Jump to content
FAS Goran
Pelemasca

F1: Amerika 2014.

Recommended Posts

Rosberg ubedljivom vožnjom došao do pol pozicije

 

Nemac je u kvalifikacijama prikazao znatno bolji tempo nego na slobodnim treninzima i zahvaljujući tome je došao do izuzetno bitne pol pozicije u Ostinu.

 

Svi vozači osim Nica Rosberga su u Q1 svoje brze krugove ostvarili na mekim gumama, a najbrži na kraju je bio njegov timski kolega Hamilton sa vremenom 1m37.196s. Najbliži pratioci su mu bili Massa i Bottas koji su dosta zaostajali. Takmičenje je nakon Q1 očekivano završio Vettel koji je kao što je i ranije najavio vozio samo jedan probni mereni krug pošto ga sutra čeka kazna zbog koje će krenuti sa začelja.

Pored njega su kvalifikacije nakon prvih 18 minuta završili još Vergne, Gutierrez i Grosjean.
Rosberg je bio u odličnoj formi u Q2 što potvrđuje i njegov rezultat od 1m36.290s koje je bilo sekundu brže od Hamiltonovog i Massinog. Odličan rezultat je ostvario Adrian Sutil koji je sjajnom vožnjom uspeo da se probije na deseto mesto i prođe u Q3, a iza njega su ostali Maldonado, Perez, Hulkenberg i Kvyat.
Na kraju je u borbi za pol poziciju Rosberg bio ubedljiv. On je postavio vreme 1m36.067s koje je bilo skoro četiri desetinke brže od Hamiltonovog koji nije imao nikakav odgovor. Treća pozicija je pripala Bottasu koji je zaostajao osam desetinki za prvoplasiranim, dok je četvrti bio Massa. Ricciardo je izvukao maksimum iz svog Red Bulla osvajanjem petog mesta, a prvih deset su kompletirali Alonso, Button, Magnussen, Raikkonen i Sutil.

 

usaq.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lewis Hamilton došao je do nove pobede u šampionatu na VN SAD

 

Vreme pred početak trke nije bilo onako toplo kao što se i možda očekivalo. Temperatura staze bila je 34 a vazduha 23 stepeni a duvao je i vetar jačine 6 metara u sekundi. Svi vozači u trku su krenuli sa mekim gumam samo je Danil Kvyat imao medijum pneumatike.

 

Odmah na startu Rosberg je poveo kolonu ispred Hamiltona i oba vozača Williamsa dok je na petom mestu bio Fernando Alonso. Već na kraju prvog kruga na stazu je izašao sigurnosni auto zbog incidenta koji su imali Adrian Sitil i Sergio Perez. Meksikanac je pokušao da obiđe vozača Saubera ali je izgubio kontrolu nad bolidom i tako uradio u auto Adriana Sutila. Oba vozača su zbog ovoga odustala od trke.

U petom krugu na stazi je ponovo zavladalo zelena zastava a Daniel Ricciardo je uspeo da iznenadi Fernanda Alonsa i preotme mu petu poziciju. Već do desetog kruga oba vozača Mercedesa su se odvojila od ostatka karavana, gde je Nico Rosberg imao prednost u odnosu na Lewisa Hamiltona za 0.9s, dok je Felipe Massa imao zaostatak za liderom od oko 4.5s. U međuveremenu, Esteban Gutierrez, Jean-Eric Vergne i Pastor Maldonado su dobili kazne od 5 sekundi zbog prebrze vožnje u momentima kada se na stazi nalazio sigurnosni automobil.

 

Već u 15. krugu na svoje prve servise otišli su Daniel Ricicrado i Felipe Massa a krug kasnije to je učinio i vodeći Nico Rosberg koji je zadužio medijum gumu. Dobra strategija i pitstop su ovom pilikom omogućili Ricciardu da se posle Bottasovog servisa nađe isphred Finca. U 17. krugu Hamilton je takođe namontirao medijum gumu ali je Rosberg uspeo da na stazi zadrži vodeću poziciju. Da ovo nije bio dan za Force Indiju pokazalo je i odustajanje Nica Hulkenberga koji je parkirao bolid pokraj staze. Na začelju grida Roman Grosjean je dobio bitku sa Estebanom Gutierrezom za 12. mesto dok je Alosno vodio veliku bitku sa Buttonom u borbi za 9. poziciju. Ovaj dvoboj je trajao sve od 24. kruga kada je Španac obišao Britanca a istu stvar učinio je i Hamilton koji je u istom momentu pretekao Rosberga na 12. krivini. Alonso je nastavio sa dobrim vožanjma pa je tako obišao i Magnussena dok je Vettel imao dosta muka da bolid održi na stazi što je rezultiralo da u 27. krugu padne na 11. mesto.

