Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Kina pretekla Evropu i postala najveći proizvođač automobila

Recommended Posts

volvo%20proizvodnja.jpg

 

Kako prenosi MINA, Kina je postala najveći proizvođač automobila na svetu, čime je Evropa potisnuta na drugo mesto. Kineska proizvodnja putničkih automobila je nadmašila sve ostale, a prošle godine je proizvedeno skoro 18 miliona automobila, a u Evropi 14.6 miliona. Prema podacima Evropske automobilske asocijacije proizvođača, proizvodnja vozila u Evropi je ostala ista između 2012. i prošle godine. Kina je prestigla Evropsku uniju (EU) 2012. godine i svoj razvoj je nastavila tokom prošle godine, prenosi Capital.ba. Takozvana BRIK grupa zemalja, koju čine Brazil, Rusija, Indija i Kina, sada proizvodi 39.6 odsto svetskih automobila. Kina proizvodi 27.6 odsto, Indija 4.8 odsto, Brazil 4.2 odsto i Rusija 2.9 odsto automobila.

 

Kineska industrija automobila proizvela je 2002. godine milion automobila, a 2006. godine se izjednačila sa Sjedinjenim Američkim Državama (SAD) sa više od četiri miliona automobila. Skoro svi ostali proizvođači su zabeležili pad u proizvodnji početkom 2008. godine, a kineska industrija je dramatično napredovala i proizvodnju povećala sa sedam miliona automobila 2008. godine na 14 miliona krajem 2010. Podaci iz 2012. godine pokazuju da je 2.2 miliona ljudi u Evropi imalo direktne veze sa proizvodnjom svih tipova motornih vozila, a 12.7 odsto ih je zaposleno u celom lancu snabdevanja automobilima.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Kina ostaje najveći proizvođač automobila u svetu

 

peugeot%20china.jpg

 

Kako prenosi Tanjug, ovogodišnja kineska proizvodnja automobila projektovana je na preko 24 miliona jedinica, što je četvrtina svetske proizvodnje. Tako da Kina ostaje najveći proizvođač automobila u svetu. Kineska proizvodnja putničkih automobila je prošle godine nadmašila sve ostale, potisnuvši Evropu na drugo mesto sa 14.6 miliona vozila, preneli su francuski mediji.

''Kina je najveći proizvođač automobila u svetu sa više od 24 miliona vozila koji će biti proizvedeni i prodati ove godine na najvećem tržišti automobila u svetu'', izjavio je potpredsednik kineskog udruženja proizvođača automobila Dong Jang. U periodu od januaru do avgusta 2014. proizvodnja, kao i prodaja automobila u Kini premašila je 15 miliona. Dong Jang je naveo da je saradnja sa stranim partnerima dala ogroman doprinos automobilskoj kineskoj industriji i da je pomogla zemlji da oformi talente i učvrsti napredne tehnologije.

 

Prema podacima kineske asocije, u Kini je 2013. prodato 21.93 miliona automobila, 13.9 odsto više nego prethodne, dok je proizvedeno 22.12 miliona jedinica, što je godišnji rast od 14.8 odsto. Kina će, kako navodi Dong, iskoristiti iskustva koje je stekla u saradnji sa stranim partnerima kako bi stvorila domaće marke. Prema podacima Evropske asocijacije proizvođača automobila, na starom kontinentu je proizvodnja između 2012. i 2013. godine ostala na istom nivou. Takozvana BRIK grupa zemalja, koju čine Brazil, Rusija, Indija i Kina, sada proizvodi 39.6 odsto svetskih automobila. Kina proizvodi 27.6 odsto, Indija 4.8 odsto, Brazil 4.2 odsto i Rusija 2.9 odsto automobila. Kineska industrija automobila je 2002. proizvela milion automobila a 2006. se izjednačila sa SAD, sa više od četiri miliiona vozila. Gotovo svi ostali proizvođači su zabelžili pad u proizvodnji početkom 2008. godine, a kineska industrija je dramatično napredovala i proizvodnju povećala sa sedam miliona vozila 2008. godine na 14 miliona krajem 2010. godine.

 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Trećina nemačkih automobila se proda u Kini

 

bmw%20c%2011.jpg

 

Trećina svih automobila proizvedenih u nemačkim auto divovima proda se u Kini, kaže Ernst&Young. Kina će možda već ove godine postati najznačanije trežište za nemačke kompanije poput BMW-a, Daimlera i Volkswagena. Još godine 2009. samo petina nemačkih automobila je bila prodata u Kini. Prošle godine je to učešće skočilo na 32 odsto.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Kina uvodi dodatni porez od 10 posto na najskuplja vozila

 

ferrari%2070th.jpg

 

Kineske vlasti uvode dodatni porez na tzv. super vozila, uključujući Ferrari, Bentley, Aston Martin i Rolls-Royce, kako bi se smanjila potrošnja goriva i emisija štetnih gasova, ali i nepotrebna demonstracija bogatstva. Cilj novog poreza, koji će se primenjivati na vozila koja koštaju više od 1.3 miliona juana, odnosno 189.000 dolara, usmeren je na suzbijanje velike potrošnje goriva i na redukciju emisije štetnih gasova.

