Jump to content
FAS Goran
Dante Bg

Kamioni, autobusi, mini - busevi...

Recommended Posts

Istraživanje pokazalo: Megakamioni štede milione evra

 

semi-trailers.jpg

 

Kamioni dužine 32 metra pokazali su se kao posebno korisni za prevoz mašina i paleta, navodi se u izveštaju holandske firme Buck Consultants International. Upotreba produženih kamiona takođe dovodi do redukovane emisije gasova i nižih troškova usled smanjene upotrebe goriva. Kamioni dužine 32 metra i težine do 72 tone imaju veliki potencijal da dovedu do smanjenja troškova i zagađenja životne sredine u različitim transportnim i logističkim sektorima, navodi se u izveštaju Buck Consultants Internationala, prenosi Pluton logistics.

 

U 2020. godini u Holandiji je pokrenut novi pilot-projekat drumskog prevoza, u okviru kojeg se testira ''Super EcoCombi'' (SEC), nova kombinacija kamiona, ukupne dužine 32 metra. SEC, koji se sastoji od kabine i dve prikolice dužine 13.6 metara, trebalo bi da poboljša efikasnost i održivost transporta. Rešenje će biti testirano u narednih nekoliko godina kako bi se proverila njegova efikasnost u transportu različite robe. Prema rezultatima nedavno sprovedenog istraživanja, SEC je posebno pogodan za intenzivan transport mašina i paleta. Međutim, autori istraživanja takođe vide veliki potencijal za transport građevinskog materijala, kontejnera i paketa, kao i za transport otpada. U ovim industrijama, SEC je u osnovi spreman za upotrebu u bilo kom trenutku.

 

Kako se u istraživanju navodi, trenutna situacija u Holandiji omogućila bi, na dnevnom nivou, 570 ruta sa 213 produženih kamiona. Ovo bi dovelo do smanjenja troškova na godišnjem nivou u logističkoj i transportnoj industriji u iznosu od šest miliona evra i smanjenja emisije ugljen-dioksida od 14.000 tona. Zauzvrat, očekuje se da će do 2030. godine kombinacije SEC-a dužine 32 metra prelaziti između oko 2.000 i 6.000 ruta dnevno, u zavisnosti od ekonomskog razvoja. U ovom slučaju, kamioni dužine 32 metra činili bi od pet do čak 15% drumskog prevoza tereta u Holandiji. Tada bi, prema istraživanju, godišnja ušteda mogla da dostigne 20 do 60 miliona evra, a emisija ugljen-dioksida pala bi za 50.000 do 150.000 tona. Međutim, preduslov za uspeh ovog projekta jeste ubrzanje neophodnih mera planiranja i infrastrukture radi omogućavanja redovne upotrebe SEC kamiona.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš me živo interesuje kako će u Nemačkoj da naiđe na rampu ?

Švaba ga zakomplikuje ko niko, em uske rampe (malo pa neko ostane bez retrovizora ili cerade) em prilaz da moraš u mm da se parkiraš. I svo gorivo što uštediš potrošiš dok manevrišeš na rampi.

 

IMG_20200114_143229.thumb.jpg.f47a2109cd76ffbb237e333e1d0051f3.jpg IMG_20200114_142248.thumb.jpg.0cb3bcc3da3d766d2a772660b32841cd.jpg

IMG_20200114_142324.thumb.jpg.4e4d418f9fd5972414c0866dcf82d7da.jpg IMG_20200821_092747.thumb.jpg.f642d9c76a3ba4451111ed167fd1dbd0.jpg IMG_20200821_092747.thumb.jpg.f642d9c76a3ba4451111ed167fd1dbd0.jpg IMG_20200821_092529.thumb.jpg.88851af14b32a5074de42513d640f594.jpg 

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova generacija Volvo kamiona u punom sjaju i u Srbiji

 

volvo srb 02.jpg

 

Na putovanju po Evropi, nova generacija četiri najpopularnije familije Volvo kamiona u prve dve sedmice septembra ''gostuje'' i u Srbiji: najreprezentativnije verzije tegljača FH i FM i kipera FMX najpre su predstavljene svim zaposlenima u Volvo Srbija i specijalizovanim novinarima. Od 3. septembra mogućnost za prvo upoznavanje sa novitetima će imati dosadašnji vlasnici Volvo kamiona i budući kupci nove generacije za koje je pripremljena posebna tehničko-komercijalna prezentacija u sva četiri Volvo prodajna centra u Srbiji - u Novom Sadu, Novim Banovcima, Čačku i Doljevcu.

 

volvo srb 01.jpg

 

Nova generacija najtežih Volvo kamiona, razvijena pod sloganom ''Napravljeno za vas'', obiluje brojnim tehničkim unapređenjima i sasvim novim sistemima, od kojih su neki jedinstveni u kamionskoj braniši u Evropi: recimo, to je sistem isključivanja/uključivanja dugih svetala. Familija FM je dobila i potpuno novu, prostraniju, udobniju i funkcionalniju kabinu što ove kamione sada čini vrlo atraktivnim i za međunarodne, regionalne ture.

