Jump to content
FAS Goran
Milutinac

Vožnja bez dozvole – tri godine zabrane i pola miliona dinara kazne

Recommended Posts

Obuzdati mlade i neiskusne vozače, obeležiti njihova vozila i postepeno ih uvoditi u „redovan saobraćaj” – cilj radne grupe koja hitno menja zakonska rešenja

saobracajci-x.jpg

 

Za one koji voze bez dozvole kazna bi trebalo da bude – zabrana tri godine upravljanja vozilom i velika novčana kazna, a po svemu sudeći rigoroznom kaznom biće obuhvaćeni i oni koji su im da liautomobil i omogućili im da voze bez položenog ispita. Moguće je da se i propiše obavezna zatvorska kazna od tri do 12 meseci.

 

Ako vožnjom pod uticajem alkohola (teško pijanstvo koje podrazumeva dva promila alkohola u odnosu na 0,3 dozvoljenih promila) prouzrokuju udes u kojem ima povređenih i mrtvih, počinilac rizikuje da mu se kao dodatna kaznena mera izrekne i oduzimanje vozila. Sve su to mere koje dva ministarstva, unutrašnjih poslova i saobraćaja, razmatraju, i hitno predlažu da se uvedu izmenama i dopunama postojećeg Zakona o bezbednosti u saobraćaju.

 

Kada je pripreman ovaj zakon, a potom i donet krajem 2009. godine, jedan od predloga je bio i oduzimanje vozila, kao oruđa kojim je učinjen delikt, ali se u poslednjem trenutku odustalo zbog ostalih zakonskih rešenja koja su tada važila. Postojao je i problem ustavnosti takvog rešenja, ali predlagači sada veruju da i to može da se „ugura” u zakonski okvir. Naime, često u praksi, počinilac nije vlasnik vozila, a dešava se i da ga je protivpravno prisvojio.

 

Profesor Milan Vujanić sa Saobraćajnog fakulteta, koji je član radne grupe za izmenu zakona, smatra da da je to izvodljivo a da i u slučaju krađe vozila, kojim je potom učinjen delikt, automobil može da se oduzme a vlasnik da naknadno, sudski, traži od vinovnika naknadu celokupne štete.

 

Jedna od novina, koja je pri donošenju ovog zakona bila „u igri” ali nije sprovedena u praksi, jeste da se vozilo kojim upravlja vozač ispod navršene 21 godine vidno obeleži nalepnicom da bi ostali vozači i policija znali „s kim imaju posla”.

 

Mlade vozače koji tek polože vozački ispit, stav je radne grupe, trebalo bi postepeno uvoditi u saobraćaj dok se potpuno ne osposobe znanjem i iskustvom. Ponuđena rešenja su sa ciljem da im se ograniči snaga vozila i u dužem periodu povećava, a da im se za to vreme ograniči brzina kretanja i da budu vidno obeleženi.

 

Kada dobiju vozačku dozvolu, novopečeni vozači ne bi smeli da voze noću. Takođe, ne bi smeli da upravljaju automobilom čije tehničke karakteristike omogućavaju da se vozi brže od 140 kilometara na sat, a podrazumeva se i nulta tolerancija na alkoholna pića. Moguće je da se predloži da im se brzina ograniči na 90 kilometara na sat a da od 23 do šest časova mogu da voze ali samo u prisustvu suvozača koji ima pet godina vozačkog iskustva.

Predlagači ozbiljno razmatraju i potrebu da Srbija mora da donese i primeni nacionalnu strategiju za bezbednost saobraćaja jer tvrde da ćemo tako da spasimo mnoge ljudske žrtve.

 

U našoj zemlji pogine oko 600 ljudi godišnje što je oko 9,5 osoba na 100.000 stanovnika. U skandinavskim zemljama, na primer, taj crni broj je tri na 100.000 ljudi.

Zato, celokupno društvo treba da stane iza mera koje se najavljuju, ako budu konstruktivne i delotvorne.

 

Preostaje samo da sačekamo kraj naredne nedelje kad će radna grupa sastavljena od stručnjaka raznih profila da izađe sa konkretnim predlozima.

 

Preuzeto sa AutoBlog.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super, a koji to auto danas ne može da ide brže od 140km/h? E stvarno mi je pun k ovog proseravanja, kada neko napravi biiip onda se sete. Zar nije dovoljno da se sadašnji zakon sprovodi, i da bude jednak za sve? Umesto da radarišu na mestima gde namerno postave debilno ograničenje, neka se razmile po ulicama i više gledaju šta ko radi, i neka rade tzv. rutinske kontrole, nemam ništa protiv, za poslednjih 10ak godina su me jedno 4-5 puta zaustavili radi te kontrole, sve ja lepo sa njima, hvala, doviđenja.

