ivan.ik 625 Posted October 17, 2014 Inače DAF-ova kabina 1973 proširena za 20 cm i dignuta za visinu jednog stepenika tako da su dobili perjanicu svoje ponude DAF 2800 sa 11,6 turbo šetakom koji je tada razvijao 280 KS. 1982 predstavljaju 3300 sa 330 ks , a 1985 velika promena predstavljaju Space Cab i ATi (advanced Turbo intercooling) u modelu 3600 sa 373 KS. Space Cab je među prvima vozačima ponudila uzdignut krov i više komfora, naročito u delu sa krevetima.Raba je koristila svoje licencne MAN motore iz 50-60 godina koje je doradila i ubacila turbo punjače. Ti motori su se i do skora ugrađivali u Ikarbus autobuse. D10. Quote Share this post Link to post Share on other sites
sindrom 18 Posted October 17, 2014 Pa kako da sve prodje bez Tatre!? Dan danas ih vidjam po Ceskoj, rade na asfaltiranju puteva. Postojale su "Raba MANovka" i "Raba DAFovka". MANovka je imala zaobljenu kabinu i "kisobran" rucicu menjaca.Savremenik tim kamionima je i po meni jedan od najbolje napravljenih kamiona ikada IVEKO TURBO STAR sa V8 motorima francuske proizvodnje (voze se jos uveliko po Italiji i imaju cenu kao i EURO 5 kamioni). I da ne zaboravimo i drugi od mojih omiljenih Scania 143. U Grckoj ih ima bas dosta i to u perfektnom stanju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gile smederevo 574 Posted October 17, 2014 I jaoooo Kraljica :wub:Vracao sam se sa Zakintosa ovom ladjom. Prespavao sam skoro ceo put kao jagnje. Voznja kao na oblaku... Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted October 17, 2014 Savremenik tim kamionima je i po meni jedan od najbolje napravljenih kamiona ikada IVEKO TURBO STAR sa V8 motorima francuske proizvodnje (voze se jos uveliko po Italiji i imaju cenu kao i EURO 5 kamioni). Kako francuski ?Čak ga pominju kao jedini italijanski V8 dizel motor.Inače u TurboStar-a je ubacivan Iveco aifo 8000 serija V8 motora 8.210.42 17 174 ccm i 420 ks kasnije je pojačan na 480ks 8.210.42S . Quote Share this post Link to post Share on other sites
genca 2 Posted October 18, 2014 Ko kaze da wv nije izdrzljiv. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7732 Posted October 18, 2014 Kolko ima, 3t? Quote Share this post Link to post Share on other sites
genca 2 Posted October 18, 2014 2,2t....a nosivost 1,2t. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Buca_Tipo 31 Posted October 18, 2014 Na papiri 1,2t a ovo bih reko da je blizu 3t takav je i onaj 313 ,bio da 3,2t Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7732 Posted October 18, 2014 Za malo sam pogresio 'ebati Wv pa sto se skljokao ovoliko za 2,2t? Ja sam moj prosli dukato tovario i po 3,5t i to je kraci bio od ovog Quote Share this post Link to post Share on other sites
Buca_Tipo 31 Posted October 18, 2014 Ma on napisao da je vw tezak 2.2 a nosivost u papiri je 1.2 a ovde mora da ima nar tri inace odma ga u dunav sutnite Mico ti si ziv? Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13165 Posted October 18, 2014 Čim se ovoliko raspisao od jutros, žena mu je garant kod njenih Quote Share this post Link to post Share on other sites
fiat128s 3 Posted October 18, 2014 Ali nista bez njih... Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted October 18, 2014 (edited) Još uvek živa legenda. Renault Magnum Legend A sve je počelo 1990. godine 91 . bio kamion godine i jedini je tada nudio nezamislivo za sve kamione ravan patos. Nema egzebicija i izvlačenja ispod volana preko visokog tunela, pa opet niska kabina gde je čovek uvek u zgrčenom položaju. Ogroman prostor ispod donjeg kreveta. Veliku udobnost u vožnji je omogućavala kabina odvojena od motornog prostora (odlična zvučna izolacija) oslonjena na vazdušne jastuke kao i najveće međuosovinsko rastojanje.Nedostaci veranje po gelenderima kako bi se ušlo u kabinu kao i veoma visoka pozicija sedenja. Patos kabine je bio na oko 157 cm od asfalta.1990. godine ponuda motora je bila 6 cil. 12 litara 374 ks u modelu AE R380 i Mack-ov EE9 V8 motor od 16 l i tada među najačim sa 503 ks u modelu AE 500 Magnum po kome je cela gama dobila naziv. Edited October 18, 2014 by ivan.ik Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7732 Posted October 18, 2014 Ja reko sad ce i Major da iskoci od negde i da pobegnem sa teme momentalno Quote Share this post Link to post Share on other sites
