Jump to content
FAS Goran
Laserb

Ime Punto odlazi u istoriju

Recommended Posts

Fiat se odlučio na manje automobila, ali skupljih. Lifestyle, personalizacija i te fore. :) Čitava familija modela 500 je na tome bazirana.

Neće Fiatu oslonac više biti na masovnim i jeftinim automobilima, to je ustvari rekao Markijone. Uprošćeno, ne zanima ga da proda 400.000 nekog svog modela godišnje po 8.500 evra prosečno, već 200.000 primeraka nekog svog modela, ali po 20.000 evra prosečne cene. Naravno, kada kaže Fiat, on misli samo na haubu ili rešetku hladnjaka gde stoji znak Fiata...a, mi smo skloni da odmah tu brojimo i Alfu i sve ostale FCA brendove.

Treba imati u vidu autoindustriju u narednih 10 godina. Izgleda da će se sve podeliti u nekoliko tabora. Npr., neki od tih tabora bi bili:

 

> jeftini i masovni automobili - kinezi

> kvalitetniji, skuplji automobili - stara automobilska Evropa, ali tu onda nema mesta za sve, pa će se karte podeliti...Fiat će verovatno imati značajnu ulogu u A segmentu, MPV...ali ne i u C, ili D segmentu gde će drugi.

> premijum automobili

> itd.

 

Iluzija je da će bilo koji Evropski proizvođač moći da ponudi jeftiniji auto od kineza, kao i da ima toliko niske troškove proizvodnje (ogromne serije zbog matičnog tržišta, plus jeftina radna snaga).

Svaki evropski proizvođač koji dočeka to vreme sa pričom ''pravimo jeftine i male aute'' je sebi potpisao smrtnu presudu u narednih 10 godina. Šta će se dogoditi sa Dacijom kada 2025. u Evropi bude ponuđeno na milione ''kineskih Dacija'', tj. automobila koji će imati sve isto kao ti low budget evropski brendovi, ali će biti jeftiniji? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

„U narednih pet do deset godina, doći će do rekonfiguracije našeg tržišnog udela iz dva razloga. Jedan je globalizacija brenda ‘džip’, a drugi je uvođenje Alfa Romea kao globalnog proizvođača premijum i sportskih automobila“, zaključio je Markione.

 

:unworthy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Iluzija je da će bilo koji Evropski proizvođač moći da ponudi jeftiniji auto od kineza, kao i da ima toliko niske troškove proizvodnje (ogromne serije zbog matičnog tržišta, plus jeftina radna snaga).

Svaki evropski proizvođač koji dočeka to vreme sa pričom ''pravimo jeftine i male aute'' je sebi potpisao smrtnu presudu u narednih 10 godina. Šta će se dogoditi sa Dacijom kada 2025. u Evropi bude ponuđeno na milione ''kineskih Dacija'', tj. automobila koji će imati sve isto kao ti low budget evropski brendovi, ali će biti jeftiniji? ;)

Cini mi se pre 2 godine PSA grupacija u Francuskoj je zahtevala dodatne namete na uvoz juznokorejskih vozila jer su imali dobru prodaju i isli sa niskim cenama.Mozda i nizim od proizvodnih da bi osvojili sto veci deo trzista za buducnost.

Nece Evropa(unija) dozvoliti uvoz jeftinih kineskih vozila.Nadje se uvek nacin kako da se to spreci ili da se povecanjem nameta cena ucini nekonkurentnom.MOrace kinezi da prave fabrike u Evropi.

Npr great wall ima fabriku u Bugarskoj.Ne vidim da se nesto razbise prodajom u Evropi.

Ne brinem se ja za daciu,fiat treba da brine sta ce biti za 10 godina.Nadam se da ce opstati,bar u nekom obliku....

Cini mi se da je ove godine Dacia dostigla Fiat po broju prodatih vozila u Evropi...Toliko o tome.

Edited by sasha015

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cini mi se da je ove godine Dacia dostigla Fiat po broju prodatih vozila u Evropi...Toliko o tome.

