neshaoct 9664 Posted November 19, 2014 MONROE AMORTIZERI ZA SVAKO VOZILOTenneco-v amortizer brenda Monroe je jedan od najpoznatijih brendova u upravljačkoj kontroli. Naši amortizeri pružaju bezbednost i komfor. 1. Monroe Original Monroe Original asortiman Vam nudi visokokvalitetni amortizer proizveden u istim proizvodnim pogonima, uz korišćenje iste tehnologije kao i u originalnom proizvodu ugrađenom u Vaš automobil. Monroe Original amortizeri su specijalno prilagođeni tržištu rezervnih delova, za zamenu kao kompenzacija za istrošen sistem vešanja vozila posle pređenih hiljada kilometara. 2. Monroe Reflex Posle godina istraživanja i predanog rada naših inžinjera, Monroe Reflex postavio je standarde bezbednosti na današnjem zahtevnog tržišta. Monroe Reflex amortizeri povećavaju prijanjanje guma za podlogu, čime vožnja postaje stabilnija i bezbednija.Tajna Monroe Reflex amortizera leži u njegovom jedinstvenom sistemu klipa sa ventilima, poznatom pod nazivom ''Tehnologija dvostrukog diska''. Ovaj ventil ima jedan dodatni nivo podešavanja za veoma male brzine klipa, što rezultira u bržoj rekciji amortizera pošto kontroliše čak i najmanje pokrete vozila mnogo ranije nego standardni amortizer. Prednosti:- Stabilizuje automobil brže, reagujući trenutno na najmanje pokrete- Pruža više stabilnosti, što je dokazano nezavisnim testovima- Pomaže kontroli zanošenja i upravljanja- Duži životni vek3. Monroe AdventureMonroe istraživački tim inžinjera razvio je asortiman amortizera za vozila sa pogonom na sva 4 točka, koji se savršeno prilagođavaju potrebama vozača 4x4 vozila. Sa inovativnim dizajnom, ovi specijalni amortizeri nude kupcima slobodu da voze svoj terenac gde god požele.Prednosti:- Visoke performanse na putu i na terenu- Prilagođeni uslovima vožnje sa opterećenjem- Optimalna kontrola amortizovanja pruža izuzetan kontakt guma sa podlogom- Maksimalna efikasnost- Jak i izdržljivMonroe Adventure - sloboda sa maksimalnom kontrolom, performansama i bezbednošću.4. Monroe Van MagnumSpecijalno dizajnirani i predimenzionisani za potrebe upravljanja poluteretnim kamionima i kombijima do 3 tone, Monroe Van Magnum amortizeri su napravljeni da Vam pruže poboljšane performanse i dodatnu zaštitu kada je najpotrebnije. Monroe Van Magnum amortizeri:- Pružaju veću zaštitu tereta- Štite vozilo od preranog habanja- Poboljšavaju sveukupno držanje na putu i stabilnost.Glavne karakteristike:- Predimenzionisane specifikacije velikog kapaciteta- Napravljeni od visokokvalitetnih materijala industrijske snage, kao npr. jako otporna hromirana klipnjača- Superiorna snaga ublažavanja pruža perfektnu kontrolu i stabilnost- Optimalna vožnja i držanje na putu, čak i sa punim opterećenjem.5. Monroe CES - elektronski kontrolisani amortizeriMonroe CES je poluaktivan sistem vešanja kojim se postiže optimalan balans između komfora i upravljanja. On kontinuirano prilagođava nivo amortizacije u skladu sa stanjem na putu, dinamikom vozila - uključujući brzinu i manevre upravljanja. Razvijen od strane Tenneco inžinjera u Evropi, a u saradnji sa Öhlins Racing, Monroe CES donosi komfor bez žrtvovanja bezbednosti sigurnog upravljanja.Volvo je prvi koristio Monroe CES, a može se naci i na Audi A6/A6 Avant, Ford Galaxy/Mondeo/S-Max, Mercedes C-Class i na svim AMG modelima i mnogim Volkswagen vozilima, kao što su Golf/Passat/Scirocco.6. Monroe Ride LevellerSpecijalno razvijeni za povremeno ili konstantno opterećena vozila. Slični klasičnim amortizerima, ali