Jump to content
FAS Goran
Dante Bg

Kamioni, autobusi, mini - busevi...

Recommended Posts

Malo je preskupo za tu varijantu. Ono s Volvoom mi se čini dosta pouzdanijim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam da li ste pratili koliku kinezi imaju produkciju jeftinih malih el automobila, jedini problem što eu grčevito brani tržište izmišljajući gomile standarda koje moraju da ispune.

Meni bi baš pasala jedna takva low cost šklopocija za dnevne potrebe u mom malom mestu. Nit ima veliku autonomiju, nit je brzo, niti udobno, ide svojih 40-50km po punjenju, sa maks 60km/h, idealno.

Svaki drugi, treći dan na punjenje, udaljen od drugih automobila i objekata, ako plane :)

Ali ne može...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autobusi bez vozača u javnom prevozu u Beču

 

navya.jpg

 

U ponudi javnog prevoza u Beču od juče se nalazi prvi električni minibus bez vozača. Autobus je za sada smešten u garažu preduzeća za javni prevoz ''Wiener Linien'' i biće uključen u istraživačke i test aktivnosti u sklopu projekta ''auto.Bus - Seestadt'' u kojem osim ''Wiener Linien'' učestvuju Austrijski institut za tehnologiju, Upravni odbor za bezbednost saobraćaja, TÜV Austrija, Siemens AG Austrija i francuski proizvođač autobusa NAVYA. Zajednički cilj je povećanje efikasnosti i bezbednosti autonomnih vozila. Isporuka drugog autobusa se očekuje narednih dana. Pre nego što se ovi minibusi stave u testni saobraćaj od 2019. godine u novom modernom naselju Seestadt Aspern, narednih meseci će proći brojne testove.

 

Minibusi bez vozača u budućnosti će biti važan deo javnog prevoza u rubnim i/ili slabo naseljenim delovima grada. Nova automatizovana tehnologija će poboljšati povezanost s ostalim vidovima javnog prevoza i protok saobraćaja. Minibus je dug 4.75 metara, širok 2.11 i visok 2.65 metara. Može da primi 11 putnika, a najviša dozvoljena brzina je 20 km/h. Maksimalno vreme rada je devet sati, a vreme potrebno za punjenje ovog električnog minibusa je četiri do osam sati. Predviđeno je da pokriva radijus od dva kilometra oko metro stanice U2 Seestadt.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radije pešaka, bude neko pražnjenje el energije munja i sl, provala oblaka, malo se naguta, neko kvrcanje , ovaj bezglavi poludi i doda gas

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo pravi i električne kamione

 

volvo-fl-electric 1.jpg

 

Volvo se prilično ozbiljno posvetio električnim vozilima, ali to se ne odnosi samo na automobile, već i na kamione. Uprkos tome što dele nasleđe, ime i brending, ova dva Volvo-a jedva da su u srodstvu. Iako je Geely preuzeo ovog proizvođača, proizvođač kamiona je posebna kompanije (čiji je Geely samo manjiski vlasnik). Volvo grupa, između ostalog, kontroliše Renault i Mack kamionske brendove.

 

volvo-fl-electric 11.jpg

 

Sada je predstavljen Volvo FL Electric, dizajniran za ''operacije distribucije u urbanim sredinama'', između ostalog. Ima niže nivoe buke i kvalitet vazduha u odnosu na kamione sa konvencionalnim pogonom.

