Jump to content
FAS Goran
srdjos

Cene održavanja vozila u ovlašćenim servisima / iskustva, mišljenja o njihovom radu

Recommended Posts

Ajde da čujemo vaša mišljenja, pro et contra oko ovoga?

 

------

 

Istraživali smo koliko košta prvi, redovni servis u ovlašćenim servisima za vozila iz B i C segmenta. Potvrdile su se priče da održavanje automobila pojedinih marki uopšte nije tako jeftino, imajući u vidu cene po kojima se prodaju

 

Prilikom nabavke novog automobila, malo je onih koji razmišljaju o troškovima održavanja istog. Često se dešava da povoljna cena pri kupovini, kao i višegodišnja garancija, zapravo samo znače veće izdatke kasnije. Istovremeno, kupac je „vezan“ garantnim rokom za ovlašćeni servis i praktično mu jedino preostaje da plaća svoju lakomislenost ili možda, bolje reći, neupućenost. Znate ono, „kupite brzo i jeftino, da bi kajanje trajalo dugo i bilo skupo“!

 

Da bismo makar malo pojasnili ovu situaciju, krajem oktobra ove godine sproveli smoanonimnu telefonsku anketu prema ovlašćenim servisima naših uvoznika i distributera u Beogradu, sa istim pitanjima za sve – koliko košta prvi, redovni, servis za vozila iz B i C tržišnog segmenta? U pitanju su, zapravo, nova vozila najprodavanijih marki u Srbiji, i to po sistemu nasumičnog izbora. Tako smo se u kategoriji malih automobila odlučili za najosnovnije verzije sa benzinskim motorom od 1,2 do 1,3 litre sa 70 do 90 KS, dok smo kod vozila iz niže srednje klase, izabrali ona sa 1,5 do 1,7 litara radne zapremine i od 75 do 130 KS, sve u zavisnosti šta koji zastupnik ima u ponudi.

 

U svakom slučaju, radi se o aktuelnim modelima sa našeg tržišta, koji su u ovom slučaju bili „virtuelni“ i pred prvim servisom u garantnom roku, upravo onako kako proizvođač zahteva. To znači da servisni interval varira između 15.000 i 20.000 pređenih kilometara, odnosno uglavnom se odnosi na jednu kalendarsku godinu eksploatacije. Što se tiče predviđenih radova i usluga, proverili smo i cene radnog sata, kao i to šta se menja, a šta kontroliše prilikom prve posete servisu, mada je to svuda, manje-više, isto i odnosi se na filter vazduha, klime, goriva i ulja, potom ulje u motoru, itd. Uglavnom je postupak svuda isti i prethodi mu kompletna dijagnostika i provera opšte ispravnosti vozila, a potom sve već navedeno, ali bilo je tu i nekih interesantnih ponuda u pojednim servisima da se pojedini delovi ne menjaju, poput filtera goriva, kako bi se „uštedelo“. Ipak, mi smo insistirali na promeni svega da bi rezultati bili objektivni.

 

Iz dobijenih rezultata jasno se vidi da će, bar što se tiče odlaska na prvi redovni servis u garantnom roku, kod nas najbolje proći vlasnici modela FIAT Panda 1.2 jer u ovlašćenom servisu “AK Kompresor”, ukupna cena iznosi 11.000 dinara. To znači da oni koji imaju Dacia Sandero 1.2 ovde nisu u prednosti, mada je cena od 12.500 dinara u ovlašćenom servisu “HIT Auto” sasvim korektna. Međutim, još prijatnije iznenađenje predstavlja činjenica da je čak povoljnije imati VW Polo 1.2 TSI i da je za njegov prvi servis kod kompanije “Porsche Sever Beograd” potrebno izdvojiti tek 500 dinara više od najniže cene koju smo u svim telefonskim ragzovorima čuli.

