Jump to content
FAS Goran
Dante Bg

Kamioni, autobusi, mini - busevi...

Recommended Posts

2 hours ago, phantom said:

...ima li neki iskusniji kamiondžija ovde ? mislim vožnja po EU ; ili ka istoku... neko sa Code 95 ?

 

@siera

 

:) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Ikarbus IK-312MB (+ video)

 

ikarbus%202017.jpg

 

Prototip međugradskog autobusa Ikarbus IK-312MB na šasiji Mercedes-Benz je konačno završen, a Autobusi.NET je prvi pozvan da ga snimi van fabričke hale. Nakon što je kupila prototip niskoulaznog autobusa IK-112LE, Arriva Litas je kupac i prvog međugradskog Ikarbusa, takođe na Mercedesovoj šasiji, koji je sada spreman za primopredaju. Ikarbus IK-312MB je prvo Euro 6 vozilo proizvedeno u Srbiji u kategoriji autobusa od 12 metara. Karoseriju su razvijali Ikarbusovi inženjeri u saradnji i po instrukcijama Mercedesa koji je na kraju i odobrio i verifikovao nadgradnju. Kao i kod svakog prototipa, izradu su pratile različite nepoznanice, problemi i dečije bolesti, ali se uz zajednički napor sve to polako otklanjalo. Iako smo očekivali da će svetlost dana novi Ikarbus ugledati još u aprilu, bili smo prijatno iznenađeni pozivom fabrike u sunčano avgustvovsko jutro da je autobus konačno spreman da na kratko bude naš maneken. 

 

 

Novi autobus brendiran u Arriva tirkizno plavu boju odmah privlači pažnju svojom svedenom formom i oštrim ivicama sa strane i i neprenaglašenom prednjom i zadnjom maskom. Rešetke pozadi su lepo dizajnirane i vizuleno se nastavljaju na svetlosnu grupu na zadnjoj masci. Mercedesove trokrake zvezde zauzimaju na tim maskama svakako centralno mesto. Vrata za putnike su potpuno zastakljena što povećava preglednost, ali i čini autobus pristupačnijim i atraktivnijim za putnike. Ukupno 51 sedište marke Sege je postavljeno na velikodušnom razmaku što će uveseliti putnike, naročito one višeg rasta. Odličan dizajn sedišta i lepo tonirane boje tkanine i materijala obloga koje nismo navikli da gledamo da su izašli iz Ikarbusa, dobro su ukomponovani sa savremeno dizjaniranim putničkim modulom za osvetljenje, ventilaciju i razglas.

 

Lepo izrađene galerije iznad glava putnika nisu baš velike, ali su dovoljne da u njih umesto ranca stavite laptop, na primer. Klima uređaj Pneumo Logic je zadužen da obezbedi dobru mikro klimu u autobusu. Enterijer je od buke motora dobro izolovan. Kada smo već pomenuli zvučnike, treba još napomenuti da je u autobus ugrađen Pionirov multimedijalni sistem kojim vozač upravlja preko tač-skrina. Putnici na raspolaganju imaju dva TFT monitora koji su okačeni na plafon autobusa. Inače, komandna tabla za vozača je izrađena sa materijalom mekim na dodir i dobro uklopljena oko volana i klastera koji je stigao uz šasiju.

 

Uz šasiju su stigli i svi bezbednosni sistemi Mercedesa, kao što su sistem upozorenja protiv napuštanja saobraćajne trake (LDWS) i autonomni sistem za kočenje u slučaju opasnosti (AEBS). I vozač i suvozač u autobusu imaju obezbeđene ostave za sitnice. Kako nezvanično saznajemo, očekuje se da će Arriva novi Ikarbus eksploatisati na liniji Beograd – Novi Sad. Da podsetimo, šasija Mercedes-Benz OC500RF ima Euro 6 motor OM936 LA zapremine 7,7 litara koji daje snagu od 299 KS. Uparen je sa šestobrzinskim manuelnim Mercedesovim menjačem GO190.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kinezi i Poljaci u trci za Ikarbus

 

169657-ikarbus.jpg

 

Naša najveća fabrika autobusa, zemunski ''Ikarbus'', osvajanjem novih tehnologija i proizvodnjom najsavremenijih autobusa na šasijama Mercedesa i MAN-a, uspeo je da ''pregura'' dugotrajni i bolan proces restrukturiranja, pa sada sa mnogo više optimizma oko 300 zaposlenih čeka sutrašnjicu. Njihove pogone obilaze predstavnici stranih preduzeća, a najozbiljniji ''igrači'' su kompanije iz Kine i Poljske. Zato svi u Ikarbusu očekuju da do kraja godine ''padne'' i ponuda za preuzimanje većinskog paketa akcija.

 

''Dve velike kompanije iz Kine i jedna iz Poljske su zasada najozbiljniji kandidati koji bi hteli da preuzmu naše preduzeće i da, uz zadržavanje trenutnog proizvodnog programa, pokrenu i proizvodnju električnih autobusa'' - kaže generalni direktor Ikarbusa Aleksandar Vićentić. On, za ''Novosti'', kaže da je Ikarbus izašao iz procesa restrukturiranja firme i da se trenutno čeka odobrenje za Unapred pripremljeni program restrukturiranja (UPPR) tako što su najveći poverioci svoja potraživanja konvertovali u deo vlasništva. To je samo jedan od dokaza da Ikarbus ponovo svima uliva poverenje. ''Najvažnije je da radimo punom parom'' - kaže direktor Vićentić. ''Posla ima, plate nisu velike, ali su redovne.'' Trenutno se završava 30 zglobnih autobusa za potrebe ''GSP Beograd'', kojem je do sada samo u ovoj godini isporučeno 10 savremnenih gradskih niskopodnih autobusa. Dobro se prodaje i čuveni Ikarbusov gradski autobus sa Mercedesovim motorom i šasijom. Posebno su ponosni na najnoviji međugradski autobus koji je napravljen na šasiji Mercedesa sa evro 6 motorom, koji je već našao prvog kupca. Pred Ikarbusom su dva velika posla. ''Reč je o izradi delova za autobuse za kupca iz Mađarske, ali i o izvozu gotovih autobusa u Iran'' - kaže direktor. ''Zahvaljujući ulasku u UPPR i finansijski smo relaksirani, pa možemo da iznesemo i te izvozne poslove.'' Vićentić objašnjava da 250 stalno zaposlenih radnika i još 50 dodatno angažovanih na osnovu ugovora o delu zbog povećanog obima posla rade, pored izrade autobusa i delova, i na renoviranju i održavanju vozila GSP i drugih firmi u Srbiji.

 

Okrećemo se izvozu

''Jasno nam je da moramo da se okrenemo izvozu jer je naše tržište ipak nedovoljno za naše kapacitete'' - kaže Vićentić. ''Nažalost, i dalje smo suočeni sa nelojalnom konkurencijom, kao i sa nekontrolisanim uvozom polovnih autobusa.'' Naime, dok Ikarbus mora da proizvodi autobuse sa evro 5 i evro 6 motorima, na naše tržište stižu stari autobusi sa daleko nižim eko-stadardima. Jasno, po znatno nižoj ceni.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upoznajte najveći elektromobil na svetu - njegove baterije su teške 4,5 tona

 

komatsu%2001.jpg

 

Novi svetski trend elektro-mobilnosti širi se pout virusa. Na tržištu imamo elektro-autobuse, dostavna vozila, SUV, putničke automobila i skutere. Pred nama je verovatno najveći električni kamion na svetu. U pitanju je Komatsu HD605, pod čijom "haubom" se nalaze baterije kapaciteta od neverovatnih 700 kWh, čija masa iznosi 4,5 tona! Ovaj kamion nosi naziv E-Dumper, ali treba istaći da ovo nije čistokrvni proizvod firme Komatsu, već iza njegovog razvoja stoje kompanije Kuhn AG i Lithium Storage GmbH.

 

komatsu%201.jpg

 

Razvoj ovog električnog monstruma pokrenut je na inicijativu kompanije Ciments Vigier SA, koja im ne dala na raspolaganje "stroj" Komatsu 605 HD, čiji je dizelski pogon zamenjen električnim. Ovaj damper priprema se u Švajcarskoj i teži neverovatnih 65 tona. Kao i kod automobilskih elektromobila, damper je opremljne sistemom rekuperacije električne energije, što znači da na nizbrdicama i prilikom kočenja sitem puni baterije.

 

komatsu%20011.jpg

 

Švajcarska federalna laboratorija istakla je, da je damper sposobam tokom vožnje od 32 km da regeneriše oko 40 kWh električne enrgije, a prosečno je prototip prelazio dvadesetak ovakvih distanci dnevno. Ako je ovo tačno, ovaj damper je sposoban da regeneriše oko 200 kWh dnevno. Na svetu postoji samo jedan jedini primerak E-Dumpera. Ako se pouzdanost pokaže na visokom nivou, damper će biti na tržištu. Očekivana cena - 1.000.000 dolara. Manje nismo ni očekivali.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evropska komisija kaznila Scaniju sa 880 miliona evra zbog kartelskog udruživanja

 

kamioni.jpg

 

Evropska komisija je kaznila proizvođača kamiona Scaniju sa 880 miliona evra zbog udruživanja u kartel radi dogovaranja cena, zbog čega su ostala četiri njegova člana već kažnjena sa ukupno 2.9 milijarde evra. Kako je objavila Evropska komisija, Scania, u vlasništvu nemačkog proizvođača automobila Volkswagena (VW), sa ostalim članovima kartela je 14 godina u tajnosti dogovarala cene kamiona i prebacivanje na kupce troškova povezanih sa novim tehnologijama koje nalažu novi stroži propisi o emisijama štetnih gasova. U julu su VW-ov MAN, Daimler, Volvo, Iveco i DAF priznali učestvovanje u aktivnostima tog kartela u zamenu za sniženje kazni za 10 posto. Scania se nije nagodila sa EK.

Kazna određena Scaniji je po visini odmah iza Daimlerove koja je iznosila milijardu evra. MAN je izbegao kaznu jer je Komisiji dojavio kartelske aktivnosti. ''Umesto tajnih dogovora o cenama, proizvođači kamiona je trebalo da se međusobno takmiče takođe i u poboljšanjima po pitanju zaštite okoline'', izjavila je poverenica EK za zaštitu tržišnog takmičenja Margrethe Vestager. Iz EK su takođe saopštili da istraga nije pokazala vezu između kartela i optužbi na račun automobilskih proizvođača o varanju na probnim testiranjima emisija izduvnih gasova. Kompanije u sastavu ''kamionskog kartela'' proizvode više od 90 posto srednjih i velikih kamiona koji se prodaju u Evropi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elegantni ''snagator'': Kako izgleda novi Kamaz?

 

kamaz%2054901.jpg

 

Na izložbi ''Komtrans-2017'' je predstavljen novi Kamaz-54901. Šta se krije u njegovoj kabini?

Glavna dostignuća novog vozila su poboljšana ergonomija, savremeni agregati, futuristički dizajn. Kabina K5 zaslužuje posebnu pažnju, prenose mediji. Od poda do plafona ima 1.98 m, u širini 2.27 m. Urađeno je sve što je moguće za komotniju vožnju. Pored udobnog panela, postoje dva spavaća mesta, senzorski ekran od 20 inča. Mašina ima motor R6 novog tipa, šasiju od lakog i izdržljivijeg čelika, i veći kapacitet rezervoara (jedan od 700 litara ili dva rezervoara od ukupno 1200 litara).

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je ovo prva fotografija električnog kamiona Tesla Semi?

 

171190-tesla%20semi.jpg

 

Ako je fotografija legitimna, ovaj električni kamion poseduje futuristički dizajn koji će se, bez sumnje, isticati na putevima pored kamiona sa standardnim pogonom. Moramo da naglasimo da ova za kamion na ovoj fotografiji nije potvrđeno iz Tesle da je reč o njihovom proizvodu, tako da postoje šanse i da je reč o fotošopu. Naime, na ovoj fotografiji se navodno vidi električni kamionet koji je mogao da bude uslikan u Kern okrugu u Kaliforniji koji je na samo 240 km od dizajnerskog centra kompanije Tesla. Međutim, dizajn ovog kamiona dosta liči na onaj viđen na ''tizer'' fotografiji koju je objavila ova kompanija krajem aprila, pa ne bi predstavljalo iznenađenje ni da je zaista reč o prvom električnom kamionu. Činjenica da mu nedostaju retrovizori i ručice za otvaranje vrata potvrđuje da je reč o vozilu koje nije spremno za proizvodnju, ali je dosta blizu konačnog dizajna. Za sada je poznato samo malo specifikacija o ovom kamionu, odnosno, zna se da bi trebao da prelazi od 322 do 483 kilometara sa jednim punjenjem. Krajem oktobra je najavljeno predstavljanje za ovaj električni kamion, ali će on biti predstavljen samo odabranim ljudima koji će dobiti pozivnice za ovaj događaj. Pored toga što će oni imati priliku da vide ovo novo čudo kompanije Tesla, Elon Mask je obećao da će gosti dobiti priliku i da se njime provozaju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nije kamionet, nego pravi troosovinski šleper, a to što nema kvake i retrovizore ne znači ništa, pošto već postoje vrata koja se daljinski otvaraju na struju i kamere umesto retrovizora. Veći je problem u tome što je kabina skučena i zato će kao takva i ostati samo u projektima kao one Kolanijeve kreature iz osamdesetih godina. Nisu kamionske kabine džabe kockaste. To je zbog prostora. Kamiondžije sa sobom nose dosta stvari i treba to smestiti. Uzgred, u SAD kabine iznad motora nisu baš popularne, nego pretežno idu one s njuškom. Mnogi proizvođači i nemaju u ponudi kabinu iznad motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa njuskom je bolja ali to ne moze da funkcionise na ostalim kontinentima jer su amerikanci prosto receno megalomani :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konkretno ovde nema mesta nikako. E sad, šta je bolje ili gore, to je za diskusiju. Njuške su atraktivnije, ali manje pregledne i okretne. Za vožnju je bolja trambus kabina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Evropi se voze trambus kabine zbog zakona o dužini vozila, bar sam tako čuo.
Valjda je 18,75m dužina do koje ne treba dozvola za specijalni transport a sa ovim standardnim šlepama koje su 13,60 njuškaš ne bi to mogao da ispoštuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da,  dužina je razlog za te standardne šlepere, ali ako si primetio njuške su u Evropi izbačene i iz kraćih kamiona.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izgleda da ipak nije ''njuškaš'', ova sledeća slika je zvanična Tesla slika njihovog kamiona:

 

Odložena promocija kamiona Tesla Semi zbog problema sa proizvodnjom Modela 3 i pomoći Portoriku

 

tesla%20semi.jpg

 

Kompanija Tesla je odlučila da odloži predstavljanje svog električnog kamiona Tesla Semi, kako bi mogla da se fokusira na rešavanje problema s proizvodnjom Modela 3 i pomaganju Portoriku, koji je pretrpeo veliku štetu tokom uragana Maria. Kompanija je priznala da ima dugu listu obaveza, a direktor Elon Musk je promenio planove kako bi se ponovo uspostavio red. On je objavio tvit u kojem je naveo da se odlaže predstavljanje kamiona Tesla Semi za 16. novembar. Kamion je prvobitno trebalo da bude predstavljen 26. oktobra. Do odlaganja je došlo jer Tesla Model 3 zaostaje sa proizvodnjom. Kompanija ne krije probleme, a do sada je proizvedeno samo 260 primeraka Modela 3 iako je cilj bio 1.500. Osim toga, Tesla želi da pomogne Portoriku, koji je zbog uragana Maria između ostalog ostao i bez struje. ''Wall Street Journal'' je objavio da su prošlog meseca ručno pravljeni neki paneli za Model 3, a Musk je odlučan da Model 3 bude vrhunski kvalitetan. Musk je istakao i da nema nikakvih poteškoća sa kamionom, ali da će se s tim malo sačekati zbog drugih prioriteta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

I zbog duzine a i zbog toga sto su mnogo uzi putevi. Inace, kazu oni koji su vozili da je njiskas mnogo bolji na a.putu npr., kao laksi je za voznju, odmara ona njuska, lakse je za oko :D

Послато са SM-J320FN уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozio sam nekad one Dajceve i FAP 13, nije mi baš to ležalo. Jedino što je tu bilo zgodno je što nisam bio iznad točkova, pa sam udarce s kolovoza osećao manje, međutim kamionsko ogibljenje je napredovalo mnogo više nego automobilsko, tako da sad ni u kabinama iznad motora nema problema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daimler predstavio električni kamion E-Fuso Vision One

 

fuso%20e.jpg

 

Nemački Daimler je preduhitrio američku kompaniju Tesla i predstavio prvi električni kamion E-Fuso Vision One na sajmu automobila u Tokiju. Mnogi učesnici sajma nisu očekivali da će imati priliku da vide Daimlerov električni kamion samo godinu dana nakon što je kompanija predstavila prvi prototip električnog kamiona.  Daimlerov električni kamion nakon punjenja može da pređe 349 kilometara, a sposoban je da povuče teret od 11 tona. Proizvodnja kamiona E-Fuso Vision One bila je plan kompanija Mitsubishi i Daimler koje su odlučile da zajedno napravie električni kamion kombinujući sva njihova velika vozila. Električni kamion će najviše poslužiti onim gradovima koji planiraju da zabrane motore s unutrašnjim sagorevanjem. Iako će E-Fuso Vision One imati dugotrajnu bateriju, Daimler nije otkrivao detalje o načinima i brzini punjenja baterije.

 

Kako su saopštili iz Daimlera, “zrela tržišta”, poput Japana i Evrope, mogla bi u narednih nekoliko godina da imaju spremnu infrastrukturu za jedno vozilo poput električnog kamiona. Podsećamo, Daimler je prošle godine predstavio prototip električnog kamiona Urban eTruck s kojim je najavio da bi za pet godina električni kamioni trebalo da stignu na tržište. Urban eTruck se punio putem sistema za punjenje čija snaga od 100 kW omogućava punjenje praznih baterija za dva-tri sata. Daimler bi prvim električnim kamionima mogao da unapredi sistem punjenja. S druge strane, kompanija Tesla je odložila proizvodnju električnog kamiona zbog nekoliko problema s proizvodnjom Modela 3 i humanosti osnivača Elona Muska koji je proteklih dana zauzet zbog pružanja pomoći žrtvama uragana u Portoriku.


preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve mislim kako bi po BG sa svim usponima i zastojima prešao tih 349 km. U najboljem slučaju 200. Dobro, ako mu dnevna kilometraža ne bi bila veća od toga, onda bi to moglo da ide. Međutim,kamioni čak i u lokalu najčešće prelaze više.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla postepeno otkriva svoj električni kamion

 

172559-tesla%20semi.jpg

 

Američki proizvođač vozila na električni pogon objavio je još jednu ''tizer'' fotografiju kamiona-šlepera na struju čija će se premijera održati 16. novembra. Nova slika otkriva aerodinamične konture vozila i dizajn LED farova. Za sada nije poznato previše detalja, ali je objavljeno da će električni kamion biti korišćen za prevoz tereta na srednjim relacijama u SAD i da će sa punim baterijama moći da pređe između 200 i 300 milja (321-482 km). Tesla je najpre najavio da će svoje električno teretno vozilo predstaviti 26. oktobra, ali je zbog poteškoća u proizvodnji novog Modela 3, fokus kompanije pomeran na ovaj putnički automobil, dok je premijera kamiona pomerena za tri sedmice.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ikarbus vozi od Poljske do Irana

 

172733-ikarbus.jpg

 

Što više autobusa napušta hale Ikarbusa, to je veći red potencijalnih kupaca nekadašnjeg zemunskog giganta. U ovoj godini je napravljeno 55 autobusa, od toga 30 zglobnih a potpuno je remontovano čak 40. ''Sve više velikih stranih kompanija je zainteresovano za poslovno-tehničku saradnju, ali i za kupovinu'' - potvrđuje za ''Novosti'' generalni direktor Ikarbusa Aleksandar Vićentić. Ono što prvog čoveka Ikarbusa, ali i sve zaposlene posebno raduje je i povratak nekadašnjih redovnih mušterija: ''Posle deset godina ponovo smo dobili posao za autoprevozničko preduzeće ''Subotica trans'' koje je naručilo tri autobusa.

Moderni autobusi, pravljeni na šasijama MAN i Mercedesa, uz brze rokove isporuke, zavidan nivo kvaliteta i pristupačne, konkurentne cene su adut koji sada Ikarbus vraća na staze stare slave. Samo ''GSP Beograd'' nedavno je isporučeno 30 novih zglobnih autobusa. Zemunska fabrika je uspešno okončala i nadmetanje na tenderu JKP Novi Sad, tako da će se i na novosadskim ulicama naći sedam novih autobusa. Trenutno se punom parom radi i za nekoliko fabrika autobusa iz Mađarske, a kako najavljuje direktor Vićetić, narednih nedelja bi trebalo da se ugovori veliki posao za tržište Irana. Ugovara se i posao sa Poljacima. koji bi trebalo da rezultira pravljenjem 18 najsavremenijih autobusa sa ''evro 6'' motorima u toku 2018.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teslin prvi električni šleper prevaljuje 800 km i do 100 km/h stiže za 5 sekundi

 

tesla%20semi%201.jpg

 

Teslin nestrpljivo očekivani električni šleper Semi napokon je pokazao lice, pa bar na fotografijama i papiru deluje kao pun pogodak. 800 km! Toliko će ovo električno čudo, opterećeno sa 36 tona tereta moći da prevali u svakodnevnim uslovima pre nego što potroši bateriju. Za punjenje iste, putem takozvanog Megachargera biće potrebno samo 30 minuta za 640 km.

 

tesla%20semi%20111111.jpg

 

Ovo čini Teslin Semi šleper izuzetno konkurentnim transportnim sredstvom za kraće udaljenosti. Na dužim će i dalje dominirati konvencionalni dizelski šleperi koji prevaljuju i više od 2.000 km sa jednim rezervoarom.

 

tesla%20semi%201111111.jpg

 

Mada je u prezentaciji Teslinog prvog čoveka nedostajalo mnogo tehničkih detalja, pa tako i onaj o snazi četiri elektromotora smeštenih u zadnje točkove, podatak o ubrzanju je tu - do 100 km/h neopterećeni Tesla Semi će stići za koju desetinku više od pet sekundi. Potpuno opterećen, za 20 sekundi.

 

tesla%20semi%20111.jpg

 

Autonomni sistem upravljanja, Teslin Autopilot, biće standardan na svim modelima, kao i automatsko zadržavanje vozila unutar trake i autonomno kočenje.

 

tesla%20semi%2011111.jpg

 

Od bezbednosnih stavki treba pomenuti kabinu napravljenu od ugljeničnih vlakana, blindirana stakla koja će izdržati i termonuklearnu eksploziju (ili dobijate povraćaj novca), kao i elektronsku kontrolu obrtnog momenta na zadnjim točkovim koja će anulirati mogućnost nastanka takozvanog ''jacknifea'' odnosno situacije u kojoj prikolica želi da prestigne šleper. Tu je i 1.6 miliona km garancije na elektromotor.

 

tesla%20semi%2011.jpg

 

Sve ovo kupci bi, ako naruče odmah, mogli da dobiju već 2019, tvrdi harizmatični Musk koji je do sada već stekao renome čoveka koji previše obećava.

 

tesla%20semi%201111.jpg

 

Za sada nije poznato gde će Tesla proizvoditi Semi i koliko će ovo vozilo budućnosti koštati.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogledajte zašto ovaj autobus košta 1.6 miliona dolara

 

volkner%201.jpg

 

Za mali broj ljudi, nemačka kompanija Volkner Mobil razvila je neobičan autobus, koji više podseća na apartman luksuznog hotela. Pogledajte šta sve može ovaj autobus.

 

volkner%2011.jpg

 

Iza razvoja ovog hotela na točkovima stoji nemačka kompanija Volkner Mobil, specijalizovana za preradu raznih automobila u karavane. Volkner Mobil Performance zapravo je modifikovan autobus, koji meri 12 metara dužine i 3.8 visine. Masa iznosi 18 tona, a u ponudi su Mercedes i Volvo motori snage 460 KS.

 

volkner%20111.jpg

 

Najzanimljiviji je enterijer, koji može biti urađen po zahtevu klijenta i u zavisnosti od ''težine'' njegovog bankovnog konta. Primerak koji možete videti na snimku košta 1.7 miliona dolara. Vlasniku je na raspolaganju sve ono čime se može pohvaliti apartman luksuznog hotela. Između ostalog, tu su kuhinja i kupatilo. Ono što je posebno zanimljivo, jeste specijalna ''garaža'' u samom autobusu, u kojoj se mogu smestiti BMW i8, Mercedes C-Class Cabrio, Ferrari 458 ili Porsche 911. Automobil stoji na specijalnoj platformi, i ukoliko to želite možete se svojim omiljenim automobilom provozati dok ste na odmoru.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 17.11.2017. at 8:17 PM, neshaoct said:

 

 

 

 

 

 

 

tesla%20semi%2011.jpg

 

 

 

Za sada nije poznato gde će Tesla proizvoditi Semi i koliko će ovo vozilo budućnosti koštati.

 

 

 

Koliko vidim nije poznato ni gde će vozač ovoga spavati. U toj malecnoj kabini neće sigurno.

Edited by nesa 169

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo sad su predstavili cenu i ostalo:

 

 

Quote

 

Teslin električni kamion koštaće od 150.000 dolara

Nedelju dana nakon svetske premijere kamiona-šlepera Tesla Semi, američki proizvođač objavio je i cene ovog električnog vozila.

