Jump to content
FAS Goran
Dante Bg

Kamioni, autobusi, mini - busevi...

Recommended Posts

emisijasat.jpg Emisija SAT: Test Mercedes Actros

 

Nakon svetske premijere održane prošle jeseni u Berlinu, nova generacija Mercedes-Benz Actros, konačno je spremna za tržište. Naša ekipa je otišla u Španiju, gde je u okolini Barselone bila u prilici da stekne dodatne utiske za volanom najprodavanijeg kamiona proizvođača iz Štutgarta. Osim sitnih dizajnerskih izmena, glavne inovacije odnose se na tehnologije, poput nove ''multimedijalne'' kabine, a veoma snažan utisak ostavljaju i novi, napredni sistemi za pomoć vozaču, koji omogućuju poluautonomnu ili poluautomatizovanu vožnju.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaustavljeno testiranje autonomnih autobusa u Beču

 

ev-autonomni-autobusi.jpg

 

Beč je u junu ove godine dobio pilot-projekat prevoza putnika električnim autonomnim autobusima, o čemu smo već pisali. Međutim, prošloga četvrtka projekat je privremeno obustavljen zbog nezgode sa pešakom. U projekat je gradsko preduzeće ''Wiener Linien'' uložilo 1.5 miliona evra, dva autobusa je izradila kompanija Navya, a saobraćali su brzinama do 20 km/h na relaciji sa desetak stanica. Prošloga četvrtka, nakon nešto više od mesec dana autonomnog saobraćanja, došlo je do manje nezgode zbog koje je projekat obustavljen.

Jedan od autonomnih minibusa udario je 30-godišnjeg pešaka. U tom trenutku vozio je brzinom od 12 km/h, a devojka je zadobila lakšu povredu kolena. Navya kao proizvođač vozila koje je učestvovalo u nezgodi sprovodi vlastitu istragu. Za to vreme lokalne službe zadužene za sigurnost prometa zaustavile su projekat testiranja autonomnih autobusa. Iz kompanije su izjavili kako su svedoci videli da pešak prelazi ulicu gledajući u mobilni telefon i sa slušalicama u ušima, te kako se na taj način zaletela u autobus sa boka, pri čemu je zadobila manje ogrebotine. I dalje nije poznato ko je krivac za ovu nezgodu, međutim Navya-ini minibusi ostaju u garaži dok se ne rasvetle sve okolnosti ovog događaja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam se odavno oglašavao pa da napišem koju reč "more" biti nekom interensantno. Početkom jula meseca u Madridu je predstavljen novi Iveco Stralis S Way tek je bilo predstavljanje još se voze test modeli po Evropi pa prettpostavljam u ovom regionu zvanične prezentacije možda budu tokom idućeg proleća ekološka klasa E6. Nije bilo reči o motorima ali za početak su već vidjene verzije 460480 500 Tu su i verzije na gas CNG i LNG kao trenutno NP power koji se vozi već neko vreme . 

S WAY već ima neku verziju FIT i Magirus

Za sada samo linkovi sa slikama

 

 https://www.iveco.com/serbia/proizvodi/pages/novi-iveco-s-way-2019.aspx

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daimler počeo sa testiranjem autonomnih kamiona na otvorenim putevima

 

daimler truck samide.jpg

 

Plan kompanije Daimler u vezi sa autonomnim kamionima približio se stvarnosti nakon što se počelo sa testiranjem na otvorenim putevima. Naime, kompanija je počela da testira vozila sa Level 4 autonomijom (potpuno autonomna vozila, ali samo u određenom broju scenarija) u jugozapadnoj Virdžiniji. Kamioni se na putevima ipak neće naći bez vozača, te je u svakom vozilu prisutan takozvani ''bezbednosni vozač'', čija je uloga da reaguje u nepredviđenim situacijama. I pored toga se radi o značajnom koraku, koji kompaniji omogućava da se takmiči sa konkurencijom poput kompanije Volvo, te drugih koje rade na sličnim tehnologijama. Ovo ipak ne znači da će se samoupravljivi kamioni uskoro naći u situacijama u kojima samostalno prevoze teret, pa će, kako se predviđa, do toga proći bar još 10 godina. Prvi cilj je da se testira tehnologija i da se što više prilagodi putevima, budući da autonomne mašine moraju da budu dovoljno inteligentne da se nose sa teškim vremenskim uslovima i drugim kompleksnim uslovima na putevima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo FH opremljen I-SAVE tehnologijom uštede potrošio 13 odsto manje goriva

 

Volvo FH I-SAVE.jpg

 

U dvonedeljnoj eksploataciji u realnim uslovima, pod punim opterećenjem, tegljač Volvo FH 460 sa najnovijim tehnološkim paketom I-SAVE u KoMo-transu iz Čačka prosečno trošio 26.4 litara na 100 kilometara, što je za čak 4 litra manje od najekonomičnije potrošnje koju na istim rutama postižu klasično opremljeni Volvo tegljači u floti ove kompanije.