 

Najskuplji mali automobil za održavanje je, takođe iznenađujuće, Ford Fiesta 1.25, za čiji servis je kod firme “Grand Motors” potrebno izdvojiti čak 15.000 dinara. Istini za volju, tu nam je ponuđena i jeftinija varijanta prvog servisa za ovo vozilo iz B segmenta sa benzinskim motorom, očigledno naš “srpski specijalitet”, po kojoj je potrebno zameniti samo ulje i filter ulja za 8.000 hiljada dinara. Na pitanje kako se to onda odražava na garanciju, dobili smo odgovor da nema razloga za brigu(?!) To pomalo čudi, jer zašto onda raditi “komplet” servis kada je, navodno, dovoljan i ovaj “delimični”, tako da ćemo ovaj “fenomen” još istražiti sa centralom Forda u Evropi!

 

Kada je reč o servisu vozila niže srednje kategorije, odnosno onog iz tržišnog C segmenta, pa još sa dizel motorom, situacija je još interesantnija. Ovde u prvi plan dolaze Dacia Logan 1.5 dCi kao i, opet pomalo neubičajeno zbog predrasuda u našem narodu, VW Golf sedme generacije sa 1.6 TDI motorom. To znači da u servisima “HIT Auto” i “Porsche Sever Beograd”, za prvo redovno “viđenje” treba izdvojiti identičnu sumu od 16.500 dinara. Pri tome, radi se o kompletnoj usluzi i zameni svih delova, naravno originalnim, odnosno bez nekih domaćih “specijaliteta”, mada nam je i u prvom slučaju ponuđeno da se filter goriva ne menja, te da to onda “štedi” dodatnih 5.500 dinara! Za tačno 1.500 dinara skuplji je prvi servis, opet kod firme “HIT Auto”, ali za model Renault Megane 1.5 dCi.

 

Neslavan rekord po visini cene ponovo drži “Grand Motors”, gde je za prvi redovan servis modela Ford Focus 1.6 TDCi potrebno izdovjiti čak 23.000 dinara! Ovde nam je opet ponuđena jeftinija verzija servisa, koja podrazumeva da filter goriva ne bude zamenjen, jer to navodno odobrava i sam proizvođač, pa je u tom slučaju ušteda čak 8.500 dinara! Slična situacija bila je i u drugom po skupoći, u ovom slučaju, servisu “AK Kompresor”, za “naš” FIAT 500L 1.6 JTD. Redovna cena servisa je 22.650 dinara, ali može i jeftinije, za 17.400 RSD, ako ne menjamo filter goriva.

 

Iznad svega, zanimljivo je doći do podatka o ceni prvog servisa za model Škoda Rapid 1.6 TDI. Zanimljivo i komplikovano, što otvara prostor za različite računice. Najpre, bilo je potrebno nekoliko poziva na telefon ovlašćenog servisera “Auto Čačak” da bi sa “centrale bili prebačeni” na servis gde nam saopštavaju da je cena radnog sata 3.000 dinara bez PDV-a, ali za fizička lica trenutno odbravaju popust od 15%. Potom, zovemo prodavnicu gde se informišemo o cenama potrebnih delova i tako saznajemo da filter ulja košta 1.043 din, goriva 3.832 din, vazduha 2.138 din, polena (i, to običan!) 1.880, a karbonski 2.200 dinara, te da je za litru ulja, a treba nam pet, potrebno izdvojiti još 1.850 din! Na sve delove, osim ulja, odobava se 15% popusta za fizička lica, tako da kada izvedemo celu računicu, ukupna cena servisa je 19.800 dinara, i to pod uslovom da je u pitanju samo jedan radni sat!

