Jump to content
FAS Goran
Dante Bg

Kamioni, autobusi, mini - busevi...

Recommended Posts

Električni Canoo kamionet

 

212149-canoo 3.jpg

 

Sve više američkih auto-kompanija fokusirano je na razvoj električnih pikap vozila (kamioneta), s obzirom da je ova kategorija četvorotočkaša veoma popularna na severnoameričkom kontinentu. Pikap koji je prikazao Canoo za sada je u formi koncepta, a proizvođač iz Kalifornije navodi da bi serijska proizvodnja mogla da počne 2023. godine. Vozilo karakteriše futuristički dizajn i visoka funkcionalnost, a u planu su verzije sa jednim (zadnji pogon) i dva elektromotora (pogon na sva 4 točka). Varijanta sa dva motora raspolagaće sa 608 KS i 746 Nm.

 

212150-canoo 2.jpg

 

Canoo za sada nije objavio mnogo detalja, ali je napomenuo da će kamionet imati autonomiju od preko 320 km. Osim toga, imaće nosivost od oko 800 kg.

 

212151-canoo 1.jpg

 

Zainteresovani kupci će moći da rezervišu svoj primerak u drugoj polovini 2021, a prve isporuke vlasnicima planirane su za 2023. godinu. Cena nije saopštena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes Sprinter Petronas Edition

 

kegger 03.jpg

 

Poljski tjuner Kegger je povodom svoje 25-godišnjice pripremio specijalno šlep vozilo na bazi Mercedesovog Sprintera (a koji je inače prošle godine proslavio 25. rođendan). Vozilo nosi naziv Sprinter Petronas Edition, dok je serija ograničena na samo 25 primeraka. Baza je Sprinter 319 CDI sa 3.0 V6 turbo-dizelašem sa 190KS i 440 Nm, uz zadnji pogon i 7-stepeni automatski menjač.

 

kegger 02.jpg

 

Kegger je za Sprinter Petronas Edition predvideo i crne 18-inčne alu točkove, vazdušno oslanjanje, novi prednji branik sa većim otvorima za vazduh, prednji spojler, crnu prednju masku, grafiku inspirisanu Formulom 1.

 

kegger 01.jpg

 

U unutrašnjosti se nalaze koža, alkantara, zeleni šavovi, poboljšana zvučna izolacija, novi audio sistem. Cena za Sprinter Petronas Edition iznosi 125.000 evra.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

MAN zatvara fabriku u Austriji

 

man.jpg

 

MAN Truck & Bus Österreich zatvara fabriku u Austriji, a tim potezom je ugroženo 8.000 radnih mesta. Sredinom aprila MAN Truck & Bus Österreich je zapošljavao 2.366 ljudi. Dobro su plaćeni, ali su u poslednje vreme vrlo nervozni. Zbog problema na svetskom tržištu, neizvesne budućnosti motora sa unutrašnjim sagorevanjem, izazova novih tehnologija u saobraćaju itd. uprava matične kompanije fabrike Steyr, objavila je paket mera za povećanje operativnih prihoda krajem marta ove godine. Između ostalog, MAN Truck & Bus ''društveno odgovorno će smanjiti oko 3.500 radnih mesta u Nemačkoj''. U Austriji MAN namerava da zatvori pogon i nastavi proizvodnju lakih i srednjih kamiona u Krakovu u Poljskoj. Kao rezultat toga sada su uznemireni ne samo zaposleni Steyra, već i cela Gornja Austrija. Ovo je šok za celu Austriju, a računajući i kooperante ugroženo je čak 8.000 radnih mesta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju imovina Zastava kamiona iz Kragujevca

 

Zastava-kamioni.jpg

 

Agencija za licenciranje stečajnih upravnika oglasila je prvu prodaju imovine Zastava kamiona iz Kragujevca. Kako piše Danas.rs, potencijalnim kupcima ponuđeno je dvanaest objekata metaloprerađivačke industrije i drugih industrijskih delatnosti, čija je ukupna površina blizu 30.000 kvadratnih metara, pokretna imovina i drugo. Početna prodajna cena iznosi 240 miliona dinara, a javno nadmetanje zakazano je za 9. jun. Fabrika ''Zastava kamioni'' poslovala je u okviru Grupe Zastava vozila, a u stečaj koji se okončava bankrotom otišla je u septembru 2018. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li ste čuli za policijske presretače-kamione?

 

214540-kamion presretac02.jpg

 

O tome da su mnoge policije domišljate u praćenju saobraćajnih prekršaja već se mnogo toga zna. Australijski policajci čuče u grmlju i snimaju, holandski se voze u autobusu i snimaju iz njega, a Britanci to rade i iz kamiona. Pravih, pravcatih neobeleženih šlepera koji omogućavaju visoki položaj sedenja i snimanja svih nedozvoljenih radnji u saobraćaju, kao što su korišćenje mobilnog, vožnja bez pojasa... Tako mogu da snimaju vozače u putničkim vozilima, ali i vozače kamiona.

