Jump to content
FAS Goran
Dante Bg

Kamioni, autobusi, mini - busevi...

Recommended Posts

Farizon Auto Homtruck je kuća na točkovima

 

219795-farizon 04.jpg

 

Marka privrednih vozila Geely grupe, Farizon Auto, predstavlja svoju sledeću generaciju pametnog novog energetskog šlepera, Homtruck, sa proizvodnjom i prvim isporukama planiranim za početak 2024. Zvanično ime mu je Farizon AD21. Ovim konceptom je američki proizvođač Tesla, odnosno njegov šleper Semi predstavljen 2017. godine dobio pravu konkurenciju. Kada počnu prve isporuke, Homtruck će biti jedno od najnaprednijih i najčistijih privrednih vozila na putu koje se fokusira na efikasnost, bezbednost vozača i pešaka, i može se pohvaliti velikim otkrićima u održivim pogonskim sklopovima.

 

219796-farizon 03.jpg

 

Homtruckova arhitektura može da sadrži brojne opcije pogonskog sklopa, uključujući proširenje dometa (range extender), hibridni metanol i čisto električnu opciju sa zamenom baterija na bazi vladinih standarda koje je nedavno objavilo kinesko Ministarstvo industrije i tehnologije, što omogućava punjenje Homtrucka na benzinskim stanicama širom autoputeva koje se meri u minutima. Homtruck je dobio ime po izvornoj težnji njegovih kreatora da naprave šleper koji se oseća kao kod kuće, zadovoljavajući životne i emocionalne potrebe svojih vozača. Vozači širom sveta provode mnogo vremena u svojim vozilima, često više nego kod kuće. Mobilni prostor koji je stvorio Homtruck integriše 'posao, život i zabavu', zadovoljavajući vitalne potrebe svog vozača.

 

219797-farizon 02.jpg

 

Inženjeri Farizon Auta su pomno proučavali potrebe vozača privrednih vozila i operatera voznog parka prilikom razvoja Homtruckovih hardverskih i softverskih rešenja kako bi se obezbedila veća efikasnost u celoj mreži.

 

219798-farizon 01.jpg

 

Homtruck se može povezati s velikim platformama logističke mreže kako bi pomogao vozačima da dobiju optimalne narudžbine u stvarnom vremenu, analiziraju i prate isporuke te izračunaju operativne troškove duž ruta. Homtruckov 'mozak' može da koristi senzore vozila za analizu podataka o saobraćaju u stvarnom vremenu i primanje preporuka za rutu. Osim toga, sistem upravljanja energijom takođe može da upravlja snagom ili snabdevanjem gorivom Homtrucka da bi se postigla optimalna ekonomska računica i vozaču je u stanju da preporuči optimalne rute za punjenje gorivom ili strujom.

 

Udobnost vozača je istaknuta kao glavni podsticaj za povećanje bezbednosti vozila s teorijom da su dobro odmoreni vozači pažljiviji i fokusiraniji. Na bazi pomne analize radnih uslova vozača i plana puta, Farizon Auto je dizajnirao kokpit koji primenjuje koncept doma i optimizuje prostor za stvaranje prostora za vožnju i život. Dizajn uključuje kupatilo s tušem i WC-om, krevet za jednu osobu, frižider, aparat za čaj, kuhinju, pa čak i malu veš mašinu. Ergonomski dizajn sedišta i kamera visoke rezolucije obezbeđuju da su vozači dobro odmorni i dobro fokusirani, dok inteligentni AI asistent u kombinaciji s punim kamerama od 360 stepeni pomaže da vozač bude svestan bilo kakvih problema oko vozila dok je u pokretu ili dok je stacionaran.

 

Unutar kabine Homtrucka dizajneri su primenili prirodne tkanine meke na dodir, održivu plastiku i materijale od zrna bambusa da bi stvorili zdravo ekološki prihvatljivo okruženje inspirisano mirnim bambusovim šumama Kine. Unutar sve većeg broja odabranih ruta, Homtruck će moći da koristi funkcije autonomne vožnje L4 hands-off, a takođe će uvesti karakteristike konvoiranja za duža putovanja koje omogućava kamionima da međusobno komuniciraju da bi održali bezbednu brzinu i udaljenost koja će smanjiti stres operatera. Hardverski senzori kao što su lidar, radar milimetarskih talasa, ultrazvučni radar biće standardna oprema uz 5G i V2X komunikaciju. Homtruck će takođe biti u potpunosti sposoban za nadogradnju prekovremeno korišćenjem nadogradnje softvera Over the Air (OTA).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

DAF XF, XG i XG+ nagrađeni titulom međunarodnog kamiona godine

 

daf xg.jpg

 

DAF-ova nova generacija kamiona za transport na velike udaljenosti je okrunjena titulom ''Međunarodni kamion godine 2022''.