 

Dva kruga kasnije Jenson Button je po drugo put u trci posetio svoje mehaničare, Valtteri Bottas je to uradio u 31. krugu a Daniel Ricciardo krug kasnije koji je uspeo da posle servisa Felipea Masse izađe na treću poziciju. Vodeći Hamilton je u boks otišao na 22. kruga pre kraja trke a odmah zatim ispratio ga je i Rosberg, ali oba vozača Mercedesa ostala su na istim pozicijama kao i pre zamene pneumatika.

Sebastian Vettel je uspeo da posle velike borbe obiđe Kevina Magnussena a istu stvar uradio je Roman Grosjean sa Jeanom-Ericom Vergnom. Fernando Alonso je na 12. kruga pre kraja otišao na još jednu zamenu pneumatika a samo koji momenat kasnije istu radnju je učinio i Kimi Raikkonen. Šapanc se odmah po povratku na stazu upustio u borbu sa Vettelom ali je Nemac uspeo da preuzme šesto mesto. Alosno je od tada punio retrovizore vozaču Red Bulla pa je u narednom krugu uspeo da povrati izgubljenu poziciju.

 

U finišu trke Felipe Massa je smanjio zaostatak za Danielom Ricciardom na samo dve sekunde, dok su Grosjean i Vergne imali mali kontakt na krivini 1 kada je vozač Toro Rossa obišao svog sunarodnika. Upravo Vergne je uspeo da na tri kruga do kraja obiđe Jensona Button i tako se domogne osmog mesta, koji je posle nekoliko krivina izgubio duel i sa Vettelom. Na kraju Hamilton dolazi do nove pobede u šampionatu ispred Rosberga dok je treću poziciju zauzeo Daniel Ricciardo.

 

usarez.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

formula je postala neverovatno dosadna, ne takmice se svi vozaci za titulu nego se takmice dva vozaca tima koji ima najbolji bolid, pa ko ima vise vestine taj postane sampion, ovi ostali statiraju cisto da se kaze da su svi u trci za titulu....

Share this post


Link to post
Share on other sites

a nekada je bilo kidanje,Hakinen,Kultard,Ralf,Montoja,Sumi,mada je Sumi dominirao par sezona mislim da su trke bile veoma neizvesne i mala je razlika bodovna bila

Share this post


Link to post
Share on other sites

sumi je dominirao zadnjih par sezona kad je uzeo poslednje titule, pre toga je stvarno bio najbrzi cirkus na svetu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uvek je neka ekipa odskakala,ali ovo poslednjih 6-7-8 god. je baš drastična razlika. Ove godine je Mercedes,predhodne 4 god je Red Bull sa Fetelom uzeo 4 titule i bio ekstremno dominantan (a sad ga nema nigde,čak je drugi vozač tima daleko uspešniji),pre njih se niotkuda pojavio Brown GP,sve pocepao i zamislite Baton bio šampion (i nestao sa scene).

Lično, svu tu elektroniku shvatam kao pokušaj da cirkus,zaista bude cirkus,da vozač koji je iza (u okviru 1 sec.),može da obiđe ovog ispred. Međutim,telemetriju (menjanje parametara iz boksa) bih načisto ukinuo, ne bih dozvolio šefovima ekipa da utiču na ishod trke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ovo za fetela se potpuno slazem, visestruki svetski sampion a sad kad nema konkurentan bolid ne moze da bude prvi ni u svom timu. *ebes takvog svetskog sampiona. Svima iste formule pa da se vidi ko je bolji vozac i veci majstor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svi su oni skoro podjednako dobri i brzi. Samo zavisi koliko ostali imaju lošije bolide. Tako je Honda Brown na početku nizala uspehe da bi ih od Silverstona konkurencija prestigla. Button-a je spasila zaliha bodova  i niz pobeda sa početka godine. Ross Brown je lepo unovčio ekipu.

I ranije je bila dominacija pojedinaca tj ekipa. Sećam se osamdesetih McLaren Posche tandem Lauda - Prost pa Wiliams Honda Piquet Mansell pa čuveni McLaren Honda i Prost Senna itd itd.

