Jump to content
FAS Goran
Dante Bg

Kamioni, autobusi, mini - busevi...

Recommended Posts

Sledeća generacija Setra ComfortClass i TopClass autobusa

 

setra 02.jpg

 

Nova generacija autobusa premium brenda Setra je spremna. Upadljiva spoljašnja karakteristika je novo porodično lice ove serije. Iza nje stoji mnoštvo fascinantne tehnologije.

 

setra 01.jpg

 

Šef dizajna Daimlerovih autobusa Stefan S. Handt: ''Setra ComfortClass i TopClass su dobili mnogo elegantniji izgled. Setrina tvrdnja o premijum klasi je još jasnije naglašena.'' Pažljiv i dosledan dalji razvoj je obezbedio da prednji deo nove serije postavi nove standarde u pogledu izgleda i tehnologije kako bi se dodatno unapredio profil ovog brenda koji je tako duboko prožet tradicijom. Handt daje primer: ''Značka brenda je sada jasno vidljiva u prednjem delu.'' Dalje tehničke karakteristike uključuju: ''Novu potpuno LED svetlosnu grupu u prednjem delu, optička vlakna u kombinaciji pokazivača pravca, dnevnih svetala i pozicionih svetala. Čak i iz daljine, Setra će sada biti prepoznatljiva kao Setra.'' Ovo se takođe odnosi na bokove autobusa sa novim trodimenzionalnim elementom. Ekstenzivna dalja unapređenja su takođe evidentirana ispod atraktivne karoserije. Između ostalog, putnički prostor je nadograđen novim pregradnim zidovima i servisnim setovima, kao i novim multimedijalnim sistemom.

 

Premijera ADA 2 i ABA 5 po prvi put dostupni u autobusima

Pre svega, novi sistemi pomoći zasnovani na novoj električnoj/elektronskoj strukturi se po prvi put uvode u evropski autobus. Oni čine Setra autobuse još bezbednijim, udobnijim, lakšim za korišćenje i - što je važno u vremenima visokih cena goriva - primetno ekonomičnijim i ekološki prihvatljivijim.

Dva primera: Setra ComfortClass i TopClass su prvi autobusi u Evropi koji su opremljeni novim Active Drive Assist 2 (ADA 2), kombinacijom nekoliko sistema pomoći koji aktivno pomažu vozaču da održi odstojanje i ostane u traci, i Active Brake Assist 5 (ABA 5) sistemom za pomoć pri kočenju u hitnim slučajevima – sistem koji takođe može kočiti ukoliko primeti pešake koji se kreću ili miruju. ABA 5 i ADA 2 su dva od mnogih tehničkih unapređenja ovih novih autobusa koji smanjuju opterećenje vozača i osiguravaju veću sigurnost. Sledeća generacija Setra autobusa proslaviće svoju svetsku premijeru za medije tokom ''IAA Transportation'' press dana u Hanoveru (18-20. septembar 2022). Za kupce, ComfortClass i TopClass će biti predstavljeni na premijernom događaju u Neu-Ulmu od 23. do 25. septembra 2022. godine, nakon čega će uslediti brojni evropski sajmovi u Španiji, Italiji, Švedskoj, Češkoj Republici i Francuskoj.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arrival pauzira rad na električnim autobusima

 

ups 01.jpg

 

Startup kompanija Arrival, koja je prošlog meseca rekla da će otpustiti trećinu svojih zaposlenih, sada će se fokusirati na kompletiranje svog kombija za dostavu. Arrival je rekao da ima oko 20.000 porudžbina UPS-a, i očekuje da će prve modele izbaciti kasnije ove godine.

Arrival je zapravo počeo sa svojim projektom električnog autobusa i već je napravio nekoliko modela spremnih za testiranje. Njegov automobil, dizajniran da se prodaje vozačima koji dele vožnju, bio je u fazi prototipa, a kompanija je angažovala Tom Elvidge-a iz Uber-a da vodi program. Međutim, projekat automobila bi se mogao naći pritisnut nadolazećom recesijom. Takođe, fokus Arrival-a na revolucionarni pristup javnim autobusima bio je drugačiji od većine proizvođača električnih vozila. Autobusi su uobičajeni u skoro svakom gradu, i za okolinu ih je uvek bolje koristiti nego veći broj automobila. To što je projekat električnih autobusa pauziran u korist proizvodnje logističkih kombija nije iznenađujuće, ali svakako nije sjajan znak za budućnost javnog prevoza.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isporuke električnog kamiona Tesla Semi počinju krajem 2022. godine

 

203935-tesla semi.jpg

 

Osnivač i direktor kompanije Tesla Motors, Elon Musk, potvrdio je da će isporuke električnog kamiona Tesla Semi početi krajem ove godine. Semi je predstavljen još 2017. godine kada je obećano da će ga kompanije dobiti 2019. godine, zatim je obećanje ''pomereno'' na 2020. a onda i na 2021. godinu. Međutim, kamiona još uvek nema, a Musk sada tvrdi da se prve isporuke kupcima očekuju do kraja godine. Pored toga, Musk je saopštio da se isporuke električnog pickupa CyberTruck mogu očekivati 2023. godine.

 

Kada je reč o Semi kamionu, Musk misli na model sa dometom od 800 kilometara. Prototipovi električnog kamiona su viđani na ulicama, a čak su isporučivali superpunjače na stazu Laguna Seca Raceway. Mreža Tesla Megacharger punjača je započela s četiri jedinice u fabrici Gigafactory u Nevadi gde se proizvode prototipovi Semi kamiona. Megacharger punjači su postavljeni i u postrojenju Frito Lay u Modestu u Kaliforniji. Još je mnogo nepoznanica o Tesla Semi kamionu, kompanija je prvobitno saopštila da će verzija s dometom od 800 km koštati 180.000 dolara, a verzija Founders Edition do 200.000 dolara. Kamion navodno može da ubrza od 0 do 100 km za 20 sekundi kada vuče teret teži od 36 tona zahvaljujući četiri odvojena motora na zadnjim osovinama. Još uvek nije poznato koju bateriju će kamion koristiti jer je njegov dizajn začet u vreme starije baterijske ćelije 2170 u odnosu na današnji standard 4680.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nove fotografije Teslinog električnog kamiona Semi otkrile promene dizajna

 

227714-tesla semi 05.jpg

 

Iako je najavljen još 2017. godine, na Teslin električni kamion Semi još uvek čekamo, a sada su objavljene nove fotografije koje otkrivaju promene njegovog prvobitnog dizajna i pre nego što se našao na tržištu.

