beli_Punto 123 Posted October 14, 2014 http://youtu.be/0_mC7pD6qWUOd 30 minuta se pojavljuje Uaz kamion sa veoma cudno postavljenom rucicom menjaca Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko.jovanovic 925 Posted October 14, 2014 (edited) Nije UAZ, nego GAZ 66, u narodu poznat kao "šišiga". Imali su ih u JNA, i posle u VJ. Koriste ih kod nas i dan danas kao platforme za mašine za bušenje bunara. Vozio sam se u prikolici u Sočiju, vodio sam ženu na neku turističku turu, nije loše, kada ga cepa po nekom kamenjaru i barama Ček samo da nađem koju sliku. Evo, nisu neke, slikao sam iz prikolice, tako da se sam GAZ 66 ne vidi, nego se vidi neki drugi kamion, neki stari ZIL troosovinac, isto benzinac kao i gaz 66, samo sa većim motorom. Bilo mi je glupo da pitam majstora koliko mu troši Inače po kamenjaru na fotografijama je peglao jedno 30-40km/h, i što je interesantno nije strašno, ne otpadaju bubrezi. Edited October 14, 2014 by marko.jovanovic Quote Share this post Link to post Share on other sites
beli_Punto 123 Posted October 14, 2014 Tacno, gledam emisiju i kao budala pisem uaz Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7718 Posted October 14, 2014 Za TAM-a kad treba da stane lom živi. Mali doboši upareni sa hidraulikom ??????? znači propast. Hidraulika na tim težinama nema šta da traži.SANOSi du uvek smrdeli i bili užasno spori.Još jedna legenda visokog turizma Setra S215 1976 god do 1991 Ubedljivo najlepša Setra serije 200 S215HDH mislim da je američki derivat za evropu Uh, 215, Stara dama. I dan danas gura bez problema, doduse i 303-jka To su bile masine.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted October 14, 2014 Setra je bila daleko ispred svog vremena, mislim da je prva disk kočnicama napred, nezavisnim vešanjem ... Koliko je tada imala složen sistem za ventilaciju i klimu to još nijedan auto nije imao.Inače veoma udoban, upravljiv i brz bus.Prednost O303 i Sanosa što za par stotina dinara odradiš ceo trap. Treba ti samo ključ 13 i čekic (ako nešto slučajno zapne). Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13151 Posted October 14, 2014 Ajde nam ti reci iskreno koliko si terao Setru? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Marko Topola 45 Posted October 14, 2014 (edited) Daaa, legenda A u ova dva sam se najviše vozio kao mali: Edited October 14, 2014 by Marko-Topola Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13151 Posted October 14, 2014 Alo , samo ti čačkaj Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted October 14, 2014 Ajde nam ti reci iskreno koliko si terao Setru? Oko 130, auto put , magistralni. Toliko bio uštrojen taho. Inače zna da bude zeznuta kada prebrzo uletiš u krivinu. Hoće da je ispravi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kolega.jankovic 23 Posted October 14, 2014 Znam da ne volim mnogo autobus. Posledice studiranja u BG koji je eto dovoljno blizu da se moze iznajmiti stan/soba/dom ali za ~iste novce i voziti svaki dan. Posebno je lokacija mog fakulteta bila takva da stignem za isto vremena kao Beogradjani sa periferije gradskim. Najcesce je vozila Bova i muka mi je od tog busa. Bio je jos jedan, ne secam se vise koji, imali su dva ista, lepo su isli i nisu mnogo smrdeli. Najveci problem secanja na autobuse su bila prepakovana sedista kako bi ugurali jos koji red i povecali kapacitet, tako da se ja nisam nikako mogao normalno smestiti!!!Takodje, u losem secanju su mi ostali televizori u koje sam vise puta tresnuo glavu nego sto je neko pustio neki film. A filmovi su bili da se bira : Bolji zivot-8.mart u Grckoj ili ljubav na seoski nacin. Jos jedna od ruznih stvari su bili busevi kojima se ne otvaraju prozori, a (pogadjate) klima bas eto riknula. Inace nemam problema sa mucninom, ali nikad mi nije jasno zasto na 90% buseva ne radi ventilacija kako valja. Ali kad vidim vozacevo sediste i pogled sa njega nisam ravnodusan. Komsija preko puta mene vozi autobus, cesto i parkira ispred kuce. Mnogo puta sam isao sa njin u "ono" vreme i glumio konduktera. Cak i u gradskom volim da stojim tu pored vozaca i da se odusevljavam Upoznao sam i jednog vozaca na liniji 309 (Cvetko-Kaludjerica), tzv Braca, covek uvek pun price, naravno pusio je u busu , ali je bio bas dobar lik. Tom linijom sam se cesto vozio, toliko cesto da je jednom cak hteo