 

a po svemu sudeći rigoroznom kaznom biće obuhvaćeni i oni koji su im da liautomobil i omogućili im da voze bez položenog ispita.

Kako će ovo dokazati? Slažem se da treba nešto uraditi, ali šta ako klinja ukrade auto?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti si vlasnik opasne stvari i generalno snosiš odgovornost, osim ako neko obije i otera auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam to i slažem se, tako je nastradao klinac od burazera od tektke iz Banatskog Karlovca, i tu u Jugu 45!!! Naravno, burazer mu nije dao auto, a ovaj je otišao kod burazerovog kuma koji je dileja i ovaj mu je dao auto. Sleteli su u jarak sa možda 60-70km/h, klinac nije bio vezan i zabo je glavom u krov, nedelju dana kome, skrckana vilica, par zuba i tako. Drug koji je bio na suvozačkom mestu je bio vezan i prošao je samo sa par podliva. Hvala Bogu sada je dobro, skroz se oporavio, jedina uspomena je što sada ima bradu kao Marlon Brando.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Profesor Milan Vujanić sa Saobraćajnog fakulteta, koji je član radne grupe za izmenu zakona, smatra da da je to izvodljivo a da i u slučaju krađe vozila, kojim je potom učinjen delikt, automobil može da se oduzme a vlasnik da naknadno, sudski, traži od vinovnika naknadu celokupne štete.

 

Skoro nisam veću glupost pročitao ! :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zasto bas u svemu moramo kopirati Hrvate odnosno njihove zakone?

Kada je Hrvatska uvela PDV nasi "strucnjaci" su se smejali. 7 godina nakon toga PDV je kod nas normalna stvar! Isto tako sada kopiramo njihove zakone o mladim vozacima.

Ne bih komentarisao predloge novog  zakona ali kod nas je generalni problem sto zakoni ostaju mrtvo slovo na papiru!

Marko je lepo rekao i nekako mi se cini da toga vise nema. Dakle nocne rutinske kontrole i ako se uoci prekrsaj najteze sankcije predvidjene zakonom.

Naravno mnogo je lakse postaviti radar negde na pravcu dugom 10Km sa savrsenim i glatkim asfaltom u hvatati sve koji voze brze od 50Kmh...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo tako. Svi zakoni pa i onaj iz '90 godine su bili dovoljno dobri da se postigne efekat. Samo je sud trebalo dovesti u red i smanjiti sudske postupke na max 6 meseci. Kada bi se to uradilo postigao bi se mnogo bolji efekat nego uvođenjem ovih gluposti. S obzirom na to da ne mogu da se izbore sa advokatima mogu misliti kako je tek sa sudovima... ovako je lakše :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

evo rutinska kontrola u petak noc bese.....234 vozaca pod dejstvom alkohola!!!! Ej ....za jedno vece u BG!!!!

Znaci svako vece ti trebaju takve kontrole pa da ljudi ukapiraju da ne piju pa sednu da voze.

Edited by Zhorz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je samo dokaz nemoći ove države. Podsetimo se: lik koji je poslao u grob tri mlada života nije ni imao vozačku ! O čemu onda mi pričamo ?! Zašto kažnjavati mlade vozače, od kojih su svakako bar 99% savesni, zarad nekog ko vozi bez vozačke ?!

 

Ove cifre sa visokim kaznama ?! Samo lažu narod. Ne postoji način da se nekom ko nema svoju nekretninu i stalna primanja uopšte išta naplati.

Oduzimanje vozila ?! Još veća laž. Ustavom je privatna imovina neprikosnovena. Posebno ako vozi tuđa auto,

 

I sa ovim novim zakonom, opet će biti ljudi sa preko 20 prijava, opet iz čistog ćefa neće dolaziti na suženja i opet im niko ništa ne može.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citam  i ne verujem sta je izjavljeno.... "predlagaci veruju da moze da se ugura u zakonski okvir" i jos kazu problem moze biti ustavnost takvog resenja. Pa predlagaci mora da imaju neki megadens fakultet.... Ustav je akt najvise pravne snage u nasoj zemlji i kao takav je jaci od bilo kog zakona, sta god da se "ugura" u zakon nece proizvoditi pravno dejstvo cim se dokaze da je u suprotnosti sa ustavom.
 