 

227716-tesla semi 04.jpg

 

Osnivač i direktor Tesle, Elon Musk, ponovo je dao obećanje, a ovog puta je rekao da će Semi početi da stiže do kupaca ove godine. Ovaj električni kamion će navodno imati domet od 805 kilometara.

 

227715-tesla semi 03.jpg

 

Sada su objavljene nove fotografije kamiona na kojima je jasno vidljivo da je došlo do promene dizajna. Kamion je i dalje prepoznatljiv, ali sada ima masivne retrovizore i nešto drugačiju kabinu. Vidljive su i nove ručice vrata te crni detalji na zadnjem delu kabine, kao i otkriveni zadnji točkovi.

 

227713-tesla semi 02.jpg

 

Unutrašnjost je takođe promenjena i čini se više spremnom za proizvodnju. Tu su nova konzola i upravljač koji sada sadrži kontrole. Konzola je takođe nešto drugačija.

 

227717-tesla semi 01.jpg

 

Što se tiče specifikacija, iz Tesle obećavaju da će Semi imati domat između 483 i 805 kilometara, kao i da će ga pokretati tri električna motora postavljena na zadnje osovine. Kamion će od 0 do 100 km/h ubrzavati za 20 sekundi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo FH460 bez ijednog kvara obišao Zemlju 30 puta

 

volvo fh 3.jpg

 

Nije redak slučaj da veliki tegljači, namenjeni transportu robe na dugim relacijama, do kraja radnog veka pređu milion kilometara, a neretko i više. Za tako nešto su i napravljeni. Hiljade inženjera, posebni proizvodni procesi, milioni testnih kilometara, konačno tome i služe - da stvore kamion koji će sa što manje troškova donositi profit. Njihovi motori su posebni, a istina je da najveći deo vremena provedu u kontinuiranom radu, što je osnov za dugovečnost. Kvare se retko, ali kvarovi obično dolaze kada im se vozači najmanje nadaju - na dugom putu, daleko od servisne radionice i pod punim opterećenjem, što obično za sobom vuče kašnjenje u isporuci robe.

Kamion ne čini samo motor, a moderne konstrukcije sastavljene su od nekoliko hiljada elemenata. Svi oni moraju biti uigrani i otkaz samo jednog od njih može narušiti harmoniju rada celog kamiona. Osnov pouzdanosti i dugotrajnosti je, kažu stručnjaci, redovno održavanje i razuman vozač. Zbog toga savetuju redovno održavanje u ovlašćenom servisu, koji će, u svakom trenutku, uz pomoć preciznih dijagnostičkih uređaja i obučenih servisera, motoru i pratećim delovima pružiti najbolji tretman. Čak i pored toga dešavaju se oni kvarovi koje niko ne može predvideti, ali se među stotinama hiljada kamiona mogu naći i oni koji nisu pokleknuli ni pred jednim zadatkom, niti su imali potrebe za bilo kakvom vanrednom posetom servisu, čak ni nakon milion pređenih kilometara.

 

volvo fh 2.jpg

 

A kad brojač kilometara na jednom kamionu prikaže sedmocifrenu brojku, to znači samo jedno - nesporan kvalitet i pridržavanje plana održavanja. Takvog jednog smo našli i u Bosni i Hercegovini: transportna kompanija Sezato iz Sarajeva kupila ga je 2013. godine. Bio je to prvi kamion u floti sa Euro VI motorom, što je, prema rečima Tarika Žilića, vlasnika kompanije, predstavljalo svojevrsnu prekretnicu u poslovanju. Do tada je ovo transportno preduzeće za 17 godina isprobalo različite vrste i brendove kamiona, pa je novi Volvo FH460 Euro 6 predstavljao pravo osveženje u voznom parku. Kompanija je tada brojala devet kamiona, od čega je sedam bilo Volvo. Iskustvo je govorilo tako da su se među svim kamionima najpouzdanijim i najekonomičnijim pokazali kamioni Volvo. Žilić kaže da je neposredno pre kupovine novog kamiona sklopio dobar posao, pa mu je trebao pouzdan kamion koji će zadovoljiti vrlo zahtevnog klijent - jednu vrstu tereta je trebalo prevoziti od Bosne i Hercegovine do Španije, a drugu odmah potom iz Portugala, na istoj relaciji do Bosne i Hercegovine.

Koliko mu je bila zanimljiva namena isto toliko mu je bila zanimljiva i posada. Za njegov upravljač seo je vozački dvojac - Emir Palo i Amela Palo, supružnici, oboje iskusni profesionalni vozači, koji su veštine vožnje teških kamiona savladali puno ranije. Njihov radni angažman u Sezatu krenuo je 2013. godine i to sa tek pristiglim kamionom.

 

volvo fh 1.jpg

 

Čak i prva odvežena tura bila je do dalekog Portugala - i prva i poslednja u ovom kamionu, jer je ovaj neverovatan tandem do Portugala sa ovim kamionom stigao tačno 200 puta. Tako su za nešto manje od devet godina sa kamionom Volvo FH460 Euro 6 prešli gotovo milion i 200 hiljada kilometara. A sada ono najvažnije - 1.200.000 kilometara bez ijednog kvara! Bez i najmanjeg kvara! Zar nakon svega treba dodatna potvrda o kvalitetu kamiona koji nose amblem švedskog proizvođača iz Geteborga. Ne sumnjamo da takvih kamiona koji krstare evropskim cestama ima mnogo, a jedan od njih je završio u jednoj bh. transportnoj kompaniji u kojoj se i dalje koristi.