 

Budimo ozbiljni. :) Može uvek da se ''kreativno'' piše na komentarima masovnih medija, ili na nekoj FB stranici, ali na forumima je diskusija uvek po definiciji kvalitetnija. ;) Dacia, sa modelima Sandero, Logan, Duster, Lodgy - nije ni blizu prodaje Fiata u Evropi...i, to samo kad bi računali kao da je Fiat sam na svetu, a ne deo FCA (i prodaje svih drugih brendova koje obuhvata), i to samo da brojimo putnički program, da uopšte ne brojimo Fiat Professional (Doblo i ostale).

 

Uzećemo samo dva modela...za Daciju ne treba više da bi se dostigao njen nivo prodaje:

Fiat 500 - 180.403

Fiat Panda - 152.045

Total: 332.448

Ovo je kompletna cifra prodaje svih Dacia (Sandero, Logan, Duster, Lodgy) modela zajedno širom cele Evrope...Fiat to dostigne sa svoja 2 mala automobila. Što bi ti rekao, toliko o tome. ;)

 

===================

 

Cini mi se pre 2 godine PSA grupacija u Francuskoj je zahtevala dodatne namete na uvoz juznokorejskih vozila jer su imali dobru prodaju i isli sa niskim cenama.Mozda i nizim od proizvodnih da bi osvojili sto veci deo trzista za buducnost.

Nece Evropa(unija) dozvoliti uvoz jeftinih kineskih vozila.Nadje se uvek nacin kako da se to spreci ili da se povecanjem nameta cena ucini nekonkurentnom.MOrace kinezi da prave fabrike u Evropi.

 

Ne. Stvar ne funkcioniše tako.

Ako EU krene tim putem, onda se oprašta od kineskog tržišta (reciprocitet ekonomskih mera), a pogledaj već danas koliko je kinesko automobilsko tržište važno npr. VW-u (najvećem evropskom proizvođaču). Svaki treći prodati VW u toku 2014. godine je prodat u Kini (skoro 3 miliona komada). Zato ne postoji šansa da bilo ko u Evropi uopšte razmisli da ''udari'' bilo kakve dodatne carinske, poreske ili kakve već barijere kineskim automobilima. Da ne pričamo još o pravilima STO (svetske trgovinske organizacije), čiji je Kina član već skoro 15 godina, a koja upravo zabranjuju takve dodatne protekcionističke mere o kojima pričaš. Fabrike po Evropi se prave ne zato što te neko natera nekim papirom, nego onda kada trošak proizvodnje u Kini, plus isporuka do Evrope postanu skuplji od proizvodnje u samoj Evropi.

 

Npr great wall ima fabriku u Bugarskoj.Ne vidim da se nesto razbise prodajom u Evropi.

 

Uzeti za primer proizvođača koji je na margini i u samoj Kini, još onda njegovu ''investiciju'' u Bugarskoj (gde sklope par hiljada automobila godišnje za potrebe lokalnog tržišta i to je sve), i onda na osnovu toga doneti nekakav generalni zaključak o prisutnosti kineske autoindustriji u Evropi u narednih 5 ili 10 godina - to je neozbiljno. ;) Pa, oni su svoj prvi salon van Bugarske otvorili prošle godine u Makedoniji (isto veoma, veoma važnom i velikom evropskom tržištu :D ).

Kad budeš video na desetine salona koji se kvartalno otvaraju po Nemačkoj, Italiji, Francuskoj, Britaniji i pune automobilima napravljenim u Kini...e, onda kažeš ''evo kineza'', a ne da uzimaš sadašnji primer Great Wall-a kao nešto relevantno za ono što će biti.