 

145807-bentley%20m%20m.jpg

 

Ipak, to je, kažu upućeni, i deo širih nastojanja vlasti usmerenih protiv nepotrebne demonstracije bogatstva, a što je već zahvatilo i druge luksuzne brendove. Kina je inače glavno tržište za većinu najskupljih automobilskih brendova, a proizvođači najluksuznijih modela na sve moguće načine nastoje da pridobiju bogate kinske kupce. Rolls-Royce i Aston Martin, primera radi, planiraju lansiranje SUV modela sledeće godine, prvenstveno kao odgovor na zahteve kineskog tržišta za većim vozilima. U saopštenju kineskog ministarstva finansija stoji da je novi namet za vlasnike luksuznih vozila odobren zbog racionalizacije potrošnje goriva i smanjenja emisije izduvnih gasova. Porez je stupio na snagu pre neki dan, a upućeni u problematiku kažu da dodatni porez neće biti preterana prepreka da se super bogati domognu željenih vozila. Kampanja protiv korupcije i u skladu s tim smanjenje potrošnje na luksuznu robu jedan je, inače, od glavnih ciljeva kineskog predsednika Xi Jinpinga.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koja zemlja je proizvela najviše automobila 2016. godine?

 

zotye-sr8%201.jpg

 

Odgovor je Kina, čak 24 miliona automobila!

Od ukupno 72 miliona proizvedenih automobila 2016. godine, u Kini se proizvela jedna trećina. Za Kinezima slede Japan sa 7.9 miliona, Nemačka sa 5.7 miliona, SAD sa 3.9 miliona i Južna Koreja sa identičnom cifrom kao i Amerikanci. U stopu ih prati Indija sa 3.7 miliona proizvedenih automobila. Procene su da će Indija do 2020. godine preteći Južnu Koreju, SAD, pa čak i Nemačku. Španija je proizvela 2.4 miliona, Meksiko ogruglo 2, a na desetoj poziciji najvećih proizvođača nalazi se Velika Britanija sa 1.7 miliona vozila. U stopu ih prati Francuska (1.6 m), potom Češka (1.3 m) i Rusija (1.1 m). Iran, Slovačka, Indonezija i Turska proizvele su po milion vozila prošle godine. Nekadašnji automobilski gigant, Italija, proizvela je prošle godine samo 700.000 automobila. Ipak, treba uzeti u obzir i da brojne fabrike snova koje se nalaze na Apeninskom poluostrvu proizvedu pet do sedam hiljada automobila na godišnjem nivou, ali i da je njihov profit po jedinici daleko veći od ''običnih'' proizvođača. Tako npr. Ferrari zarađuje čak 90.000 $ po jednom automobilu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kinezi imaju velike planove za domaće tržište automobila

 

byd%20d.jpg

 

Naime, nedelju dana nakon sajma automobila u Šangaju, ministarstvo industrije i informacionih tehnologija Kine, otkriva koji su njihovi planovi. Sudeći po ciljevima kineske vlade, oni planiraju da se do 2025. godine, godišnje prodaje po 35 miliona automobila u Kini. Ako se ti planovi ostvare, Kina će imati najveće tržište automobila. Tokom 2016. godine u Kini je prodato ukupno 28 miliona automobila. Kako bi se bliže objasnilo kolika je to cifra, za poređenje se navodi to da je u Americi prodato skromnih 18 miliona automobila. Takođe, vlada Kine predviđa da će vozila koja koriste obnovljivu energiju dostići cifru od oko 2 miliona prodatih automobila godišnje do 2020. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

PSA okreće novi list u Kini

 

164766-citroen%20c5%20666.jpg

 

Direktor PSA grupe Karlos Tavaers rekao je da će prisustvo ovog brenda u Kini biti ključno u nastojanju ovog brenda da postane uspešan globalni proizvođač. Nakon debija Citroen C5 Aircross modela na Salonu automobila u Šangaju, Tavares je za Autocar rekao da ova kompanija nije išla u dobrom pravcu u Kini i da joj je potrebna promena fokusa. ''Kina je jedno od najvećih tržišta na svetu. Mi želimo da postanemo globalni proizvođač, pa je zato nas važno da postignemo uspeh u Kini. Biti uspešan u Kini pokazuje da smo sposobni da postanemo globalni. Zato je deo naše strategije da budemo ovde'', rekao je Tavares. On takođe veruje da, kada njihova tri brenda - Peugeot, Citroen i DS - budu imala svoje SUV-ove prisutne u Kini (pri čemu misli na 3008, C5 Aircross i DS7 Crossback), PSA će biti u poziciji da ojača na kineskom tržištu, pošto je u prethodnoj godini baš na njemu zabeležen pad prodaje. Prema rečima direktora ove kompanije, osnovni problem u Kini je nedostatak svesti o francuskom brendu, a da bi se to promenilo, biće potrebno vreme. Osim u Kini, PSA planira da redefiniše svoje prisustvo i na severnoameričkom tržištu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proizvodni kapaciteti BMW-a u Kini dostižu uskoro 450.000 vozila

 

bmw%205%20li%201.jpg

 

