Jump to content
FAS Goran
aleksandarbud

Cene polovnih delova / novih delova - diskusija

Recommended Posts

Zbog nekih skorašnjih popravki na drugarovoj i mojoj Cromi došli smo do zaključka da su delovi za Cromu na većini otpada ektra skupi!

Nenormalno je da je većina polovnih delova za Cromu skuplja nego za Passata B6 koji je pri kupovini istog godišta kao polovnjak skuplji 50%,a i pri kupovini preko t.j u bilo kojoj drugoj državi je takođe dosta skuplji od Crome!

 

Znači preprodavci se ne mogu vaditi sigurno na to da su Crome skuplje plaćene,a takođe se ne mogu vaditi i na to što se određeni delovi više traže od drugih pošto je branik Crome koji se traži kao bilo koji drugi branik za drugi model i brend automobila je 50% skuplji na otpadu od branika Passata B6 (i to prve verzije nove Crome...redizajnirani je još skuplji)!

Znači u pitanju je samo bezobrazluk naših preprodavaca t.j. vlasnika otpada koji se vade na to da Passata B6 ima više po Srbiji. Iako to nije adekvatan razlog pošto oni polovnu Cromu koju kupuju za delove plaćaju dosta jeftinije nego Passata B6 za istu namenu! Tako da nijedan, ali nijedan razlog ne postoji za visoke cene polovnih delova sem bezobrazluka vlasnika otpada!

 

Zanimaju me mišljenja drugih objektivnih ljudi, a i onih pametnijih objektivnijih vlasnika otpada i onih koji rade na otpadima da nam objasne ovaj fenomen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pretpostavljam da je isti razlog kao i cena goriva u pitanju - može im se.

 

Jednostavno delovi za Cromu su traženiji nego za B6 i otuda i veća cena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manja je ponuda i vozila za otpad. Pasat se vozi u nenormalnom broju, lupa se, crkava i krade u enormnim kolicinama svuda, pa je ujedno i ponuda vozila i delova mnogo veca. Kroma se vozi mnogo mnogo manje nego pasat, verovatno se slabije prave i kopije delova, skoro da se i ne krade i eto... po meni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok,možda je to razlog našoj većini lopova sa otpada da dere ljude ovde!Međutim činjenica je da je Croma i preko u bilo kojoj drugoj državi jeftinija od Pasata B6 i samim tim nijedan deo ne sme t.j ne bi smeo biti skuplji nego deo od Pasata B6,pogotovu oni koji se isto ili podjednako traže kao npr slučaj branika koji sam naveo!

Tako da bih se složio sa Igorom...može im se...pa udri bezobrazno po ušima!

A da li je ikako moguće tome nekako stati na put ili je to samo jedna u nizu milioninitih bezobrazluka sa kojim se susrećemo svakoga dana!?

Edited by aleksandarbud

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepa je croma svidja mi se ali kad bih kupovao pre bih opet uzeo stilo neki 2007 ili 159-ku bas zbog tih delova sada a i kasnije,jer su pravljene u malom broju primerka kao i lybra i kroz koju godinu bice malo problema naci neki deo a da nije papren.

Inace ko sto rekose nisu toliko zastupljene po odpadima a i ovi koji ih imaju najeli se leba pa biju po usi sa cene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vec je pisano na forumu na slicnu temu da za  passata postoje i kopije branika, cini mi se turskih, i zato su original polovni jeftiniji od crominih original branika jer njih ne rade...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vec je pisano na forumu na slicnu temu da za  passata postoje i kopije branika, cini mi se turskih, i zato su original polovni jeftiniji od crominih original branika jer njih ne rade...