 

volvo-fl-electric 111.jpg

 

FL pokreću električni motori koji proizvode 248 konjskih snaga i 425 Nm, kao i između dve i šest litijum-jonskih baterija (u zavisnosti od zahteva). Mogu obezbediti između 100 i 300 kWh za autonomiju od 300 kilometara. Kamion se putem DC priključka može napuniti za sat-dva, a sa običnim AC za 10 sati.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo počeo da testira svoje zglobne električne autobuse

 

volvo ev.jpg

 

Kompanija Volvo je počela testiranje svojih zglobnih električnih autobusa u Geteborgu u Švedskoj, a u punoj funkciji će biti u junu. Novi autobusi su dugi 18.7 metara i mogu da prime do 135 putnika, što je znatno više od 12-metarskih električnih autobusa, odnosno modela 7900 koji su trenutno na raspolaganju. Danas Volvo ima samo dva prototipa zglobnih električnih ElectriCity autobusa, ali će njihova proizvodnja početi u bliskoj budućnosti. Kako bi omogućio da autobusi prevoze više putnika, Volvo nije samo ugradio veću bateriju, nego se odlučio za OppCharge sistem brzog punjenja (do 450 kW) na autobuskim stanicama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla Semi će moći da pređe i do 966 kilometara sa jednim punjenjem

 

177396-tesla semi.jpg

 

Dok se prototip modeli Tesla Semi i dalje testiraju, kompanija dobija sve više povratnih informacija. Izgleda da će najskuplja verzija ovog električnog kamiona imati veći domet nego što je u početku najavljeno. Koliko će to električni kamion moći kilometara da pređe sa jednim punjenjem? Pa taj broj je sada otišao do skoro 1.000 (966 km, da budemo precizniji) kilometara, ako je verovati osnivaču kompanije llonu Masku, koji je tu informaciju objavio tokom konferencije za medije održane povodom poslovanja kompanija u prvom kvartalu 2018. godine.

 

Naime, ova izjava Ilona Maska usledila je ubrzo nakon što je Martin Daum, šef odeljenje zua kamione kompanije Daimler, izjavio: ''Tesla Semi prkosi zakonima fizike i daleko je ispred nas, ako su informacije o njoj zaista tačne''. Tu je pre svega mislio na činjenicu da će električni kamion Tesle moći da pređe i do 800 kilometara sa jednim punjenjem. ''Ako Tesla stvarno ostvari svoje obećanje, jasno je da ćemo kupiti dva kamiona - jedan da rastavimo i jedan da testiramo, jer, ako se to zaista desi, nešto nam je definitivno promaklo. Ali za sada, i u Nemačkoj i u Kaliforniji važe isti zakoni fizike'', dodao je tom prilikom Martin. Naime, najsnažnija i najskuplja verzija električnog kamiona Tesla Semi će koštati od 180.000 dolara. Međutim, Tesla će kupcima ponuditi i nešto slabiju verziju koja će sa jednim punjenjem moći da pređe i do 480 kilometara. Veruje se da će ova slabija verzija biti jeftinija za oko 30.000 dolara. Ako sve prođe po planu (priznajmo, Tesli baš i ne ide da ide u skladu sa planovima), Tesla će proizvodnju električnog kamiona započeti sledeće godine, a prvi primerci će klijentima biti dostavljeni početkom 2020. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proizvođač piva Anheuser-Busch naručio 800 šlepera Nikola One

 

nikola one.jpg

 

Američka startap kompanija Nikola Motor, koja planira proizvodnju kamiona sa vodoničnim gorivnim ćelijama, objavila je da je proizvođač piva Anheuser-Busch naručio od njih čak 800 šlepera Nikola One.

Nikola Motor, koji je nedavno podneo tužbu protiv rivala Tesla Motorsa zbog navodne ''krađe'' dizajna svog kamiona, preti da po broju unapred naručenih kamiona-šlepera stigne i prestigne kompaniju Ilona Maska. Naime, Nikola je samo od jedne kompanije primio narudžbinu ''tešku'' 800 vozila, dok je Tesla ranije objavio da je od početka 2018. ubeležio 1.500 rezervacija za svoj kamion-šleper na struju - Tesla Semi. Interesantno je da je pivara Anheuser-Busch, pre nego što je najavila masovnu kupovinu kamiona Nikola One, već poručila 40 primeraka električnog kamiona Tesla Semi.