 

Većina od 200 ''tura'' do Portugala završavala je u Portu, ali je glavni teret stizao u Španiju, u Vigo - grad gdje postoji Citroenova fabrika automobila. Teret je nekad završavao i na nekoliko usputnih destinacija u Španiji, ali isključivo u fabrikama automobila pred čijim je kapijama stajao amblem Seata, Nissana ili Forda. Volvo je uvek bez kašnjenja u ova postrojenja dovozio kožne presvlake za sedišta tih automobila koja se proizvode u Bosni i Hercegovini. Nekoliko je poznatih lokacija na kojima svake sedmice na utovar stigne crveni Volvo FH460 na čijoj kabini stoji natpis Sezato: kožne presvlake utovaraju se u pogonima bh. kompanije Prevent u Visokom, Goruši, Zenici, Goraždu i u Žepču i za nekoliko dana uvek stignu na odredišta u Španiji. Kada se konačno završi istovar, Volvo istoga dana stiže Portugal, u Porto, koji je od Viga udaljen oko 150 kilometara, gde mu utovare sirovinu za te iste presvlake, odakle ponovo stiže u BiH na iste lokacije gdje su osam dana ranije utovarene gotove presvlake i opet isti krug.

 

Krug je dugačak oko 6.000 kilometara, a u jednoj turi vozački tandem Palo preveze 5.000 kompleta kožnih presvlaka namenjenih evropskoj automobilskoj industriji. To znači da je Volvo FH460 u 200 tura ''opremio'' čak milion automobila kožnim sedištima. Emir Palo kaže da roba u jednoj turi ima masu između sedam i deset tona, te da je prosečna potrošnja goriva u 200 tura iznosila 26.5 litara. Za sve vreme njihov Volvo FH460 potrošio je ukupno 318.000 litara goriva, 19.000 litara tečnosti AdBlue i nikad ih za devet godina nije ostavio na cedilu. Motor je radio 17.700 sati, dok se kolenasto vratilo (radilica) motora okrenula milijardu i 170 miliona puta.

 

Podaci su zanimljivi i fascinantni, ali ništa od ovoga ne bi bilo moguće da se transportno preduzeće Sezato u potpunosti ne pridržava propisanih servisnih intervala i plana održavanja. Upravo od toga zavisi njegova dobra kondicija. Serviserima ovlašćenog servisa Volvo Trucks u Sarajevu ovaj kamion je poznat po tome što se na servisnoj liniji zadržava vrlo kratko, tek toliko da obave pregled i da zamene potrošni materijal. Tako je u servisnom ''dnevniku'' ostalo zabeženo da je ovaj kamion servis posetio 12 puta i da je ''potrošio'' 390 litara ulja, 36 filtera za ulje, 12 filtera za gorivo, 12 filtera za vazduh u kabini, 12 isušivača, šet filtera zraka za motor, 12 separatora goriva, jedan set disk-pločica, dva seta remenja sa zatezačima, dva puta mu je promenjeno ulje u mjenjaču i u diferencijalu. Nakon milion i 150 hiljada kilometara serviseri su savetovali zamenu kvačila, ali kad ga rastavili, uverili su se da je bez problema i sa postojećim mogao preći još barem pola miliona kilometara. Kad se ispod svega podvuče linija, troškovi redovnog održavanja ovog kamiona su za devet godina iznosili nešto više od 13.000 evra. U svemu tome je i nekoliko sitnih servisnih intervencija koje su obavljene na redovnim servisima. Također, za sve vreme kamion je ''potrošio'' četiri seta prednjih pneumatika i pet setova zadnjih.

 

Emir Palo i njegova supruga Amela kažu da im je jedan od najtežih trenutaka u životu bio taj kad su se morali rastati od ''svog'' kamiona. Vlasnik se, naime, odlučio na modernizaciju, pa je vozni park obogatio novim kamionom Volvo FH460, ali sa punim paketom za uštedu goriva I-Save i sa savremenim menjačem sa dvostrukim kvačilom. Jedinstvena ''posada'' je preuzela novajliju i već napravila nekoliko identičnih tura do Portugala. Iako ne kriju emocije prema kamionu u kojem su zajedno proveli gotovo devet godina, kažu da je novi kamion bez sumnje još bolji. Udobniji je, sigurniji je i opremljeniji, a njegova prosečna potrošnja u istim uslovima je 22 litra. U jednom krugu su zabeležili potrošnju od samo 20.8 litara, što je fantastičan rezultat. Jednostavno je, na kraju izračunati koliku će uštedu na novih 200 tura do Portugala doneti novi Volvo FH 460, ali sa paketom I-Save. Ukoliko uslovi budu identični vlasnik kompanije Sezato može očekivati da će novi kamion potrošiti oko 54.000 litara goriva manje u odnosu na prethodnika.

 

Zanimljivo je i to što se vlasnik kompanije odlučio da zadrži kamion koji je davno pregazio prvi milion. Već su mu dodeljeni novi radni zadaci, odmah ga je preuzeo drugi vozač, pa kamion praktično i nije pravio pauzu. Kažu da sa njim očekuju barem još jedan milion. Tako je Volvo pokazao da milioni predstavljaju samo brojeve, a ne prepreke preko kojih se ne može preći. Oni takođe slikovito kažu da je ovaj Volvo FH460 obišao Zemlju čak 30 puta i to bez ijednog kvara.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo kreće sa serijskom proizvodnjom električnih kamiona za teške terete

 

volvo trucks 2.jpg

 

Volvo započinje serijsku proizvodnju teških električnih kamiona od 44 tone*, kao prvi svetski proizvođač kamiona koji kreće u taj poduhvat. Volvo Trucks započinje serijsku proizvodnju električnih verzija svojih kamiona za teške terete, koji su najvažnija proizvodna linija ove kompanije: Volvo FM, Volvo FH i Volvo FMX. Ovo su kamioni koji mogu da rade sa ukupnom masom od 44 tone*, a tri navedena modela obuhvataju oko 67% prodaje ove kompanije. Uz ove najnovije dopune, Volvo Trucks ima šest modela električnih kamiona u serijskoj proizvodnji na globalnom nivou - što predstavlja najširi asortiman električnih kamiona u celoj kamionskoj industriji.

