Jump to content
FAS Goran
bestprice

Alfa Romeo 159 MJet - pritisak turbine?

Recommended Posts

Pozdrav svima,

 

Od skoro sam vlasnik Alfe 159 16v JTDm, pravo je zadovoljstvo i uzivanje voziti je ali imam par problema

 

Primetio sam da kada ga poteram u sestoj brzini (mozda i petoj, moram ponovo da proverim), i kada kazaljka pokazivaca pritiska turbine dodje do maksimuma, za trenutak padne i malo se spusti (ne ispod polovine), pa se opet podigne na maksimum. Ovo moze da se desi i par puta u toku jednog ubrzanja. Zna li neko u cemu je problem?

Edited by neshaoct
skinut višak koji od teme pravi ''kupusaru''

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada kazaljka padne da liauto izgubi vucu ponasa se cudno? Ako ne onda je nesto oko kazaljke ili davaca.

Prvo moguce da te zeza regulator pritiska goriva ili nesto oko sistema za napajanje. Da se prvo prikaci na dijagnostiku pa da se vidi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa u pitanju je i prilicna brzina, nisam siguran da li izgubi vucu jer i dalje nastavlja da ide brzo, moracu ponovo da ga poteram pa da primetim da li opadaju i obrtaji motora...

Edited by neshaoct
skinut višak koji od teme pravi ''kupusaru''

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oko pada pritiska turbine nadam se da će se javiti neko sa istom mašinom, pa će ti dati precizniji komentar. 

Tu može biti više stvari problem ovo su samo nagađanja. Na dijagnostiku svrati kod nekoga, 5 minuta posla, a znaćeš mnogo više na čemu si.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako ne znas jel izgubi snagu, pa valjda osetis da cimne ili tako nesto. Da od onoga da vuce imas osecaj u tom periodu kada padne kazaljka kao da si pustio gas ili ne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam bio siguran, sada sam ga probao, vozio u cetvrtoj 140 i nije bilo nikakvih problema, nisam stigao do 6. zbog uslova u saobracaju.. Elem, mislim da sam preduhitrio sa pitanjima ali videcemo.

Auto ne gubi snagu, vuce sve vreme, slucaj je sledeci, kada se ustali na odredjenoj brzini kazaljka se spusti, opet dodavanjem gasa podize se na maksimum i zadrzavanjem papucice gasa na novom polozaju ona se opet malo spusti.

Pre neki dan kada sam i posumnjao u nepravilan rad cini mi se da naglim pritiskom papucice do kraja u sestoj ona je skakala do maksimuma i zatim se malo spusti pa opet dodje do maksimuma (sve vreme drzim papucicu do kraja), sve vreme auto ubrzava, mislim da je to normalno za ovaj auto, vase misljenje?

Edited by bestprice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ako ne zeza to je i normalno da ce na konstantnoj brzini pritisak da bude manji nego na punom gasu i ubrzanju kada puni do maksimuma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da to mi se cini da je ok, samo moram da proverim da li pri patos gasu u sestoj, a vuce od na primer 2000 obrtaja, da li se desava ono sto sam opisao gore. Po meni izgleda da je to ok ukoliko kazaljka obrtaja u isto vreme napreduje konstantno ka vecim vrednostima.


Inace zvao sam Ivana - Kicu, rece mi da ne vredi samo dijagnostika jer ona moze da odredi jedino pravac u kom da gleda, a za dalje mora auto da se ostavi na proveru kako bi se videlo da li i sta nije u redu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa na dijagnostiku moze da se vidi rad regulatora koliko i da liotvara-zatvara,a i pritisak goriva nebi bilo lose da se izmeri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne trpamo sve što nas zanima u jednu temu jer time pravimo sadržaj foruma koji nije pregledan. Od sadržaja foruma koji nije pregledan niko nema koristi.

Svako pitanje - nova (posebna) tema. :thumbup:


Nisam bio siguran, sada sam ga probao, vozio u cetvrtoj 140 i nije bilo nikakvih problema, nisam stigao do 6. zbog uslova u saobracaju.. 

