Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Car Sharing - Novi vid iznajmljivanja vozila u Srbiji

Recommended Posts

Startovao prvi "car sharing" servis u Beogradu

 

Beograd je dobio novi vid prevoza koji već postoji u mnogim evropskim gradovima. U pitanju je iznajmljivanje automobila na kraće vreme, a vozilo se preuzima i ostavlja posle vožnje na za to predviđenim parking mestima koja se nalaze na određenim lokacijama u gradu.

 

372256318554ca20e13429625049341_640x4278

 

Sistem "car sharing" uspešno funkcioniše u mnogim evropskim zemljama i gradovima a pogodan je za one koji ne žele, ili nemaju uslova da poseduju lični automobil, ali imaju potrebu da ga povremeno koriste. Prvi servis za deljenje automobila kod nas, Car4Use, zvanično je počeo sa radom u ponedeljak, 4. maja. Početna flota sastoji se od 30 novih automobila, marke FIAT 500 i FIAT Panda. Kako kažu u kompaniji Car4Use, ovi modeli su izabrani jer malo troše i lako se parkiraju, što ih čini idealnim za gradsku vožnju.

 

1799469261554ca20e3f7f8064156196_640x319

 

Automobili mogu da se koriste minimum pola sata, a vremensko ograničenje ne postoji. Jedan sat korišćenja vozila košta 1440 dinara. U cenu su uračunati i gorivo i osiguranje, a članarina u Car4Use klubu je potpuno besplatna. Car4Use je obezbedio 19 lokacija za preuzimanje vozila, sa idejom da se pokriju svi delovi grada. Automobili se mogu preuzeti na Novom Beogradu, Vračaru, Senjaku, Konjarniku, u centru grada, u Zemunu.... Što se tiče vraćanja automobila, korisnici imaju mogućnost da automobile nakon upotrebe ostave i ispred svoje kuće, posla ili na nekom drugom mestu koje njima odgovara. Uslov je da vozila ne budu ostavljena u gradskim zonama u kojima se naplaćuje parking, kao i na privatnim parkinzima. U kompaniji Car4Use kažu da će spisak lokacija za preuzimanje vozila uskoro proširiti, a korisnici će o tome biti blagovremeno obavešteni.

 

433539716554ca20e5f9dd184746727_640x6098

 

"Za sada smo zadovoljni interesovanjem Beograđana za 'car sharing' servis. S obzirom da je ovakav vid prevoza našim ljudima nepoznat, potrebno je vreme kako bi shvatili sve njegove prednosti", rekli su u ovoj firmi. "Prvi članovi koji su već potpisali ugovor uglavnom su poslovni ljudi kojima 'car sharing' predstavlja uštedu u vremenu, ali i u novcu. Ima i mladih korisnika, koji ističu da im je sistem omogućio da dobiju svoj automobil, što nam predstavlja veliko zadovoljstvo", objašnjavaju u kompaniji Car4Use. Da biste postali korisnik Car4Use, potrebno je da imate minimum 21 godinu i najmanje dve godine vozačkog iskustva. Svi zainteresovani, mogu da se registruju preko sajta ove kompanije. Nakon registracije, biće pozvani u poslovnicu, kako bi potpisali ugovor o korišćenju.
"To je prvi i jedini put kada članovi dolaze kod nas, a posle toga sistem funkcioniše putem mobilne aplikacije Car4Use koja se može preuzeti na Google Play-u. Putem aplikacije se rezerviše ali i otključava i zaključava automobil", kažu u Car4Use. Jedan od najvećih sistema ove vrste u Evropi je Car2Go, koji koristi model Smart na električni pogon. Kako ovaj sistem funkcioniše u Holandiji, možete pročitati u posebnoj reportaži na našem sajtu.
 

izvor - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto vozite samo 1h? Iznajmite ga tokom preostala 23h

 

mercedes%20s%20iaa.jpg

 

U mnogim projekcijama budućnosti auto-industrije predviđa se da će se, kada putnička vozila jednom postanu autonomna, automobili ''deliti'' na dnevnoj bazi između više korisnika. Iako automobilima i dalje upravljaju ljudi, a na samovozeće četvorotočkaše ćemo po svemu sudeći još pričekati, Mercedes je odlučio da ideju o iznajmljivanju automobila drugima pretoči u stvarnost već sada. Od novembra, vlasnici novih Mercedesovih modela u Nemačkoj imaće mogućnost da u okviru novog servis iznajmljuju svoj automobil drugim vozačima, kada im nije potreban. ''Ako to želite, kreiraćemo profil vašeg automobila, zajedno sa fotografijama vozila, koje će biti dostupne na uvid drugim korisnicima servisa. Sledeće što treba da uradite je da u profil unesete termine kada je vozilo slobodno za korišćenje. Tada će oni koji žele da ga voze, uz nadoknadu, moći da se prijave, a automobil će iznajmiti, otključati i voziti pomoću smartfona'', objašnjava za Motoring principe rada servisa za deljenje Mercedes automobila prvi čovek te kompanije, Diter Ceče. Ceče veruje da će ovaj sistem postati popularniji kada se poveća broj električnih automobila na putevima i ulicama gradova.