 

Kamioni FMX, već dugo godina afirmisani po svojim izvanrednim tovarnim i terenskim sposobnostima, dobili su, između ostalog, novu tandem (udvojenu) pogonsku osovinu koja sada može da podnese opterećenja od svih 38 tona (šest tona više od dosadašnje). Među vrlo modernim tehničkim rešenjima na toj familiji je i novi način ''faznog'' uključivanja blokade diferencijala, što i potpuno opterećenim FMX kamionima omogućava da savladaju i najsurovije terenske izazove.

 

Najtraženiji Volvo kamioni, FH/FH16, dobili su novi, aerodinamičniji i funkcionalniji frontalni izgled, a sve četiri familije sasvim nove panele s digitalizovanim instrumentima - velikim ekranima od 12 inča koji vozača informišu o svim bitnim podacima o vožnji, ali i o kamionu i priključnom vozilu. Sa novom generacijom u redovnu ponudu ulazi i novi telematski sistem Volvo Connect (bitno unapređen i proširen dosadašnji Volvo Dynafleet). Taj novi sistem ima brojne funkcije – od ''ocenjivanja'' vozača, do veoma bitnih informacija o vremenu vožnje - sa kojima će olakšati posao vozača, a rukovodiocima voznih parkova i vlasnicima pružiti brojne mogućnosti za organizaciju prevoza i detaljnu kontrolu svakog pojedinačnog vozila.

 

Volvo Connect će svaki Volvo kamion učiniti potpuno povezanim sa kompanijom i vlasnikom, a, uz posebne ugovore o održavanju, i sa servisnim radionicama, pa čak i sa Volvoovim centrom za unapređenje efikasnosti i pružanje tehničke pomoći, koja je dostupna u svakom trenutku, na bilo kom mestu u Evropi. Nova generacija Volvo kamiona je spremna za serijsku proizvodnju, a prodaja u Srbiji počinje sredinom septembra. Do proleća naredne godine, uporedo s novom, u proizvodnji, dakle dostupna za naručivanje, biće i aktuelna generacija sve četiri familije.   

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni kamion Volta Zero

 

U pitanju je nova kompanija iz Švedske koja je pokazala svoj novi potpuno električni kamion od 16 tona, sa dometom 200 kilometara. Plan je da se proizvodi u Velikoj Britaniji od 2022. godine.

Nema nekoliko elektromotora i kardana, već kompaktnije i modernije rešenje od jednog elektro motora koje štedi prostor, a koji je onda iskorišćen za baterije kapaciteta 160-200 kWh. Vozač sedi znanto niže u odnosu na konvencionalni kamion, tako da su njegove oči na 1.8 metara visine, tj. taman negde na visini pešaka. Nema ni klasičnih retrovizora nego sistem kamera u 360 stepeni, plus sistemi koji upozoravaju na objekte pored samog kamiona. ''Active Steering'', prepoznavanje saobraćajnih znakova, asistent za vožnju unazad, asistent za promenu trake, upozorenje za izlazak iz trake, su samo deo ADAS komponenti koje ovaj kamion poseduje.

 

Volta Zero može da ponese do 8.6 tona tereta, tovarni prostor od 37.7 metara kubnih je tako napravljen da može da primi 16 Euro paleta. Postojaće i varijanta sa rashladnim tovarnim prostorom, tj. imaće i hladnjača varijantu. Najveća brzina je ograničena na 90 km/h:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

MAN najavio do 9.500 otkaza

 

man otkazi.jpg

 

Nemački proizvođač kamiona i autobusa MAN je objavio da će ukinuti do 9.500 radnih mesta u matičnoj zemlji i u Austriji kako bi smanjio troškove i prebrodio koronakrizu. Otkazi bi trebalo da poboljšaju MAN-ov bilans za 1.8 milijardi evra do 2023., navodi se u saopštenju MAN-a, člana Volkswagenove grupe. Plan smanjenja troškova uključuje i reorganizaciju MAN-ove razvojne i proizvodne mreže.

Fabrike u austrijskom gradu Steyru, te u Plauenu i Wittlichu u Nemačkoj, mogle bi da budu u potpunosti zatvorene. Najava otkaza nije nikoga iznenadila budući da je MAN-ovo poslovanje ocenjeno preskupim i pre krize sa koronavirusom. Očekuje se da će obustava proizvodnje, poremećaji u globalnim lancima snabdevanja i pad potražnje u vreme pandemije koštati globalnu automobilsku industriju milijarde dolara u ovoj godini. MAN je i pre pandemije prognozirao pad isporuka u ovoj godini za 10% do 20%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ericsson i Telia predstavili autonomni električni mini-bus

 

ericsson.jpg

 

Švedski Ericsson i mobilni operater Telia su u Stokholmu predstavili autonomni električni autobus, najavljujući preorijentaciju na novo područje poslovanja uoči masovne primene 5G tehnologije. Autobus će u septembru saobraćati na liniji u centru Stokholma i deo je projekta kojim će se istražiti da li visoko automatizovana vozila mogu da se sigurno uvedu u gradska područja. U projektu učestvuju i američki proizvođač čipova Intel, prevoznička kompanija Keolis i centar za digitalnu infrastrukturu i usluge Urban ICT Arena.

