Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Istorijska odluka: Audi ulazi u Formulu 1?

Recommended Posts

audi%20f1.jpg

 

Pojavile su se glasine da Audi priprema povratak u najbrži cirkus na svetu već 2016. godine

Insajderi iz Audija i njegove vrhovne kompanije, Volkswagen Group otkrivaju da će Audi napustiti nemačko touring prvenstvo, DTM i legendarnu Le Mans 24 trku kako bi bi pridružio Grand Prix šampionatu. Isti ti insajderi navode da će Nemci kombinovati budžete iz WEC i DTM-a i uz sponzorski paket Red Bull-a pokušati da se takmiči u Formuli 1, areni u kojoj se nije pojavljivao još od pokretanja modernog prvenstva Formule 1 davne 1950. godine. Različiti izvori navode da će Audi ''izdržati'' interni pritisak Volkswagena i ostaviti Le Mans i World Endurance Championship sestrinskoj kompaniji, Porsche-u. Audi je 2013. godine bio blizu ulaska u F1 i javno je stajao iza plana koji je odbačen, a ticao se korišćenja četvorocilindričnih turbo motora. Na Audijevo insistiranje, Svetski savet FIA-e predložio je krajem 2010. godine da se koriste turbo motori sa četiri cilindra, ali je Komisija F1 promenila odluku i dozvolila turbo V6 motore. Insajderi navode da Audi od tada razvija 1.6-litarski V6 turbo Formula 1 motor. 

 

Ono što je sigurno je da, zbog poodmaklog in-house razvoja pogonskih i električnih hibridnih motora, Audi planira kupovinu nekog od timova, umesto pokretanja F1 operacija od početka - kao potencijalne ''mete'' spominju se Red Bull Racing ili Toro Rosso zbog istorijskih veza sa Austrijom i direktorom Red Bull-a, Ditrihom Matešićem. Red Bull je dugo vremena najveći sponzor Audijevog vodećeg tima u DTM-u. Audi je prošlog meseca zaposlio čoveka koji ne zna ništa o Le Mans-u, ne zna ništa o takmičenjima touring automobila i čak ni ne priča nemački jezik, ali je bivši direktor Ferrari Formula 1 tima, Stefano Domenikali. Kao mogući vozač ovog tima spominje se Fernando Alonso, dvostruki svetski prvak, zbog poznavanja Domenikalija za koga je vozio nekoliko godina, i to ukoliko ne potpiše sledeće godine za McLaren-Honda tim.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Audi neće u Formulu 1

 

120084-f1.jpg

 

Nemački proizvođač automobila Audi neigrao je da će 2016. godine ući u šampionat Formule jedan.

- Nije doneta odluka da idemo u tom pravcu. Audi ima program za motosport i radimo na automobilima za narednu sezonu. Nemamo drugih programa - rekao je direktor Audija za motosport Volfgang Urlih, a prenosi Beta. Urlih je potvrdio da je Audi doveo bivšeg direktora ekipe Formule jedan Ferarija Stefana Domenikalija, ali je rekao da se Italijan neće baviti motosportom.

U poslednjoj trci Formule jedan u Ostinu, prošle nedelje, takmičilo se samo devet timova, pošto su Keteram i Marusija blizu bankrota, zbog čega su nemački mediji spekulisali da će Audi 2016. godine ući u takmičenje. Urlih je rekao da nije kontaktirao dvostrukog svetskog šampiona Formule jedan Fernanda Alonsa, koji će gotovo sigurno na kraju sezone otići iz Ferarija i preći u Meklaren.

 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi u Formulu 1 ulazi sa TDI motorom?

 

130745-audi%20f1.jpg

 
Ekipa Red Bull  trenutno se nalazi možda u najtežoj sezoni od kada postoji, a problema ima gotovo na svim poljima. Glavni problem, već odavno poznato, je Renaultov motor koji nema ni adekvatnu snagu, a ni pouzdanost. Rukovodstvo Red Bulla nije uopšte zadovoljno tehničkim pravilnikom o motorima, pa su u jednom periodu čak pretili odlaskom iz Formule 1. Očajnu situaciju prošle godine imao je i Ferrari, a zbog toga otkaz je dobio i Luca di Montezemolo. Nakon duže vremenske pauze, u javnosti se oglasio i di Montezemolo povodom trenutne situacije u kojoj se nalazi ekipa Red Bulla. Naime on tvrdi da Red Bullov vlasnik Dietrich Mateschitz razmišlja o prodaji ekipe ili da uđe u saradnju sa Audijem.
 