 

Pogledaj npr. kineski Geely. On je još manji od Great Wall-a (pravi manje automobila godišnje, 10. je po veličini u Kini), a vlasnik je Volvoa. Kada su im prodavali Volvo, napisali su im u ugovoru da ne smeju koristi Volvo patente za svoje automobile, nego samo za automobile koje će praviti sa znakom Volvo. Pristali su na to bez problema. I, kao rezultat, unapredili su svoje modele...i, sve to jer naravno nisu u njima koristili tehnologiju Volvoa. ;)

Razvojni put kineskih proizvođača automobila je jasan i predvidljiv.

Prvo su bili samo pogoni evropskih, američkih brendova, malo kasnije južnokorejskih i japanskih. To rade i danas, to su im i danas najveći lokalni proizvođači.

Ali, onda ti isti lokalni proizvođači počnu da prave svoje brendove, paralaleno što i dalje rade kao ispostave pomenutih. U toj prvoj fazi su skupili dovoljno znanja da počnu sami da prave. Npr. treći najveći proizvođač u Kini FAW Group Corporation (sa skoro 3 miliona proizvedenih automobila prošle godine), pored toga što pravi aute sa Audi, Mazda, GM, Toyota značkom, pravi i svoje marke.

To ''svoje''...e, tu se kinezi dele na one koji stvarno prave svoje, i one koji besramno kopiraju. :) Pomenuti Great Wall je poznat po tome što je kopirao Fiat Pandu.

Onda kreću da prave automobile bazirane na evropskoj tehnologiji starije generacije. Te automobile prodaju na domaćem tržištu (najvećem na svetu, svaki treći prodati auto tokom 2014. godine na planeti je prodat u Kini), kao i po Aziji, Africi. Na tržištima koja nisu posebno zahtevna. Kupuju šta može od evropskih brendova, kako bi došli najkraćim putem do najnovije tehnologije. Da li misliš da će Geely automobili, nakon što su kupili Volvo, proći katastrofalno na evropskim NCAP testovima? ;)

I, kad prođu sve te faze, gde pri svakoj nauče nešto novo i dodatno prošire kapacitete i fabrike...biće spremni da krenu i na najzahtevnija tržišta: EU i Amerika.

Trenutno, sve je to još uvek samo stidljivo, samo blaga najava onoga što će tek biti. Još oni nisu spremni za masovni dolazak. A, kada dođu, imaće moderne automobile, bezbedne...i jeftine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uf, čega sve ima ovdje na temi, bolje je pitati čega nema.

 

Meni je apsolutno jasno zašto je Punto neatraktivan. Talijani se pitaju mogu li oni više ikada u ovoj klasi prebaciti 200k primjeraka godišnje. Ako ne mogu vrlo je upitno mogu li isplatiti razvoj novoga modela koji će se prodavati za simboličnu zaradu. Neke stvari govore da ne mogu. Jedna od tih stvari je i krah talijanskog tržišta. E onda u tom slučaju bolje napraviti novi 500-nešto ili 600, ciljati na sitno preko 100k primjeraka godipnja i ići na zaradu 3x veću nego na Puntu. I vjerujte mi da iz obitelji 500 onaj 500X je pravi premium, a nakon facelifta će to biti i 500, jedini je 500 u toj obitelji ružno pače.

Da su ovi Kinezi zeznuti bome jesu ali dok napreduju i oni će biti skupi. Jednostavno tehnologija i materijal koštaju koliko god radnici bili jeftini.

I ovaj B92, pa kome to žutilo može pasti napamet. Doduše ja smatram većinu i hrvatske i srpske štampe žutilom. To se piše kako ko plati i da bude bombastično.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I još 1 da pitam, JEL vam sad jasnije? (slika iznad)  Ime, samo ime Punto odlazi u istoriju, ne model B klase.
I ko je bio u pravu sada? Tj. od dana kad je započeta tema?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa klasičan model B-segmenta i odlazi u povijest, to je činjenica. 500 5 vrata je nešto sasvim drugo, uostalom kada se bude gledalo u cjenik sve će biti jasno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I po meni je ovo poredjenje pomalo neodgovarajuce, po vise parametara. Pre svega mislim na ostale modele.