 

''Gledano iz perspektive tehnologije, svi uslovi su ispunjeni, sve je spremno'', rekla je za Reuters šefica Ericssonovog poslovanja za severnu i srednju Evropu i potpredsednica kompanije Jenny Lindqvist. ''Neki faktori su van Ericssonove kontrole, poput propisa i modela proizvodnje vozila'', dodala je Lindqvist. Proizvođači automobila širom sveta testiraju autonomna vozila, a očekuje se da će mobilne mreže nove generacije, koje osiguravaju brzi prenos podataka i široki frekvencijski pojas, ubrzati taj proces. Telia ostvaruje otprilike trećinu prihoda prodajom komunikacijskih usluga poslovnim klijentima i procenjuje da će upravljanje voznim parkom i druge usluge vezane za 5G biti među vodećim područjima rasta. ''Brojni su primeri upotrebe (te tehnologije) i grade se mreže da bi se iskoristile prednosti (koje donosi)'', rekla je izvršna direktorka Telie Allison Kirkby.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

FAP Sanos S14
Prvi ozbiljan Turing autobus u SFRJ.
Na poslednjoj fotki deluxe model sa Mercedes Benz motorom

 

1442911570_images(2).thumb.jpg.04a36c65a6d88454f4c216aedff8ede8.jpg

 

images.jpg

 

images (1).jpg

 

 

Edited by neshaoct
format slika & prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai Švajcarskoj isporučio prve kamione sa gorivim ćelijama

 

hyundai-xcient.jpg

 

Hyundai je u sredu kupcima u Švajcarskoj isporučio sedam kamiona sa gorivim ćelijama, od najavljenih ukupno 50 koji bi trebalo da podupru nastojanja da se emisija štetnih gasova iz komercijalnih vozila na evropskim putevima svede na nulu. U vožnji na duže relacije kamioni na vodonikov pogon imaju prednost pred električnom konkurencijom jer je razmak između punjenja duži i ono kraće traje, ističu zagovornici. Široku upotrebu i masovnu proizvodnju koči međutim visoka cena. Istraživanje savetodavne kompanije McKinsey objavljeno u januaru je pokazalo da bi ''zeleni'' vodonik mogao da se cenovno izjednači sa dizelom do 2030. godine, kada se u cenu uračunaju efikasnost izvora energije i troškovi kamiona do isteka roka upotrebe.

 

Hyundai je udružio snage sa švajcarskim firmama u izgradnji lanca vrednosti koji obuhvata proizvodnju ''zelenog'' vodonika iz hidroenergije, stanice za punjenje i usluge i održavanje kamiona. Potrošači, među kojima je i lanac supermarketa Migros, unajmiće kamione od Hyundai Hydrogen Mobilityja (HHM) za prevoz robe širom zemlje, uz podršku nove vodonikove infrastrukture. Najam će plaćati po pruženoj usluzi koja ne zahteva početno ulaganje. Hyundai planira da do 2025. na švajcarske puteve pošalje 1.600 kamiona.

 

Hyundai i mlada švajcarska inovativna kompanija H2 energy su osnovali HHM prošle godine u partnerstvu sa Hydrospiderom, zajedničkim projektom H2 energyja, industrijskog proizvođača plina Linde i švajcarske elektroprivredne firme Alpiq. Hyundai planira da u Švajcarskoj testira tehnologiju vodonikovih ćelija u prevozu teške robe, rekao je izvršni potpredsednik i šef odeljenja za komercijalna vozila u Hyundai Motor Companyju In Cheol Lee. ''Nakon uspešne isporuke prvih kamiona s gorivim ćelijama H2 Xcient ponosno najavljujemo da planiramo širenje i van Evrope, na Severnu Ameriku i Kinu, gde već postižemo sjajan napredak'', rekao je Lee. U Evropi će im sledeći cilj biti Austrija, Nemačka, Holandija i Norveška, najavljuju iz južnokorejske kompanije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elon Musk: Električni autobusi i obrisani tvitovi

 

vegas musk.jpg

 

Elon Musk je u jednom tvitu pomenuo novi električni autobus, ali je post ubrzo nakon toga obrisao. To je bilo dovoljno da se internet zainteresuje, te da počnu diskusije o novom Tesla vozilu.

Boring Company je nedavno podnela zahtev za proširenje Loop tunela na veći deo Las Vegasa, a već je ranije moglo da se čuje da se planira da nova Tesla vozila prevoze u putnike u okviru ovog sistema. U renderima koji ilustruju novi projekat koriste se slike koje ukazuju na to da su u planu nova vozila, a u Muskovom tvitu je moglo da se pročita da je ceo projekat zapravo ''skup Tesla vozila u tunelima''.