 

''Volvoov tegljač FH 460 sa novom tehnologijom I-SAVE je prevazišao sva naša očekivanja, pre svega svojom izuzetnom ekonomičnošću, ali i ostalim karakteristikama i sasvim je izvesno da će već kod prve sledeće kupovine novih vozila on biti naš prvi izbor'', kaže osnivač, vlasnik i direktor KoMo-transa iz Trnave kod Čačka, mašinski inženjer Miloljub Spasojević. ''Tokom dvonedeljne probne eksploatacije uposlili smo ga na našoj redovnoj liniji Beograd-Rijeka-Beograd, na kojoj decenijama prevozimo kontejnere sa uvoznom ili izvoznom robom. Vozilo je u dve takve ture bilo pod punim opterećenjem - vuklo je ukupnu masu od maksimalno dozvoljenih 40 tona i pri tome prosečno trošilo 26.4 litara dizela na 100 km, što je za više od 13 odsto manje od najekonomičnije potrošnje koju smo Volvo kamionima iste ili približne snage ostvarili na toj maršruti. Sudeći po ovoj prosečnoj potrošnji, to je najekonomičniji Volvo tegljač u protekle 23 godine od kako je KoMo-trans ušao prvi Volvo kamion. I, što je takođe veoma bitno, tokom probne eksploatacije efektivno vreme koje je vozilo sa I-SAVE tehnologijom provelo u odlasku ili dolasku iz Rijeke (nešto više od 550 km u jednom pravcu) nije bio ništa duže od klasično opremljenih Volvo tegljača koji voze na ovoj ruti;;, kaže gospodin Spasojević.

 

Šezdesetosmogodišnji Miloljub Spasojević je nesumnjivo vrlo kompetentan sagovornik za ocenu nove Volvoove I-SAVE tehnologije: u transportnom poslu je od 1975. godine, sa Volvo kamionima ''druguje'' bezmalo četvrt veka, a u flotama dve njegove kompanije su skoro od samog početka samo Volvo tegljači - trenutno ih je 15 u Srbiji, i 20 u inostranstvu. I svi su angažovani na istom poslu - vuku isključivo poluprikolice sa kontejnerima. Ranih devedesetih prošlog veka gospodin Spasojević je, naime, bio među usamljenim pionirima na našim prostorima u odluci da se od samog osnivanja transportnog preduzeća u Srbiji osmeli isključivo na prevoz kontejnera, po čemu je KoMo-trans i danas jedinstvena kompanije u našoj državi.

 

I četrdesetčetvorogodišnji Rade Jezdimirović, vozač u KoMo-transu, kome je dve nedelje bio poveren FH 460 sa I-SAVE tehnologijom nesporno je kvalifikovan da oceni Volvoovu naprednu tehniku: za upravljačem je punih petnaest godina, od toga osam isključivo u kabini Volvo kamiona. ''Prijatno me je iznenadila skromna potrošnja, jer je bila ozbiljno niža od one koju na istoj relaciji, pod skoro istim uslovima i sa maksimalnim opterećenjem postižem Volvo tegljačem starim ni godinu dana, uz to sa motorom koji ima 10 KS manje'', kaže Rade Jezdimirović. ''Trebalo mi je vrlo malo vremena da se priviknem na novu tehnologiju koja mnoge operacije obavlja umesto vozača. Najviše me je impresionirao sistem I-See koji, u zavisnosti od terena, sam aktivira gas i kočnice. Striktno sam primenio sve savete Volvoovog trenera za vozače, maksimalno vozio sa uključenim tempomatom, bio potpuno koncentrisan sve vreme putovanja i rezultat je stvarno zapanjujući: prosečna potrošnja bila tek nešto veća od skupih i moćnih terenaca i SUV vozila koja jure po našim i stranim saobraćajnicama!'', dodaje gospodin Jezdimirović. ''Da bi što pre stigli do odredišta većina mojih kolega nekada je prisiljena, a nekada i voli da vozi agresivnije i brže, što naravno podiže prosečnu potrošnju. Na Volvou FH 460 sa tehnologijom I-SAVE nema mogućnosti za individualnu promenu stepena prenosa - sve je u nadležnosti kompjutera i elektronike - ali mi to uopšte nije smetalo. Dovoljno je samo desetak kilometara da se vozač prilagodi i potom može da uživa u blagodetima nove tehnologije. I da pri tome bude siguran da će na cilj stići možda tek koji minut kasnije od tegljača sa deaktiviranim ograničenjem maksimalne brzine, ali, ipak uz bitnu prednost - mnogo nižu potrošnju'', nastavlja gospodin Jezdimirović. ''Oduševio me je i komfor u kabini demo tegljača. Po mnogo stavki nema mu ravna među konkurentima. U njemu sam se nekoliko noći baš lepo naspavao.''