 

Da,u pravu si

Tu bitnu stavku sam totalno zaboravio

Mada ima i za Cromu mnogo delova od kojih imaš mnogo vrsta kopija( turskih,grčkih.nemačkih,italijanskih...),ali to su delovi koji su šire rasprostranjeni...svi delovi trapova,kočnice i delovi za mali i veliki servis i to nije skupo pošto deli platformu sa Opel Vektrom C,Signumom(ili kako se već zove),Sabom...!Te zbog široke rasprostranjenosti istih delova imaš i veliki izbor jeftinijih kopija...te dolazimo da je upravo to to što si rekao!Naravno i motorna grupacija delova nije skupa...takođe zbog jako široke rasprostranjenosti MJT motora kod jako velikog broja Fiata,Opela i Saab-a! Ali ono što je vezano samo za Cromu je kidanje po ušima!Brave,ručke vrata,branici...znači cene tih novih,a i polovnih delova su dranje!A iako oni ređe crkavaju(mada to nije baš slučaj sa unutrašnjim ručicama za otvaranje i bravama)...ume da iznervira opasno! A upoređivao sam cene istih novih delova u drugim zemljama...i preko su cene novih delova za Cromu dva i preko dva puta jeftinije(možda neki čak i tri puta)!Znači čist dokaz da je Srbija lopovska država sa lopovskim sistemom!!!

 

Takođe što se polovnih delova tiče...Igor je u pravu.Vlasnici otpada su bezobrazni zato što im se može...omogućeno im je!!! I znam da ima još nekih modela automobila gde je situacija slična kao sa Cromom(Citroen C4,C5,Peugot 407,605,Japanci,Koreanci...)!

 

Nije u redu t.j. totalno je bezobrazno bez obzira na celu ovu priču da bilo koji polovan deo za n.p.r. Cromu košta skuplje nego za Passata B6!!!Zato što je činjenica da je polovni Passat B6 mnogo-mnogo skuplji od polovne Crome i nema ama baš nikakve logike da neki deo za Cromu bude skuplji...! Ostaje jedini razlog veliki bezobrazluk vlasnika otpada i prodavaca polovnih delova u Srbiji!!! Moralo bi tačno da se zna koliki je procenat zarade po polovnom delu za bilo koji auto,a ne da na polovnom braniku Crome zarade recimo 500%,a na braniku Opel Vectre C,Pasata B5.5 i B6,Stila...zarade 200%!!!

   E zato ću ja ubuduće naručivati delove od preko(ili da mi neko donese ili poštom),što savetujem i drugima....da bi se preprodavci polovnih delova,a i uvoznici novih zapitali i unormalili!!!Sada barem nije više problem naručiti deo iz druge države,a nek onda naši otpadi služe za propadanje delova!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čisto da obavestim vozače nove Crome da je konačno počeo uvoz određenih novih neoriginalnih delova za Cromu! Uglavnom Italijanskih,grčkih...!

Dakle,onih delova koji su vezani samo za novu Cromu,koje smo do sada nove mogli samo da kupimo u originalu po paprenim cenama...branici,farovi,štopaljke...!

Obzirom da delove trapa,motora i ostalog imamo odavno u ponudi mnogih proizvođača,čekalo se da krenu da se uvoze i ostali delovi koji su vezani samo konkretno za novu Cromu,a koji su do sada bili samo u originalu.

 

Čisto informacije radi nov italijanski prednji branik-kopija se kreće od 6000 din pa do 10000 din za prvu verziju nove Crome od 2005-2007 godišta!

U sve više prodavnica ih ima...i biće ih u sve više njih...i samim tim po sve povoljnijim cenama!

Naravno,nadam se da će se sada i uvoznici originalnih delova malo dovesti pameti i spustiti cene originalnih delova...obzirom da ti isti originalni delovi u drugim državama koštaju od dva do tri puta manje nego ovde u Srbiji!

 

Pa ćemo i mi malo barem odahnuti zbog svojih ljubimaca,ako već i dalje moramo da plaćamo harač ovoj kriminalnoj državi za milion ostalih stavki!