sindrom 18 Posted October 18, 2014 Savremenik tim kamionima je i po meni jedan od najbolje napravljenih kamiona ikada IVEKO TURBO STAR sa V8 motorima francuske proizvodnje (voze se jos uveliko po Italiji i imaju cenu kao i EURO 5 kamioni). Kako francuski ?Čak ga pominju kao jedini italijanski V8 dizel motor.Inače u TurboStar-a je ubacivan Iveco aifo 8000 serija V8 motora 8.210.42 17 174 ccm i 420 ks kasnije je pojačan na 480ks 8.210.42S . Da, da Francuski. Italijani jesu konstruisali motor ali nisu nikada sklapani u Italiji. Taj V8 je pravila Francuska firma UNIC (nekadasnja Simca-Talbot) a ostale Uglavnom MAGIRUS-DEUTZ iz Ulm-a, Nemacka. Danas se motori Cursor 10 i Cursor 13 (koji se ugradjuju u Stralisa) takodje sklapaju u Nemackoj. Zanimljivo je jos da se nijedan Stralis nije sklapao u Italiji. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted October 19, 2014 Evo ga i taj UNIC sa V8 motorom. Mada su tu kabinu delili FIAT , UNIC i OM. Kasnije je ta kabina u izmenjenom izdanju ostala u proizvodnji do devedesetih i pojave Euro game. TurboStar ima tu osnovu samo max proširenu i sa višim krovom (170 cm). Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markobgd 609 Posted October 19, 2014 Magnum je prvi kamion u kom sam se vozio a da pamtim, '91 god. Nov! Sećam se da sam inače visok mogao komotno da se ispravim u kabini, a u njoj mesta činilo mi se u tom trenutku da fudbal možeš da igraš! Frižider, tv..... Mislim da je imao na satu onoliko koliko ima od fabrike u Francuskoj do BG-a Quote Share this post Link to post Share on other sites
sindrom 18 Posted October 19, 2014 Fiat, Unic, OM i Magirus su sedamdesetih godina proslog veka osnovali grupaciju Iveko. Sto se tice Magnuma nikada ga nisam voleo samo zbog stepenica za ulazak u kabinu, inace je bio sasvim pristojan kamion.Moj omiljeni kamion je Iveko Stralis, zatim idu Volvo i Scania. Mnogi Stralisa pljuju na sav glas jer slusaju price rekla-kazala a ne zele da pogledaju malo realnije. Mnogi kamioni imaju losije vozne karakteristike od Stralisa a skuplji su za trecinu od njega. Zatim, kod Stralisa je sve "na dugme iz kreveta" a nekima ni prozor se ne otvara bez kontakta. Mercedes recimo, za bar dve brzine ide sporije sa istim teretom od Stralisa i to na manjim uzbrdicama a o vecim ni da ne pricamo. Malo prijatnije iznenadjenje je Scania R 440 EEV kojom sam prezadovoljan ali do 20 tona tereta. Najjaci kamion kog sam vozio je bio Volvo FH16 od 780KS imao je kozni enterijer u kombinaciji sa mahagoni drvetom, e to je posebna prica. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7732 Posted October 19, 2014 Za mene od "novijih" je No.1 Scania Barbika, treca sa slike, pa Volvo Fh i Stralis naravno. Od starijih Volvo f12, Mecke naravno od 32-44-orke i Iveko Turbo star prava azdaja!A mnogo volim i Fap-a 1620 Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted October 19, 2014 Fiat 170 FIAT 220 UNIC OM Magirus Deutz Turbo 190 TurboStar Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted October 19, 2014 Prethodnik TurboStara Mercedes Benz NG 80 poznatiji kao SK (Schwere Klasse) Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted October 21, 2014 Malo Daf-ova Čuveni DAF 95 Super Space Cab 1994 Te godine sam dobio fabrički materijal i video kasetu VHS (koju i danas čuvam) i samo smo plakali od muke. Ovi voze svemirske brodove sa mikrotalasnim a mi se te 1994 borili za goli opstanak.1994 godine Daf je ponudio najveću kabinu na evropskom tlu, 2.25 m max unutrašnje visine, 1.94 m visine iznad tunela najveći donji krevet 2.01m širok 81 cm (uglavnom oko 60 cm) i sa dušekom debelim 14 cm. Ogroman prostor iznad šoferke, kao i veliki prostor ispod donjeg kreveta. I jedna custom built Daf-čina Jansen BV Daf XT Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted October 21, 2014 Zadržao sam se isključivo na drumskim krstaricama. Zamisli da sam dodao kamione za regonalni transport, pa za lokalni , pa kipere ....... Quote Share this post Link to post Share on other sites