Edited by DjoleKG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad sam video da su doveli ucenike u radnu grupu za pripremu izmena zakona sve mi je biloj jasno. Jedva su docekali da dignu frku i udare nove namete na sirotinju raju pod izgovorom da brinu o deci. Brinu oni samo o svom dzepu i nista vise. Sto nisu digli frku kada je policijski kombi podleteo pod kamion u Ovcarsko-Kablarskoj klisuri pa je poginuo pritvorenik ni kriv ni duzan? Bila vest jedan dan i nikom nista a sad kao briga ih za decu koja voze skupe i jake automobile. Pa odakle tom detetu skup automobil? Zaradio ga? Sit sam vise ovog zuluma sto nam cine pa razmisljam pod stare dane da napustam ovu jadnu zemlju, lud sam bio i sto sam se vracao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sindrom: POTPIS! Neka kazne i budu drakonske, jer je neko prekrsio zakon, ali nek bar registracija i gorivo budu realni, a ne da te pljackaju i sa i bez osnova! I ne samo to, nego pdv, razne takse, penali, notari itd itd...Apsolutno se slazem za odlazaki predvidjam masovni odliv stanovnistva u narednih 5 godina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slobodan iz Dragačeva 45 godina vozio bez vozačke

 

saobracajci.jpg

 

Slobodan Bugarčić iz Dragačeva pre nekoliko godina je platio kaznu od 125 hiljada dinara kada su ga, posle 45 punih godina, uhvatili da vozi bez dozvole. Slobodan vozi od davne 1969., prvi automobil kupio je u Prištini i lično ga je dovezao do Dragačeva, naravno bez vozačke dozvole. Prekršaj nikada nije napravio, niti ga je policija ikada kažnjavala sve do pre nekoliko godina, kada je i konačno nagrabusio. Slobodana su uhvatili dok je išao da obiđe grob pokojne supruge.

''To jutro sam pošao na groblje, da supruzi zapalim sveću, kad policija, bukvalno iskoči pred mene. Da sam znao da su tu, mogao sam ih zaobići, ali... Kaže policajac vozačku i saobraćajnu. Ja mu dam saobraćajnu, a kažem vozačku nemam'' - priča Slobodan kako je došlo susreta sa policijom. ''On me je upitao: Pa kako vozite bez vozačke?. Potpuno uplašen odgovorio sam: Lepo, polako... '' - prepričao je svojevremeno Bugarčić ovu čudnu situaciju. Iako ga ovaj Dragačevac molio da mu ne piše kaznu, obećavao da će prodati automobil, policajac je bio neumoljiv, napisao je Slobodanu kaznu! Njemu je sudskom presudom osim novčane kazne određeno i oduzimanje dozvole - koju nikad nije ni imao.

Porodica i prijatelji su ostali u šoku i neverici, jer im nikada nije palo na pamet da Slobodan nema vozačku, a ''jezdio'' je kroz celu bivšu Jugoslaviju!

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Francuskoj 680.000 ljudi vozi bez dozvole

 

bez-dozvole.jpg

 

U Francuskoj 680.000 ljudi vozi bez vozačke dozvole, a u većini slučajeva uzrok je cena polaganja ispita za vozačku dozvolu, preneo je list ''Parizijen'' i dodao da se taj broj udvostručio u poslednjih deset godina. Pozivajući se na podatke nadležnih organa, oni koji voze bez dozvole čine 1,4 odsto svih vozača, ali je 4,5 odsto tih ljudi bez dozvole uključeno u saobraćajne nesreće sa smrtnim ishodom. Oko dve trećine ljudi bez vozačke dozvole su oni koji nisu ni polagali ispit jer navode da ne mogu da izdvoje novac. Prosečna cena za vozački ispit je 1.500 evra. Jedna trećina bez dozvole su oni kojima je oduzet dokument zbog prekršaja. List je naveo da je zabranjivajući broj onih bez dozvola jer se udvostručio u poslednjih deset godina i pored drastične kazne. Ukoliko je vozač tokom rutinske kontrole uhvaćen bez dozvole, novčana kazna može da bude do 15.000 evra, a vozilo može da bude oduzeto na licu mesta, ako vozač nije vlasnik. Ako je vozač bez dozvole počinio prekršaj ta kazna može da bude još veća, do dve godine zatvora ili 30.000 evra, dodao je list.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...