 

Demo vozilo Volvo FH 460 sa I-SAVE tehnologijom je velikoserijski tegljač koji se već nekoliko meseci nalazi u redovnoj prodaji Volvo Trucks u celoj Evropi. Pokreće ga redni šestocilindarski dizel motor Volvo D13K TC radne zapremine 12.8 litara sa novom, turbokompaund tehnologijom (pojednostavljeno: iza turbokompresora u izduvnom sistemu dodata je još jedna turbina koja ponovo koristi višak toplote i energije izduvnih gasova i daje više opbrtnog momenta uz ekonomičniju potrošnju). Kao i klasičan agregat D13K ima 460 KS, ali viši makismani obrtni moment - 2.600 Nm već pri 900-12-50 obrtaja u minutu. Kamion radi na znatno nižem broju obrtaja od ''standardnih'' i značajnije kasnije ili čak uopšte ne menja u niži stepen prenosa jer ima pregršt obrtnog momenta, čak 300Nm više od standardnog D13K motora. Oprema se recikrulacijom izduvnih gasova (EGR) i selektivnom katalitičkom redukcijom uz ubrizgavanje agensa AdBlue (SCR) i filterom za zadržavanje čvrstih čestica - čađi (DPF), čime njegovi izduvni gasovi ispunjavaju kriterijume aktuelnih Euro VI emisionih standarda. Standardni deo specifikacije je automatizovani dvanestostepni menjač I-Shift, bez mogućnosti ručne (sekvencijalne) promene stepena prenosa i bez funkcije kickdown. Vozilo je fabrički prilagođeno dugolinijskom saobraćaju, sa posebnim softverom upravo za ovaj vid eksploatacije.

 

Maksimalna brzina je elektronski ograničena na 90 km/h. Njegovoj ekonomičnosti, osim turbokompaund tehnologije, doprinosi i to što se motor automatski isključuje nakon dva i po minuta rada u praznom hodu (na leru), na obe osovine (na međuosovinskom rastojanju od 3.600 mm) su pneumatici sa niskim otporom kotrljanja. Uz to, nove pogonske osovine za opterećenja do 13 tona imaju manji koeficijent unutrašnjeg trenja, pumpa u servo sistemu upravljačkog mehanizma ima promenljivu radnu zapreminom. Značajan doprinos ekonomičnosti daju i usavršeni, najmoderniji elektronski sistemi I-See (koristi mapirane podatke na bazi tehnologije ''oblaka'', pa ova funkcija pouzdano sinhronizuje kamion sa informacijama sa mapa visoke rezolucije u cilju veće uštede goriva), I-Cruise i I-Roll (inteligentna regulacija stalne brzine kretanja deluje u kombinaciji sa funkcijom slobodnog kotrljanja I-Roll koja štedi gorivo).

 

Volvoovi stručnjaci su uložili mnogo rada u druga fina doterivanja kojima je bio cilj da se tržištu ponudi vozilo optimalno za međunarodne, duge ture - jednako dobro i vlasniku i vozaču. Prva iskustva iz Srbije to sasvim potvrđuju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scania AXL je prvi potpuno autonoman kamion švedskog brenda

 

scania axl 11.jpg

 

Možda deluje pomalo šokantno, ali prvi potpuno autonoman kamion Skanije je pred nama. Scania AXL nema kabinu, već o upravljanju brine inteligentni modul sa kamerama, senzorima, lidar i GPS sistemom.

