Jump to content
FAS Goran
Laserb

Ime Punto odlazi u istoriju

Recommended Posts

Mogu ja i dalje nastaviti sa usporedbama prodaje nekada i danas.

 

                   2007.               2014.

Swift           121 038           49 854

Yaris           256 267          169 016

Punto          377 783           86 955 

 

To skupa daje preko 2 milijuna i 800 tisuća vozila u 2007. Danas na ta vozila odpada preko milijun manje prodanih. Nažalost ta brojka nije nadoknađena jer danas sa svim ostalima jedva prelaze 2 milijuna i 500 tisuća prodanih u tom segmentu, a fali još nekih igrača iz te 2007 na mom popisu tako da je sve još poraznije. U biti Micra, Mazda 2, Jazz, Fabia, Logan,  a ima ih vjerojatno još, su svi redom imali bolje godine. Znači da  izjava da je B-segment u velikom padu stoji.

 

Inače MPV, CUV, SUV i sličan segment uglavnom ubijaju prodaju C-segmenta i to prije svega karavana koji su se nekada prodavali po Europi u velikom broju iako u ovim krajevima nikada nisu bili naročito popularni.

 

 

 

Gdje ja vidim 500 5 vrata? Pa ako izrada bude na razini 500X, ako bude širok izbor motora i mjenjača, ako bude imao stražnji neovisni ovjes... E tada je to pravi takmac Miniu, a ne ovim gore modelima o kojima pričamo. Zapravo to bi onda bio proizvod kakav je Alfa Romeo MiTo trebao biti, a nije bio. Znači vozilo koje će završnom obradom, odabirom materijala, ležanjem na cesti, pa na koncu i izgledom, izmamiti osmijeh na lice vlasniku.

Edited by N.N.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A o cemu vi to, zasto je nama obicnim smrtnicima bitno sve ovo sto vi pisete i zasto kacite neke podatke od pre 10 godina? Dolaze nova vremena, drugacija moda, ljudi imaju drugacije potrebe, drugacije se zivi, pa samim tim i ovo mora da se menja ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, a taj MiTo je propao zbog cene.

Koliko je kostao MiTo u Nemackoj?

15.200€

Koliko danas kostaju Mini i A1?

Koliko ce da kosta 500+ koji ce im konkurisati?

I zato ne vidim smisao gasenja Punta.

Ja ne sporim da treba 500+ kao konkurent Miniju...

Ali, ponavljam Gasenjem Puta samo ce da ucine da

kupac Punta nema sta da kupi. O aj ko ima 10.000€

od cega da kupi 500+

Dodvoravaju se bogatima, pisaju po sirotinji.

Zamisli 1 Italijan, veran Fijatu, vozio Uno, pa Punto, pa Punto 2

pa Grande Punta, sad treba za auto iste klase da pljune jos 3-4000€

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ crno-beli

Pa valjda tome i služi forum, da se argumentirano, ako je moguće na akademskom nivou, raspravlja i obrani neka teza. Ja sam brojkama htjeo pokazati da baš i nema mjesta za Punta kao što je nekada bio.

@ Laserb

MiTo je propao jer je bio prepakirani Punto, a ne prava Alfa. Sličan je primjer nažalost sa Giuliettom. U Italiji Punto sada starta na preko 13k eura dok MiTo Junior imaš za 10950. Naravno druga je stvar za koliko ga dobiješ kod dilera.

BTW, A1 nije premium makar je Audi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E to sam hteo da cujem.

A mesta Puntu ima.

PROSECNA cena novoprodanog auta u EU je

ni manje, ni vise nego 13.000€

Od toga opet ponavljam 1/4 otpada na B segment.

Ako od 10 segmenata, sam B segment cini 1/4 od ukupnog broja, to mu dodje

upravo ono o cemu pricam.

Vidi na sajtu bestsellingcars

Ako te ne mrzi, proveri!

I kad god prikazu London, ulice Londona, sve sami mali automobili.

Na 10 njih, tek po neki je skuplji ili luksuzni.

Kad pogledas Pariz, sve Clio, Twingo, Polo, C3, 206 i t d...

Isto medju njima tek poneki skup i velik auto.

U Berlinu stvar izgleda drugacije.

Tamo Golf i Fokus na svakom cosku. Posle njih Passat i Corsa.

U ovim zemljama bivseg SSSR-a sve u klasi Punta.

U Sloveniji da ne pricam, i30 na svaka 2m.

A koliko kosta i30? Isto koliko i Punto.

