Jump to content
FAS Goran
Dimitrijus

Obrada kočionih diskova?

Recommended Posts

Pa i pločica na disku sa risevima sebi napravi naleganje posle par jakih kočenja. Riseve mogu da naprave samo loše pločice koje imaju previše metala u sebi,i koje bukvalno rečeno, budu jačeg sastava od samog diska,pa ga samim tim i "jedu". Tanki diskovi + tanke pločice,dovode do pregrevanja,a to može mnogo da košta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bih rekao da je obrada diskova iz nekog davnog vremena kad su se punili amortizeri, kad se menjala samo obloga na lameli i menjala samo obloga na kočionim paknama. Kad se Kobitom mazao donji lim radi zaštite, kad su se menjale gumice kočionih cilindara ... Nekad bilo - sad se pominjalo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa što bi onda fabrike obrađivale diskove ?

Još uvek se remontuju kočiona klješta, naročito zadnja. Tako da su i gumice u opticaju.

Kao i menjanje obloga na lameli kada je srce dobro a rezervni delovi sumljivi.

Radi se sve to i dalje nego se puno prodaju jeftini kineski delovi. A svako ceni svoj rad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne da se ne menja obloga na lameli, nego se ni lamela ne menja sama. Sada se menja lamela u kompletu sa potisnom pločom i druk lagerom ("Set kvačila").

 

Mislim, pazi, ne tvrdim da NIKO to ne radi. Ja pričam o logičnim, zdravorazumskim postupcima u održavanju automobila. Jer, cena rada odavno prelazi cenu delova. Ne vidim gde je finansijska računica ako ti treba da platiš skidanje menjača tj. lamele + obradu tj. zamenu obloga, a realno gledajući, sve to na neki kratki rok.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam nitovao lamelu i puno njih to radi. I veruj mi posle pet godina kvačilo nije ni mrdnulo i to je bilo zdravorazumski. Što bi kupovao ceo set kada me je sve to izašlo 500 din i puno je kvalitetnije (fabrički set) nego što je tada moglo da se kupi u radnji.

Zdravorazumski je obrada diskova, kao što i kod mene u firmi obrađuju diskove a o dobošima i gurtnama da ne pričam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa i pločica na disku sa risevima sebi napravi naleganje posle par jakih kočenja. Riseve mogu da naprave samo loše pločice koje imaju previše metala u sebi,i koje bukvalno rečeno, budu jačeg sastava od samog diska,pa ga samim tim i "jedu". Tanki diskovi + tanke pločice,dovode do pregrevanja,a to može mnogo da košta.

 

Podrazumeva se da se diskovi obradjuju do odredjene-propisane granice debljine diska. Verovatno je to "uracunato" u pregrevanje.

 

Ne da se ne menja obloga na lameli, nego se ni lamela ne menja sama. Sada se menja lamela u kompletu sa potisnom pločom i druk lagerom ("Set kvačila").

 

Mislim, pazi, ne tvrdim da NIKO to ne radi. Ja pričam o logičnim, zdravorazumskim postupcima u održavanju automobila. Jer, cena rada odavno prelazi cenu delova. Ne vidim gde je finansijska računica ako ti treba da platiš skidanje menjača tj. lamele + obradu tj. zamenu obloga, a realno gledajući, sve to na neki kratki rok.

 

 

Sto se tice finansijske racunice to je glavna stavka uvek. Svi gledaju jeftinije da prodju pa makar i na svoju stetu. Svaka cast onima sto odrzavaju besprekorno auto, a takav je svaki peti.

Uzmimo primer vlasnika jednog terenskog vozila kojeg je zamena plocica i diskova kostala 28000 dinara, a koji pri tom nije zalio da izvadi tu lovu za ATE set diskova i plocica. Njemu se desilo posle godinu dana i 10000km da su se diskovi usled usiljenog kocenja i nehoticnog proska kroz baru iskrivili. Odmah nakon toga je pocelo da trese. Posto mu reklamaciju na mestu gde je kupio nisu uvazili sta mu je bilo ciniti? Da ponovo izvadi 250e ili da obradi i stavi nove plocice? Izabrao je ovo drugo i kostalo ga 80e. Napominjem da pare nisu problem ali zasto uzaludno dati. Nista nije izgubio jer su diskovi bili minimalno krivi. Mislim da u odredjenim slucajevima ima ekonomske ispativosti obrade ali svakako nisam za teranje  diskova do balcaka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pazi, ako su se diskovi iskrivili, tu je svakako došlo i do ozbiljnog zamora materijala, i unutrašnjih mikroskopskih pukotina, posebno kod samoventilirajućih diskova. Onaj ko vozi terenca svakako mora biti spreman za ekstra izdatke kod održavanja automobila. Pa samo jedna kvalitetna guma za terenca košta više nego komplet guma 15-tica. Da ne pričam o ostalim troškovima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iz mog iskustva...