Dugo se šuška da bi Volkswagen grupacija mogla da uđe u Formulu 1 i to preko Audija. Red Bull očajnički treba novog partnera koji će moći da napravi adekvatnu pogonsku jedinicu s kojom bi se vratio na pobedničke staze. Renault već duže vremena razmatra i mogućnost stvaranja fabričkog tima, ali i čak potpuno povlačenje i Formule 1. Audi je već angažovao bivšeg Ferrari F1 tima, Stefana Domenicalija koji ima zadatak da napravi plan kako da Audi uđe u Formulu 1. Povodom čitave situacije Luca di Montezemolo je za list La Repubblica izjavio: ''Znam da Mateschitz razmišlja o prodaji tima i preko zajedničkog prijatelja znam da je rekao ''Ili ću uveriti Audi da uđe ili ja odlazim''. Takođe, dotakao se i trenutne pozicije i forme Ferrarija. ''Iskreno, mislim da su imali sreće – ove godine, osim Mercedesa, nemaju druge rivale. Ukratko, Ferrari sada svaku trku startuje s podijumom u džepu. Ipak, sreća je beskorisna ako je ne znate iskoristiti.''
 
S kojim motorom bi Audi mogao da uđe u Formulu 1?
Audi godinama vlada LMP serijom, a već su postali neprikosnoveni na trci 24 sata Le Mana. Njihov najjači trkački bolid, Audi R18 e-tron pokreće snažni TDI dizelski motor koji je uparen sa elektro motorima što čini idealan hibridni sistem. Postavlja se onda pitanje, da li će Audi uvesti u Formulu 1 TDI motor? Zvuči šaljivo i nemoguće, ali ko zna…
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strategy Group raspravlja o planovima Audija za ulazak u F1

 

130745-audi%20f1.jpg

 
Veruje se da je potencijalni ulazak u F1 od strane Volkswagen Group bio tema sastanka Strategy Group prošle nedelje. Glasine o tome da bi brend VW Group Audi mogao da uđe u ovaj sport su sve glasnije poslednjih dana. Ljudi koji su upućeni u materiju ukazuju da će Audi razmotriti ulazak u F1 samo ako se propisi koji se odnose na motore stabilizuju i iskristališu do krajnjih granica. Sa druge strane, Bernie Ecclestone ulaže velike napore da promeni pravila koja se odnose na motore od sezone 2017. želeći mnogo bučnije i snažnije motore u F1. I drugi proizvođači motora žele da znaju na čemu su kada je reč o planovima, mada trenutni propisi bi trebali da budu na snazi do 2020. godine.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi u Formuli 1 od 2018.

 

audi%20formula.jpg

 
Iako se požar, čijim uzrokom je otkriveno varanje na američkim eko testovima sa 2.0 litarskim TDI motorom tipa EA189, koji pokreće 11 miliona automobila razbuktava, VW koncern već počinje da ''čisti'' svoj teško narušeni imidž. Pre neki dan, viši dužnosnici Audija, ''u poverenju'' su objavili novinarima da Audi, 2018. godine, ulazi u, ni manje ni više – Formulu 1. Već se zna i ime tima: Audi Red Bull F1 team. Jedan od vodećih menadžera Audija, preneo je novinaru britanskog Car magazina i ''opravdanje'': - Istraživanje tržišta je potvrdilo značaj Formule 1 i ogroman uticaj rezultata na tržišne rezultate – rekao je, dodavši da Audi, ulaskom u Formulu 1, vidi ogromne potencijale za napredak marke. Ogromne troškove Formule 1, otkriva Audi, pokriće bliskoistočni sponzori i Red Bull.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi pred ulaskom u Formulu 1

 

221111-audi f1.jpg

 

Audijevi planovi o ulasku u Formulu 1 dobijaju na zamahu. Nemački proizvođač je zadovljan pravcem kojim se kreće kreiranje novih pravila. Na mitingu Svetskog saveta auto-moto sporta prošle nedelje, predstavljen je okvir regulative za 2026. vezane za pogonske jedinice, s ciljem da se koriste 100% održiva goriva, kao i da akcenat bude više na električnoj energiji. Namera je takođe da se značajno smanje troškovi, kako za postojeće proizvođače, tako i nova imena koja će se eventualno uključiti u ''najbrži cirkus na svetu''.

 

Čini se da je Audi veoma zadovoljan ovim nacrtom, tako da je na ivici da i zvanično potvrdi svoj ulazak u Formulu 1. U pismu koje su šef druge bavarske marke, Markus Disman, i Oliver Hofman iz upravnog odbora poslali sada već bivšem predsedniku FIA-e, Žanu Todu (zamenio ga je Muhamed Ben Sulajem) i generalnom direktoru Formule 1, Stefanu Domenikaliju, Audi je čestitao FIA-i na priređivanju fer takmičenja ''bukvalno do poslednjeg kruga sezone''. U pismu se dodaje da je Audi veoma blizu da stavi potpis na papir i uđe u Formulu 1, kao i da je regulativa pošten kompromis koji nudi izjednačene šanse na gridu.