Porediti Multiplu (koja je bila na Tipo Due platformi kao i stari Bravo) i Living sa 5+2 sedista (GM/Fiat Small Platform)... Ili jos vise, Sedici i 500X koji gadja totalno drugi profil kupaca...

Kao sto kolega iznad kaze i za 500 5 porte.

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Ivan

Ali sam bio sve vreme u pravu. Kao što sam i nazvao ovu temu, Ime ,,Punto'' odlazi u istoriju.

Ajmo sad ispočetka sve.

Ja sam užasnut gašenjem imena Punto.

Nek rade paralelno 500 i Pandu

500+ i Punto

500 neka živi za sebe kao luksuznija varijanta.

Koliko će koštati taj lifestyle 500+ ?

Mnogo više od Punta my 2015

I Palio i Uno u svetu postoje i dalje, a naziv Punto, koji je spasao Fiat od brodoloma gase.

Markione budalo. Drži se klasike, ne trči u premijum.

10 godina nisi smislio naslednika Punta, Bravo je završio karijeru.

Svi su se izrodili nanovo i Fiesta i Fabia i Dačija, a Fiat čeka i nada se da povrati kupce

modelom skupljim od Punta??????? Megan, Focus, Golf, Astra, samo Fiat čeka na MarkiJonea.

E moj FiJate šta si doživeo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brige Marchionnea za kupce. Zapravo Marchionne je jako pametan i vidi da je Europa što se masovnog tržišta tiče na koljenima i ide na polu-premium proizvod. Ja bih rekao bravo za velikog Sergia. Pazite u Europi su obiteljska auta propala, pa čak i C-segment koji realno nije obiteljski propada dok koliko toliko ide B-segment. E sada taj B-segment čak i ako prodaš u prve 3-4 godine 200k godišnje sa tim maržama je pitanje kada ćeš isplatiti razvoj i zato je ideja o 100-150k godišnje briljantna. Ako ide 2000 eura veća cijena to je možda 500 eura više materijala, a 2000 umjesto 500 aura zarade odnosno 4x manje prodanih auta do isplate investicije. I ne zaboravite da u ovom trenutku u Europi realno sam njemačkom premiumu cvjetaju ruže uz VAG koji sa Škodom i VW-om jedino ima dovoljno velike prodajne brojke ali opet uz iznimno malu maržu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ovoliko nisu bili razocarani ljubitelji i vozaci Lancie zbog gasenja celog brenda koliko je Laserb zbog odlaska Punta :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

I još 1 da pitam, JEL vam sad jasnije? (slika iznad)  Ime, samo ime Punto odlazi u istoriju, ne model B klase.

I ko je bio u pravu sada? Tj. od dana kad je započeta tema?

 

Otvorio si temu tako što si postavio rad nekog dizajnera koji nema veze sa Fiatom, niti sa bilo čim. Pogledaj svoj prvi post. ;)

 

Kako ne možeš da napraviš razliku između imena Punto i auta B segmenta?

Pominjao si ''gde je novi Fiat C segmenta, nema ga''...a, mi na forumu postavljali i slike maskiranih novih modela B i C segmenta.

Ne kontam uopšte čemu ta fascinacija imenom ''Punto'', zašto se zbunjuješ uvlačeći stalno ime modela? Pa, ono što je bio Punto 2004. godine, i ono što je bio Punto 2014. godine nisu isti auti, iako je isto ime. Fiat Grande Punto je postao Fiat Punto Evo, i na kraju Fiat Punto...a, ono što se zvalo Fiat Punto pre je u međuvremenu nestalo. I danas možeš da odeš u salon Fiata i kupiš Fiat Punto (2014. godine širom Evrope ih je prodato oko 80.000 komada), ali to je ustvari Grande Punto, kao što znamo.

Na ime zaboravi, samo se bespotrebno zbunjuješ...zovi ih model A segmenta, model B segmenta, model C segmenta, small MPV, itd,itd...zaboravi na imena konkretnih modela, lakše će ti biti.