Iz BMW-a javljaju da će godišnji proizvodni kapaciteti u Kini dostići 450.000 vozila, kada se realizuje plan unapređivanja lokalnih fabrika. Bavarci proizvode automobile u dve kineske fabrike u Šenjangu. U cilju adaptacije proizvodnih linija za nove modele, investirali su u poslednje tri godine čak milijardu evra. U fabrici Dadong u Šenjangu, BMW sada proizvodi seriju 5 sa produženim međuosovinskim rastojanjem a priprema se da sklapa i X3. Ova fabrika je deo zajedničkog poduhvata sa kineskim BMW Brilliance Automotiveom. Minhenski proizvođač renovira južnu sekciju u fabrici Dadong da bi povećao fleksibilnost proizvodnog pogona, dok druga fabrika, Tiši, u zapadnom Šenjangu, proizodi verziju X1 sa produženim međuosovinskim rastojanjem, seriju 2, seriju 3 sa produženim međuosovinskim rastojanjem i seriju 1 sedan. Novi centar za proizvodnju visokonaponskih baterija za ''plug-in'' hibridna vozila je takođe u izgradnji, a biće otvoren sledeće godine. Prošle godine je bavarski proizvođač prodao preko 516.000 BMW-a, Minija i Rolls-Roycea u Kini. Ove godine grupa planira da lansira 14 novih ili revidiranih modela u najmnogoljudnijoj zemlji sveta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kineski JAC Motors formira zajedničko preduzeće sa Volkswagenom

 

jac-iev7%2011.jpg

 

Kako prenosi Tanjug, kineska automobilska kompanija JAC Motors dobila je ''zeleno svetlo'' kineskih vlasti za formiranje zajedničkog preduzeća sa nemačkim Volkswagenom. Preduzeće vrednosti 734 miliona dolara, proizvodiće 100.000 električnih automobila godišnje. Kineska agencija za ekonomsko planiranje je, kako je saopšteno iz JAC-a, odobrila parnerstvo sa Volkswagenom, koji je lider na tržištu Kine. VW je samo prošle godine prodao četiri miliona automobila u Kini, od kojih su samo par stotina bili ekološki uprkos ubrzanom rastu prodaje električnih vozila u toj zemlji. Kineske vlasti zahtevaju da inostrane automobilske kompanije formiraju zajednička preduzeća sa lokalnim proizvodjačima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen najavio više od 10 milijardi evra ulaganja u Kini

 

137441-vw%20gte%20111.jpg

 

Volkswagen planira da sa poslovnim partnerima u Kini uloži preko 10 milijardi evra u proizvodnju automobila koji kao pogonsko gorivo koriste nove energente, objavila je ta automobilska grupa. Volkswagen će takođe pokrenuti novo zajedničko ulaganje za proizvodnju električnih vozila sa kineskom državnom firmom JAC Motors. Cilj toga partnerstva je proizvesti prvo električno vozilo koje bi moglo izaći na tržište već sledeće godine, objavio je VW u saopštenju uoči početka sajma automobila u Guangzhouu. Taj potez se nadovezuje na niz podsticaja ali i ograničenja kojima Kina nastoji da navede proizvođače automobila da proizvode energetski efikasnije automobile. VW za sada kaska na tom polju, o čemu svedoči podatak da je u prošloj godini prodao tek nekoliko stotina ''zelenih'' automobila u odnosu na četiri miliona koliko ih je ukupno prodato u Kini. Ulaganje i partnerstvo bi trebalo da pomogne nemačkom proizvođaču da ostvari cilj i lansira 10-ak novih modela automobila i isporuči 1,5 miliona vozila pokretanih na nove energente u Kini do 2025. godine.

''Kina predvodi konačni zaokret prema usvajanju električne mobilnosti i Volkswagen Group China svakako želi da bude u prvim redovima kada je u pitanju taj proces'', kaže Jochem Heizmann, predsednik i izvršni direktor VW-ova kineskog ogranka. Kina će 2019. godine uvesti kompleksni sistem kvota koji će od automobilskih proizvođača zahtevati minimalni broj električnih automobila koje moraju da proizvedu. Na početku je vlada u Pekingu takvo pravilo želela da primenjuje u 2018. godini, ali ga je odložila za godinu dana nakon što su Nemačka i neke druge strane kompanije iskazale zabrinutost.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pametni automobili će do 2020. činiti 50% kineskog tržišta

 

peking saobracaj.jpg

 

Sudeći po nacrtu strategije za pametne automobile koje je objavilo vrhovno kinesko telo za ekonomsko planiranje, pametni automobili će do 2020. činiti 50 posto novog tržišta automobila u Kini. Nacrt strategije, koju je napravila Nacionalna komisija za razvoj i reformu (NDRC), će biti na javnoj raspravi do 20. januara 2018. Pametni automobili su nova generacija automobila koja kombinuje podatke iz senzora koji su ugrađeni u automobile sa tehnologijom veštačke inteligencije (UI) u oblaku. Na taj način automobili se mogu voziti automatski ili polu-automatski. Cilj novog nacrta strategije je da Kina postane konkurentni svetski lider na tržištu pametnih automobila. Cilj strategije je i povećanje odnosa prodatih pametnih automobila u Kini na 50 posto do 2020. Strategija takođe sadrži i predlog da se neguje inovacijska tehnologija u sektoru pametnih automobila, razvija mreža puteva koja je prikladna za pametne automobile i da se donesu regulative za razvoj industrije pametnih automobila. Dugoročni cilj vlade ja da Kina do 2035. postane svetski lider u industriji pametnih automobila. Testiranje plametnih automobila planiraju da održe u relativno zatvorenim regionima poput Xiongana.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uskoro će Kinezi imati ''Made in Europe'' automobil

 

lynk 01.jpg

 

Kina planira da uskoro proizvede svoj prvi automobil na tlu Zapadne Evrope, uz pomoć švedske Volvo grupe. Većinski vlasnik Volvo automobila je kineska kompanija Geely, čiji vlasnik milijarder Šufu Li planira da proizvodi vozila ove marke u Volvovoj fabrici u belgijskom gradu Gentu. Geely je pre dva meseca pročeo da na tržištu Kine prodaje svoj prvi automobil, SUV pod brendom Lynk & Co i nazivom 01, za oko 32.000 dolara, a deli proizvodnu liniju sa Volvo XC40 u gradu Lućijao, 350 km južno od Šangaja.