Radi se o tome da ilustracije prikazuju vozila u koja staje veći broj putnika. Tako se već spekuliše da je u pitanju novi električni autobus, a Musk je i ranije tvitovao o tome da se planira elektrifikacija dva tipa vozila: teretnih kamiona i vozila za transport većeg broja putnika. Nije jasno zašto je Musk obrisao tvit koji ukazuje na to da nas čeka novi Tesla autobus, pa ostaje da se vidi hoće li Loop na veće interesovanje odgovarati povećanjem broja tunela, ili, pak, većim vozilima koja će moći da povezu i veći broj putnika.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unimog je već 70 godina jedan od zaštitnih znakova Mercedesa

 

208254-unimog 02.jpg

 

Obeležava se 70. godišnjica preuzimanja legendarnog svestranog modela Unimog od strane Daimler-Benza.

Nakon izuzetno uspešne izložbe tada revolucionarnog Unimoga u emisiji Deutschen Landwirtschaftsgesellschaft (DLG) koja je održana u Frankfurtu u leto 1950. godine, menadžerima Boehringer Brosa sa sedištem u Goppingenu postalo je jasno de će morati da ulože ogromna sredstva kako bi zadovoljili tržišnu glad za svojim Unimogom. Osim toga, isporuke motora iz Daimler-Benza takođe nisu bile u potpunosti zagarantovane s obzirom na potrebe kompanije za vlastitim kapacitetom tokom posleratnog ekonomskog procvata. U pitanju je bio dizelski motor OM 636, razvijen za putnički automobil Mercedes 170 D, koji je prethodno isporučen Boehringeru za njihove modele Unimog 70200. Za Unimog, 38 KS motora je bilo ograničeno na 25 KS. Ovaj uspešni motor - prvi dizel motor za putnička vozila proizveden nakon rata - standardno je ugrađivan u putnička vozila od 1949. do 1963. godine, kao i u Unimog.

 

208253-unimog 01.jpg

 

Pregovorima su prisustvovala dva predstavnika Daimler-Benz i šest deoničara razvojne firme Boehringer Unimog. Među njima je bio i otac Unimoga, Albert Friedrich, kao i Rolf i Werner Boehringer kao predstavnici Boehringer Brosa iz Goppingena. Razgovori o preuzimanju Unimoga su započeli 5. septembra 1950. Tokom tih razgovora Daimler je dao pisanu izjavu o nameri da preuzme Unimog sa svim pravima i obvezama. Pregovori su zaključeni 27. oktobra 1950. Unutar automobilske grupe sa sedištem u Stuttgartu su postojali svi preduslovi za uspešan tehnički razvoj, a uspostavljena je i svetska prodajna mreža. Do danas je prodato više od 380.000 jedinica Unimoga.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljen Rezvani Hercules 6x6

 

Rezvani-Hercules.jpg

 

Rezvani je objavio novu sliku svog predstojećeg pikapa koji nosi naziv Hercules 6×6. Mali proizvođač automobila prvi put je najavio Hercules 6×6 još u junu uz obećanje da će biti predstavljen tokom leta. Očigledno je taj datum pomeren, a naslov ove najnovije najave navodi da će debitovati ''za samo nekoliko nedelja''. Nova slika prikazuje elegantne mat bronzane točkove, istovremeno pružajući nam pogled na mat crnu spoljašnjost.

Na osnovu ove najave, kao i slika objavljenih u junu, telo vozila biće slično karoseriji Rezvani Tank, što znači da nas očekuje robusni, agresivni i izdržljivi SUV. Kalifornijska kompanija opisuje Hercules 6×6 kao ''boga svih kamiona'' i tvrdi da će ''biti najmoćniji kamion sa 6 točkova na Zemlji''. Standardni 6.2 V8 agregat biće zamenjen snažnijim Moparovim motorom zapremine 7.0 koji će biti modifikovan da isporučuje preko 1.200 KS.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citroen Mille Pattes za testiranje guma za kamione

 

citroen michelin.jpg

 

Michelinovi inženjeri su 1972. godine konstruisali posebnu platformu za testiranje komercijalnih guma - Citroen (Michelin) PLR ili Mille Pattes ili PLR. Vozilo je nastalo na podvozju DS-a Safari, ima deset točkova i jedan testni, 700 KS i čak deset tona. Svrha nastanka ovog automobila je testiranje komercijalnih guma i zbog toga smo pomenuli - još jedan testni točak. On je smešten na platformi u centralnom delu ovog vozila. Samo je međuosovinsko rastojanje ovog vozila sedam metara. Upravljanje je na prva četiri točka. Pozadi su smeštena dva 5.7 V8 motora čiji proizvođač je General Motors, a koji su ugrađivani u Chevrolet C3 Corvette. Na snimku se vidi proces testiranja kamionske gume, a možete videti i dva moćna GM-ova motora...

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rezvani Hercules 6x6

 

rezvani-hercules 05.jpg

 

Baziran na Jeep Gladiatoru, dostupan je sa više motora iz FCA grupacije, a košta od 190.000 do 280.000 evra. Gama motora obuhvata 3.6 Pentastar V6 sa 289KS i 353 Nm, pa 3.0 EcoDiesel V6 sa 264KS i 600 Nm, kao i 6.4 HEMI V8 sa 507 konja.