Inače, od predstavljenog plana sve ide kako su i rekli. Novi modeli B i C segmenta se već vozaju (maskirani), jedino je izvesno da će C da kasni nekih do godinu dana (zavisno od verzije), i da će se praviti u Turskoj. 500X je već predstavljen, u skladu sa pomenutim planom.

 

Nek rade paralelno 500 i Pandu

 

Ne razumem te.

2014. godine širom Evrope je prodato preko 330.000 automobila Fiat 500 i Fiat Panda. Kako to ''nek rade'', kad to već rade i prodaju? Osim što su oba auta A segmenta, ništa nemaju zajedničko, ne ciljaju na iste kupce.

Gore si postavio sliku Fiat Sedici i Fiata 500X gde X po tebi kao dolazi na mesto modela Sedici, a to tek nije realnost, kao što je Ivan već primetio. Fiat 500X nije naslednik Fiat Sedici.

Kažeš da treba da prave 500+ (pretpostavljam da pod tim imenom misliš na naslednika Grande Punta, tj. na novi B segment), ali da prave i Punta (pretpostavljam da pod tim misliš na neki jeftiniji automobil tog istog B segmenta). Nema toga. Samo jedan model B segmenta je planiran, i kao što pišemo Fiat više ne ide na to da pravi mnooogo jeftinih automobila za Evropu, nego da pravi manje automobila, ali da svaki bude skuplji nego do sada. Tako je nešto skoro i izjavljeno...da će se koncentrisati tamo gde su dobri (u onim segmentima) sa brendom Fiat, a da će drugi brendovi u okviru FCA zauzeti druga mesta, i pomenuo je Alfu i Jeep u tom kontekstu.

A, zašto je odlučeno da se u narednih 5-10 godina razvoj Fiat brenda ne bazira više samo na malim i jeftinim automobilima, pomenuo je i to. Konkurencija, pre svega nadolazeća iz Kine. Treba se spremiti za taj period.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam kakva je sudbina Alfe Mito(koliko jos planiraju da je proizvode),po meni odlican auto B segmenta.

Uklapa se u tu strategiju skupljih i luksuznijih modela.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Točna je informacija da je MiTo trebao biti refreshan sa modelom sa 5 vrata. Taj model je podnicu trebao dijeliti sa 500L, znači također 4.11 m, 2.6 m međuosovinski razmak... Međutim to opet ne bi riješilo onaj dio gdje kupic Alfe traže naprijed dvostruka ramena i to po mogućnosti aluminijska, a straga neovisni ovjes. I bolji da su stali sa tim projektom. No rekao bih da nije nemoguće da se 500 5 vrata nastavi na to u nekom obliku osim ako slučajno neće preuzeti mjesto Lancie Ypsilon.

 

Samo meni premium ne znači samo napraviti auto fensi-šmensi što ova linije 500 je. Meni to znači ponuditi širok izbor motorizacije sa širokim izborom mjenjača. Npr. da ponudo napokon C725 sa benzinicma u Europi kao i za 1.3 JTD, a da za dizele one veće nude ZF 9HP. Naravno da je i opcijski 4x4 poželjan. Zapravo ovo sve zadnje nabrojano danas i nije premium nego se očekuje od ozbiljnog proizvoda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

B segment mrtav? CCCCCCCCCC

Fiesta je najprodavanija, slede je Korsa i Polo, Clio se sve više prodaje.

Svaki 4. model u Evropi je model B segmenta.

Hoćeš srpski? 25% novoprodanih automobila u Evropi je B segment.

Pazi šta radi Fabija! Ali cena najnovije košta 8.350€ ,Fiesta 8.990€.

Punto 2014 sa 1.2 motorom je 9.199€.

Porodicu 500 guraju u premijum, i prema tome, naslednik Punta će

koštati ko zna koliko. Zato žalim odlazak Punta.

