Jump to content
FAS Goran
Dante Bg

Kamioni, autobusi, mini - busevi...

Recommended Posts

Volvo pokreće novu generaciju teških kamiona sa fokusom na vozača

 

volvo trucks.jpg

 

Volvo predstavlja četiri nova kamiona sa jakim fokusom na okolinu, bezbednost i produktivnost vozača. ''Zaista smo ponosni na ovu veliku investiciju koja gleda u budućnost. Naš cilj je da budemo najbolji poslovni partner naših klijenata tako što ćemo im dodatno poboljšati konkurentnost i pomoći im da privuku najbolje vozače na sve težem tržištu'', kaže Rodžer Alm, predsednik firme Volvo Trucks. Četiri teška kamiona, Volvo FH, FH16, FM i FMX, predstavljaju oko dve trećine isporuka firme Volvo Trucks. Očekivani porast potražnje za transportom stavlja pritisak na dostupnost veštih vozača širom sveta. U Evropi, na primer, procenjuje se da je oko 20% svih radnih mesta za vozače upražnjeno. Da bi pomogla klijentima da regrutuju i zadrže najbolje vozače, firma Volvo Trucks se snažno fokusirala na razvoj novih kamiona kako bi ih učinila bezbednijim, efikasnijim i atraktivnijim radnim alatom za kvalifikovane vozače.

 

''Vozači koji bezbedno i efikasno upravljaju kamionom su od neprocenjive važnosti za bilo koju transportnu firmu. Odgovorno ponašanje tokom vožnje može da pomogne u smanjivanju emisije CO2 i troškova goriva, kao i opasnosti od udesa, povreda i neplaniranih zastoja. Naši novi kamioni će pomoći vozačima da rade još bezbednije i produktivnije i daju klijentima snažnije argumente kada se nadmeću u privlačenju najboljih vozača'', nastavlja Rodžer Alm. Različiti modeli kamiona u asortimanu firme Volvo Trucks su dostupni uz mnogo različitih modela kabina i mogu da se optimizuju za širok asortiman primena. U dugolinijskim kamionima kabina je vozaču često drugi dom. U kamionima za regionalni transport često služi kao mobilna kancelarija, a kamioni su u građevinarstvu robusni i praktični radni alati. Zbog toga su vidljivost, udobnost, ergonomija, nivo buke, manevrisanje i bezbednost bili ključne tačke fokusa kada smo razvijali sve nove modele kamiona. Spoljašnjost kamiona je takođe poboljšana da bi odražavala svojstva novih kamiona i stvorila atraktivan opšti dizajn.

 

Nova kabina koja nudi više prostora i poboljšanu vidljivost - Volvo FM i Volvo FMX

Novi kamioni Volvo FM i Volvo FMX imaju potpuno novu kabinu, kao i mnoge funkcije instrument table kao njihovi veći Volvo parnjaci. Njihova unutrašnja zapremina je povećana za više do jednog kubnog metra, što obezbeđuje bolju udobnost i više radnog prostora. Vidljivost je sada još bolja zbog većih prozora, spuštene linije vrata i novih retrovizora. Volan je opremljen funkcijom nagiba stuba volana koja omogućava da se položaj za vožnju pojedinačno prilagodi u većoj meri. Donji krevet u spavaćoj kabini je pozicioniran više nego ranije, što povećava udobnost i omogućava dodatni prostor za skladištenje ispod. Dnevna kabina ima novi 40-litarski odeljak za skladištenje sa unutrašnjim osvetljenjem na zadnjem zidu. Kabina je još više poboljšana kroz ojačanu izolaciju koja pomaže u zaštiti od hladnoće, toplote i buke, dok sistem za klimatizaciju koji kontroliše senzor sa filterom od aktivnog uglja obezbeđuje dobar kvalitet vazduha u svim uslovima.