''Naši automobili su u proseku parkirani gotovo 23 sata dnevno. Zašto to vreme ne bismo iskoristili da zaradimo dodatni novac kroz iznajmljivanje onima kojima su u tom periodu potrebni?'', zaključuje Diter Ceče.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neisplativo: Grad Pariz zaustavio sistem deljenja električnih automobila

 

autolib.jpg

 

Pariz je zaustavio sistem deljenja električnih automobila koji su svojevremeno proglasili budućnošću gradskog prevoza. Gradski većnici su zaustavili sistem zbog povećanja gubitaka, navodi se u saopštenju francuske novinske agencije AFP. Na ulicama Pariza je saobraćalo oko 4.000 srebrnih električnih automobila ''Autolib'' sistema, a za njega je na svakih nekoliko ulica uređeno 1.100 parking mesta. I uprkos 150.000 pretplatnika, sistem koji je počeo da radi u 2011. nije se pokazao ekonomski opravdanim.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako izgleda ''Carsharing'' u Moskvi - korisnici kradu delove, automobili se uništavaju i razbijaju...

 

car_sharing 1.jpg

 

''Carsharing'' za mnoge predstavlja budućnost prevoza u kojem više korisnika deli automobile u vlasništvu car sharing kompanije. Klasično vlasništvo se menja uslugom korišćenja automobila, što donosi uštede korisnicima, a ovakvi sistem već odlično funkcionišu u Nemačkoj i SAD-u (u igru su se uključili i proizvođači automobila, pa tako Mercedes nudi ''Car2go'' dok se BMW-ov car share zove ''DriveNow''). ''Car share'' je došao i u Rusiju, a lider na tržištu je kompanija Delimobil. Na svom sajtu ističu da je njihove automobile moguće koristiti po ceni od tek 7 rubalja po minutu (oko 0.09 evra), što ih čini jeftinijim načinom prevoza i od taksija! Ipak, počeo je da se javlja značajan problem za ovu kompaniju.

 

Naime, internetom kruži sve veći broj fotografija na kojima su automobili Delimobila, ali u ne tako savršenom stanju. Naime, lopovi i prevaranti su ovde ''namirisali'' priliku kako brzo doći do rezervnih delova. Tako se na parkinzima mogu videti modeli ostavljeni bez točkova. Neki ostaju bez farova, dok su neki od lopova išli toliko daleko da su odšarafili i sva vrata i poklopac motora sa karoserije.

 

car_sharing_russia 11.jpg

 

Drugi problem zbog kojeg vlasnike Delimobila sve više boli glava je učestalo uništavanje automobila iz flote. Kada vozite svoj automobil, najčešće pazite na svaku sitnicu i vozite sa dodatnom dozom opreza kako ne bi morali da posećujete lakirere i servisere. Ipak, kada je u pitanju automobil car sharing kompanije, očigledno je da vlasnici manje paze na sam automobil budući da nije u njihovom vlasništvu i najčešće su osigurani od eventualnih šteta koje neće morati da samostalno rešavaju. Posledica? Automobili Deilimobila su nažalost česti učesnici nesreća, što potvrđuju i brojne slike na ruskim portalima...

Ostaje pitanje da li nakon ovakvih situacija ''car sharing'' ima budućnost u Rusiji?

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche najavio još dva programa za kratkoročni najam

 

175934-porsche 911 55.jpg

 

Porsche je najavio da će lansirati dva nova pilot programa za kratkoročni najam automobila u SAD - ''Porsche Drive'' i ''Porsche Host''.

Oba programa su deo Porscheovog servisa za pretplatu na automobile, ''Porsche Passport'', koji je lansiran u oktobru 2017. godine.

 

Prvi program, ''Porsche Drive'', će dozvoljavati korisnicima da rezervišu Porsche modele na četiri sata, nekoliko dana, ili čak do nedelju dana. Nakon rezervacije, korisniku će željeni automobil biti dostavljen na određenu adresu u roku od dva sata van grada Atlanta, gde će pilot program početi. Svaki Porscheov model iz svih šest linija će biti deo Porsche Drive programa, uključujući i model 911. Specifične verzije modela se takođe podrazumevaju, ali njihovu dostupnost će diktirati potražnja. Tačan cenovnik nije još objavljen, ali će četiri sata u modelu Macan, 718 Cayman, 718 Boxster koštati 269 dolara (plus porez i druge naknade). Nedelju dana sa modelom 911 će koštati 2.909 dolara bez poreza i naknada.