''XF, XG i XG+ su postavili nova merila u efikasnosti, bezbednosti i udobnosti vozača'', izjavio je žiri nakon opsežnog niza testova. Prestižna nagrada je uručena na Solutrans izložbi kamiona i transporta u Lionu u Francuskoj. DAF je takođe dobio nagradu ''2022. Truck Innovation Award'' za svoj XF Innovation Truck s motorom na vodonik.

 

Na bazi pravila Međunarodnog kamiona godine (IToY), godišnja nagrada se dodeljuje kamionu koji je predstavljen prošle godine i koji je dao najznačajniji doprinos efiksnosti drumskog saobraćaja. Ova presuda se oslanja na sveobuhvatni raspon kriterijuma, uključujući tehnološku inovaciju, udobnost, bezbednost, upravljivost, ekonomičnost goriva, ekološki trag i ukupne troškove vlasništva (TCO). ''DAF je prvi proizvođač kamiona koji je predstavio potpuno novu generaciju kamiona koja je razvijena imajući na umu nove evropske propise za mase i dimenzije kamiona'', rekao je Gianenrico Griffini, predsednik žirija ''Međunarodni kamion godine. Rezultat je serija vrlo atraktivnih i vrlo aerodinamičnih kamiona koji imaju najveću efikasnost, bezbednost i udobnost vozača.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima , tih je, udoban, to stoji ali mi je unutra ruzan, onaj kokpit starinski, dugmici ventilacije dole u nogama pa kad nije digitalna ne vidis nista , dosadan kad prijavljuje greske a ima ih, retrovizori su mi mali i nekako nepregledni pa kada sednem u belog sa belom prikolicom jos, kraja mu nema...generalno kada ga vozim kao na ledjima da ga nosim, eto tako :D

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

carwow.jpg CarWOW: Mercedes Actros L

 

Kažu da je ovo najluksuzniji kamion na svetu... ima 13.0 dizel sa 6 cilindara i 530KS/2.600Nm.

Tu je i Actros na vodonik sa 1.000KS/4.000Nm, koji sa punom prikolicom ima 40 tona... i takav je isproban na 402 metra - 28 sekundi, i ubrzanje do 80 kmh/h za 26.97 sekundi...a, to je brže od pomenute dizel varijante. Sa 80 km/h na 0 mu trebaju samo 33 metra zaustavnog puta, tako da se još jednom potvrdilo da su najimpresivniji deo na ovakvim kamionima njegove kočnice. Treba mu 10 minuta da se napuni vodonikom, a domet mu je 1.000 kilometara.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hiljade ruskih zatvorenika će raditi u Kamazu?

 

kamaz 54.jpg

 

U Rusiji je sve primetnija nestašica radne snage, pa se neki snalaze uvozom radnika iz zemalja u okruženju, a drugi računaju na zatvorenike.

Kako javlja Reuters, prvi čovek Kamaza Sergej Kogogin ozbiljno razmatra zapošljavanje zatvorenika. ''Kompanija trenutno procenjuje kako će se prijaviti u program koji je razvio državni zatvorski ssitem.'' Proizvodnim kapacitetima u sedištu kompanije u gradu Naberežnie Čelni, u Tatarstanu u Rusiji, trenutno nedostaje čak 4.000 radnika. Kako bi nadoknadili nedostatak, već su angažovali migrante iz Uzbekistana, a sada razmišljaju i o zapošljavanju zatvorenika.

 

Reuters saznaje da je nedostatak radne snage povezan sa ''restrikcijama povezanim sa pandemijom'', što je za posledicu imalo značajan odliv radne snage. Sada zatvorski sistem i nadležna državna tela predlažu zapošljavanje zatvorenika u proizvodnim delatnostima, a Kamaz je jedan od najzainteresovanijih za ovu inicijativu. Sa druge strane, radi se najčešće o ljudima bez prakse i znanja u proizvodnji, što bi moglo da dodatno oteža prilagođavanje novih radnika na proizvodni proces uz zadržavanje standarda kvaliteta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li električni kamioni mogu da preuzmu evropski transport roba?

 

mercedes ea 02.jpg

 

Nemačka koaliciona vlada želi da elektrifikuje saobraćaj, a jedno od važnijih područja je i transportni saobraćaj. Mnogi proizvođači već razvijaju električne kamione, ali njihova implementacija u drumskoj praksi nije baš tako jednostavna. Potrebe transportnog saobraćaja su kompleksne, a električna tehnologija ima brojna ograničenja. Domet je, naravno, na prvom mestu.