opremljeni pomoćnom gasnom oprugom kako bi omogućili savršeno prilagođeno niveliranje opterećenog vozila. Održavaju konstantnu visinu vozila, sprečavajući propadanje vešanja, omogućavajući bolju vidljivost noću. - Bolja upravljivost, stabilnost i kontrola natovarenog vozila- Hidraulični dvocevni amortizeri- Opcioni kompresor kit za prilagođavanje visine vozila u ponudi7. Monroe Level LightOvi Monroe amortizeri opremljeni su progresivnom poliuretanskom oprugom ugrađenom na klipnjaču kako bi se izbeglo propadanje vozila pri opterećenju. - Bolje upravljanje, stabilnost i kontrola natovarenog vozila- Optimalna vidljivost noću- Smanjuje stres i umor vozača- Hidraulični dvocevni amortizeri Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9664 Posted December 3, 2014 Skrivene opasnosti od istrošenih amortizera Možda amortizeri nisu najuzbudljiviji deo automobila, ali su – zajedno s pneumaticima i kočnicama – važan element bezbednosti vozila. Oni su skriveni ispod lukova točkova automobila, zbog čega – za razliku od pneumatika – nije moguća laka redovna provera vidljivih znakova oštećenja i habanja.Uloga amortizera je da drže pneumatike automobila u stalnom kontaktu s putem i tako pomognu da oni ostvare najbolje prijanjanje prilikom skretanja i kočenja. Amortizeri su deo oslanjanja – ako su pohabani, narušava se oslanjanje i udobnost vozila.Mehanika amortizera koristi isti princip za regulaciju kretanja točkova – potiskivanje ulja (gasa) kroz male otvore, pri čemu su veličina otvora ili ventili ''fino podešeni'' prema izabranim karakteristikama svakog tipa vozila – velikog ili malog, porodičnog, teretnog karavana, višenamenskog, s pogonom 4x4 ili sportskog automobila sa izuzetnim performansama. Opasnosti od istrošenih amortizeraVećina ljudi nije svesna mogućih opasnosti od istrošenih amortizera ili činjenice da je tada ozbiljno ugrožena bezbednost njihovog vozila, putnika u njemu i drugih učesnika u saobraćaju, čak i ako su sve ostale bezbednosne funkcije ispravne. Dve nedavne ankete ilustruju značaj ovog problema. U Velikoj Britaniji je utvrđeno da preko 6, od 25 miliona automobila na ulici, ima najmanje jedan istrošen amortizer, dok je istraživanje u Belgiji pokazalo da 20-25% vozača vozi automobile sa oštećenim amortizerima.Monroe, vodeća robna marka amortizera u svetu, identifikovala je 10 najvećih opasnosti u vezi sa istrošenim amortizerima: - Manja efikasnost kočenja koja rezultira dužim zaustavnim putevima- Manja efikasnost sistema protiv blokiranja točkova (ABS) i elektronske regulacije stabilnosti (ESP)- Veći rizik od proklizavanja na vlažnom putu- Pojava akvaplaninga pri malim brzinama- Manja kontrola pri skretanju ili udaru bočnog vetra- Veći umor vozača i sporije reagovanje- Veće habanje pneumatika i drugih komponenti oslanjanja- Neravnomerna/oscilujuća visina farova koja zaslepljuje vozače koji idu u susret- Veća neudobnost putnika- Veći rizik od ''krivudanja'' pri vučiDa bi naglasila opasnost vožnje s istrošenim amortizerima, firma Tenneco – matična firma marke Monroe – izvršila je niz uporednih ispitivanja na vozilima na kojima se nalaze Monroe amortizeri koji su 50% istrošeni i 100% efikasni. Nakon udruživanja sa institutom TÜV, jednim od vodećih evropskih instituta za bezbednost na putevima, utvrdila je posle prvih ispitivanja da zaustavni put višenamenskog vozila s istrošenim amortizerima može biti za 4 metra duži od istog vozila s novim amortizerima.Drugo ispitivanje je pokazalo