Narudžbina 800 kamiona Nikola One deo je plana kompanije Anheuser-Busch da do 2025. svoju postojeću flotu kamiona-šlepera u potpunosti zameni vozilima koja za pogon koriste vodonik ili električnu energiju. Za razliku od kamiona Tesla Semi, koji se kreće uz pomoć elektromotora i pogonskih baterija u kojima je uskladištena električna energija, Nikola One koristi vodonične gorivne ćelije kako bi u samom vozilu generisao električnu struju potrebnu za pokretanje kamiona. Kompanija Nikola Motor za sada je predstavila prototip svog kamiona Nikola One, ali je najavila da će 2019. prikazati produkcijsku verziju tog vozila. Prve isporuke pivari Anheuser-Busch planirane su za 2020. godinu. Nikola Motor planira da do 2028. godine širom SAD i Kanade izgradi 700 stanica za punjenje kamiona vodonikom, a Anheuser-Busch će mu pomoći u postavljanju prvih 28, od kojih će 2 biti izgrađene i puštene u rad do kraja 2018.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je UPS-ov električni dostavni kamion

 

ups 1.jpg

 

Električna dostavna vozila u značajnoj meri će smanjiti zagađenje vazduha u velikim gradovima, a UPS je najavio saradnju sa ARRIVAL kompanijom u svrhe razvoja flote eco-friendly modela. Prema UPS-u, oni sarađuju sa ovom kompanijom od 2016. godine, a od tada su razvili mnoštvo različitih prototipa takođe različite veličine. Prva vozila na putu će se naći već ove godine, a ta kompanija ima planove da napravi flotu od 35 električnih dostavnih vozila vrhunskog kvaliteta.

 

ups 11.jpg

 

Ideja je da se ova vozila koriste u Londonu i Parizu, kao deo pilot programa koji će ispitati njihovo funkcionisanje u realnom okruženju u kom se odvija dostava. Specifikacije nisu poznate, ali UPS kaže da će ovi kamioni zapravo biti ''lagana kompozitna vozila'', te da će moći da prevale više od 240 km na jedno punjenje. UPS kaže da je to značajno više od postojećih opcija. Osim što će imati impresivan električni rang, ova dostavna vozila biće opremljena dodatnim sistemima asistencije pri vožnji, što podrazumeva i njihovu veću bezbednost.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova pravila za profesionalne vozače

 

kamioni eu.jpg

 

Do kraja sledeće godine svi profesionalni vozači u Srbiji treba da dobiju sertifikat za upravljanje motornim vozilima u Evropi poznat kao ''si-pi-si''. Oni će, po pravilniku koji je na usvajanju u Ministarstvu saobraćaja, dobiti licencu besplatno na pet godina bez naknadne obuke. Sa licencom i radnom dozvolom, svi vozači profesionalci moći će da se zaposle u EU bez dodatnih obuka koje sada koštaju od 1.000 do 1.500 evra. Dobra vest je da svi profesionalci kategorija C, D i E automatski dobijaju sertifikat, bez obzira na to da li sada rade kao profesionalci ili ne. Mnogi su dozvolu stekli u vojsci ali je ne koriste u svim kategorijama i oni će moći da postanu profesionalci po standardima Evropske unije. Jedini trošak je zahtev i simbolična taksa za dobijanje sertifikata.

 

Oni koji nemaju potrebnu kategoriju a žele je, moći će u roku od godinu dana, koliko iznosi prelazni period po usvajanju pravilnika, da polože željenu kategoriju naknadno u auto-školi i upišu je kao ''si-pi-si'' kvalifikaciju. Godinu dana posle usvajanja pravilnika, za one koji hoće da postanu profesionalci, počinje mnogo stroža i skuplja obuka. ''On predviđa početnu obuku za svakog vozača početnika u trajanju od 280 časova ako nema završena tri razreda srednje škole, a ako ima tri razreda, to je moguće po ubrzanoj obuci od 140 časova'', objašnjava Slobodan Nikolić iz Udruženja drumskih prevoznika. Besplatna licenca traje pet godina, posle čega se ide svake godine na obuku određeni broj časova.