 

Evropska lobistička organizacija Transport & Environment je u studiji (koja se bazira na logistici REWE u severoistočnoj Nemačkoj) s pitanjem da li su kamioni sa električnim pogonima isplativi.

Institut ISI Fraunhofer je simulirao 9.500 obilazaka u 543 supermarketa sa 224 teška kamiona ukupne težine preko 12 tona. Rezultat je porazan za električne kamione. Gotovo 80% saobraćaja, koji obezbeđuje oko 60% vozila, ne može da se obavi električnim kamionima. Preostalih 40% navedenih vozila, odnosno 20% saobraćaja, samo je delom ekonomičniji sa električnim kamionima jer Institut Fraunhofer uzima u obzir rastuću cenu CO2 za dizel kamione (i više cene goriva) kao i subvencionisanje dodatnih troškova za nabavku i rad električnih kamiona. U obzir nisu uzeti rastući troškovi električne energije s kojima bi situacija bila još gora za električne kamione.

 

Električni kamioni imaju priliku za uspeh sa visokim subvencijama koje će plaćati poreski obveznici, ali je pod znakom pitanja koliko su čistiji od dizelaša, pogotovo na putevima poput nemačkih gde većina električne energije dolazi od termoelektrana.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autobus i voz u jednom

 

Japanci su konstruisali i u saobraćaj puštaju prvi autobus-voz. Dizel vozilo koristi klasične gume na putu, a na šinama izvlači čelične točkove i nastavlja kao voz. Ideja je osigurati javni prevoz u malim gradovima kao što je Kaiyo u kojem će i saobraćati ovo neobično vozilo. Ovo prevozno sredstvo nije nastalo iz hira tehnološki moćnih Japanaca. Ne, ono ima posebnu svrhu, a to je pažnja i briga prema starijima, pogotovo u ruralnim područjima. Spajanjem autobusa i voza javni saobraćaj se približava sve većem broju starijih ljudi. Dizel autobus/voz sa dva načina rada može da prevozi 21 osobu. Postiže brzine do 60 km/h na pruzi. Takođe je sposoban da ubrza do 100 km/h na dobrim asfaltnim putevima. Pre nego što postane voz i izvuče točkove, autobus mora da dođe na posebnu platformu.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako zaustaviti šlepere kojima su na dugim nizbrdicama otkazale kočnice?

 

kamion za.jpg

 

Kamion bez kočnica na nizbrdici zbog svoje mase ima ogromnu energiju koju je izuzetno teško obuzdati, a može da rezultira teškim nesrećama. Zbog oštećenja kočionog sistem i nemogućnosti da se kamion zaustavi na nizbrdici (ako to iz nekog razloga ne mogu da učine ni retarderi) dizajnirani su izlazi za za kamione, takozvani ''Escape ramp'', ''Runaway truck ramp'', ''Runaway truck lane'' ili ''Escape lane'' - ovaj infrastrukturni zahvat na autoputevima, ali i ostalim brdskim putevima na kojima saobraćaju kamioni i autobusi ima mnoga imena, ali istu funkciju. Takve površine se grade na nizbrdicama, uglavnom pre krivina i posebne su trake ograničene dužine. Podloga je često pesak, makadam, a mogu da budu i čelične mreže koje usporavaju kamione i autobuse. Uglavnom su ti delovi puta povišeni da bi i tako usporili kamione, odnosno što pre raspršili njihovu kinetičku energiju.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni kineski kamion s baterijom od 450 kWh i autonomijom nivoa 4

 

221737-baidu kamion04.jpg

 

Kineski div Baidu želi da poveća svoju prisutnost u automobilskoj industriji lansiranjem Xingtua, potpuno električnog kamiona za teške uslove rada s naprednim autonomnim karakteristikama kojeg je dizajnirala kompanija Pininfarina. Xingtu je lansiran preko Baiduove filijale DeepWay i ima posebno nizak koeficijent otpora od 0.35. DeepWay napominje da je opremljen masivnim baterijama od 450 kWh i sa punim opterećenjem od 49 tona može preći do 300 kilometara sa jednim punjenjem. Kompanija dodaje da se baterija može napuniti za samo jedan sat, a podržava i zamenu baterija, gde se nova baterija može postaviti za samo šest minuta.

 

baidu kamion03.jpg

 

Baidu je opremio kamion svojim Highway Intelligence Systemom koji uključuje 11 ugrađenih kamera, jedan infracrveni detektor, radare sa pet milimetarskih talasa i LiDAR senzor. Takođe je dizajniran da ponudi ''end-to-end'' autonomnu vožnju.