To je vec bitan podatak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdje ja vidim 500 5 vrata? Pa ako izrada bude na razini 500X, ako bude širok izbor motora i mjenjača, ako bude imao stražnji neovisni ovjes... E tada je to pravi takmac Miniu, a ne ovim gore modelima o kojima pričamo. Zapravo to bi onda bio proizvod kakav je Alfa Romeo MiTo trebao biti, a nije bio. Znači vozilo koje će završnom obradom, odabirom materijala, ležanjem na cesti, pa na koncu i izgledom, izmamiti osmijeh na lice vlasniku.

 

+1 :clap:

 

MiTo je propao jer je bio prepakirani Punto, a ne prava Alfa. Sličan je primjer nažalost sa Giuliettom.

 

Budi ljubazan pojasni :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Budi ljubazan pojasni :)

 

 

Ovo u vezi sa Giuliettom je već debel off-topic ali... 

Stvar je u tome da ona je došla sa svojom platformom, je došla sa nekim novim rješenjima za FGA grupaciju. Ali kao sama pojava je bila daleko od onoga što je nekada bila i značili 147. Recimo 147 sa sluminijskim ovjesom, sa naprijed dvostrukim ramenima, sa GTA verzijom od 250 KS. To bi kod Giuliette opet bila naprijed aluminijska dvostruka ramena ili kvazi multilink(4-link) stil Audia(ali onih skupljih od A3), kada ono McPherson, pa straga da je bio pravi multilink(5-link), a ne ovo kvazi rješenje. I na koncu da je motorizacija bila potpuna sa DCT mjenjačima od starta i većim brojem opcija kod mjenjača, te GTA verzijom kao vrhuncom ponude. Na koncu su odustali od planiranih SW-a i sedana na bazi Giuliette. Ako se ne varam u samoj Italiji je u toj klasi 40% prodaje karavana. 

U biti ovakva Giulietta je tehnički bila što bi trebao biti FIAT, a ne Alfa Romeo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta ramena su sjajna, ma extra su, a kada

Odes da kupis rame, umesto silent bloka,

zaplaces od ...

Jedno rame 50€

Jedan silent blok 10€

I nisi mi odgovorio, sta ce kupac Punta

t.j. kupac vozila do 10.000€ da radi kad

ne bude Punta?

A nece da da 13.000 za lifestyle 500+

Hoce li tada Italijani da voze Dacije i Skode,

jer nema Punta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozac Punta je do juce vozio Juga ... kad je mogao da izdvoji 2000 evra vise i umesto novog Juga kupi novog Punta, moci ce da izdvoji jos 3000 i kupi 500+ :)

Edited by beli_Punto

Share this post


Link to post
Share on other sites

I nisi mi odgovorio, sta ce kupac Punta

t.j. kupac vozila do 10.000€

 

Nisam u Srbiji pa ne poznajem cijene ni opremu vozila. Rekao sam ti da je u Italiji nov Punto MY2015, i to onaj 1.2 69 KS sa Euro 6 motorom i opremom Street, 13 100 eura. Doduše moguće je da tako i 500 5 vrata tj. 600 u Srbiji bude sa jeftinijim paketima opreme, to nitko ne zna ali će takav teško na zapad.

Ili da kupe godinu dana starog 500+ i plate kao novog Punta :D

 Upravo tako!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ni manje, ni vise nego 13.000€

Od toga opet ponavljam 1/4 otpada na B segment.

Ako od 10 segmenata, sam B segment cini 1/4 od ukupnog broja, to mu dodje

upravo ono o cemu pricam...

 

Mislim da se ne razumemo..

Ti uporno navodiš, obrazlažeš kako B segment ima kupce...ali, to je kucanje na otvorena vrata jer i drugi ljudi koji učestvuju u diskusiji u ovoj temi takođe kažu da B segment ima kupce. Nije stvar u tome.

Stvar je da će se unutar tog B segmenta, unutar tog segmenta koji ima kupce dogoditi promena, prekomponovanje. Drugačije će se podeliti karte unutar tog segmenta koji ima kupce, nije to uopšte sporno. Ima ih manje nego pre, ali i dalje je ozbiljna prodaja unutar njega i uvek će ljudi imati potrebu za autima oko 4 metra veličine.

 

Sa jedne strane imaćeš one koji prave jeftine aute u okviru B segmenta.