 

volvo trucks 1.jpg

 

''Ovo je prekretnica i dokaz da smo lideri u transformacije cele industrije teških komercijalnih vozila. Prošlo je manje od dve godine otkako smo prvi put predstavili svoje električne kamione za teške terete. Sada ćemo povećati obim proizvodnje i isporučiti ove sjajne kamione klijentima širom Evrope'', kaže Rodžer Alm, predsednik kompanije Volvo Trucks. Serijska proizvodnja najtežih električnih Volvo kamiona počeće u fabrici Tuve, u Geteborgu, u Švedskoj, a naredne godine će uslediti proizvodnja u fabrici u Gentu u Belgiji. Električne kamione Volvo proizvodi na istoj liniji kao i svoje konvencionalne kamione, što pruža visoku fleksibilnost proizvodnje i povećava efikasnost. Baterije isporučuje novi montažni pogon za baterije u Gentu. Potražnja za električnim kamionima ubrzano raste na mnogim tržištima, a ono što je pokeće jeste potreba korisnika transportnih usluga za prebacivanjem na transport bez fosilnih goriva, kako bi ispunili svoje ciljeve u pogledu ekološke održivosti. Električna ponuda kompanije Volvo Trucks bi mogla da zadovolji potrebe za oko 45% svih dobara koja se danas transportuju u Evropi.**

 

''Prodali smo više od 1.000 primeraka naših električnih kamiona za teške terete i više od 2.500 električnih kamiona ukupno. To su i dalje male brojke, ali očekujemo značajan rast obima prodaje u narednih par godina. Do 2030. godine najmanje 50% kamiona koje prodajemo na svetskom nivou trebalo bi da budu električni kamioni'', kaže Rodžer Alm. Električni asortiman od šest modela kamiona kompanije Volvo Trucks pokriva širok spektar primene, poput gradske distribucije i odlaganja otpada, regionalnog transporta i građevinarstva.

 

*Bruto kombinovana masa

** Prema statističkom istraživanju agencije Eurostat “Drumski prevoz po udaljenostima” (2018), 45% svih dobara koja se transportuju drumskim putem u Evropi prelaze udaljenosti kraće od 300 km.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daimler Truck predstavlja eActros LongHaul kamion

 

228192-mercedes ea 03.jpg

 

U pogledu nosivosti, udaljenosti i ruta, teretni transport na duge relacije je najzahtevniji segment u drumskom transportu tereta. Istovremeno, ovde postoji veliki potencijal za smanjenje CO2 emisije. Nakon lansiranja na tržište eActros-a za transport teških tereta 2021. godine, Mercedes-Benz Trucks sada pokreće sledeću fazu za težak transport na duge relacije na baterije.

Kompanija prvi put predstavlja eActros LongHaul, najavljen 2020. godine, na IAA Transportation 2022 sajmu u Hanoveru. Sa jasnim konturama i LED svetlosnom trakom u prednjem delu, vozilo pruža uvid u dizajna vozila za serijsku proizvodnju. Prvi prototipovi su već prošli intenzivna testiranja i biće testirani na javnim putevima ove godine. U narednoj godini, prototipovi biće poslati različitim kupcima na testiranje. Karin Rådström, CEO Mercedes-Benz Trucks: ''Kontinuirano proširujemo naš portfolio električnih kamiona na baterije. Naš fokus je na pružanju jasnih prednosti klijentima. Zbog toga su naši električni kamioni posebno dizajnirani za e-mobilnost, što im daje bolju upravljivost, energetsku efikasnost i izdržljivost.''

 

Prednosti modela Mercedes-Benz eActros LongHaul

Mercedes-Benz Trucks je takođe najavio dodatne informacije o seriji modela eActros LongHaul. Tri baterije obezbeđuju instalirani ukupni kapacitet od preko 600 kWh. Dva elektromotora, kao deo nove e-osovine, generišu kontinuiranu snagu od 400 kW (536KS) i maksimalnu snagu od preko 600 kW (805KS). Pored tegljača, Mercedes-Benz Trucks će takođe proizvoditi krute varijante eActros LongHaul-a odmah pri lansiranju na tržište. Ovo će kupcima ponuditi brojne druge opcije upotrebe u potpuno električnom transportu. Mercedes-Benz Trucks razvojni inženjeri dizajniraju eActros LongHaul tako da vozilo i njegove komponente ispunjavaju iste zahteve u pogledu izdržljivosti kao i uporedivi konvencionalni Actros za velike udaljenosti. To znači 1.2 miliona kilometara puta u periodu od deset godina.

 

228193-mercedes ea 02.jpg

 

eActros LongHaul će biti prvo potpuno električno serijsko vozilo kompanije Mercedes-Benz Trucks koje će se proizvoditi od početka do kraja na postojećoj montažnoj traci u fabrici kamiona Wörth. Ovo takođe uključuje ugradnju svih električnih komponenti i puštanje vozila u rad na kraju linije. To omogućava visoke proizvodne kapacitete i potpuno paralelnu proizvodnju kako konvencionalnih tako i potpuno električnih kamiona na istoj liniji. Sa modelima eActros 300/400 i eEconic, sa druge strane, elektrifikacija se do sada odvijala u posebnom procesu u Future Truck Center u Wörth-u.

 

228194-mercedes ea 01.jpg

 

Baterije koje se koriste u eActros LongHaul modelu koriste tehnologiju litijum-gvožđe fosfatnih ćelija (LFP). Odlikuje ih, pre svega, dug radni vek i više upotrebljive energije. Baterije eActros LongHaul-a mogu da se pune od 20% do 80% za manje od 30 minuta na stanici za punjenje sa snagom od oko jednog MW. Srž koncepta Mercedes-Benz Trucks za dugolinijski transport na baterije je da ponudi kupcima kompletno rešenje koje se sastoji od tehnologije vozila, konsaltinga, infrastrukture za punjenje i usluga. Planirano je da eActros LongHaul bude pravi izbor za kupce u pogledu profitabilnosti, održivosti i pouzdanosti. Prvi prototipovi su već podvrgnuti intenzivnom testiranju, a eActros LongHaul će biti testiran na javnim putevima ove godine. U narednoj godini, prototipovi koji su blizu proizvodnje ići će kupcima na testiranje u stvarnom svetu.

 

ePrikolica za još veće domete

Elektrifikovane prikolice mogu značajno povećati domet električnih kamiona. Na primer, tehnološka kompanija Trailer Dinamics razvila je ''eTrailer'' zajedno sa proizvođačem prikolica Krone. Jezgro je e-osovina ugrađena u prikolicu, uključujući baterije, koje dodatnom snagom podržavaju vučno vozilo. U zavisnosti od kapaciteta baterije eTrailer-a, sa serijskom verzijom eActros LongHaul-a mogući su domet od više od 800 kilometara sa jednim punjenjem baterije. 