 

baidu kamion02.jpg

 

Spoljašnji dizajn kamiona odmah upada u oči jer je uglađen u poređenju sa svakim drugim kamionom koji je trenutno na tržištu. Daljnji doprinos niskom koeficijentu otpora su navlake preko prednjih točkova i činjenica da su svi ostali točkovi prekriveni karoserijom. Zadnji deo prikolice takođe privlači pažnju zahvaljujući LED svetlima koja se protežu oko spoljašnje ivice vrata koja se uvlače.

 

baidu kamion01.jpg

 

Kompanija Pininfarina je takođe radila na unutrašnjosti koja je drugačija od bilo kog drugog kamiona. Za početak, Xingtu koristi dvokraki upravljač koji je smešten direktno ispred velikog ekrana koji se proteže širinom nadzorne ploče. Tu su mali ekrani u kvakama vrata, ekrani na A-stubovima i ekran iznad vetrobranskog stakla. Dostupna je i klupa u drugom redu. DeepWay nije potvrdio da li će Xingtu doći do proizvodnje, ali kaže da će nastaviti da se ''fokusira na istraživanje, razvoj i proizvodnju pametnih novih teških kamiona i komercijalizaciju tehnologije autonomne vožnje L4 u kineskoj industriji teretnog tereta u narednim godinama''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova jedinstvena bezbednosna karakteristika za Volvo električne kamione

 

volvo active 01.jpg

 

Volvo Trucks je patentirao i predstavio Active Grip Control - novu bezbednosnu funkciju za električne kamione. Novi sistem značajno poboljšava stabilnost, ubrzanje i kočenje na klizavim površinama. Zahvaljujući brzoj reakciji elektromotora, sila koja se stvara između točkova i tla može se kontrolisati za vrlo kratko vreme kako bi se proaktivno sprečilo prebrzo ili presporo okretanje točkova, odnosno proklizavanje.

 

volvo active 02.jpg

 

Ova karakteristika jasno poboljšava ubrzanje na klizavim površinama. Ispitivanja na klizavim površinama (sneg i led) vršena su traktorom Volvo FH Electric. Na njega je bila pričvršćena natovarena poluprikolica, a pri punom ubrzanju zabeležena su poboljšanja od 45%. ''Kada vozite po klizavoj površini ili van puta, poboljšanje je zaista impresivno. Verujem da će ovo povećati produktivnost za naše klijente'', kaže Ana Vrige Berling, direktorka za bezbednost saobraćaja i proizvoda u kompaniji Volvo Trucks. Ako kamion počne da proklizava, aktiviraju se brojni senzori koji omogućavaju sistemu upravljanja kamiona da inteligentno reaguje na uslove površine puta, što će pomoći vozaču da zadrži kamion na putu.

 

Ova funkcija je dizajnirana da smanji rizik od podupravljanja i neupravljanja tokom vožnje neopterećenog kamiona. ''Sa funkcijom Active Grip Control, vozači imaju bolju sposobnost da pređu težak teren, čak i u najzahtevnijim uslovima. Ovo je jedinstvena karakteristika koju je patentirala Volvo grupa'', objašnjava Ana Vrige Berling. Poboljšanja se mogu primetiti i tokom kočenja, jer se funkcija može koristiti za kontrolisano regenerativno kočenje čak i bez upotrebe ABS-a. Ovo povećava efikasnost, jer se više energije može koristiti za regeneraciju (rekuperaciju kinetičke energije), što, uz punjenje baterije, omogućava bezbednije kočenje.

 

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo Trucks je lider na tržištu električnih kamiona u Evropi

 

volvo t 02.jpg

 

Nova statistika pokazuje da je sa tržišnim udelom od 42%, Volvo Trucks lider na tržištu teških, potpuno električnih kamiona u Evropi u 2021. godini. Kompanija je 2021. godine širom sveta primila porudžbine, uključujući pisma namere za kupovinu, za više od 1.100 električnih kamiona. Međunarodna transportna industrija prolazi kroz transformaciju i ide ka održivijem transportu, jer prodaja električnih kamiona s baterijama velikog kapaciteta počinje da raste, a među svim regijama prednjači Evropa. Sve veći broj teških, potpuno električnih kamiona sada možemo videti u svakodnevnom saobraćaju.

 

volvo t 01.jpg

 

Statistikе grupe za analizu tržišta, IHS Markit, pokazuju da je tokom 2021. godine u Evropi registrovano ukupno 346 električnih kamiona (≥16 tona), što je povećanje od 193% u odnosu na 2020. godinu. U ovoj količini, Volvo Trucks ima tržišni udeo od 42%, što ga deklariše tržišnim liderom. Zemlje u Evropi sa najviše registrovanih električnih kamiona (≥16 tona) su Švajcarska, Norveška, Švedska i Holandija.