 

rezvani-hercules 04.jpg

 

Tu je i verzija sa 6.2 litarskim V8 motorom iz modela Dodge Challenger SRT Demon čija zapremina je ovde povećana na 7.0 litara, a snaga na svih 1.318KS i 1.341 Nm.

 

rezvani-hercules 03.jpg

 

U zavisnosti od verzije ugrađuju se 6-stepeni manuelni ili 8-stepeni automatski menjač.

 

rezvani-hercules 02.jpg

 

Treba pomenuti i Nappa kožu u enterijeru, Alpine infotainment sistem sa 9.0-inčnim ekranom, Apple CarPlay, kao i Fox oslanjanje i 6x2, 6x4 ili 6x6 pogon.

 

rezvani-hercules 01.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta mislite, da li je nemačka policija dozvolila da se ovaj kamion uključi u saobraćaj?

 

kamion nemacka.jpg

 

Kamion koji prevozi kamion, koji prevozi automobil, u ovom slučaju Škodu Octaviju Combi. Policija u nemačkom Krefeldu je zaustavila ovu čudnu konstrukciju, a verovatno će vas zanimati odgovor na naše pitanje? Ne, ovo vozilo nije moglo da nastavi dalje jer je premašilo maksimalnu dozvoljenu masu za 30%. U policiji kažu da je kamion isključen iz saobraćaja jer je rizik bio prevelik, a najviše zbog činjenice da su zbog povećane mase ugrožene performanse kočionog sistema. Na društvenim mrežama građani su pitali policiju da li bi dozvolila ovom vozilu nastavak vožnje da je masa bila u granicama normale. Odgovor je bio - Da.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

emisijaSATyoutubelogonovi.jpg EmisijaSAT video: Mercedes Arocs

 

Mercedes Arocs stiže u izdanju kakvo verovatno nije viđeno na ovim prostorima, jer su ovakva šasija i pogonski sklop zaista nesvakidašnji prizor. Pogon na svim točkovima, sama konstrukcija izdignute šasije, klirens od skoro 35 cm, snaga i obrtni moment... Sve to čini da Arocs doduše, u ovom slučaju neopterećen, ne zna za nesavladivu prepreku. Ovog puta odlučili smo da test vožnju obavimo u kamenolumu i proverimo kako se nosi sa preprekama u surovim uslovima:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo domaće vatrogasno vozilo na kamionu Renault Trucks iz Familije D

 

209726-renault 03.jpg

 

Na šasiji Renault Trucks D16 4x2 270 beogradska kompanija ''Gasop'' napravila je kombinovano vatrogasno vozilo za gašenje požara vodom, penilom i prahom, prvo takve vrste u Srbiji na Renault Trucks kamionu iz familije D. Prvenac je naručila kompanija Mei Ta Europe Industries za službu protivpožarne zaštite u svojoj fabrici auto-delova u Bariču kod Beograda.

 

Renault Trucks kamioni D familije u Evropi, pa i u Srbiji, afirmisali su se kao vozila za distributivne prevoze, ali su šasije s nekoliko verzija kabina pogodne i za brojne specijalizovane nadgradnje - od termoizolovanih tovarnih prostora do opreme za obavljanje različitih komunalnih delatnosti. Beogradski GASOP je naručiocu vatrogasnog vozila, kompaniji Mei Ta Europe Industries, sugerisao da se specijalna nadgradnja prvi put u Srbiji obavi upravo na šasiji s kabinom iz D familije. ''Kamioni iz ove familije imaju odličan odnos ukupne mase i snage motora, što je za vatrogasna vozila od izuzetne važnosti'', rekao je na promociji prvenca osnivač i vlasnik Gasop-a, gospodin Radoslav Radojičić.

 

209725-renault 02.jpg

 

Šasija sa kabinom koja je odabrana za prvu vatrogasnu nadgradnju ima masu od 4.652 kg, korisna nosivost joj je 11.348 kg, pa kompletno vozilo može da ima ukupnu masu od 16.000 kg. Sa tolikom masom lako se ''bori'' redni šestocilindarski turbo motor radne zapremine 7.146 cm3, snage 265 konjapri 2.300 obrtaja sa maksimalnim obrtnim momentom od 1.010 Nm pri 1.200 - 1.800 o/min. Ova verzija Renault Trucks kamiona iz D familije ima međuosovinsko rastojanje od 3.800 mm, na ram šasije se mogu montirati nadgradnje maksimalne dužine 5.513 mm, pa ukupna dužina kompletnog vozila može da iznosi 7.251 mm. Zadnji trag, odnosno ukupna širina (bez retrovizora) od 2.426 mm i relativno mala dužina čini ovo vozilo kompaktnim i veoma pogodnim za brze intervencije na skučenim prostorima, recimo unutar objekata, u tesnim prolazima između objekata, kao i u svim drugim situacijama u kojima je velikim vatrogasnim vozilima ograničen pristup.