Punto je cvetao u vreme kada nije bilo Fabije, Sandera i (KIA-Hyundai B segmenta)

Tako da vaš izjava da je B segment umro, nema veze sa životom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

B segment mrtav? CCCCCCCCCC

 

Tako da vaš izjava da je B segment umro, nema veze sa životom.

Je l vidiš da nemamo pojma sa kim se raspravljaš jer to što kažeš niko nije rekao?

Rečeno je ovo:

 

...čak i C-segment koji realno nije obiteljski propada dok koliko toliko ide B-segment.

 

Fiesta je najprodavanija, slede je Korsa i Polo, Clio se sve više prodaje.

 

Pazi šta radi Fabija! Ali cena najnovije košta 8.350€ ,Fiesta 8.990€.

 

Nekada je lider prodaje u B segmentu mogao da računa na 400-450.000 prodatih automobila godišnje, pa i više ako ima baš dobar auto. To dalje znači da i onaj proizvođač koji ima model u prvih 5 u tom segmentu i dalje prebacuje 200.000 prodatih.

Npr. 2006. godine Fiat Grande Punto se prodao širom Evrope u 401.625 komada.

Npr. 2009. godine Ford Fiesta je prodata u 459.006 komada.

Ali, stvar se promenila. Veća konkurencija, drugačija ponuda...i poslednjih godina lider prodaje u tom segmentu skače od sreće ako dođe do oko 300.000 komada godišnje.

Kako vreme bude prolazilo, stvar će dodatno da se oteža u tom segmentu, jer ćeš za oko 5 godina tu imati još nekoliko modela u ponudi (kojih sada nema), a koji će biti iz Kine i biti jeftiniji od svih...a, dovoljno kvalitetni i bezbedni.

 

VW Polo koji pominješ 1997. je prodat u 456.303 komada.

Opel Corsa je iste godine prodata u 503.623 komada. 10 godina kasnije, Opel Corsa je na 402.000 komada, a prošle godine Opel Corsa (iako jedna od prva 3-4 po prodaji u tom segmentu) se prodala u 250.000 komada. Ove cifre su dovoljne da vidiš koji je trend u tom segmentu. Trend je da se po modelu prodaje sve manje i manje jer je konkurencija u segmentu sve veća i veća, i to je ono što pričamo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dati ću baš prodaju nekih popularnijih modela za zapadnu Europu tj. proizvođača u B-segmentu 2007. i 2014. pa da vidite da je i to u padu, mada napominjem da se sada kao tržište nešto i oporavilo s obzirom na pred par godina, doduše ne za B-segment.

 

 

                    2007.                 2014.

Fiesta            355 776             308 345

Clio              381 909             299 623

Polo             289 279             279 463

Corsa            402 092             250 342

207/208       437 262             214 547

C3               201 083             113 625 (doduše ima sada i DS3 sa 53 074)

I eto ti brojki. Svaki model od ovih ili njihov nasljednik je lošiji nego prije 7 godina, a samo je Polo taj koji je beznačajno lošiji sa prodajom. Fiesta ima 14%, Clio 22%, Polo 3%, Corsa 38%, Peugeotov model 51%, a C3 kombiniran sa DS3 18% lošiju prodaju nego te 2007. godine. I čak taj B-segment je daleko od negdašnjih brojeva što evo ima i na papiru.

Edited by N.N.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Svaki 4. model u Evropi je model B segmenta.

 

Ukupna prodaja automobila (svih segmenata) u Evropi, prošle godine:

 
Minicar segment 1.229.352 (Fiat 500)
Subcompact segment 2.563.363 (Ford Fiesta)
Compact segment 2.274.317 (VW Golf)
Midsize segment 527.783 (Volkswagen Passat)
Small MPV segment 414.931 (Fiat 500L)
Midsized MPV segment 776.851 (Citroën C4 Grand Picasso)
Large MPV segment 124.721 (Volkswagen Sharan)
Small Crossover segment 716.170 (Renault Captur)
Midsized SUV segment 1.080.786 (Nissan Qashqai)
Large SUV segment 28.979 (Hyundai Santa Fe)
Premium compact car segment 746.176 (Audi A3/S3/RS3)
Premium midsized car segment 613.234 (BMW 3-series)
Premium large car segment 394.931 (Mercedes-Benz E-Class)
Limousine segment 41.193 (Mercedes-Benz S-Class)
Premium compact SUV segment 292.936 (Volvo XC60)
Premium large SUV segment 191.033 (BMW X5)
 
U zagradi je najprodavaniji auto u segmentu.
 