''Odlučni smo da sa električnim kamionima pokrenemo revoluciju u teškom transportu i naša vodeća pozicija na tržištu u Evropi dokaz je da radimo upravo to. Čak i ako su isporučene količine i dalje male, vidimo brzorastuće interesovanje, kako u Evropi, Severnoj Americi, tako i u drugim delovima sveta. U 2021. godini primili smo porudžbine, uključujući pisma namere za kupovinu, za više od 1.100 kamiona u više od 20 zemalja. Uveren sam u to da ponuda kamiona sa nultom emisijom postaje ključna konkurentska prednost'', kaže Rodžer Alm, predsednik Volvo Trucks-a.

 

Volvo Trucks je, kao jedan od prvih proizvođača kamiona na svetu koji je to učinio, 2019. godine započeo serijsku proizvodnju električnih kamiona. Kada ove jeseni počne proizvodnja teških potpuno električnih modela Volvo FH, Volvo FM i Volvo FMX, Volvo će imati najkompletniju ponudu električnih kamiona u globalnoj kamionskoj industriji. Volvo je isporučio električna vozila širokom spektru kupaca u Evropi, Severnoj Americi i u Australiji. Cilj kompanije je da se do 2030. godine polovina ukupne prodaje odnosi na električne kamione. ''Jasno je da ovi brojevi pokazuju da smo na veoma dobrom početku u prodaji. Sa širom ponudom električnih kamiona, biće moguća elektrificija skoro polovine teškog drumskog transporta. Ova proporcija će biti još veća u korist električnih kamiona, kako se tehnologija baterija bude razvijala, kako kamioni mogu da prelaze veću udaljenost sa jednim punjenjem i kako se bude razvijala infrastruktura za punjenje'', navodi Roger Alm.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bugari pokrenuli proizvodnju lakih električnih kamiona

 

sevic 02.jpg

 

Bugarska će u skoroj budućnosti ući među vodeće proizvođače električnih teretnih vozila, rekao je ministar zadužen za inovacije i privredni rast Danijel Lorer na predstavljanju električnog vozila Sevic v500e čija je izrada i sklapanje obavljena u preduzeću u Plovdivu. Za proizvodnju bugarskih lakih teretnih vozila na struju će se koristiti isključivo energija iz obnovljivih izvora.

 

sevic 01.jpg

 

Prvih 500 kamiona je već proizvedeno, a namenjeno je za izvoz. Veliko interesovanje za njih pokazale su zapadnoevropske zemlje i SAD. Kako se navodi, sa jednjim punjenjem baterije Sevic v500e može da pređe do 300 km, a nosivost vozila je do 600 kg. Proizvođač planira da izgradi novu fabriku i time poveća kapacitete proizvodnje na oko 1.000 vozila godišnje, rečeno je iz Ministarstva ekonomije Bugarske.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daimler Truck suspenduje saradnju sa Kamazom

 

kamaz 54.jpg

 

Nemački proizvođač kamiona Daimler Truck suspendovaće saradnju sa Kamazom zbog dešavanja u Ukrajini, nakon skoro 12-godišnjeg zajedničkog rada, objavio je danas list Handelsblat pozivajući se na informacije iz te kompanije. Daimler Truck više neće isporučivati komponente i proizvoditi kamione u okviru zajedničkog preduzeća DK RUS, piše list i dodaje da je to odgovor kompanije na kritike zbog saradnje sa partnerom u Rusiji, koju je EU sankcionisala. Koncern Mercedes-Benz, čija je podružnica Daimler Truck, trenutno razmatra mogućnost da što pre proda svoj udeo od 15% u Kamazu, navodi Handelsblat.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daimler od 2030. planira da u Evropi prodaje samo električne gradske autobuse

 

mercedes e citaro.jpg

 

Daimler Buses je objavio da će od 2030. godine u Evropi prodavati samo potpuno električne gradske autobuse. ''Ulaganja fokusiramo na segment potpuno električnih gradskih autobusa u Evropi od kraja decenije'', rekao je Till Oberworder, šef filijale za autobuse u Daimler Trucku uoči skupa o e-mobilnosti u Manhajmu. U 2018. Daimler Buses je lansirao potpuno električni gradski autobus ''eCitaro''. Oberworder je rekao da je zadovoljan uvođenjem tog modela, napomenuvši da ih je trenutno na evropskim putevima više od 600.