 

lynk 01 suv 11.jpg

 

Ukoliko odluči da se proširi na Evropu, ovo vozilo će biti pravljeno u Gentu. Pečat ''Made in Europe'' će omogućiti ambicoznoj kineskoj kompaniji da lakše progura svoja vozila na svetskom tržištu, gde dominiraju kompanije poput Volkswagena.

Posle više godina prodaje svojih jeftinijih modela isključivo u domovini, kineski proizvođači polako planiraju da se prošire i u svetu, pa je tako kompanija GAC na korak od ulaska na američko tržište. Nesumnjiva je želja milijardera Lija da od svoje kompanije napravi globalni brend, a na taj put je krenuo ''prečicom'' kupovinom Volvo automobila 2010, a potom londonskog taksija i Lotusa prošle godine. U međuvremenu je uložio više od 11 milijardi dolara na unapređenje Volvovih pogona, a sve to je doprinelo povratku švedskog brenda na glavnu scenu automobilske industrije.

Prvi Geelyjev automobil, Lynk & Co 01 je prodat u 6.000 primeraka od ulaska na kinesko tržište u novembru, a kompanija planira da ga od sredine 2019. prodaje i van domovine, počevši upravo od Evrope.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porasla prodaja automobila u Kini

 

traum

 

Prodaja automobila u Kini je skočila u januaru 2018. godine, podstaknuta snažnom tražnjom za SUV vozilima, saopštila je kineska Asocijacija proizvođača automobila. Prodaja limuzina, SUV vozila i minivanova povećala se za 10,7 odsto u odnosu na prethodnu godinu, na 2,4 miliona jedinica, oporavljajući se od decembarskog pada od 0,7 odsto, navodi se u saopštenju tog udruženja. Ukupna prodaja vozila, uključujući kamione i autobuse, porasla je za 13,6 posto na 2,7 miliona komada. Prodaja SUV-ova, koja u ukupnim kupovinama učestvuje sa gotovo 50 odsto, zabeležila je u januaru skok od 22,9 procenata međugodišnje, na nešto više od milion jedinica. Proizvođači automobila prognoziraju da će ukupan ovogodišnji rast tržišta iznositi između tri i četiri odsto, u odnosu na prošlogodišnje povećanje od 1,4 procenta, javlja AP.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geely će proizvoditi automobile u Belgiji

 

lynk 01 suv.jpg

 

Prvo je kopirao Mercedes, pa kupio Volvo, čuveni londonski taksi i Lotus, a sad je i 3 odsto Daimlera i još planira da pravi kineske automobile u srcu Zapadne Evrope. Kineska kompanija Geely Group (puno ime: Zhejiang Geely Holding Group), drugi najveći privatni kineski proizvođač automobila, planira da u Volvoovoj fabrici u belgijskom Gentu krene sa proizvodnjom modela pod sopstvenim brendom Lync & Co.

 

lynk 22.jpg

 

Ovo bi bio prvi put da neki automobilski proizvođač iz Kine proizvodi sopstveni automobil u Zapadnoj Evropi. Kažemo ''sopstveni'' jer, konkretno, Geely već proizvodi svoje automobile tamo jer je vlasnik Volvoa, Lotusa, kao i kompanije koja proizvodi čuveni londonski taksi. Za ovaj ''napad'' je najzaslužniji osnivač i vlasnik Geely-a, gospodin Li Šufu. Ovom preduzimljivom 54-godišnjem Kinezu automobili nisu bili prvi biznis, već fotoaparati i frižideri. Prvo je krenuo sa fotkanjem turista početkom osamdesetih, da bi ubrzo otvorio prodavnicu foto-opreme koja mu je donela i prvu značajniju zaradu. Šufu je kompaniju Geely osnovao 1986. ali je i dalje bio daleko od auto-industrije jer je počeo sa proizvodnjom bele tehnike, tačnije frižidera i zamrzivača, koji su u to vreme bili stvar prestiža u Kini. Ideja o automobilima se rodila 1993. Međutim, kako od lokalnih vlasti nije dobio dozvolu za proizvodnju četvorotočkaša, okrenuo se dvotočkašima. Prodaja skutera je devedesetih bila jedan od najprofitabilnijih biznisa u Kini. U automobilski posao Šufu, napokon, ulazi 1998. godine kada je postao većinski vlasnik jedne kompanije za izradu kamiona. Iste godine izlazi i prvi automobil pod brendom Geely.