 

A kada smo kod cena “radnog sata”, tek je tu situacija zamršena i zavisi od mnogo faktora, pa i starosti vozila. Zato se pre odlaska u servis treba dodatno raspitati o ovome, ali i svim pojedinostima, kako kasnije ne bi bilo “nesporazuma”

 

Međutim, dileme nema – ovlašćeni servisi su, ipak, pravo mesto za održavanje vozila! U pitanju su centri koji funkcionišu u okviru uređenih sistema, sa znanjima i iskustvima prenetim od strane principala. U njma postoje jasne procedure i radni nalozi, pa je uglavnom moguće i predvideti troškove. Delovi koji se ugrađuju moraju biti originalni, mada ima situacija u kojima će se ponuda proširiti, nažalost, i na neke manje kvalitetne, ali jeftinije zamene, koje opet mogu imati i svoje garancije. Potom, ljudi koji u njima rade su stručni i obučeni za te poslove, tako da i ako dođe do nekih problema, mnogo je lakše “isterati pravdu” nego sa različitim “zanatskim” radionicama. Uostalom, uvek postoji i garantni rok. Na kraju krajeva, nova vozila koja su u ovom slučaju, prvog servisa, svakako u garanciji i ne mogu da odlaze bilo gde van ovlašćene servisne mreže, što zbog gubitka iste, ali i sve komplikovanijih dijagnostičkih sistema i specijalnih alata.

 

Zato, najbolje je telefon u ruke i dobro se informišite pre polaska na prvi servis!

 

Link na originalnu vest: TopSpeed.rs

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi skuplji za održavanje od BMW-a i Mercedesa

 

audi%20all%2011.jpg

 
Kada kupite automobil iz premium klase znate da vas pored cene samog vozila čekaju i visoki troškovi redovnih servisa. Takođe i rezervni delovi su znatno skuplji u odnosu na neke konkurente. Ali koji od tri nemačka vodeća brenda je najskuplji za održavanje?


Kada pregledate oglase polovnih automobila i birate automobil koji je po vašoj meri, a uklapa vam se u budžet, sigurno razmišljate i o troškovima održavanja. Opel i Fiat su među brendovima koji su prijatelji kućnog budžeta, dok su Francuzi i Japanci već u klasi iznad. A šta je sa najskupljima? Ako izuzmemo luksuzne i ekskluzivne brendove apsolutno su vodeći nemački automobili proizvođača BMW, Mercedes i Audi. Bavarski automobili su veoma popularni kod nas pa većina vozača zna koliko košta jedan servis ili rezervni deo, ko kupi Mercedes uglavnom nema problema da plati servis, a šta je sa Audi modelima kojih takođe ima u velikom broju na našim ulicama? Britanska studija kaže da je Audi najskuplji za održavanje, da se u toj kategoriji kotira iznad BMW i Mercedes modela. Oni su u obzir uzimali cenu redovnih servisa i redovne, fabrički predviđene zamene potrošnih delova. Prema njihovim rezultatima prvi je Audi, zatim sledi BMW dok je Mercedes ''najjeftiniji''.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

2016. Škoda Octavia 1.4T 150 konja, mali servis odrađen u ovlašćenom servisu u Milutina Milankovića na Novom Beogradu:

 

- filter ulja: 1.365

- filter polena: 2.513

- filter vazduha: 2.680

- filter goriva: 4.459

- bakarni zaptivni prsten: 24

- ulje Castrol Edge Professional LongLife III 5W-30: 9.787 dinara za 5 litara

- usluga servisa: 1 sat i 40 minuta = 4.032

 

Total: 24.860 dinara za mali servis na 1.4 turbo-benzincu

 

Povoljna Škoda, nema šta... :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veliki servis 53000?! Na 1.9 mjtd?

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

 @MS PK Mićo, molim komentar :)

Kao da je TDI a ne mjet... I za ovlašćeni preterano. 

Koliko su ruke, tj radni sat ili kako već računaju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogledajte cene održavanja u Porsche Beograd...

 

Navedene cifre u temi su bagatela, tipa 2-3h samo rada ovde...

Edited by OmenVeritas

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/12/2020 at 3:52 PM, MiloshBg said:

Au ljudi pa nisu ovo 90e.... Naravno da se sve menja kao sto i bude prikazano na racunu, uostalom klijent se uvek pita hoce li stare delove ili ne. 