Nadam se da će ovo barem malo podstači mnoge koji su se do sada razmišljali,da ipak malo više razmisle o kupovini ovog stvarno dobrog...prvenstveno porodičnog automobila!Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izgleda da moram za ovaj Fiat Brava 1.4 12 v,97 god,da lambda sondu nabavljam u inostranstvu, jer kod nas više ne može da se nabavi nova za taj opseg delova za Fiat od 1995 do 1998!Polovna više ne može da se nadje da valja ama baš nigde niti je imalo sigurna opcija,jer se kao takve ne prave dugi niz godina i sve su kao takve na kraju veka!Ima li ko iskustva sa time i kako je najbolje da odradim?

IMG-d93156c7bce088c62b3e3157cb65dce6-V.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Softver podiže zaradu u milijardama dolara

 

softver delovi.jpg

 

Zahvaljujući sofisticiranom softveru za praćenje i određivanje cena rezervnih delova evropski proizvođači automobila samo u poslednjih deset godina su povećali prihode za milijardu dolara. Prema dokumentima do kojih je došao francuski portal Mediapart, Reuters i Evropska mreža istraživačkih novinara, softver kompanije Accenture pod nazivom Partneo omogućuje proizvođačima da identifikuju za koje su rezervne delove kupci voljni da plate više, za koliko te cene treba da se povećaju, ali i koji delovi ne treba da poskupe jer ih kontroliše treća strana, poput regulatora ili osiguravajućih kuća. Partneo navodno koriste Renault, Jaguar Land Rover i Peugeot/Citroen (PSA). Softver je pre nekoliko godina predstavljen i Hondi, Mitsubishiju, Volvou i BMW-u.

 

U prezentaciji BMW-u 2013. godine Accenture je naveo kako njihov softver omogućuje klijentima povećanje cena delova za prosečno 15 odsto. Međutim, dodali su da poskupljenje zavisi od vrste delova. U prezentaciji za šest klijenata, ukljućujući Hondu, Volvo i PSA, kompanija je preporučila da bi cena većine delova trebalo da se udvostruči. Recimo, Mitsubishiju su preporučili da cenu metalnog naziva modela podigne za 507 odsto, sa 14.42 evra na 87.49 evra. Čelnicima Volvoa su rekli kako je korišćenje Partnea kod sedam proizvođača automobila i kamiona rezultiralo godišnjim povećanjem prihoda za 415 miliona dolara. U Volvou tvrde da nisu koristili softver, dok je Honda ostala nedostupna za komentar. U BMW-u takođe tvrde da se nisu odlučili za korišćenje Partnea.

 

Accenture ističe da softver nije nepošten prema vlasnicima vozila već je fokus na povećanju efikasnosti klijentovog poslovanja. Podsetimo, proizvođače automobila širom sveta godinama kritikuju zbog cenovne politike rezervnih delova. U Francuskoj udruženje SRA iza kojeg stoje osiguravajuće kuće prati rast cena delova i javno ih objavljuje kako bi se izvršio pritisak na proizvođače. Naime, dok na prodaji celog vozila proizvođači teško mogu da računaju na maržu višu od 10 odsto, na rezervnim delovima marže dosežu i do 90 odsto, pokazala je jedna prezentacija Accenture.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rastu i cene rezervnih delova

 

softver delovi.jpg

 

Ne samo da automobili postaju sve skuplji, cene rezervnih delova takođe rastu i to mnogo brže od stope inflacije. Prema Nemačkom udruženju osiguravajućih firmi, ovaj trend se nastavio u poslednjih dvanaest meseci. Cene rezervnih delova za automobile su porasle u proseku za više od 6% od avgusta 2020. do avgusta 2021. Što se tiče poređenja sa 2013. godinim, od tada su potrošačke cene u Nemačkoj porasle za 13%, ali su proizvođači automobila u istom periodu povećali cene rezervnih delova za skoro 44%. Povećanje cena bilo je posebno izraženo npr. za poklopce prtljažnika s povećanjem od 60% i zadnja svetla sa povećanjem od 67%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...