da zaustavni put vozila s istrošenim amortizerima može biti do 6 m duži od vozila s novim amortizerima, uprkos najnovijim bezbednosnim sistemima na automobilima, kao što su sistem protiv blokiranja točkova (ABS) i elektronska regulacija stabilnosti (ESP).Napravljen je završni niz ispitivanja da bi se prikazalo kakav bi efekat imali led i sneg na sisteme protiv blokiranja i proklizavanja točkova automobila, u kombinaciji s istrošenim amortizerima. Pri ispitivanju kočenja, rezultati su pokazali da je zaustavni put pri naglom kočenju vozila sa ABS sistemom i amortizerima koji su 50% istrošeni za 1.8 m duži od istog vozila sa amortizerima koji su 100% efikasni. Isto ispitivanje je izvršeno na drugom vozilu sa ABS sistemom i amortizerima koji su 50% istrošeni– trebalo mu je 1.2 m više da bi se zaustavilo. Ovi rezultati ispitivanja kočenja pokazuju da ABS sistem na automobilu ne radi ispravno s istrošenim amortizerima. Najzad, nakon upoređivanja ubrzanja automobila na snegu i ledu, utvrđeno je da automobil sa ASR sistemom protiv proklizavanja točkova i amortizerima koji su 100% efikasni ubrzava do 35.7 km/h (22.1 mph) za sedam sekundi, a isti automobil sa amortizerima koji su 50% istrošeni može da postigne samo 34.2 km/h (21.2 mph) – prvo vozilo ima poboljšanje od 16 %. Osim toga, period gubitka prijanjanja bio je 37% kraći kod amortizera koji su 100% efikasni u odnosu na one 50% istrošene. Ovo ispitivanje potvrđuje značaj proveravanja ispravnosti amortizera automobila, čak i kada automobili imaju ASR sistem. Značaj proveravanja stanja amortizeraKarakteristike amortizera se postepeno i neprimetno pogoršavaju vremenom i vozač počinje nesvesno da prilagođava svoju vožnju kako bi nadoknadio istrošenost, loše stanje i upravljanje.Kao i većina delova automobila koji se stalno koriste, i amortizeri su neizbežno izloženi habanju.Istrošeni amortizeri se mogu prepoznati po većoj promeni opterećenja pri skretanju, slabim karakteristikama na neravnim putnim površinama i ''neravnomernom'' oslanjanju. Jednostavan način za ispitivanje istrošenosti amortizera na automobilu jeste ''ispitivanje na odskok''. Ako vozilo osciluje više od jednog puta nakon pritiskanja haube automobila naniže, to može značiti da su amortizeri automobila istrošeni. Osim toga, može se izvršiti vizuelna provera da bi se proverilo da li ulje curi i da li su pneumatici nejednako pohabani.Tenneco Automotive preporučuje da stručan mehaničar proveri amortizere jednom godišnje ili na svakih 20.000 km (12.000 milja). To daje dovoljno vremena da se preduzmu mere za bezbednost vozača, putnika i drugih vozača. Ako je zaista potrebna zamena amortizera, vrlo je važno da se zamene u paru – kao i pločice disk kočnica – kako bi se postigla ravnoteža sa obe strane automobila. Asortiman Monroe proizvodaDanas Monroe isporučuje amortizere za više od 98.8 % automobila u Evropi, tako da ima Monroe amortizera za skoro svaku marku i model automobila.Dodatne informacijeCilj firme Tenneco je stalno ispitivanje i poboljšavanje sistema za regulaciju oslanjanja u vožnji kako bi proizvodila najbolje proizvode za automobilske firme i tržište postprodaje. Na svetskom nivou, firma isporučuje svaki četvrti amortizer za kupce u Evropi, na Bliskom istoku i u Africi. Kupci su sledeće automobilske firme: Audi, Daewoo, Daimler, Ford, General Motors, Isuzu, Mitsubishi, Nissan, Renault, Seat, Škoda, Toyota, Volkswagen i Volvo. Quote Share this post Link to post Share on other sites