 

Posvećenost sa partnerima za infrastrukturu za punjenje

Što se tiče javne mreže punjenja za dugolinijski transport, Daimler Truck, Traton Group i Volvo Group osnovali su zajedničko preduzeće u julu. Zajedničko preduzeće planira da instalira i upravlja punjačima visokih performansi za kamione i autobuse na baterije u Evropi. Mreža za punjenje koju su pokrenule tri strane biće otvorena i dostupna svim teškim komercijalnim vozilima u Evropi, bez obzira na marku. Mercedes-Benz Trucks sarađuje sa kompanijama Siemens Smart Infrastructure i ENGIE po pitanju tema punjenja. Pored toga, Daimler Truck učestvuje u projektu ''punjenja visokih performansi u kamionskom transportu na velike udaljenosti'' (HoLa). Cilj ovog projekta, pod patronatom VDA, jeste planiranje, izgradnja i rad odabrane infrastrukture za punjenje visokih performansi za duge transporte baterija električnih vozila. Na četiri lokacije u Nemačkoj biće postavljene dve tačke za punjenje Megavatt Charging Sistem (MCS) visokih performansi i testirane u stvarnom svetu. U projekat su uključeni razni drugi partneri iz konzorcijuma iz industrije.

 

eKonsalting za e-mobilnost po meri

Pošto je e-mobilnost više od nove tehnologije, Mercedes-Benz Trucks će integrisati eActros LongHaul, kao i njegove trenutno dostupne električne kamione, u holistički ekosistem koji uključuje konsultantske usluge za efikasno korišćenje vozila i optimizaciju ukupnih troškova vlasništva (TCO). Na primer, postojeće rute se mogu koristiti za određivanje najrealnijeg i najsmislenijeg profila primene električnih kamiona za dotičnog kupca kako bi se odredile rute koje se mogu voziti električnim kamionima. Pored elektrifikacije depoa, sva pitanja u vezi sa planiranjem, modalitetima primene i implementacijom koja se odnose na potrebnu infrastrukturu za punjenje, kao i mrežno povezivanje, takođe su deo tzv. eKonsaltinga, u zavisnosti od zahteva korisnika.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je to lepo, ali zamislite da se par tih tegljača istovremeno pune tim mega punjačima ovde u Srbiji. Ugasili bi pola grada. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni kamion Nikola Tre za evropsko tržište

 

nikola 03.jpg

 

Kompanija Nikola Corporation je na sajmu u Hanoveru u Nemačkoj predstavila evropsku verziju svog električnog kamiona Tre.

Kupcima na Starom kontinentu će kamion Tre biti ponuđen kao baterijsko električno vozilo (BEV), i kao električno vozilo s gorivim ćelijama (FCEV). BEV verzija je nazvana Tre European 4x2 Artic, dolazi sa devet baterijskih pakovanja čiji kapacitet u kombinaciji iznosi 738 kWh. Domet iznosi do 530 kilometara, a za punjenje baterija do 80% kapaciteta potrebno je samo 100 minuta putem 350 kW punjača. Baterije napajaju električni pogon snage 480 kW. Međuosovinsko rastojanje iznosi 4.021 mm i razvijeno je u saradnji sa Ivecom.

 

nikola 02.jpg

 

Sa druge strane, Nikola Tre FCEV Artic 6x2 ima nešto kraće međuosovinsko rastojanje od 3.932 mm, a u njegov rezervoar može da stane oko 70 kg vodonika pri pritisku od 700 bara. Domet ove verzije iznosi do 800 km, a punjenje traje 20 minuta. Razvoj ovog modela nije napredan kao u slučaju BEV verzije jer FCEV neće stići na evropsko tržište do 2024. godine.

 

nikola 01.jpg

 

Proizvodnja Nikola Tre kamiona se obavlja u Ulmu u Nemačkoj.

 

preuzeto sa - Auto Blog 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa koliko godina može da se dobije dozvola za kamion, šleper ili autobus?

 

183881-mercedes a 11.jpg

 

Mnogi danas žele da dobiju vozačku dozvolu za kamion ili autobus pošto im to deluje kao najbrži i najlakši put do sigurnog posla, a naročito do posla u inostranstvu. Ograničenja po pitanju godina su sledeća:

  • 18 godina za C1 i C1E
  • 21 godinu za BE, C, CE, D1, D1E
  • 24 godine za D i DE

Ne znate šta znače sve ove ''čudne oznake''?

Daćemo prvo puno objašnjenje, a posle i skraćeno - ali naglašavamo da je najbolje da pitate u auto-školi.

  • C1 - Motorna vozila, osim vozila kategorije B, D i D1, čija je najveća dozvoljena masa veća od 3.500 kg, a nije veća od 7.500 kg.
  • C1E - Skup vozila čije vučno vozilo spada u kategoriju C1, a najveća dozvoljena masa priključnog vozila prelazi 750 kg i najveća dozvoljena masa skupa ne prelazi 12.000 kg, kao i skup vozila čije vučno vozilo spada u kategoriju B, a najveća dozvoljena masa priključnog vozila prelazi 3.500 kg i najveća dozvoljena masa skupa vozila ne prelazi 12.000 kg.
  • C - Motorna vozila, osim kategorije B, D i D1, čija je najveća dozvoljena masa veća od 3.500 kg.
  • CE - Skup vozila čije vučno vozilo pripada kategoriji C, a najveća dozvoljena masa priključnog vozila je veća od 750 kg.
  • D1 - Motorna vozila za prevoz lica, koja osim sedišta za vozača imaju više od osam, a najviše 16 sedišta i čija maksimalna dužina ne prelazi osam metara.
  • D1E - Skup vozila čije vučno vozilo pripada kategoriji D1, a najveća dozvoljena masa priključnog vozila je veća od 750 kg.
  • D - Motorna vozila za prevoz lica, koja osim sedišta za vozača imaju više od osam sedišta.
  • DE - Skup vozila čije vučno vozilo pripada kategoriji D, a najveća dozvoljena masa priključnog vozila je veća od 750 kg.

Ako vam i dalje nije jasno, objasnićemo što je jednostavnije moguće, ali naglašavamo da morate da se raspitate u auto-školi da sebi ne biste napravili problem. Ukratko:

  • C - običan kamion
  • CE- običan kamion sa prikolicom ili šleper
  • D - autobus

Naglašavamo da ukoliko bismo počeli da ''razlažemo'' u detalje svaku kategoriju narodskim rečnikom - kamion ovakav ili onakav, autobus ovakav ili onakav, kombi ovakav ili onakav... To bi se pretvorilo u haos u kojem bi nas neko okrivio kako smo pogrešno definisali određenu kategoriju.