 

Svi modeli su opremljeni novim interfejsom za vozača

Oblast za vozača sada ima potpuno novi interfejs za informisanje i komunikaciju, a cilj mu je da olakšava pregled i upravljanje različitim funkcijama, što znači manje stresa i odvlačenja pažnje. Instrument tabla je potpuno digitalna sa ekranom od 12 inča koji olakšava vozaču da izabere potrebne informacije u bilo kom trenutku. Nadohvat ruke vozaču se nalazi dodatni bočni ekran od 9 inča koji je dostupan za Infotainment, navigaciju, informacije o transportu i praćenje kamere. Funkcije mogu da se kontrolišu pomoću dugmadi na volanu, glasovne kontrole ili ekrana osetljivih na dodir i ekrana na kontrolnoj tabli.

 

Poboljšani bezbednosni sistemi za pomoć pri izbegavanju udesa

Bezbednost je dodatno poboljšana pomoću funkcija kao što su prilagodljiva duga svetla u Volvo FH i Volvo FH16 kamionu. Volvo Trucks je prvi proizvođač kamiona koji je pokrenuo to rešenje. Sistem poboljšava bezbednost svih učesnika u saobraćaju tako što automatski onemogućava izabrane segmente LED visokih svetala kada se kamion približi nadolazećem saobraćaju ili drugom vozilu od pozadi. Vožnja je takođe olakšana poboljšanom prilagodljivim tempomatom (ACC) za brzinu do 0 km/h i tempomatom za nizbrdicu koji automatski aktivira kočnice kada je potrebna dodatna kočiona snaga da bi se održala stalna brzina nizbrdo. Kočioni sistem sa elektronskom kontrolom (EBS), koji je preduslov za bezbednosne funkcije kao što je kočioni sistem za vanredne situacije i elektronska kontrola stabilnosti, sada je standardan na novom kamionu. Volvo dinamičko upravljanje, sa bezbednosnim sistemima pomoćna funkcija za kretanje u traci i pomoćna funkcija za stabilnost, takođe je dostupno kao opcija. Sistem za prepoznavanje znakova na putu otkriva saobraćajne znake, kao što su zabrane preticanja, tipovi puta i ograničenja brzine i prikazuje ih na instrument tabli. Vidljivost može da se dodatno poboljša dodavanjem kamere u uglu putnika koja pruža komplementaran pogled na stranu kamiona na bočnom ekranu.

 

Efikasan motor i alternativne pogonske grupe

Za transportne firme je važna i životna sredina i ekonomičnost. Pošto neće postojati jedan jedinstveni izvor energije koji rešava sve probleme oko klimatskih promena i pošto će različiti segmenti i zadaci transporta zahtevati razna rešenja, nekoliko tipova kamiona će nastaviti da postoje paralelno u doglednoj budućnosti. Na mnogim tržištima Volvo FH i Volvo FM su dostupni sa motorom na tečni prirodni gas koji ispunjava standard Euro 6 i koji nudi ekonomičnost u potrošnji goriva i performanse koji su ekvivalentni odgovarajućim Volvo dizel kamionima, ali uz znatno manji uticaj na klimu. Gasni motor može da radi na biogas, koji smanjuje emisiju CO2 do 100 odsto, ili na prirodni gas koji smanjuje emisiju CO2 do 20% u poređenju sa ekvivalentnim Volvo dizel kamionima. To se odnosi na emisiju izduvnih gasova iz vozila tokom korišćenja, od rezervoara do točka. Novi Volvo FH takođe može da se prilagođava pomoću novog ekonomičnog Euro 6 dizel motora koji je uključen u paket i-Save koji omogućava značajnu uštedu goriva i manju emisiju CO2. Pri dugolinijskom transportu, na primer, novi Volvo FH sa i-Save funkcijom kombinuje novi D13TC motor sa paketom funkcija i može da ostvari uštedu goriva do 7%*. Ima poboljšanja i za Euro 3 i 5 verzije sa funkcijama kao što je Volvo pomoć za obrtni moment.

 

*Tvrdnja za bolju potrošnju goriva se izračunava poređanjem troškova dizel goriva i AdBlue rastvora za D13TC Euro 6 step D sa paketom za dugolinijsku potrošnju goriva (I-Save) sa motorom D13 eSCR Euro 6 step D bez paketa za dugolinijsku potrošnju goriva. Stvarna potrošnja goriva može da se razlikuje u zavisnosti od mnogih faktora kao što su vozačevo iskustvo, upotreba regulacije stalne brzine kretanja, specifikacija i opterećenja vozila, aktuelne topografije, održavanja vozila i vremenskih uslova.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zastava 620 na prodaju za 20.000 evra

 

zastava 620.jpg

 

Kažu da se u oglasima za prodaju može naći gotovo sve šta možete da zamislite, samo je potrebno imati dovoljno vremena i znati gde tražiti. Ovaj put, u oglasima smo pronašli vozilo koje je manje popularno od BMW 740i E38, ali možda čak i egzotičnije budući da je proizvedeno davne 1963. godine, a kako prodavac tvrdi, nalazi se u gotovo fabričkom stanju.

