Ivan 17670 Posted October 21, 2014 (edited) Posao je prost, ali posto na forumu postoji samo tema o iskustvima sa trapom - cisto da napisem par recenica iz licnog iskustva o indikovanju kvara i samoj zameni koja se moze odraditi i samostalno. Problem sa stabilizatorima (vezuju balans stanglu i telo amortizera) se manifestuje pojavom lupkanja, kuckanja u trapu pri ostrijim promenama pravca ili nailaskom na bocne neravnine u profilu puta. Prilicno pouzdana je i nasa forumaska "metoda" - ljuljanjem krova auta levo-desno pri cemu se javlja kuckanje u trapu. Na taj nacin se ugrubo, na prvu loptu, moze utvrditi da li je u pitanju levi ili desni stabilizator. Problem nastaje zbog nasih vajnih puteva i kvaliteta zamenskih delova, kada kugla (po jedna na svakom kraju stabilizatora) dobije luft u svom lezistu (cauri) i krece neprijatan zvuk na neravninama. Licno sam imao odlicno iskustvo sa reparacijom, takvi stabilizatori su "gurali" dosta vise u poredjenju sa vecinom zamenskih kod kolega. Cena reparacije po komadu je okvirno 800 kinti +/- , dok su novi od 600 din (Flennor), 1100-1500 din (Ruville, TRW, Delphi...) do 20 i kusur EUR za originale (ako nisu na nekoj akciji). Iako sam uvek radio reparacije, sa ovom zadnjom nisam bio zadovoljan jer je (desni) stabilizator "izgurao" samo 12 000 km i vec krenuo da kucka. I sami stabilizatori su vec 2-3 puta reparirani, tako da je bilo vreme za zamenu novim. Stanje se moze videti na slikama, pukla je gumica, usla stroka, kugla dobila luft...: Inace, ono sto sam iz iskustva primetio je da uvek prvo popusti gornja kugla koja se kaci za telo amortizera i koja je "fiksna", dok ova donja vezana za balans stanglu izdrzi dosta vise. Kao sto sam rekao, ljuljanjem auta se moze ugrubo odrediti koji je stabilizator problematican. Nakon toga sledi provera lufta na dizalici i zamena. Auto sam podigao obicnom dizalicom, obezbedio i skinuo tocak. U takvom stanju, stabilizator je nategnut i teze se moze utvrditi luft. Uzeo sam drugu dizalicu, poturio pod viljusku koju sam blago podigao (tj. blago sabio amortizer) i rasteretio stabilizator. Na taj nacin se jednostavnim cimanjem osovine stabilizatora rukom (bez pajsera), moze utvrditi u kom zglobu je problem, tj. koji kucka i ima lufta. Dodatno, na ovaj nacin je rasterecena i balans stangla i stabilizator se lako menja bez natezanja. Ovo pricam za varijantu zamene "ispred zgrade" i podizanje samo jedne strane auta. Naravno da je sve mnogo lakse na stubnoj dizalici. Nakon sto se potvrdi kvar, sledi odsrafljavanje srafova koji drze stabilizator. Problem je sto oni znaju da zapeknu i neretko se desi da je problematicno odsrafiti ih. Iz tog razloga je pozeljno naprskati ih prehodno recimo sa WD i ostaviti neko vreme. U pitanju su 17 srafovi. Sto se tice stabilizatora, totalno su simetricni, znaci ne postoji levi-desni ili gornja-donja strana. Sama zamena je prosta, odsrafe se ta dva 17 srafa, skine stari, stavi novi stabilizator i zasrafe ta dva srafa. Ovaj put sam odlucio da uzmem Ruville stabilizatore da ih isprobam (nisam uspeo da nadjem original za normalne pare), cena je 1100 din po komadu u Kit Commerce: Zamenio sam oba stabilizatora (srafove pre zatezanja namazao mascu), a mislim da je za celu sliku posla (posto nije nista komplikovano) dovoljna ova slika jedne strane posle zamene. Stroka je od gomile WD zbog zapeklog srafa i masti kojom sam podmazivao nove srafove : Inace sam ovo skoro uvek, zbog hronicnog nedostatka slobodnog vremena, zavrsavao kod majstora a i zamena smesno kosta. Ovaj put sam bio na odmoru, a posto uvek volim da samostalno nesto odradim, zabelezio sam i ovih par slika. Nadam se da ce informacije iz licnog iskustva biti od pomoci kolegama bar za samostalno indikovanje kvara i eventualnu zamenu dela. Edited June 15, 2022 by Ivan Slike prebacene na FLCS server Quote Share this post Link to post Share on other sites
Lazoramix 8 Posted October 21, 2014 Svaka cast kolega! +1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