Rabati su smesni, mnogo manji nego sto mislis.

@Drasko bgd ...

 

Vidim da pišeš iz iskustva, izgleda da si u branši pa to "naravno" verujem da je tako kod tebe, ali nemoj da nipodaštavaš sagovornika ako nemaš info.

I ja sam napisao na osnovu iskustva... Ne iz 90ih.

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/12/2020 at 11:25 PM, PremieRacing said:

Vidim da pišeš iz iskustva, izgleda da si u branši pa to "naravno" verujem da je tako kod tebe, ali nemoj da nipodaštavaš sagovornika ako nemaš info.

I ja sam napisao na osnovu iskustva... Ne iz 90ih.

Pricam jer radim u jednom ovlascenom servisu i uopste znam da se  zbog takvih stvari (majstor ne ugradi deo itd..) leti iz firme, a ako prica ode do FCA ozbiljni penali se placaju... a ako ode predaleko to "ovlascenje" za servisiranje se oduzima.  Sitna je to para da bi se iko igrao sa tim. A vi ako strepite od toga nemojte kupovati nova auta...ili jednostavno trazite stare delove na uvid sto je najmanji problem! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa vidiš, opet ti u ploču. I opet si drzak sa ovim:

Quote

A vi ako strepite od toga nemojte kupovati nova auta...

Na šta ti to liči. Od takvih stvari se strepi i kod ovlašćenih i kod neovlašćenih i svako ko kaže da se to ne dešava - jednostavno ne govori istinu. 

 

Jasno mi je bilo da si u branši, i da si u jednom ovlašćenom servisu. Takođe ti verujem 101% da se to kod tebe u tvom servisu i sistemu ne dešava. Ja sam samo drugarski posavetovao kolegu da proveri ulje i filtere nakon besplatnog servisa, što ujedno i ti savetuješ kad kažeš da traži stare delove. 

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo,moj drug Darko vozio Forda kod ovlaštenog da mu zamene pumpu za gorivo,tek iz trećeg pokušaja su mu je zapravo i zamenili.... hteo da ih pobije sa sve gazdom

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, PremieRacing said:

Jasno mi je bilo da si u branši, i da si u jednom ovlašćenom servisu. Takođe ti verujem 101% da se to kod tebe u tvom servisu i sistemu ne dešava. Ja sam samo drugarski posavetovao kolegu da proveri ulje i filtere nakon besplatnog servisa, što ujedno i ti savetuješ kad kažeš da traži stare delove.

Ozbiljan problem imas sa rezonovanjem... Bas ozbiljan. No to nije moj problem, ja samo iznosim kako bi svet trebao funkcionisati.

 

U porodici imam coveka koji je kupio novog Punta Evo pre nekoliko godina i ubedjen je da su mu ukrali sus pleh na prvom rs... jer eto on zna da ga je imao a ja znam da auto u toj opremi to nema, eper to i potvrdjuje ali dzaba on je uveren u neke stvari. Tako je vecina uverena u to da su svi prevaranti a i da neko jedva ceka da bas njega prevari. Opustite se ljudi, zivot je lepsi, ako ne znate nesto pitajte, nemojte stvarati kojekakve teorije u svojim glavama. 

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj kum je kupio novog Ford Fusiona pre desetak godina i jedno vreme, i posle isteka garancije, ga održavao u ovlašćenom servisu, tj. Grand M u N. Sadu. 

Pri jednom malom servisu su zamenili i svećice. Ja sam ga baš tada bio odvezao do servisa da preuzme auto. Vidim kako pali auto, kreće i počne auto da se trza. Nekako se vrati nazad na mesto.

Ušao unutra i reklamirao. Odgovor ovih u servisu: jao, bila je jedna loša serija svećica. I stavili mu druge.