 

Šestom slobodno možeš da voziš i 80 na sat, pa i manje. 140 u četvrtoj je mučenje za taj auto i njegov motor. Nema potrebe za tim. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa to ga je isprobao sa maksimalnim ubrzanjem, da vidi kako se ponaša. Ne vozi ga sigurno tako stalno. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne trpamo sve što nas zanima u jednu temu jer time pravimo sadržaj foruma koji nije pregledan. Od sadržaja foruma koji nije pregledan niko nema koristi.

Svako pitanje - nova (posebna) tema. :thumbup:

Nisam bio siguran, sada sam ga probao, vozio u cetvrtoj 140 i nije bilo nikakvih problema, nisam stigao do 6. zbog uslova u saobracaju.. 

 

Šestom slobodno možeš da voziš i 80 na sat, pa i manje. 140 u četvrtoj je mučenje za taj auto i njegov motor. Nema potrebe za tim. ;)

Sigurno da znam kako se voze automobili, pogotovo ovaj vozim ekonomicno, sa povremenim izletom u visoke obrtaje.

Elem, danas sam isprobao ponovo sestu brzinu, od 2000 obrtaja patos gas i desavanja su sledeca:

Pritisak turbine skace na maximum pa se malo spusta, obrtaji rastu ali prate pritisak pa i oni padaju sa pritiskom, ne mnogo za 200 obrtaja na primer, ali auto sve vreme ubrzava. Kao da se turbina puni sve vise. To se desava par puta, 2-3, a za to vreme skala brzinometra dodje do 160 km/h.

E sad, ako neko ima iskustva sa ovim autom i motorom (1.9 jtdm, 150ks, 6 brzina) neka prenese svoja zapazanja.

Edited by bestprice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam taj motor i nema tog ptekida. Niti bilo kakvog variranja obrtaja, ksda mu potopis gas, vuce i vuce

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sad nisam najbolje razumeo, znači ipak imaš blagi pad obrtaja sa padom pritiska? U tim trenucima moraš imati i zastoj u ubrzanju sigurno... U suprotnom, sve se kosi sa normalnom logikom. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ovako stanje turbine se najboljevideti na osnovu kazaljke,u mirovanju tj.leru kazaljka mora da bude na 0 ( nuli ),znaci ne sme da ima bilo kakva odstupanja.Prilikom naglih ubrzanja prutisak u turbini treba daraste i da se smanjuje bez ikakvih trzanja u voznji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bas nisam razumeo, "obrtaji rastu ali prate pritisak pa i oni padaju sa pritiskom, ne mnogo za 200 obrtaja na primer" 

 

Cini mi se da hoces da kazes da prilikom inicijalnog ubrzanja sa 2000 obrtaja, pritisak turbine dostize maksimum.

Obrtaji se povecavaju odredjenom brzinom i kasnije je ta brzina povecanja obrtaja manja. (brze stigne od 2000 do 3000, nego od 3000 do 4000 obrtaja)

Za to vreme, kako se podizanje obrtaja usporava, tako opada i pritisak turbine.

 

Auto nema prekide prilikom ubrzavanja, tj nisam procitao da si ti to negde osetio, vec da ti samo vidis da pritisak turbine opada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ovako stanje turbine se najboljevideti na osnovu kazaljke,u mirovanju tj.leru kazaljka mora da bude na 0 ( nuli ),znaci ne sme da ima bilo kakva odstupanja.Prilikom naglih ubrzanja prutisak u turbini treba daraste i da se smanjuje bez ikakvih trzanja u voznji.

Upravo tako, na leru je kazaljka pritiska turbine UVEK na nuli, ni jednom nisam primetio da je odstupila ni za milimetar. U voznji nema nikakvih trzaja, auto konstantno ubrzava, odnosno kada se desi da pritisak u turbini malo padne, kao i obrtaji, auto ne gubi na brzini. U pitanju je velika brzina, mozda on u toj sekundi prestane da vuce. To se desava kada dam patos gas i drzim ga tu, ukoliko ravnomerno konstantnom brzinom pritiskam papucicu gasa do kraja, ravnomerno ubrzava, to se ne desava.

Ja bas nisam razumeo, "obrtaji rastu ali prate pritisak pa i oni padaju sa pritiskom, ne mnogo za 200 obrtaja na primer" 

 

Cini mi se da hoces da kazes da prilikom inicijalnog ubrzanja sa 2000 obrtaja, pritisak turbine dostize maksimum.