 

kamion presretac01.jpg

 

Ova vest se tiče efikasnosti kamionskih policijskih jedinica. Od 2015. kada su kupljeni policijski kamioni, zabeleženo je čak 21.500 prekršaja. Sasvim je jasno da su se ova vozila isplatila jer je samo kazna za korišćenje mobilnog u vožnji 230 evra (200 funti). Do sada je u toj aktivnosti uhvaćeno 6.000 vozača. Tu su i 6.200 vozača i putnika koji ne koriste pojaseve, odnosno čak 1.500 vozača koji ne upravljaju automobilima na propisani način.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autonomni kamion sa lubenicama prešao 1.528 km 10 sati brže nego sa vozačem

 

214950-tusimple.jpg

 

Zadatak je bio prevesti teret lubenica iz Arizone u Oklahomu. Firma zadužena za prevoz autonomnim kamionom bila je TuSimple, kompanija koja se fokusirala na tehnologiju bez vozača za kamione. 80% putovanja, odnosno 1.528 km, vozio je autonomni sistem, sa čovekom za volanom tokom ostalih 20% terenskog putovanja i spremnim za preuzimanje kontrole ako tehnologija otkaže poslušnost.

 

Vozači moraju da se redovno odmaraju ne samo zbog pauze za hranu i WC, već i zato što je tako propisano pravilnicima. Zbog toga je putovanje autonomnim kamionom trajalo otprilike 10 sati manje nego sa ljudskim vozačem za volanom. Vreme je najvažnije za isporuku sveže robe, poput TuSimpleovog kamiona sa lubenicama. TuSimple tvrdi da bi se sa bržim transportom prihod povećao za poljoprivrednike, trgovce i kupce, koji bi kupovali svežiju robu. Što se tiče autonomnog sistema TuSimple, optimizovan je za vožnju autoputem. Firma već ima dvadesetak klijenata koji se oslanjaju na nešto tehnološki jednostavnije poluautonomne kamione.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ne misle oni o tome, to je tim za rezanje troškova i povećanje profita.
To se i kod nas dešava u firmama, režu troškove tako što je sve manje ljudi po pogonima sa sve više posla za istu ili manju naknadu. Pa se onda pitaju zašto dolazi do zastoja češće, havarija i greški. Ostaju da rade oni koji nisu najsposobniji a sa većim obimom posla.
To se po njima zove ušteda, a u realnosti dolazi do pada kvaliteta proizvoda i laganog pada prodaje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozači kamiona i autobusa su na evropskim putevima prebrzi

 

kamioni prebrzi.jpg

 

Prebrza vožnja kamiona je i dalje hronični problem, što pokazuju i rezultati velike inspekcije kamiona i autobusa na evropskim putevima. Kampanja koja je sprovođena od 10. do 16. maja je bila usmerena na kontrolu prevoza robe i putnika. Tokom operacije je provereno187.308 kamiona i 43.389 autobusa u čak 18 zemalja članica Roadpol-a (evropskog udruženja policijskih jedinica). Zabeeženo je 36.538 prekršaja (kamioni: 33.400, autobusi: 3.138).

Najviše prekršaja je zabeleženo u područjima brzine (kamioni 8.948, autobusi 725), tehničkim prekršajima (2.422/132), sigurnosnim pojasevima (3.187/503) i ostalim sigurnosnim sistemima. Zabeležena je ozbiljna količina prekršaja na području vožnje i odmora. Čak 5.793 vozača (5.566/227) svojim vozilom je upravljalo duže od zakonski dozvoljenog, ne pridržavajući se obaveznih pauza. Manipulacije tahografima utvrđene su 4.039 puta, te na digitalnim tahografima u 359 slučajeva. U Roadpol-u procenjuju da je manipulacija tahografima sve veća zbog oštre konkurencije u prevozničkom sektoru.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Punjenje budzeta, nista drugo. Sad su to umotali u ukrasni papir pa smislili ovakav tekst. Cuj, snimali radarom vozila koja su na mnogim auto putevima ogranicena na 80km/h a inace fizicki ne mogu da idu brze od 90 km/h i hvatali pojedince u prekoracenju brzine Kada bi tako radili 7 dana sa putnickim vozilima ispalo bi da 90% ljudi vozi "prebrzo"

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uskoro električni Mercedes eActros

 

mercedes ea 03.jpg

 

Mercedes je najavio da će 30. juna predstaviti električni kamion eActros. Novi eActros će postati prvi Mercedesov električni kamion serijske proizvodnje, a najavljen je konceptom 2016. godine. Nakon toga smo videli Inovation Fleet prototipove koji su u rukama potrošača od 2018. godine.