I šta reči...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za mnoga vozila sam od dilera/uvoznika/servisera pribavljao "cenovnike redovnog održavanja" (koje oni uglavnom imaju unapred pripremljene, najčešće za potrebe flotnih kupaca)  i pošto ti cenovnici nisu radjeni prema istom šablonu (neko npr u njih ubaci i trošak kočnica, a neko kočione elemente iskazuje odvojeno, u samostalnim cenovnicima ) i često je veoma teško uporediti  koje vozilo ima skuplje ili jeftinije održavanje. Znam da, kada sam pre oko pet godina pribavio troškovnik za oktaviju A7 (2,0 TDI i 1,4 TSI ), da je na oko planom obuhvaćenih 195 kkm, ukupan trošak (sa projektovanim troškom kočnica i jednim velikim servisom, posle 5 godina ili 180 kkm ) bio jako sličan ( oko 500 i 520 hiljada tadašnjih dinara). Da se "smrzneš". Naizgled. Ali, u njemu je bilo sve, uz servisni interval od 15 kkm. A npr, za Hondu CRV 1,5T koju sam uzeo, planom je obuhvaćeno (uobičajenih) 120 kkm i ukupan trošak za šest godišnjih servisa (uz servisni interval od 20 kkm) je nešto ispod 1.200 evra (ali, bez troška kočnica, za njih ima poseban cenovnik). Dakako, ako ne prelazim 20 kkm godišnje (a ne verujem da hoću ), ukupan trošak na tih 120 kkm će sigurno biti veći, medjutim, čak i sa "troškom kočnica" (ako bih primenio frekvenciju zamene koju planira "Auto Čačak" za (službene) škode), ne bi trebalo biti skuplje nego za škodu, pa ni za pežo, koji sam (u dva navrata) godinama održavao i u ovl. servisu. 500L 1,6 MJ je ipak značajno jeftniji za održavanje u ovl. servisu. To nema dileme.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, MiloshBg said:

Ozbiljan problem imas sa rezonovanjem... Bas ozbiljan. No to nije moj problem, ja samo iznosim kako bi svet trebao funkcionisati.

...

Tako je vecina uverena u to da su svi prevaranti a i da neko jedva ceka da bas njega prevari. Opustite se ljudi, zivot je lepsi, ako ne znate nesto pitajte, nemojte stvarati kojekakve teorije u svojim glavama. 

 

:lol:

 

Svet bi trebao da funkcioniše po tebi i prema tebi. Cveće, med i mleko. Pravo da ti kažem i ja bi to voleo, ali kad odrasteš videćeš da nije baš tako. 

 

Ti kažeš to se ne dešava, i ja ti kažem da ti stvarno verujem da se kod tebe ne dešava. Ja kažem da iz iskustva znam da se dešava, ti mi kažeš da imam ozbiljan problem. :thumbsup:   I još kažeš da stvaramo kojekave teorije u našim glavama i da treba tebe da pitamo sve što ti misliš da mi ne znamo  :cheers:

 

btw: kakve veze imaš sa kolegom @Djulijano pošto vidim da vam je avatar identičan... Nije nikakvo rezonovanje, samo sam primetio. Nemoj i to da ti smeta što pitam. 

 

 

Edited by neshaoct
rečnik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ne mogu da tvrdim da na današnji dan ima raznih malverzacija i prevara po ovlašćenim servisima i dilerima, ali da ih je bilo - bilo ih je ihaha.

Najupečatljivija mi je ona iz AK Kompresor beše, devojka koja je uzimala kapare za Dačije, izdavala fiktivne potvrde, trpala sebi pare u džep i zapalila .
O dolivanju ulja umesto zamene, nemenjanju filtera (a naplaćivano) da i ne pričam...




Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je najneverovatnija prica koju sam skoro cuo od jako dobrog drugara u vezi sa ovlascenim servisom. Ni sam ne verujem da je istina ali opet, crv sumnje je ubacen.