Drugi program, ''Porsche Host'', je partnerstvo između nemačkog proizvođača i kompanije Turo. Turo je jedna od najvećih ''peer-to-peer'' rent-a-car agencija, i omogućava ljudima da iznajme svoj automobil koji ne voze. Porsche Host će biti direktno uključen u Turo ''marketpalce'' i nudiće grupu ''hostova'' specijalno kreiranu da omoguće korisnicima ''five-star Porsche experience''. Program će biti dostupan preko Turo aplikacije ili veb sajta u Los Anđelesu i San Francisku od 8. oktobra. Trajanje najma je od jednog dana, pa sve do više od mesec dana.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moskva srezala broj parkinga i podigla im cene. Deljenje prevoza eksplodiralo

 

select.jpg

 

U nastojanju da onemoguće urbanu vožnju i da 12.5 miliona građana podstaknu na hodanje i korišćenje alternativnih metoda transporta, lokalne vlasti u Moskvi su srezale broj slobodnih parking mesta i povisile cenu njihovog korišćenja. Ovo ipak nije značajno smanjilo gustinu saobraćaja jer je istovremeno korišćenje usluga deljenja prevoza - eksplodiralo. ''Rojters'' piše da su Moskovljani u periodu u od januara do septembra ove godine čak 9.1 miliona puta koristili usluge deljenja prevoza. To je prosečno čak 30.000 vožnji po danu, a po analizi J.P. Morgana - krajem godine ova brojka je premašila iznos od 60.000, što znači da je deljenje vožnje u usponu. Poređenja radi pre dve godine u Moskvi je zabeleženo 45.000 vožnji korišćenjem usluga deljenja prevoza. I to tokom cele godine!

Brojni vlasnici automobila u Moskvi uviđaju da im se posedovanje vozila ne isplati, pa tako zvanični podaci pokazuju da je broj registrovanih vozila za samo godinu dana pao sa jednog vozila na 500 stanovnika, na jedno vozilo na 1.082 stanovnika. Ovako snažni trendovi, ipak, navodno ne bi trebalo da previše zabrinu proizvođače automobila. Goldman Sachsovo istraživanje, naime, pokazuje da prodaja novih automobila ne bi trebalo da pati jer vozila korišćena u uslugama deljenja prevoza imaju čak 3.5 puta kraći vek trajanja od privatnih automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odobreno spajanje BMW-a i Daimlera u deljenju automobila

 

car2go smart.jpg

 

Regulatori u EU i SAD-u su napokon dozvolili udruživanje BMW-a i Daimlera u segmentu deljenja automobila. Komisija EU i antimonopolsko telo SAD su odobrili spajanje flota za deljenje automobila ''Car2go'' i ''DriveNow'' sa ukupno oko 20.000 automobila za najam, objavila su dva proizvođača automobila. Spajanje će biti kompletirano krajem januara, a sledeći korak će biti inaugurisanje nove kompanije tokom prvog kvartala 2019. godine. Najava je odložena za nekoliko nedelja pošto su odobrenja američkih vlasti trajala duže nego što se očekivalo. U novu kompaniju se uključuju platforme za rezervacije ''Moovel'' i ''ReachNow'', ''MyTaxi'', ''Chauffeur Prive'', ''Clever Taxi'' i ''Beat'', usluge parkiranja ''ParkNow'' i ''Parkmobile'', i usluge punjenja električnih automobila ''ChargeNow'' i ''Digital Charging Solutions''. Daimler i BMW zajedno imaju oko 40 miliona klijenata u ''car sharingu'', posebno u Evropi. Dva proizvođača se ovde udružuju kako bi delili troškove i brže rasli, ali i da bi bili konkuretniji u tržišnoj utakmici sa drugim rivalima kao što su Uber ili Didi Chuxing u Kini.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Više od 100 ''Car2Go'' automobila ukradeno u Čikagu

 

car2go smart.jpg

 

Reč je o modelima marki Mercedes i Smart koji se koristi u ovom svetski poznatom ''car sharing'' servisu.

Servis za kratkoročno rentiranje vozila - Car2Go, suočio se sa velikim incidentnom. Kompanija je privremeno prestala da nudi ovaj servis u Čikagu, nakon ''velike prevare'' koja se desila u tom gradu, piše PC Press. Iako nisu zvanično objavljeni detalji o ovome pošto je istraga u toku, pominje se da je ukradeno ili nestalo više od 100 luksuznih automobila, pri čemu su neki od njih, prema istim navodima, upotrebljeni tokom različitih zločina. Zbog toga je za sada 12 osoba privedeno u policiju i saslušano. ''Car2go'' nije ni potvrdio, ali ni demantovao ove izjave, a njihov jedini komentar bio je da ''sarađuju sa vlastima na tom slučaju''. Oni su naglasili da njihova aplikacija za iznajmljivanje vozila nije hakovana kao da ni lični podaci korisnika aplikacije nisu ugroženi. Šta god da je uzrok, ovaj incident je neobičan za servis takvog tipa. Da je u pitanju veliki problem ukazuje i činjenica da smo prvi put videli situaciju da je neka kompanija potpuno ugasila servis na određenom prostoru, pa makar to bilo i privremeno. Važnost ovog slučaja je i u tome što ukazuje kako određeni servis baziran na Internetu može da bude ranjiv i iskorišćen za maliciozne svrhe i treba da bude upozorenje za programere da osmisle bolje sisteme zaštite.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...