Stručnjaci kažu da savremeni vozač u EU mora da ima razne veštine i znanja - Mora dobro da poznaje propise o prevozu, da zna bar jedan svetski jezik, da komunicira preko interneta i prati tehnologiju vozila koje vozi. ''Smatram da su te obuke izuzetno korisne i zato je i propisano da takav vozač mora permanentno da se obučava, a ne da jednom stečenu vozačku dozvolu koristi bez obnavljanja i novog znanja'', kaže Milan Vujanić iz Komiteta za bezbednost saobraćaja. Udruženje drumskih prevoznika smatra da ćemo tako strogim pravilima za početnike ostati bez vozača kojih i ovako u Srbiji godišnje nedostaje oko 2.000. Mnogi će, kažu, da iskoriste licencu i da odu u inostranstvo gde ima posla i gde su mnogo više plaćeni. Zato se oni zalažu za ublažavanje uslova za mlade vozače.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

VW grupa će testirati električne kamione bez baterija

 

scania ev.jpg

 

Omogućiti električnim kamionima dovoljno struje za velike relacije predstavlja problem već neko vreme, pa se Volkswagen dosetio da uzme inspiraciju iz železničkih pruga, i to tako da prototipove kamiona napajati vazdušna kontaktna strujna mreža. VW će se udružiti sa Siemensom u pilot projektu koji je zakazan za početak 2019. godine. Volkswagen će obezbediti kamione od svog švedskog Scania odseka, dok će Siemens proizvoditi komponente za preuzimanje struje iz strujne mreže. Taj deo se zove pantograf, i sličan je konceptu onog koji električni vozovi koriste za preuzimanje struje iz strujne mreže. Pilot projekat će koristiti dva hibridna Scania kamiona, dok će inženjeri pratiti koliko često kamion može da ide samo struju. Testovi će se održati na određenim delovima nemačkog A5 autoputa južno od Frankfurta, kao i na delovima A1, i B442 autoputa blizu grada Gagenau.

 

Scania Siemens eHighway.jpg

 

Samim tim što će koristiti električnu energiju iz mreže iznad krova vozila, znači da kamionima neće biti potrebne teške baterije. Međutim, to zahteva i vrlo skupu investiciju u infrastrukturu, zbeg čega je i elektrifikacija pruge pretežno ograničena relativno kratkim rutama među evropskim državama i Japanu. Uprkos svemu, ovo neće biti prvi test sa kontaktnom strujnom mrežom i električnim kamionima. Scania i Siemens su pre dve godine ''obesili žice'' iznad dela puta u Švedskoj kako bi testirali ovaj koncept. Vredi napomenuti i da su Šveđani od tada prešli na testiranje električnih kamiona koji se napaja strujom iz šine u putu. Električni kamioni koji dobijaju struju iz spoljašnjeg izvora još uvek su daleko od spremnog za komercijalnu upotrebu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12.4.2018. at 9:44 PM, bit said:

Radije pešaka, bude neko pražnjenje el energije munja i sl, provala oblaka, malo se naguta, neko kvrcanje , ovaj bezglavi poludi i doda gas emoji14.png

 

 

Da, i meni je to palo na pamet. Ne znam kako misle na tim testovima da simuliraju munje i ostalo. Ako uopšte misle na to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daimler ušao u konkurenciju EV šlepera

 

180792-freightliner 1.jpg

 

Daimler, vlasnik Mercedesa između ostalog, predstavio je svoj prvi električni šleper. Daimler je pod svojim vodećim američkim kamionskim brendom Freightliner otkrio dva potpuno električna modela - eM2 i eCascadia. Oni su se pridružili Mercedesu eActros, FUSO eCanter, Mercedes Citaro EV gradskom autobusu i Thomas Built Saf-T Liner C2 Jouley školskom autobusu čime je Daimler potpuno pokrio svoju gamu električnih komercijalnih vozila. Tokom ove godine Daimler Trucks će isporučiti flotu od oko 30 EV kamiona prvo kupcima u SAD.

 

180793-freightliner 11.jpg

 

''Mi smo neosporni lider u kamionskoj industriji i nameravamo da zadržimo tu poziciju i u segmentu električnih kamiona i autobusa. Nameravamo da postavljamo standarde i u ovom segmentu. Možeo da ponudimo najbolje baterije, punjače, kontrolu energije'', rekao je član Upravnog odbora Daimlera Martin Daum. Freightliner eCascadia je baziran na, logično, Cascadia modelu, najuspešnijem šleperu za duge distance u Severnoj Americi. Potpuno električni model ima bateriju od 550 kWh koja omogućava domet od 400 km, a napuni se do 80% kapaciteta za 90 minuta, što omogućava dodatnih 320 km. Električna pogonska jedinica ima 730 KS, što je u poređenju sa glavnim konkurentom Tesla Semi slabija varijanta, kao i domet koji je kod Tesle, prema tvrdnjama Ilona Maska oko 800 km. U međuvremenu, eM2 je kamion srednje veličine za lokalnu upotrebu i kraće distance. Ima bateriju od 325 kWh sa 480 KS i dometom od 370 km. Baterija se do 80% kapaciteta napuni za sat vremena, a to omogućava eM2 da pređe još 300 km. ''Želimo da svojim kamionima i autobusima učinimo naše kupce još uspešnijim. Ovo se odnosi i na tradicionalni i na električni pogon. Dizajnirali smo eCascadia i eM2 u SAD prema posebnim zahtevima naših kupaca'', rekao je direktor ''Daimler Trucks'' doktor Frank Rajntjes.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

KamAZ predstavio električni autobus bez vozača

 

kamaz 1221.jpg

 

Najveći ruski proizvođač teretnih vozila Kamaz predstavio je u Kazanju prototipove električnih autobusa bez vozača. Na promociji je prikazan video snimak o stvaranju samovozećeg autobusa KAMAZ-1221 Š.A.T.L., čiji naziv predstavlja skraćenicu od Široko Adaptivnaя Transportnaя Logistika (široko adaptivna transportna logistika). Elektrobus bez vozača demonstriran je u statičkom i dinamičkom režimu. Specijalni put na peščanom nasipu duž obale reke Kazanke bio je dug 650 metara. ŠATL se na promociji kretao brzinom do deset kilometara na sat. Prisutni su mogli da se upoznaju sa inovativnom konstrukcijom, futurističkim dizajnom i konceptom korišćenja transportnog sredstva.

 

kamaz 1221 11.jpg

 

Samovozeći autobus koji je razvio KAMAZ namenjen je za kretanje putevima sa tvrdom podlogom uz korišćnje datih digitalnih mapa i sistema navigacije. Zaustavljanje autobusa KAMAZ-1221 ŠATL radi izlaska i ulaska putnika vrši se na mestima koje je odredila saobraćajna služba i koje odaberu putnici iz predloženog spiska na ruti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baidu kreće u masovnu proizvodnju autonomnih autobusa

 

181742-baidu.jpg

 

Kineski tehnološki gigant Baidu je saopštio da će početi masovnu proizvodnju samovozećeg autobusa, a nakon što je sa proizvodne linije u jugoistočnoj kineskoj provinciji Fujian izašao stoti primerak tog novorazvijenog modela. Samovozeći autobus Apolong je razvijen u saradnji Baidua i proizvođača komercijalnih vozila King Long. Autobus nema upravljač, vozačko sedište i kočnicu, a umesto toga je opremljen autonomnim sistemom vožnje Baidu Apollo, koji je u stanju da prepozna okolinu, da predvidi kretanje vozila i pešaka, kao i da isplanira optimizovane rute na bazi karata visoke rezolucije i inteligentnih senzorskih sposobnosti, navodi zamenik tehnološkog direktora King Longa Chen Weixiangu. U početku će se autobus koristiti u poluzatvorenim i zatvorenim područjima, poput industrijskih parkova i aerodroma, s ograničenom brzinom od 20 do 40 km/h. Autobusi će biti u probnoj vožnji u Pekingu, Pingtanu, Guangzhouu, Shenzhenu i drugim kineskim gradovima, a u skoroj budućnosti se očekuje i njihov izvoz u Japan.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault T High RS Racing Edition: Ne nose samo Clio i Megane RS oznaku

 

181929-renault rs 11111.jpg

 

Već neko vreme Renaultov logo ''RS'' je sinonim za mnogo performansi po ne tako visokoj ceni. Twingo, Clio i Megane, svaki na svoj način, pokazali su da se i iz malih paketa može izvući puno užitka. Ali šta je sa velikim paketima?

 

181927-renault rs 111.jpg

 

Sumnjamo da ima veće od šlepera, a upravo je takvo RS izdanje napravilo Renaultovo kamionsko odeljenje koje od 2001 funkcioniše pod okriljem Volvo grupe.

 

181925-renault rs.jpg

 

Renault T High RS Racing Edition je baziran na seriji T, pa je više manje samo kozmetički sređen kako bi podsećao na sportske modele ovog automobilskog proizvođača.

 

181928-renault rs 1111.jpg

 

Drugim rečima, za pogon je zadužen standardni 13-litarski šestocilindrični dizelaš sa 520KS i 2.550 Nm obrtnog momenta.

 

181926-renault rs 11.jpg

 

Ipak, verujemo da će svakog od 99 vlasnika ovog čuda radovati smeštanje za upravljač u Recaro sedišta, a treba priznati i da veliki šleper zaista izgleda impresivno u RS bojama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes Unimog je spreman za borbu protiv požara

 

unimog 2.jpg

 

Mercedes Unimog je ekstremno svestrano vozilo bez obzira na teren po kojem se kreće, a njegova prvobitna svrha je da gasi požare.

 

unimog 22.jpg

 

Dobrovoljno vatrogasno društvo Kirchzarten je transformisalo Unimog U 5023 iz moćnog terenskog vozila u vatrogasno vozilo koje ima klirens od 450 mm, stalni pogon na sva četiri točka kao i masivne off-road točkove, što ga čini idealnim za borbu protiv požara u Schwarzwaldu (Crna šuma). Prepreka za Unimog nema.

 

unimog 222.jpg

 

Unimog je dobio Ziegler pumpu koja može da izbaci 3.000 litara vode u minutu. Ukupan kapacitet rezervoara iznosi 4.000 litara, a tu je i dodatnih 500 litara pene u drugom rezervoaru. Vozilo pokreće četvorocilindrični BlueTec 6 dizelski motor koji isporučuje 231KS i 900 Nm obrtnog momenta. Drugi Unimog je zadužen za čišćenje terena, a kompanija Greenworx poseduje svoj Unimog U430 sa kranom koji može da podiže masivna stabla i panjeve.

 

unimog 22222.jpg unimog 2222.jpg

 

Pokreće ga šestocilindrični motor koji razvija 229KS, a koji je uparen s automatskim menjačem. Brzina na putu je ograničena na samo 90 km/h.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod ovog drugog je načinjena štamparska greška jer on zapravo ima 299, a ne 229KS. Kod Mercedes kamiona je jednostavno znati koji motor ima po oznaci. Na poslednje 2 cifre dodate nulu i imate približan broj konja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Sloveniji se montira prvi off-road autobus Torsus Praetorian

 

torsus 1111.jpg

 

Ukrajinska kompanija Pulsar Expo je pokrenula proizvodnju prvog off-road autobusa na svetu. Već je napravljeno osam primeraka modela Torsus Praetorian, 17 vozila je u procesu montaže, a kompanija navodno već ima 100-tinjak narudžbina iz 10-ak zemalja. Ideja o stvaranju off-road autobusa je došla iz potrebe tržišta. Svi automobili za prevoz velikog broja ljudi se prave na osnovu kamiona, veliki su, teški i neekonomični. A namenski off-road autobus nije bio u ponudi sve dok nije rođen Torsus Praetorian iz firme Pulsar Expo koju su pre četiri godine stvorili Vakhtang Dzhukashvili i Julia Khomich. Od starta su odabrali posao s vozilima za posebne zadatke, a tokom prošle godine su ostvarili promet od 20-ak miliona dolara zahvaljujući ugovorima sa UN-om i američkom vladom.