Kako piše TopSpeed, reč je o Zastavi 620B (kako prodavac tvrdi), koja je tokom '60-ih godina proizvođena po licenci Fiata, a bazirana na Fiatu 615, koji se proizvodio i u Kragujevcu. Osnovna razlika jeste u nosivosti, budući da 615 ima deklarisanu nosivost od 1.500 kg, dok 620 može da ponese dve tone. Da li baš zaista vredi traženih 20.000 evra, teško je reći.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najveći (mobilni) roštilj na svetu

 

kamion rostilj.jpg

 

Oni neskloni mesu će reći da je ovo najveća glupost, a oni drugi da se radi o vozilu, tj. kamionu snova.

Osnova je Peterbiltov klasik, model 379, a ono tamnosivo iza njega je najveći američki roštilj na svetu. Konkretno, dugačak je oko 23 metra i zavisno od izbora pripreme jela dnevno će nahraniti barem 5.000 ljudi. Dovoljno je reći da kamion ima oko deset tona, a prikolica preko 36. Dnevno tu može da se obradi do 5.500 kilograma mesa:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Američki startap Nikola odneo pobedu nad Teslom

 

175643-nikola kamion.jpg

 

Američki startap ''Nikola'', proizvođač električnih kamiona sa pogonom na ćelije vodonika i baterije, odneo je pobedu u sporu pred Zavodom za zaštitu patenata i robnih marki (USPTO) nad kompanijom Tesla čiji je vlasnik Ilon Mask. Kako piše magazin Forbs, USPTO je odbacio zahtev Tesle da proglasi nevažećim Nikolin patentiran dizajn bočnih vrata za kamione, što znači da bi ovaj startap možda mogao da dobije Maskovu kompaniju i na sudu po tužbi koju je podneo zbog kršenja prava intelektualne svojine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

KamAZ na Arktiku testirao kamione bez vozača

 

kamaz arktik.jpg

 

Kamski automobilski zavod sproveo je uspešna ispitivanja autonomnih kamiona u uslovima krajnjeg severa. Teretna vozila bez vozača prešla su 2.500 kilometara u teškim klimatskim uslovima polarnog kruga. Kako je saopštila pres-služba ruskog proizvođača kamiona, potvrđena je efikasnost korišćenja autonomnih transportnih sistema, što omogućava da se poveća bezbednost prevoza i poboljša snadbevanje teško dostupnih regiona. U Rusiji testiranja autonomnih saobraćajnih sistema sprovode i druge velike kompanije kao što su Grupa Gaz, Nami i Yandeks.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla ponovo kasni sa isporukom Semi kamiona?

 

tesla 1230.jpg

 

Po treći put od 2017. godine iz Tesle stižu vesti da će proizvodnja i isporuka električnog Tesla Semi kamiona biti pomerena za 2021. godinu.

Za sve koji su ga već poručili (uključujući kompanije kao što su Wallmart, Pepsi, FedEx, UPS i DHL), objava o kašnjenju verovatno ne iznenađuje mnogo. Iako američka kompanija ima iskustva sa probijanjem rokova u lansiranju novih vozila, vest su ipak ispratili i novi detalji. 2017. godine je najavljeno da će Semi truck imati domet od 482 i 804 km prilikom vuče tereta. U međuvremenu, nova testiranja pokazuju da će domet biti bliži cifri od 965 km.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Unimog U500

 

203154-unimog 02.jpg

 

Čuveni Mercedes Unimog je dokazana terenska radna mašina koju smo već videli u bezbroj radnih varijanti, a kao U500 služi za šumarske poslove, u ulozi ralice i posipača soli, dizalice ili vojnog vozila i to na svim terenima zahvaljujući svom izvanrednom 4x4 pogonu. Unimog je od kasnih 1940. do danas potpuno zaslužio svoj status nezaustavljivog radnog off-roadera sa mogućnošću bezbroj nadgradnji. Sada se na sajtu Apex One prodaje jedan od 200 Unimoga U500 koji su stigli u Sjedinjene Države (iz vremena fuzije Daimlera i Chryslera), a reč je o ''civilnoj'' verziji U500 Custom Crew Cab iz 2004. godine kakvu bi poželeo i Arnold Schwarzenegger, a cena nije nimalo diskontna.