 

mercedes ea 02.jpg

 

Iz Mercedesa su rekli da su verzije eActros prototipa od 18 i 25 tona ispunili sve zahtevne izazove tokom test perioda te da su transportovani ohlađenu robu u električnim hladnjačama do supermarketa, a korišćeni su i za transport komponenti za proizvodnju, za zamenu kontejnera za otpad i slično.

 

mercedes ea 01.jpg

 

Iako nije uobičajeno potrošačima ustupiti prototipe, to je bilo ključno za razvoj eActrosa jer je Mercedes usvojio pristup zajedničkog razvoja s kupcima. Zato su kupci bili značajno uključeni u razvoj kamiona, a Mercedes je ta iskustva iskoristio za poboljšanja. Vozači su bili veoma zadovoljni električnim kamionom, posebno kontinutiranom dostupnošću obrtnog momenta, kao i njegovom tišinom te iskustvom vožnje. Mercedes za sada krije specifikacije, ali se očekuje da produkcijski model bude znatno superiorniji u odnosu na prototip. Imaće više snage, veći domet te će biti bezbedniji. Prototipovi su prešli oko 500.000 kilometara tokom testiranja te su obavili i testove kako bi dokazali svoje performanse, bezbednost i izdržljivost. Proizvodnja eActrosa počinje u drugoj polovini ove godine u postrojenju Worth am Rhein u Nemačkoj. Iz Mercedesa obećavaju da će predstavljati početak nove ere transporta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes Actros L

 

mercedes actros l.jpg

  • Actros L - najveći i najluksuzniji model u liniji Actros vozila - nudi mnoštvo mogućnosti i detalja u opremi koje obezbeđuju opuštenu vožnju, ugodan boravak i efikasan rad.
  • Sistem Active Sideguard Assist sa automatizovanom funkcijom kočenja povećava bezbednost pri skretanju desno.
  • Sistem Active Drive Assist 2 ima funkciju zaustavljanja u slučaju iznenadne potrebe koja u kritičnim situacijama može automatski zaustaviti vozilo u potpunosti.
  • Nove usluge, kao što je Mercedes-Benz CompleteMile, u kombinaciji sa Mercedes-Benz Uptime sistemom, mogu pomoći u optimizaciji ukupnih operativnih troškova.

Bez obzira da li se radi o efikasnosti, bezbednosti ili udobnosti, Mercedes Actros postavlja visoke standarde za kamione u sektorima prevoza na dugim relacijama i za veliki terete od 1996. godine. Poslednja generacija Actrosa, od 2018. godine, kontinuirano postavlja nove prekretnice sa mnoštvom inovacija na polju digitalizacije, umrežavanja i bezbednosti. Inovacije poput Multimedia Cockpit-a, MirrorCam-a, funkcije delimično automatizovane vožnje i poboljšani bezbednosni sistemi osiguravaju da Actros ispuni sve rastuće zahteve drumskog prevoza, uz održivu podršku vozaču u izvršavanju njegovih zadataka. Nakon lansiranja dva nova modela 2021. godine - Actros F, koji ima fokus na funkcionalnost i ograničene serije Actros Edition 2 - Mercedes-Benz Trucks sada predstavlja Actros L, najveći i najluksuzniji model ove uspešne serije modela. Ovaj kamion sa konvencionalnim dizel motorom može se naručiti širom Evrope od 1. jula 2021. godine, a u proizvodnju kreće u novembru 2021. godine.

 

''Kada smo razvijali Actros L, posebno smo se fokusirali na udobnost za vozača, bezbednost, povezanost i ukupne troškove za vlasnika kako bismo stvorili dodatne benefite u ovim aspektima za naše kupce i njihove vozače'', kaže Andreas von Wallfeld, Direktor marketinga, prodaje i usluga u firmi Mercedes Trucks. Zahvaljujući bliskom dijalogu sa kupcima, postoji jasna slika o tome šta kupci žele od premium kamiona kako za svoju kompaniju, tako i za svoje vozače. ''I upravo smo se tim zahtevima pozabavili kod modela Actros L. Kao rezultat toga uspeli smo da dizajniramo i konfigurišemo naš novi vodeći model, prema odgovarajućim visokim standardima'', naglašava von Wallfeld.