 

''Prečice'' sa srednjom školom

Učenik srednje škole koji se obrazuje za obrazovni profil ''vozač motornih vozila'' može da dobije vozačku dozvolu za C i CE ukoliko ima punih 18 godina. Takođe, vozačku dozvolu za kategoriju C može dobiti lice koje navrši 18 godina, a za kategoriju D lice koje navrši 21 godinu ako upravlja vozilom koje koriste vatrogasna služba, služba za za očuvanje javnog reda i mira, odnosno odbrane.

 

Zaključak

U jednom od narednih tekstova proverićemo koliko košta da se dobije dozvola za kamion ili autobus, ali i koji su prateći sertifikati i dokumenti potrebni.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zabranjeno preticanje za kamione na auto-putevima - uskoro?

 

daimler mercedes 01.jpg

 

Pokrenuta je inicijativa od strane Ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture da se teretnim vozilima zabrani preticanje na auto-putu. Kao razlog navedeno je ''ubrzavanje saobraćaja i podizanje bezbednosti''. Dakle, uskoro jedan kamion neće smeti da pretekne drugi kamion.

 

Inače, kako Ministar kaže:

''Analizirali smo pozitivnu uporednu praksu i sprovođenje različitih pilot projekata vezanih za zabranu preticanja teretnim vozilima na auto-putevima. Pokazalo se da dobre rezultate u kontekstu ubrzanja saobraćaja daje zabrana preticanja za teretna vozila na auto-putevima u određenim vremenskim intervalima kada je pojačan intenzitet saobraćaja, recimo od 6 do 18 časova. Zabranom preticanja za teretna vozila na auto-putevima će se smanjiti gužve, ubrzati saobraćaj i dodatno povećati bezbednost učesnika u saobraćaju''.

 

Zahtev o izradi studije upućen je ''Putevima Srbije''. Kako je u ministarstvu istaknuto, namera je da već sledeće letnje sezone ova mera stupi na snagu. Razgovarali smo sa vozačima kamiona - većina smatra da će ova mera imati veoma negativne posledice i to ne samo po njih. Kažu da će ova mera dovesti do toga da se u desnoj traci stvaraju nepregledne kolone kamiona ukoliko na čelu bude neki kamion koji se kreće brzinom od 70 km/h. Zato će autobusi da se kreću levom, tj. obilaznom trakom, a iza njih će se brzinom autobusa kretati kolona automobila koji neće moći da idu brzinom od 130 km/h koliko im je dozvoljeno. Uglavnom, zaključak vozača kamiona je da ni vozači automobila nemaju mnogo čemu da se raduju. Situacija bi bila potpuno drugačija da auto-put ima 3 trake, ali samo sa 2 trake, ova mera može da se pokaže kontraproduktivnom iako je ideja bila najdobronamernija. Sada ostaje da vidimo kakva će biti studija koju će izraditi ''Putevi Srbije'', kao i da li su vozači kamiona sa kojima smo razgovarali bili u pravu u svojim predviđanjima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Počela proizvodnja električnog kamiona Tesla Semi

 

228659-tesla semi 01.jpg

 

Teslin električni kamion Semi je dugo odlagan, a sada je osnivač i direktor kompanije Elon Musk potvrdio da je proizvodnja napkon počela.

 

Kada je kompanija Tesla 2017. godine predstavila kamion Semi, očekivalo se da će proizvodnja početi do 2019. godine, ali se to nije dogodilo. Musk je potom poslao Email zaposlenima početkom 2020. godine u kojem je naveo da je kamion već u ograničenoj proizvodnji i da je ''vreme da se uloži sve kako bi se krenulo s masovnom proizvodnjom''. U aprilu te godine je iz Tesle saopšteno da se isporuke kamiona ponovo odlažu za 2021. godine. Međutim, ni 2021. nije bila godina Semi kamiona. Deoničari su obavešteni da se isporuke odlažu za 2022. godinu zbog globalnih problema u lancu dobavljača koji su uticali na tehnološku i auto industriju, kao i na tada ograničenu proizvodnu moć koja se odnosi na baterije kamiona.

Ipak, čini se da je čekanju napokon došao kraj jer je Musk putem Twittera potvrdio da se prva isporuka Semi kamiona očekuje 1. decembra. Kamione će dobiti kompanija Pepsi, koja je naručila 100 primeraka u decembru 2017. godine. Semi su naručile i druge velike kompanije poput Walmarta i UPS-a. U maju ove godine je kompanija Tesla počela da prima narudžbine klijenata s depozitom od 20.000 dolara. Semi košta između 150.000 i 180.000 dolara, a domet iznosi do 800 kilometara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li znate čemu služe ovi stubovi na nemačkim putevima?

 

stubovi 01.jpg

 

Na nemačkim državnim putevima i autoputevima su postavljeni brojni plavi stubovi koji izgledaju slično stubovima radara za brzinu. Ali to nisu sistemi za merenje brzine, već kontrolne tačke za naplatu putarima za kamione.

 

Stub sadrži tehnologiju koja proverava da li je kamion podložan naplati putarine i da li je ona plaćena. Od 1. jula 2018. teretna vozila teža od 7.5 tona plaćaju putarinu za sve puteve. Budući da se ne radi o stubovima radara za kontrolu brzine, stubovi iz Toll Collect-a su takođe ofarbani u upečatljivu, jarko plavu boju. U Nemačkoj ih boja razdvaja od radara za kontrolu brzine. Mada su u nekim delovima Nemačke i radari za kontrolu brzine u plavim kućištima. U Nemačkoj kamioni preko 7.5 tona trenutno moraju da plate putarinu na ukupno više 12.000 kilometara puteva i autoputeva.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo treba uvesti svuda ,voze šlepere gde stignu nema nikakvog reda. Bitno da se samo kontroliše brzina a šleperi puni kamena bez cirade i ko zna koliko u pretovaru voze čak i auto putem

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, dach@ said:

Ovo treba uvesti svuda ,voze šlepere gde stignu nema nikakvog reda. Bitno da se samo kontroliše brzina a šleperi puni kamena bez cirade i ko zna koliko u pretovaru voze čak i auto putem

Vozio dete pre jedno 12-13 godina u vrtić,ispao kamen iz kamiona i posred šoferke…10 dana sam bio bez auta( osiguranje dok središ,dok je stiglo staklo u glas servis,pa čekaš termin u servisu,pa mora da ostane u servisu dok lepak proradi….)….razmak od 50 m jedino rešenje….;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kineski proizvođač električnih kamiona dolazi u Evropu

 

farizon sv.jpg

 

Prvi korak u globalnom širenju kineskog proizvođača kamiona Farizona, u vlasništvu proizvođača automobila Geely, biće izlazak na evropsko tržište ponudom električnih kombija od 2024. godine, rekao je izvršni direktor Fan Xianjun. Kompanija želi Super Vanom da osigura poziciju među tri najveća evropska dobavljača električnih kombija.