 

U pismu, koje je prosleđeno članovima Svetskog saveta auto-moto sporta uoči završnog sastanka održanog 15. decembra, navodi se da je s ''regulatornim nacrtom pitanja 6'', koji treba da bude usvojen od strane saveta, Audi posvećen procesu ulaska, nadajući se da će to i potvrditi početkom 2022. Nacrt je ratifikovan tokom sastanka, a kao što je obelodanjeno prošle nedelje, planovi za pogonsku jedinicu za 2026. i dalje uključuju 1.6 V6 motor, ali bez MGU-H, uz povećanje električne snage na 350 kW (475 konja).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Velike promene - Audi nudi 500 miliona evra, i Porsche želi u Formulu 1

 

audi_new-logo_09.jpg

 

Volkswagen, vlasnik Audija i Poršea, daće zeleno svetlo na sastanku, koji će se održati sledeće nedelje, da ova dva brenda uđu u Formulu 1.

''Nadajmo se da ćemo tada moći da saopštimo našu nameru da uđemo u Formulu jedan'', rekao je jedan od izvora, a drugi je dodao da postoje ''dobre šanse'' za pozitivnu odluku. ''Volkswagen je odbio da komentariše. Ovu vest je prvi preneo Biznis insajder'', preneo je Rojters.

 

Dugo se priča o tome da Audi i Porsche žele da formiraju partnerstvo sa postojećim timovima Formule 1, što je njihov jedini način ulaska u najvišu klasu međunarodnih trka. Audi i McLaren demantovali su prošle godine izveštaje da je partnerstvo između dva brenda već formirano, ali su rekli da se o tome razgovara, a odluka se očekuje ove godine. Audi će ponuditi oko 500 miliona evra za McLaren, rekao je jedan izvor, dok Porsche namerava da uspostavi dugoročno partnerstvo sa trkačkim timom Red Bull-om počevši za nekoliko godina.

 

Volkswagen ranije nije bio uključen u Formulu 1, ali je sarađivao sa Red Bull-om, posebno na svetskom šampionatu u reliju. Izvor je Rojtersu u novembru rekao da će konačna odluka Volkswagena zavisiti od toga da li će Formula jedan ispuniti svoje planove da pređe na sintetička goriva do 2026. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zvanično: Audi u Formuli 1

 

audi f1 2022.jpg

 

Izvršni direktor te kompanije Markus Disman je potvrdio tu vest u Spa Frankoršanu. ''Sa novim pravilima pravo je vreme da se uključimo'', rekao je Disman na konferenciji za novinare.

 

Kako se navodi u saopštenju FIA do 2026. godine F1 će sigurno i dalje imati 1.6 V6 motore, ali će se kapacitet elektromotora povećati, pa će samim tim i taj električni segment biti skuplji i to će uticati na povećanje budžeta iliti salary cap-a. ''Oduševljen sam zbog dolaska Audija u Formulu 1, slavnog auto-moto brenda, pionira i tehničkog inovatora. Ovo je veliki trenutak za naš sport i označava snagu koju imamo kao globalna platforma da nastavimo da rastemo'', rekao je direktor Formule 1 Stefano Domenikali. Audi je najavio ulazak u Formulu 1 pred Veliku nagradu Belgije i najavili su da će do kraja godine otkriti ko će činiti tim 2026. godine.

 

Postrojenje će biti postavljeno u Nojburgu, prvi put u više od decenije da će se to desiti u Nemačkoj. Istakli su i da su testovi već u toku, te da trenutno rade na okupljanju osoblja, stvaranju prostora i tehničke infrastrukture do kraja godine. Imaće tri godine da sve pripreme. Podsetimo, Formula 1 je bila veoma zainteresovana da pusti još jednog proizvođača automobila, pogotovo nakon odlaska Honde, a i zdrava konkurencija Ferariju, Mercedesu i Renou sigurno ne može da škodi. Odavno je poznato da pored Audija i Porsche želi u Formulu 1, što su odavno potvrdili i Žan Tod i Stefano Domenikali. Najverovatnije će to biti u partnerstvu sa Red Bull-om.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ala bi se usrecili :D ...