Bilo bi nama gledaocima idealno da se vrate u osamdesete bez ikakvih pomagala  (ABS, ASR automatizovani menjači ) samo snaga i čista snaga i bez prljave aerodinamike već lepa zavetrina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po mom mišljenju,danas,nema tu mnogo vozača koji imaju mu*a. Hamilton,Alonso,Rikiardo,Botas. Ranije sam gotivio Montoyu,Damona Hilla, Mensela, Senu,vozače koji imaju petlju da zagrizu i rizikuju, a ziheraše i taxiste ne podnosim. Jbg., to su trke, a kalkulacije ostavljamo penzionerima. Alen Prost, Niki Lauda jesu imena,ali su osvajali titule sa jednom ili dve pobede,a ostalo 2-3-4-5 mesto. Po meni, to nisu šampioni već matematičari! Kod Montoje se znalo,ili je prvi ili ne završava trku (ne kažem da je to pametno,ali to je trkač),i kad se on pojavi nekome u retrovizoru,nije mu svejedno!

Možda ja nisam u pravu,ali takve vozače volim!

Share this post


Link to post
Share on other sites

svi su oni vrhunski vozaci to je cinjenica ali bas sva ta "poboljsanja" kako pravila tako i bolida ubijaju ono sto bi formula trebao da bude, najbrzi cirkus na svetu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jbg, da bi nekoga obišao na stazi,moraš ili da si mnogo brži,ili da se taj zajebe ili da mu budeš u dupetu pa da koristiš DRS. Ako pratiš maksimalne brzine bolida, skoro uvak su najbrži timovi u donjem delu tabele. Znači svi idu k*o blesavi,razlike su u detaljima tipa aerodinamika, set-up bolida,kočnice. Sve je došlo do limita i krajnjih granica fizike. U današnjim trkama 20-ak konja više,ne znači mnogo,jer sa tom snagom ne možeš da obiđeš boli ispred!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smanje im difozore pozadi i eto stare dobre zavetrine.

Tačno se vidi ko kako matori i kako sve teže pretiče. Tako se i Šumi mučio, danas Alonso sutra neko treći. Fetel koliko god ga ne volio i dalje ima oštricu , i dalje dobro pretiče.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa nije sve crno-belo! Ako smanjiš aeropotisak,trebalo bi da gume traju bar 5 krugova više, i obratno. A to se ne dešava.

Što se Fetela tiče, tu Rikardo objašnjava sve.

Í šta ti znači to za godine,nemo' se vredjamo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fetel - Rikardo očigledno Fetel tupav za ove turbo motore.

Sećam se ranije Šumijevih preticanje sustigne i vrlo brzo pretekne. Posle par godina Šumi se muči par krugova a za to vreme Alonso doleti obiđe Šumija i ovog ispred. E sad je i Alonso počeo da se muči. Muči se Alonso od one glupe trke kada je svo vreme vozio iz Petrova i izgubio titulu.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa poenta trke i jeste da zajebes onog ispred tebe i obidjes ga :-) e sad taj zajeb treba da bude posledica vozacke vestine a ne prejakog bolida, prost primer vam je rozberg u rusiji, pao covek na 19 mesto u nekom tamo petom krugu, do kraja trke stize do drugog mesta i naravno ispred njega je ostao hamilton koji vozi istu zver kao i on i zbog toga nema sanse ni da mu se priblizi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ruše rekord: Hamilton i Rozberg kao Prost i Sena 1988.

 

f1%20mercedes%202014.jpg

 

Vozači Mercedesa Luis Hamilton  Niko Rozberg, koji su trku za Veliku nagradu SAD u Ostinu završili na prvom i drugom mestu, izjednačili su rekord Meklarena po broju duplih klupskih pobeda star 26 godina. Godine 1988. legendarni Francuz Alen Prost i Brazilac Ajrton Sena su deset trka u sezoni u paru završili na prve dve pozicije. Hamilton i Rozberg dve trke pre kraja šampionata nastavljaju da se bore za titulu, s tim što Britanac ima 24 boda više od klupskog kolege. Oni, dakle, imaju priliku da nadmaše Prosta i Senu, koji su do deset duplih pobeda stigli u 16 trka, dok je danas u kalendaru jedna više.

 

Hamilton: Srećan sam, imam fenomenalan bolid

Na 17.ovogodišnjoj trci šampionata Formule 1 koja je vožena u Ostinu za Veliku nagradu SAD, trijumfovao je vozač Mercedesa Luis Hamilton, i ovo je ujedno bila njegovo 10. pobeda ove sezone. Hamilton je sjajnom vožnjom stekao 24 boda prednosti u generalnom plasmanu u odnosu na Nika Rosberga. ''Ovo je neverovatno mesto, i hvala svim fanovima. Srećan sam, imam fenomenalan tim, bolid, bila je ovo dobra trka I ostvario sam sjajan rezultat. Privilegija mi je što predstavljam svoju zemlju na ovakav način i što sam uspeo da pobedim.''

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...