Jump to content
FAS Euroauto Goran
Dante Bg

Kamioni, autobusi, mini - busevi...

Recommended Posts

Nije UAZ, nego GAZ 66, u narodu poznat kao "šišiga". Imali su ih u JNA, i posle u VJ. Koriste ih kod nas i dan danas kao platforme za mašine za bušenje bunara.

Vozio sam se u prikolici u Sočiju, vodio sam ženu na neku turističku turu, nije loše, kada ga cepa po nekom kamenjaru i barama :D

Ček samo da nađem koju sliku. Evo, nisu neke, slikao sam iz prikolice, tako da se sam GAZ 66 ne vidi, nego se vidi neki drugi kamion, neki stari ZIL troosovinac, isto benzinac kao i gaz 66, samo sa većim motorom. Bilo mi je glupo da pitam majstora koliko mu troši :p Inače po kamenjaru na fotografijama je peglao jedno 30-40km/h, i što je interesantno nije strašno, ne otpadaju bubrezi.

P7300177.jpg P7300179.jpg

Edited by marko.jovanovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za TAM-a kad treba da stane lom živi. Mali doboši upareni sa hidraulikom ??????? znači propast. Hidraulika na tim težinama nema šta da traži.

SANOSi du uvek smrdeli i bili užasno spori.

Još jedna legenda visokog turizma Setra S215 1976 god do 1991

setra_s_215_hd_01.jpg Setra_S215_HD_in_Krak_w.jpg Setra_S_215_HR_Viernheim_100_4461.jpg

Ubedljivo najlepša Setra serije 200 S215HDH mislim da je američki derivat za evropu

setra_s215_hdh_1.jpg setra_s215_hdh_2.jpg setra_s215_hdh_3.jpg

Uh, 215, Stara dama. I dan danas gura bez problema, doduse i 303-jka :) To su bile masine..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Setra je bila daleko ispred svog vremena, mislim da je prva disk kočnicama napred, nezavisnim vešanjem ... Koliko je tada imala složen sistem za ventilaciju i klimu to još nijedan auto nije imao.

Inače veoma udoban, upravljiv i brz bus.

Prednost O303 i Sanosa što za par stotina dinara odradiš ceo trap. Treba ti samo ključ 13 i čekic (ako nešto slučajno zapne).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajde nam ti reci iskreno koliko si terao Setru? :)

Oko 130, auto put , magistralni. Toliko bio uštrojen taho. Inače zna da bude zeznuta kada prebrzo uletiš u krivinu. Hoće da je ispravi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam da ne volim mnogo autobus. Posledice studiranja u BG koji je eto dovoljno blizu da se moze iznajmiti stan/soba/dom ali za ~iste novce i voziti svaki dan. Posebno je lokacija mog fakulteta bila takva da stignem za isto vremena kao Beogradjani sa periferije gradskim. Najcesce je vozila Bova i muka mi je od tog busa. Bio je jos jedan, ne secam se vise koji, imali su dva ista, lepo su isli i nisu mnogo smrdeli.

Najveci problem secanja na autobuse su bila prepakovana sedista kako bi ugurali jos koji red i povecali kapacitet, tako da se ja nisam nikako mogao normalno smestiti!!!

Takodje, u losem secanju su mi ostali televizori u koje sam vise puta tresnuo glavu nego sto je neko pustio neki film. A filmovi su bili da se bira : Bolji zivot-8.mart u Grckoj ili ljubav na seoski nacin.

Jos jedna od ruznih stvari su bili busevi kojima se ne otvaraju prozori, a (pogadjate) klima bas eto riknula.

Inace nemam problema sa mucninom, ali nikad mi nije jasno zasto na 90% buseva ne radi ventilacija kako valja.

Ali kad vidim vozacevo sediste i pogled sa njega nisam ravnodusan. Komsija preko puta mene vozi autobus, cesto i parkira ispred kuce. Mnogo puta sam isao sa njin u "ono" vreme i glumio konduktera. Cak i u gradskom volim da stojim tu pored vozaca i da se odusevljavam :)

Upoznao sam i jednog vozaca na liniji 309 (Cvetko-Kaludjerica), tzv Braca, covek uvek pun price, naravno pusio je u busu :( , ali je bio bas dobar lik. Tom linijom sam se cesto vozio, toliko cesto da je jednom cak hteo da mi da da probam bus :o, ali naravno nista od toga nije bilo.

Sto se tice gsp vise sam voleo bus nego tramvaj i trolu, ali kad treba negde dalje da se ide nikako nisam voleo buseve. Ne volim ih ni sad.

Kamione volim. Kao i vecina decaka sanjao sam da postanem sofer. Vozio sam nekoliko puta kamion, bez prikolice, i taj osecaj snage, saltanja, non stop nekog desavanja je sjajan. Daje ti osecaj moci kad jedan mali ti upravljas necim toliko velikim! Eh kako li je vozacima dampera :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozac dampera je moja neostvarena zelja, ali mislim na one najvece dampere po Australiji i Brazilu, po najpoznatijim rudnicima.

Inace kipere prikolicare sam vozio par godina, minibuseve i sad a autobusa nikako da se dohvatim :( Kamioni sa ceradom i sleperi mi se i dan danas nude i celo moje drustvo se time bavi ali nikada nisam hteo to da radim cisto iz razloga jer je taj posao prso odavno.. Ko jednom sedne da vozi autobus taj nikad vise nista drugo sem busa ne gleda!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što se dampera tiče tu nema nekog uživanja. Ogromna grdosija sa još većim teretom za koju treba da maximalno paziš, gde gaziš, kad ćeš da staneš i večito u nekoj prašini i blatu.

Vozio sam kartko kipere i to je slična muka. Sva sreća pobegao na vreme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja pa obozavam kipere :D 36c napolju, u kabini koliko je niko ne zna, sedis u 32-ki na v10 a tovaris asfalt koji je 168-172c i milina :D Stanem pored puta, uberem kukuruz i potrpam ga u asfaltu. Kad stignem on ispecen i samo cepaj... srecna vremena :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako da ne  :thumbsup:

I ovaj 1113 sa početka klipa, a kasnije i čuveni 1213  :)


Kad sam bio baš mali, najzastupljeniji su bili FAP 15B i FAP 18B  :)

Edited by totti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čuveni 1213, pa dok se s njim vratiš sa puta deca preležala boginje i zauške. I ako nisi baš te sreće deca dobijaju novog batu ili seku.  :laughing:

Švabe su bile malo uspavane dok su švedi grabili uveliko. Scania je 1969. predstavila prvi V8 turbo kamionski motor koji je tada sa 350 KS bio najači u evropi.  http://www3.scania.com/en/V8/Global/The-V8-In-3D/

 

  

 

  

 

Dok je Mercedes tek 1980 godine krenuo sa svojim turbo V8 motorima, čuvena 33-ka i 38-ica u velikoj kabini tzv grosse cab. Iz V8 OM422 A i LA iz 14 618 kubika su izvukli 330 i 375 KS.




O303 

 

 

Na 1:40 se vidi kako su još onda radili na aerodinamici i strujanju vazduha. Spoiler na zadnjem delu autobusa usmerava jedan deo vazduha ka zadnjem staklu i tako sprečava da zadnji deo busa bude prljav.

Edited by ivan.ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Kad sam bio baš mali, najzastupljeniji su bili FAP 15B i FAP 18B  :)

 

"Baraka" i "Glumac" ko ih nije vozio ne zna sta je muka. Ja jednom probao i to mi bilo dovoljno. U tom cenovnom rangu se pojavila Raba S22 koja je imala extra kabinu za tadasnje uslove a bila je kopija DAF-a 3000. Inace Raba S22 sa Fuler menjacem je moj prvi pravi veliki kamion koji sam vozio, ostala mi u lepoj uspomeni.

NS290039-Sukur-Raba-S22-02.jpg

112.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...