 

scania axl 1.jpg

 

Što je još zanimljivije, za autonomna vozila obično se vezuje električni pogon. Međutim, ova Skanija ga nema, već kamion pokreće SUS (sa unutrašnjim sagorevanjem) motor na biodizel. Kamenolomi i zatvorena gradilišta su idealna za korišćenje ovog dampera. Logistika sa velikim uspehom upravlja ovim vozilima u kontrolisanim uslovima, ali je zato korišćenje autonomnih kamiona na javnim putevima još uvek nemoguće, s obzirom na brojna nerešena pitanja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U promotivnom spotu dronovi podigli Scanijin kamion

 

Kompanija Scania je objavila video kojim predstavlja svoju metodu izbegavanja gužvi u saobraćaju. Šveđani su objavili video u kome se vidi kako dronovi podižu kamion Scania S410 te ga nose iznad gradskih saobraćajnica, a zatim spuštaju na pistu. Naravno, video je kreiran pomoću digitalne tehnologije jer današnji dronovi, uključujući prototipe, ne mogu podići kamion teži od 10 tona, a teško je verovati i da bi vlasti nekog grada dozvolile takav eksperiment. Ranije je Scania predstavila koncept samovozećeg kamiona koji poseduje određenu tehnologiju iz budućih planova kompanije. Cilj Scanije je elektrifikacija ponude.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sovjetski kiper ZIL-130 sa BMW motorom

 

zil 130 bmw.jpg

 

Ekipa sa ruskog YouTube kanala AcademeG se sudeći prema sadržaju jako dobro zabavlja. Prave i dokumentuju najrazličitije projektne automobile, a ovo je njihov kiper ZIL-130 sa nesvakidašnjim pogonom. Naime, u stari sovjetski kamion su ugradili 4.4 litarski twin-turbo V8 agegat od gotovo 600 KS i 750 Nm iz modela BMW X5 M. Uz to, dorađene su i kočnice, detalji u kabini (upravljač je od BMW-a), a poseban zvuk najpre odaje tajnu da nije reč o običnom ZIL-u 130. Kamion ZIL-130 se u raznim varijantama proizvodio u pogonima nedaleko Moskve od 1964. do 1994. i još uvek nije retka pojava na putevima zemalja bivšeg Sovjetskog saveza gde je na glasu kao masivno sporovozno ''smetalo'' na putevima. Ipak, to ne važi za plavi kiper iz videa. Uostalom, pogledajte:

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai HDC-6 Neptune Concept sa gorivnim ćelijama

 

197549-hyundai-hdc-6 004.jpg

 

Severnoamerički salon komercijalnih vozila obično ne privlači veliku pažnju javnosti, ali to se promenilo zahvaljujući Hyundaiju koji je za tu priliku pripremio HDC-6 Neptune koncept.

 

197550-hyundai-hdc-6 003.jpg

 

Reč je o ''viziji ove kompanije o kamionu sa gorivnim ćelijama'' nazvanom po rimskom bogu mora.

 

hyundai-hdc-6 002.jpg

 

HDC-6 Neptune ima smeo dizajn, inspirisan vozilima iz tridesetih godina prošlog veka.

 

hyundai-hdc-6 001.jpg

 

S obzirom da će mu pogon, kao i tehnologije koje sa njim dolaze biti veoma savremene, može se reći da ovo vozilo predstavlja kombinaciju retro i futurističkog.

 

hyundai-hdc-6 005.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes Actros poneo laskavu titulu ''Truck of the Year 2020''

 

mercedse actros.jpg

 

Na osnovu glasova specijalizovanih novinara iz 24 evropske zemlje Mercedes Actros poneo je laskavu titulu kamiona godine ''Truck of the Year 2020''. Priča o uspehu ovog kamiona započela je 1997. godine kada je prvi Actros predstavljen, a naredna generacija vozila je takođe osvojila nagradu. Sa ukupno devet pobeda Mercedes je sada najuspešniji brend u borbi za ovo prestižno priznanje. Osnova glasanja žirija Međunarodnog kamiona godine (ITotI) je inovativni tehnološki razvoj.

 

Profesor Dr. Uwe Baake, šef razvoja u odeljnju Mercedes teretnih vozila, primio je nagradu tokom medijskog dana na međunarodnoj sajmu komercijalnih vozila u Lionu. U skladu sa pravilima žirija, titula se svake godine dodeljuje kamionu koji daje najveći doprinos inovacijama u drumskom prevozu koje su povoljne za ekonomiju, emisiju, bezbednost, upravljivost i udobnost vozila. Model Mercedes teretnih vozila ima najviše bodova po svojoj unutrašnjoj vrednosti: većina inovacija je razvijena sa preciznim ciljem da omoguće opipljiv napredak vozaču, kupcima i društvu u celini. Novi Mercedes Actros pruža prave odgovore na teme poput sigurnosti, efikasnosti i udobnosti. To čini sa mnoštvom novih funkcija, uključujući: Multimedijalni kokpit, MirrorCam umesto spoljnih retrovizora, delimično automatizovanu vožnju sa Active Drive Assist ili dodatnim naprednim bezbednosnim sistemima, poput pete generacije Active Brake Assist, i dodatno unapređenim Sideguardom Assist-a. Novinari udruženja Međunarodnog kamiona godine imali su brojne pohvale za produženu funkcionalnost sistema naprednog adaptivnog tempomata Predictive Powertrain Control (PPC) koji se sada može koristiti na rutama na lokalnim putevima. Jednako je pohvaljen i potpuno digitalni multimedijalni kokpit koji je zamenio klasični instrument instrument u novom Actros-u.