Obrtaji se povecavaju odredjenom brzinom i kasnije je ta brzina povecanja obrtaja manja. (brze stigne od 2000 do 3000, nego od 3000 do 4000 obrtaja)

Za to vreme, kako se podizanje obrtaja usporava, tako opada i pritisak turbine.

 

Auto nema prekide prilikom ubrzavanja, tj nisam procitao da si ti to negde osetio, vec da ti samo vidis da pritisak turbine opada.

Dakle prilikom naglog pritiska na papucicu gasa do kraja, pritisak turbine dostize jako brzo maksimum, obrtaji brzo skacu, a takodje i naglo ubrzava. Medjutim kazaljka pritiska ne stoji zakucana na maksimumu vec malo padne, kao da udahne vazduh i nakon toga vuce jos jace do maksimuma i to se ponovi vise puta. U subotu idem na put, malo duza deonica autoputa pa cu da ga bolje testiram.

Imam taj motor i nema tog ptekida. Niti bilo kakvog variranja obrtaja, ksda mu potopis gas, vuce i vuce

Ne bih ni ja to primetio da nemam manometar za pritisak turbine. Kao sto rekoh auto vuce mnogo dobro. Probaj da naglo stisnes patos gas u sestoj brzini od 2000 obrtaja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo podseca na privremeno povecanje pritiska turbine od recimo 10s kad se iznenada stisne gas do kraja, ali nisam bas siguran da to postoji na jtd motorima. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve ti je ok sa turbinom. Ona radi nezavisno, tj ima svoju mapu i održava pritisak u sistemu kakav treba da bude.

Kod mene takođe stalno šeta. Najviši je pritisak kad lagano ubrzavam iz niskih obrtaja zapravo. U višim obrtajima je pritisak niži, jer očigledno motoru nije potrebno toliko natpunjenje kao pri nižim.

To što se spusti na trenutak, verovatno ispusti višak vazduha napolje.

Da bilo šta ne valja itekako bi se osetilo i auto bi gubio snagu poprilično primetno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni pri naglom ubrzanju turbina po satu postize pritisak od1,6 bari ali na otprilike 2 sec pa ga obori na 1,4 bari.Ja mislim da je to normalno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozz, mislim da imam problema sa turbinom jer mi ona kazaljka za bar varira npr: Drzim mu gas(povuce ide na 1.4/1.6bara) pa se odjednom spusti na 1.0 , 0.8 i izgubi malo vucu pa se opet tako cimne pa opet izgubi i tako ... Zna neko do cega je to , koji kvarovi mogu da budu ? Dal moram turbinu da remontujem/menjam ili moze da bude neki jeftiniji kvar? 

 

p.s Desava se na skoro na svakoj brzini testirano... U petoj digne pa spusti i ko da vozim u prazno dajem gas mada ostaje pa samo cimne kakda digne na 1.2/1.4 bara

 

Inace radi se o motoru 1.9JTDm 110kw 150hp, takodje i da napomenem turbina mi se pali na 2200 sto mislim da je sasvim ok.

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav, evo nekih imputa oko odgovora>

 

159 mjet pritisak turba

 

159 mjet pritisak turba na leru

 

Da li si kačio dijagnostiku ? U kakvom je stanju filter vazduha ? Možeš i protokomer da isključiš i da probaš da provozaš sa njim, moguće je da je zaprljan. Ako bolje ide posle otkačivanja velika je verovatnoća da je on u pitanju. 

 

Da li imaš neke simptome u vožnji, nezavisno od variranja pokazivača turba, konkretno neki zvukovi, pištanja i sl ? (falš vazduh itd).

 

Za 1,9 16V mujtijet znam da imaju klapne, za JTDm ne znam, al čisto da pitam, da li su vađene ? 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klapne nisu vadnjene , nema nikakvih variranja , zvukova turbina se bukvalno ni ne cuje, Ne znam za filter vazduha videt cu danas , probacu i to sa protokomerom , ali pre svega na diagnozu.... Samo se plasim da nije neki problem sa turbinom mada mislim da nije , drug je imao problem sa turbinom mada oono je odzvanjallo pistilo kad god mu nabije gas....

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...