezelj 0 Posted March 19, 2015 Mislio sam na tvrdoću u odnosu na fabričke Sporting/HGT opruge? H&R su mi ok jer spuštaju za 30mm. Crvene Eibach spuštaju napred 45mm, što mi je previše nisko, rizično da se zakači branik, karter ili pragovi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
majstormica 25 Posted March 20, 2015 Ne spuštaju sve opruge isto. Imaš npr eibah crvene koje manje spuštaju, a što se tiče marke to je samo stvar kvaliteta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Trofeo 115 Posted February 17, 2018 (edited) Da ne otvaram novu temu. Mislio sam da stavim neke krace opruge na moj auto,tipa da mi spusti auto oko 3cm. Ali ne bih da bude ko kolac tvrd i onako imam 45 profil guma a vozim auto svaki dan... Dakle neko ko ima iskustva ili je stavljao na bravo neke opruge koje nisu pretvrde.. U pitanju je motor 1.6. Stavio bi ih na fabricke amorte. Ako moze neki help? otprilike to bi trebalo da bude ova visina Edited February 17, 2018 by Trofeo Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17587 Posted September 22, 2018 Danas sam malo cackao oko auta, pa imam pitanje za znalce oko tematike. Da li neko moze da mi protumaci oznake boja tacaka na oprugama? Pokusavao sam da nadjem po netu, ali nista konkretno za Fiat. Negde se kaze da oznacavaju nivo tvrdoce i spustanja, negde da ih neki proizvodjaci koriste kao sifru umesto SN dela, negde navodno samo oznaka proizvodjaca gde su proizvedene... U pitanju je kombinacija plavo-zeleno-zuto-zuto: Pitam iz razloga jer je auto primetno nizi od prethodnog 3v Stila, a uporedjivao sam i sa drugim Bravcima kao i sa kolegama. Bas super lezi po krivinama, nije pretvrd (deluje mi da su amorti i opruge OK), ali moram malo vise da povedem racuna ako se negde spustam sa viseg ivicnjaka, ako je neravno ili iole nesto izbacenije na putu. I Stilo je znao da bude nezgodan zbog visine i suspleha napred, a sa ovim moram jos vise da pripazim. Pa me cisto zanima moze li nesto da se zakljuci/uporedi o parametrima opruga na osnovu ovog sifarnika boja ili to kod Fiata nema veze sa tim? Ako nesto znaci, u pitanju je Bravo Sport MultiAir, unapred hvala. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kuvalja 406 Posted September 22, 2018 Sport ima nize opruge, a verovatno i tvrdje... Imas u elearn-u tabelu sa tackicama 2 neshaoct and Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17587 Posted September 22, 2018 Nisam do sada primetio u eLearn, hvala za hint koleZa . Cudi me da po netu ima vrlo slabo materijala na ovu temu kod Fiata, bar ovo sto sam na brzaka pretrazivao... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17587 Posted September 24, 2018 Nadjoh odmah u tehnickim specifikacijama, hvala jos jednom . Ali "problem" je sto imam nesto stariji eLearn za Bravca, tako da su obuhvacene samo verzije pre restyle. Verovatno ce nekad nekome koristiti, pa evo da okacim tabelu, na dnu su oznake po bojama (tj. tackice na oprugama), za razlicite verzije motora: Ono sto sam nasao najpribliznije svojoj verziji "plavo-zeleno-zuto-zuto" je ocekivano kod Sporta 1.4 T-Jet 150 gde je oznaka opruga "plavo-zeleno". Ono sa cim nisam nesto preterano odusevljen je da je to izgleda i najniza varijanta - ovo kod mene je izgleda jos neki +/-, tj. varijacija na temu jer je primetno da je auto spusten. Rekoh vec - auto se vrlo lepo vozi i lezi na putu, ali mora malo da se pripazi po neravninama. Ako neko slucajno ima noviji eLearn, molba da okaci ovde grafikon posto mi je potreban podatak za restyle varijante. Nalazi se na putanji "Technical Data->Project Specifications->Front Suspension->Coil Springs". Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5906 Posted September 25, 2018 16 hours ago, Ivan said: Ono sa cim nisam nesto preterano odusevljen je da je to izgleda i najniza varijanta A to je lose...zbog...cega? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17587 Posted September 25, 2018 Mora malo da se pripazi na sitnijim devijacijama : Ma, daleko od toga da se zalim - meni za voznju i odgovara da je du*e sto blize asfaltu, lepo se vozi, stabilan, korektno izgleda, opet je to fabrikana i nije neudobno, sve to stoji... Ima tu prilicno pluseva, jedino je stvar u nasim vajnim putevima i ulicama. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sava 92 Posted September 26, 2018 Evo informacija na zvanicnom e-learnu. Ne vidim da se pominje 1.4 MultiAir Sport, pa pretpostavljam da si ipak dobio isto vesanje koje ide na 1.4 T-Jet Sport, ako ti je vec nizi od ostalih. A posto su im fabricke identicnih specifikacija, pretpostavljam da su i SPORT varijante takodje iste. 1 Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17587 Posted September 26, 2018 Slazem se sa tobom, na osnovu tabele i meni deluje da je tako. Jer je po specifikacijama vesanja T-Jet 150=MultiAir, pa verujem da je i T-Jet 150 Sport=MultiAir Sport. Jedino sto na tu najnizu "Blue-Green" varijantu kod mene idu jos dve zute tackice. Da li je to +/-, jbm li ga, bitno mi je da bar otprilike znam na cemu sam. Zahvaljujem se za tabele . Btw, uporedjujem sve varijante Brava - opruge pozadi identicne su za sve standardne i benzin i dizel verzije. Sportaci (1.4, 1.9, 2.0) ocekivano, a maltene identicno spusteni pozadi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sava 92 Posted September 26, 2018 Recimo i za 159 su se “Ti” opruge prepoznavale tako sto jedino one imaju 4 tacke napred i pozadi, dok istale imaju po 3.. Quote Share this post Link to post Share on other sites