 

''Proizvod je osmišljen za zadovoljavanje zahteva evropskog tržišta'', rekao je Fan, ne navodeći detalje planirane prodaje, prihoda i investicija. Super Van će u početnoj fazi biti dostupan samo u električnoj verziji, a nakon toga bi mogle da uslede hibridne verzije i verzije na metanol, dodao je, ne navodeći rokove. Električni kombi bi takođe mogao da se pretvori u hibridno vozilo za kampovanje, kombi sa hladnjačom i kamionet, rekao je Fan. Super Van će imati mogućnost poluautonomne vožnje, za koje je Fan rekao da su pojačane satelitskim pozicioniranjem ''visoke preciznosti, mereno u centimetrima''. Plan je ponuditi potpuno autonomnu vožnju do 2030. godine, rekli su iz kompanije. Mogućnost veze Farizonovih vozila s Geelyjevim satelitima u niskoj orbiti je dostupna samo u Kini, rekao je Fan.

Na tržištima poput Evrope kompanija će odrediti dostupnost satelitskih veza ''u skladu sa zakonima i propisima stranih zemalja i njihovim zahtevima za bezbednost podataka'', naglasio je šef Farizona. Dugoročno, Farizon takođe želi da poveća prodaju na tržištima poput Japana, Južne Koreje, Bliskog istoka i jugoistočne Azije, gde je već krenuo s prodajom vozila, rekao je Fan. Platforma za fleksibilna električna vozila (EV) i tehnologija električnih kontrolnih sistema, razvijena uz pomoć Geelyja, trebalo bi da omoguće kompaniji da konkuriše Fordovom e-Transitu. Farizon je počeo da prodaje vozila 2016. a prošle godine je prodao otprilike 50.000. U ovoj godini očekuje više od 60.000 prodatih vozila, rekao je Fan.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni kamioni donose ogromne zahteve: Jedna stanica za punjenje mora da ima snagu manjeg grada

 

227715-tesla semi 03.jpg

 

Na putevima su prvi električni kamioni, a Tesla u decembru šalje u saobraćaj svoj prvi Semi, koji ima domet od oko 800 km i može da povuče teret od 40 tona. Deluje kao jedna lepa priča, ali da li je baš tako? Odnosno, da li je teretni saobraćaj spreman za električnu tranziciju?

 

Verovatno ne, prema novoj opsežnoj studiji koju je sprovela kompanija National Grid Plc. Istraživači su otkrili da će do 2030. elektrifikacija tipične punionice na autoputu zahtevati ogromnu količinu energije, kao veliki stadion - i to uglavnom samo za elektrifikovana putnička vozila. Sa sve više električnih kamiona na putevima, projekotovane potrebe električne energije za jednu stanicu za punjenje biće jednake potrošnji električne energije manjeg grada. Govorimo o 2035. godini. Autori studije naglašavaju da nije problem u samoj proizvodnji električne energije - ona bi trebalo da bude dovoljna, nego u činjenici da je potrebno izgraditi hiljade superbrzih punjača (velikog kapaciteta), a to bi mogao da bude izazov. Neki kupci električnih Daimlerovih kamiona u SAD-u su morali da odustanu od nabavke jer su shvatili da na transportnoj ruti nemau gde da pune svoja teretna vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krenuli autonomni autobusi kroz Seul

 

seul 01.jpg

 

Na putevima u Seulu, glavnom gradu Južne Koreje, počeli su da se koriste autobusi bez vozača koje je proizvela kompanija Hyundai. Kako navode lokalni mediji, autobusi bez vozača, odnosno autonomni autobusi, počeli su da saobraćaju u okrugu Jongno-gu.

Autobusi voze između trgovačkog centra Sevun i Čeongje plaze na relaciji od oko tri kilometra. Autobusi bez vozača mogu da voze u određenom smeru zahvaljujući kamerama i laserskim zracima. Građani mogu besplatno da ih koriste nakon što rezervišu mesto. Planirano je da relacija kojom se kreću autobusi u budućnosti bude duža.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

emisijaSATyoutubelogonovi.jpg EmisijaSAT: Scania G410 CNG 8x4

 

U vreme kada je putogradnja u Srbiji u punom zamahu, naša ekipa je u jednom kamenolomu u blizini Mionice pronašla vozila koja u građevinarstvu imaju veoma zapaženu ulogu. Reč je o kiperima švedske Skanije koji nose oznaku G410 CNG 8x4 (410KS/2.100Nm):

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teslin kamion završio putovanje od 800 kilometara s natovarenom težinom od 37 tona

 

227714-tesla semi 05.jpg

 

Elon Musk je na Twitteru potvrdio da je električni kamion završio putovanje dugo 805 kilometara dok je bio natovaren ukupnom težinom od 36.7 tona. Ovo odgovara brojci dometa od 805 km koja je obećana za Tesla Semi kamion visokih specifikacija, budući da će jeftiniji početni model nuditi niži domet od 483 km. Takođe moramo napomenuti da je cifra od 36.7 tona koju je Musk naveo malo manja od ciljanih 37.2 tone težine punog tereta koja se pominje na sajtu Tesle.