 

Izuzetna prostranost i visokokvalitetna oprema za poboljšanu udobnost vozača

Sve počinje sa vozačkom kabinom, koja je u varijantama StreamSpace, BigSpace i GigaSpace široka 2,5 metara i čini izuzetno prostranu unutrašnjost. Izostavljanje tunela motora znači da kabina ima ravan pod, stvarajući zaista prijatan ambijent. Poboljšana izolacija od buke i toplote zadržava neželjenu i dosadnu buku van kako bi pomogla u opuštanju u kabini, posebno u vreme pauze. Položaj za sedenje je spušten za 40 mm radi opuštenije vožnje i ugodnog pogleda na put. S tim u vezi, opciono dostupni, novodizajnirani glavni farovi sa LED svetlima imaju veći intenzitet svetlosti od ksenonskih farova i pružaju odlično osvetljenje puta - to predstavlja ogroman plus kada je u pitanju bezbednost, naročito u otežanim noćnim uslovima vožnje. A tu je i isplativost: u poređenju sa konvencionalnim sijalicama, LED farovi su energetski efikasniji i imaju duži radni vek.

 

Različiti detalji opreme, kao što su stilski prekrivači sedišta, nove obloge vrata, udoban dušek sa gornjim dodatnim delom debljine 45 mm i prijatni materijali na zadnjem zidu kabine u predelu kreveta imaju za cilj poboljšanje komfora i udobnosti vozača. Osećaj zadovoljstva može se dalje pojačati brojnim Interior Line detaljima dopunske opreme iz kolekcije kompanije Mercedes-Benz Trucks. ''Za transportne kompanije Actros L je zaista velika prednost, posebno u svetlu trenutnog nedostatka vozača'', čvrsto je uveren Von Wallfeld.

 

Odlične karakteristike bezbednosti

I sa modelom Actros L, kompanija Mercedes Trucks sistematski sledi svoj cilj da pomogne da se drumski saobraćaj učini što bezbednijim, korišćenjem aktivnih sistema za pomoć, a time čini još jedan korak bliže ostvarenju svoje vizije za vožnju bez saobraćajnih nezgoda. O tome svedoče ne samo sistemi Lane Keeping Assist, Proximity Control Assist i invacija MirrorCam, koja zamenjuje glavna i širokougaona ogledala, već i mnoštvo drugih uređaja koji doprinose bezbednosti.

 

Na primer, opciono dostupan za model Actros L je Mercedes-Benz Sideguard Assist (S1X) koji je, u poređenju sa prethodnim sistemom (S1R), opremljen dodatnom funkcijom koja bi potencijalno mogla da spasi živote. Ovaj novi sistem, nazvan Active Sideguard Assist, više ne samo da upozorava vozača da se kreću pešaci ili biciklisti na strani suvozača - već ako vozač tada ne reaguje na upozorenje na vreme, sistem je u stanju da pokrene automatizovani manevar kočenja pri brzinama skretanja do 20 km/h kako bi se zaustavilo vozilo. Active Sideguard Assist može prepoznati potrebu za takvim manevrom kočenja i time sprečiti potencijalni sudar.

 

Još jedna od opcija opreme za Actros L je druga generacija Active Drive Assist (ADA 2) sistema. Pod određenim preduslovima, koji se pre svega odnose na vrstu i stanje puta, sistem aktivno pomaže vozaču uzdužnim (ubrzanje-usporenje) i bočnim (skretanje) vođenjem kamiona i može da automatski održava udaljenost od vozila ispred. Pored toga, ADA 2 uključuje i pod-funkciju Emergency Stop Assist koja pomaže u zaustavljanju u slučaju iznenadne potrebe ako vozač više ne upravlja vozilom, uprkos vizuelnim i zvučnim upozorenjima. Ako se kamion zaustavi, sistem može automatski da aktivira novu elektronsku ručnu kočnicu. Pored toga, vrata se otključavaju, tako da bolničari i druge hitne službe mogu direktno doći do vozača u slučaju hitne medicinske pomoći.

 

Ukoliko je zakonski propisana pomoć za kočenje u slučaju potrebe, Actros L je takođe standardno opremljen sistemom Active Brake Assist 5 (ABA 5) koji ima i funkciju prepoznavanja pešaka. Ovaj sistem može da pomogne u izbegavanju nezgoda kada, usled ometenosti preglednosti vozača, prekomerne udaljenosti ili neprimerene brzine, postoji rizik da se kamion sudari sa vozilom ispred ili stacioniranom preprekom ili postoji rizik od frontalnog sudara sa pešakom. ABA 5 radi pomoću kombinovanog radara i sistema kamera. Ako sistem otkrije rizik od nezgode sa vozilom koje vozi ispred, nepokretnom preprekom ili osobom (prelazak putanje vozila, približavanje vozilu, hodanje istom trakom kojom ide vozilo, iznenadno zaustavljanje) sistem u početku emituje vizuelno i zvučno upozorenje vozaču. Ako vozač ne reaguje na odgovarajući način, sistem tada može pokrenuti delimično kočenje u drugoj fazi. Ako se pretnja od sudara nastavi, ABA 5 može da izvrši automatsko maksimalno kočenje do zaustavljanja - pri brzinama vozila do 50 km/h kada reaguje na osobe koje se kreću. Sa svim sistemima pomoći, kompanija Mercedes-Benz Trucks želi da pruži podršku vozaču što je više moguće u okviru granica mogućnosti sistema. Međutim, kako zakon propisuje, vozač ostaje u potpunosti odgovoran za upravljanje vozilom u svakom trenutku.