 

Lync & Co

Brend je osnovan 2016. sa idejom da se u grupaciji pozicionira odmah ispod Volvoa, a i njihov prvi model se proizvodi na bazi Volvoa XC40. Geely je vlasnik 50 odsto Linka, Volvo 30 odsto, a ostatak pripada kompaniji Zhejiang Haoqing Automobile, koju takođe kontroliše Geely.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kina ukida ograničenje vlasništva u industriji automobila

 

volkswagen tr 11.jpg

 

Kina je najavila da će za pet godina dozvoliti da proizvođači automobila budu u potpunom stranom vlasništvu i tim potezom će otkloniti ograničenja koja su zaoštrila odnose sa Vašingtonom i drugim trgovinskim partnerima. Zvaničnici u Pekingu će ove godine ukinuti ograničenja na strano vlasništvo proizvođača električnih automobila. Slični koraci uslediće i 2020. godine za proizvođače komercijalnih automobila i 2022. za proizvođače putničkih automobila. Kineska Narodna komisija za reforme i razvoj saopštila je da će ograničenja vlasništva u industriji automobila biti ukinuta posle petogodišnjeg prelaznog perioda. Takav potez bi mogao da okonča pravilo da strani proizvođači automobila u Kini moraju da rade preko lokalnih partnera u vlasništvu države.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kina ulazi u borbu za proizvodnju baterija protiv velikih proizvođača

 

byd ev400.jpg

 

Dok naglo raste prodaja električnih automobila, Kina ulazi u borbu za proizvodnju baterija protiv velikih proizvođača sa globalnim ambicijama. Sve to dolazi u trenutku dok se svi brinu zbog neizvesnog snabdevanja kobaltom i teške eksploatacije radnika i rudnicima u Africi gde rade i deca. Po MMF-u, potražnja za kobaltom, podstaknuta automobilskom industrijom, mogla bi se utrostručiti do 2025. godine. Cena tog metala se već utrostručila od početka 2016. godine, a novi projekti rudarske eksploatacije kasne. Kobalt, nusproizvod rudarstva, zavisi od proizvodnje drugih metala. ''Snabdevanje bi trebalo da ostane relativno dovoljno na srednji rok'', rekao je Gavin Montgomeri, analitičar firme ''Vud Mekenzi''. ''Ali nestabilnost ostaje i tržište je napeto'', rekao je on.

Kina - gigant Azije i sveta, i svetsko tržište automobila broj jedan - ima za cilj da godišnje proda dva miliona električnih i hibridnih vozila do 2020. godine, dok je prošle godine prodala 780.000 komada. Po analitičkoj firmi ''Boston konsalting'', automobili na električni pogon će do 2030. godine činiti polovinu svih na svetskom tržištu. Taj eksplozivni razvoj stavlja na veliku probu industriju baterija, skupe komponente koja određuje korišćenje tih vozila. Malo proizvođača se usudilo da to učini samostalno - japanski Nisan se nedavno odvojio od koproizvodnje sa svojim sunarodnikom NEC-om. Troškovi je preveliki. ''Samo pet, šest grupa je dovoljno veliko za efikasnu proizvodnju baterija'', rekao je Trevor Vortington, potpredsednik Forda tokom Salona automobila u Pekingu. Tehnologija se i dalje razvija, te još jasno šta će dominirati, a to sprečava investicije, dodaje za AFP Nikolas Peter, finansijski direktor BMW-a.

 

Među proizvođačima baterija, kineski džinovi BYD i CATL koji snabdeva Volkswagen, Ford, Dajmler, oslanjaju se na kolosalno domaće tržište, pogotovo jer Peking zahteva od proizvođača da koriste kineske komponente. Na svetskom tržištu, CATL bi ove godine mogao da uskoro dostigne japanski Panasonik. CATL koji će do 2020. godine upetostručiti proizvodni kapaciteta zahvaljujući samo jednoj svojoj velikoj kineskoj fabrici, priprema se da gradi i novu i to u Evropi. ''Tehnologija u CATL-u je dobra kao i bilo koja druga'', kaže Vortington. Slika se zatamnjuje, međutim, kako jača napetost oko kobalta i litijuma, sirovina za baterije. Dok industrija teži da obezbedi snabdevanje, kineske firme imaju prednost. ''Oni kontrolišu veliki deo snabdevanja litijumom, preko grupa Tianki, Ganfeng, raznih investicija u australijske rudnike'', kaže Montgomeri. Firma ''Tianki'' želi da poveća kapital čileanskog SKM-a, a po firmi ''RVR advajzori'', kineske investicije u rudnike litijuma premašuju milijardu dolara.

 

U proizvodnji kobalta, kineske firme kontrolišu mnoge male rudnike u Demokratskoj Republici Kongu (DRC), iz kojih dolazi 60 odsto svetske ponude, a firma ''Kina Molibden'' je kupila glavnu lokaciju rudarskog giganta ''Friporta'' za 2.65 milijardi dolara. Velika većina izvoza kobalta iz Konga stiže u Kinu koja je ''vlasnica 80 odso hemijske rafinacije kobalta'' u svetu, rekao je Gevin Montgomeri. KATL, koji se snabdeva od trgovinskog giganta ''Glenkora'', priznaje da je tržište ''rizično''. BYD je partner sa kineskom kompanijom ''Kingai Solt Lejk'' za litijum. ''Predviđajući oskudicu, mi obezbeđujemo sigurnost naših izvora snabdevanja'', kaže direktorka za komunikacije Mia Gu. Proizvođači se udružuju: Volkswagen želi da potpiše petogodišnji ugovor o isporuci kobalta, a Toyota je u januaru kupila 15 odsto proizvođača litijuma u Argentini, ''Orokobra''. Industrijalci su istovremeno zabrinuti jer nevladine organizacije osuđuju rad dece u rudnicima kobalta u DR Kongu, te je Dajmler u sredu obećao da će istražiti navode o tome. ''Želimo da direktno sarađujemo samo sa odabranim dobavljačima, da bismo osigurali da će materijal biti proizveden na etički prihvatljiv način'', rekao je Nikolas Peter iz BMW-a.