 

Daimler Buses je prodao u prošloj godini 18.736 autobusa, ali nisu želeli da otkriju udeo onih električnih. Nije dovoljno proizvesti električni autobus, treba promeniti i infrastrukturu, naglasio je Oberworder. Njegova kompanija zato nudi kompletan paket, ''E-sistem'', kako ga naziva Oberworder. Ipak, Daimler Truck još uvek razvija i konvencionalna vozila s motorima sa unutrašnjim sagoravanjem, koja više zagađuju okolinu, uključujući i autobuse. Na području e-mobilnosti gradski autobusi su segment s najvećim stopama rasta, navodi šef Daimler Buses-a.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Policija uhvatila vozača koji je Octaviju prevozio na balvanima

 

skoda balvan.jpg

 

Vozači na putu A7 u blizini Goettingena (Nemačka) bili su prilično začuđeni kada su videli  kamion i prikolicu za prevoz drvenih trupaca na kojoj je bila Škoda Octavia Combi.

 

Češki kamion je bio sumnjiv učesnicima u saobraćaju, pa je nekoliko njih pozvalo policiju. Nakon što ga je patrola zaustavila, pronađeni su još neki nedostaci - automobil je bio loše pričvršćen, nekoliko guma kamiona je bilo oštećeno, kao i šasija. Rezultat? Kraj putovanja?

Ne ako se pita 48-godišnji kamiondžija iz Češke, koji nije razmišljao o završetku svoje turneje nego je krenuo da otklanja nedostatke. Do uveče je stigao toliko daleko da policija nije mogla da ga spreči da nastavi put. Policija je mogla samo da naplati 85 evra kazne zbog neobezbeđenog tereta u trenutnku zaustavljanja. Nakon konsultiranja zakona i propisnog osiguranja Octavije na balvanima (učvršćena je trakama), policija je morala da pusti češkog vozača.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla konačno prima narudžbine za električni kamion

 

203935-tesla semi.jpg

 

Kompanija Tesla je napokon počela da prima narudžbine za svoj Semi električni kamion. Kao što je poznato, Tesla je bila jedna od prvih kompanija koje su predstavile potpuno električni kamion, ali nakon predstavljanja 2017. godine, ostale kompanije su plasirale na tržište svoje modele, dok Teslin Semi tek treba da uđe u proces proizvodnje. Ipak, nakon pet godina od zvaničnog predstavljanja i obećanja da će biti dostupan od 2019. godine, Tesla Semi se konačno može naručiti.

 

Za rezervaciju kamiona je potrebno platiti 5.000 dolara unapred, a zatim dodatnih 15.000 kako bi se potvrdila rezervacija. Prva uplata se može refundirati, ali kada se uplati drugi iznos novac neće biti vraćen u slučaju otkazivanja narudžbine. Za sada nema zvaničnog roka isporuke kamiona, ali se očekuje 2023. godine. Osnivač i direktor Tesle Elon Musk je u aprilu izjavio da će 2023. biti ''velika godina za kompaniju'' jer želi da pokrene proizvodnju kamiona Semi, pickupa Cybertruck i Roadstera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo kamioni: Prvi u svetu koji koristi čelik bez fosila u svojim kamionima

 

volvo ff.jpg

 

Kao prvi proizvođač kamiona na svetu koji je to učinio, Volvo sada uvodi čelik bez fosila u svoje kamione. Čelik proizvodi švedska čeličana SSAB, a teški električni kamioni Volvo će biti prvi koji će ga uključiti.

 

Čelik iz SSAB-a se proizvodi po potpuno novoj tehnologiji, zasnovanoj na vodoniku. Rezultat je mnogo manji uticaj na klimu nego konvencionalno proizveden čelik. Uvođenje čelika malog obima u Volvo teške električne kamione počeće u trećem kvartalu 2022. ''Povećaćemo upotrebu materijala bez fosila u svim našim kamionima kako bismo ih učinili nultim ne samo u radu - već i kada su u pitanju materijali od kojih su napravljeni'', kaže Džesika Sandstrem, viši potpredsednik za upravljanje proizvodima, Volvo kamioni. Prvi čelik proizveden sa vodonikom biće korišćen u šinama okvira kamiona, kičmi kamiona na koji su montirane sve ostale glavne komponente. Kako se povećava dostupnost čelika bez fosila, on će biti uveden i u druge delove kamiona.

 

90% Volvo kamiona se može reciklirati

Danas, oko 30% materijala u novom Volvo kamionu dolazi od recikliranih materijala. I do 90% kamiona se može reciklirati na kraju svog životnog veka.