 

209724-renault 01.jpg

 

Iz tehničke specifikacije šasije sa kabinom D16 4x2 270 još nekoliko važnih podataka: prednje i zadnje oslanjanje su s paraboličnim lisnatim oprugama; na obe osovine su disk kočnice; ručni menjač sa šest stepeni prenosa poznatog nemačkog ZF-a ima SERVOSHIFT pomoć za laku i brzu promenu brzina (ručica menjača je na komandnoj tabli); za vatrogasno vozilo vitalan - izvod snage na ovom vozilu je sa menjača i ima obrtni moment od 320 Nm. U paketu bezbednosne opreme su, između ostalog, elektronski kočioni sistem EBS+ sa sistemima protiv blokiranja kočnica (ABS) i protiv proklizavanja točkova (ASR), kontrola obrtnog momenta, upozorenje na gubitak performansi sistema za kočenje, pomoć pri pokretanju na uzbrdici (Hill Start Aid), pomoć pri naglom kočenju (EBA), aktiviranje stop svetala pri naglom kočenju (EBL). Naručilac se odlučio i za ručni-klima uređaj, dnevna svetla u LED tehnologiji, kao i za nekoliko priključaka za montažu specifične opreme koja se ugrađuje na vatrogasna vozila.

 

Ugrađeni su nerđajući - prohronski rezervoari za vodu (zapremine 3.000 litara) i penilo (zapremine 300 litara); uređaj za gašenje prahom (kapaciteta 250 kg); kombinovana centrifugalna vatrogasna pumpa poznatog proizvođača Ziegler; bacač vode i pene postavljen na krov vozila (kapaciteta 1.200 lit/min pri pritisku od 10 bara); vitlo visokog pritiska sa električnim namotavanjem (sa 60 metara creva i mlaznicom za vodu kapaciteta 200 lit/min pri pritisku od 40 bara). Po zahtevu naručioca, na vozilo su ugrađeni sistem za dopunu akumulatora i vazdušne instalacije, grejač za prostor oko pumpe, instalacije i vitla prilikom eksploatacije vozila na niskim temperaturama, sklopive lestve za penjanje na krov renomiranog proizvođača ''Just Leitern'' iz Austrije, a uz prvog ''vatrogasca'' na šasiji Renault Trucks D isporučen je i višenamenski prenosni uređaj za provetravanje, ventilaciju i izvlačenje dima, pare i gasova, tzv. ''dimovuk''.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Canoo MPDV dolazi 2022. godine

 

209878-Canoo 03.jpg

 

Električni kombi Canoo je došao i donosi potpuno novu estetiku na scenu dostavnog kombija. Svojim ravnim površinama i linijama neodoljivo podseća na isti dizajnerski stil kao i električni pick-up Tesla Cybertruck. Međutim, za razliku od električnih kombija iz Forda, Mercedesa i drugih, višenamensko dostavno vozilo Canoo (MPDV) pokazuje nove norme dizajna kako bi komercijalni kombi trebalo da izgleda. Svuda je obložen ravnim pločama i izgleda futuristički. Njegova velika staklena površina napred bi trebalo da ga učini veoma preglednim za vožnju, a četvrtasti oblik se čini pogodan za parkiranje na uskom gradskom prostoru.

 

209879-Canoo 02.jpg

 

Kako piše Automania.hr, sve se bazira na vlastitoj Canoovoj platformi koju kompanija razvija, a koja stavlja bateriju u pod i jedan elektromotor na prednjoj osovini. Koristi se modularna konstrukcija tako da Canoo može da postavi niz različitih karoserija na vrh platforme. U početku će Canoo nuditi MPDV1 i MPDV2 s namerom da kasnije predstavi MPDV3. Kombiji se povećavaju u veličini i kapacitetu koji odgovara njihovoj oznaci broja.

 

209880-Canoo 01.jpg

 

Jedan električni motor ima snagu 200 konja, a isti je u oba kombija. Dostupne su tri opcije baterija: 40 kWh (domet 210 km), 60 kWh (domet 305 km) i 80 kWh (domet 370 km). Te brojke odgovaraju MPDV1 i sve se smanjuju za oko 50-65 km u kombinaciji sa većim MPDV2. Canoo nudi samo približno vreme punjenja za paket od 80 kWh, tvrdeći da će za punjenje od 20-80% biti potrebno 28 minuta kada je povezan sa DC punjačem.

 

Canoo je dizajniran u brojnim karakteristikama kako bi život sa Canoom kao radnim vozilom učinio prijatnim. Ima izlaz od 240V (za alate velike snage), radne stanice ugrađene u njega, ormariće za odlaganje, izlaze za rampu za utovar/istovar i super visoki krovni dizajn za lako hodanje po kombiju. Canoo takođe tvrdi da će imati brojne sisteme za pomoć vozaču. Korisni teret iznosi do 1.980 kg uz najmanji paket baterija od 40 kWh. Kako stavljate veće i teže pakete, nosivost se smanjuje i pada na 1.320 kg s verzijom paketa MPDV2 od 80 kWh. Canoo predviđa brojne slučajeve upotrebe za kombi vozila MPDV, od isporuke malim firmama do upotrebe kamiona za hranu. U videu koji možete pogledati postoji i prikaz avanturističkog vozila tipa RV. Cene još nisu dostupne, ali MPDV1 bi trebalo da startuje od 33.000 dolara sa verzijom od 40 kWh. Canoo kaže da će više informacija o cenama objaviti kasnije. Planira da ponudi ograničeni broj počevši od 2022. godine, a veće lansiranje je planirano za 2023. godinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

emisijaSATyoutubelogonovi.jpg Emisija SAT: Mercedes Actros

 