 

Predsednik međunarodnog žirija Gianenrico Griffini sumirao je glasove žirija: ''Uvođenjem novog Actrosa Mercedes je na naše puteve uveo veoma moderan kamion, koji pokazuje put ka automatskoj vožnji u budućnosti.'' Profesor dr Uve Baake govoreći na ceremoniji dodele nagrada u Lionu, istakao je: ''Veoma smo zadovoljni i ponosni što je žiri kamiona godine prepoznao naše napore proteklih godina i meseci ovom priznanjem. Hvala vam u ime kompanije i celog tima. To će nas zaista podstaći da nastavimo davati sve od sebe i ispunjavajući najviše razvojne standarde za naše kamione, posebno kada je reč o budućim temama elektromobilnosti, automatizovane vožnje i digitalizacije u našem sektoru.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

emisijasat.jpg Emisija SAT - Scania G410 LNG (TNG)

 

Nakon uspeha sa kamionima koje pokreće CNG, Skanija je krenula u ofanzivu sa još jednim alternativnim vozilom. Model sa G kabinom sada ima motor na tečni prirodni gas - LNG od 410 konjskih snaga i 2.000 Nm obrtnog momenta. Staje 280 kilograma gasa u dva rezervoara, što je dovoljno za oko 1.000 kilometara, zavisno od uslova vožnje. Naša ekipa se upoznala sa ovim zelenim tegljačem tokom probne vožnje u Sloveniji, a prvi utisak je da su Šveđani uspeli da lestvicu podignu na još viši nivo kada je reč o isplativosti u eksploataciji i ekološkoj podobnosti:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni kamion Nikola Tre

 

198935-nikola 03.jpg

 

Nikola Tre je prvi kamion-šleper na struju koji je nastao kao plod saradnje kompanija Nikola i Iveco, a namenjen je evropskom tržištu prenosi B92. Dva proizvođača su udružili snage tako što je osnovu za električni kamion pružila kompanija Iveco, kao specijalista za teretna vozila sa konvencionalnim pogonom, dok je Nikola bio zadužen za savremena tehnološka rešenja koja uključuju i alternativni pogonski sistem ' na struju.

 

198936-nikola 02.jpg

 

Nikola Tre je baziran na klasičnom Iveco S-Way kamionu koji je ovog leta predstavljen u Madridu, pa nije ni čudo da dva vozila imaju gotovo identičan dizajn spoljašnjosti. Drugačiji je logo - umesto natpisa Iveco, tu je veliko, svetleće slovo ''N', kao simbol brenda Nikola, zatim svetleća prednja maska, a uočljiva su i nova LED dnevna svetla.

 

198937-nikola 01.jpg

 

Ipak, najvažnije promene kriju se ispod površine. Nikola Tre je opremljen modularnim pogonskim baterijma maksimalnog kapaciteta 720 kWh, koje se mogu prilagoditi potrebama naručioca kamiona. Verzija koja je predstavljena na premijeri namenjena je regionalnom saobraćaju, odnosno prevozu robe na srednjim distancama i nudi autonomiju u vožnji do 400 km. Električni pogonski sistem raspolaže sa 480 kW (653 KS) i obrntim momentom od 1.800 Nm, a kamion može da ima 2 ili 3 osovine i nosivost od 18 do 26 tona. Produkcijska verzija modela Nikola Tre debitovaće na sajmu komercijalnih vozila u Hanoveru 2020. godine, a isporuke kupcima predviđene su za 2021.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scania promenila naziv modela zbog Mercedesove S klase

 

Scania s promena imena.jpg

 

Nova nomenklatura se odnosi za kamione iz S serije, dakle S730 verzija postaje - 730S.

Švedski proizvođač teretnih vozila Scania i jedan od najvećih proizvođača uopšte Daimler AG, prošli nedelje su postigli dogovor oko promene naziva. U dogovoru sa Daimler AG, matičnom kompanijom Mercedesa, koja u svom portfoliju takođe ima S seriju, preciznije S klasu, napravljeno je preimenovanje. Tako je Scania i njihova S serija ostala u tom duhu, ali jednostavnom zamenom mesta na oznaci slovo sada dolazi na kraju oznake, čije brojke sugerišu konjske snage. Scania iako najavljuje blagu promenu imena, premium kvalitet sigurno neće izgubiti. Nove verzije će tako od sada biti označavane kao 730S ili 450S.