''Mi kontinuirano nastojimo da dodatno smanjimo naš klimatski otisak. Takođe se krećemo ka većoj kružnosti kako u našim operacijama tako i u našim kamionima'', kaže Džesika Sandstrem. Volvo Grupa sarađuje sa SSAB-om na čeliku bez fosila od 2021. Prva mašina, nosač tereta od čelika bez fosila, predstavljena je u oktobru 2021. Čelik bez fosila biće važna dopuna tradicionalnom i recikliranom čeliku koji se koristi u Volvo kamionima. Volvo Trucks je posvećen Pariskom sporazumu i postizanju neto nulte emisije gasova staklene bašte u lancu vrednosti najkasnije do 2040. godine.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daimler pokreće e-kamione s dometom do 500 kilometara

 

215816-mercedes a.jpg

 

Električni kamioni sa dometom od oko 500 kilometara krenuće ove godine nemačkim putevima, ali samo na testiranje. Serijska proizvodnja modela eActros LongHaul bi trebalo da počne 2024. godine, objavio je Daimler Truck.

 

Kompanija je prošle godine počela da proizvodi prve modele kamiona eActros. Reč je o kamionima za takozvani distribucijski transport koji, zavisno od modela, imaju tri ili četiri akumulatora. Mogu da pređu do 400 kilometara. Prebacivanjem s motora sa unutrašnjim sagorevanjem na nove pogone, Daimler Truck se pre svega oslanja na baterije i gorive ćelije. Kompanija se opisuje kao svetski lider u proizvodnji kamiona, autobusa i drugih privrednih vozila i ima više od 100.000 zaposlenih.Evropska unija vrši pritisak na industriju kamiona da ispuni svoje klimatske ciljeve. Do 2025. novi modeli bi trebalo da u proseku emituju 15% manje ugljen dioksida, a do 2030. najmanje 30% manje. Ako proizvođači ne uspeju, čekaju ih visoke kazne.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo FH sa I-Save - pobednik u uštedi goriva u nekoliko testova

 

volvo fh 02.jpg

 

U nekoliko nezavisnih testova koje su sproveli nemački časopisi za vozače kamiona, Volvo FH sa I-Save-om bio je pobednik u uštedi goriva kada se posmatra kombinacija potrošnje dizela i AdBlue-a, iako su testiranom kamionu nedostajala najnovija Volvo ažuriranja. Volvo je dokazao da je moguće kombinovati ekonomičnost i performanse. Danas je cena za tegljače goriva u fokusu više nego ikada. Ne samo da je cena dizela nedavno porasla, već i mnoge transportne kompanije pate od cena AdBluea koje su se više nego udvostručile. ''Kada ulažete u novi kamion, važnije je nego ikada da pažljivo pogledate ukupnu potrošnju energije kamiona'', kaže Peter Franzen, menadžer za motore u kompaniji Volvo Trucks.

 

volvo fh 01.jpg

 

Pobednik u potrošnji goriva u više testova

Nezavisni nemački časopisi ''Trucker'' i ''Transport'' nedavno su testirali Volvo FH 500 sa I-Saveom u poređenju sa kamionima drugih velikih evropskih konkurenata. Volvo je izašao kao pobednik u oba testa ekonomičnosti goriva, gledajući ukupnu potrošnju dizela i AdBlue-a. Uprkos maloj potrošnji, Volvo kamion je takođe imao veoma visoku prosečnu brzinu na testu kamiondžija, a na testu časopisa Transport čak je pobedio konkurente u brzini. ''Naši inženjeri su uspeli da kombinuju veliku brzinu sa veoma niskom potrošnjom goriva, što je fantastično dostignuće. Često morate da izaberete jedno ili drugo, ali mi smo dokazali da možete kombinovati ekonomičnost i performanse'', objašnjava Peter Franzen. ''Još impresivnije je to što smo uspeli da budemo najbolji u potrošnji goriva u oba testa, iako testirani kamion nije imao naša najnovija ažuriranja goriva koja će smanjiti potrošnju goriva za još nekoliko procentnih poena!''

 

Nova poboljšanja štede do 13% na ukupnim troškovima goriva

Testirani Volvo FH imao je I-Save specifikaciju, što je varijanta koja kombinuje različite pogonske i softverske karakteristike kako bi se što više poboljšala ekonomičnost goriva. Srce I-Save-a je turbo kompozitni motor, koji omogućava vožnju sa niskim brojem obrtaja motora i visokim stepenom prenosa tokom dužeg vremenskog perioda. Sa nedavno lansiranim poboljšanjima, I-Save kumulativno može dodati do 13% poboljšanja u potrošnji goriva - u poređenju sa nivoima potrošnje kada je uveden 2019. ''Da bismo poboljšali efikasnost goriva, sada smo naš Volvo FH sa I-Save-om podigli korak dalje kako bismo osigurali potpunu optimizaciju motora. S obzirom na istorijski visoke cene energije koje sada imamo, tajming ne može biti bolji'', zaključuje Peter Franzen.