 

Prošlo je tačno pet godina otkako smo prvi put čuli za Tesla Semi. Isporuke potpuno električnog kamiona je trebalo da startuju 2019. ali kasnija odlaganja su postavila ovaj cilj na kraj 2022. godine. Prema rečima izvršnog direktora Tesle, proizvodnja EV-a je počela u oktobru 2022. Uprkos brojnim odlaganjima, reklamirani domet Tesle Semi još uvek je veći od bilo kojeg konkurentskog kamiona Mercedesa, Volvoa i Renaulta, što mu daje prednost u putovanjima na velike udaljenosti. Takođe će biti prilično brz za svoju veličinu, s ubrzanjem od 0 do 60 mph (0 do 96 km/h) za 5 sekundi kada je neopterećen, ili za 20 sekundi kada je potpuno natovaren. Cene za Tesla Semi počinju od 150.000 dolara, dok se varijanta sa većim dometom prodaje za 180.000 dolara. Tesla se nada da će na svom vrhuncu proizvoditi čak 100.000 kamiona godišnje, što je prilično ambiciozan cilj za ovaj segment.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo uvodi u ponudu još električnih kamiona

 

volvo kamioni 03.jpg

 

Kompanija Volvo Trucks nastavlja da proširuje svoj asortiman uvođenjem u ponudu nekoliko novih električnih kamiona, što omogućava elektrifikaciju još većeg broja transportnih ruta u gradovima i regionima. Ovaj najnoviji dodatak solo* kamiona dodatno jača poziciju kompanije Volvo kao lidera u transportu električnim kamionima.

 

volvo kamioni 02.jpg

 

Pored toga što već proizvodi najkompletniju električnu gamu u svetskoj industriji kamiona, kompanija Volvo Trucks sada proširuje svoju ponudu uvođenjem solo verzija svojih teških električnih kamiona: Volvo FH, Volvo FM i Volvo FMX. Ovo još više olakšava transportnim kompanijama da usvoje električna vozila u urbanim i regionalnim sredinama. Zahvaljujući višestrukim opcijama akumulatora, kabina i šasija, novi teški solo kamioni mogu biti prilagođeni da nose električne nadgradnje za širok spektar specijalizovanih transportnih zadataka, uključujući distribuciju robe, sakupljanje otpada i građevinske radove. Proizvodnja novih varijanti počeće u prvom kvartalu 2023. godine.

 

volvo kamioni 01.jpg

 

''Uz ove nove električne kamione činimo prelazak na električna vozila lakšim nego ikada pre za još veći broj korisnika, kao i prelazak gradova na vozila sa nultom emisijom za skoro sve transportne tokove. Naši kupci ove kamione mogu dobiti napravljene po meri za njihov specifičan rad, kako bi smanjili emisiju štetnih gasova, a istovremeno dobili istu funkcionalnost kao i dizel kamiona koje danas koriste'', objašnjava Rodžer Alm, predsednik kompanije Volvo Trucks.

 

Električni kamioni - privlačniji i za vozače i za gradove

Dizel kamioni za prevoz teškihtereta uobičajeni su prizor u mnogim gradovima. Sada je za ove zadatke moguće koristiti električne kamione. Osim što ne proizvode izduvne gasove, električni kamioni pružaju bolje radno okruženje za vozače jer su tihi - što takođe doprinosi i kvalitetnijem životu u gradu.

 

Poboljšana fleksibilnost za kupce

Novi solo kamioni imaju kapacitet akumulatora između 180 i 540 kWh. To, zajedno sa brojem akumulatora koji se koriste u kamionu, obezbeđuje veliku fleksibilnost i širok spektar potencijalnih operacija. ''Ovi kamioni mogu da udovolje svim vrstama transporta, od lakših do teških tereta. Klijenti mogu da izaberu tačan kapacitet akumulatora koji im je potreban za zadatke, i, ako nemaju više akumulatora nego što je potrebno, nosivost kamiona se može povećati. Ukratko, imamo optimalno i najisplativije rešenje za električni transport, bez obzira na zadatak'', kaže Rodžer Alm, predsednik kompanije Volvo Trucks. Kompanija Volvo Trucks je jedini svetski proizvođač sa čitavom paletom električnih kamiona u serijskoj proizvodnji u ovom trenutku. Cilj kompanije je da polovina ukupne svetske prodaje budu električna vozila - najkasnije do 2030. godine.

 

*Kamioni sa jednom krutom šasijom i ugrađenim nadgradnjama, kao što su dizalice, kompaktori otpada i mešalice cementa.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogledajte kako će reagovati samovozeći kamion na eksploziju gume

 

kodiak 01.jpg

 

Nakon početnog entuzijazma autonomnom vožnjom usledilo je otrežnjenje. Radi se o izuzetno kompleksnim sistemima čiji razvoj će trajati duže nego što se prvobitno planiralo. Ipak, autonomno upravljanje ostaje zanimljiva opcija, posebno u kamionskom prevozu. 

U ovom području posebno je aktivan Kodiak Robotics koji temeljito rešava problematiku autonomnog upravljanja rešavajući sve izazovne situacije. Jedna od njih je naglo probušena guma, odnosno eksplozija gume zbog koje se kamion i svi učesnici u saobraćaju koji se nalaze blizu mogu lako naći u itekako opasnoj situaciji.  Kad je Kodiak u pitanju, samovozeće vozilo je programirano da u slučaju bilo kakve havarije skrene u zaustavnu traku i zaustavi vozilo.

 

 

Eksplozija gume je kudikamo opasnija situacija.

Prvo je potrebno stabilizovati vozilo i zadržati ga u kolovoznoj traci, a potom se i bezbedno zaustaviti. Simulacija ove havarije je sprovedena pri brzini od 56 km/h. ''Ovo je zaista teško kontrolisati, a demonstracija sposobnosti našeg autonomnog vozača da ne samo prepozna eksploziju u deliću sekunde, nego da se zatim može bezbedno nositi s njom, temelj je za mogućnost lansiranja autonomnih vozila'', izjavio je za Automotive News Jordan Coleman, potpredsednik u Kodiaku. Coleman pritom naglašava da je prioritet bezbednost, a onda dolazi sve ostalo. Štagod da se dogodi, sistem autonomne vožnje mora da reaguje zaštitnički prema vozaču, ali i vozačima u njegovoj blizini. ''Možda nećemo uvek činiti pravu stvar u smislu prevoza stvari od tačke A do tačke B, ali radi se o tome da pokažemo da ćemo uvek činiti bezbednu stvar'', rekao je Coleman.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...