Da bi na njima zaradili, moraju da ih prodaju u mnogo komada godišnje jer je zarada po jednom takvom autu mala. Kada se auto prodaje za 8.000 ili 9.000 evra, on je na kapiji fabrike koštao plafon 6.000 evra...to je fabrička cena. Ostalo su porezi, carine u slučaju nekih tržišta, i marža trgovca. Ali, kako prodati toliko automobila kada nema više u tom segmentu prodaje od 500.000 komada godišnje po modelu? Pre 10 godina je bilo...napraviš dobar auto B segmenta, budeš prvi po prodaji i ta cifra će biti oko 400-500.000 komada. Danas uradiš sve to isto, napraviš dobar auto u B segmentu, budeš prvi po prodaji...i, skačeš od sreće ako dođeš do oko 300.000 prodatih za godinu dana.

A, za oko 5 godina i tih 300k godišnje će biti samo lepa uspomena. A, biće zato što će još da se pojača konkurencija.

Imaćeš nekoliko kineskih modela u ponudi koji će moći da idu sa najnižom cenom. Moćiće jer će od prodaje tog modela na ooooogromnom matičnom tržištu (skoro trećina svetskog tržišta automobila otpada na Kinu), isplatiti sve troškove oko tog modela koje su imali. Troškovi isporuke će im biti još manji nego danas, sve na njihove mega brodove koje prave, u njihove luke u Evropi (već su ih kupili, ili uzeli u zakupe na više decenija). Dakle, bez posrednika u prevozu i transportu. I, onda ti takav auto dođe u salone širom Evrope i košta 2.000 evra manje od najjeftinije Dacie. Šta ćeš onda?

 

Zbog toga će se B segment podeliti, gde će oni jeftiniji modeli u ponudi biti rezervisani za Kineze, a onaj skuplji za evropske proizvođače.

Prevagu evropski proizvođači neće moći da odnesu zbog toga što je kinez lošijeg dizajna, ili zato što se savija kao da je od papira (jer ništa od toga neće biti), niti zato što će proizvodnja u Evropi biti jeftinija od one u Kini, već zato što će imati bolje materijale unutra, kvalitetnije oslanjanje, tj. biće udobniji, imati više motora u ponudi i više savremenih menjača, više biti okrenuti mogućnostima dodatne presonalizacije automobila...ali će sve to usloviti da ti auti budu skuplji. Ne može nijedan evropski proizvođač da napravi mali i jeftini auto, i da on bude jeftiniji od kineza. To se neće moći za 5, plafon 10 godina. Sada još uvek ti auti iz Kine nisu dovoljno dobri za Evropu, za masovnu prodaju ovde, ali postaće dovoljno dobri u tom vremenskom periodu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kako Toyota moze da prodaje Yaris za 9.999€

Toyota koja je No1 u svetu kosta manje od Korse i Polo-a.

A nije kineski Yaris (iz Kine). Yaris stize iz Francuske.

I zasto Fiesta kosta 8.990€?

VW, Opel i Ford ne menjaju ime i to ih prodaje.

Fiat taman uspeo sa Puntom, a oni mu menjaju ime.

Swift kosta 8.990€, a pravi se u Madjarskoj.

Fabija 8.350€, a pravi se u Ceskoj na najnovijoj platformi

koju deli sa Golfom 7.

Npr. ta ista Fabija je bezbednija od Korse i Minija.

Kako?

Grande Punto i Corsa D su identicni na zajednickoj

platformi. Platforma iz braka Fiat-GM

Kroma i Vectra C dele 70% komponenti.

Mislite o tome

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ N.N.

Ja u klin, ti u ploču definititvno i opet.

Govorim o cenama kod nas u Srbiji:

Sandero 8.100

Fabia 8.350

Fiesta 8.990

Swift 8.990

Rio 9.290

i20 cekamo cenu, znaće se na sajmu za koji dan

Punto 9.099

Rapid 9.790

C3 9.990

C-elysee 9.990

Peugeot 301 9.990

Yaris 9.990

Corsa 10.490

Polo 10.790

Peugeot 208 10.990

A pošto je novi Fiat 500 11.000, uporno pokušavam da ti nacrtam

da budući 500+ (600) nikako ne može biti jeftiniji od njega.

I kome da konkurišu sa tim preskupim Fijatom 500+ ?

Zakopaće se žestoko i definitivno

E sad možeš ti da navodiš cene u Italiji koliko hoćeš

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam rekao da nisam iz Srbije, uostalom se to vidi po mom profilu, tako da ne znam vaše cijene. Evo ti u Hrvatskoj 500 i Punto sa istom motorizacijom praktički do u kunu jednako startaju. Doduše stranica im prikazuje drugačije, ali cjenik je jasan.