 

Veća efikasnost zahvaljujući povezivanju ''po meri''

U kombinaciji sa ovim sistemima za pomoć, impresivan je i pametni sistem za upravljanje vožnjom i pogonom vozila, Predictive Powertrain Control (PPC). Ovaj sistem može uzeti u obzir topografiju, tok puta i saobraćajne znake u određenim situacijama. To znači da se mogu izbeći nepotrebna kočenja, ubrzavanja i promene stepena prenosa. Uz pomoć PPC Sistema, najnovija generacija Actrosa troši do 3 procenata manje dizela na autoputevima od vozila koja nisu opremljena ovim sistemom, dok na regionalnim putevima ušteda može biti i do 5 procenata. Što se efikasnosti potrošnje goriva tiče, novi Eco-Support displej u Multimedia Cockpit-u pomaže vozaču da primeni što ekonomičniji stil vožnje.

 

Vozaču su prikazane aktivnosti i funkcije pomoćnih sistema kao što su ABA 5, ADA 2 ili PPC u standardnom Multimedia Cockpit-u čiji je dizajn izuzetno prilagođenom korisniku, sa svoja dva ekrana u boji koji čine centralni deo interfejsa (HMI - Human-Machine Interface). U modelu Actros L ovo takođe kao opciju uključuje prikaze za ukupnu masu vučnog vozila i poluprikolice čak i sa vozila sa samo vazdušnim oslanjanjem samo na zadnjoj osovini. Ovo pomaže vozaču da pazi na masu vozila i sprečava preopterećenje.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ova poslednja stavka se mnogim našim gazdama neće dopasti. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svetska premijera Mercedes eActros

 

215817-mercedes a88.jpg

 

Mercedes-Benz Trucks proslavlja svetsku premijeru  električnog vozila na baterije eActrosa za teški distributivni transport. Mercedes-Benz Trucks najavljuje novu eru lansiranjem prvog električnog serijskog modela sa znakom zvezde. ''Moramo priznati da je transport deo problema kada su u pitanju klimatske promene. Istovremeno, možemo i bićemo deo rešenja. Počinjemo sa eActrosom koji je prešao više od pola miliona kilometara na javnim putevima'', ističe Karin Rådström, članica Upravnog odbora kompanije Daimler Truck AG, odgovorna za Mercedes-Benz Trucks.

Rådström je uverena u koncept i tržišni potencijal eActrosa: ''eActros i njegove namenske usluge, veliki su korak za kompaniju Mercdes-Benz Trucks i za naše kupce u pravcu transporta koji je CO2-neutralan!''

 

215815-mercedes a05.jpg

 

Nakon što je Mercedes-Benz Trucks na Sajmu komercijalnih vozila IAA u Hanoveru 2016. godine predstavio koncept kamiona za teški distributivni transport za gradska područja, u 2018. godini počelo je praktično testiranje 10 prototipova eActrosa u saradnji sa kupcima u Nemačkoj i drugim evropskim zemljama. Cilj ''eActros Innovation Fleet'' bio je lansiranje eActrosa spremnog za serijsku proizvodnju na tržište u 2021. godini. ''Razvoj eActrosa usredsređen je na partnerstvo sa našim kupcima. Sve što smo naučili iz projekta Inovation Fleet, sada je inkorporirano u serijsku proizvodnju. U poređenju sa prototipom, nekoliko karakteristika kao što su domet, pogonska snaga i bezbednost znatno su poboljšane u serijskom modelu'', objašnjava Andreas von Wallfeld, Rukovodilac prodaje i marketinga u kompaniji Mercedes-Benz Trucks.

 

215816-mercedes a02.jpg

 

U tehnološkom srcu eActrosa je pogonska jedinica sa dva integrisana elektro-motora zajedno sa dvostepenim menjačkim prenosnikom. Oba motora pružaju impresivnu udobnost u vožnji i sjajnu dinamiku vozila, dok tihi električni pogon bez emisije znači da se kamion može koristiti i za noćne isporuke, kao i za ulazak u centar gradova gde inače važe zabrane za dizel vozila. U zavisnosti od verzije, eActros snagu crpi iz 3 ili 4 paketa baterija - svaki kapaciteta od oko 105 kWh. Zahvaljujući maksimalnom kapacitetu od 420 kWh, domet do 400 km je realan. Sa kapacitetom punjenja od 160 kW, baterijama je potrebno malo više od sat vremena da se napune od 20% do 80% kada su povezane na regularnu 400A jednosmernu stanicu za punjenje (DC)/ ''Zato je eActros savršeno opremljen za svoje svakodnevne operacije u distributivnom transportu, s obzirom na raspoloživost i performanse'', dodaje von Wallfeld.