Glavne odlike novog Mercedesovog tegljača su kamere umesto retrovizora kao i brojni sistemi za pomoć u vožnji. Pogledajte kako oni funkcionišu i kako sve ove promene izgledaju iz ugla vozača:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

emisijaSATyoutubelogonovi.jpg EmisijaSAT: MAN TGX

 

Nakon svetske premijere održane početkom godine pred samo izbijanje pandemije korona virusa, MAN-ova perjanica model TGX, stigao je i u Srbiju. Prvi primerak, koji je obogatio vozni park jednog domaćeg prevozničkog preduzeća, nosi oznaku ''18.510'' i stigao je na kraće upoznavanje sa našom ekipom. Kada je u pitanju dizajn, prvo što se primećuje jesu nove svetlosne grupe, naglašene LED svetlima u donjem delu kućišta. I maska hladnjaka je promenila izgled, a osim toga što ima drugačiju arhitekturu, branik pozitivno utiče na aerodinamiku, a samim tim i na smanjenje potrošnje goriva. Tu su i brojni deflektori na prednjem delu i bokovima, a smanjena kućišta retrovizora potpuno zaokružuju priču o efikasnosti novog eksterijera:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Singapur testira autonomne autobuse u javnom prevozu

 

211737-autobus.jpg

 

Singapur je uveo autobuse bez vozača u svoj sistem gradskog prevoza. Oni će za početak saobraćati na dve linije i to tokom probnog perioda od tri meseca (do 30. aprila). Sve vreme biće prikupljani opsežni podaci o radu ovih autobusa, kao i o bezbednosni putnika u njima, a nakon isteka pilot projekta, doneće se odluka o njihovoj isplativosti i upotrebljivosti.

 

Autobuse je osmislila kompanija ST Engineering, dok je za njihovu izgradnju bila zadužena kompanija GPS Lands, a testiranje su na sebe preuzele transportne kompanije SBS Transit i SMRT. Inače, u pitanju su minibusevi dugački sedam metara, sa po 10 sedišta, kao i 12 metara dugački autobusi sa 26 sedišta. Istovremeno se radi i na osmišljavanju programa prekvalifikacije vozača autobusa, koji bi, ako autonomni autobusi uđu u komercijalnu upotrebu, dobili neke nove nadležnosti.

 

Ovo se sve dešava u skladu sa setom nacionalnih standarda, usvojenih 2019. godine, koji predstavljaju putokaze kako da se na siguran i bezbedan način razvijaju autonomna vozila, uz preporuke o ponašanju vozila na putu, funkcionalnoj i sajber bezbednosti, kao i formatima u kojima će se podaci isporučivati na obradu. Ti standardi su dobili naziv ''Technical Reference 68'' (TR 68) i predstavljaju osnov ne samo za ostvarivanje bezbednosti, već i za kreiranje interoperabilnosti i lakše razmene podataka među autonomnim vozilima različitih proizvođača.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daimler i Amazon će sarađivati na razvoju samovozećih kamiona

 

mercedes 2025 01.jpg

 

Daimler je najavio partnerstvo sa američkim konglomeratom Amazonom u razvoju samovozećih kamiona. Amazon će doprineti tehnologiji u oblaku na Daimlerovim predstojećim testovima autonomnih kamiona u Americi. Prema Daimleru, Amazonova tehnologija će pomoći da se ubrzaju ispitivana novih vozila i njihova isporuka na tržište. Daimler je odgovoran za razvoj tehnologije automatske vožnje u kompaniji Torc Robotics, a Amazon će doprineti kroz Amazon Web Services.

 

Testovi se primenjuju na samovozeća vozila četvrtog nivoa, što podrazumeva vožnju bez vozača, ali u određenom području. Postoji pet nivoa autonomne vožnje, a peti znači potpunu autonomiju vozila. Torc Robotics je u početku bila samostalna američka firma s kojom je Daimler počeo sa sarađuje 2019. Ubrzo nakon toga, preuzeo ju je. U oktobru prošle godine automobilski div iz Štutgarta je takođe počeo da radi sa Googleovom filijalom Waymo na razvoju samovozećih kamiona.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

'Ladno sam prosao ovuda peske :D, obilazeci Istanbul pre 2 godine. Cesma na Uskudaru, blizu azijskog dela obale i Devojacke kule (Kiz Kulesi):

 

g1.thumb.png.f4fe2206a8f98b8e0969287f894e17bb.png

 

I da se izvukao ovde, mislim da opet ne bi stigao daleko, jer iza toga sledi jos jedna uska lakat krivina.

 

1. u kakvom stanju treba da budes, da slepo verujes navigaciji?