Peking nije izuzetak. Kineski komora za uvoz i izvoz metala je 2016. godine osnovala ''Inicijativu ;odgovornosti za kobalt'', zajedno sa gigantima elektronike kao što je Epl, a odnedavno im se pridružio i Dajmler. Na kraju, kaže Peter, tehnološki napredak može da donese rešenje za drastično smanjenje količine kobalta u baterijama i time im smanji cenu što je glavno obećanje američke kompanije Tesla, vodeće u tehnologiji električnih automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen otvara tri nove fabrike u Kini

 

vw pf 111111.jpg

 

Volkswagen otvara tri nove fabrike u Kini sa lokalnim partnerom FAW Grupom, u sklopu napora da očuva lidersku poziciju na tom najvećem svetskom tržištu automobila. Dve nove fabrike biće otvorene u Tjenđinu i Fošanu, navodi se u saopštenju VW-a, i dodaje da je još jedna nova fabrika otvorena danas u gradu Ćingdao, javlja njujorška agencija ''Blumberg''. Fabrika u Fošanu bi trebalo da bude otvorena u junu, a u Tjenđinu u avgustu. VW je u prvom ovogodišnjem kvartalu povećao prodaju u Kini za 13.4 odsto na 1.01 milion jedinica, i obećao je da će pokrenuti proizvodnju 40 energetski efikasnih modela u toj zemlji kroz sedam do osam godina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačka neće dozvoliti da Kinezi kupovinom firmi stiču tehnologiju

 

142968-vw fabrika.jpg

 

Berlin želi da uspostavi zakonsku moć intervencije, u slučajevima u kojima potencijalni kupac, sa sedištem ili prebivalištem van Evropske unije, želi da stekne najmanje 15% kapitala nemačke firme. Dakle, nemačke vlasti uspostavljaju strožiju kontrolu na inostranim investicijama, nakon što su se prošle godine dogodila brojna preuzimanja važnih germanskih kompanija, od strane Kineza. Ministarstvo ekonomije bi trebalo da ima moć da interveniše u situacijama u kojima ''investitor sa sedištem mimo EU, na direktan ili indirektan način stekne najmanje 15% glasačkih prava u nemačkoj kompaniji'', naveo je detalje iz nacrta zakona, nemački Die Welt.

 

Svet polako postaje svestan da se Kina ustoličava kao vodeća globalna sila
U Nemačkoj, ali i Americi, Francuskoj, Australiji i Velikoj Britaniji, narastaju brige da bi Kina i ostale konkurentske ekonomije mogle da dođu do ključnih tehnologija, putem preuzimanja kompanija. Predlog izmena nemačke Uredbe o spoljnoj trgovini je koordiniran sa ostalim ministarstvima, a najavljena regulativa bi mogla da stupi na snagu već ove godine, izvestio je Die Welt. ''Kada govorimo o posebnoj, namenskoj industriji, infrastrukturi ili određenim oblastima civilne zaštite, uključujući i IT bezbednost, želimo da detaljnije analiziramo budućnost'', izjavio je nemački ministar ekonomije Peter Altmajer. ''Do sada nam je zakonom bilo omogućeno samo da vršimo dodatne provere prilikom kupoprodaje više od 25% kapitala neke kompanije. Sada želimo da snizimo tu granicu, kako bismo imali pod kontrolom transakcije nižeg obima, u osetljivim industrijskim sektorima'', dodao je on. Altmajer je izjavio da Nemačka i dalje inostrane investiture smatra dobrodošlim, ali uz posebnu dozu opreza u oblastima koje se tiču nacionalne bezbednost.

 

Prethodne nedelje je nemačka vlada signalizirala da je spremna da stavi veto na preuzimanje nemačke kompanije, nakon što su Kinezi poslali ponudu za kupovinu kapitala firme Leifeld, koja se bavi proizvodnjom alata. Naime, ovo se desilo nakon što je većinski vlasnik Leifelda, Georg Kefler objavio da je kineska kompanija Yantai Taihai odustala od pokušaja da kupi kapital nemačke firme, u iščekivanju zabrane transakcije od strane nemačkih vlasti. Nemačka narodna banka je prethodnog meseca otkupila udeo u kapitalu nemačko operatera visokonaponskih mreža 50Hertz kako bi osujetila pokušaj javnog preduzeća iz Kine da stekne kontrolu nad ovom kompanijom. Istovremeno čelnici Narodne banke Nemačke su obećali da će razmotriti uvođenje u primenu efikasnijih načina zaštite nacionalnih interesa. Rukovodilac nemačke obaveštajne službe je izjavio da iza pokušaja preuzimanja nemačkih kompanija stoji kineska država, a da se formalno ponude za preuzimanje šalju preko privatnih kompanija. Istovremeno primećena je i veza ove pojave sa opadenjem broja hakerskih pokušaja orkestriranih sa teritorije Kine.