 

Rekao sam da očekujem na većini tržišta da 600 krene sa kakvih 2-2.5k više od Punta. Mislim da je to OK.

Isto tako sam cijelo vrijeme gurao talijanske cijene jer je njihovo tržište po cijenama u pravilu najnepovoljnije za FIAT. Ionako je tržište Srbiji nebitno skoro za FIAT i slaganje cijene. Ne znam ako danas sutra budete u EU onda dođeš bilo gdje u EU i kupiš auto sa garancijom, trošarine i ostalo riješiš u svojoj državi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako bude skuplji od 500 koji kosta 11.000 u Srboiji

To znaci da ce 500+ biti skuplji bar 2.000€ od Punta.

Eto, sad smo se razumeli.

I tesko da ce uspeti na trzistu, ovde ne mislim na srpsko

trziste.

Gledano u globalu, ako se pelcer 500 primi u SAD-u mozda

i dostigne br prodatih Punta.

A nece, jer je njima po poslednjem izvestaju 500L suvise mali

Share this post


Link to post
Share on other sites
Govorim o cenama kod nas u Srbiji:

 

 

Nase trziste je na nivou statisticke greske za sve proizvodjace kada pricamo o broju prodatih novih auta.

Imaj i to u vidu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo je stilga vest VW Polo na sajmu 9.990€

@ Dante Bg

U Srbiji su cene 10-20% niže nego u Italiji i Nemačkoj.

Proveri i sam!

S tim da u Italiji nećeš naći najnižu opremu, u tome je

caka, kod njih je najniža oprema, ona koja se kod nas

nudi kao 2. ili 3. nivo opreme.

Punto u Italiji nema stari kokpit od Grande Punta, već

onaj iz Punta Evo.

Fabia u Italiji u osnovnoj opremi ima radio, kod nas niti

ima radio niti podizače. I u principu hteo to da priznaš ili ne

Cena dodje na isto.

3. oprema kd nas je osnovna kod njih. Slobodno proveri!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svako tržište diktira opremu i cenu. Stim što na zapadu često ima akcija i još možeš da dobiješ nižu cenu kod lokalnog dilera (pogotovo pri kraju godine kada se rešavaju lagera).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevjerojatno mi je da neki uspjeh nekog modela na tržištu gledaju kroz broj prodanih primjeraka. To je odavno prestalo biti mjerilo.

 

Mene najviše zanima mjesto gdje će se raditi ovaj novi FIAT jer o tome ovisi platforma na kojoj će biti. Meni dvije realne opcije su Tychy i Kragujevac, doduše niti Melfi nije za odbaciti no tu sada ima posla oko 500X i Renegadea i vjerojatno će se još par godina raditi Punto. Ali ima i ona solucija gdje će postojati i 500 sa 5 vrata i 600, pri tome bi prvi bio blizanac Ypsilonu i išao u Tychy, a Kragujevac bi dobio 600 baziran na 500L/500X(čak srodan i novom Bravu).

Share this post


Link to post
Share on other sites

A da vas pitam nesto?

Da li bi voleli da se Punto proizvodi kod nas, a da mu

dodaju ono Classic ?

Punto 199 Classic.

Kad Opel moze 13 godina da pravi Astru G, sto Fiat ne moze

isto da uradi sa Puntom?

Bar jos 3 godine. Prelep je da bi se ugasio!!!!

Zar ne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam zašto imaju dvije teme po ovom pitanju?


Nego što je napisao moj izvor, na engleskome je.

 

The "headache" is only in those journalists heads. They can't figure out what management has already figured out years ago, which is that making cars in some segments just because everyone else is, is simply nonsense. I remember people crying foul here when SM announced that FIAT wasn't interested in making cars at a loss, even if that meant doing away with cars like the Punto.

NOBODY is making any money in the generic/mass B-segment in Europe, and MOST manufacturers are losing a lot of money (a couple have already gone broke, please look up PSA and SEAT) Renault has just launched a great model but it's losing a ton of money, and it's being kept afloat by their romanian low-cost subsidiary Dacia.

AND if there's one area where historically FIAT is king is in making small cars that actually turn a profit. They have always been more successful than VW and the rest of the bunch in that area. They have proven it every time they have entered a segment, the Punto, the old UNO, the 500, the 500L, the Panda: they have all been segment leaders. The 500X will be another hit, though it and the 500L are basically going into C segment territory. 

The fact that they are NOT following the other is precisely the reason some hve a hard time wrapping their heads around what is happening clear.png

They will do a Punto replacement if and when the conditions make sense. And it will invariably entail the car being constructed in a non-western-european nation.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...