 

203155-unimog 01.jpg

 

Lakiran je u atraktivnu Mercedes Designo Platinum Metallic boju, a do sada je prešao tek 30.160 kilometara. To je jedan pravi primerak zverskog civilnog Unimoga kao što i same fotografije sugerišu. Konkretni primerak je još uek u originalnom savršenom stanju, a pokreće ga 6.4 6-cilindarski turbodizelaš (OM906LA) od 280KS i 949 Nm. Trenutna navedena cena iznosi 369.000 dolara, ali verujemo da će se naći neki ljubitelj sa novcem za ovaj Mercedes terenac pored kojeg će na semaforu G-klasa izgledati poput igračka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla Semi, električni teretnjak je spreman za masovnu proizvodnju

 

203935-tesla semi.jpg

 

Ilon Mask, CEO Tesle, već godinama najavljuje Tesla Semi, električni kamion koji je namenjen za prevoz tereta. Sada je izgleda došlo vreme da se započne sa njegovom masovnom proizvodnjom.

Prema Email-u koji je Mask poslao zaposlenima, proizvodnja baterija i pogonskog dela za ovo vozilo bi trebala uskoro da započne u Tesla Gigafabrici u Nevadi, dok će se ostali delovi proizvoditi u drugim fabrikama ove kompanije. Ipak, u tom Email-u nije navedeno kada će se tačno početi sa proizvodnjom.

 

Ranije, početkom ove godine, kompanija Tesla je izdala saopštenje da će se Semi pojaviti 2021. godine (iako je originalno to bilo planirano još za 2019. godinu). Pomenuti email, koji najavljuje početak proizvodnje, uklapa se u taj vremenski okvir. Bez obzira na to gde i kada će se proizvoditi Tesla Semi, on će svakako biti konkurencija Nikoli, koji planira da prodaje kamione na električni i hidrogenski pogon. Istovremeno, Tesla je u procesu traženja novih lokacija za proizvodnju Model Y i Cybertruck modela. Ranije je najavljeno da bi treća fabrika u SAD-u mogla da bude izgrađena u Austinu ili Tulsi, a razmišlja se i o preseljenju sedišta kompanije u Nevadu ili Teksas.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo planira ukidanje 4.100 radnih mesta

 

201331-volvo trucks 2020.jpg

 

Kako prenosi Beta, švedski proizvođač teretnih vozila Volvo (Volvo Group) saopštio je da planira ukidanje 4.100 radnih mesta u svetu u drugoj polovini godine, zbog krize izazvane pandemijom koronavirusa koja je uticala na aktivnosti tog preduzeća. ''Epidemija koronavirusa i mere preduzete na svetskom nivou protiv tog virusa izazvale su teške posledice za aktivnosti našeg sektora'', izjavio je generalni direktor preduzeća Martin Lundstet (Lundstedt). Prema njegovim rečima, biće ukinuta radna mesta pretežno u administraciji, od kojih 1.250 u Švedskoj. Volvo je krajem marta imao oko 99.000 zaposlenih u svetu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

MAN se prisetio klasika: Električni autobusi koji su vukli prikolicu sa baterijama

 

man_04_elektro 01.jpg

 

MAN, poznati nemački proizvođač komercijalnih vozila, u poslednjem kvartalu ove godine predstaviće prvi serijski Lion's City E električni autobus. Malo je poznato da je bavarska kompanija još pre 50 godina imala prva iskustva sa autobusima koji su za pogon koriostili struju iz baterija. Tako su u februaru 1970. nakon dve godine razvoja, MAN i partnerske kompanije RWE, Bosch i Varta predstavili nemačkim novinarima električni gradski autobus 750 HO-M10 E.