Eto, ako ste do sada možda i bili zbunjeni, Scania se pobrinula da prestižna S klasa ne bude povezana modelom kamiona...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

KamAZ predstavio šleper budućnosti: Pametna kuća na točkovima

 

kamaz kontinent kamion.jpg

 

Kamska fabrika automobila povodom pedesetogodišnjice od osnivanja predstavila je šleper nove generacije KamAZ-54901 Continent. Kako proizvođač navodi šleper je namenjen za jednog vozača, kome će prilikom vožnje asistirati sistem ''Highway Pilot''. On će biti zadužen za nužno kočenje, automatski i poluatomatski režim vožnje, kao i prestrojavanje i druge aktivnosti. Novi kamion opremljen je motorom R-6 i električnim uređajem. Zahvaljujući hibridnom motoru potrošnja goriva je znatno smanjena, ističu u Kamskoj fabrici za proizvodnju automobila. U kabini se nalazi komforan ležaj, mikrotalasna pećnica, frižider, multi kuker, umivaonik i druge pogodnosti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ističe rok za vozače kamiona i autobusa - kartice i sertifikati

 

kamioni02.jpg

 

Profesionalni vozači autobusa, putničkih kombija i kamiona imaju rok do kraja godine da uzmu kvalifikacione kartice i sertifikate, pošto bez njih od 1. januara 2020. godine neće moći da prevoze teret ili putnike, podseća sajt PA. Svi vozači koji imaju neku od kategorija C, C1, D, D1, CE, C1E, DE ili D1E ili će je dobiti najkasnije do 29. decembra 2019. godine oslobođeni su pohađanja obuke i polaganja ispita za dobijanje početne kvalifikacije, odnosno sertifikata i kartice. Oni koji nakon toga dobiju neku od ovih kategorija, moraće da idu na obuku i polažu. Informacije po pitanju rokova preuzete su sa sajta Agencije za bezbednost saobraćaja.

 

Sertifikat i kartica - šta su i čemu služe?

Pun zvaničan naziv je:

- sertifikat o stručnoj kompetentnosti.

- kvalifikaciona kartica vozača.

 

Mora da ih ima svaki vozač kome je upravljanje vozilom ili skupom vozila kategorija C, C1, D, D1, CE, C1E, DE ili D1E osnovno zanimanje. Sertifikatom o stručnoj kompetentnosti potvrđuje se početna kvalifikacija za prevoz tereta, odnosno putnika. Nema rok važenja. Kvalifikaciona kartica vozača je međunarodni dokument. Podaci su dvojezični - na srpskom (ćirilično pismo) i engleskom jeziku. Kao lični dokument glasi na ime vozača. Vozač mora uvek da je nosi sa sobom kada profesionalno vozi kamion ili autobus.

 

Kada je počelo izdavanje kvalifikacionih kartica i sertifikata?

Počelo je 31. januara 2019. godine. Međutim, procenjuje se da je do avgusta ove godine od ukupno 70.000 aktivnih vozača samo 5.000-6.000 njih uzelo sertifikate i kartice. Nije nam poznato kakvo je trenutno stanje.

 

Ko plaća sertifikat i karticu?

Uglavnom plaćaju vozači, mada ponekad plaćaju i firme u kojima su zaposleni. Mnoge firme nisu zainteresovane da pokriju ovaj trošak pošto vozači često menjaju firme ili odlaze u inostranstvo. Naime, sertifikat je vezan isključivo za vozača. To je praktično njegov dokument

 

Koliko koštaju sertifikat i kartica?

Ukupno 6.080 dinara, plus provizija za uplatnice.

 

kamioni01.jpg

 

Gde se izdaju kvalifikacione kartice i sertifikati?

Izdaju se u AMSS. Zahtev podnosi vozač lično u jednoj od ovlašćenih AMSS ekspozitura, u kojima se može odmah izvršiti i plaćanje. Više informacija, potrebna dokumenta, spisak AMSS ekspozitura, uputstvo za popunjavanje uplatnica i zahteva možete da vidite klikom na ovaj link. Sertifikat i karticu vozač preuzima lično u ekspozituri u kojoj je i podneo zahtev. Kako piše na sajtu Auto-moto saveza Srbije:

 

''Izuzetno, u slučaju da vozač nije u mogućnosti lično da preda zahtev/preuzme sertifikat/karticu ovaj se postupak može sprovesti:

- vozač može ovlastiti fizičko lice, da u ime vozača preda zahtev odnosno preuzme sertifikat i karticu, pri čemu ovlašćenje mora da bude overeno od strane nadležnog organa za overu;

- pravno lice (poslodavac) u kojem je vozač zaposlen može ovlastiti zaposleno lice iz pravnog lica, da u ime vozača preda zahtev odnosno preuzme sertifikat i karticu. Ovlašćenje mora biti na memorandumu tog pravnog lica overeno potpisom i pečatom.