Ako se disk iskrivio nema mu spasa...moze da se obradi ali to je privremeno rjesenje i opet ce otici...sto se tice riseva na pravom disku obrada je ok za razliku od prvog slucaja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoanaliza.jpg AutoAnaliza: Obrada diskova - kad, kako se radi i koliko košta?

 

Da se preskoči onaj prvi baš reklamni deo i odmah pređe na priču oko obrade diskova - klik OVDE

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 :rolleyes: Nije majstor centrirao.

Inače sam ovo radio na prethodnom autu kod mog majstora na nekoj švedskoj mašini, ako se dobro sećam.

Nije ovako ultramegagiga izgleda al' radi savršeno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajde bre ljudi od obicne strugarske obrade digose obradu diskova u nebesa... Jeste ova masina odlicna stvar, nema sumnje, ali ono... 

Svaki normalan strugar obradjuje diskove iz pi*ke sto bi rekli...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radio sam i tu varijantu a znalo je da trese do neizdrža.

Davnih dana smo se snalazili na razne načine pa je to bila učestala pojava.

Lako se pogreši na strugu i dobiješ neupotrebljiv disk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod same obrade diskove je "problem" što se masa samog diska tj. materijala smanjuje pa se disk greje brže nego li ranije. 

Pre sam za varijantu da se stari iskrivljeni zamene novim jer je upitno kako će i da li će ta obrada diska biti odrađena kako treba ako već mora da se odradi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mene samo interesuje sto se to/tu obradjuje?

Ako imamo disk koji dolazi sa debljinom 26mm, a minimalna njegova debljina deklarisana je recimo 24.2mm (TRW disk za brava 2.0mjet) sto se onda tu obradjuje? Na koliko se obradjuje, kad je na 25mm? Ako je disk dobar NE SME da se pokrivi za taj jedan mm toliko da je neupotrebljiv. Moze naravno ako je ridex, neki optimal, remsa, ili textar guangzhu ili slicno...ali takav disk nije ni za sta, a kamoli za naknadnu obradu...

Jedino ako neko zeli da nov disk, ono iz kutije dovede na apsolutnu nulu, to mi je jasno.

Ali obrada diska koji je vec na minimumu ili vrlo blizu minimuma, to nema smisla...ovo sto i YuGisa kaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prosle godine sam primetio da mi se cuje jak zvuk struganja iz kocnice, kada ih malo zagrejem. Uzeo sam subler i izmerio oko 2mm po strani (znaci 4mm ukupno) da je stanjen, a na internetu sam nasao info da je dopusteno 2mm ukupno. Kad mi je majstor menjao diskove, rekao je da bi on to lagano jos ostavio, kao ima mesa jos :dizzy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ti je isto kao sto se ne menja ni kociono ni menjacko ulje, moze to da tera :D .

Kacio sam davno npr. za Nuova Bravo upravo ovo sto Mile i Jugisa pominju.

U eLearn je data predefinisana fabricka debljina diskova. Kao i minimalna debljina posle obrade i minimalna krajnja debljina. Uokvireno crvenim, za prednje samoventilirajuce diskove:

 

Untitledp.png.006c76c1822d4196e37d3dbd627e0bb3.thumb.png.48ab195538068ba4a1944a0c180eb4d3.png

 

Isto to i za zadnje diskove (obicni): 

 

Untitledz.png.a95108976a8f6a9ad7cf395092b56dec.thumb.png.3275b8612aa13b9164819962312d77cb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

A oni, kao, nešto znaju ! Ma može to još.
Razumem samo to, ako disk ima riseve može da se ugladi, ako je potrošen, baca se.

Poslato sa JSN-L21 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo tako.

Ako je trenutak za promenu/remont pločica a ima dovoljno "mesa" samo se poravna nalegajuća površina.

Ono što smo radili u krizna, ali prava krizna, vremena ne znači da je ispravno i da to treba raditi sada.

Kod pravih majstora i gde risevi nisu duboki jedinice mere u stotim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja shvatam da kad ljudi imaju neke obicne plocice za koje treba 2 seta da bi se potrosio 1 set diskova, da poravnaju disk da nema one vise "tacke" gde ne ide ploca, da skinu mozda malo neki ris ako je ostao od starih plocica, ali fazon imas disk koji je jedva iznad minimuma, kriv je tako da bez 1mm ne moze da se izvuce da ne baca i to onda neko drlja da bude tanje... Da ne pricam kad ravnaju diskove koji su u startu ispod minimuma...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obrada kočionih diskova - da ili ne?