Autobus je trebao ''dati pozitivan doprinos industriji u borbi protiv zagađenja vazduha i buke u gradskom saobračaju'', navodi se u MAN-ovom saopštenju za javnost koje je još uvek aktuelno. U januaru 1971. električni autobus je isporučen gradskom saobraćajnom preduzeću u Koblenzu. Električni autobus je vozio na liniji 7, mogao je primiti 99 putnika, a imao je autonomiju od 50 kilometara. Posebno zanimljiv detalj bile su baterije smeštene u jednoosovinskoj prikolici koju je vukao autobus. Kada bi se baterije istrošile za zamenu je bila spremna prikolica sa napunjenim akumulatorima.

 

man_02_elektro 02.jpg

 

Do juna 1971. MAN-ov električni autobus bez ikakvih problema prošao je oko 6.000 kilometara u redovnom saobraćaju u Koblenzu, naravno bez ikakvih štetnih emisija gasova. Autobusi sa alternativnim pogonima MAN-a nisu se koristili samo u Koblenzu: Tokom Olimpijskih igara u Minhenu 1972. godine sportiste su između Olimpijskog parka i Olimpijskog sela vozila 2 električna i 8 autobusa na prirodni plin.

 

man_03_elektro 03.jpg

 

Dve godine kasnije 15. oktobra 1974. MAN je električne autobuse nove serije predao Menhengladbahu, gde će se druga generacija SL-E elektro-buseva zadržati u upotrebi do 1979. godine. Nove baterije povećale su autonomiju za 50%, revidiran je i modul prikolice. Na taj način moglo se voziti 80 kilometara na struju, a promena baterija obavljala se u potpunosti automatski. Diseldorf i Frankfurt su takođe dobili MAN-ove električne autobuse i uspešno ih koristili u lokalnom javnom prevozu.

 

preuzeto sa - radiosarajevo.ba

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg Vrele Gume video: TAM 4500 Vatrogasac

 

Proizveden 1963. godine, spasašva živote, imanja, letinu - ne zna za odmor.

Biser u kolekciji Dobrovoljnog Vatrogasnog Društva Budisava:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kamion moje vojničke mladosti. Nije doduše bila ta nadgradnja, ali sve ostalo jeste, uključujući i leto izdelave. Princip je isti, sve su ostalo nijanse. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikola e-kamion za odnošenje smeća osvaja američko tržište otpada

 

nikola e.jpg

 

Iako njegov električni kamion za smeće za sad postoji samo na renderima, Nikola već sklapa ugovore o prodaji širom Amerike. Vozila za odnošenje otpada na potpuno električni pogon još uvek su zanemarena na tržištu, makar od strane većih proizvođača i brendova. Nikolin kamion, sa svojim futurističkim dizajnom, samim tim je i vizuelno prijemčiviji u odnosu na standardne. Ukupna snaga će mu elektronski biti ograničena na oko 1.000 konja, uz jačinu baterijskog seta veću od 720 kWh. Jedno punjenje baterije omogućiće domet od oko 240 km, a kamion bi koristio konfiguraciju prednjeg i bočnog utovara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes Unimog: zalivajte baštu sa stilom

 

mercedes unimog.jpg

 

Sa sigurnošću možemo da kažemo da je Mercedesov Unimog verovatno najmoćniji kamion na svetu. Možda ne u smislu najveće snage motora, već kada su u pitanju njegove mogućnosti. Bez problema se bori sa svim mogućim nadgradnjama, oruđima i alatima koje nosi, sa lakoćom vuče vozne kompozicije i vagone, a u ekstremnim ofroud uslovima nadmašuje i najbolje terence. Pa ipak, izdvajamo jednu zgodnu funkciju u vrelim letnjim danima, koja je posebno važna u idiličnim seoskim ali i gradskim sredinama - zalivanje površina pod cvećem, duž puteva, na kružnim tokovima...

Za ovaj zadatak Mercedes Unimog ima nadgradnju firme Ecotech. Sa sobom nosi rezervoar zapremine 200 litara vode, dok ruka za zalivanje na prednjem delu može da dosegne do 6.3 metra udaljeno cveće.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...