NAPOMENA: Obavezno je napomenuti u ovlašćenju da li se ovlašćenje odnosi samo za podnošenje zahteva ili i za preuzimanje sertifikata/kartice.

 

Zahtev se mora potpisati na licu mesta, pred službenikom koji preuzima zahtev, osim ako zahtev donosi ovlašćeno lice u ekspozituru. U tom slučaju vozač, pre predaje zahteva ovlašćenom licu, potpisuje zahtev prema uputstvu. Uplatilac mora biti fizičko lice odnosno vozač koji podnosi zahtev. Izuzetno, u slučaju da kompanija želi da izvrši uplatu za svoje vozače potrebno je da pored dokaza o izvršenoj uplati (potvrda iz banke), dostavi i spisak svih vozača za koje je izvršena uplata, na memorandumu kompanije, overeno potpisom i pečatom''.

 

Vremenski rok za izdavanje sertifikata i kartica?

Rok je trideset dana. U praksi, to je obično 15 dana.

 

Da li je potrebno zameniti karticu prilikom dobijanja nove kategorije?

Da, potrebno je. Prilikom upisa nove kategorije u vozačkoj dozvoli potrebno je zameniti karticu kako bi se iste kategorije dodali i na karticu.

 

Šta je sa onima koji idu u školu za vozače?

Vozači sa školskom diplomom za obrazovni profil vozač motornih vozila biće oslobođeni pohađanja obuke i polaganja ispita.

 

Dodatna objašnjenja u vezi procedure zamene i obnavljanja sertifikata/kartice, elektronskog podnošenja zahteva i slično, imate na ovom linku.

 

Autor: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta treba da imate kako biste postali vozač u inostranstvu?

 

kamion ilustracija.png

 

Želja za pronalaskom posla u inostranstvu je velika, posebno kod mladih osoba koje bi da pronađu posao koji donosi zaradu sa kojom može nešto ozbiljnije da se uradi. Broj poslova koji se nudi je veliki, profesije su različite, a jedna od onih koje su u ekspanziji jeste profesionalni vozač kamiona. Već samo posedovanje vozačke dozvole za C kategoriju predstavlja posedovanje profesije, pa se odmah može uvideti da nije potrebno mnogo da se do takvog posla u nekoj inostranoj zemlji dođe. Pored toga, vozači C kategorije su traženi i kod nas, pa imati vozačku dozvolu svakako nije na odmet ukoliko vas interesuje i privlači. Ali, šta je ono najosnovnije kako biste dobili posao vozača u inostranstvu?

 

Polaganje za kamion bez prikolice
Polaganje za C kategoriju za motorna vozila čija ukupna masa prelazi 3.5 tone, imaju pravo kandidati koji imaju 20 godina i važeću, ne probnu, vozačku dozvolu za B kategoriju. U trenutku polaganja vožnje kandidat mora da ima već napunjenu 21. godinu. Sve što je uz to potrebno jesu važeća lična karta i lekarsko uverenje za C kategoriju. Obuka vozača je podeljena na teorijsku i praktičnu, nakon 7 teorijskih predavanja kandidat polaže test i kada polaže stiče pravo da nastavi sa praktičnom obukom. Praktična obuka je osmišljena da traje 15 časova, pa sve skupa obuka traje oko mesec dana. Nakon položene vožnje kandidat stiče pravo na vozačku dozvolu i upravljanje vozilima C kategorije. Cena polaganja za C kategoriju, odnosno za kamion bez prikolice je oko 50.000 dinara, dok za polaganje za kamion sa prikolicom treba odvojiti dodatnih 40.000 dinara. Pored toga, često se pojavljuju potrebe za vozačima vozila CE kategorije, a svakako se radi o težim i odgovornijim, ali neretko i plaćenijim poslovima.