da mi da da probam bus , ali naravno nista od toga nije bilo.Sto se tice gsp vise sam voleo bus nego tramvaj i trolu, ali kad treba negde dalje da se ide nikako nisam voleo buseve. Ne volim ih ni sad.Kamione volim. Kao i vecina decaka sanjao sam da postanem sofer. Vozio sam nekoliko puta kamion, bez prikolice, i taj osecaj snage, saltanja, non stop nekog desavanja je sjajan. Daje ti osecaj moci kad jedan mali ti upravljas necim toliko velikim! Eh kako li je vozacima dampera Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7718 Posted October 14, 2014 Vozac dampera je moja neostvarena zelja, ali mislim na one najvece dampere po Australiji i Brazilu, po najpoznatijim rudnicima. Inace kipere prikolicare sam vozio par godina, minibuseve i sad a autobusa nikako da se dohvatim Kamioni sa ceradom i sleperi mi se i dan danas nude i celo moje drustvo se time bavi ali nikada nisam hteo to da radim cisto iz razloga jer je taj posao prso odavno.. Ko jednom sedne da vozi autobus taj nikad vise nista drugo sem busa ne gleda! Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted October 14, 2014 Što se dampera tiče tu nema nekog uživanja. Ogromna grdosija sa još većim teretom za koju treba da maximalno paziš, gde gaziš, kad ćeš da staneš i večito u nekoj prašini i blatu.Vozio sam kartko kipere i to je slična muka. Sva sreća pobegao na vreme. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7718 Posted October 14, 2014 Ja pa obozavam kipere 36c napolju, u kabini koliko je niko ne zna, sedis u 32-ki na v10 a tovaris asfalt koji je 168-172c i milina Stanem pored puta, uberem kukuruz i potrpam ga u asfaltu. Kad stignem on ispecen i samo cepaj... srecna vremena Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13151 Posted October 14, 2014 sedis na 32-ki Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7718 Posted October 14, 2014 Sto, citas na engleskom ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13151 Posted October 14, 2014 sedim na 32-ki Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13151 Posted October 16, 2014 Malo iz moje mladosti: I još jedan čuveni: Quote Share this post Link to post Share on other sites
Stilisa 312 Posted October 17, 2014 Ako tako kazes, onda mora da su i ovi iz tvog doba? Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13151 Posted October 17, 2014 (edited) Kako da ne I ovaj 1113 sa početka klipa, a kasnije i čuveni 1213 Kad sam bio baš mali, najzastupljeniji su bili FAP 15B i FAP 18B Edited October 17, 2014 by totti Quote Share this post Link to post Share on other sites
Stilisa 312 Posted October 17, 2014 Ja tad nisam ni bio u planu, ali mi je milina gledati kako je nekada bilo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted October 17, 2014 (edited) Čuveni 1213, pa dok se s njim vratiš sa puta deca preležala boginje i zauške. I ako nisi baš te sreće deca dobijaju novog batu ili seku. Švabe su bile malo uspavane dok su švedi grabili uveliko. Scania je 1969. predstavila prvi V8 turbo kamionski motor koji je tada sa 350 KS bio najači u evropi. http://www3.scania.com/en/V8/Global/The-V8-In-3D/ Dok je Mercedes tek 1980 godine krenuo sa svojim turbo V8 motorima, čuvena 33-ka i 38-ica u velikoj kabini tzv grosse cab. Iz V8 OM422 A i LA iz 14 618 kubika su izvukli 330 i 375 KS.O303 Na 1:40 se vidi kako su još onda radili na aerodinamici i strujanju vazduha. Spoiler na zadnjem delu autobusa usmerava jedan deo vazduha ka zadnjem staklu i tako sprečava da zadnji deo busa bude prljav. Edited October 17, 2014 by ivan.ik Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13151 Posted October 17, 2014 Jbt, kako su oni razvijali i testirali još početkom sedamdesetih... Quote Share this post Link to post Share on other sites
sindrom 18 Posted October 17, 2014 Kad sam bio baš mali, najzastupljeniji su bili FAP 15B i FAP 18B "Baraka" i "Glumac" ko ih nije vozio ne zna sta je muka. Ja jednom probao i to mi bilo dovoljno. U tom cenovnom rangu se pojavila Raba S22 koja je imala extra kabinu za tadasnje uslove a bila je kopija DAF-a 3000. Inace Raba S22 sa Fuler menjacem je moj prvi pravi veliki kamion koji sam vozio, ostala mi u lepoj uspomeni. Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13151 Posted October 17, 2014 E, da ne zaboravim i nju Quote Share this post Link to post Share on other sites