Total: 12.016.756
B segment: 21.3%
 
Još neki procenat dole za sve segmente bi bilo kada bi se dodala u računicu i flota pikapova, kombija, Van-ova...prodatih tokom godine.
Ima tu još i nešto malo i onih električnih, zatim egzotike (Ferrari i ostali), ali to su premale cifre da bi značajno uticale na procente velikih segmenata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu se slažem s tobom, ali B segment neće nikad umreti.

Ali ni ti ne čitaš moje komentare!!! Tada nije bilo Getz-a (i20) ni Kije Rio.

Tih godina, nije se prodavala ni Fabija. Dačija je postojala samo i samo u Rumuniji.

Radi se o tome, a proveri podatke, da je ukupan broj automobila B segmenta i veći nego tada.

Imali smo 7-9 modela, a danas u B klasi imamo i Sandero, Fabiju, i20, Rio...

Razumeš, ukupan broj vozila B klase je porastao, samo su novi predstavnici, uzeli

veliki deo kolača onima koji su 25-30 godina prisutni na tržištu EU.

Tada si imao, Polo, Corsu, Fiestu, Ibicu, Renault 5, 205, AX, Uno... a danas, danas

je to ovako, Polo, Corsa, Fiesta, Ibicu, Clio, 208, C3, Punto, Fabia, Sandero, Yaris, i20, Rio, Swift, Mazda 2...

Neki novi linci


Sem toga, kada porede brojke Punto vs konkurencija, zaboravljaju da FIAT ima više predstavnika u istoj klasi.

500 i Panda su A klasa

Palio Turkey i Punto su B klasa

U broj prodatih Klija, Reno sabira Clio 4 i Clio Storia Turkey, pa ispada da Reno prodaje mnoooogo više od FIATA.

Reno sabira sve što nosi ime Clio.

Kako bi bilo da FIAT sabere Punto i Palio?

Kako bi onda izgledala slika uporednih prodajnih rezultata?

Astra H se pojavila, a Astra G se sklapala još 4 godine.

Tu niko neće ispraviti krive drine, pa ni mi

Share this post


Link to post
Share on other sites

U tome i jeste problem, što se povećava broj modela u ponudi, i još će da se povećava...i to baš u onom delu, najviše kod onih koji idu na to da su njihovi auti najpovoljniji sa cenom.

Zato svako ko računa da mu je to glavni adut (mali i jeftini auto kojeg ću da pravim u 400 ili 500 hiljada komada), ima veeeeliki problem već sada...tj. ne može više da dođe do tih cifara, plus će i ove sadašnje cifre za oko 5 godina biti samo jedno lepo sećanje kada se dodatno poveća konkurencija. Postoji količina proizvedenih automobila ispod koje se ne isplati praviti ih, čak i kada deliš platforme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali pazi i ovo, na bazi auta B klase prave B suv i B krosovere i B mpv vozila.

Dodaš li na ukupan broj vozila B klase i ostale izvedbe nastale od B klase, tačan

je podatak da je svako 4. vozilo (25%) iz B segmenta.

Moje sledeće pitanje glasi: ,,Šta će to 500 plus da ponudi što konkurencija već nije?

500 + ili 500 plus može da ponudi dizajn i ništa drugo.

Pa sad ima li budućnosti za FIAT B klase? A PARADOKSALNO zvuči da FIAT pravi

najbolje male automobile. Ček, ček, pa gde je tu FIAT sa modelom 500+ (plus)?''

Edited by Laserb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...