 

preuzeto sa - autorepublika.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota sprema ofanzivu na najveće svetsko tržište

 

toyota phev 11.jpg

 

Donedavno najveći proizvođač automobila na svetu planira da početkom naredne decenije u Kini prodaje 2 miliona vozila godišnje. Kako bi ostvarila taj cilj, Toyota će najpre povećati proizvodne kapacitete u svojim kineskim pogonima Guangžu i Tjanđin za oko 20%. Tako bi japanski proizvođač u svojim pogonima u Kini godišnje izrađivao 240.000 automobila više nego do sada.

 

toyota chr ch.jpg

 

Toyota u fabrikama Guangžu i Tjanđin trenutno raspolaže sa ukupnim proizvodnim kapacitetom od 1.16 miliona vozila godišnje. U planu je da se u pogonu Tjanđin godišnje sklapa 10.000 čisto električnih automobila i 110.000 plug-in hibridnih vozila. Kapaciteti u Guangžuu takođe će biti povećani u pravcu proizvodnje električnih i hibridnih vozila. Kineske vlasti najavile su da će za strane proizvođače automobila koji imaju fabrike u toj zemlji u 2018. ukinuti ograničenje broja proizvedenih automobila na godišnjem nivou, kada su u pitanju električna i plug-in hibridna vozila. Dve godine kasnije, 2020, biće ukinuto i ograničenje u proizvodnji komercijalnih vozila, a 2022. i za sve druge vrste automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan će investirati 900 miliona dolara u novi pogon u Kini

 

nissan l 5.jpg

 

Kako prenosi Tanjug, japanska automobilska kompanija Nissan će investirati 900 miliona dolara u novi montažni pogon u Kini. Time će proizvodni kapaciteti kompanije biti povećani za 30 posto, preneli su japanski mediji. Nissan, koji u Kini posluje preko mešovitog preduzeća sa kineskom Dongfeng Motor Grupom, u završnoj je fazi razgovora sa svojim kineskim partnerom o izgradnji nove fabrike u gradu Vuhanu, u pokrajini Hubej, izvestio je japanski poslovni dnevnik Nikei. Ta investicija, u vrednosti od 100 milijardi jena (905 miliona dolara), trebalo bi da rezultira godišnjim proizvodnim kapacitetom od 200.000 do 300.000 automobila. Takođe će biti pokrenute nove proizvodne linije u Dongfengovoj fabrici u Čangdžuu, čime će se proizvodni kapacitet povećati za oko 120.000 putničkih automobila godišnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geely kupio trkačku stazu u Sjedinjenim Američkim Državama

 

geely staza.jpg

 

Geely je potvrdio da je kupio trkačku stazu u SAD. ''Utah Motorsports Campus'', ranije poznat pod imenom ''Miller Motorsports Park'', nalazi se nadomak grada Tooele u Juti. Kompleks se prostire na površini od 207 hektara i na njemu se nalaze kružna staza dužine 7.14 km, karting staza dužine 1.44 km, staza za ''rock-crawling'', kao i ''Nitro World Games'' reli kros staza. Kompleks je naparavio pokojni biznismen iz Jute, Larry H. Miller 2005. godine, a otvoren je već 2006. godine. ''Utah Motorsports Campus'' je bio domaćin raznih događaja među kojima su ''FIM Superbike World Championship'', ''American Le Mans Series'', ''Grand-Am Road Racing Championship'', ''Pirelli World Challenge'', i ''NASCAR''. Zanimljivo je i da Ford organizuje svoju školu trkačke vožnje na ovoj stazi. Geely je naveo u saopštenju da će poštovati sve aktuelne najmove sa zakupcima, organizatorima događaja i sudijama trka, ali da će svaki ugovor biti podložan izmenama već 2019. godine. Iz ''Utah Motorsports Campusa'' navode da su uzbuđeni Geelyjevim planovima za budućnost koji uključuju proširenje staza i objekata.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo odložio proizvodnju kineskog SUV-a Lync & Co u Belgiji

 

lynk 66.jpg

 

Kineski Zhejiang Geely Holding Group i Volvo su imali velike planove za novoosnovani automobilski brend Lynk & Co, ali izgleda da će neki procesi, zbog ekonomske nesigurnosti, morati da sačekaju. Kompaktni SUV Lync & Co 01, baziran na Volvou XC40, već je krenuo u prodaju na kineskom tržištu, dok je proizvodnja modela za evropsko tržište trebalo da počne krajem ove godine. Automobil je trebalo da se proizvodi u Volvo pogonima u belgijskom Gentu, a u prodaju na evropskom tržištu da krene tokom 2019. Ovaj drugi deo plana, navodno još važi, pa ostaje da se vidi odakle će stići automobili namenjeni Evropljanima.

 

lynk 01.jpg

 

Kineski SUV bi trebalo da se nađe i na tržištu SAD-a već od 2020. godine, ali ekonomska nesigurnost, pre svega rat trgovinskim tarifama, mogla bi takođe da dovede i do promene ovog plana. Na najvećem automobilskom tržištu sveta, kineskom, Lynk & Co i dalje planira proširenje palete proizvoda sportskim crossoverom 02 i kompaktnom limuzinom 03.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko smo zavisni od Kineza?


Da ne beše korona virusa ovih nedelja i prilično oštre bezbednosne reakcije kineskih vlasti, možda nikada ne bi saznali nekoliko vrlo bitnih stvari vezano za automobilski život a i uopšteno.