 

Polaganje za kamion sa prikolicom
Vozila CE kategorije jesu vozila C kategorije sa priključnim vozilom čija masa prelazi 750 kg. Da bi kandidat uopšte mogao da se prijavi za obuku, mora da ima 21 godinu i važeću vozačku dozvolu za C kategoriju. Polaganje za CE kategoriju sprovodi se kroz 7 časova i polaganje vožnje, bez teorijske nastave, tako da se vrlo brzo dolazi i do vozačke dozvole za vozila CE kategorije. Prilikom prijave za obuku osim prethodno navedenih uslova, kandidat dostavlja važeću ličnu karte, kao i lekarsko uverenje za CE kategoriju kojim se potvrđuje da je u potpunosti sposoban da upravlja ovim vozilima. Dobijanjem dozvole kako za C, tako i za E kategoriju, osoba zapravo dobija svoju novu profesiju koja vredi i kod nas, a pogotovo u inostranstvu. Kada govorimo o drugim zemljama, da biste lakše i jednostavnije došli do posla jako je važno znanje nekog stranog jezika.


Učenje jezika
Sam posao zahteva posedovanje vozačke dozvole za C kategoriju, ili i E kategoriju, ali da biste lakše do njega došli i da biste lakše rešili svaku situaciju, potrebno je i znanje jezika koji većina razume. U ovom slučaju to je engleski, pa osnovno znanje za konverzaciju, neko osrednje posedovanje vokabulara doprineće vam da lakše dolazite do svega. Ako već znate onda je to samo plus, ali znanje možete dobiti i uz brojne kurseve koji se nude i koji za neko osnovnije znanje traju kratko i ne oduzimaju mnogo vremena, niti novca, a daju vam zaista mnogo.

 

preuzeto sa - mojauto.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačka policija isključila autobus za Srbiju - prešao je 1.3 miliona km, objavljene i slike starudije

 

bus 1.3 01.jpg

 

Autobus je isključen zbog tehničkih kvarova koji ne dozvoljavaju dalje učešće u saobraćaju, pre svega ne nastavak putovanja ka Srbiji. Nemački mediji prenose da je autobus prevozio putnike u Srbiju i da je bio u stanju raspadanja. Policija Berlina preko Tvitera je objavila fotografije autobusa, kao i slike pojedinih kvarova na njemu:

 

bus 1.3 03.jpg

 

Na snimcima se vidi da je karoserija zarđala, da su rupe na mnogo mesta popunjene penom, da je polomljen amortizer, a kočnice neispravne. Takođe brzim pregledom ustanovljeno je da autobus ispušta ulje i tečnost za hidrauliku, te da volan nije reagovao kako treba. Autobus je odmah isključen iz saobraćaja, a prema navodima policije biće izvršen detaljan tehnički pregled, dok je protiv vozača pokrenut postupak zbog kršenja propisa, te ga čeka paprena novčana kazna. Nemačka policija nema često prilike da naiđe na autobus sa tolikom kilometražom. Tako je u aprilu 2016. zaustavila jedan koji je bio potpuno neispravan, a koji je na tahometru imao više od 1.3 miliona kilometara.

 

autobus 1.3 01.jpgbus 1.3 02.jpg

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proveri besiku, prostatu i sve ostalo oko toga. Ne bi smelo to da ti se desava, jesu i godine ali nisu ni bas 95

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Video iz Moskve: Šleperom blokirao prometnu ulicu jer mu je kasnila plata

 

moskva kamion.jpg

 

U Moskvi je muškarac blokirao ulicu Baumanskaja u blizini istoimene stanice metroa. Šleper marke KamAZ sa prikolicom je onemogućio kretanje automobila i tramvaja u vrlo prometnoj ulici. Kako navode lokalni mediji, muškarac je blokirao ulicu zbog zaostalih plata što je objasnio prolaznicima popevši se na krov šlepera. Navodno vozač ima sedmoro dece koje ne može da prehrani zbog kašnjenja plate, a dodatno je optužio nadređene da su ga terali da vozi neispravano vozilo.

Ljuti vozač je blokirao ulicu tačno ispod prozora svog poslodavca - kompanije Baumanskaja Transport Transport Technologies. Novinari izveštavaju da je sukob brzo rešen: Poslodavac je uspeo da se dogovori sa vozačem, šleper je uklonjen, saobraćaj normalizovan, a policajci su obavili razgovor sa demonstrantom. Na Twitteru je moskovski Centar za upravljanje saobraćajem objavio da je saobraćaj u ulici Baumanskaja bio blokiran samo pola sata.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes Unimog postavio novi rekord

 

mercedes-unimog cile ekspedicija.jpg

 

Mercedes Special Trucks je pripremio dva Unimoga U5023 kao prevozno sredstvo ekspedicije na najviši aktivni vulkan na svetu, Ojos de Salado u Čileu. Jedan od njih je uspeo da se popne na 6.694 metra nadmorske visine, što je svetski rekord za vozila sa točkovima:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...