 

Činjenice o novim ažuriranjima uštede goriva

Proces sagorevanja motora je dodatno poboljšan prilagođavanjem injektora, kompresije i bregaste osovine posebno rafiniranim i jedinstvenim klipovima sa novim talasnim uzorkom. Ukupna težina i unutrašnje trenje su takođe smanjeni. Turbo punjač visokih performansi i uljna pumpa su unapređeni, a čak su i filteri za ulje, gorivo i vazduh patentiranim usavršavanjem da bi dobili bolje performanse. Ažurirani motor radi zajedno sa inteligentnim i automatizovanim I-Shift menjačem koji je sada do 30% brži. Brži odgovor doprinosi daljem poboljšanju uštede goriva, upravljivosti i uglađenosti vožnje.

 

I-Torque je novi, pametni softver obrtnog momenta koji povećava energetsku efikasnost analizom predstojećih topografskih podataka puta koristeći funkciju I-See i prilagođavanjem vožnje stvarnoj ruti. I-See koristi informacije o planiranoj ruti kako bi iskoristio kinetičku energiju kamiona na najbolji mogući način prilikom vožnje po brdovitom terenu. Novi I-Torque softver optimizuje i izbor stepena prenosa i obrtni moment motora. Funkcija gleda put ispred sebe i procenjuje topografiju i težinu vozila - da bi odlučila tačno koliki je obrtni moment potreban motoru i kada, da bi radio sa apsolutno najvećom mogućom efikasnošću goriva.

Kada vozite na velike udaljenosti, aerodinamika kamiona igra važnu ulogu za uštedu goriva. Zbog toga je takođe napravljeno nekoliko ključnih promena za poboljšanje protoka vazduha, uključujući čvršće praznine na prednjem delu kabine i duži produžetak vrata. Sva ova poboljšanja doprinose ostvarivanju najveće uštede goriva i najnižih ukupnih troškova koje je Volvo Trucks ikada postigao. Biće zanimljivo videti kako će Volvo uspeti da još više poboljša rezultat u narednim testovima za štampu.

 

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedan vozač je ovako zaštitio teret

 

225498-teret.jpg

 

Život vozača kamiona nije lagan, a osim odvojenosti od porodice, polovine života provedenih na putu, treba brinuti i o teretu. Jedan vozač u Nemačkoj je očigledno shvatio da ima veliki problem i da postoji verovatnoća da mu natovareni limovi padnu s prikolice.

U blizini Hesena na autoputu A45 je na teren izašla i policija. Slučaj su prijavili zabrinuti učesnici u saobraćaju. Pre dolaska patrole vozač je već krenuo u akciju te je trakama za pričvršćivanje povezao teret i fiksirao ga za metalni sto i klupe na odmorištu. Mera je očigledno čudna, ali kad već teret nije bio pravilno osiguran, isplatila se…

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo predstavio kamion na vodonik koji emituje vodu i ima domet 1.000 kilometara

 

volvo kamion.jpg

 

Volvo je počeo da testira nove kamione dugog dometa na vodonik koji emituju vodenu paru. Kamioni mogu da vuku teret težine 65 tona, putuju 1.000 kilometara sa jednim rezervoarom, koji se puni za 15 minuta. Početak serijske proizvodnje se očekuje do 2030. godine.

 

Naučnici već dugo vreme zagovaraju korišćenje vodonika za pokretanje vozila zato što je mnogo čistiji od fosilnih goriva. Tradicionalni dizel-motori emituju ne samo ugljen-dioksid, već i azotne okside i mnoge druge štetne supstance. Vodonične gorivne ćelije, s druge strane, stvaraju električnu energiju iz reakcije vodonika i kiseonika, a nusproizvod je vodena para. Iako sve to deluje sjajno, trenutno se 98% vodonika proizvodi potrošnjom fosilnih goriva čime se oslobađa 830 miliona tona ugljen-dioksida svake godine, navode iz Univerziteta Kolumbija. Ipak, postoji način i da se vodonik proizvodi deljenjem molekula vode, koristeći električnu energiju. Ukoliko bi se za to koristila struja iz obnovljivih izvora, to bi značilo da pri proizvodnji i korišćenju vodonika ne bi uopšte bilo emisija ugljen-dioksid. Još jedan izazov koji bi trebalo prevazići jeste ograničena infrastruktura za punjenje gorivnih ćelija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...