 

Turrini: Binotto već pregovara sa Audijem

 

Mattija_Binotto_Ferrari_VN_Singapura_Trka.jpg.webp

 

Pojavile su se špekulacije da se bivši šef Ferrarija sprema za novo poglavlje.


Ferrari i Mattija Binotto odlučili su se da raskinu saradnju. Italijanski tim još uvek traga za njegovim naslednikom ali izgleda da i ovaj Švajcarac radi na pronailaženju nove sredine. Prema pisanju pojednih medija tim iz Maranela ima nekoliko kandidata za mesto šefa tima a kako navodi Leo Turrini ni bivši vođa italijanske ekipe ne sedi skrštenih ruku.

Ovaj novinar koji je blizak Ferrariju naveo je da je Mattija Binotto započeo razgovore sa Audijem, koji je objavio da ulazi u Formulu 1, jer je kupio tim Saubera koji trenutno nosi ime Alfa Romea.

“Ferrari je bez lidera. Novi šef tima dolazi u januaru. Binotto će uskoro biti upošljen od strane konkurencije. Znam da on priča sa Audijem, koji će doći u Formulu 1 2026.” kazao je Turrini za Calcio Mercato.

Za sada nema zvanične potvrde ove informacije a da li će se ovo i desiti ostaje da vidimo.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi gradi svoju fabriku za potrebe Formule 1

 

Audi_Fabrika_Nojberg.jpg.webp

 

Nemačka kompanija trenutno proširuje svoje kapacitete.


Audi je najavio da će 2026. i zvanično ući u najbrži cirkus pa je za ove potrebe sklopio strateško partnerstvo sa timom Saubera. Tako će se šasija njihovog bolida razvijati u Hinvilu a motori praviti u Nojbergu. Zbog toga je Audi krenuo da gradi novu fabriku u svom kompleksu za ove potrebe.

“Mi imamo idealnu bazu za F1 projekat.” kazao je tehnički šef nemačke kompanije Oliver Hoffman za sajt Audi-mediacenter.com. “Postrojenje Audi Nojberg je napravljeno tako da može da odgovori najzahtevnijim projektima u motorsportu. Dodatno proširenje obezbediće potrebnu infrastrukturu za dugoročnu proizvodnju F1 agregata.”

Trenutno se radi na izgradnji zgrade od 3000 kvadratnih metara koja će biti pre svega namenjena potrebama za Formulu 1. Kako navodi nemački proizvođač za sada na ovom projektu radi 220 ljudi ali bi do sredine 2023. ova brojka mogla da naraste na 300 zaposlenih radnika.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audijev bolid stigao u igru F1 22

 

audi f1 01.jpg

 

Audi u Formulu 1 ulazi 2026. godine, ali ljubitelji popularne igre F1 22 već mogu voziti bolid u ruhu nemačkog brenda. Audi je prilikom najave svog ulaska u Formulu 1 objavio render bolida u posebnom ruhu, a sada ga mogu izabrati oni koji igraju video-igru F1 22.

 

audi f1 02.jpg

 

Codemasters je omogućio izbor Audijevog bolida kroz Podium Pass Series 4 VIP, koji je dostupan od 7. decembra. Direktor Codemastersa za F1 franšizu, Paul Jea, istakao je uzbuđenje što je studio ponudio ovaj novitet igračima. Kao što je poznato, Audi je ranije ove godine zvanično najavio svoj povratak u Formulu 1 u ulozi dobavljača motora ekipi Sauber, koja trenutno u Formuli 1 deluje pod imenom Alfa Romeo Racing. Audi ulazi u Formulu 1 baš kada ovaj sport uvodi nova pravila prema kojim motori sa unutrašnjim sagorevanjem prelaze u potpunosti na sintetičko gorivo. Testiranje počinje 2025. godine, a Audi će kupiti udeo u timu. Ipak, detalja o ovom partnerstvu još uvek nema. Jasno je da će Audi razvijati motore, dok će Sauber biti zadužen za razvoj bolida.

Iako je reč o renderima, Audijev bolid je zahvaljujući svom dizajnu i tradicionalnim bojama u motosportu privukao veliku pažnju, a reakcije su pozitivne.

 

audi f1 03.jpg

 

Audijeve bolide ćemo verovatno prvi put videti 2025. godine, a kompanija trenutno radi na razvoju motora u postrojenju Neuburg an der Donau. Nova pravila nalažu da bolidi koriste više električne energije, čime sport postaje još bliži održivosti. Igra F1 22 je u prodaji od 1. jula i dostupna je za konzole Xbox One, Xbox Series X i S, PlayStation 4 i 5m i PC. Dobila je generalno dobre ocene i predstavlja zvaničnu igru za F1 i F2 šampionate. Novost je svakako i uvođenje game moda Eliminator.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi će testirati svoj F1 motor krajem godine

 

227623-audi f1.jpg

 

Audi Sport je objavio svoj raspored razvoja uoči ulaska u Formulu 1 planiranog za 2026. godinu.