 

215818-mercedes a01.jpg

 

Kako bi pomogao transportnim kompanijama korak po korak pri prelasku na elektromobilnost, kompanija Mercedes-Benz Trucks je inkorporirala eActrosa u sveobuhvatni sistem koji uključuje savetnike i servisne proizvode za kupce, i zauzvrat najbolju moguću upotrebu vozila, optimizaciju ukupnih troškova i uspostavljanje infrastrukture za punjenje. Pored toga, električni kamion poseduje visok stepen povezanosti i digitalizacije.

 

Ovo se takođe odnosi i na bezbednost vozila. U poslednjoj generaciji Actrosa sa konvencionalnim dizel pogonom, kompanija Mercedes-Benz Trucks je već pružila impresivnu demonstraciju bezbednosnih standarda koji su danas mogući na putevima, kao i onoga što proizvođač radi kako bi ostvario svoju viziju saobraćaja bez nesreća. Sa modelom eActros, kompanija Mercedes-Benz Trucks ne samo da pomno prati aktivnu bezbednost, u vidu standardno integrisanih sistema kao što su MirrorCam, Sideguard Assist S1R ili peta generacija Active Brake Assist (ABA) sistema sa mogućnošću detekcije pešaka, već takođe vodi računa i o izazovima povezanim sa električnim vozilima i njihovim visokonaponskim sistemima.

 

Od jeseni 2021. godine, serijski model će se proizvoditi u najvećem Mercedes-Benz Trucks pogonu u mestu Wörth na Rajni. Poslednjih meseci vršene su intenzivne pripreme za nove tamošnje proizvodne procese. To uključuje izgradnju nove montažne linije. U početnoj fazi model serijske proizvodnje eActrosa biće dostupan u Nemačkoj, Austriji, Švajcarskoj, Italiji, Španiji, Francuskoj, Holandiji, Belgiji, Velikoj Britaniji, Danskoj, Norveškoj i Švedskoj. Ostala tržišta će tek uslediti.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Britanci zabranjuju prodaju novih dizelskih kamiona od 2040. godine

 

kamioni eu.jpg

 

U svom planu da značajno smanji emisije iz saobraćaja, britanska vlada se bavi i kamionima. Velika Britanija planira da zabrani prodaju dizel i benzinskih kamiona najkasnije do 2040. godine.

Ministarstvo saobraćaja u Londonu je najavilo da će prodaja vozila sa bezinskim i dizel motorima od 3.5 do 26 tona biti zabranjena od 2035. godine, a prodaja težih kamiona najkasnije do 2040. godine. Premijer Boris Džonson je već najavio zabranu prodaje klasičnih dizelskih i benzinskih automobila od 2030. godine. Mere su deo vladinog projekta za postizanje nulte emisije iz saobraćaja do 2050. godine. Velika Britanija je domaćin svetske klimatske konferencije COP26 koja će se održati u novembru u Glazgovu. Sastanak se smatra važnom prekretnicom za postizanje sporazuma o sprovođenju Pariskog sporazuma.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla Semi kamion odložen za 2022. godinu

 

203935-tesla semi.jpg

 

Kompanija Tesla Motors je odložila dolazak svog električnog kamiona Tesla Semi za narednu godinu. Teslin električki kamion Semi ove godine definitivno neće početi da prevozi teret. Kompanija je to potvrdila tokom finansijskog izveštaja, a u stvari se radi o novom odlaganju dolaska pomenutog vozila. Prvobitno je bilo planirano da se Tesla Semi pojavi na tržištu 2019. godine, zatim je to pomereno za 2021. godinu, a sada je stigla vest o novom odlaganju, i to za narednu godinu. Iz kompanije su obavestili deoničare da je do odlaganja došlo zbog ograničene dostupnosti baterijskih ćelija i problema u lancu dobavljača.

 

''Verujemo da se držimo rasporeda kada je reč o proizvodnji prvih primeraka Modela Y u Berlinu i Ostinu u ovoj godini. Uticaj na proizvodnju će imati uspešnost uvođenja mnogih novih proizvoda i tehnologije proizvodnje, izazova u lancu dostavljača te regionalne dozvole. Kako bi se fokusirali na te fabrike, ali i zbog ograničene dostupnosti baterijskih ćelija te izazova u lancu dobavljača, pomerili smo dolazak Semi kamiona za 2022. godinu. Takođe, pravimo napredak u industrijalizaciji Cybertrucka, čija proizvodnja je planirana u Ostinu'', navodi se u saopštenju.