Osnovna verzija, sa autonomijom u vožnji od 480 km, koštaće od 150.000 dolara.

Za one kojima je potreban kamion za nešto duže relacije, na raspolaganju je Tesla Semi koji sa punim baterijama može da pređe 800 km. Ova verzija prodavaće se po ceni od 180.000 dolara.

Da bi rezervisali bazični model, potencijalni kupci moraće da uplate depozit od 20.000 dolara, saopštili su iz Tesle.

Biće dostupna i specijalna verzija, sa oznakom Founders Series, koja će koštati 200.000 dolara. Rezervacija ovog modela podrazumeva uplatu celokupne sume unapred.

Kamion Tesla Semi predstavio je lično Ilon Mask, na svečanosti održanoj 16. novembra u Los Anđelesu.

Kada je pod punim opterećenjem (36 tona), električni kamion od 0 do 96 km/h (0-60 milja na sat) ubrzava za 20 sekundi. Još je impresivniji podatak o ubrzanju bez prikolice – tada se ovo vreme spušta na samo 5 sekundi! To znači da kada je prazan, kamion ubrzava poput sportskog automobila.

Da bi postigao ovakav rezultata, Tesla Semi je opremljen sa 4 nezavisna elektromotora, od kojih svaki pokreće po jedan od 4 zadnja (pogonska) točka – kamion ukupno ima 6 točkova. Snaga pogonskog sistema za sada nije saopštena.

 

http://www.b92.net/automobili/vesti.php?yyyy=2017&mm=11&nav_id=1328874

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

E-kamioni mogu biti zlatna koka, ali Mask greši

 

Električni kamioni mogli bi da se prodaju brže od automobila, ali postoji opasnost da se Tesla usmeri na pogrešno tržište.

 

 

Nedavno je predstavljen Tesla kamion mogao bi da bude usmeren na segment tržišta koji će najverovatnije biti najsporiji kada je reč o prelasku na električni pogon. ''Buduća politika oko promene teretnih vozila koje podrazumevaju manju emisiju štetnih gasova mogla bi da utiče na ovaj model'', rekao je analitičar Barkliza Mihael Koen. Ograničenja u ceni, opsegu i kapacitetu tereta ukazuju na to da je to tržište kada je reč o dugim putanjama možda poslednje obuhvaćeno električnim kamionima. Jasno je su teški kamioni veliki zagađivači i više od 200 gradova ima neku vrstu regulacije emisije gasova, a glavni gradovi poput Madrida, Pariza, Londona i Meksika su već najavili zabrane na dizel motore, što bi moglo brzo da ubrza interesovanje za elektriku, rekao je Koen. ''Prema nešam mišljenju, veću pažnju bi trebalo posvetiti razvoju u sektoru tereta, nego ličnih vozila'', kaže on. Vlasnici Telsa kamiona imaće mogućnost da vozilo dopunjavaju na novim, takozvanim ''megapunjačima'', koji omogućavaju da se baterije dopune za 30 minuta energijom koja obezbeđuje da kamion pređe dodatnih 400 milja (oko 640 km). Koen međutim, smatra da to ipak nije dugoročono rešenje i da bi trebalo raditi na kamionima sa manjim dometom od Teslinog. Veteran u ovoj industriji, Jan Rajt misli da je sektor transporta na duži domet teže tržište za električnu upotrebu.

 

''Bio sam malo iznenađen kada sam video da su ciljali na kamione sa dugim dometom, jer to je najgora stvar koju možete da uradite sa električnom baterijom'', rekao je Rajt. On je sada osnivač i direktor kompanije Wrightspeed, koja radi na vozilima sa vrlo niskim emisijama gasova. Kaže da je jedan od problema sa korišćenjem električnih uređaja za duži domet na primer, veličina baterije. To povećava težinu kamiona i smanjuje količinu tereta koji kamion može da prenese. Wrightspeed, na primer, ima vozni park lakših, manjih kamiona koji više funkcionišu na lokalnom nivou. U prilog ovome, Tesla nije otrkio ukupnu težinu svog kamiona, što je ključni podatak, rekao je analitičar Maihael. ''Otkrivanje dometa vozila bez njegove težine stvarno nam govori veoma malo'', rekao je. Da li će Ilon Mask prepoznati zlatnu koku, ili će neko drugi krenuti tim putem, ostaje da se vidi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...