Audi koristi jednocilindrični motor od kraja prošle godine kako bi podesio svoj Formula 1 test i opremu za merenje, ne zbog toga što je pravila za 2026. godinu ''pročitao naopako'', nego jer planira da testira funkcionalni prototip svog budućeg hibridnog F1 pogona u potpunosti krajem 2023. godine. Kompanija je tokom sajma automobila održanog u Šangaju potvrdila da je njeno trkačko odeljenje već započelo pripreme za ulazak u Formulu 1 2026. godine kao fabrički tim s pogonskom jedinicom proizvedenom u Nemačkoj.

 

Reč je o 1.6 V6 motoru, električnom motoru, bateriji i ECU jedinici, koji će biti testirani ove godine s ciljem kreiranja baze za 2026. godinu. ''Audijev F1 projekat je uzeo maha u proteklim mesecima. Posvećeni smo važnosti detaljnog rada, materijalima i tehnologijama proizvodnje, a takođe se fokusiramo na teme kao što su upravljanje energijom hibridnog pogona'', izjavio je šef Audijevog tehničkog razvoja Oliver Hoffman. Trkački tim pod nazivom Audi Formula Racing GmbH već ima 260 F1 stručnjaka, a cilj je proširiti tim na 300 članova do kraja godine. Baza se nalazi u Neuburgu i dobiće redizajnirani razvojni simulator s korektnim F1 specifikacijama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi ubrzava pripreme za uspešan ulazak u Formulu 1

 

241173-audi ff.jpg

 

Predvođen izvršnim direktorom Audija Gernotom Dolnerom, brend sa četiri prstena je jasno stavio do znanja na šta se kompanija fokusira u budućnosti sa Audi Agendom. U fokusu su proizvodi i tehnologija, kao i jače pozicioniranje marke Audi na globalnoj sceni. U tom kontekstu, članovi nadzornih odbora Audi i Volkswagen sada su odlučili da pojačaju posvećenost Formuli 1 i ubrzaju pripreme za početak sezone 2026. Audi planira da preuzme 100% udela u Sauber grupi. Oliver Hofman će biti osoba odgovorna za program Audi Formule 1 u celini kao generalni predstavnik. Kao izvršni direktor Audi F1 tima, Andreas Seidl će biti odgovoran za implementaciju F1 projekta, kao i za upravljanje Audi F1 timom.

Oliver Hofman, koji trenutno vodi odeljenje za tehnički razvoj, biće postavljen za generalnog predstavnika od strane Upravnog odbora, i kao rezultat toga biće odgovoran za primenu obaveza Audija u Formuli 1. Novostvorena pozicija će objediniti sva tri stuba programa Formule 1: udeo u čuvenom švajcarskom trkačkom timu, razvoj agregata od strane Audi Formula Racing GmbH na lokaciji u Nojburgu, kao i strateško upravljanje i aktiviranje programa. Pored uspešnog lansiranja programa Formule 1, ovaj paket takođe ima za cilj da ojača Audi brend na globalnoj sceni i obezbedi blisku saradnju između motosporta i serijske proizvodnje.

 

U tom kontekstu, Audi planira da preuzme 100% Sauber Holding. Odgovarajući sporazum je postignut sa sadašnjim većinskim akcionarom Islero Investments, koji u potpunosti podržava promenu. Osim što će predsedavati odborom akcionara Audi Formula Racing GmbH, Oliver Hofman će postati predsednik odbora direktora svih Sauber kompanija. U vezi sa ovim, Oliver Hofman se povlači sa mesta člana Upravnog odbora Audija. Izvršni direktor Audija Gernot Dollner će, pored svojih postojećih odgovornosti, preuzeti i odeljenje za tehnički razvoj. On će nastaviti tekuću transformaciju tehničkog razvoja. Pored skraćivanja vremena razvoja, fokus je uglavnom na efikasnijim strukturama i jasnim oblastima odgovornosti kako bi se operacionalizovala prioritizacija proizvoda i tehnologija kako je propisano Audi Agendom. U pripremama za ulazak u FIA Svetski šampionat Formule 1 2026. godine, Audi ima još jednu ključnu ulogu. Kao izvršni direktor Audi F1 tima, Andreas Seidl će biti zadužen za implementaciju Audi F1 projekta kao i Audi F1 tima. On će takođe biti zaštitno lice budućeg Audi Formula 1 tima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...