sasadoncic02 24 Posted March 2, 2015 Da li bi trebalo ići na reglažu posle zamene stabilizatora ako neko zna.I ja sam menjao doduše na multipli danas,ali je isto za sve automobile sa ovim delovima trapa. Quote Share this post Link to post Share on other sites
sasadoncic02 24 Posted March 2, 2015 Hvala na brzom odgovoru Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17670 Posted March 2, 2015 Nema potrebe, slazem se, nema neke promene u parametrima trapa (stabilizator vezuje balans stanglu i telo amortizera). Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted March 2, 2015 A da ipak sve proveri ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kuvalja 406 Posted March 2, 2015 Nije nikad na odmet proveriti, mozda i pre zamene nije bio bas savrsen, zamenio sam oba stabilizatora, desnu viljusku i levu skidao da zamenim silen, i trap nije mrdnuo, naravno dva puta bio na optici, izmedju tih zamena silena i viljuske. Kod stila je sve to fiksno i nema nikakvog stelovanja na pomenutim delovima tako da ne bi trebalo da bude odstupanja, pricam za viljuske a za stabilizatore tek nema nikakve price o tome da se rasteluje trap. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Darko_gr 49 Posted July 24, 2021 (edited) Hteo bih sam da zamenim stabilizator. Dovoljno je samo da taj tocak bude u vazduhu na dizalici? Ili je potrebna jos neka predradnja? Edited July 24, 2021 by Darko_gr Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3449 Posted July 24, 2021 (edited) @Darko_gr Na taj način, odnosno, dok je jedan točak na podlozi a drugi na dizalici (u vazduhu) je nategnuta balans-štangla pa je potrebno polugom od cca 1m rasteretiti istu kako bi se oslobodila uporna spona. Zato predlažem stubnu/radioničku dizalicu ili podići oba prednja točka zbog lakšeg rada. Tada je sve rasterećeno i samo se odpusti i zameni. Edited July 24, 2021 by Mijailović P. 1 Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17670 Posted July 24, 2021 (edited) Apsolutno se slazem , mada ja sam (metodom stapa i kanapa) odradio u dvoristu jednu pa drugu stranu . PS: Pokusao sam da spasim slike iz mog prvog posta i prebacim ih na FLCS server. Ali su nazalost fotke trajno izgubljene, posto su obrisane sa samog Postimage, na koji sam ih okacio pre skoro 7 godina. I jos jedna interesantna stvar - na Nuova Bravo benzincu, stabilizatori traju vec cetvrtu godinu kod mene. A jos su i poprilicno pre toga menjani u Svici, tj. ja ih nisam pipao dok je auto u mom vlasnistvu. Sto je jos interesantnije, cak ni bilo sta oko trapa, a jos uvek je sve utegnuto i bez ikakvih zvukova (vrlo verovatno da je i do kvaliteta delova tamo). Dok sam same stabilizatore na Stilu JTD, koji je poprilicno tezak u nosu, menjao vrlo cesto. Edited July 24, 2021 by Ivan 1 Mijailović P. reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4032 Posted July 25, 2021 On 7/24/2021 at 6:49 PM, Ivan said: na Nuova Bravo benzincu, stabilizatori traju vec cetvrtu godinu kod mene. Ovo mogu da potvrdim da vazi i za Bravo dizelku... Bar u mom slucaju. Dal su nesto poboljsali na trapu sto se tice kvaliteta delova ne znam ali odlicno su odradili posao, citajuci da su na Stilu menjani maltene na svakom malom servisu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
darkman14 5900 Posted November 13, 2021 Stabilizatori koje koristi stilo se nalaze na gomili modela posle, međutim nisu svi aftermarket uzeti po broju šasije (broju dela) isti. Evo moj slučaj sa Meyle HD stabilizatorima koji su robusni i jako kvalitetni u odnosu na postojeće a i ostale zamenske. Kada su montirani na Deltu 2.0 mjet, ovako je to izgledalo: Udarali su u viljušku pri prelasku preko neravnina. Ako se uporede, meyle imaju veću jabuku, dok je dužina šipke ista (25,5 cm): Po specifikaciji, razmak između centra gornje i donje jabuke (centara navoja) bi trebao biti 29cm. Evo i poređenje sa Delphi novim Evidentna je razlika u kvalitetu, ali su meyle negde zeznuli. Trebalo bi uzeti kraće. Da nije ispalo ovako, verovatno bih naručio meyle hd kraće (27 cm) 1 Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites