Jump to content
FAS Goran
Dante Bg

Kamioni, autobusi, mini - busevi...

Recommended Posts

On 11/29/2022 at 9:00 AM, neshtry said:

Busevi mog detinjstava i rane mladosti

 

697E9EFD-2699-4AC8-B27C-19F7D425A47C.jpeg 6290A761-6A1F-4E52-97FC-80DD4CFF38B1.jpeg

6A22CF53-807D-4EC8-803B-1559AB88046D.jpeg 4E7F0EFF-5930-42BD-A0F4-B3F4EE7F4659.jpeg

A40960A2-B68B-49E4-9011-FC3DD2478DC4.jpeg 6274F033-62D4-4C2B-B5DC-2E4A3F20919C.jpeg 216D6F5C-A8C3-4EAA-9B2E-147E0450413E.png

Onaj zeleni gore levo sam najviše voleo, a inače sam imao čast da se vozim i u čuvenom Lejlandu:

 

 

leyland-autobus-gsp-02-1200x750.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni kamioni su preteški za mnoge mostove

 

mercedes ea 01.jpg

 

Evropski parlament je odlučio da postepeno ukine motore s unutrašnjim sagorevanjem u Evropskoj uniji, što znači da nemački proizvođači automobila moraju da brzo pokrenu promene. Novca za tranziciju im ne nedostaje jer su proizvođači automobila nedavno zabeležili milijarde dobiti.

 

Hildegard Müller, predsednica Nemačkog udruženja automobilske industrije (VDA), u novom intervjuu za nemački Morgenpost.de ipak je istakla zabrinutost za svoju branšu.

''Potrebna su nam praktična rešenja. Oko 10% autoputeva su gradilišta, a potrebno je popraviti i oko 4.000 mostova. Dakle, imamo sveobuhvatnu potrebu obnove železničke i drumske infrastrukture'', rekla je Müller. Zašto je potrebno popraviti mostove? Baterije električnih kamiona su izuzetno teške. Zbog toga Minstarstvo saobraćaja trenutno ne može dati dozvolu za saobraćaj za veliki broj kamiona težih od 44 tone. Naravno, kada je takva situacija s infrastrukturom u Nemačkoj, možemo se zapitati kako je u ostatku Evrope?

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bogami kod mene u okolini na dosta mesta stoji zabrana za teške kamione i baš ih teraju na autoput. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takva je infrastruktura, ne zivite svi na parkingu auto puta :D A i gde bi isla vozila nego na magistralnom putu? Mozda si mislio na neke druge

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo veliko povlačenje Tesla Semi kamiona zbog defekta u sistemu parking kočnice

 

227713-tesla semi 02.jpg

 

Američka agencija za bezbednost u saobraćaju izdala je nalog za povlačenje Tesla Semi električnih kamiona zbog potencijalnih problema sa ručnim kočnicama što može rezultirati pokretanjem parkiranih vozila. Iako za sada nije potpuno jasno koliko je tačno Semi modela isporučeno do sada, ali ovaj opoziv obuhvata trideset i pet primeraka ovih električnih šlepera i njihovi vlasnici će biti obavešteni o svemu sledećeg maja.

 

Ovih 35 Tesla Semi kamiona poseduju probleme sa elektronskom parking kočnicom, tačnije modulom ventila ''ručne'' kočnice, za čije je kreirenje zadužena kompanija Bendix Commercial Vehicle Systems. Sudeći prema NHTSA, Nacionalna uprava za bezbednost saobraćaja na autoputevima u SAD, ova komponenta može otkazati i zbog toga kočnica neće biti prebačena u parking poziciju kada je vozač aktivira. Ovaj defekt može dobvesti do toga da se kamioni otrkotrljaju sa parkinga, kada vozač aktivira ručnu kočnicu i pusti kočionu pedalu, što potencijalno može dovesti do raznih incidenata.

Problem je postao poznat dobavljaču tokom prošlog februara, a nakon istrage kompanije Tesla odlučeno je da povlačenje automatski stupi na snagu. Na svu sreću, ova odluka dolazi bez zabeleženih incidenata, tako da će svi vlasnici posetiti Tesla servisne stanice kako bi im ovi PVM ventili bili zamenjeni bez naknade. Tehničari kompanije Tesla iskoristiće redizajnirane delove koji poseduju popravljene komponente koje sprečavaju curenje vazduha, kako bi se prebacivanje sa aktivnog na neaktivno stanje parking kočnice izvodilo kako treba. Ovo povlačenje stiže nakon poslednjih, najmanje osam poznatih kvarova Tesla Semi modela, koji su rešeni šlepanjem do tajne lokacije u Kalifrniji. Ti slučajevi verovatno nemaju ništa sa ovim poslednjim problemom, ali neki od njih su navodno izazvani neispravnim ekranima. 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kamaz pokazao svoj kiper kamion bez vozača

 

kamaz rc 02.jpg

 

Ruska fabrika koja proizvodi najbolja teretna vozila pokazala je fotografije bespilotnog kipera. To je vrhunac inženjeringa i dizajna. Kiper su nazvali KAMAZ Atlant 49 ''Robokap'' u čast poznatog akcionog filma iz 80-ih godina. Na prvi pogled zaista podseća na kiborga policajca Aleksa Marfija.

 

kamaz rc 01.jpg

 

Kamion će uskoro biti predat kupcu u Kemerovu na testiranje u rudniku uglja, i ako se Robokap dobro pokaže na radnom zadatku, započeće i masovna proizvodnja ovog vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni vatrogasni kamion će se boriti protiv požara u Arizoni

 

mesa kamion.jpg

 

Vlade i institucije u svetu rade na elektrifikaciji svojih flota, a sada su vatrogasci u gradu Mesa u Arizoni dobili potpuno električno vatrogasno vozilo.

 

Reč je o električnom kamionu koji je proizvela kompanije E-One i koji je postao ''prvi potpuno električni vatrogasni kamion severnoameričkog stila'' u Arizoni. Ovo vozilo će pomoći Mesi da ostvari svoj cilj o karbonskoj neutralnosti do 2050. godine. Matična firma kompanije E-One, REV Group, nije otkrila mnogo detalja o kamionu, osim da kroz svoja četiri creva može izbaciti 2.839 litara u minutu. Jedno punjenje baterije je dovoljno za četiri sata rada. Kamion će biti u službi stanice Fire Station 211, čija zgrada je opremljena punjačem dovoljno snažnim da napuni bateriju vozila za tri i po sata. Kamion E-One Vector je predstavljen 2022. godine i poseduje 800-voltnu arhitekturu, kao i nekoliko baterija ukupnog kapaciteta 327 kWh. Može da bude opremljen i dizelskim motorom za produženje dometa, što je korisno tokom situacija poput gubitka električne energije, zemljotresa i uragana. Motor se automatski pokreće i puni baterije kada su gotovo prazne. Električni vatrogasni kamion je koštao grad 1.3 miliona evra, a sredstva su odobrili građani još 2018. godine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepo je to, samo ako se on zapali ko će njega ugasiti? Za požar na običnom Tesli treba vatrogasna četa. 

Edited by nesa 169

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma nema od toga ništa u narednih 30g.

Električni kamioni za dostavu od skladišta do prodajnog mesta ajde možda to i uspe, ali dugolinijski transport nema šanse, ili će nestati komunikacija privrede kakvu sada znamo. 

Ili koliko može preći kilometara taj električni šleper natovaren sa 24t a uspon konstantno 5%. 

A za te bez vozača potrebna je potpuno nova infrastruktura, putna i ogromni parkingzi pored velikih gradova gde će vozači preuzimati i vozati do najmanje ulice ili fabrike. A oni bi autonomno prelazili velike relacije na posebnoj putnoj mreži. To mi izgleda kao naučna fantastika, pogotovo u nemačkoj, gde nemaju gde klikera igrati od šume puteva. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da bi uspeli električni kamioni,a moraće da uspeju,potrebno je potpuno drugačije urediti ceo sistem, i infrastrukuru i same itinerere.
Ako može da se putuje EV automobilima iz Škotske u Italiju na more,moći će i roba da se vozi,samo ne baš uskoro…


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...