 

Elem, dogovorio drug da dodje da pogleda X-Trail-a 2017. sa nekog placa u Borci valjda (ili Krnjaci) i posto je iz NS pita gde da otera na pregled, ja mu rekao Kompresor ti je tu najblizi od ovlascenih da znam. Zvao Kompresor, dogovorio termin par dana posle samo da se dogovori sa vlasnikom placa da odslepaju auto. Dogovorili se sve oni na placu i pita ga vlasnik placa gde da voze na pregled, ovaj rece Kompresor tad i tad. I krene onda vlasnik placa (dal je fora ili ne, ne znam, rekao sam da mi to sve ne pije vodu): "Jesi li pitao da li mozes ti ili neko od nas da bude prisutan pregledu? Cisto sa druge strane stakla da isprati sve."

Drugar naravno rece da nije. Zovu sve ovlascene servise redom, nigde nije moguce prisustvovati pregledu i svugde pregled traje bar sat vremena. I onda mu gazda kaze da vozi na svoju odgovornost auto na pregled, da se desavalo da na pregledu menjaju delove (stavljaju neispravne) kako bi se musterija vratila u servis kad primeti da nesto ne valja. 

 

Tu se drug pokolebao, nasao majstora koji je sa njim pregledao auto komplet i kupio na kraju. Vozika se vec par meseci, prosao je ok. 

 

 

Kazem meni je neverovatna prica i opste stav koji ocekujem od preprodavaca (tipa sve tu valja nema potrebe pregled), Ovde je averzija bila prema ovlascenom servisu, ne i prema bilo kom drugom majstoru. Verovatno losa iskustva. U krajnjem slucaju, ne moraju da menjaju deo, dovoljno je da stoji sat vremena na dizalici i oni samo napisu ma sve je ok, teraj. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, knezevic76 said:

Što se majstora tiče I čačkanja, pa moram reći , bar za ovu auto kuću, da ne sumnjam ni najmanje u njihovu stručnost I pedantnost.

Verovao ili ne, dan posle jednog redovnog godišnjeg servisa na 500L u AK Kole, ja sam potpuno slučajno video da mi šuspleh visi pozadi (prema zadnjem delu kola i da je na svega par cm od asfalta).

Kleknem, napravim "na slepo" telefonom par fotografija, pogledam fotografije i jasno vidim da sa svake strane šuspleha (prema zadnjem delu) nedostaje po jedan (najveći) vijak koji bi trebalo da ga drži.

Pošto je bila nedelja ujutro i trebalo je da idemo na put sa tim kolima, odem do moje garaže i nadjem dva šrafa od bajsa ( mašinski, možda 8 X 30 mm ), koji su tu taman "legli".

Jesam im posle pustio mail i oni rekli "izvinite", ali, "nisu se zajebali" pa sledeći put stavili OEM Fiat šrafove umesto onih sa Capriola ... I to i danas tako stoji :) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onda najbolje da trażimo da prisustvujemo servisima ili da sami radimo iste.
Jbg, 25 godina se bavim mašinstvom, koliko god da sam dobar u poslu, dešavali su mi se propusti I desavace se I dalje. Šta znam, ja prvu uvek krećem od sebe.
Na sve što nije urađeno kako treba ili mislimo da nije, treba skrenuti pažnju onome ko je radio.
Ne opravdavam nikoga, pa ni servis koji napravi propust, ali kad se to desi, treba reagovati adekvatno situaciji.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neće se zvanični servisi ovajditi od mene, , ja kod mojih majstora uvek budem prisutan, nešto drugo primetim. Nesto naučim.

Ali pitanje

Zašto nije dozvoljen barem vizuelni kontakt sa servisiranjem auta. Da se kroz neko staklo, prozor gleda na radno mesto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovde pričamo o automobilu u garanciji, dakle ovlašćeni servis.

1.Ne znam šta bi video kroz prozor koji gleda na 10 dizalica?
2. Zbog bezbednosti nije dozvoljeno biti fizički blizu mesto rada
3. Svako prisustvo drugog lica ometa rad I usporava isti, odvlači pažnju majstoru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...