Najpre, sasvim je očigledno da samo jedna prirodna pojava u obliku bolesti ili epidemije, može biti nesrazmerno jača od svih atomskih bombi, politike, sankcija, carina, država. Druga stvar, naša automobilska priča bogatija je za jednu veliku istinu koju gotovo svi proizvođači kriju kao zmija noge. A ona se zove učešće kineskih kooperanata u proizvodnji modela od Mercedesa do Dacie.

 

kina proizvodnja automobila.jpeg

 

Kako se može naslutiti iz šturih i prilično zbunjenih saopštenja, taj udeo kineske industrije u svim našim novim automobilima je mnogo veći nego što bi mogli i da naslutimo. Ako dobro analiziramo ''korona dešavanja'', lako je doći do zaključka da Kina zapravo gospodari automobilskom industrijom jer u svojim rukama ima mnoge strateške elemente. Iako se za sada veliki proizvođača žale samo na nedostatke banalnih komponenti, poput baterija ili radio uređaja, sasvim je jasno da je globalna situacija izmakla kontroli. Jedna jedina odluka Centralnog Komiteta KPK gotovo je u potpunosti zaustavila Hyundai i Kia Motors, a načela je FCA i električne modele Jaguara, Mercedesa...Ili su oni samo to pošteno priznali?

 

Šta se trenutno zapravo dešava u Ingolštadu, Štutgartu, Minhenu ili Parizu nećemo verovatno nikada saznati ili ćemo saznati vrlo brzo ako se izolacija Kine zbog korona virusa nastavi još par nedelja. Ono što znamo, već sada od strane proizvođača prema dilerima stižu liste prolongiranih isporuka automobila u celoj Evropi i kod gotovo svih marki. Ne treba biti previše mudar da bi se shvatilo koji je razlog. U svemu tome, najčudnije je što veliki proizvođači u trci da zadovolje svoje akcionare (vlasnike kroz visoke dividende), malo po malo seku granu na kojoj sede. Kao posledicu ''otvaranja'' prema Kini gube ne samo tehnološku nezavisnost već i sve značajniji deo vlasništva. Moderna svetska automobilska industrija danas igra onako kako Komunistička partija Kine svira. 

 

Autor: Miodrag Piroški

 

preuzeto sa - vrelegume.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ilon Mask predviđa da će kineska ekonomija na kraju nadmašiti SAD barem dvostruko

 

space x.jpg

 

Izvšni direktor Tesle i SpaceX Ilon Mask predviđa da će kineska ekonomija na kraju nadmašiti Sjedinjene Američke Države barem dvostruko - što bi povećalo i vojno rivalstvo između dve velike nacije.

 

''Ono što će se činiti prilično neobično jeste da će kineska ekonomija verovatno biti barem dvostruko veća od američke, možda i tri puta'', rekao je Mask tokom vatrenog razgovora sa američkim ratnim vazduhoplovnim generalom Džonom Tompsonom na Simpozijumu vazdušnog rata na Floridi. ''Temelj rata je ekonomija. Ako imate pola resursa druge strane, tada je bolje da budete inovativni, ako niste inovativni, gubićete'', rekao je Mask.

 

Dve države su već dve najveće svetske ekonomije. SAD dominira sa 21.44 biliona dolara nominalnog BDP i čini 25% svetske privrede. Kina je, međutim, najbrže rastuća ekonomija sa BDP od 14.14 biliona dolara. Budući da je kinesko stanovništvo oko četiri puta veće od SAD, Mask je rekao da će to smanjiti prepreku da Kina nadmaši ekonomsku veličinu. Prema popisu, u SAD živi oko 330 miliona ljudi, dok u Kini živi više od 1.3 milijarde. ''Potrebno je samo da BDP po glavi stanovnika bude upola manji od Sjedinjenih Država pa da njihova ekonomija bude dvostruko veća od naše'', rekao je Mask. Ako pretekne SAD, Kina bi verovatno izazvala porast napetosti između dve zemlje koje se već sukobljavaju u pitanjima poput trgovine i 5G tehnologije. Tokom razgovora sa Tompsonom, Mask je više puta naglašavao značaj inovacija u SAD kako bi zadržali svoju konkurentsku prednost.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kineska fabrika automobila BYD postala najveći svetski proizvođač zaštitnih maski

 

maske.jpg

 

Kineska kompanija električnih automobila BYD je svoje pogone iskoristila za sprečavanje širenja koronavirusa i za mesec dana postala je najveći svetski proizvođač zaštitnih maski, sa dnevnom proizvodnjom od pet miliona maski. Ta kompanija proizvede čak pet miliona maski dnevno i dodatno proširuje svoje kapacitete. Njen osnivač Vang Čuanfu angažovao je 3.000 inženjera kako bi sami napravili pogone za takvu proizvodnju i to koristeći 90% vlastitih komponenenti.

Vang je 1995. BYD osnovao kao kompaniju koja se bavi proizvodnjom baterija za mobilne telefone, a otada je proširio poslovanje kompanije na električna vozila, baterije za ta vozila, razvoj jednokolosečne železnice i poluvodiče, a njen poslednji poduhvat su zaštitne maske i sredstva za dezinfekciju. Potražnja za zaštitnim maskama i dezinfikacionim sredstvima skočila je poslednjih nekoliko nedelja i uzrokovala njihovu nestašicu. Kina je najveći svetski proizvođač maski koji je početkom februara povećala proizvodnju 2.8 puta i sada dnevno iz njihovih fabrika izađe 54.8 miliona maski.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...