 

disk kocnice.jpg

 

Kako odlučiti da li se više isplati obrada starih ili kupovina novih diskova? U nekim situacijama je to teška odluka, a u nekim nema dileme. Danas novi diskovi nisu skupi, ali uvek ostaje problem kvaliteta. Za mnoge modele automobila mogu da se nabave veoma jeftini novi diskovi. Toliko jeftini da se obrada starih jednostavno ne isplati.

 

Naravno, nije sve tako jednostavno. Ukoliko disk ne ispunjava uslove za obradu, tada je jedino rešenje zamena.

Svaki disk ima minimalnu debljinu, a ukoliko je već suviše blizu tom minimumu onda nema svrhe obrađivati ga, već je jedino rešenje kupovina novog diska. Jednostavno, ukoliko vaš automobil ima kvalitetne i skupe diskove koji još uvek imaju dovoljno ''mesa'', obrada se definitivno isplati. Sa druge strane, ako planirate da kupite nove jeftine diskove za mali gradski auto, obrada starih se verovatno neće finansijski isplatiti.

 

Kako proveriti debljinu diskova?

Debljinu diskova možete da proverite sami ukoliko imate šubler i ukoliko umete pravilno da ga koristite. Podrazumeva se da morate da znate podatak o minimalnoj debljini diskova. Proveru možete da obavite i u nekom servisu.

 

Kako da znam koja je minimalna debljina diska?

Taj podatak može da piše u knjizi koju ste dobili uz automobil. Ukoliko tu knjigu nemate, ili je napisana na vama nerazumljivom jeziku, možete da proverite u nekom od servisa koji se bave obradom diskova. 

 

Koliko košta obrada diskova? 

Razgovarali smo sa stručnjacima iz servisa u kojem može da se obavi obrada diskova. Prvo smo postavili pitanje koje interesuje najveći broj vozača.

Koliko košta obrada diskova? Dobijamo odgovor: ''Cena obrade diskova zavisi od više faktora, kao što su prečnik diska, model automobila, vrsta diska… Uglavnom, cena se kreće okvirno od 3.000 pa do 10.000 dinara. Najskuplji diskovi za obradu su oni kod sportskih automobila sa ekstremno visokim performansama, kao što su npr. Audi RS6, BMW M5 i slično''.

Pitamo da li nam cena novih diskova kod ovakvih automobila objašnjava i onu dilemu: ''Zašto bih obrađivao diskove ako mogu da kupim nove za 2.000-3.000 dinara?'' Kažu nam da nije samo problem u ceni obrade diskova, već i u dodatnim troškovima koje čini zamena diskova, odnosno 'ruke''. U ovom servisu se obrada diskova obavlja na samom vozilu - dakle, bez skidanja diskova. Naravno, ako se nekome trese auto pri kočenju, pa treba ispitati glavčine točkova ili neke druge elemente, diskovi se skidaju, ali to je već druga tema.

 

Da li obrada diskova može da reši problem sa ''ovalnošću'' diskova na tehničkim pregledima? 

U ovom servisu objašnjavaju da mnogi vozači dolaze kod njih na obradu diskova upravo kada zbog tog problema ne prođu tehnički pregled. Kažu da kada obrade diskove i kada se zamene pločice, da na tehničkom pregledu ne bi smelo da bude problema. Naglašavaju da se kod nekih automobila taj problem sa ovalnošću diska dešava upravo zbog glavčine točka. Ali isto tako kažu da kada se disk obradi prema glavčini točka da to rešava problem.

Na pitanje zbog kakvih simptoma ljudi najviše dolaze na obradu diskova, odgovaraju: ''Vozači najčešće u ovaj servis dolaze na redovne zamene kočionih pločica, a skoro svi žele da kada menjaju pločice da im se obrade i diskovi, jer su shvatili da je to najbolje za njihov automobil.''

 

Ako su novi diskovi toliko jeftini, zašto bi ih neko obrađivao?

Ponavljamo - suština je u tome da se ova operacija nekome isplati, a nekome se ne isplati. Obično se isplati vozačima koji imaju snažne, sportske i teške automobile, a koji pritom žele da zadrže svoje kvaitetne i skupe diskove ukoliko su se iskrivili ali je još uvek moguće da se sačuvaju.  

 

Da li mogu da se obrađuju sve vrste diskova - i sa rupama i kanalima?

Da, sve vrste diskova mogu da se obrađuju, bez obzira na to da li na sebi imaju rupe i/ili kanale, ukoliko su izrađeni od metala. Karbon-keramički diskovi koji mogu da se nađu na skupim sportskim ili generalno veoma snažnim automobilima su potpuno druga priča.

 

Autor: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...