 

torsus 1.jpg

 

Veliko deo tehnike - motor, menjač, šasiju, kočnice i neke druge komponente - Torsus Praetorian je pozajmio od MAN-a. Ostali delovi dolaze iz zemalja EU-a i SAD-a, dok se montaža odvija u Sloveniji.

 

torsus 11.jpg

 

Torsus Praetorian prima do 35 putnika, a pokreće ga 6-cilindrični dizelaš koji snagu od 240 konja prenosi na sva četiri točka.  

 

torsus 111.jpg

 

Šasija je napravljena od kompozitnih panela što je čini otpornom na koroziju i omogućava brze modifikacije za različite zadatke. A zadaci Torsusa Praetoriana su stvarno različiti. Na primer, Bangladeš želi da kupi čak 105 autobusa za prevoz ozbiljno ranjenih tokom poplava i zemljotresa. U ambulantnoj varijanti Torsus Praetorian prima 12 kreveta za pacijente. Vlada Novog Zelanda želi varijantu za prevoz skijaša. Iako cena off-road autobusa iznosi oko 100.000 dolara po vozilu, narudžbine su već stigle iz SAD-a, Australije, Kanade, Gruzije, Bangladeša, Novog Zelanda...

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super je on, ali daleko od toga da je prvi off road bus. Pravilo se to odavno, evo recimo kineski Dongfeng:

 

 

 

bus 1.jpg

A pošto smo mi pre svega forum o italijanskim vozilima red je da vidimo i šta je dolazilo odande:

 

 

BUs 2.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedesov šleper Actros odbacio retrovizore u korist kamera

 

mercedes a 10.jpg

 

Brojne automobilske tehnologije doživljavaju unapređenja iz generacije u generaciju, ali ne i retrovizori. Za to je najviše kriv zakon koji jasno propisuje njihovo korišćenje. Ipak, proizvođači već neko vreme pritiskaju regulatore, pa je verovatno pitanje vremena kada ćemo umesto ogledala na automobilima i kamionima videti kamere, posebno što ovi sistemi doprinose značajnoj uštedi goriva i samim tim smanjenju emisije CO2. O kolikoj uštedi je reč?

Mercedes je na poslednju generaciju Actrosa instalirao takozvani ''MirrorCam'' sistem, pa se šleper pokazao do pet posto efikasnijim.

 

183879-mercedes a 1.jpg

 

Video se projektuje na dva unutrašnja displeja, smeštena na A nosače, dijagonale 15 inča i rezolucije 720 x 1920 piksela. Sistem je moguće koristiti i kada je kamion ugašen.

 

183881-mercedes a 11.jpg

 

U Mercedesu kažu da Actros raspolaže i drugim naprednim funkcijama poput poslednje generacije adaptivnog tempomata, kao i sistema za automatsko kočenje i zadržavanje vozila unutar trake. Šleper će imati svetsku premijeru na međunarodnom salonu komercijalnih vozila u Hanoveru krajem septembra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo Vera - autonomni i električni koncept kamiona budućnosti

 

Ali, kamiona koji neće biti u ovakvom obliku na ulicama, tj. u javnom saobraćaju, nego u okviru fabrika, velikih logističkih centara, luka....svuda gde postoji potreba za transportom velikih količina tereta, ali na male udaljenosti.

Volvo će nastaviti da razvija ovakav kamion u saradnji sa svojim klijentima koji baš imaju potrebu za takvim autonomnim vozilom:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...