 

Kompanija Tesla je prvi put najavila Semi još 2017. godine kao električni kamion s dometom od 800 kilometara i tehnologijama koje uključuju autopilot. Taj kamion je već proputovao Ameriku, te je putovanja obavljao samostalno bez pratnje još od 2018. godine. Pritom se u potpunosti oslanjao na Teslinu postojeću mrežu Supercharger punjača. Osnivač Tesle Elon Musk je prošle godine poslao interni E-mail u kome je naveo da je sve spremno za masovnu proizvodnju, ali to ne znači ništa bez potrebnih komponenti kamiona.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam se vozio u onom kineskom električnom Higer autobusu. Koliko god da napišem kako sve živo u njemu tandrče i lupa, ne može da se stekne utisak dok se ne doživi, bukvalno kao kad prazna traktorska prikolica prelazi preko rupa. A samo su 5 godina stari...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Džaba mu onda elektromotor. Meni je recimo nedavna vožnja u gradskom Irisbusu bila sasvim prijatna. Dizelaš se dosta tiho čuje čak i u zadnjem delu, nije nešto bitno lupao trap, u suštini sasvim ok. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo i Aurora predstavljaju prototip autonomnog kamiona

 

volvo auroia 02.jpg

 

U svetu postoji nedostatak vozača kamiona i ovo je eskaliralo britanskom krizom i nestašicom goriva u nekim državama, kao i sporim isporukama do prodavnica robe široke potrošnje. Iako ovaj problem nije ništa novo, njegovo rešenje može se naći u formi autonomnih kamiona. Tako barem smatraju ljudi iz kompanije Volvo, koji su napravili veliki iskorak u saradnji sa brendom Aurora, predstavljajući prototip autonomnog šlepera dugačke njuške, baziranog na VNL modelima.

 

volvo aurora 01.jpg

 

Nazvan veoma važnim korakom ka lansiranju potpuno autonomnih Class 8 kamiona u komercijalne svrhe, ovaj prototip je opremljen senzorskim paketom kompanije Aurora koji uključuje i poslednje četiri različite vrste LiDAR senzore visoke frekfencije. Oba brenda su bila prilično zatvorena kada se radi o nešto više detalja, ali je Aurora prethodno izjavila da se njen sistem takođe koristi u kamerama visoke rezolucije i radarskim senzorima. Ovo omogućuje potpunu pokrivenost celokupnog okruženja kamiona, što dodatno omogućuje maksimalnu bezbednost.

 

Kada govorimo o bezbednosti, kompanije su dodale da ona predstavlja ključnu stavku, sugerišući da će ona biti dodatno pojačana u ključnim sistemima kao što su kočenje i upravljanje. Aurora takođe tvri da direktna saradnja označava da će dva brenda moći da preskoče opremanje svakog kamiona stotinama autonomnih platformi dizajniranih prema zahtevima i potrebama, sa kritičnim tačkama ojačanim i ličnim kontrolama dodatim, što uglavnom predstavlja neefikasan i nepouzdan proces tokom proizvodnje. Umesto da se sama muči i rizukuje velike gubitke, ova kompanija je udružila snage sa švedskim proizvođačem kako bi dizajnirala jednu VNL arhitekturu koja podržava njihov autonomni vozački sistem od samog starta.

 

Naravno, ovo se neće dogoditi preko noći i Aurora će provesti sledećih nekoliko meseci u integrisanju svoje opreme, testiranju i validaciji prototipova. Kompanije su izjavile da očekuju da nauče još više u budćnosti, ali su takođe dodale da već rade na idetifikaciji posebnih regiona i ruta koje će moći da služe kao inicijane maršute testiranja na otvorenim drumovima. Ovaj posao je odrađen u okviru priprema za buduće proizvodne Volvo kamione, koji će biti kreirani u New River Valley fabrici u Virdžiniji. Za sada nema informacija kada će novi modeli stići na tržište, ali je kompanija Aurora prethodno sugerisala da bi njihovi autonomni kamioni mogli da stignu na ulice 2023. godine.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo se do sada pošteno obrukao sa pokušajima oko autonomnih vozila pa je to verovatni razlog udruživanja s Aurorom. 