2. u kakvom stanju treba da budes, da sa slepercinom ides sve dublje u stari deo grada, sa ovakvim uskim, jednosmernim sokacima? Sa sve kaldrmom, nacickanim zanatskim radnjama i guzvom. Ovo je pocetak te ulice, na cijem je kraju cesma gde se zaglavio:

 

g2.thumb.png.d2eee445d718eb9bbc788e31a6805b67.png

 

PS: Nevezano za ovo, po Istanbulu sam se zezao i kolima i peske, a da nisam koristio navigaciju. Ogroman grad na 2 kontinenta, 9 puta vise stanovnika nego BG, strahovita guzva i samim tim i izazov za snalazenje za entuzijaste (prethodno bih naravno malo sacnuo GMaps). Po povratku iz Istanbula, mesecima iza toga mi je svakodnevna guzva i saobracaj po BG delovao kao u omanjoj varosici :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Počela serijska proizvodnja nove generacije teških kamiona kompanije Volvo

 

volvo f 02.jpg

 

Nova generacija teških kamiona kompanije Volvo - Volvo FH, FH16, FM i FMX - sada ulazi u serijsku proizvodnju u pogonima Volvoa u Švedskoj, Belgiji i Rusiji.

''Veoma smo uzbuđeni što će nova generacija naših kamiona uskoro doći do cenjenih kupaca. Sva četiri modela kamiona razvijena su sa izrazitim fokusom na poboljšanje vozačkog okruženja, bezbednost i produktivnost vozila, čineći ih efikasnijim od prethodnika'', kaže Rodžer Alm, predsednik kompanije Volvo Trucks.

 

volvo f 01.jpg

 

Kamioni Volvo FM i FMX imaju potpuno novu kabinu sa podignutim A-stubovima koji obezbeđuju vozačima do jednog dodatnog kubnog metra prostora i više svetlosti u kabini.Vidljivost vozača takođe se može dodatno poboljšati na svim novim modelima dodavanjem ugaone kamere na suvozačevoj strani koja pruža potpuniji prikaz, pokrivajući bočni deo kamiona na unutrašnjem ekranu. Među dodacima su novi interfejs za vozača, opcioni adaptivni farovi za duga svetla za veću bezbednost kod kamiona Volvo FH i FH16. Novi kamioni Volvo FH i FM takođe se mogu prilagoditi kako bi se omogućile značajne uštede goriva i smanjile emisije CO2, poput onih koje su na kamionu Volvo FH postignute tehnologijom I-Save.

 

''Ponosni smo na veliku investiciju u ova četiri nova modela koja će u velikoj meri doprineti i povećanju bezbednosti na putevima i daljem smanjenju uticaja na životnu sredinu. Proizvodnja nove linije kamiona zahteva predan inženjerski rad, kao i veliki timski rad u celoj kompaniji Volvo, uključujući i naše dobavljače, što njen početak čini posebnim za sve uključene, s obzirom na izazovnu godinu koju smo imali'', komentariše Rodžer Alm, predsednik kompanije Volvo Trucks.

 

Podižući posvećenost kompanije Volvo Trucks održivim transportnim rešenjima, novi kamioni Volvo FH, FM i FMX takođe su razvijeni za elektrifikovane pogonske sklopove, a početak njihove proizvodnje zakazan je za 2022. godinu. ''To znači da će prelazak naših kupaca na transport bez fosilnih goriva u budućnosti biti neprimetan, jer oni mogu nastaviti da voze svoj isti, omiljeni model kamiona Volvo'', kaže Rodžer Alm. Nova linija teških kamiona, prvobitno predstavljena u Evropi prošle godine, pobudila je veliko interesovanje kupaca: tokom 2020. Naručeno je više od 12.000 tih kamiona. Aktivnosti predstavljanja i uvođenja u prodaju nastavljaju se i u 2021. godini na tržištima van Evrope.

 

Kamioni će se u početku sklapati u proizvodnim pogonima kompanije Volvo Trucks u Geteborgu u Švedskoj, Gentu u Belgiji i Kalugi u Rusiji. Montažni pogon u Tuve u Geteborgu prvi kreće sa proizvodnjom u martu 2021. godine. ''Dugo smo se pripremali za ovaj početak radeći zajedno na stvaranju neverovatnih proizvoda. Tim iz pogona Tuve je uzbuđen što je krenuo sa radom i spreman je da našim kupcima isporuči ove potpuno nove kamione najvišeg kvaliteta'', objašnjava Martin Folin, vd potpredsednika za operativne poslove u pogonu Tuve.

 

Novi kamioni nude niz različitih verzija kabina i mogu se optimizovati za širok spektar primena. Kao i uvek, kompanija Volvo Trucks se snažno usredsredila na razvoj kabine koja će biti kao vozačev drugi dom, što je često i slučaj u kamionima za dugolinijski transport. U kamionima za regionalni transport, kabina često služi kao mobilna kancelarija, dok su u građevini kamioni robusni, praktični alati za rad. Vidljivost vozača, udobnost, ergonomija, nivo buke, okretnost i bezbednost su, prema tome, ključni elementi u novim modelima kamiona, koji su takođe nadograđeni i spolja, kako bi odražavali brojne inovacije.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...