U svakom slučaju msilim da su kamioni s autonomnim upravljanjem potencijalno opasne igračke, te da se nikada ne sme dozvoliti kretanje istih bez ljudskog nadzora u kabini. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kamiondžija potpuno nesvesno gurao VW Polo autoputem

 

kamion vw.jpg

 

Brojne zemlje širom sveta suočavaju se sa nedostatkom vozača kamiona, ali bilo kako bilo, nije baš svako sposoban za ovaj posao. Snimak koji vam danas predstavljamo jasan je dokaz ove tvrdnje i predstavlja nam jednog vozača kamiona koji gura zaglavljeni Volkswagen Polo model niz autoput potpuno nesvestan onoga što se oko njega dešava. Nevezano sa tim na koji je način automobil završio u nosu kamiona, vozač ovog kamiona je prema svemu sudeći potpuno nesvestan i ne vidi čak ni druge vozače koji ga upozoravaju na njegovo okruženje, nastavljajući da gura mali automobil dalje. Iako je moguće da vozač kamiona nije mogao videti zarobljeni Volkswagen mdel, veoma je teško prihvatiti da nije osetio inicijalni udar, otpor drugog vozila, ili ne čuje škripu guma i sviranje drugih vozača, dok gura ovo vozilo putem.

 

Na svu sreću, porodica koja je vozila ispred kamiona primetila je šta se dešava, počevši da maše kroz prozor i upozorava vozača kamiona na sve moguće načine, kako bi on na kraju stao sa strane puta i uverio se u sve što se dešava. Snimak se završava nekoliko sekundi kasnije, a osoba koja ga je originalno postavila nije bila u mogućnosti da se zaustavi na užurbanom autoputu kako bi se uverila da li su svi učesnici ovog čudnog događaja dobro i sazna šta se tačno desilo. Sa svim ovim na umu, deluje da je Polo u izvanredno dobrom stanju tokom guranja, tako da se nadamo da je i njegov vozač ostao nepovređen.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

emisijaSATyoutubelogonovi.jpg EmisijaSAT: Scania 770S

 

Na ovim kadrovima je najsnažniji tegljač na svetu, bar kada se radi o serijski proizvedenim kamionima. Budući da je reč o prvoj Scania 770 S sa obnovljenim V8 motorom na ovim prostorima, ekipa je iskoristila njen kratki boravak u Srbiji, i bar delimično se upoznala sa osnovnim karakteristikama ove drumske kraljice:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na nemačke auto-puteve dolaze kamioni sa trolom

 

Važno je naglasiti da kamion ne mora da bude trajno u kontaktu sa električnom mrežom, već može u svakom trenutku da spusti ''trolu'' i napusti voznu traku kako bi pretekao drugo vozilo ili da bi se isključio sa auto-puta i odvezao do krajnjeg odredišta.

 

Za razliku od putničkih automobila, elektrifikacija velikih kamiona i šlepera nešto je komplikovanija. Naime, teškim teretnjacima su potrebne znatno veće i masivnije pogonske baterije koje su, osim što predstavljaju dodatni teret koji treba vući i zauzimaju dosta prostora, i prilično skupe. Jedno od rešenja ovog problema, koje se već testira na nemačkim auto-putevima, jeste izgradnja električne mreže iznad kolovoznih traka i ugradnja trole na krov kamiona. Šleperi tako direktno dobijaju struju ''iz žice'', umesto de je skladište u ogormnim baterijama, i kreću se po istom principu kao trolejbusi u gradu. Ono što je zanimljivo kod ove ideje je da je u putanju stara tehnologija, koja bi uskoro mogla da nađe novu primenu na evropskim auto-putevima.

 

Ovakvi kamioni testiraju se već skoro dve godine na dve probne deonice auto-puta na severu Nemačka, u dužini od po 5 km, a dosadašnja iskustva su ohrabrujuća. Očekuje se da će trećina nemačkih auto-puteva izgledati ovako za nekoliko godina. Iznad desne trake biće postavljena električna instalacija poput one za tramvaje ili vozove. Procenjuje se da će se na taj način emisije ugljen-dioksida koji proizvode teški kamioni u Nemačkoj smanjiti za 67%.

 

Što se praktične strane ovog projekta tiče, važno je naglasiti da kamion ne mora da bude trajno u kontaktu sa električnom mrežom, već može u svakom trenutku da spusti trolu i napusti voznu traku kako bi pretekao drugo vozilo ili da bi se isključio sa auto-puta i odvezao do krajnjeg odredišta. To mu omogućavaju baterije, ali zahvaljujući ovakvom rešenju one su znatno manje, lakše i jeftinije nego što bi bile kada bi se kamion isključivo kretao pomoću njihove energije. Kao još jedna od opcija razmatra se i koncept plug-in hibridnog pogona, čiju bi osnovu činio dizel motor. Kako se navodi, troškovi infrastrukture bi trebalo da se brzo isplate, pa ne treba da se iznenadite ako uskoro ovakvi prizori na auto-putevima širom Nemačke postanu uobičajen prizor.

 

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...